بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

احتمال عود و بازگشت هموروئید بعد از جراحی

عود و بازگشت هموروئید

احتمال عود و بازگشت هموروئید بعد از جراحی به نوع درمان این بیماری و مراقبت بعد از عمل هموروئید بستگی دارد. هموروئید که با توجه به علائم و نشانه های آن می تواند به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم شود در صورت تشخیص و مداوای به موقع تا حد قابل توجهی میزان عود را کاهش خواهد داد.

احتمال عود هموروئید چقدر است

به راحتی می توان از بازگشت هموروئید بعد از جراحی با انجام برخی از دستورالعمل ها جلوگیری نمود. برای مثال با افزایش فیبر در رژیم غذایی و افزایش مصرف مایعات پروسه درمان هموروئید بسیار راحت و ساده خواهد شد. در حقیقت اگر بیماران تغییرات لازم را در رژیم غذایی خود به وجود نیاورند باید مراحل مختلف درمانی را با توجه به نوع و درجه هموروئید که به آن مبتلا شده اند، طی کنند. این مراحل شامل لیزر، اسکلروتراپی، جراحی و … می باشد که موثر واقع خواهد شد.

بیمارانی که به علت ابتلا به هموروئید خارجی و یا هموروئید درجه سه در معرض جراحی قرار می گیرند، احتمال عود و بازگشت هموروئید بعد از جراحی در آن ها بین 2 تا 5 درصد می باشد. درصد عود در تکنیک های غیرجراحی متفاوت است و بهترین روش که کمترین میزان عود با اجرای آن مشاهده شده است لیزر درمانی است که امروزه بسیار مورد توجه جامعه پزشکی قرار گرفته است.

طی تحقیقات به عمل آمده در سال ۲۰۰۴ بر روی ۲۳۱ نفر که اقدام به درمان هموروئید نموده اند مشخص شده است که احتمال عود و بازگشت هموروئید بعد از جراحی حدود 3/6 % و بعد از درمان های خانگی 4/25 % بوده است.

عوامل زمینه ساز احتمال عود و بازگشت هموروئید

جهت جلوگیری از عود این بیماری رعایت برخی نکات و پیشگیری کردن از آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد بخصوص اینکه بیماران برای درمان از عمل جراحی هموروئید به روش سنتی استفاده کرده باشند. در حقیقت به علت بالا بودن ریسک و احتمال عود و بازگشت هموروئید بعد از جراحی سنتی نسبت به روش هایی مانند لیزر درمانی و جراحی با لیزر باید به عوامل زمینه ساز بازگشت بیماری توجه نمود.

کم کردن فعالیت های فیزیکی

با کم شدن فعالیت های فیزیکی میزان فعالیت روده ها نیز کاسته می شود که یبوست را با خود به همراه دارد. همین امر زمینه ساز عود و بازگشت هموروئید است.

حمل و جا به جا کردن اشیاء سنگین

بیماران باید دقت کنند تا از حمل وسایل سنگین پس از جراحی حتما اجتناب کنند چرا که با فشار وارده بر ناحیه مقعد احتمال عود و بازگشت هموروئید بعد از جراحی افزایش می یابد.

رژیم کم فیبر

داشتن یک رژیم غذایی مناسب که حاوی غذاهای سنگین و دیر هضم نباشد و از مقدار کافی فیبر برخوردار باشد بسیار مهم است. غذا های کم فیبر سطح حرکات روده را کاهش داده و یبوست را زیاد می کند.

عدم مصرف کافی آب

بیمارانی که به اندازه کافی آب مصرف نمی کنند این امر سبب سفت شدن مدفوع در روده می شود و احتمال عود و بازگشت هموروئید بعد از جراحی را افزایش خواهد داد.

برقراری رابطه مقعدی

برقراری رابطه جنسی از راه مقعد یکی از عوامل زمینه ساز بازگشت مجدد این بیماری است و برای بیمار ضرر های فراوانی را به همراه دارد.

برخی از عوامل دیگر مانند:

  • استفاده کردن از دستمال های زبر و غیرنخی بعد از مدفوع
  • بارداری
  • بالا رفتن سن
  • رعایت نکردن بهداشت

نیز سبب بالا رفتن احتمال عود و بازگشت هموروئید بعد از جراحی خواهد شد.

بهتر است بیماران از روش های ایمن و بی خطر که ریسک کمتری را به همراه دارد برای درمان این بیماری استفاده کنند. لیزر هموروئید یک روش کم تهاجمی و بسیار عالی می باشد که بدون آسیب رسانی به بافت های مقعد و رگ های خونی این بیماری را به سرعت درمان کرده و عوارضی برای بیمار ندارد.

آیا احتمال عود و بازگشت هموروئید بعد از درمان با لیزر وجود دارد؟

مسلما احتمال عود هموروئید یا بواسیر بعد از عمل جراحی و درمان با لیزر بسیار پایین تر از روش های سنتی درمان هموروئید است. در صورتی که عوامل زمینه ساز عود هموروئید را رفع کنید احتمال بازگشت آن بعد از لیزر هموروئید به صفر خواهد رسید. لیزر محل عمل را ضد عفونی و در عین حال ترمیم می کند و احتمال عفونت بر اثر جراحی به صفر نزدیک می شود. بنابراین با مراقبت صحیح بعد از جراحی هموروئید با لیزر دیگر نگران بازگشت و عود آن نخواهید بود. همچنین لیزر بسیار ظریف است و به بافت سالم اطراف محل عمل آسیبی وارد نمی کند.

سوالات متداول عود هموروئید

1-آیا با یک بار یبوست ممکن است هموروئید عود کند؟

اگر بلافاصله بعد از یبوست نسبت به رفع یبوست اقدام کنید و در لگن آب گرم بنشینید احتمال عود هموروئید بسیار کم است. در برخی موارد که بیمار دچار یبوست شدید بعد از عمل جراحی هموروئید می شود توصیه می شود با جراح معالج خود تماس بگیرید تا داروی مناسب و شربت ملین برای شما تجویز کند. یبوست مزمن در طی طولانی مدت منجر به عود و بازگشت هموروئید یا بواسیر می شود.

2-آیا خونریزی بعد از عمل هموروئید نشانه عود هموروئید است؟

بسته به نوع روش عمل جراحی هموروئید ممکن است یک الی دو ماه پس از جراحی چند قطره خون بعد از اجابت مزاج مشاهده کنید. این خون بسیار ناچیز است و حتی ممکن است به صورت خون قرمز روشن به طور یک لکه بر روی دستمال توالت دیده شود. این خون نشانه عود هموروئید نیست و طبیعی است. اگر خونریزی شدید باشد در حدی که لباس زیر شما را کاملا آلوده کند وضعیت شما طبیعی نیست و باید سریعا با جراح معالج خود تماس بگیرید. اگر به جراح خود دسترسی ندارید به کلینیک یا بیمارستان مراجعه کنید.

3-آیا ورزش کردن منجر به عود هموروئید می شود؟

اگر عمل جراحی موفقی داشته اید و با اجازه جراح معالج خود شروع به ورزش کنید هموروئید عود نخواهد کرد. ورزش کردن منجر به حرکت بهتر روده ها شده و عمل دفع منظمی خواهید داشت. همین امر منجر به کاهش بروز یبوست و عود هموورئید می شود. اما افرادی که با وزنه های سنگین کار می کنند و در هنگام بلند کردن وزنه و اجسام زور می زنند احتمال عود هموروئید در این افراد زیاد است. دقت کنید که زور زدن و فشار آوردن به ناحیه مقعد منجر به عود هموروئید یا بواسیر می شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

122 دیدگاه برای “احتمال عود و بازگشت هموروئید بعد از جراحی

  1. Avatar photoمهدي گفت:

    سلام وقت بخير
    چند روز بعد از عمل همورئيد ميتوان ورزش بدنسازي رو شروع كرد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      اگر عمل جراحی هموروئید با لیزر انجام شود می توان بعد از یک هفته با تمرینات سبک ورزش را شروع کرد. اما با جراحی سنتی هموروئید و بدون لیزر تا 2 ماه نقاهت بعد از جراحی طول می کشد

  2. Avatar photoحمید گفت:

    سلام
    من پسری ۲۱ ساله هستم با وزن ۶۴ کیلوگرم
    ۱۹ ام مرداد ماه یعنی چند هفته قبل عمل جراحی با تیغ داشتم و چون دکترم گفته بود بواسیر درجه ۳ یا ۴ دارم فقط نصف بواسیر رو برداشت و نصفشو گذاشت و به نظرم نصف باقی مانده تورمش از بخشی که جراجی شده کمتره
    من تا همین الان بعد از اجابت مزاج درد دارم که گویا طبیعیه اما همراهش هر وقت پانسمانم رو عوض میکنم مقداری مواد چرک مانند بدبو مشاهده میکنم که این حالت از اولین روزهای عمل تا الان کم و بیش وجود داره
    یکی دو روزه حس میکنم از سمتی که بواسیر ها جراحی شدن یه بافت نرم کوچیک موقع شتسشوی مقعد وجود داره و شک دارم نکنه بواسیرم دوباره عود میخاد بکنه!
    دکتر جراحم وعده داد ۱۰ روز بعد عمل معاینه ام میکنه اما الان دو هفته هست که به بهانه مریضی اصلا داخل شهر و در دسترس نیست و تلفنشم خاموش کرده و چیزی که شنیدم تا بعد ایام محرم نمیاد? حتی بیمارستان رفتم پرستارا حاظر نشدن حتی زخممو نگاه کنن
    این وسط من به شما پناه اوردم
    ایا بواسیرم عود میکنه؟؟
    میشه نکات مهم رو بهم بگین
    والا با این همه درد و رنجی که تا الان کشیدم بابت این عمل و حاشیه هاش ، از انجام عمل مجدد نیمه دیگر بواسیر منصرف شدم و بخش دیگرش بخاطر اینکه شرایط زندگیم و شغلیم هم جوریه که دیگه نمیتونم نقاهت ۱ ماهه رو داشته باشم
    لطفا به دادم برسین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر تهران تشریف ندارید و راه دور هستید می توانید از خدمات ویزیت آنلاین من استفاده کنید شرایط ویزیت از راه دور را در همین سایت مطالعه کنید. همچنین توصیه می کنم مطلب مراقبت های بعد از جراحی هموروئید را هم مطالعه کنید. این وضعیت را با آرامش پی گیری کنید و جای نگرانی نیست.

  3. Avatar photoفرانک گفت:

    درود به خانم دکتر عزیز
    من خانم ۴۲ ساله هستم که بعد از ۶ ماه تحمل درد ،همموروئید و شقاق با لیزر و عمل جراحی معالجه شدم ،الان دو ماه بعد از عملم ،موقع دفع دچار سفتی اول مدفوع میشم و مجبورم زور بزنم
    با این اوصاف ممکنه که دوباره بیماریم عود کنه؟
    برای درمان سفتیه اول مدفوع چکار کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر یبوست مزمن داشته باشید مسلما بیماری شما عود خواهد کرد. آب و آبمیوه زیاد میل کنید. فعالیت ورزشی منظمی داشته باشید. اگر مشکل شما حل نشد حتما به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

  4. Avatar photoنادیا امیری گفت:

    سلام من عمل بواسیر انجام دادم و ناموفق بوده یعنی یه گوشت اضافه زو جراح نبریده ایا میتونم عمل لیزر انجام بدم و از درد طاقت حتی نفس کشیدن ندارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله می توانید. در جراحی با تیغ محدودیت هایی وجود دارد اما در جراحی با لیزر این محدودیت ها وجود ندارد.

  5. Avatar photoسیمین گفت:

    خانم دکتر من سال گذشته جراحی هموروئید انجام دادم اما جراح گفت یک عمل دیگه هم دارم اما انقدر سختی کشیدم که دیگه برای عمل دوم مراجعه نکردم. میتونم بیام برای لیزر پیش شما؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله تمام بیماری های مقعدی مثل هموروئید و شقاق و فیستول را می توان در یک جلسه با لیزر جراحی کرد و نیازی به جراحی مجدد نیست.

      1. Avatar photoوحید گفت:

        سلام خانم دکتر،۳ ماه و یک هفته است عمل شقاق با لیزر انجام داده ام.هفته اول روز به روز خوب میشد.بعد با سفتی اول مدفوع شدیدتر شدم هرچند یکبار اول مدفوع سفت میشد شدیدتر میشدم،بعد از ۲ ماه با شربت ملین روز به روز خوب میشدم دردم کمتر شده بود ولی بعد فقط با یکبار سفتی مدفوع چندروز پشت سر هم خونریزی شدید داشتم الان خونریزی قطع شده ولی درد و سوزش بیشتری دارم و انگار بریدگی دارم و تحمل نمیتونم بکنم،و دکتر گفته دوباره عود کردم باید عمل بشم،میترسم باز هم بعد از عمل بازهم عود کنم.آیا با دارو میتونم خوب بشم؟؟

        1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر با مصرف داروی قوی درمان نشوید لازم است توسط فوق تخصص معاینه شوید. حتما یبوست را در هر شرایطی کنترل کنید که سریعتر درمان شوید و دچار عود زخم شقاق مقعدی نشوید.

  6. Avatar photoعیاد گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر بنده دوچرخه سواری حرفه ای می کنم ولی چند ماهه که مبتلا به بواسیر خفیف شدم رفتم دکتر و پماد دادن که درمان شد ولی هروقت دوچرخه سواری خفیف می کنم باز بواسیر عود می کنه آیا با انجام عمل جراحی میشه به دوچرخه سواری مشغول بشم یا نه ؟تشکر

    1. سلام در صورتی که از زین دوچرخه نرم استفاده کنید می توانید مجدد به ورزش دوچرخه سواری مشغول شوید.

  7. Avatar photoشقاقی گفت:

    سلام خسته نباشیدمیخواستم بدونم عمل فیستول وهموروئید برای خانم ۷۵ ساله بااکسیژن خون ۹۱ ۹۲ درصدی مشکل سازه یاخیر

    1. سلام اگر اکسیژن خون بالای 90 باشد. تست خون مربوط به قبل از جراحی و تست قلب مشکلی نداشته باشد می توانند با لیزرعمل فیستول و هموروئید را انجام دهند.

      1. Avatar photoنادر گفت:

        سلام بنده پرولاپس همرویید شدید داشتم دو روز پیش عمل داشتم از طریق pphیا استاپلر عمل شدم الان موقع دفع خیلی ترس دارم که یه موقع توده ای که قبلا بیرون میزد دوباره بیرون بزنه و درد در بعضی ساعات بسیار شدید میشه
        واقعا ترس شدید دارم از دفع کردن میخواستم ببینم منگنه ای که کردن جواب میدهد یا خیر متشکرم

        1. سلام متاسفانه این روش جراحی درد و نقاهت طولانی دارد و امروزه با توجه به وجود لیزر پرتوان این روش پیشنهاد نمی شود. در مورد میزان موفقیت این روش از جراح معالج خود سوال کنید. در مورد دفع مدفوع هم باید بگویم که هرچه برای دفع مدفوع مقاومت کنید در نهایت مدفوع سخت تری خواهید داشت. لازم است هر روز دفع مدفوع بدون یبوست داشته باشید. اگر بیش از 3 روز است که عمل دفع را انجام نداده اید از یک پرستار یا بهیار باتجربه جهت انجام عمل تنقیه کمک بگیرید و از زور زدن و و دفع مدفوع سخت خودداری کنید که به ناحیه جراحی آسیب وارد نشود.

  8. Avatar photoA.B.asa گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    خانم دکتر شرایط من خیلی بدتر از بقیه س. نظراتشون رو که خوندم هیچکدوم شبیه من نبودن
    من تیرماه امسال ۲ ماه بعد از زایمانم مجبور شدم عمل کنم
    با وجود یه نوزاد دوماهه خیلی سختی کشیدم. تو شهرمون عمل با لیزر انجام نمیشد مجبور به عمل سنتی شدم
    دکترم اصرار داشتن که هردونوع عمل فرقی باهم ندارن و سنتی به مراتب بهتر از لیزره. لیزر فقط گرونتره و ….
    من هم چون خارج از کشور زایمان کرده بودم به اصرار خانواده که همینجا عمل کن ما مواقبت هستیم عمل کردم😔
    الان که بهمن ماه هست یعنی ۷ ماه از عملم میگذره اصلا نمیتونم روی توالت ایرانی دفع داشته باشم چون هم دردش برام زیاده هم پارگیم بیشتر میشه هم اصلا دفع کاملی نخاهم داشت. حالا اینش برام مهم نیست که نمیتونم از توالت ایرانی استفاده کنم ولی همچنان موقع دفع درد دارم. نمیگم بشدت روز اول ولی خب درد هست. و اینکه ابتدای مدفوع همیشه یه کم خشکه و این خشکی باعث پارگی ابتدای روز میشه و دفع های بعدیم تو همون روز با خونریزی همراهن. اگه سه بار دفع داشته باشم در طول روز دفه سوم خونریزی شدتش بیشتره
    میخاستم بدونم ماهایی که عمل انجام دادیم اصلا خوب میشیم؟؟یا این درد و خونریزی تا اخر عمر همراهمون هست؟؟و اینکه ممکنه عمل من موفقیت امیز نبوده باشه و مجبور به عمل بعدی باشم؟؟سوال بعدیم اینکه الان با لیزر میتونم جای عمل قبلی رو ترمیم کنم؟؟
    من دوران نقاهت سختی داشتم تا دوماه زجر کشیدم. هرروز مسکن های قوی استفاده میکردم واقعا تحمل عمل دوباره رو ندارم. موندم چیکار کنم😔

    1. سلام قبل از هر چیز این مورد را بدانید که درباره لیزر هموروئید باید از یک جراح لیزر سوال می کردید و اطلاعات جراحی که با لیزر کار کرده است مسلما تکمیل تر است. در مورد جراحی و لیزر مجدد نیز تا معاینه بیمار نمی توان نظر قطعی داد. اما آنچه که درباره شما کاملا مشخص است یک زخم ترمیم نشده یا شقاق در ناحیه مقعد دارید که اگر با دارو درمانی بهبود نیابد نیاز است که جراحی یا لیزر شوید. از مطب یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری برای شما داروی قوی تجویز خواهد شد. روزانه 10 لیوان آب بنوشید و در صورت بروز یبوست از شربت ملین استفاده کنید. اگر طی یک هفته بهبودی حاصل نشد روش درمانی مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  9. Avatar photoمعصومه 52ساله گفت:

    سلام خانم دکتر من خانمی 52ساله هستم که
    عمل هموریید وشقاق رو باجراحی حدود پنجدماهی هست انجام دادم ولی هنوز زخم انتهای دورمقعد بعد اجابت حتی اگه خیلی سفت نباشه زخم میشه. هنوز هم از دارو ورکتول دارم استفاده می کتم.پیش جراح دیگری هم رفتم ایشون هم بادارو یمدت بهترشدم ولی بازم با یک یا دوبار مدفوعی که یکم سفت تر باشد درو وزخم ایجادمیشه. همیشه از سبزیجات وچیزهای ملین وخاکشیر فراوان مصرف می کنم لطفا راهنماییم کنید تا کی باید تحمل کرد. سگاسگزارم

    1. سلام شما باید از شربت ملین هم استفاده کنید تا زخم جراحی شما کاملا بهبود پیدا کند. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه زخم داروهای شما را تغییر بدهم. اگر راه دور هستید می توانید وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  10. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من پنج سال پیش عمل بواسیر داخلی جراحی شده و عمل بواسیر خارجی لیز درمانی شده الان میرم دستشویی زیاد زور زدم کمی خونریزی داشتم می‌تونه نشانه عود دوباره باشه علتش چیه رعایت کنم

    1. سلام ممکن است دچار شقاق یا عود هموروئید داخلی شده باشید. درمان یبوست را جدی بگیرید و به جراح معالج نیز مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز کنند. در غیر این صورت مجدد نیاز به جراحی خواهید داشت.

  11. Avatar photoممد گفت:

    سلام یه هفته از عملم گذشته اما الان کم کم جای عمل ورم کرده نمیدونم این ورم یا بازگشت هموریید

    1. سلام بعد از عمل جراحی هموروئید ورم و التهاب عمل باید روز به روز کمتر شود. ممکن است دچار عفونت شده باشید. به جراح معالج مراجعه کنید و این مورد را پی گیری بفرمایید.

  12. Avatar photoمعصومه 52ساله گفت:

    سلام خانم سعادتی عزیز… حدود هفت ماه پیش جراحی همورویید وشقاق به شکل سنتی انجام دادم متاسفانه تمام این مدت درگیر وهربار به دکتر مراجعه کردم دارو وپماد دادن ومدت کوتاهی بهبود نسبی پیداکردم. درحال حاضر درعرض سه روز دوباره یه چیزی اندازه نخود دوباره درهمون نقطه بیرون زده که حدود سه بار خون دیدم بامراجعه به دکترم می گویند این بواسیر هست ودوباره بایدجراحی شوید البته درد هم داشتم که دوروزی هست بادارو خونریزی ندارم واون قسمت کمی کوچکتر شده لطفا اورژانسی بمن کمک کنید چکار کنم. سپاسگزارم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری بهترین روش درمان که عود و بازگشت نداشته باشد به شما پیشنهاد خواهد شد. توصیه می کنم عمل جراحی هموروئید با تیغ و کوتر را مجدد انجام ندهید و در صورت نیاز به جراحی با لیزر هموروئید جراحی را نزد یک متخصص جراحی و لیزر انجام دهید.

  13. Avatar photoگلی گفت:

    سلام خانم دکتر، من یک ماهه پیش عمل لیزر فیشر هموروئید انجام دادم ولی هنوزم دوتا گوشتِ اضافه ای که بالا و پایین مقعد داشتم از بین نرفته، چه مدت طول میکشه که از بین برن؟ طبیعیه این بیرون زدگی تو این یه ماه رفع نشده هنوز؟ و اینکه یکبار یبوست شدم و قسمت بالایِ مقعدم کمی متورم شده همراهه کمی درد، یعنی ممکنه دوباره هموروئید عود کرده باشه؟ متشکرم از شما

    1. سلام بعد از یک ماه نباید التهاب داشته باشید. با جراح معالج خود در تماس باشید تا برای شما دارو تجویز کنند. احتمالا بعد از یبوست دچار عارضه التهاب مقعدی شده اید. اگر درمان نشود احتمال عود هموروئید و شقاق وجود دارد.

  14. Avatar photoافشاری گفت:

    سلام وقتتون بخیر من الان حدود سه هفته هست که از عمل جراحیم میگذره
    من سمت چپ مقعد رو عمل کردم اما الان بعد از حدود سه هفته احساس میکنم اون پارگی رو در سمت راست رویت کردم
    ایا امکان برگشت به این زودی وجود داره؟

    1. سلام اگر مراقبت های بعد از عمل را رعایت نکرده باشید و یبوست شدید داشته باشید این امکان وجود دارد که زخم و شقاق در ناحیه دیگری از مقعد ایجاد شده باشد.

  15. Avatar photoنگار گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود دو ماه پیش جراحی هموروئید انجام دادم اما الان یک تکه پوست از مقعدم بیرون زده و آویزان شده اگر میشه بگید دلیلش چیه و چکار باید بکنم
    ممنون

    1. سلام به جراح معالج خود مراجعه کنید وضعیت شما طبیعی نیست.

  16. Avatar photoرضا گفت:

    سلام
    من یک سال پیش عمل هموروئید خارجی انجام دادم . امروز دیدم دوباره همون زائده پارسال جای دیگه مقعد و البته کمی کوچکتر در اومده . خونریزی ندارم ولی کمی درد داره . با توجه به ابتدای این عارضه ست و عمل دردسرها و از کارافتادگیهای شغلی خودشو داره و مرخصی برای استراحت ندارم بنظرتون میشه درمان را طوری ادامه بوم که همزمان در محل کار هم آماده باشم؟ . سوال دوم اینه که دلیل درگیری مجدد من با این عارضه چی میتونه باشه؟ ( یبوست آنچنانی هم ندارم)

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان درباره روش درمان شما نظر قطعی داد. معمولا بر اثر یبوست مزمن و نشستن طولانی و فشار بر ناحیه مقعد بیماری مجدد عود می کند. سریعا به جراح معالج خود مراجعه کنید تا برای شما داروی قوی تجویز کنند. اگر نیاز به جراحی مجدد داشتید توصیه می کنم لیزر هموروئید با لیزر پرتوان را نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه انجام دهید که نقاهت طولانی و عوارض جراحی با تیغ و کوتر را مجدد تجربه نکنید. بعد از لیزر فقط یک شب در منزل استراحت می کنید و از روز بعد می توانید به کارهای روزمره خود برسید.

  17. Avatar photoسمیرا گفت:

    سلام خانم دکتر من 40روزه درد مقعد دارم مخصوصا بعد دفع تا چندساعت درد و خارش و سوزش دارم به طوری که سوزن سوزن میشه و دردش میزنه به لگنم چندبار دکتر رفتم برام دارو نوشتن ولی تاثیری نداشت سری آخری دکتر برام کلونوسکوپی نوشت و چهارشنبه هفته پیش انجام دادم و مشکلی نداشتم ولی چون بیرون زدگی داشتم تو همون بیهوشی از همسرم رضایت گرفتن و لیزرم کردم ولی الان 5روزه میگذره من همچنان همون دردارو دارم و مخصوصا موقع دفع که حالم بد میشه و به خاطر این بدبختی کلی گریه میکنم تو این مدت بیشتر دراز کش بودم و نتونستم به دخترم و همسرم رسیدگی کنم خواهش میکنم کمکم کنید من دوروزه فقط مایعات و سوپ میخورم البته چون دکترم کلی آنتی بیوتیک داده مایعاتم با همونا میخورم و از ترس اینکه دفع های وحشتناک دردناک رو تجربه نکنم چیزی نخوردم تو این دوروز ولی با اینحال بازم دفع دارم خواهش میکنم کمکم کنید تو لگن آب گرم هم میشینم و با شامپو بچه شستشو میدم.

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست و باید معاینه شوید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  18. Avatar photoآرتین گفت:

    سلام دکتر بعد از عمل هموروئید با لیزر، دیگه تمرینات سنگین با وزنه رو باید کنار بزاریم؟ نمیشه که رژیم غذایی رو رعایت کنیم و حواسمون باشه که مدفوع نرم باشه، اما تمرینات سنگین رو انجام بدیم؟

    1. سلام وضعیت بیمار باید بررسی شود. با رعایت نکردن مراقبت های لازم عود و بازگشت هموروئید بعد از چند سال بروز می کند.

  19. Avatar photoامیر گفت:

    سلام.ببخشید من دوبار عمل داشتم .هموروئید و فیشر.الان دوباره به مشکل خوردم.خواستم ببینم بار سوم عمل قابل انجام هست

    1. سلام باید معاینه شوید. ممکن است روش درمان دارویی به شما پیشنهاد شود. درضمن علت عود هموروئید و شقاق نیز باید مشخص و رفع شود.

  20. Avatar photoنسرین گفت:

    سلام بنده ۴۵ ساله ۱۵ سال پیش جراحی هموروئید شدم و بعد از زایمان حدودا ۱۰ سال پیش مجدد برگشت ۳ سال پیش به دکترم مراجعه کردم برای عمل ه دوباره ه ایشون فرمودن من عمل مجدد رو برای هموروئید توصیه نمیکنم میخواستم بدونم نظر شما چی هست ؟
    ممنون

    1. سلام این مورد بستگی به شرایط بیمار دارد. به برخی از بیماران جراحی مجدد پیشنهاد نمی شود. ممکن است بتوانید لیزر هموروئید یا همان جراحی با لیزر پرتوان را انجام دهید. از یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه وقت بگیرید تا بعد از ویزیت تشخیص نهایی را اعلام کنند.

  21. Avatar photoشادی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دختری ۲۷ ساله که نزدیک هفت ماه که فیشر و همورئید با لیزر انجام دادم اما یبوست من درمان شد و فقط تمام این مدت پودر پیدرولاکس مصرف کردم به محل زخم فشار نیاید اما اونم بی محضی که دارو قطع کردم بیوستم برگشت به متخصص گوارش مراجعه کردم گفت تنبلی روده دارم و یه سری دستور غذایی بهم داد اما اثر نکرده ورزش مایعات زیاد و غذاهای فیبر دار خوردم اما انکار نه انکار الان احساس میکنم محل جراحیم دقیقا همون قسمت همورئید داره رشد میکنه چون هر کاری میکنم یبوست درمان نمیش هر روز آرزوی مرگ میکنم چرا تموم نمیشه من باید چیکار کنم خانم دکتر دیگه کجا برم

    1. سلام متاسفانه به دلیل مصرف مداوم داروی ملین دچار تنبلی روده شده اید. شما باید داروی ملین را کم کم قطع کنید نه به یکباره و تحت نظر متخصص تغذیه نیز باشید. از متخصص تغذیه مطب من هم می توانید وقت ویزیت بگیرید.

  22. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام مادرم ۵۲ سالش هست و الان ۵ روزه ک لیزر انجام داده اما همچنان خونریزی داره دکتر پماد دلتیژل و ی پماد دیگ برای تسکین داده و قرص میترونیدازول و دیکلوفناک سوال اینجاست ک هنوزم فک میکنم کامل برنداشته چون بازم اطرافش هست و اینکه آبسه زده و گفت عفونت نیست درد داره و خونریزی و سرویس هم‌نرفته لطفا کمک کنید خیلی نگرانش هستم پیش دکتر دیگ هم میترسم ببرم ک قبول نکنن…

    1. وضعیت ایشان طبیعی نیست. حتما باید دفع مدفوع نرم و منظم به طور روزانه داشته باشند و اگر بیش از چند روز از است که دفع نداشته اند حتما از یک پرستار یا بهیار برای انجام عمل تنقیه کمک بگیرند. با پزشک معالج ایشان در تماس باشید و طبق دستور ایشان تا بهبودی کامل بیمار عمل کنید.

  23. Avatar photoمهرداد گفت:

    سلام وقت بخیز خانم دکتر من موقع دفع مدفوع اولش خشک خشک هست ۲بار هم جراحی شدم هرکاری میکنم درست نمیشه شربت ملین و قرص و شیافت استفاده کردم ولی اصلا اثر نمیزاره دمار اژ روزگارم در آورده اعصاب نمون ه واسم از صبح تا شب فقط درد میگشم.غذاهای ابگی ک میگن بخور من بدتر میشم نمیدونم واقعا چیکار کنم

    1. از متخصص تغذیه رژیم غذایی پرفیبر بگیرید و روزانه 10 لیوان آب مصرف کنید. مسلما غذاهای آبکی به شما کمکی نمی کند و حتما برای غذای پرفیبر مصرف کنید.

  24. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانوم دکتر من یکسال یه گوشت اضافه کوچکی در ناحیه مقعدام زده بیرون از پارسال ۵ تا دکتر رفتم همشون دارو دادن گفتن خوب میشی چیزی نیست در حالت عادی درد ندارم ولی بعضی وفتا پشتم تیر میکشه به نظرتون با دارو خوب میشه؟

    1. اگر با داروی قوی بهبودی حاصل نشده است توصیه می کنم با لیزر پرتوان این توده را بردارید تا دچار عوارضی مثل عفونت و آبسه مقعدی و اختلال در دفع مدفوع نشوید.

  25. Avatar photoمویدی گفت:

    سلام و خسته نباشید ،من ۲۱روزه عمل بواسر با لیزر انجام دادم ولی الان بازم حای قبلی یه توده بواسیر مانند مییینم که تقریبا بزرگ هم هست،میهواستم بدونم این عادیه؟درست میشه یا عمل درست انجام نشده؟

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. بیماران مختلف با شرایط گوناگونی این جراحی را انجام می دهند.

  26. Avatar photoسوما گفت:

    سلام من چهار ماه پیش عمل کردم و تا الان خوب بودم ولی الان یک دفعه درد دارم و الان که میبینم بیماریم برطرف نشده الان باید چیکار کنم

    1. اگر یبوست داشته باشید و به ناحیه فشار وارد شده باشد بیماری شما مجدد عود می کند. مجدد به جراح خود مراجعه کنید و نسبت به رفع عوامل بروز هموروئید اقدام نمایید.

  27. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خارش و درد شدید مقعدی داشتم و بیرون زدگی از مقعد به دکتر مراجعه کردم گفتن که بواسیر درجه ۳ هستش باید جراحی بشم و جراحی رو انجام دادم وای الان یک ماه ار عمل لیزر من گذشته ولی هنوز خارش شدید داغونم کرده و عصبی خواستم بپرسم چرا با اینکه عمل کردم هنوز خارش هستش و کی درمان میشه

    1. این مورد را باید توسط جراح معالج خود پی گیری کنید. ایشان هم مسئول هستند که پاسخگو باشند. برخی پزشکان این جراحی و لیزر را در یک جلسه انجام نمی دهند و از قبل هم به بیمار این مورد را اعلام می کنند.

  28. Avatar photoایلیا گفت:

    با سلام و عرض ادب
    خوبید بزرگوار
    ببخشید , بنده در آذر سال 98 عمل جراحی هموروئید انجام دادم و خیلی منظم توصیه های جراح محترم رو انجام دادم که تا سه روز قبل مشکلی نداشتم , اما از پریروز دچار خونریزی از مقعد شده ام و به خاطر اینکه در سال 1386 عمل تعویض دریچه میترال انجام دادم مجبورم وارفارین بخورم که خونریزی رو تشدید میکنه ( البته عمل جراحی هموروئید با لیزر نبوده )
    خواهشمندم راهنمایی بفرمایید.
    خیلی خیلی نگرانم و حالم خوب نیست

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر این خونریزی به رنگ تیره است ارتباطی با هموروئید و شقاق ندارد و هرچه تیره تر باشد مربوط به دستگاه گوارش فوقانی و معده می شود.

  29. Avatar photoمحمد عباسی گفت:

    ببخشید من چند ماه پیش عمل جراحی لیزری برای بواسیر بیرونی انجام دادم ولی الان بعد از مدفوع بازهم پیدا می‌شوند و همراه درد شدید هستند ولی بعد از ۵ ساعت از بین میرن چی کار باید بکنم لطفاااا کمکم کنید

    1. اگر یبوست داشته باشید بیماری شما مجدد عود می کند. وضعیت شما طبیعی نیست و لازم است مجدد به متخصص مراجعه کنید.

  30. Avatar photoمحمد گفت:

    وقت بخیر.یکبار جراحی اورژانس هموروئید داشتم که دکتر یک تیکه از هموروئید برید .الان بعد یک سال دوباره دارم دچارش میشم.اونموقع دکتر گفت جنس مقعدسما جنس خوبی نیس.و اگر عمل دوم داشته باشی و محبور بشیم هموروئید دومو برداریم.اونموقه دچار بی اختیاری دفع باد و بی اختیاری در هنگام اسهال خواهی شد و بهتره ک عمل نکنی‌..به نظر شما چنین چیزی ممکنه.و صحیح گفته؟اگر آری مس تکلیف امثال من‌چیه؟

    1. در جراحی با تیغ و کوتر جراح نمی تواند زیاد بافت ناحیه را تحریک کند یا منطقه وسیعی را جراحی کند. توصیه می کنم جراحی دوم را نزد متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه به طور تضمینی و در یک جلسه انجام دهید. لیزر هموروئید با لیزر پرتوان دی اکسید کربن بسیار ظریف تر از جراحی با تیغ و کوتر انجام می شود.

  31. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانم دکتر من ۴۳سال پیش بواسیر عمل کردم در طول ۴۲سال خونریزی داشتم
    ۱سال خونریزی نداشتم بواسیر عود کرد و الان چند مدت که هم ورم دارم و هم درد و سوزش و خونریزی مجدد
    دارویی هست که مصرف کنم یا باید عمل مجدد انجام دهم؟
    ممنونم

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. خوددرمانی نکنید. در صورت نیاز به جراحی مجدد توصیه می کنم از روش جدید لیزر هموروئید بدون عود و بازگشت سود ببرید.

  32. Avatar photoسحر گفت:

    سلام خانم دکتر ، من ماه پیش عمل لیزر همورویید خارجی انجام دادم و بعد از عمل درد زیادی رو تا دو هفته ی اول تحمل کردم و بعد از هر بار دفع تا دو هفته کمی خونریزی همراه مدفوع از من خارج میشد. بعد از دو هفته بهبود پیدا کردم.و تا حدود ۱۷ روز بعد هیچ علایم بیماری و یا درد و خون ریزی نداشتم ، بعد از ۱۷ رو من یک بار یه یبوست خیلی خفیف گرفتم که با اون دوباره دچار التهاب شدید و درد زیاد و خونریزی بعد از مدفوع میشم. دکتر بعد از لیزر میشه که این علایم رو داشت؟منظورم اینکه من خوب شده بودم، چرا دوباره این علایم برای من پیش اومده؟حالا باید چکار کنم؟

    1. یبوست و درد شما ارتباطی با لیزر هموروئید ندارد و لازم است برای جلوگیری از عود بیماری به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید که برای شما غذای پرفیبر و ملین تجویز کنند. با جراح معالج خود نیز در ارتباط باشید. اگر یبوست و اسهال داشته باشید و به ناحیه مقعد فشار وارد کنید بیماری شما از ناحیه دیگری از مقعد مجدد بروز خواهد کرد.

  33. Avatar photoنیما گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من سندرم روده تحریک پذیر دارم و الان چند روزی هستش که بعد از خونریزی های پشت سرهم با اینکه پماد آنتی هموروئید استفاده میکنم و شیاف آساکول ولی هر از گاهی خونریزی میکنم و الان درد شدیدی دارم و چون هز از گاهی بخاطر سندرم شکم دردهایی مثل زایمان پیدا میکنم این قضییه کنترل نمیشه و از عمل بخاطر شرایط بدن خودم میترسم که بازگشت داشته باشد.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. مصرف این داروها بدون تجویز پزشک نه تنها مشکل را رفع نمی کند بلکه ممکن است بیماری شما را تشدید کند. حتما دارو را از متخصص دریافت کنید.

  34. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر من ۱۵ روز پیش عمل جراحی همرویید داشتم تا اینکه فک‌ کردم خوب شدم یه وزنه سنگین برداشتم
    از ناحیه عمل یه درد شدید احساس کردم بعدش دیگه درد نداشتم می‌خوام بدونم احتمال اینکه عود کنه و برگرده وجود داره ؟؟

    1. سلام بله این احتمال وجود دارد. برای ویزیت بعد از عمل زودتر از موعد مراجعه کنید تا جراح شما وضعیت شما را بررسی کنند.

  35. Avatar photoحسن گفت:

    باسلام من جوانی ۳۵ساله هستم الان حدود ۸ماهی میشه که همورید خارجی دارم با مشورت پزشک و پماد دردش کم میشه ولی بعد از کذشت یه ماه بازم عود میکنه ودرد وحشتناکی داره خواستم بودنم بالیزر درمان بشم درد میره تشکر از شما

    1. به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید که لیزر را در یک جلسه و تضمینی انجام دهند.

  36. Avatar photoعلی گفت:

    با سلام و احترام،
    سرکار خانم دکتر سعادتی سوالی داشتم از خدمتتون، چنانچه همورویید خفیف باشد و از روش لیزر درمانی با لیزر “کم توان” استفاده شود، آیا امکان عود و بازگشت وجود خواهد داشت؟

    1. لیزر کم توان احتمال عود دارد اما جراحی با لیزر پرتوان توسط جراح ماهر عود ندارد. توصیه می کنم از داروی قوی و رژیم غذایی مناسب هموروئید استفاده کنید.

  37. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دکتر دو روز هست که لیزر شقاق و هموريید انجام دادم اما باز هم یک زايده بیرون مقعد دیده میشه. میشه لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

    1. ممکن است التهاب بعد از عمل تا یک هفته وجود داشته باشد. حتما از لگن آب گرم استفاده کنید. اگر بهبودی حاصل نشد حتما به جراح معالج مراجعه بفرمایید.

  38. Avatar photoنیما 23 گفت:

    سلام خسته نباشید جناب دکتر.من میشه یه چن ماهی که تو قسمت نشیمن گاه و مقعدی دوچار سوزش شدید شدم که با مراجع به دکتر و استفاده دارو یکم بهتر شدم و بعد مدفوع هنگام نظافت مقعدی احساس میکنم یه تیکه گوشت از مقعدم بیرون زده .و الان جدیدن دوباره احساس سوزش شدیدی دارم.پیشنهاد شما چیه خانوم دکتر چیکار باید کرد با عمل لیزر امکان بهبود صددرصدی هست.

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر مبتلا به هموروئید باشید من به طور تضمینی و بدون عود و بازگشت لیزر هموروئید را برای شما انجام می دهم. فقط باید رژیم غذایی مناسب داشته باشید که دچار یبوست مزمن نشوید.

  39. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من یه مرد 35ساله هستم از شیراز 4سال قبل عمل جراحی تو بیمارستان عمومی انجام دادم و جراح هم چندتا جوان دانشجو بودن الان دباره سمت راست رود موقع دفع بواسیر میزنه بیرون
    خواستم ببینم میتونم دباره عمل جراحی انجام بدم با لیزر

    1. سلام لازم است معاینه شوید. با توجه به این که 4 سال از آخرین جراحی گذشته است احتمالا می توانید لیزر هموروئید را انجام دهید.

  40. Avatar photoفاضل گفت:

    سلام من حدود 9ماه جراحی کردم بالیزر الان مدتی است خونریزی شدید دارم وهموروئیدم ازقبل بدترهم شده علتش چیه ؟آیامیتونم دوباره جراحی کنم؟

    1. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید و علت عود بیماری را از ایشان جویا شوید. معمولا بر اثر فشار و یبوست و اسهال مزمن این بیماری عود می کند.

  41. Avatar photoمامانه آنیسا گفت:

    سلام خانم دکتر من خانمی ۳۱ساله هستم ۹سال پیش عمل بواسیر سنتی کردم ولی دوسال بعدش بخاطر بارداری یه تیکه گوشت اضافه بیرون زد ودردشم شروع شد باز دوسال بعدش حامله شدم باز زد بیرون که دردش گاهی میگیره خونریزی دارم گاهی.دکترم نشون دادم گفت عود کرده عیبی ندارد.الان میترسم مشکل سرطان روده اینا گرفته باشم میشه راهنمایی کنید ممنونم

    1. به یک متخصص جراحی ماهر در این زمینه مراجعه کنید که لیزر هموروئید را در یک جلسه تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام دهند. اگر هموروئید درمان نشود عوارض گوناگونی را به دنبال خواهد داشت.

  42. Avatar photoمهر گفت:

    سلام ۲ هفته بعد از عمل جراحی موفق شقاق با لیزر میتونم روزانه ۸ساعت الی۱۰ ساعت روی صندلی بشینم؟ از بالش مخصوص شقاق استفاذه مییکنم .چه توصیه ای دارید برای اینکه شقاق مجددا عود نکنه؟

    1. از یک متخصص تغذیه نیز رژیم غذایی مناسب بگیرید. روزانه 3 بار در لگن آب گرم بنشینید. مراقب باشید یبوست و اسهال نداشته باشید.

  43. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دكتر عزيز
    مادر من ٥١ ساله هستن
    مرداد ماه امسال عمل همورئيد با ليز انجام دادن
    ولي توي اين دوماه بازم لك خون داشتن و دو دفعه هم خون ريزي شون زياد بوده و بعضي وقتا هم دفع خشك داشتن
    به نظر شما دوبارع بايد ليز انجام بدن ؟يا اينكه بهتر رژيم غذايي رو عوض كنيم؟؟

    1. اگر بیمار یبوست و اسهال داشته باشد حتی بعد از لیزر هم بیمار ممکن است دچار عود شود. بنابراین علاوه بر کنترل رژیم غذایی حتما به جراح معالج ایشان نیز مراجعه کنید.

  44. Avatar photoسعید گفت:

    سلام خانوم دکتر من یک هفته قبل عمل هموروئید به روش سنتی انجام دادم سه روز بعداز عمل یه بیرون زدگی جدید از یه محل دیگه اندازه نخود بوجود اومد رفتم پیش دکتر گفت تمام رکتوم های هموروئید من پر بودن چندتاشون عمل کرد اما واسه اون بیرون زدگی جدید گفت اگه عمل کنم بعداز یکی دوسال هنگام دفع مدفوع دچار مشکل میشم الان نمیدونم باید چکار کنم و کلا حالم از این زندگی بهم میخوره و امیدی به بهبودي ندارم میشه بنده رو راهنمایی کنید و اگه با عمل لیزر موفق آمیز هست عمل کنم

    1. معمولا در جراحی با لیزر منطقه وسیع تری را می توان تحت درمان قرار داد. برای لیزر هموروئید به یک متخصص ماهر مراجعه کنید.

  45. Avatar photoراضیه گفت:

    سلام وقتتون بخیر خانم دکتر عزیز من حدودا سه ماه گذشته عمل لیزر هموروئید داخلی و فیشر انجام دادم الان بعد از سه برای دفع مدفوع قسمت ابتدای که خارج شد سفت و حجم زیادی داشت بعد از اون دفع راحت بود ولی منجر به این شد که انتها یه مقدار خونریزی کم روی مدفوع در انتها باشه الان از داخل مقعد یه مقدار احساس سوزش دارم میخواستم بدونم آیا دوباره هموروئید م برگشته البته از پماد ترمیم کنند در روز دو بار رو ناحیه مقعد استفاده میکنم امکان داره راهنمایی کنید ،البته اینو بگم همیشه از موادی استفاده کردم که باعث ملین شدن مدفوع باشه ولی نمیدونم یه بار این اتفاق چن روز پیش افتاده و خیلی نگران هستم

    1. بعد از هر دفع مدفوع هم در لگن آب گرم بنشینید. تا ناحیه کامل تمیز شود و التهاب ناحیه کم شود. مشکلی وجود نخواهد داشت. درضمن برای ویزیت بعد از لیزر هم به موقع به جراح خود مراجعه کنید. رژیم غذایی خود را کنترل کنید و آب هم زیاد بنوشید که مجدد دچار یبوست نشوید. یبوست مزمن در طولانی مدت منجر به عود هموروئید و شقاق می شود.

  46. Avatar photoمیترا گفت:

    سلام من ۳۲ سالمه در بارداری دچاربواسیر و یبوست شدم الان پسرم سه ساله هست همچنان از بواسیر درد میکشم میترسم لیزر کنم یا عمل اخه نگرانم نکنه مجدد که باردار بشم دوباره بواسیر برگرده و اینکه اگه با این شرایط عمل نکنم بارداربشم چطور زایمان کنم سر زایمان اولم بواسیرم خیلی عود کرد چون طبیعی ام بود بخاطر زور زدن های سختش واقعا عذاب کشیدم نمیدونم چکار کنم تن به عمل بدم با بارداری و زایمان بعدی برگرده چکار کنم

    1. توصیه می کنم که حتما لیزر هموروئید را انجام دهید و بعد از بهبودی کامل اقدام به بارداری نمایید.

  47. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    بنده دو روزه که عمل لیزر هموروئید انجام دادم تا چند روز باید استراحت کنم و رژیم غذایی رو رعایت بکنم ؟ چون به نظر و احساس خودم کامل خوبم و نیازی به استراحت ندارم اما دکتر گفته تا دو هفته باید استراحت کنید

    1. برای ویزیت بعد از جراحی و لیزر به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا ایشان بر اساس شرایط شما نظر بدهند. رژیم غذایی پرفیبر برای جلوگیری از بروز یبوست همواره ضروری است. در اصل باید رژیم غذایی سالم داشته باشید که مجدد دچار یبوست نشوید.

  48. Avatar photoصبا گفت:

    با سلام و عرض ادب،خانم دکتر من ۲ ماه پیش عمل لیزر شدم.بعد از ویزیت مجدد شقاق قدامی تشخیص داده شد. در حال حاضر مانند قبل از عمل زخم و پارگی و شقاق وجود دارد. عمل دفع کامل نیست و با درد و بریدگی چندباره زخم ها انجام میشود. ممنون میشوم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید آیا نیاز به عمل مجدد هست؟ اصلا بهبودی وجود خواهد داشت یا یک مشکل مادام العمر هست؟
    سپاسگزارم

    1. لازم است سبک زندگی را تغییر دهید و علت اصلی شقاق را برطرف کنید. عمده علت بروز شقاق تغذیه نامناسب و نشستن های طولانی است.

  49. Avatar photoوحید گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    من مهرماه عمل لیزر انجام دادم همورویید داخلی که دکتر گفتن بیرونو لیزر میکنم‌داخل رو نخ میبندم ولی الان چن وقتیه که تنگی مقعد و سفتی اسفنگتر اذیتم‌میکنه و یه بیرون زدگی‌هم موقع دفع دارم و گاهی هم خونریزی روزی سه بار تو تشت اب گرم میشینم و شربت ملین استفاده میکنم چکار کنم که مشکلات من رفع بشن کلا افسردگی‌گرفتم بخاطر این بیماری

    1. ایشان از لیزر کم توان استفاده کرده اند و روش رابربند که برای درمان هموروئید داخلی انتخاب کرده اند بسیار دردناک است و دوره نقاهت طولانی دارد. بهتر است تمام مراحل درمان هموروئید با لیزر پرتوان و کم توان همراه با هم انجام شود که هم دوره نقاهت بسیار کوتاهتری دارد و هم احتمال عود بعد از لیزر هموروئید بسیار پایین تر از دیگر روش ها است و نزدیک به صفر است.

  50. Avatar photoز.م گفت:

    سلام‌خانم‌دکتر،حدود یک ماه هست عمل هموریید داخلی انجام دادم در حالی که از بیرونم گوشت اضافه هم دارم که دکترم‌گفت اگر باهم عمل میکردم معقدت خیلی تنگ میشد جراحی من با تیغ بود،مشکل الان من اینه که با اینکه غذام هنوز بعد از یک ماه سوپ و غذاهای آبکیه و ملین جات خیلی مصرف میکنم ۲روزه با اینکه حالت دفع وفشار دارم مدفوع من دفع نمیشه وباید با آب و حالت تنقیه. خارج کنم..سوالم اینه آیا باز هموریید داخلی عود کرده؟ ..دکترم ویزیت آخر شربت انجیر برام وجویز کرده ..وقتی مدفوع با تنقیه بیرون میاد کاملا نرم و ازهم پاشیده است ولی خودبخود وحالت طبیعی دفع نمیشه!شربت لاکتوز حالمو بد میکنه وهمینطور پودر اسپرزه !لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. شما نباید فقط غذاهای آبکی میل کنید و لازم است حتما فیبر کافی و میوه و سبزی مصرف کنید که حجم مدفوع شما نرم و در حد طبیعی باشد. اگر در انتخاب غذاها مشکل دارید بهتر است از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی پرفیبر بگیرید.

  51. Avatar photoشهناز گفت:

    سلام
    همورویید خارجی داشتم که پنج ماه پیش جراحی سنتی انجام دادم و به طور کامل رفع شد
    و تمام این مدت هم رعایت میکردم و اصلا یبوست نداشتم
    یکماهم هست بدنسازی رو شروع کردم و قبل ورزش یک عدد نوروبین خوراکی خوردم
    و فردای همان روز من یبوست گرفتم
    و دیدم که مجدد یه همورویید خارجی ایجاد شده
    انگار یه تیکه پوست دقیقا بین واژن و مقعدم
    بازم باید جراحی سنتی انجام بدم؟

    1. خیر نیازی به جراحی مجدد نیست. علاوه بر کنترل یبوست و استفاده از لگن آب گرم حتما از جراح معالج خود داروی مناسب دریافت کنید.

  52. Avatar photoریحان گفت:

    سلام وقتتون بخیر .من حدود ۴ماه پیش جراحی همورویید داخلی و خارجی انجام دادم. حدود۳ماه مداوم درد شدید داشتم تا این که خوب شد. اما الان موقع دفع ، حس می کنم مدفوع تا نزدیک مقعد میاد اما خارج نمیشه‌ باید با زور دست کمک کنم تا خارج شه.
    احساس تیر کشیدن هم بصورت عمودی تو کانال مدفوع دارم‌ خونریزی هم که برام عادی شده.
    به نظرشما دوباره عود کرده؟

    1. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. ممکن است به دلیل ضعف عضلات حلقوی مقعد یا بروز مجدد هموروئید و شقاق باشد.

  53. Avatar photoحمیدرضا غنیمتی گفت:

    سلام خانوم دکتر.خسته نباشید.ببخشید که وقتتون رو میگیرم من یه سوال ازتون داشتم.من از سه سال پیش دچار بواسیر (همورویید) شدم.و از او موقع تا حالا پیش هر پزشک متخصص و عمومی رفتم و انواع و اقسام دارو ها و پماد ها رو مصرف کردم و متاسفانه این دارو ها فقط برای مدت پنج یا شش ماه مشکل من رو برطرف کردن. و این بیماری دوباره برگشته. و این چند ماه اخیر خیلی من رو اذیت کرده. در واقع بعد از اجابت مزاج مشکل خارش و سوزش در ناحیه مقعد دارم.به نظرتون من نیاز به عمل جراحی دارم؟

    1. اگر داروی قوی به شما پاسخ نداده است و علل بروز هموروئید را هم رفع کرده اید من توصیه می کنم لیزر هموروئید با لیزر پرتوان را انجام دهید.

  54. Avatar photoلیلی گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید مزاحم شدم من هفته پیش عمل بواسیر با لیزر انجام دادم که بلافاصله وقتی رسیدم خونه شروع به خونریزی کرد و فرداش دیدم که یه دونه بزرگ دیگه اونورتر زده رفتم پیش دکتر دوباره با لیزر برش داشت، باز وقتی اومدم خونه دیدم یکی دیگه ولی کوچیکتر زده و خونریزیش هم کمتر از قبلی بود و درد هم داره، ببخشید من باید چیکار کنم و دابلش چیه؟ ممنون

    1. من از روش لیزر شما اطلاعی ندارم. بهترین کاری که می توانید انجام دهید رعایت مراقبت های بعد از عمل به خصوص نشستن در لگن آب گرم است. تا بهبودی کامل تحت نظر جراح معالج خود باشید.

  55. Avatar photoرامشینی گفت:

    سلام خانم دکتر من پنج روزه بواسیرم زده بیرون دکتر رفتم پماد دادن اما فقط ورم رو از بین برده ولی بواسیرم بیرون زده برای از بین بردنش لیزر جواب میده؟ از ریشه از بین میره با لیزر
    دوره ی نقاهت هم داره

    1. لازم است معاینه شوید. اکثرا انواع هموروئید را می توان با لیزر پرتوان دی اکسید کربن درمان قطعی نمود. مسلما دوره نقاهت هم دارد اما بسیار بسیار کوتاه تر از عمل جراحی هموروئید با تیغ و کوتر است.

  56. Avatar photoنسیم گفت:

    سلام خانم دکتر من توده ی کوچیک خارج از مقعدم داشتم که چند سالی بود وجود داشت ودرد وخونریزی نداشتم ولی از نظر ظاهری خیلی بد بود رفتم دکتر وایشون بعد معاینه گفتم هموروئید نیست ویه نام دیگه گذاشتن روش که یادم نیس گفتن اگر میخای برش دارم ومن قبول کردم ایشون جراحی کردن وچیزی خاصی ام نگفتن برای مراقبت بعدش من تا چند روز که خودم حواسم بود ورسیدگی کردم ولی از دسشویی فرنگی استفاده نکردم ولی بعد از چند روز باز حس کردم همون توده دوباره دراومده سفت تر از قبل دوباره رفتم پیش پزشکم ایشون گفتن ورم داره خوب میشه ولی الان نزدیک به ۳ هفته س که اون توده وجود داره و می ترسم که عود کرده باشه دکترم همجواب درستی نمیده واقعا دیگه تحمل جراحی مجدد رو ندارم الان که هنوز زخمم تازه س چه کاری میتونم بکنم؟

    1. لطفا از مطب من یا جراح معالج خود وقت ویزیت بگیرید و مطمئن باشید که زخم جراحی شما عفونت نکرده باشد. معمولا تا دو ماه التهاب بعد از جراحی با تیغ و کوتر طبیعی است. اما اگر التهاب پیش رونده است نیاز به بررسی دارد.

  57. Avatar photoص.ع گفت:

    میبخشید ضمن عرض ادب.بعد عمل با لیزر احساس میکنم هموروئید برش داده شده هنوز هستش یا لااقل یه مقداری ازش مونده .البته دیروز عمل کردم ممکنه به مرور ناحیه مقعد جمع بشه کامل برطرف بشه؟

    1. مسلما الان دچار التهاب هستید. نظر جراح معالج ملاک است.

  58. Avatar photoامید گفت:

    با سلام خدمت شما
    خانم دکتر من حدود ۵ روزه عمل جراحی کردم.۳ تا همورویید خارجی داشتم که یدونش خیلی بزرگ شده بود و بطور اورژانسی عمل کردم.دکتر جراح گفتن همونو کامل برداشتن و گفتن که دوتا دیگشو نمیشه جراحی کرد چونکه باعث تنگی مقعد میشه. و ۶ ماه دیگه دوباره مراجعه کن تا وضعیت رو دوباره ببینم. وتو این مدت با رعایت کردن رژیم و اب گرم و … ممکنه اون دوتا کوچیکتر بشن و مشکلی نداشته باشی.
    بنظر شما برا اون دوتا میشه با لیزر انجام بدم و باعث تنگی نشم ؟
    و هزینه لیزر چقدره الان اگه بخوام انجام بدم؟
    ممنون از شما

    1. من شما را معاینه نکرده ام. از آنجایی که اخیرا جراحی باز انجام داده اید فعلا امکان لیزر هموروئید با لیزر پرتوان برای شما وجود ندارد. طبق دستور جراح معالج خود پیش بروید.

  59. Avatar photoاسماعیل ح گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر. مد یک هفته پیش عمل شقاق را با لیزر انجام دادم . متاسفانه بعد از اولین اجابت مزاج درد بسیار شدیدی داشتم و قسمتی هم که لیزر شده مجددا از ناحیه مقعد زده بیرون. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. اگر اجابت مزاج شما همراه با یبوست یا اسهال است حتما این مورد را رفع کنید و از جراح معالج خود نیز پماد مناسب دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *