بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

بواسیر بیرون زده چیست و چگونه درمان می شود؟

بواسیر بیرون زده

همانطور که می دانید هموروئید یا بواسیر عارضه ای شایع در میان افراد جامعه است که هفتاد و پنج درصد از مردم را به خود درگیر می کند. هموروئید یا بواسیر در حالت عادی درد و خونریزی ندارد اما بواسیر بیرون زده با درد قابل توجهی همراه است و هنگامی که فرد فعالیت های بیشتری در طول روز داشته باشد میزان آن افزایش خواهد یافت. بیماران باید توجه داشته باشند که فعالیت های شدید روزانه موجب می شود که این توده ها کشش بیشتری پیدا کنند و در نتیجه بزرگ تر و آزار دهنده تر شوند.

بواسیر بیرون زده

بواسیر بیشتر در میان افراد چهل و پنج تا شصت و پنج سال بروز می کند. بد نیست بدانید که اکثریت این افراد توده ها یا کیسه های پر خون را در ناحیه مقعد مشاهده می کنند که سبب می شود مدفوع به سختی از طریق کانال مقعد عبور پیدا کند. متأسفانه بواسیر یا هموروئید می تواند پیشرفته شده و به بواسیر بیرون زده تبدیل شود. این بیماری ممکن است با نشستن های دراز مدت و یا ابتلا به یبوست بروز کند و همچنین امکان پیدایش خود بخودی آن هم وجود دارد، اما هنوز دلایلی محکم برای درک چگونگی پیدایش خودبخودی آن در دست نیست.

بواسیر بیرون زده می تواند یک هموروئید خارجی ترومبوزه بافتی متورم و پردرد باشد. این توده ها در بافت های ناحیه مقعد و به علت ایجاد لخته در یک یا چند رگ آن به وجود می آید. بافت هایی که متورم می باشند بسیار دردناک هستند و رنگی مایل به بنفش را دارا می باشند. این عارضه باید حتما تحت درمان قرار گیرد تا فرد بتواند میزان درد آن را کنترل کند.

همچنین بواسیر بیرون زده می تواند یک بواسیر یا همان هموروئید داخلی باشد که پرولاپس شده و یا بیرون زده و در درجات 3 یا 4 قرار دارد. همورئید داخلی درجه 3 با فشار دست به داخل باز می گردد اما همورئید داخلی درجه 4 با فشار دست هم به داخل باز نمی گردد و از دهانه مقعد بیرون می ماند.

درمان بواسیر بیرون زده

درمان هایی که برای بواسیر بیرون زده اعمال می شود مسلما جدی تر از روش هایی است که برای درمان بواسیر عادی و ساده در نظر گرفته می شود. جالب است بدانید که یکی از روش هایی که برای آن می توان در پیش گرفت اینست که اجازه دهیم این توده ها به کندی و با گذشت زمان خودبخود تحلیل روند و طی این مدت استفاده از وان آب گرم، پماد یا کرم های مخصوص هموروئید را به عنوان کمکی برای درمان بکار برد. البته این موضوع باید از قبل با متخصص جراحی هماهنگ شود و قبل از هر اقدام درمانی حتما به متخصص مراجعه کنید.

در برخی از موارد درمان بواسیر، پزشک سعی می کند تا توده های بزرگ را حذف کند. به این روش برش یا زهکشی هموروئید ترومبوزه می گویند. پس از اجرای این روش منطقه مورد نظر درد و آزردگی دارد و تا مدتی باید آن را تحمل کرد.

معمولا متد های جدید مانند لیزر هموروئید، برای درمان بواسیر بیرون زده نتایج بهتری را به همراه دارد. به همین علت اکثریت پزشکان متخصص جراحی پیشنهاد می دهند که این توده های متورم را با روش های نوین لیزر درمانی از بین برد و از بسیاری از عوارض جانبی روش های جراحی سنتی در امان ماند.

قبل بعد لیزر هموروئید

چه مدت طول می کشد بواسیر بیرون زده درمان شود؟

نمی توان به طور مشخص زمان معینی را برای درمان بواسیر بیرون زده در نظر گرفت. برخی از بیماران طی یک هفته احساس بهتری پیدا می کنند در صورتی که برخی دیگر ممکن است حس درد را تا چندین هفته با خود به همراه داشته باشند.

در واقع میزان و سرعت بهبودی افراد تماما به نوع روش درمانی آن ها بستگی دارد. افرادی که بخواهند با درمان های خانگی این زائده ها را رفع کنند مسلما زمان بیشتری را باید تا بهبود کامل در نظر داشته باشند، اما لیزر درمانی و روش های نوین پزشکی بدون ایجاد هیچگونه عارضه ای سریعا به درمان کامل بیمار کمک خواهند کرد.

از طرفی دفعاتی که هموروئید یا بواسیر تکرار می شود نیز می تواند تعیین کند که درمان چقدر طول خواهد کشید. توجه داشته باشید که عود هموروئید یا بواسیر بسیار مهم است. برخی از افراد درمان می شوند اما هموروئید مجددا عود می کند. معمولا روش های جراحی بواسیر بیرون زده با عود همراه است اما لیزر هموروئید امکان عود آن را به پایین ترین حد ممکن خواهند رساند.

سریع ترین راه برای درمان هموروئید، بدون اینکه درد، خونریزی، بی تحرک ماندن و استراحت کامل در منزل را به همراه داشته باشد، لیزر بواسیر است که سبب می شود بیمار طی مدت کوتاهی بدون تحمل دوران نقاهت طولانی مدت سلامت خود را سریعا به دست آورد.

توجه کنید درمان های خانگی باید پس از 3 روز منجر به بهبود وضعیت شوند و پس از یک هفته آثار بیماری باید از بین برود. چنانچه مبادرت به انجام درمان های خانگی بواسیر بیرون زده کرده اید و پس از 3 روز بهبودی حاصل نشد سریعا با پزشک خود تماس بگیرید و روش جایگزینی را برای درمان انتخاب کنید. گاها درمان های خانگی نه تنها وضعیت را بهتر نمی کنند بلکه شدت بیماری را افزایش می دهند از طرفی مزمن شدن بواسیر بیرون زده عوارض گوناگونی را در پی دارد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

64 دیدگاه برای “بواسیر بیرون زده چیست و چگونه درمان می شود؟

  1. Avatar photoمن گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من تقریبا دو ساله که زائده ای بیرون و کنار مقعد میدیدم و فکر میکردم حالت عادی هست امسال به دلیل داشتن کنکور و فارغ التحصیل بودن مدت خیلی زیادی مینشینم در واقع کل روز رو نشسته درس میخونم فقط برخی مواقع بیرون میرم و تحرک دارم اخیرا هنگام دفع دردهای خیلی شدید و غیرقابل تحمل دارم که امروز ناگهانی هنگام دفع خون زیادی خارج شد و بند اومد . اما درد و سوزش دارم الان و زائده التهاب خیلی زیادی نداره بنظرتون با پماد آنتی هموروئید میتونم درمان کنم خودم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است به هموروئید مبتلا نباشید. اگر شرایط ویزیت حضوری توسط متخصص جراحی را ندارید می توانید با مطب من ویزیت آنلاین هماهنگ کنید تا وضعیت شما را بعد از ارسال عکس بررسی کنم. از خوددرمانی پرهیز کنید و فقط مراقب باشید به ناحیه زیاد فشار نیاورید و یبوست و اسهال نگیرید.

  2. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
    من دچار یبوست ودرد شکم و ورم معده هستم والان هم قسمت خارجی مقعدم به صورت ورم بیرون میزنه موقع دفع وبدون اینکه دفعی داشته باشم یه مایع لزج تقریبا زرد رنگ بیرون میاد همراه با درد داخل شکم !الان نمیدونم بواسیر یا ابسه ویا …باید چیکار کنم ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا برای ویزیت با مطب تماس بگیرید. معمولا آبسه مقعدی همراه با درد زیاد است. هموروئید داخلی درجه سه درد زیادی ندارد و فقط با هر بار اجابت مزاج بیرون میزند. در هر صورت درمان هموروئید و ویزیت متخصص را پی گیری بفرمایید.

  3. Avatar photoزینب گفت:

    سلام خانم دکتر روزتون بخیر
    من از وقتی زایمان کردم شقاق مقعدی زدم و تا الان با کلی دارو و دکتر رفتن مشکلم حل نشده حالا هم چند روز پیش اساس کشی داشتم و چیز سنگین بلند کردم بعد از اتمام کار متوجه شدم مقعدم به شدت درد میکنه وقتی رفتم دستشویی متوجه شدم دوتا دونه خیلی درشت تو مقعدم هست که تا روز بعد انگار ورمشون خوابید ولی الان گوشت اضافه موندن و بعد از هر بار رفتن به دستشویی دوباره اذیتم میکنن و درد شدیدی دارن

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا شما دچار هموروئید داخلی شده اید. علاوه بر این که درمان خانگی هموروئید را دنبال می کنید حتما به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما داروی هموروئید مناسب تجویز کنند.

  4. Avatar photoملیحه صفری گفت:

    سلام خانم دکتر سعادتی از پارسال مداد ۹۸ یک زایده بیرو مقعدم در امد الان بزرگتر شده و درد دارم آیا این بواسیر چکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله ممکن است بواسیر یا همان هموروئید باشد. یک وقت ویزیت هماهنگ کنید. ابتدا داروی قوی تجویز می شود. اگر درمان هموروئید حاصل نشد لیزر هموروئید پیشنهاد می شود.

  5. Avatar photoAlizangna گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    تقریبا ۱ماهی میشه که دور معقدم یه تیکه گوشت اضافی در اومد و هنگام دفع مدفوع درد کمی دارم ممکنه بواسیر باشه؟
    درمانش میشه بگین ممنونم ازتون ??

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله ممکن است به بواسیر یا همان هموروئید مبتلا شده باشید. هچنین بروز بیماری هایی مثل شقاق مقعدی نیز چنین علائمی دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی قوی تجویز شود. اگر دارو درمانی جواب ندهد لیزر هموروئید یا لیزر شقاق پیشنهاد خواهد شد. از بروز یبوست و اسهال به شدت جلوگیری کنید.

  6. Avatar photoPayam گفت:

    سلام خانم دکتر من شهرستان زندگی میکنم ایابرای عمل لیززبیام تهران همون روزانجام میشه ونیازبه بستری نداره؟واینک هزینه عمل لیزر چقدمیشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر هماهنگی های لازم را قبلا با تلفن انجام بدهید بله می توانید همان روز لیزر هموروئید را انجام دهید. توصیه می کنم یک ویزیت آنلاین بگیرید تا مطمئن شوید که به لیزر نیاز دارید یا خیر. هزینه لیزر بعد از معاینه و ویزیت مشخص می شود.

  7. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر من چند سالی هست که گوشت اضافی از مقعد بیرون زده ولی چند روز بود وخونریزی هم میکرد تموم میشد ولی الان یک ماه درد مقعد دارم چندروز اول خونریزی داشتم ولی الان ندارم وگوشت اضافی زده بیرون ودرد مقعدکه نمی توانم بنشینم چه کار باید کرد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. با لیزر پرتوان بدون عود و بازگشت برداشته می شود. اگر به موقع اقدام کنید جای نگرانی نیست.

  8. Avatar photoMuhammad گفت:

    مه مدت چندین سال میشه دچار هموروید خارجی هستم چند بار هم عمل جراحی کردم اما باز هم بار بار عود میکند نمیدانم چی بکنم؟

    1. سلام احتمالا شما دچار یبوست مزمن می باشید. اگر بعد از جراحی هموروئید و حتی لیزر هموروئید دچار هموروئید شوید و سبک زندگی خود را تغییر ندهید مجدد دچار هموروئید از ناحیه دیگری از مقعد خواهید شد. برای درمان هموروئید به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید.

  9. Avatar photoزینب گفت:

    سلام خانوم دکتر من چند دختر احساس سازش و درد داشتم و امروز از تو آینه نگاه کردم دیدم عین عکس هایی شده که در اینترنت قرار داره اگه میشه بهم یه روش خانگی توصیه کنید من خجالت میشم به کسی بگم

    1. سلام با توجه به این که دچار هموروئید پیشرفته شده اید لازم است به یک متخصص جراحی و لیزر یا متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. درمان خانگی هموروئید در این مرحله پاسخگو نمی باشد.

  10. Avatar photoسولماز گفت:

    سلام.دکتر من ۲۴ سالمه.نزدیک ۲.۳ سالی میشه که اطراف معقدم یه زائده گوشتی هستش اوایل کوچیکتر بود ولی الان بزرگتر.اوایل درد هم نداشت ولی الان موقع اجابت مزاج فقط درد و سوزش داره.علاوه اون زائده گوشتی یه برجستگی دیگه ام به وجود امده؟میترسم بزم دکتر بگه نیاز به جراحی داره .نظر شما چیه

    1. سلام در هر صورت لازم است به یک متخصص جراحی عمومی و یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. اگر با مصرف دارو و رعایت رژیم غذایی بهبود پیدا نکردید توصیه می کنم از لیزر هموروئید استفاده کنید. اگر بواسیر یا همان همورئید درمان نشود دچار عوارض و بیماری های دیگر مقعدی مثل آبسه مقعدی و شقاق مقعدی می شوید.

  11. Avatar phototaranom گفت:

    سلام خانوم دکتر، من معمولا یبوست دارم ولی مدت تقریبا ۳ ماهی هست که زائده‌ای از مقعدم بیرون زده، البته نه در این حد که داخل عکسها هست. و اینکه موقع دفع، خونریزی و درد ندارم، ولی فقط چند روزه که خارش مقعد گرفتم. میخواستم پماد هیدروکورتیزون مصرف کنم. میخواستم بدونم با توجه به شرایطم، نظرتون درباره مصرف این پماد چیه؟ و آیا میتونه به بهبود من کمک کنه؟

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه 3 شده اید. بدون معاینه بیمار و تشخیص دقیق نمی توان دارویی را تجویز یا توصیه کرد. اما دقت کنید که استفاده نابه جا از این پماد می تواند بیماری شما را تشدید کند. تجویز دارو را به عهده متخصص جراحی عمومی بگذارید و در منزل مراقبت های لازم جهت جلوگیری از یبوست را انجام دهید.

  12. Avatar photoآرزو گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر، من ۲۵ سالمه حدود چند روز که احساس میکنم با لمس مقعد یک بیرون‌زدگی داشته باشم اما درد و خونریزی ندارم به‌نظرتون از درمان خانگی استفاده کنم؟

    1. سلام درمان خانگی برای جلوگیری از بروز بیماری و کمک به درمان دارویی کاربرد دارد. درمان خانگی شامل مراقبت از رژیم غذایی، نشستن در لگن آب گرم و مصرف ملین می باشد. حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. مراقب باشید بیماری طولانی و مزمن نشود تا دچار عوارض دیگر نشوید.

  13. Avatar photoرامین گفت:

    سلام خانم دکتر من 5سال پیش همورویید داخلی و خارجی جراحی کردم رفته رفته مشکلی که به وجود اومد و جدا از مشکلات دیگه من و ازکارو زندگی انداخته بیرون زدگی بعد اجابت مزاج هست.داخل آنال برنمیگرده تا من به کار و زندگیم برسم مگر اینکه خوابم ببره و بعد از ساعتها… خواهش میکنم راهنماییم بفرمایید آیا دارویی داره که بهم کمک کنه گاها احساس میکنم دیگه این حالت عصبی به خودش گرفته

    1. سلام احتمالا هموروئید داخلی شما عود کرده است. هموروئید داخلی درجه 3 گاها بر اثر فشار از مقعد بیرون می زند. توصیه می کنم لیزر هموروئید توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام دهید.

  14. Avatar photoمحمود علی یاری گفت:

    با سلام خدمت خانم دکتر. من سه چهر روزه که بواسیر به اندازه یک بند انگشت زده بیرون. خارش و خونریزی ندارم فقط این درد که اذیتم میکنه. و امان رو بریده. لطفا راهنمایی بفرمایید. از پماد آنتی فیشر. آنتی هموروئید. و شیاف دیفروفناک هم استفاده میکنم. کمپرس یخ هم میذارم ولی هیچ اثری نداره ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام از خوددرمانی پرهیز کنید و از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر تهران تشریف ندارید ویزیت آنلاین بگیرید. اگر یبوست دارید از شربت ملین و رژیم غذایی پرفیبر استفاده کنید. روزی 10 لیوان آب بنوشید و بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید.

  15. Avatar photoحامد گفت:

    باسلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر
    نزدیک 2ماه هس احساس میکنم بواسیر بیرون زدگی دارم چون هروقت میرم دستشویی موقع دفع اذیت و سوزش دارم وحتی موقع شستشوی مقعد درد دارم و موقع شستشن احساس میکنم به اندازه دکمه پیراهن گوشت زده از مقعدم …ممنونم میشم اگه راهنمایی کنید
    حامد از تبریز

    1. سلام قبل از هر کاری باید از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و اگر یبوست دارید به مقدار کافی شربت ملین استفاده کنید. اگر زخم و یا تنگی در ناحیه مقعد دارید که مانع دفع می شود با چند قطره روغن زیتون یا نارگیل ناحیه را چرب کنید که بتوانید با درد کمتری دفع را انجام دهید.

  16. Avatar photoصادق گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید بنده به استحضار میرسانم که سه سال پیش به بیماری همورئید مبتلا شدم و خیلی اذیت بودم به بدترین شرایط و مجبورم شدم جراحی کنم. و الان دوباره در ناحیه سمت راست مقعدم ابسه بوجود آمده است و خیلی اذیتم سوزش درد فعلا خونریزی ندارم. ولی نمیخوام جراحی کنم چون خیلی اذیتی داره .حالا شما خودتون راهنمایی کنید.
    با تشکر

    1. سلام بهتر است از لیزر آبسه مقعدی یا لیزر هموروئید برای درمان سود ببرید. ابتدا از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص و درمان نهایی اعلام می شود.

  17. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خسته نباشید من‌17سالمه‌نزدیک‌یک‌ساله‌یبوست‌مزمن‌دارم‌وهنگام‌دفع‌خونریزی‌هم، دارم‌الآن‌چندماه‌هست، بواسیردارم‌وبیرون‌زده‌هست‌آیاباپماد‌هموروئیدازبین‌میرود؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. از خوددرمانی با پمادها و داروها پرهیز کنید و علاوه بر مراجعه به متخصص، یبوست را هم کنترل کنید.

  18. Avatar photoراضیه گفت:

    سلام.دکتر من ۲۸ سالمه.نزدیک۴.۳ سالی میشه که اطراف معقدم یه زائده گوشتی هستش اوایل کوچیکتر بود ولی الان بزرگتر.اوایل درد هم نداشت ولی الان موقع اجابت مزاج فقط درد و سوزش داره.
    عکس گرفتم انگار مثل یه نخود بیرون زده.
    باید چیکار کنم؟
    ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام حتما به یک متخصص مراجعه کنید. احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه 4 بوده اید و به دلیل عدم رسیدگی به آن دچار شقاق و حتی عفونت شده اید. اگر هم یبوست دارید حتما رژیم غذایی مناسب داشته باشید و یبوست را کنترل کنید. ممکن است نیاز به لیزر هموروئید داشته باشید.

      1. Avatar photoراضیه گفت:

        سلام ،یبوست که ندارم یه هفته صبح و بعدازظهر کلاس داشتم و همش رو صندلی پلاستیکی نشسته بودم احتمالش هست که نشستن زیاد دلیلش باشه؟

        1. سلام بله هموروئید یا بواسیر بر اثر نشستن طولانی نیز بروز می کند.

  19. Avatar photoهستی گفت:

    سلام من باردارم.یبوست شدید داشتم.الان دوروزه مقعدم زده بیرون یعنی از دردش دارم زجر میکشم.نمیتونم بشینم راه برم. یه روزع رکتول و انتی همورویید استفاده میکنم تو اب گرم نشستم حتی گفتن یخ یخ گذاشتم همچنان بیرون زدگی سخک و محکم هستش.چیکار کنم؟؟

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود. آب زیاد بنوشید و یبوست را کنترل کنید.

  20. Avatar photoحدادی گفت:

    سلام خانم دکتر من بواسیر بیرون زده دارم رفتم دکتر پماد و قرص پایلکس دادن گفتن اگر خوب نشد باید عمل کنی با لیزرگفتن نمیشه الان پنج روزه دارو هارو استفاده میکنم بیرون زدگیش هنوز هست ولی دردش کمتر شده .میشع راهنمایی کنید

    1. سلام اگر بیرون زدگی بواسیر بهبود پیدا نکرده است برای هماهنگی وقت لیزر با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

  21. Avatar photoبانو گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من مدتیه که متوجه شدم دچار بواسیر شدم و یک گوشت زائد بیرون از مقعدم بوجود اومده باید لیزر انجام بدم؟

    1. سلام معمولا گوشت اضافه با دارو درمان نمی شود و بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود.

  22. Avatar photoرضا گفت:

    خانم دکتر
    سلام
    من ۴۳ سالمه ، چند مدت پیش یه جوش گوشتی ابتدای مقعدم زده بود به متخصص گوارش مراجعه کردم و دارو برام تجویز کردن و
    با پماد همورویید و بعدش خوب شدم ولی الان داخل مقعدم مقداری درد و سوزش احساس می کنم ،آیا نیاز مجدد به اون پزشک هست یا همون پماد رو وارد مقعد کنم بهبود پیدا می کنه . ممنون

    1. سلام داروهای تجویز شده را بدون دستور پزشک معالج به هیچ عنوان تکرار نکنید و مجدد به ایشان مراجعه کنید. ممکن است نیاز باشد که چند دوره داروهای مختلف را استفاده کنید و مراقبت های خانگی مثل نشستن در لگن آب گرم و افزایش مصرف آب و فیبر غذایی را ادامه دهید.

  23. Avatar photoMddhhd گفت:

    سلام خانم دکتر من مقعدم گوشت اضافی درومده موقع دفع درد دارم جوری که خون میاد بعد بند میاد از لیزر هم میترسم درد داشته باشه میشه راهنمایی کنین ممنون

    1. جراحی با لیزر 70 درصد درد کمتری نسبت به دیگر روش های جراحی دارد. اگر بیماری شما درمان نشود ممکن است دچار عوارض دیگری شوید. بنابراین برای درمان هموروئید به موقع اقدام نمایید.

  24. Avatar photoARD گفت:

    سلام وقت بخیر .
    من یبوست بودم داخل دستشویی خیلی زور زدم بعد از سه روز دیدم پشتم خیلی میسوزه بعد که نگاه کردم دیدم یه تیکه کوچک پشتم دراومده به خانواده که گفتم حدس زدن که بواسیر هست و از روی تجربه پماد آنتی فیشر باریج خریدیم و استفاده کردم تقریبا بعد از یک روز و نصفی درد و سوزشم خوب شد الان دو روز گذشته که سوزش ندارم ولی برآمدگی پشتم هنوز هست.چقدر طول میکشه که خوب بشم؟ و همچنان از پماد استفاده کنم؟ نیازی هست به دکتر مراجعه کنم یا نه؟
    ممنون🙏

    1. حتما از یک متخصص داروی مناسب بگیرید و از خوددرمانی پرهیز کنید. احتمالا به هموروئید و شقاق به طور همزمان مبتلا می باشید.

  25. Avatar photoمینا تقی پور گفت:

    سلام وقتتون بخیر من چن سالی بود ک هموروئید داشم یکبار جراحی کردم ولی متاسفانه خوب جراحی نکردن مجدد تشدید شده الان بیش از حد بزرگ شده و بیرون زده چیکا کنم بهتر بشم

    1. از یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه در این زمینه وقت ویزیت بگیرید. به هیچ عنوان نباید یبوست و اسهال بگیرید و نباید به ناحیه فشار وارد شود.

  26. Avatar photobehzad گفت:

    سلام و خسته نباشید من متاسفانه از باسنم بواسیر یا همون مقعد دراومده و رفتم دکتر یدونه پماد داد و با یه شربت سوالم این که چطور وقتی بواسیر دراومده دسشویی مدفوع کنم
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. هموروئید یا بواسیر بیرون زده با مصرف دارو بهبودی کامل پیدا نمی کند. برای عمل جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید مراجعه بفرمایید. برای دفع مدفوع راحت تر از غذاهای ملین استفاده کنید که مدفوع نرم داشته باشید.

    2. Avatar photoمهسا گفت:

      سلام خانم دکتر وقت بخیر من چن روز مقعد دو زائده بیرون زده میتونه بواسیر باشه یبوست دارم و درد و سوزش و خارش داره

      1. بله احتمال بروز بواسیر یا همان هموروئید وجود دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید و خوددرمانی نکنید.

  27. Avatar photoHadia گفت:

    سلام خانم داکتر من ۱۸ ساله هستم و یکسال است که در قسمت مقعدم یک زائده گوشتی پیدا شده درد ندارد اما گاهی در اثر یبوست متورم میشود. و به خاطر کانکور مدت زیادی باید ساکن باشم و تحرک خیلی کمی دارم ممنون از رهنمایی تان

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. در اولین فرصت بهتر است که این زائده گوشتی با لیزر پرتوان برداشته شود. برای نشستن نیز از رینگ طبی یا بالش نرم استفاده کنید.

  28. Avatar photoسمیه گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید من واسه اضطرابم قرص میخوردم اوایل باعث یبوست شده بودبعد اون من یه گوشت اضافه از ناحیه ی مقعدم در اومده وقتی مدفوعم خیلی سفت میشه کمی خون میاد و میسوزه
    چیز نگران کننده ای هست؟

    1. بله حتما به متخصص مراجعه کنید. ممکن است نیاز باشد که جراحی یا لیزر بواسیر را انجام دهید. زیرا احتمال عفونی شدن و عارضه دار شدن آن بالاست.

  29. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر
    من 17سالمه و ی چند باری توی دستشویی زور زدم و امروز متوجه شدم ی چیز خیلی بزرگ از نخود هم بزرگتر در پشت من قرار دارد من خیلی میترسم لطفا منو راهنمایی کنید خیلی میسوزه و درد میکنه دستشویی ب زور میرم ممنونم

    1. احتمالا بر اثر یبوست به هموروئید خارجی مبتلا شده اید. می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید برای دریافت دارو. همچنین مراقبت کنید که مجدد یبوست نگیرید و به ناحیه فشار نیاورید و از نشستن طولانی خودداری کنید.

  30. Avatar photoمحرم گفت:

    سلام و وقت بخیر
    خانم دکتر من آقایی هستم ۴۸ ساله که قبلا سه بار ( یک با همون ۴۸ سال پیش و در حالی که نوزاد بودم و در سن ۶ ماهگی یک بار در سن ۹ سالگی و یک بار هم در سن ۱۴ سالگی) عمل جراحی بابت بواسیر یا همورویید انجام دادم ولی خوب نشدم و پس از آن هم به پزشک مراجعه کردم ولی گفتند چون قبلا سه بار جراحی کردم امکان جراحی مجدد وجود ندارد چون ممکنه اراده در رفع رو از دست بدهم
    خانم دکتر آیا عمل با لیزر هم ممکنه این عارضه از دست دادن اراده در دفع رو داشته باشه اگر این عارضه رو نداره برای جراحی با لیزر بیام پیشتون

    1. از آنجایی که 3 بار عمل جراحی هموروئید را در گذشته انجام داده اید و احتمال زیاد هموروئیدکتومی شده اید ممکن است با برداشتن مابقی پاکه های هموروئید در عمل دفع دچار مشکل شوید. با این حال بدون معاینه بیمار نمی توان نظر قطعی داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *