دسته: بیماری های مقعد توده های ناحیه مقعد

آیا عمل جراحی هموروئید با لیزر درد دارد

این سوال ممکن است ذهن تمام کسانی که مبتلا به هموروئید هستند را به خود مشغول کرده باشد. آیا عمل جراحی هموروئید با لیزر درد دارد؟ با توجه به مزیت هایی که لیزر نسبت به تیغ جراحی و کوتر دارد درد بعد از عمل به حداقل رسیده و با مصرف یک مسکن ساده قابل کنترل است. بنابراین عمل جراحی هموروئید با لیزر درد ندارد.

لیزر درد حین و بعد از عمل جراحی هموروئید را به حداقل می رساند. زیرا در حین برش عروق و رشته های عصبی بریده شده را همزمان ترمیم می کند. همچنین برش با لیزر بسیار ظریف هست و به بافت سالم اطراف صدمه نمی زند. همین امر منجر می شود وسعت ناحیه جراحی شده به حداقل برسد در حالی که با دیگر ابزار جراحی این ظرافت و دقت غیر ممکن است. هرچه وسعت ناحیه جراحی شده کمتر می شود بازگشت به حالت اولیه و دوره نقاهت بعد از عمل کوتاهتر خواهد بود

از جراحی هموروئید با لیزر نترسید زیرا

جراحی با لیزر دوره نقاهت کوتاهتری  نسبت به جراحی سنتی دارد بیمار بستری نمی شود و تنها یک شب در منزل استراحت می کند.  لیزر محیط عمل را استریل کرده و احتمال انتقال بیماری هایی مثل هپاتیت و ایدز به صفر می رسد.

یکی دیگر از موفقیت های چشمگیر جراحی هموروئید با لیزر نداشتن بخیه است. همین عدم استفاده از بخیه بسیار در کوتاه کردن دوره نقاهت بعد از جراحی هموروئید کمک می کند. همچنین تسکین درد هموروئید بعد از سود بردن از لیزر بسیار ساده است.  بیمار حس خوشایندتری خواهد داشت و تنها یک شب برای این که ناحیه آلوده نشود یک پانسمان ساده بر روی ناحیه گذاشته می شود.

به این دلیل از بخیه استفاده نمی شود که لیزر جراحت بازی ایجاد نمی کند که بخواهیم آن را با بخیه ببندیم مگر در مواقعی که جراحی بسیار وسیع باشد مثلا در جراحی کیست مویی پایین کمر با لیزر که ناحیه وسیعی از بافت برش خورده و برداشته می شود.

بهترین روش درمان هموروئید یا بواسیر در حال حاضر لیزر است که توسط دکتر زهرا سعادتی انجام می شود.

برای دیدن مصاحبه دکتر سعادتی با بیماری که لیزر هموروئید انجام داده بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

  • سلام خانم دکتر من همورئید بادی دارم وهمیشه احساس خستگی میکنم واز خواب بیدار میشم پادرد وخستگی هنوز هست وانگار سرم گیج میره ربطی داره ؟

    • در صورتی که خونریزی دارید ممکن است بر اثر خونریزی مزمن هموروئید دچار کم خونی شده باشید. یکی از علائم کم خونی خستگی و سر گیجه است.

  • سلام خانم دکتر وقت بخیر.میخواستم بپرسم لیزر درد داذه چون خیلی خییییییلی میترسم??

  • سلام خانم دکتر من فکر کنم چند ماهی است در ناحیه ی مقعدم چیزی مثل بواسیر ظاهر شده ولی نه دردی داره نه خونریزی و نه خارشی میخواستم مطلع شوم که آیا این بیماری بواسیر است یا که نه

  • سلام اگر هموروئید داخلی بیرون زده باشه حتما جراحی لازم داره؟ با لیزر میشه برداشتش؟

  • خانم دکتر من نمیدونم آبسه مقعدی دارم یا بواسیر اما این زائده ای که در ابتدای مقعدم به وجود اومده خیلی به تازگی درد میکنه به نظر شما با لیزر میشه درمانش کرد؟ حتی اگر آبسه و بواسیر با هم باشه؟

  • خانم دکتر اگر کیست مویی و هموروئید را همزمان لیزر کنید باز هم درد نداره؟

    • سلام بعد از جراحی با لیزر 70 درصد درد کمتری را نسبت به جراحی باز متحمل خواهید شد که با یک مسکن ساده قابل کنترل است. حتی اگر چند جراحی با لیزر با هم و در یک جلسه داشته باشید. لیزر کیست مویی به روش بسته انجام می شود و خبری از زخم باز و سختی های عمل جراحی کیست مویی باز نیست.

  • سلام خانم دکتر
    من یکبار هموروئیدم رو ب روش سنتی عمل کردم حدود ۱۰ سال پیش ولی باز دچار این بیماری شدم
    حداقل هزینه با لیزر چقدر میشه ممنون

  • سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه دچار یوبوست شدم و مقعدم چند روزی هست که درد میکنه اما گوشت اضاقه اینا نداره و فقط بعد و هنگام دفع درد دارم،نیاز به عمله؟خیلی نگرانم!!!

    • سلام شما باید معاینه شوید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی قوی تجویز شود. مراقب باشید یبوست نگیرید.

  • من دو روزه با لیزر عمل همورویید کردم اما جای عملم خیلی سیخ میده و درد می‌کنه. طبیعیه؟

    • سلام من از وسعت جراحی و نوع جراحی شما اطلاعی ندارم در این مورد با جراح معالج صحبت کنید. اگر ترشح مشکوک دارید ممکن است دچار عفونت شده باشید.

منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • بیماری های مقعد

نحوه تسکین درد هموروئید

هموروئید یکی از بیماری های شایع قسمت انتهایی دستگاه گوارش است که در ناحیه مقعد…

می 1, 2024
  • بیماری های گوارشی

علت مدفوع تکه تکه و درمان باریک شدن مدفوع چیست؟

یکی از علائم بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش دفع مدفوع تکه تکه (سنگریزه ای)…

آوریل 30, 2024
  • بیماری های مقعد

بهترین شیاف برای درمان هموروئید

شیاف برای درمان هموروئید یکی از راهکارهای بسیار ساده و کاربردی است که نتایج باورنکردنی…

آوریل 22, 2024
  • اطلاعات عمومی پزشکی

شقاق واژینال چیست؟

شقاق واژینال را چقدر می شناسید؟ اندام های تناسلی دارای پوست بسیار حساسی هستند که…

آوریل 17, 2024
  • اطلاعات عمومی پزشکی

از داروی کتورولاک چه می دانید؟

کتورولاک از داروهایی است که در زمان بروز دردهای شدید و التهابات شدید مورد استفاده…

آوریل 9, 2024
  • بیماری های گوارشی

جراحی کولوستومی و ایلئوستومی چیست؟

جراحی کولوستومی و ایلئوستومی برای ایجاد استومای روده ای (intestinal stoma) به کار می روند.…

آوریل 8, 2024

اولین بانوی جراح تخصصی هموروئید و شقاق با لیزر در ایران. تمام مراحل با لیزر و توسط دکتر سعادتی انجام می شود. واتساپ  09120052674