108 دیدگاه برای “مصاحبه با بیماران درمان شده

  1. Avatar photoمجیداخگری گفت:

    سلام قیمت عمل کیست مویی چقدر ممنون میشم بگین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای تعیین هزینه دقیق عمل کیست مویی با لیزر باید معاینه شوید. برای اطلاع از حدود هزینه می توانید با مطب تماس بگیرید و یا به دایرکت اینستاگرام پیغام دهید.

      1. Avatar photoایمان گفت:

        سلام و خسته نباشید،
        دو ماه پیش هنگام سرویس رفتن ،دسشوییم بزور میومد ،الان ی دو ی هفتش خیلی درد میگیره ،کرم ام ج خریدم با قرص سی لاکس،هنگام ادرار،اگر با زور باشه خون میاد،
        ایا از کلیه امه یا بواسیره؟

        1. سلام از خوددرمانی پرهیز کنید. اگر مشکل در دفع مدفوع است که به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. اگر در دفع ادرار مشکل دارید به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

          1. Avatar photoمحمدعلی گفت:

            سلام خانم دکتر من ۲۵دی ماه عمل کردم و گفتن بخش عفونی خیلی وسیعه و باید به روش باز عمل بشه وبعد عمل بالیزر هم محل رو سوزوندن میخواستم ببینم کی میشه راحت بلند شم و بشینم یه وضعیت بسیار تاسف باریه

          2. سلام لطفا بفرمایید تشخیص جراح چه بوده است و بیماری شما چیست؟

        2. Avatar photoSamiullah گفت:

          سلام من عمل جراحی همورهید درجه 3را انجام دادم حالا مریضیم از یک طرف دیگه عود کرد و گوشت اضافه هم دن مقعد وجود دارد تشکر

          1. سلام اگر بعد از عمل جراحی هموروئید یا حتی لیزر هموروئید یبوست مزمن داشته باشید و علت بروز هموروئید یا همان بواسیر را رفع نکنید بیماری شما بعد از چند سال مجدد عود خواهد کرد. مجدد به متخصص مراجعه بفرمایید و علت بیماری را هم رفع کنید.

      2. Avatar photoمحسن گفت:

        سلام وقت بخیر
        با عرض پوزش از شما تقریبا دوهفته ای میشه که
        بنده کنار معقدم یک غده مانند درامده که نه درد داره نه سوزش و نه خونریزی فقط اینکه من اصلا تن ب عمل جراحی و حتی لیزر نمیدم یک راهنمایی میخام در مورد درمان دارویی اگر داره بنده خدمت برسم ممنون میشم راهنمایی کنید.
        با تشکر

        1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از تشخیص دقیق بیماری برای شما داروی قوی تجویز می شود.

  2. Avatar photoعلی رضایی گفت:

    سلام وقت بخیر . دکتر من به هنگام اجابت مزاج ، بیرون زدگی مقعد دارم که بعد از اتمام داخل میره اما اندازه یک عدس بیرون میمونه و زخم هست . خیلی درد شدیدی داره و سوزش دارم به هنگام اجابت مزاج و چند ساعت بعدش . ترس شدیدی از عمل جراحی دارم و خجالتی هم هستم و همین باعث شده تا الان به پزشک مراجعه نکنم اما دیگه سوزش و درد غیر قابل تحمل شده . خواستم بدونم از اونجا که شهرستان هستم ، میشه در یک جلسه درمان انجام بشه؟ با لیزر میشه انجام داد و اینکه درد داره؟ هزینه اش به چه صورت هست؟ با 3 میلیون انجام میشه یا فراتر میره ؟ حدودی میخوام ببینم چقدر میشه ؟ تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه 3 یا 4 همراه با شقاق شده اید. با مطب تماس بگیرید یک وقت ویزیت غیر حضوری بگیرید. در ویزیت غیرحضوری هزینه دقیق و اقدامات لازم قبل از لیزر هموروئید و شقاق به شما اعلام می شود. سپس یک روز برای انجام لیزر به تهران تشریف می آورید و بدون معطلی درمان شما انجام می شود. شما می توانید یک شب در کلینیک بمانید و سپس به شهر خود بازگردید.

  3. Avatar photoریکان مرادی گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر من به هنگام اجابت بیرون زدگی مقعد دارم که بعد از اتما داخلی را که از خط دندانه ای مقعد بیرون زده مشاهده کردم خوشبختانه خون ریزی ندارم من به دوکترم زنگ زدم اما به خاطر کرونا GP شهرم که زندگی میکنم بسته هست مخاستم به بیمارستان برم اما به خاطر کرونا نرفتم دوکتر تلفون جوابم دادن و به دوکترم توضیح دادم چتوریه مشکلم ایشان باو کنین انقدر سرش شلوق بود نفهمید دقیقن مشکلم چی یک کرم به اسم uniroid _hc ointment 30g برام تجویز کرد روزی دو با استفاده کنید لطفن منو راهنمای کنید من چکار کنم تا خون ریزی نکرده با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس نظر قطعی اعلام خواهد شد.

  4. Avatar photoسعید گفت:

    سلام دکترهزینه عمل فتق چقده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید.

      1. Avatar photoAyda گفت:

        سلام دکتر من یه رابطه از مقعد با نامزدم چند ماه پیش داشتم بعد به گفته نامزدم مدفوعم خارج شد یا یه همچین چیزی و بویه بدی شکل گرفت ولی هموروئید و این چیزا ندارم و عوارض هیچ بیماری تو این زمینه رو تو خودم نمیبینم. ممکنه بخاطر اولین دفعه رابطه باشه؟ قبل نامزدیم هم یه رابطه با دوست پسرم داشتم و همچین چیزی اتفاق نیوفتاده با نامزدم رابطه برقرار کردم اینجوری پیش اومده به گفته خودش باید برای اطمینان به جراح عمومی برم که تشخیص بده مشکلی هست یانه؟

        1. سلام احتمالا قبل از رابطه مقعدی دفع مدفوع شما به طور کامل انجام نشده بود. در هر صورت انجام رابطه مقعدی حتی برای یک بار می تواند عوارض گوناگونی برای بیمار ایجاد نماید. بهتر است توسط یک متخصص معاینه شوید.

        2. Avatar photoM گفت:

          سلام .من ۴ ماه پیش عمل فیشر انحام دادم با لیزر.الان با هزاران بدبختی و پماد…..درد و سوزش ندارم .ولی یک هفته است اطراف مقعدم و کشاله رانم قرمز شده و ملتهب و دو روز چرک میزنه بیرون و ترشح دارم.چند روز دارم پمادکلوتریمازول و کلیندامایسین میزنم ولی فعلا تغییری ندیدم و ترشح از مقعدم دارم اگه میشه راهنمائی بفرمایین ممنون میشم

          1. سلام به هیچ عنوان خود درمانی نکنید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید. ممکن است بر اثر درمان نکردن زخم و شقاق و آبسه مقعدی دچار فیستول مقعدی شده باشید.

      2. Avatar photoامیر گفت:

        سلام خانم دکتر وقت بخیر من شقاق مقعد دارم و مقعدم متورم هست اما خونریزی و درد ندارم بنظرتون اکر عمل نکنم مشکلی است؟ و اینکه من مقعدم را با شلنگ اب که آب را وارد مقعدم میکنم میشورم تا کامل تمیز بشه این کار خطرناک نیست؟

        1. سلام این روش تنقیه مقعد بسیار خطرناک است و نباید تکرار شود. برای تورم و زخم شقاق مقعدی از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. بعد از مصرف دارو و درمان یبوست می توانید دفع طبیعی داشته باشید و نیازی به تنقیه و شستوشوی داخلی نخواهید داشت.

      3. Avatar photoامید گفت:

        سلام خانم دکتر بخیه دورتا دور مقعد چند روز بعد عمل باید برداشته بشه

        1. سلام این مورد را جراح معالج تعیین می کنند. جراح معالج معمولا یک هفته الی ده روز بعد از عمل را تعیین می کنند.

    2. Avatar photoZahra گفت:

      سلام خانم دکتر من تقریبا یک ماهه گوشته از مقعد زده بیرون البته به همراه خارش و سوزش بود که اوایل اسهال هم بودم اما الان ترشحات مقعدی دارم ومدفوع کردنم همراه با درد شده انگار زخم باشه تیغ بزنن درد میکنه پهلو های دو طرفمم هم درد میکنه هنوز به پزشک مراجعه نکردم ازتون یه راهنمایی میخواستم. ممنون

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام شما حتما باید به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا بعد از تشخیص بیماری روش درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهند.

        1. Avatar photoجعفری گفت:

          سلام خانم دکتر
          چند سال پیش یک زائده کوچک از مقعدم بیرون زده بود کلونوسکوپی کردم و گفتن مشکل داخلی نداری
          ولی الان این زائده خیلی بزرگ شده، درد دارم
          میترسم از لیزر و … و همچنین هزینه ها
          آیا لیزر عوارض داره؟

          1. سلام بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود تا دچار عوارضی مثل هموروئید، شقاق و آبسه و عفونت مقعدی نشوید. لیزر عوارض جراحی سنتی با تیغ و کوتر را ندارد و حتما باید توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام شود.

    3. Avatar photoاسماعیل گفت:

      سلام من روی گونه چپم چند وقت کیست میزد و بعد چند ماه از بین میرفت دوسال پیش یه برامدگی سفت که گاها ازش عفونت بیرون میزد روی گونم زدم و ازبین نرفت و سفت شد جراحی کردم چیزی نبود داخلش ولی اطرافش باز سفت موند و موهای ریشم قبل جراحی ازبین رفت چند ماه پیش دباره کنارش یه کیست تو عمق زیاد پوست گونم زدم ولی ازبین نرفت کلی انتی بیوتیک خوردم درست نشد دباره جراحی کردم ولی اطرافش دباره سفت مونده رو گونم حالت بدی پیدا کرده ایا با لیزر مشکل میشه حل کرد

      1. سلام شما باید به مراکز پوست و مو مراجعه کنید تا متخصص پوست و مو روش درمان مناسب را برای شما تجویز کنند.

  5. Avatar photoهما یونسی گفت:

    سلام
    وقت بخیر خانم دکتر سعادتی
    من فکر میکنم هموریید خارجی نوع 4 داشته باشم چون از ناحیه مقعد 3 عدد بیرون زدگی گوشتی دارم که حتی بعد از اجابت مزاج هم به داخل نمی روند. ولی درد و سوزش ندارد.
    2 تا سوال اشتم از حدمتتون اول اینکه آیا لیزر درمورد من جوابگو هست؟ و هزینه تقریبی لیزر و هم بفرمایید و اینکه آیا شامل شامل بیمه تکمیلی میشود؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر هموروئید از داخل به خارج آمده باشد هموروئید داخلی درجه چهار محسوب می شود. تمام انواع هموروئید را می توان با لیزر پرتوان درمان کرد و لیزر هموروئید برای شما کاربردی است. تمام انواع بیماری های مقعد مثل هموروئید شقاق را می توان با لیزر پرتوان در یک جلسه درمان کرد.

  6. Avatar photoجعفری گفت:

    با سلام
    من پسرم 12 سالشه و چند سالی هست که کمی بی اختیاری مدفوع دارد که کمی و گاها بیشتر لباس زیرش را کثیف می کند – چندین دکتر متخصص بوردیم که توسط برخی معاینه های دستی و کلونسکوپی انجام شده که همگی گفتند سالم هستش و بعضا داروهای ضد یبوست و روان کننده و … دادن که بدون ثمر و یا در زمان کوتاهی کمی موثر بودند لیکن همچنان مشکل وجود دارد – یکی از آشنایان گفته اند که با میل زدن در مقعد توسط متخصص می تواند مشکل حل شود که ما با این روش آشنا نیستیم و اصلا واقعا نمی دانیم اجرایی هست یا خیر – اگر لطف کنید راهنمایی کنید که مشکل چه می تواند باشد و چگونه امکان رفع و درمانش هست؟
    با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام میل زدن که اصلا توصیه نمی شود و روشی بسیار قدیمی برای بهبود شقاق و تنگی مقعد است. از مطب وقت ویزیت بگیرید ابتدا باید علت بی اختیاری مدفوع مشخص شود. اگر با لیزر درمان نشود بیوفیدبک ممکن است کمک کننده باشد. از مراجعه به پزشک عمومی و غیر متخصص نیز خودداری کنید و حتما به یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه برای تشخیص و درمان مراجعه کنید.

  7. Avatar photoمهبوبه رفیع زاده گفت:

    سلام.خانم دکتر خسته نباشید.
    من ۲ ماه پیش ابسه عمل کردم بعد از عمل ابسه وشستشو ازسوراخی که دکتر برای شستشو گذاشته بود ،شاهد خروج ذرات مدفوع بودم.که دکترم گفت نشانه ایجاد فیستول است. و۳ روز پیش عمل فیستول مقعد انجام دادم.واز سوراخ نخی را اویزان گذاشت تا چرک از اونجا خارج شود.حالا من با تکان دادن نخ بعد از اجابت مزاج همچنان از سوراخ ذرات مدفوع را مشاهد مینمایم.خیلی نگرانم.آیا این روند طبیعی است.خواهش میکنم به من جواب دهید.ایا عملم خوب انجام نشده.من خیلی زجر کشیدم.سرپرست سه فرزندم.خانمی ۴۷ ساله ام.در شهرستان ساکنم.فقط جوابم رو بدید که این مشاهده ذرات مدفوع بعد از اجابت مزاج وتکان دادن نخ، از سوراخی که نخ تعبیه شده طبیعی است یا نه.بسیار سپاسگذارم.

    1. سلام معمولا بعد از آبسه های متعدد و درمان نشده و مزمن بروز فیستول مقعدی یک وضعیت طبیعی است. طبق دستورات جراح معالج خود پیش بروید و مراقبت های بعد از جراحی فیستول را به درستی رعایت بفرمایید. به دلیل اینکه جراحی سنتی انجام داده اید ممکن است دوره نقاهت طولانی را تجربه کنید بنابراین صبور باشید و با جراح خود در ارتباط باشید.

      1. Avatar photoمریم گفت:

        سلام خسته نباشی ببخشید من یه غده تو لپ دارم خیلی میترسم که سرطان باشه لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم راهنماییم کنید وقتی فشار میدم هر حرف میره

        1. سلام ابتدا باید معاینه شوید اگر لیپوم تشخیص داده شود با جراحی سرپایی خارج می شود. اگر ماهیت غده به درستی مشخص نباشد نمونه برداری انجام می شود.

  8. Avatar photoمسلم گفت:

    سلام خانم دکتر.من بعد از عمل مدفوع تا چند ساعت بعدش دچار سوزش ادرار میشم آیا این بخاطر بواسیر هستش یا ربطی نداره.ممنون میشم جواب بدید.

  9. Avatar photoعلی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید خانم دکتر من 15 ساله که بی اختیاری گاز روده دارم. ایا بطور کامل درمان شدنی هست؟ منو راهنمایی کنید باید چکار کنم و چه مراحلی برا درمان باید انجام بدم؟ و اینکه آیا هزینه ی درمانش زیاده؟
    ممنون از شما

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا ناحیه مقعد را معاینه کنند. اگر بیماری هایی مثل شقاق یا هموروئید یا دیگر بیماری های مقعد مبتلا باشید با تجویز دارو، عمل جراحی یا لیزر می توان مشکل شما را حل کرد. اگر مشکل حاد نباشد با کمترین هزینه و با دارو درمانی می توان به نتیجه رسید. اما اگر مشکل حاد باشد لازم است عمل جراحی یا جراحی با لیزر را انجام دهید. معمولا هزینه جراحی با لیزر بسیار بالاتر از جراحی معمول در بیمارستان های دولتی می باشد.

      1. Avatar photoj گفت:

        سلام
        9 ساله پیش یه جوش زیر ناف داشتم و فشارش دادم که محتویاتش بیرون اومد ولی از همون موقع به بعد همش درحال رشده و الان اندازه یه آبنبات شده و اصلا حسی هم نداره
        لطفا راهنمایی ام کنین که چیکار کنم
        ضمنا سونوگرافی شکم رفتم چیزی نبوده

        1. سلام برای جلوگیری از بروز عفونت و آبسه شدن این بخش بهتر است تحت عمل جراحی قرار بگیرید. با توجه به این که در سونوگرافی مورد خاصی مشاهده نشده است در حال حاضر این کیست خطرناک نیست.

  10. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر
    بنده یک زائده گوشتی در کنار مقعد احساس میکنم که روی آن حالت زخم دارد و خونریزی میکند، و همچنین از جراحی با لیزر میترسم چون شنیدم ممکن است به تنگی مقعد منجر شود و باید چند جراحی دیگر را انجام دهم، لطفا راهنمایی بفرمایید..

    1. سلام جراحی با لیزر پایین ترین عوارض را نسبت به جراحی سنتی با تیغ و کوتر را دارد به خصوص اگر توسط جراح با تجربه انجام شود می توانید از فواید لیزر سود ببرید. به علاوه لازم است یک دوره دارو مصرف کنید و مراقبت های خانگی را رعایت کنید. در صورتی که نتیجه نگرفتید به شما جراحی یا لیزر پیشنهاد خواهد شد.

      1. Avatar photoکیمیا گفت:

        سلام من چهار روزه که عمل با لیزر روبرای فیشر وهموروئید انجام دادم ولی هنوز موقع دفع درد دارم ویکم خون میاد ایا طبیعیه؟

        1. سلام اگر یبوست و یا اسهال ندارید و این درد خفیف است مشکلی وجود ندارد. با نشستن در لگن آب گرم درد را تسکین دهید. مسکن های تجویز شده توسط جراح معالج را هم به موقع مصرف کنید.

  11. Avatar photoلیلا ۱۴۰۰ گفت:

    سلام خانم دکتر…وقت بخیر
    من ۷ ماهه حامله هستم … ۳۹ سال سن . شهرستان های جنوبی دوری هستم . خیلی از بواسیر که برام بوجود امده درد شدید و خونریزی بعد از اجابت مزاج دارم، ۲ هفته ست واقعا دردش غیر قابل تحمل شده برام … میتونید با وجود حامله بودن عمل لیزر انجام بدید برام ؟؟

    1. سلام برای شما دارو تجویز می شود و در زمان بارداری بهتر است عمل جراحی هموروئید یا لیزر انجام ندهید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  12. Avatar photoللیرضا گفت:

    سلام، دکتر کمکم کن، چندین ساله که دارم عذاب میکشم دیگه خسته شدم. من روزی 1 بار صبح میرم برای برون روی که حدودا 30 دقیقه در توالت هستم. دکتر برای دفع باید زور بزنم حتما م، مقداری گوشت از مقعد میزنه بیرون که روی این گوشت هم گوشتهای اضافه ریز هست که با دست کنده میشه. خونریزی هم دارم. جدیدا از دستشویی میام بیرون حس میکنم یه تیکه گوشت تو. باسنمه حس بدی دارم.
    چن سال پیش رفتم پیش یک پرفسور گفتند پرولاپس رکتوم داری، خلاصه امید به زندگیم از دست دادم، خواهشا یک راهنمایی جامع کنید

    1. سلام اگر مبتلا به پرولاپس رکتوم باشید باید تحت نظر متخصص یا فوق تخصص گوارش باشید. در صورتی که دچار هموروئید داخلی درجه 3 یا 4 باشید و دچار هموروئید پرولابه باشید می توانید با لیزر هموروئید درمان شوید.

  13. Avatar photoر گفت:

    سلام خانم دکتر مادر من وباسیر داخلی دارند وقلبشونم درد میکنه دکتر ها گفتند نمیتونه بیهوش بشه چون ریسکش خیلی بالا هست ولی حالا خیلی سوزش دارند درد خیلی ندارند باید چکار کنیم ممنون

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای ایشان داروی قوی تجویز می شود. از متخصص تغذیه مطب هم وقت بگیرند.

  14. Avatar photoوحید گفت:

    سلام آیا عمل لیزر با دفترچه بیمه هم پاسخگو هست

  15. Avatar photoمريم السادات فضلي گفت:

    سلام وقت بخير من يك زائده گوشتي همرنگ پوستم در ناحيه مقعد دارم موقع اجبت مزاج هم احساس درد و سوزش دارم ممكن منو راهنمايي بفرماييد

    1. سلام ممکن است دچار بواسیر یا همان هموروئید شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه تشخیص و درمان نهایی اعلام می گردد.

  16. Avatar photoDiana گفت:

    سلام! من واقعیتا حدود یک سال درگیر جوش مقعدی هستم، بعد معاینه تشخیص داده شد ک جوش مقعدی بنده عمقی. یک جوش لبه ی مقعد من وجود داره ک ریشه اون ب اندازه ۲ سانت داخل خود مقعد و این باعث میشه ک در طول هفته ۳ بار پر و خالی بشه، در حین خالی شدن خون و عفونت رو همراه داره و ب شدت میسوزه. بنده اگه تشریف بیارم ایران ظرف یک ماه این عمل صورت میگیره و اینکه من بتونم سر پا بشم؟ چقدر احتمال ریسک و چه عواقبی در بر داره اگه عمل ناموفق باشه؟ خود شما این عمل رو انجام می دید؟؟؟ اگه خود شما قادر ب این عمل نیستید می تونید یک جراح و متخصص خوب رو بهمون معرفی کنید ک قابل اطمینان باشه

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس و ام آر آی فیستول به شما اعلام می شود که این جراحی را می توانم بدون عود و بازگشت با لیزر پرتوان انجام بدهم یا نیاز به روش درمانی دیگری است.

  17. Avatar photoجعفری گفت:

    سلام ،خانم دکتر ببخشید من هم شقاق و هم همورئید خارجی مثل تصاویر سایت دارم، البته چند سالی میشه و چندین بار حتی آنتی همورئید و آنتی فیشر هم استفاده کردم ، اما نه بهتر نه بدتر شده ، بعد از فعالیت سنگین روزانه بعضی وقت ها ترشح دارم مخصوصا بعد از اجابت مزاج که اذیتم میکنه و بخاطر همین فکر درمان هستم ، به نظرتون با لیزر قابل درمان هست؟

    1. سلام بله اگر مورد خاصی به جز هموروئید و شقاق نباشد درمان شما با لیزر پرتوان امکانپذیر است. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  18. Avatar photoسلمان نظام گفت:

    سلام من حدود۲۰روزپیش عمل فیستولومی وفیشرکتومی باهم انجام دادم زخمها هنوز بازاست

    روندبسته شدن زخم ، دردسوزش،نفخ،اجابت مزاج تقریبا خوب است گاهی کمی نفخ ومدفوع کم شایدانتهای روده بماند
    به روش غیرلیزرعمل کردم

    ولی ترشح زردرنگ دارم علت چیست کی رفع می شود کمی نگرانم که دوباره برگشت بیماری نباشدیاتشکیل عفونت و….

  19. Avatar photoPari گفت:

    سلام خانم دکتر ، وقتتون بخیر
    بنده امروز توسط شما ویزیت شدم و برای بیرون زدگی و شقاق تشخیص جراحی لیزر پرتوان دادید ، چندتا سوال داشتم
    اول اینکه صد در صد بعد لیزر بیرون زدگی ها و مشکل شقاق بنده رفع میشه ، چون میگن لیزر پنجاه پنجاهه؟ من نگرانم
    و سوال بعدم اینکه به جای بی حسی از کمر میتونید از بیهوشی عمومی استفاده کرد ؟
    ممنون

    1. سلام بله من لیزر شقاق را بدون عود و بازگشت انجام می دهم. منظور برخی از پزشکان لیزر کم توان است که درست میفرمایند. زیرا لیزر کم توان به تنهایی در درمان و جراحی تمام انواع شقاق کاربرد اساسی ندارد. اما اگر جراحی با لیزر پرتوان انجام شود و لیزر کم توان جهت بهبود وضعیت زخم استفاده شود جراحی و درمان با لیزر تکمیل می شود. در مورد بی حسی از کمر و بیهوشی می توانید با مطب هماهنگ شوید. نوعی خواب مصنوعی به نام سدیشن هم انجام می شود. با هماهنگ کننده وقت لیزر درخواست خود را مطرح کنید تا هماهنگی ها را انجام بدهند.

  20. Avatar photoهادی نعیمی گفت:

    سلام من یماه پیش عمل فیستولومی وفیشرکتومی باهم انجام دادم زخمها هنوز مقداری بازاست

    روندبسته شدن زخم ، دردسوزش،نفخ،اجابت مزاج تقریبا خوب است
    به روش غیرلیزرعمل کردم

    ولی ترشح زردرنگ مثل قبل عمل دارم علت چیست کی رفع می شود کمی نگرانم که دوباره برگشت بیماری نباشدیاتشکیل عفونت و….بنظرازهمان محل فیشراست

    1. سلام این مورد را با جراح معالج خود درمیان بگذارید. ممکن است این ترشح تا دو ماه بعد از عمل جراحی فیستول ادامه داشته باشد. اما باید کم شود و نباید رو به افزایش باشد. مراقبت هایی که پزشک معالج فرموده اند را به طور دقیق و کامل انجام دهید تا دچار عفونت نشوید و زخم شما سریعتر بسته شود.

  21. Avatar photoHhhhh گفت:

    سلام…..
    من ترشح سبز رنگ و زرد دارم بعد از مقعد هم چند بار دیدم ترشح سفید هست .
    هنگام ادرار میسوزه و هنگام دفع مدفوع هم الان چند روزه درد دارم میخواستم بدونم اینا علائم چی هست ؟

    1. سلام ممکن است دچار فیستول مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  22. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام ایا با سونوگرافی میشه کیست مویی را تشخیص داد که در چه مرحله ای هست ؟

    1. سلام بله با سونوگرافی می توان وسعت کیست مویی را تشخیص داد.

  23. Avatar photoحسن گفت:

    سلام
    آیا شما با بیمه تامین اجتماعی قرارداد دارید؟ برای عمل میتونیم از بیمه آتیه هم استفاده کنیم؟

    1. سلام ما مطب خصوصی هستیم و با هیچ بیمه ای قرارداد نداریم. تمام جراحی های ما با لیزر پرتوان انجام می شود و اکثر بیمه ها به خصوص بیمه آتیه هزینه این لیزر را پرداخت نمی کنند. قبل از اقدام به جراحی با لیزر شرایط را از دفتر بیمه خود برای بازپرداخت هزینه های عمل سوال کنید.

  24. Avatar photoرضا حسینی گفت:

    سلام خانم دکتر
    وقت بخیر
    از مریضاتون هستم، ۲ روز پیش مزاحمتون شدم برای آبسه باسن، آبسه خودش ترکید و کلی چرک خالی شد ولی باز هم چرک داره که همینجوری کم کم داره خارج میشه، میخواستم ببینم الان بهترین کاری که انجام بدم چی هست، بازم برم جراحی کنم یا خودپش خالی میشه خوب میشه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام احتمالا در زمان مراجعه نیز به شما توضیح داده شده است که درمان آبسه مقعدی با دارو امکانپذیر نیست و لازم است درناژ یا عمل جراحی و لیزر آبسه مقعدی به طور تخصصی انجام شود که مجدد عود نکند. هر بار که عفونت این ناحیه تخلیه می شود درد فروکش می کند و بیمار تصور می کند که درمان شده است.

  25. Avatar photoز.ج گفت:

    سلام وقت بخیر . من سال قبل دچار کرونا تهاجمی شدم با هفتاد درصد درگیری دو ماه بستری بودم . و یک روز بعد از ترخیص با درد شدید مقعد و حمله های شدید تنفسی مجدد بستری شدم و تشخیص آبسه مقعد دادن(قبلا هم سندرم روده تحریک پذیر و کولیت عصبی داشتم) و بلافاصله جراحی شدم ، بعد مجدد عود کرد یک ماه بعد باز هم جراحی ، سومین بار تبدیل به فیستول شد و مجدد جراحی شدم منتها به تشخیص جراح فیستول هیچ راه ورودی به روده نداشت و به خاطر آسیب دیدگی شدید جسمی جراح به تخلیه عفونت با سرنگ بسنده کرده بودند و جراحی اصلی رو به چند ماه بعد موکول کردن تا وضعیت جسمیم بهتر بشه . از شانس بنده پزشک معالجم از کشور رفتن و این مدت من گاهی به شدت دچار درد و خونریزی و خروج عفونت دائم هستم و چندین بار به خاطر افت ضربان و عدم هوشیاری یکی دو روز بستری کردن و گفتن باید مجدد جراحی بشی . منتها موضوع اینه که پزشک حاذق اطرافم و در شهرم پیدا نمیکنم، 2. نمیدونم این حال بعد مخصوصا بعد از پریود هر ماه که زخم عفونی میشه به خاطر عفونت یا مشکل دیگه (متخصص قلب افت یا ضربان بالا رو از اسپاسم های شدید عصبی میدونن و قلب سالمه ولی ریه دچار مشکل شده و گاها افت اکسیژن دارم) . 3. آیا میشه فقط عمل لیزر برای این زخم انتخاب کرد یا امکان داره بگن عمل سنتی انجام بدم .

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر فیستول پیچیده و عمقی شود ممکن است نتوانید از جراحی با لیزر پرتوان سود ببرید. یک ام آر آی فیستول مقعدی برای شما تجویز می شود. بعد از مشخص شدن مسیرهای فیستول روش درمان مناسب به شما پیشنهاد می شود. هرگونه زخم و آسیب در ناحیه مقعد را پی گیری و درمان نمایید که مشکلات عوارض گوناگونی بروز نکند. زیرا این ناحیه آلوده و فعال است و سرعت عمل در درمان بسیار مهم است..

  26. Avatar photoDuke گفت:

    سلام، من دیروز عمل جراحی هموروئید انجام دادم از نوع سه یا چهار ، امروز پانسمان رو از مقعد بیرون کشیدم، ولی برای دفع مدفوع درد شدیدی داشت و در اب ولرم بهتر شدم. لطفا میشه بدونم که خونریزی تا چه مدت ادامه داره؟

    1. عمل جراحی هموروئید با روش ها و ابزار قدیمی مثل تیغ و کوتر دوره نقاهت دو ماهه دارد و لازم است طی این مدت به اندازه کافی استراحت کنید و به ناحیه فشار وارد نکنید.

  27. Avatar photoBahar گفت:

    سلام خانم دکتر خواهشمندم پاسخ بدهید خیلی نگران هستم ببخشید من یک هفته پیش یک شب درد عجیبی را در ابتدای خط باسنم احساس کردم فرداش دیگر بخاطر التهاب و درد فراوان و بی حسی زیاد در ابتدای خط و سمت چپ باسن دیگر قادر به نشستن و دراز کشیدن نیستم چند ماه دیگر هم کنکور دارم خیلی نگران هستم بخاطر درد ناشی از التهاب قادر به نشستن برای مطالعه نیستم به پزشک عمومی مراجعه کردم بدون معاینه بخاطر داشتن یبوست گفتند همورویید است اما من درد در ناحیه مقعد ندارم یبوست هم الان سه روزه برطرف شده اما تغییری در وضع ایجاد نشده از شیاف و پماد آنتی همورویید هم استفاده کردم ولی التهابم خیلی سفت شده ترشح هم ندارد خون ریزی هم ندارد فقط درد و التهاب دارد.
    خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید چه کاری میتوانم انجام بدهم که حداقل این مدت بهبود پیدا کنم که بتونم مطالعه انجام بدهم.

    1. منظور شما از خط باسن مشخص نیست. اگر در انتهای کمر و ستون فقرات دچار درد و التهاب شده اید ممکن است دچار کیست مویی شده باشید. اما اگر درد شما مربوط به مقعد است احتمال بروز هموروئید زیاد است. توصیه می کنم برای نشستن از بالش طبی دونات شکل استفاده کنید که فشار از ناحیه کمر و مقعد برداشته شود. اگر درد مقعد دارید نشستن در لگن آب گرم و اگر درد در ناحیه کمر و انتهای کمر دارید مراجعه به متخصص برای تخلیه سرپایی عفونت کیست توصیه می شود.اگر امکان مراجعه حضوری برای تشخیص بیماری ندارید، از مطب من می توانید وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید.

  28. Avatar photoفرانرز گفت:

    سلام خانم دکتر…
    حدود 8 ماه پیش آبسه پری آنال داشتم و جراح تخلیه اش کرد.
    اما بعد از گذشت این مدت تبدیل به فیستول شده.
    میخواستم بدونم هزینه لیزر برای درمان فیستول چقد تموم میشه!؟

    1. سلام لازم است معاینه شوید. بعد از ویزیت هزینه دقیق لیزر فیستول مقعدی اعلام خواهد شد. حدود هزینه را هم می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

  29. Avatar photozanko گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر
    من ۲ماه پیش رفتم دکتر گفتن که ۷تا سوراخ روی خط باسنت داری و باید عمل سینوس انجام بشه قبلش دارو دادن مصرف کردم الان ۱هفتس که عمل انجام شده
    اول گفتن عمل باز انجام میشه ولی بخیه زده دکتر
    بعد الان زخم من درد زیاد،خارش ،بوی بد و یه سری ترشعات زرد رنگو چسپ ناک داره گفتم ببینم چیکار کنم و عایا عفونته یا نه ؟

    1. احتمالا زخم شما عفونت کرده است. با جراح معالج خود در ارتباط باشید. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک انجام می دهم و عود و بازگشت ندارد.

  30. Avatar photo8 گفت:

    سلام من ده یازده سال پیش برای اولین بار دچار مدفوع خونی شدم به مرور موقع اجابت مزاج درد و سوزش داشتم و شکمم اصلا کار نمی نکرد و اوضاع بدنم روز به روز بدتر و بدتر شد الان هر دو سه ماهی یکبار دچار مدفوع خونی می شوم مقعدم سالهاست دچار خراش شده و چند جوش هم در داخل مقعدم به وجود آمده و برای اجابت مزاج سالهاست مجبورم از دست استفاده کنم و زور بزنم حتی در هفته یک بار هم شکمم کار نمی کند لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. معمولا بیمارانی که دچار هموروئید و شقاق و دیگر بیماری های مقعدی می شوند دچار یبوست و اختلال در عمل دفع نیز می شوند. از مطب وقت ویزیت بگیرید. به علاوه رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و آب و مایعات بدون کافئین زیاد بنوشید.

  31. Avatar photo8 گفت:

    مدتی است هر بار قبل از دفع نیز مایع لزج زرد رنگی از مقعدم خارج می شود

    1. احتمالا به هموروئید و عفونت مقعدی مبتلا شده اید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام می شود.

  32. Avatar photoشادی گفت:

    سلام .من یه سوال داشتم از خدمتتون .مادر من چندین سال هست که توده هایی زیر بغل دارند بسیار دردناک و همیشه چرکی .چندین بار به پزشک مراجعه کردند ولی درمان مناسبی انجام نشده .به چه متخصصی باید مراجعه کنند؟چه نوع درمانی انجام دهند؟

    1. از مطب من وقت ویزیت بگیرید. بعد از تشخیص دقیق روش درمان قطعی به ایشان اعلام می شود.

  33. Avatar photoابوالفضل گفت:

    سلام
    پدربزرگ من دچار پیچش روده شده بود و توسط کولونوسکوپی از مخرج پیچش باز شد اما هم اکنون زمانی که روی نشیمنگاه می نشیند دچار ضعف و بی حالی میشود

    ممنون میشوم راهنمایی کنید

    1. برای بررسی سلامت ناحیه مقعد می توانند از مطب من وقت ویزیت بگیرند.

  34. Avatar photoسروش گفت:

    سلام
    آیا بی اختیاری گاز روده درمان دارد

  35. Avatar photoNasima گفت:

    یک توده خوش خیم مثل لیپوم در ناحیه بازو و زیر شریان های دست دارم
    آیا امکانش هست با ترزیق یا لیزر برداشته بشه؟

  36. Avatar photoظفر گفت:

    سلام
    برای پسر ۱۸ سالم تشخیص کیست مویی دادن با توجه به اینکه محصل هست دوره استراحت بعد از عملش به چه صورت هست ؟
    بعد از چه مدتی می تونه بره مدرسه ؟؟

    1. اگر لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام دهند بین 3 تا 7 روز بعد از لیزر می توانند به مدرسه بروند. برای نشستن نیز بهتر است از بالش طبی استفاده کنند و طولانی ننشینند.

  37. Avatar photoخانم محمودی گفت:

    سلام بنده ۸ماه پیش دچارآبسه مقعدی شدم که به صورت سنتی عمل شدم ولی تبدیل به فیستول پیچیده شده که گاهی همراه باخون ودربیشترمواقع همراه باترشحات است
    که به تشخیص دکترجراح دچارفیستول پیچیده(کمپلکس) شدم آیابالیزر میشه درمان کرد؟؟؟واصلا درمان میشه؟؟وبهترین وجدیدترین روش برای درمانش که عود وبی اختیاری نداشته باشد کدام است ؟؟لطف میکنید خیلی زود جواب بدیدآخه شنبه۱۶مهر۱۴۰۱ میخوام برای درمانش برم وبدونم کدوم درمان مناسبترهست.

    1. معمولا این نوع فیستول با لیزر پرتوان جراحی نمی شود. به یک فوق تخصص مراجعه فرمایید.

  38. Avatar photoرضوان گفت:

    سلام وقت بخیر من دو ساله نزدیک ارنج سمت راست یه چیزی مثل نخود حس میکنم که زیر دستمه دست میزنم متوجه میشم

    1. برای تخلیه آن اقدام نمایید ممکن است لیپوم باشد.

  39. Avatar photoرضایی گفت:

    سلان خانوم دکتر وقتتون بخیر. من ده سال پیش عمل کیست مویی انجام دادم به صورت باز. الان مدت دو ماه هست که دقیقا زیر خط جراحی قبلی یک سوراخ کوچک باز شده و کنار استخوان دنبالچه ام مایع مانند جمع میشه که با فشارش از سوراخ پایین خون آبه میاد بیرون و کمی عفونت. میخواستم بپرسم میشه با لیزر میشه عمل کرد.ورم نداره و درد هم فقط موقع فشار برای تخلیه خون ابه یکم استخوان دنبالچه ام درد میگیره .شهرستان هستم اینجا یک کلینیک فقط لیزر داره اون هم چون دکتر های خوب شهر سنشون بالا هست اصلا با لیزر میگن نمیشه و خوب نیست . میخواستم بپرسم ایا میتونم خدمتتون برسم برای عمل با لیزر. چون عمل باز کردم بدون بخیه واقعا درد پانسمانش وحشتناکه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. سپس هماهنگی های لازم برای لیزر انجام می شود و می توانید یک روزه لیزر را انجام دهید. من لیزر کیست مویی را بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  40. Avatar photoمهردادد گفت:

    سلام چرا متخصصین کلورکتال روش لیزر را قبول ندارند و
    می گویند هموروئید در روش لیزر دوباره بر می گردد و علمی نیست و عمل با استاپلر را قبول دارند می گویند چون پرولاپس روده هم علاوه بر پرولاپس هموروئید درمان می شود در ضمن در شیراز کلا جراحی با لیزر وجود ندارد

    1. احتمالا منظور ایشان لیزر کم توان است. زیرا جراحی با استاپلر بسیار قدیمی و دردآور است و دوره نقاهت بسیار طولانی و زخم جراحی وسیعی دارد. از آنجایی که جراحی با لیزر در ایران تقریبا جدید است همه شهرها متخصص جراحی با لیزر ندارند و تمام متخصصین با این روش آشنایی ندارند. لیزر هموروئید با لیزر پرتوان بسیار بهتر از عمل جراحی هموروئید با تیغ و کوتر و دیگر روش های جراحی می باشد.

  41. Avatar photoلیلا رضائی گفت:

    سلام
    یکی از ویژگی های مهم یک پزشک اخلاق خوب است.
    به خاطر اخلاق خوب و برخورد بسیار عالی خانم دکتر سعادت از ایشان تشکر می کنم.
    همواره زیر سایه خداوند بزرگ سلامت ومستدام باشید.

    1. از قدردانی شما بی نهایت سپاسگزارم.

  42. Avatar photoحامد حسینی گفت:

    سلام خانم دکتر وقت عالی بخیر
    آقا هستم ۳۴ ساله
    خانم دکتر من چند سال شدیدا درگیر روده تحریک پذیر بودم و به خاطر استفاده از آب گرم و زور زدن و استفاده از انگشت هنگام اجابت مزاج عضلات کف لگن من ضعیف و اسفنکتر مقعد من گشاد شده ، و دچار فیشر عمیق و هموروئید شدم و این مشکل زندگی منو تحت تأثیر قرار داره ، خواهشمندم کمک بفرمایید ، سپاس از شما

    1. برای درمان هموروئید و شقاق می توانید داروی قوی بگیرید و یا در صورت داشتن اسکین تگ و گوشت اضافه با لیزر تحت درمان قرار بگیرید. برای وضعیت دیلاته شدن مقعد و ضعف عضلات علاوه بر روش لیزر لازم است تمرین کگل و بیوفیدبک نیز انجام شود. بابت روده تحریک پذیر هم حتما دارو مصرف کنید و حتما رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *