اطلاعات عمومی پزشکی

۱۰ مزیت لیزر به جراحی باز

مزیت جراحی لیزر

انواع بیماری های مقعد را می تواند با لیزر جراحی و درمان کرد اما بیماران من سوالات متعددی درباره این که چرا لیزر را به آنها پیشنهاد می دهم می پرسند. در ادامه 10 دلیل منطقی که برتری لیزر را نسبت به جراحی سنتی با کوتر و یا تیغ جراحی را توجیه می کند آورده ام.

خصوصیات جراحی با لیزر

برتری استفاده از لیزر در درمان بیماری های نشیمنگاه به خصوص در درمان هموروئید یا بواسیر شقاق یا فیشر مقعد و کیست مویی و آبسه پایین کمر و انواع فیستول مقعد به شرح زیر است و روش لیزر با جراحی باز مقایسه می شود

مزیت جراحی با لیزر

1.لیزر ترمیم کننده محل برش

برخلاف تیغ جراحی که همزمان با برش منجر به خونریزی و احساس درد شدید می شود، لیزر این مشکل را با خاصیت ترمیم کنندگی خود حل کرده است. یعنی همزمان با برش کمترین میزان خونریزی اتفاق می افتد. لیزر سر عروق و اعصاب بریده شده را همزمان با برش ترمیم می کند.

2.کاهش درد با لیزر

در مقایسه با جراحی سنتی درد جراحی با لیزر 70 درصد کمتر است. بیمار احساس سوزش بعد از جراحی با کوتر را ندارد. درد بعد از جراحی با لیزر بسیار ناچیز است و با یک مسکن ساده کاملا قابل کنترل است. همین امر موجب احساس آرامش بیشتر بیمار بعد از جراحی می شود.

3.جراحی با لیزر بستری ندارد

مدت زمان جراحی با لیزر بسیار کوتاه است. مدت زمان جراحی بین 10 تا 30 دقیقه متغییر است و بیمار بعد از دو ساعت مرخص می شود.

4.بازگشت سریع به محل کار

بیمار بعد از این که از بیمارستان یا کلینیک مرخص می شود فقط یک شب استراحت در منزل دارد. از فردای روز عمل می تواند به محیط کار و زندگی روزمره خود بازگردد. برخی افراد که از لحاظ فیزیولوژیک ضعیف تر هستند و یا جراحی وسیعی داشته اند ممکن است تا 3 روز بیشتر نیاز به استراحت داشته باشند. سپس می توانند به کارهای روزمره خود برسند.

5.دوره نقاهت کوتاه و بهبودی سریع زخم بعد از جراحی با لیزر

در مقایسه با روش های سنتی و جراحی های باز با تیغ جراحی دوره نقاهت این جراحی بسیار کوتاه تر است. برای مثال جراحی کیست مویی با لیزر و به طور بسته نهایت دو هفته بعد از جراحی محل زخم کاملا بهبود می یابد. این در حالی است که در جراحی سنتی کیست مویی و به روش بیمار حداقل دو ماه درگیر تعویض پانسمان است. همچنین مراقبت های سخت برای ترمیم زخم باز را باید پشت سر بگذارد. این در حالی است که جراحی با لیزر این مشکلات را در بر ندارد.

6.فیبر لیزر سوپرتین یا بسیار نازک است

از آنجایی که فیبر لیزر بسیار نازک یا سوپرتین است می توان بخش وسیعی را با لیزر و بدون آسیب به بافت سالم اطراف تحت جراحی قرار داد. به همین دلیل لیزر در جراحی انواع پیشترفته بیماری های هموروئید و شقاق و کیست مویی و فیستول کاربرد دارد. همچنین می توان تمام این بیماری ها را همزمان و در یک جلسه درمان نمود.

7.لیزر با محل عمل تماس مستقیم ندارد

هندپیس لیزر در هنگام برش جراحی تماس مستقیم با بافت ناحیه عمل ندارد. تنها نور لیزر است که با بافت در تماس است. همین مزیت لیزر منجر می شود احتمال انتقال بیماری های عفونی که در جراحی سنتی امکان پذیر است به صفر برسد. انتقال بیماری های هپاتیت و ایدز در جراحی با لیزر امکانپذیر نیست.

8-کاهش عوارض بعد از جراحی با لیز

در جراحی با کوتر بیمار دچار سوختی و گاها سوختگی بافت سالم اطراف ناحیه عمل می شود. در جراحی با تیغ جراحی بیمار دچار خونریزی شدید و گاها عدم ترمیم به موقع زخم می شود. اما در جراحی با لیزر هیچ کدام از این مشکلات بروز نمی کند. همچنین احتمال بروز عارضه بی اختیاری مقعد در کنترل مدفوع و گاز نزدیک به صفر می شود. مزیت سوپرتین بودن و ترمیم کننده بودن لیزر این بهره را به بیمار می رساند و عوارض بعد از جراحی را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

9.کمترین ورم و التهاب بعد از جراحی با لیزر

میزان ورم و التهاب بعد از جراحی با لیزر نسبت به روش های سنتی تقریبا یک سوم است. همین امر مجوب ریکاوری و بهبودی سریعتر محل عمل می شود.

10-جراحی بدون اسکار و پانسمان

بعد از جراحی با لیزر اسکار و جای زخم عمل باقی نمی ماند. نیازی به پانسمان و مراقبت های سخت بعد از عمل مثل تعویض روزانه پانسمان وجود ندارد.

در مقایسه با روش های قدیمی لیزر انقلاب جدیدی در درمان بیماری ها به خصوص درمان بیماری های مقعدی و نشیمنگاه ایجاد نموده است. در گذشته بیماران درد و خونریزی و دوره نقاهت بسیار طولانی را سپری می کرند و همین امر منجر به عدم مراجعه برخی بیماران به پزشک می شد. در واقع باور قدیمی در مورد درمان طولانی و دردناک هموروئید و دیگر بیماری های مقعدی و نشینگاه باعث می شود شخص دیر به پزشک مراجعه کند. اما اگر بدانید که لیزر مشکلات قبلی را حل کرده است دیگر ترس و خجالتی بابت درمان بیماری و مراجعه به متخصص جراحی و لیزر نخواهید داشت.

درمان سنتی هموروئید در مقابل لیزر

وجه تمایز لیزر کیست مویی با جراحی سنتی

برای درمان کیست مویی شیوه های مختلفی را می توان بکار برد. در روش های سنتی که با جراحی، کیست مویی را حذف می کنند کل دیواره و محتویات کیست مویی تخلیه خواهد شد و زخم کیست مویی باز می ماند. این روش بدون شک درد زیادی را به همراه دارد و فرد باید مدتی را در بستر بماند تا بهبودی پس از عمل جراحی کیست مویی حاصل شود. یک جراحی دردناک مسلما هیچ محبوبیتی در میان بیماران ندارد و بدتر از همه اینکه تا 35 درصد موارد دچار عود مجدد کیست مویی می شوند. به علاوه جراحی کیست مویی به روش سنتی ظرافت جراحی با لیزر را ندارد و به بافت سالم اطراف نیز تا حدی آسیب وارد می شود.

طبق مطالعات انجام گرفته درصد موفقیت لیزر کیست مویی دست کم 50 درصد از روش های جراحی سنتی بالاتر است. بیمار پس از لیزر نیازی به مراقبت های ویژه ندارد و دوران نقاهت بسیار کوتاهی را طی می کند. مهم ترین ویژگی لیزر کیست مویی عدم وجود هیچگونه دردی طی انجام این فرآیند است.

سینوس پیلونیدال مقایسه جراحی باز و لیزر

برای خواندن مطلب لیزر هموروئید اینجا کلیک کنید

برای خواندن مطلب شقاق یا فیشر مقعد اینجا کلیک کنید

قبل و بعد لیزر هموروئید

قبل و بعد لیزر هموروئید ترومبوزه بدون اسکار به طور سرپایی انجام می شود. درد و خونریزی ندارد و بیمار بلافاصله بعد از لیزر مرخص می شود

هزینه درمان با لیزر/ قیمت لیزر

برای دریافت دارو و ویزیت اولیه بیمار یک بار هزینه ویزیت متخصص جراحی را پرداخت می کند و در صورتی که نیاز به جراحی با لیزر و یا لیزر درمانی داشته باشد از 7 میلیون تومان به بالا هزینه درمان و جراحی با لیزر برآورد می شود. در مقایسه با روش های سنتی می توان گفت لیزر دوره نقاهت کوتاه و موفقیت بسیار بالای دارد. بنابراین استفاده از لیزر بسیار به صرفه تر از جراحی سنتی است. درواقع شما با انتخاب لیزر برای درمان و جراحی بیماری ها به خصوص بیماری های نشیمنگاه در وقت و هزینه صرفه جویی می کنید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

47 دیدگاه برای “۱۰ مزیت لیزر به جراحی باز

  1. Avatar photoشینا گفت:

    سلام،بسیار عالیست. من جراحی فیستول انجام دادم ،اما بعداز آن کنترل گاز معده را از دست دادم .آیا برای این موضوع راه حلی وجود دارد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر جراحی را با لیزر انجام دهید احتمال بروز وضعیت بی اختیاری گاز روده بسیار کمتر خواهد شد. در حال حاضر باید صبر کنید تا به مرور زمان بهبود پیدا کنید. برای ویزیت های بعد از عمل نیز به طور منظم به پزشک معالج خود مراجعه کنید

  2. Avatar photoمتین 62 گفت:

    سلام
    خارش در ناحیه مقعد و پوست اطراف مقعد دارم.
    البته اوایل خیلی زیاد بود ولی الان کمتر شده .
    علت؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      اگر هر کدام از علائم برجستگی، خونریزی، درد و یا سوزش را دارید ممکن است به شقاق یا هموروئید مبتلا شده باشید. در غیر این صورت ممکن است حساسیت به خوراکی ها و یا غیره باشد. در هر صورت باید توسط یک متخصص جراحی عمومی و لیزر معاینه شوید تا از عدم وجود بیماری خاص مطمئن شوید.

  3. Avatar photoمریم گفت:

    باسلام من ۸سال پیش براثرفشارزیادزایمان وبعدمصرف قرص آهن دچاریبوست شدم وبیشترمواقع بعدازدفع مدفوع درمقعددچارخونریزی ودردمی شوم ولی همیشه یبوست ندارم درمواقعی که دارم دچارخونریزی می شوم لطفا راهنمایی کنیدآیاهمورئیداست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید تا برای شما دارو تجویز شود. در مواقعی که بیمار سریع مراجعه می کند و درمان دارویی مناسب به کار بسته می شود نیازی به جراحی و لیزر نخواهد بود. در هر صورت به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه و ماهر مراجعه کنید.

  4. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام . من 5 روز پیش عمل هموروئید با لیزر انجام دادم . شکمم زیاد کار میکنه و بعدش با سوزش همراهه. در لگن آب گرم هم میشینم سوزش که تموم میشه درد میاد سراغم. البته با کمک شربتیک که میخورم شکمم سفت نیست. تا کی باید مصرف این شربت رو ادامه بدم ؟؟ و اینکه احساس میکنم بیرون زدگی دارم ، ممکنه دوباره بیرون زده باشه یا نه ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در صورتی که جراح معالج شما رژیم غذایی بعد از عمل هموروئید به شما ارائه کرده اند طبق همان پیش بروید. در غیر این صورت سعی کنید غذاهای سبک و پرفیبر میل کنید. مصرف شربت ملین را به مرور باید کم کنید. در مورد بیرون زدگی باید معاینه شوید.

  5. Avatar photoبانه گفت:

    اطلاعات خوب و مفیدی بیان گردیده که مزایاو کیفیت بهترکارشدن را بخوبی مد نظر قرار می دهد و موجب می شود که تصمیم گیری و قطعیت کار را بیشتر مد نظر قرار داد

  6. Avatar photoآریانا گفت:

    سلام من حدود دو هفتس که کیست مویی دارم و خیلی درد می کند پیش ۲ دکتر رفتم و هردو گفتند که جراحی با لیزر اصلا کار درستی نیست ولی من گفتم باز هم از شما بپرسم واقعا اینطور هستش؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بهترین روش درمان کیست مویی جراحی با لیزر پرتوان و به روش بسته است. به متخصصی مراجعه کنید که آشنایی با لیزر را داشته باشد و مهارت کافی برای جراحی با لیزر داشته باشد. مطلب لیزر کیست مویی را مطالعه فرمایید.

  7. Avatar photoرضا گفت:

    سلام
    بنده ۷ روز پیش عمل جراحی هموروئید و فیشر با لیزر انجام دادم. برای عمل فیشرکتومی روی اسفنکتر مقعد جراحی انجام شد و سه هموروئید داخلی بنده در ساعت های ۳، ۷ و ۱۱ برداشته شد. چند مشکل دارم:
    ۱- هنوز لبه های دور مقعد حالت بیرون زدگی دارند و وضعیت طبیعی ندارند. آیا این طبیعی است و کی خوب میشه؟
    ۲- از ناحیه عمل فیشر کمی خروج غیر ارادی مدفوع دارم. آیا موقت است؟
    ۳- روی لبه خارجی مقعدم بعد از اجابت مزاجی که اخیرا داشتم زخم ترک مانندی ایجاد شده که در هنگام مدفوع درد و سوزش دارم. چه دارویی استفاده کنم؟ آیا به مرور زمان رفع میشود؟
    ممنونم

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست و باید به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  8. Avatar photoیاسمن گفت:

    سلام خانم دکتر
    ۵ روز پیش جراحی شقاق با لیزر انجام دادم.هیچ مشکلی ندارم فقط موقع رفتن به دستشویی درد و سوزش شدیدی دارم. لطفا من را راهنمایی کنید تا این درد ها تموم بشه.

    1. سلام از شربت ملین برای نرم شدن مدفوع استفاده کنید. با جراح معالج خود نیز در تماس باشید تا در صورت نیاز برای شما دارو تجویز کنند. بعد از هر اجابت مزاج نیز در لگن آب گرم بنشینید. این وضعیت نباید بیشتر از یک هفته طول بکشد.

  9. Avatar photoجواد گفت:

    با سلام.
    من در اطراف مقعد احساس خارش و سوزش شدید دارم ولی به خونریزی و نه بوی بد و نه خروج عفونت را مشاهده کرده ام .
    آیا این نشانه کیست مویی است!؟
    لطفا من را راهنمایی کنید.
    سپاس.

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر در ناحیه رویش مو دارید امکان کیست مویی وجود دارد. احتمال دیگر بیماری های مقعدی مثل هموروئید نیز وجود دارد.

  10. Avatar photoامید گفت:

    با سلام، بنده کیست زیاد میزنم، یکبار هم تبدیل به فیستول شده و عمل جراحی با لیزر کردم، الان در کنار بیضه و ران پا یکی دیگه زدم که کمی دردناک است و بعضی وقتها هم ترشح دارد، اندازه 2 بند انگشت هم سفت شده است. میخواستم بدونم حتما باید عمل شود یا میتوان با دارو کلا این موضوع را از بین برد؟ اگر بله، حدود هزینه چقدر میشود؟

    1. سلام به طور معمولا کیست مویی با دارو درمان نمی شود و فقط می توانید از بزرگ تر شدن و دردناک شدن کیست برای مدت محدودی با مصرف دارو جلوگیری کنید. کیست مویی حتما باید به طور صحیح تخلیه و درناژ شود تا عود نکند.

    2. Avatar photoOmid گفت:

      با سلام
      بنده كيست مويي دارم و براي ويزيت پيش چندتا جراح عمومي و جراح كلون و ركتوم رفتم اكثرا ميگن جراحي سنتي و باز انجام بشه و بعد كه بهشون گفتم با ليزر گفتن پيشنهاد نميكنم ولي اگه جايي رو ميشناسيد كه با ليزر انجام ميدن بريد همونجا، واقعا تو دوراهي موندم بين جراحي با ليزر يا جراحي سنتي، لطفا راهنمايي كنيد كدوم روش با توجه به معايب و مزايا، در كل بهتره، آيا خودتون تحربه جراحي سنتي هم داشتيد؟ واقعا گيج شدم و ميخوام بدون بازگشت زود خوب بشم

      1. سلام من جراحی سنتی را پیشنهاد نمی کنم و خودم هم از سال 86 برای بیمارانم به جز لیزر کیست مویی روش دیگری را انجام نمی دهم. خوشبخاته تمام این جراحی های با لیزر هم بسیار موفق بوده است. درضمن یک متخصص جراحی عمومی که دوره جراحی با لیزر را نگذرانده است نمی تواند این جراحی را انجام دهد. بنابراین برای این که بدانید لیزر کیست مویی برای شما مناسب است یا خیر لازم است به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه مراجعه کنید.

  11. Avatar photoمجید گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر دفترچه بیمه قبول میکنید ….یا ههزینه عمل آزاده

    1. سلام هزینه لیزر آزاد است و بیمه تکمیلی هزینه لیزر را پرداخت نمی کند.

    2. Avatar photoمریم گفت:

      سلام خانم دکتر. من تو پوست سرم 6 تا برآمدگی دارم که دکتر پوست بهم گفتن اسمش پیلار هست و بهم وقت جراحی با تیغ دادن.با لیزر هم امکان از بین بردنش هست؟

      1. سلام خیر با لیزر انجام نمی شود.

  12. Avatar photoمحمدعلی گفت:

    با سلام و خسته نباشید فراوان
    بنده دارای کیست مویی در انتهای ستون فقرات هستم‌
    و اصلا هیچ دردی و … ندارم
    به نظر شما باید عمل کرد
    عمل با لیزر بهتر یا جراحی باز

    1. سلام در هر صورت باید کیست مویی تخلیه و درناژ شود. زیرا در آینده دچار آبسه و در نهایت فیستول خواهد شد. مسلما جراحی با لیزر توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و به روش بسته و پلاستیک بسیار بهتر از جراحی باز با تیغ و کوتر می باشد. مزایای لیزر را در بالا مطالعه بفرمایید.

  13. Avatar photoM گفت:

    سلام خانم دکتر من ۷ روز پیش عمل شقاق انجام دادم خونریزی ندارم و غذامو کلا با فیبر مصرف میکنم ولی بعضی وقتا خیلی زود هضم میشه و روزی چند بار دفع دارم ولی نه بصورت کامل از بس میرم دسشویی دردم میگیره.. و بیشتر وقتا درد و سوزش دارم ولی با تشستن توی آب گرم خوب میشم ولی بعضی صبحا قرص دیکلوفناک میخورم که صبح خیلی درد نداشته باشم.ولی کلا تو طول روز درد ندارم فقط موقع دفع درد دارم و سوزش. اگه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم.وشربت میخورم سر غذا و قرص مترونیدازول

    1. سلام از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب بگیرید و مصرف فیبر را با نظر ایشان کمی کاهش دهید. آب نیز به اندازه کافی بنوشید که مدفوع شما سخت و خشک نباشد.

  14. Avatar photoداود گفت:

    سلام خانوم دکتر بنده چندین ساله درگیر هموروئید هستم ولی تو این یکساله خیلی عود کرده اکثر مواقع سوزش و درد و خونریزی دارم ولی چن تا از رفیقام عمل لیزر انجام دادن و بعد یکی دو سال دوباره برگشته بیماریشون منم از این بابت میترسم که باز دردم برگرده چیکار کنم

    1. سلام اگر علت بروز هموروئید رفع نشود بعد از چند سال مجدد بیماری شما عود خواهد کرد. من لیزر هموروئید را بدون عود و بازگشت انجام می دهم اما اگر بیماری یبوست مزمن داشته باشد بعد از چند سال با عود مجدد بیماری روبرو خواهد شد.

      1. Avatar photo.امیر. گفت:

        سلام خانوم دکتر خسته نباشید من پسری هستم ۲۵ساله ک تو دوران چند سال پیش یعنی حدودا قبل خدمت این داستان پیش اومد ک رابطه مقعدی داشتم برای چندین و چند بار ب علاوه حس بد داشتن تو جم نمیتونم باشم صدای بد شلوار میخواستم بدونم بعداز عمل اینا قابل رفع شدنه و روی سفتی آلت تناسلی هم تاثیرگذار است؟

        1. لازم است معاینه شوید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. به یک متخصص غدد نیز مراجعه بفرمایید.

  15. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانم دکتر قبل از لیزر اون ناحیه به طور کامل بی حس میشه؟من هموروئید نوع۳ دارم و خیلی استرس دارم برای لیزر لطفا راهنمایی کنید
    و اینکه بیمه تکمیلی قبول میکنید؟

    1. کاملا بی حس می شود و هیچ دردی را حین لیزر هموروئید احساس نمی کنید. ما با بیمه قرارداد نداریم اما نامه جراحی و پرونده کلینیک ارائه می شود.

  16. Avatar photoPari گفت:

    با سلام. ایا درمان فیستول رکتوواژینال از طریق لیزر امکان پذیر است؟

    1. بستگی به مهارت جراح در زمینه این جراحی با لیزر پرتوان دارد.

  17. Avatar photoامیر گفت:

    سلام استاد .عرض ادب . من مدتی قبل دچار آبسه در محل سینوس پایلونیدال شدم و مجبور شدم سرپایی در مطب یکی از جراحان درناژ کنم بدون بی حسی و درد زیادی داشت .الان ابسه رفع شده و ترشحی ندارم و‌قصد عمل با لیزر دارم نزد شما. خواستم ببینم با سدیشن و بی حسی موضعی همزمان انجام میدین یا اسپاینال ؟! بدلیل اینکه درد زیادی کشیدم حتما نظرم روی سدیشن هست یا اسپاینال اگه توی مطب امکانشو‌‌ دارید

    1. من لیزر کیست مویی را در کلینیک تخصصی جراحی انجام می دهم زیرا با بی حسی موضعی انجام نمی شود و با سدیشن، بی حسی اسپاینال یا بیهوشی انجام می شود.

  18. Avatar photoف.ث گفت:

    سلام ده ها سال قبل یک جوش /دمل عفونی نوک سفید بین ابروهام ایجاد شد انازه یک نخود بزرگ و پس از چند ماه ترکید تا سال قبل شییه یک برآمدگی وبرش میانی چسبیده در مخل ترکیدگی وجود داشت . دو بار پلاسماجت کردم که تا ۷۰ یا ۸۰ درصد ناپدید شد ولی کامل پوستم صاف نشده . می توانید اثر مانده را درمان کنید؟

    1. به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

  19. Avatar photoحامد گفت:

    درود. من 40روزه که عمل لیزر انجام دادم و هنوز هنگام دفع درد شدیدی دارم و تقریبا دو سه هفته است هیچ تغییری پیدا نکرده. چکار باید بکنم؟ مگه نمیگفتن عمل لیزر زود خوب میشیم چرا اینجوری شد پس.

    1. برای جراحی لیزر به متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید که جراحی شما را تضمینی انجام بدهند. درضمن مراقبت های بعد از عمل که مهمترین آن فشار نیاوردن به ناحیه عمل و جلوگیری از یبوست و اسهال است را جدی بگیرید.

  20. Avatar photoسهیل گفت:

    باسلام
    ۳ سال پیش عمل هموروئید با لیزر انجام دادم و دوباره برگشت و این بار عمل با جراحی داشتم ولی دردش خیلی بیشتر بود و ۶ روزه که عمل کردم دردی ندارم ولی بخیه ای که زده بودن باز شده فقط موقع دستشویی سوزش دارم آیا باز شدن بخیه مشکلی ایجاد میکنه و راهکارش چی هست

    1. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید. درضمن اگر بعد از لیزر مجدد یبوست مزمن داشته باشید یا علت بروز هموروئید را درمان نکنید مجدد از ناحیه دیگری از مقعد دچار هموروئید و دیگر بیماری های مقعد خواهید شد. عوارض جراحی باز بسیار بیشتر از جراحی با لیزر است و حداقل 2 ماه دیگر نیاز به مراقب ویژه دارید.

  21. Avatar photoاصغر گفت:

    سلام خانم دکتر با اینکه چندبار مراجع داشتم پیشه دکتر متخصص برای بواسیر شماره یک عملم نکرد میگه بعد از عمل نشتی بر میداری ایا درست هست
    یبوست هم دارم با اینکه دارو برای من تجویز می‌کند تا زمانی دار میخورم راحت میتونم برم دستشویی ولی تا دوره دارو تمام میشه باز مدفوع من سفت میشه
    ایا بواسیر با دارو هم رفع میشه ؟
    ایا گوشت اضافه که اورده بدون لیزر ،بادارو از بین میره

    1. هموروئید داخلی درجه یک نیازی به جراحی ندارد و با دارو و رژیم غذایی کنترل می شود. اما اگر گوشت اضافه دارید و هموروئید خارجی است بهتر است به یک متخصص برای لیزر هموروئید مراجعه کنید. در جراحی با لیزر امکان بی اختیاری مقعد بسیار کمتر است. اگر امکان لیزر هموروئید نیز برای شما وجود نداشت توصیه می کنم تحت نظر متخصص تغذیه و فوق تخصص گوارش نسبت به کنترل رژیم غذایی و مصرف دارو اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *