غده و توده های بدن

توده های سفت زیر پوست چیست؟

توده های سفت زیر پوست چیست

کیست ها و غده های چربی که زیر پوست ایجاد می شوند، دارای بافت پیچیده ای از چربی می باشند. این دسته توده سفت زیر پوست، معمولا با مسدود شدن غدد چربی، تولید بیش از اندازه هورمون تستوسترون و متورم شدن فولیکول مو به وجود می آیند. اگر به این دسته از توده ها و غده های چربی روبه رو شدید، بهتر است به دنبال روشی برای درمان سریع آنها باشید.

اصولا کیست ها و توده های چربی زیر پوست، تنها در صورتی برای بدن ایجاد مشکل می کنند، که یا خیلی بزرگ شده باشند، و یا حالت عفونی پیدا کرده باشند. در این حالت باید به دنبال درمان قطعی این نوع توده سفت زیر پوست بود. علاوه بر آن اگر توده های چربی بر روی عملکرد یکی از اندام های بدن تاثیر گذاشتند، یا این که در محل حساسی از بدن رشد نمودند، باید حتما به فکر درمان سریع توده افتاد.

مهمترین علائم توده سفت زیر پوست چه هستند؟

برای این که توده های سفت زیر پوست را به راحتی مورد شناسایی قرار دهیم، لازم است مهمترین علائم بیماری لیپوم و کیست مویی را بدانیم. از جمله مهمترین این علائم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

این دسته از توده های سفت زیر پوست، همانطور که از نامشان مشخص است، در زیر پوست قرار دارند. حالت خمیری و نرم دارند و به راحتی می توان با اندکی فشار انگشت، انها را جابجا نمود. توده سفت زیر پوست کوچک بوده و قطر آنها معمولا کمتر از 5 سانتی متر می باشد.

توده زیر ران

اما لازم به ذکر است که این دسته از توده ها قابلیت رشد دارند، و در برخی موارد نیز دردناک هستند. البته این حالت زمانی در بدن رخ می دهد که توده سفت زیر پوست دارای عروق خونی زیادی بوده، یا این که در کنار رگ های اعصاب رشد کند. همچنین کیست های مویی که عفونی می شوند درد زیادی را ایجاد می کنند.

انواع کیست ها و توده های چربی زیر پوست چه هستند؟

توده ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، که هر یک از آنها دلایل مختلفی برای ایجاد دارند. علاوه بر آن نیز باید بگوییم هر یک از این توده های سفت زیر پوست، روش درمان خود را دارند. توده سفت زیر پوست برآمدگی هایی هستند که معمولا با سوزش، خارش، قرمزی، تورم و درد همراه هستند.

در ابتدا ممکن است توده سفت زیر پوست شبیه تاول باشد. اما در زمان لمس کردن آن، میتوان داغی روی پوست را احساس کرد. در برخی موارد نیز ممکن است توده چربی پر از چرک شده یا همچون سنگ سفت و سخت شود.

بسته به محل مورد نظر رشد توده چربی، ممکن است برای بیمار مشکلاتی را نیز به بار آورد. توده هایی که در قسمت گردن ایجاد می شوند، می توانند مشکلات تنفس و بلع را به وجود آورند. و توده های ناحیه مقعد عمل دفع و اجابت مزاج را دچار مشکل می کنند. همچنین توده های سفت کیست مویی در ناحیه پایین کمر نیز بیمار را برای نشستن به زحمت می اندازد.

برای تشخیص غده چربی از غده های سرطانی لازم است به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا زمانبندی مناسبی برای درمان توده سفت زیر پوست به شما ارائه دهند.

سوالات متداول توده های سفت زیر پوست

1-مهمترین دلایل ایجاد شدن توده سفت زیر پوست در صورت چیست؟

توده هایی که در زیر پوست صورت ایجاد می شوند، اصولا دلایل خاصی دارند. از جمله مهمترین این دلایل را می توانیم به وضعیت شایعی همچون آنژیوادما اشاره نماییم. از سوی دیگر نیش حشرات نیز می توانند منجر به بروز توده های چربی در زیر پوست گردند. برگشت مو به داخل پوست و بافت زیر آن نیز می تواند منجر به بروز توده سفت زیر پوست و کیست مویی شود.

2-آیا لازم است توده های سفت زیر پوست را برداریم؟

بهتر است این توده های سفت زیر پوست برداشته شوند. می توان به راحتی و با استفاده از روش های درمان با لیزر، به راحتی این توده های چربی را درمان کرد. با لیزر پرتوان می توانید این توده ها را بدون خونریزی و اسکار و زخم بردارید.

3-آیا تمام توده های سفت زیر پوست دردناک هستند؟

اصولا توده سفت زیر پوست دردناک نیست. مگر آن که دارای شرایط خاصی باشد. اگر درون توده عروق خونی وجود داشته باشد، یا در محلی نزدیک به اعصاب باشد، می تواند برای بیمار درد به همراه داشته باشد. همچینین توده های کیست مویی بعد از عفونی شدن دردناک می باشند.

4-بهترین گیاهان دارویی که به درمان توده سفت زیر پوست کمک می کنند کدامند؟

از جمله گیاهان دارویی که می توانیم برای درمان لیپوم از آنها استفاده کنیم، شیر، آلوئه ورا، عسل، سرکه سیب، گیاه کاسنی و … می باشند. که استفاده از این گیاهان، می تواند در مدت زمان لازم، به درمان لیپوم کمک کند.

5-بیشتر در کدام قسمت های بدن توده سفت زیر پوستی ایجاد می شود؟

این توده ها ممکن است در قسمت های مختلف بدن به وجود آیند. اما بیشترین محل هایی که توده سفت زیر پوست در آنها ایجاد می شود، قسمت های فوقانی پشت، زیر بغل، شانه ها، عمق ران، ماهیچه های ساق، شانه و حتی باسن و مقعد و ناحیه تناسلی می باشند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

1,027 دیدگاه برای “توده های سفت زیر پوست چیست؟

  1. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر من چندتا برجستگی زیر پوست سرمه دردناک احساس میکنم دارن بیشتر میشن قرمز میشن بد اندازه عدسی درمیان مشکل چیه باید برم پیش کدام دکتر

    1. سلام احتمالا لیپوم سر می باشد. به یک جراح مراجعه کنید و غدد لیپوم را به طور کامل تخلیه کنید. برای تنظیم چربی کف سر نیز از یک متخصص پوست و مو کمک بگیرید که مجدد دچار عود نشوید.

  2. Avatar photoسهراب گفت:

    باسلام واحترام بنده تقریبا یکسال پیش در دو روز متوالی حین بازی فوتسال روی دستم افتادم وروی ساعد دستم براثر ضربه یه توده ایی جمع شد و هنوزم این توده وجود داره به نظر شما باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. به یک متخصص ارتوپد دست مراجعه کنید و نسبت به تخلیه و درمان این توده اقدام نمایید. ممکن است در آینده دچار عفونت و عوارض شود.

  3. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دکتر من ۳۰ سالمه این ۷ ساله توده چربی زیادی در زیر پوست ران هام و پهلو هام و قسمت پایین کمرم و بازو و ساق پا دارم چند سری رفتم دکتر ولی جواب درستی ندادن و گفتن باید آزمایش چربی خون بدی و آزمایش دادم و خدا رو شکر چربی خون ندارم مادرم هم دقیقا همین طور هستش ولی در تمام نقاط بدن توده داره بدون درد و خارش و قرمزی هستن و دست میزاری دقیق مشخص هستس و محرک هستن خانم دکتر تو رو خدا بگید چیکار کنم همش میگم نکنه مریضی بدی باشه ممنونم

    1. سلام توده های چربی یا لیپوم اصولا ارتباطی با چربی خون ندارند و در اکثر موارد وراثتی است. تنها روش درمان مطمئن غدد چربی تخلیه این غدد می باشد. داشتن تغذیه مناسب نیز می تواند تا حدودی از عود و تشکیل مجدد این غدد جلوگیری کند. غدد چربی معمولا خطرناک نیستند اما اگر تخلیه نشوند ممکن است عفونت کنند و مشکل ساز شوند.

  4. Avatar photoتیارا گفت:

    سلام.توده ایی که عکسش را قرار دادید از کشاله ران با بیهوشی خارج شده یا بی حسی موضعی؟چون من همین مشکل را دارم

    1. سلام با بی حسی موضعی با لیزر پرتوان و به طور سرپایی خارج شده است.

  5. Avatar photoحبیبه رمضانپور گفت:

    من دختر وپسرم توپیشانی وسط سینه وزیر بغل کیست کوچکی اول میزنه وبعد از مدتی چرکی میشوند هر چند وقت یکبار در میاد تخلیه میشه مجدا بعد جای دیگه در میاد پزشک گفته اینها درمان ندارند باید ورزش وتغذیه خوب باشه،

    1. به یک متخصص پوست و موی ماهر مراجعه کنید. با توجه به سن و جنس بیمار روش های مختلفی برای جلوگیری از بروز کیست مویی وجود دارد. بسیار مهم است که این توده ها توسط بیمار دست کاری نشود و درمان اصولی و تخلیه اصولی انجام شود.

  6. Avatar photoابراهیم گفت:

    سلام وقت بخیر
    خانم دکتر حدودا ۸ماه هست که کاشت مو انجام دادم
    متاسفانه التهاپ پوستی عفونت زیرپوست سر اذیتم میکنه به دکتر متخصص پوست ومو مراجعه کردم وگفته که ریشه موهای کاشته شده زیرپوست سر درحال رشد هستن شما فکرمیکنید که عفونت هست

    1. سلام زمانی که مو در زیر پوست رشد می کند به آن کیست مویی یا موی برگشتی می گوییم که منجر به بروز درد و عفونت می شود. این مورد را پی گیری کنید تا دچار عوارض شدید نشوید.

  7. Avatar photoافسانه گفت:

    سلام وقت بخير
    ٢ هفته س ك ي غده كوچيك بين بيني و گونه م به وحود اومده ك درد ميكنه ، پيش چه دكتري بايد برم؟

    1. به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

  8. Avatar photoامیرحسین گفت:

    سلام؛ وقتی قسمت ایلیاک کرستِ سمت راست بدن رو لمس می‌کنم و کمی فشار می‌دم، زیر پوست یه توده‌ی خیلی کوچیک شاید اندازه‌ی عدس که حالت سفتی داره و غیرمتحرکه حس می‌کنم. البته هیچ‌ تظاهرات بیرونی یا دردی نداره. می‌خواستم ببینم جای نگرانی هست؟

    1. هرگونه توده و وضعیت غیرطبیعی در بدن را پی گیری کنید تا در آینده دچار عوارض نشوید.

  9. Avatar photoمحبوبه گفت:

    سلام من همچین توده ای در ران ساق دست وپا وپهلو هست ک اینی ک تو پهلوم هست خیلی درد داره وسفت نمیدونم چیکار کنم ونگرانم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام برای تشخیص نوع توده ها به متخصص جراحی مراجعه کنید و نسبت به تخلیه و جراحی آنها اقدام نمایید.

  10. Avatar photoریحان گفت:

    من روی پام زده بود بعد شبیه جوش بود بعد درد میکرد یکم باهاش ور رفتم بعد یه هفته اومدم چکش کردم یکم دست زدم بهش که ترکید یه چیزی شبیه سنگ سیاه و سفید ازش اومد بیرون خیلی تعجب کردم نمیدونم چیه به منظرتون خطرناکه؟میشه جواب بدین لطفا

    1. سلام ممکن است دچار کیست مویی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است کیست مویی یا هرگونه توده و آبسه ای که در ناحیه به وجود آمده است به طور کامل تخلیه و خشک شود تا مجدد عود نکند.

  11. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید مامانم از این غده های چربی روس سرش داره چندسال پیش دکتر رفت یکی رو در اورد گفت لازم نیست بقیه رود در بیاری خطری نداره اگرم در بیاری اون قسمت دیگه مو در نمیاد الان بعد چند سال یکی از اون ها انگار ک سوراخ شده و یه چیزی حالت چرک بد بو بیرون میاد علت چیه باید چیکار کنه و پیش چ دکتری بره ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر غدد چربی تخلیه نشوند بزرگ تر می شوند و دچار عوارضی مثل عفونت و در نهایت از بین رفتن و نکروز بافت می شود.

  12. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من زیر گوشم یه توده سفت اندازه نخود هست که درد هم دارد فشار میدم
    خطرناکه به نظرتون؟

    1. سلام احتمال دارد دچار عفونت شود. به یک متخصص مراجعه کنید تا توده را به طور اصولی تخلیه کنند. توده را دستکاری و تحریک نکنید.

  13. Avatar photoنادر گفت:

    سلام. در طرف راست پهلوم از پشت توده ای سفت هست که انگشت رون ان فشار بدهم احساس میشود بدون درد علت چیست. راهنمایی بفرمایید با تشکر

    1. سلام لازم است معاینه شوید.

  14. Avatar photoAlireza گفت:

    با سلام خانوم دکتر کمکم کنید داداشم بیش از 100غده چربی داره چیکار باید بکنیم

    1. سلام لازم است معاینه شوند. برخی از این غدد را ممکن است بتوان با لیزر پرتوان جراحی و خارج کرد.

  15. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام
    یه هفته ای هست روی انگشت دستم حالت ورم و قرمزی هست الان نسبت به دو روز پیش کمی کوچکتر بنظر میاد . بنظرتون این موردی هست که ضرورت داشته باشه توی این کرونایی مراجعه کنم به پزشک ؟
    ممنون

    1. سلام اگر می توانید از یک متخصص وقت ویزیت آنلاین بگیرید. اگر توده بزرگ تر شد حتما به طور حضوری به یک متخصص مراجعه کنید و توده را خارج نمایید.

      1. Avatar photoحنانه گفت:

        سلام
        من چند وقته یه غده حالت چربی کشاله رانم کنار واژن دارم که خب هر چند وقت یک بار درد میگیره و کامل زیر پوسته
        خطرناکه ؟

        1. سلام اگر این توده عفونت کند می تواند خطرناک باشد. به خصوص در ناحیه کشاله ران که تحت اصطکاک زیادی می باشد. توصیه می کنم در اولین فرصت این توده را خارج نمایید.

  16. Avatar photoabolfazl گفت:

    سلام من ی چند روزی هست که بغل زانوم ی حالت تیله مانند در اومده باید چیکار کنم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. برای جلوگیری از عفونت و عوارض حتما باید تخلیه و درناژ شود. از خوددرمانی و دستکاری این توده نیز جدا خودداری فرمایید.

  17. Avatar photoH گفت:

    سلام ببخشید من در زیر پوست سرم یه توده هست شاید بگم چندین ساله ک هست
    و اینکه موهای اون قسمت ک توده هست خیلی زخیم و یه جوریه
    کمی درد هم داره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام احتمالا لیپوم است و باید خارج شود. لیپوم به طور سرپایی جراحی و تخلیه می شود. اگر تخلیه نشود منجر به بروز عفونت و عوارض می شود.

  18. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من روی انگشت شستم یه توده به اندازه نخود کوچیک هست باید چیکار کنم؟

    1. برای تخلیه و جراحی آن به متخصص مراجعه کنید.

  19. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانم دکتر
    من در پام وشکم و… توده هایی دارم که بعضی وقتها درد میکنن و کم کم دارند بزرگ می شوند .چیکار باید بکنم

    1. سلام به یک جراح مراجعه کنید و نسبت به تخلیه این غدد اقدام نمایید.

  20. Avatar photoجلال گفت:

    باسلام سنوگرافی قفسه سینه راست دادم یک توده دراندازه 2.3 که هیچ اسیبی به بافت عمقی سینه نرسانده است حالا یک سال گذشته وتوده همچنان بدون علایم درسینه مانده لطفا راهنمای کنید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. در صورت امکان جراحی و تخلیه خواهد شد. این توده ها لازم است خارج شوند تا در آینده بدخیم، عفونی یا بزرگتر نشوند.

  21. Avatar photoYousef گفت:

    سلام خسته نباشید
    پشت بدنم تقریبا نزدیک شانه میشه یک چیز سفت هسته ک حدودا فک‌کنم چند سالی بوده ولی الان احساس میکنم کمی بزرگ شده و هم دست میزنم کمی درد و کمی هم از قبل سفت شده
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. حتما به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه بفرمایید و نسبت به تخلیه و جراحی این توده اقدام نمایید.

  22. Avatar photoجمشید گفت:

    سلام من یک توده سفت ومتحرک زیر پوست در انتهای ستون مهره ها در ناحیه انتهایی کمر دارم نمیدونم چی هست هنگام نشستن من رو میسوزونه میتونید شرح بدید ممنون

    1. سلام ممکن است دچار کیست مویی شده باشید. زمانی که کیست مویی تشکیل می شود لازم است با یک روش تخصصی و مناسب مثل جراحی با لیزر تخلیه شود تا عفونت نکند و مجدد عود نکند.

  23. Avatar photoامین گفت:

    سلام
    من چند سالی هست که قسمت های مختلف بدن در بازوها و کشاله ران و ساق ها و اطراف کلیه ها توده هایی هستند که مرا نگران کرده اند.از کجا میشه فهمید سرطانی هست یا نه؟

    1. ابتدا به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. در ویزیت اولیه امکان خارج کردن توده ها مشخص می شود. بعد از خارج کردن توده ها جواب پاتولوژی ماهیت دقیق توده مشخص می شود. در مواقعی که توده مشکوک به بدخیمی یا سرطان باشد ابتدا متخصص از بافت نمونه برداری می کند سپس برای تخلیه آن تصمیم گیری می نماید.

  24. Avatar photo.. گفت:

    سلام من داخل گوشم دورش دوسه تا غده کوچیک داره سفته. دردی ندارم فقط چند وقتیه غده زده

    1. لازم است این توده ها خارج شوند زیرا در آینده عفونت می کنند و بزرگ تر و دردناک می شوند.

    2. Avatar photoندا گفت:

      چند هفته ای هست جوش چرکی رو چونه ام سفت شده.اندازه یه دونه عدس شده .ولی درد نداره و زیرپوستیه و باداروهای ضدجوش ازبین نرفته .نگران‌کنندس؟

      1. بهتر است به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا با یک روش مناسب تخلیه شود. زیرا در آینده عفونت می کند و مشکل ساز می شود.

  25. Avatar photoآشنا گفت:

    سلام، ی دونه زیر پوست صورتم درآمده ولی بیرون از صورت نیس این چیه؟

    1. به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. در هر صورت باید تخلیه شود تا عفونت نکند و بزرگتر نشود.

  26. Avatar photoمصطفی ش گفت:

    سلام خسته نباشید چند سال هست که یه توده کوچک اندازه نخود در شکمم هست بزرگ هم نشده با دست میتونم لمسش کنم ایا توده چربی هست

    1. سلام ممکن است توده چربی یا هر نوع توده دیگری باشد. لازم است معاینه شوید و در صورت امکان توده خارج شود.

  27. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دكتر وقت بخير خانم دكتر من تقريبا ي هفتس ميشه احساس ميكنم زير بغلم ي تيكه سفت و يه سانتيه تقريبا وقتي بهش دست ميزنم سفت و گرمه ممنون ميشم جوابمو بدين❤️

    1. به دلیل اینکه گرم شده است احتمالا عفونت دارد و احتمال کیست مویی زیر بغل بالاست. از یک متخصص برای تخلیه و درناژ اصولی آن وقت بگیرید. این توده را خودتان دستکاری نکنید. موهای زیر بغل را به خوبی تمیز کنید و ناحیه را خشک و تمیز نگهدارید.

  28. Avatar photoامین گفت:

    سلام.من از ۱۹ سالگی تا الان که ۳۴ سالمه(۱۵سال) کل بدن و صورت و سرم جوش میزنه.الان دیگه جوش نیستن غده ن.
    اوایل ضعیف تر بودن.
    یه وقتایی آرومتر میشن.ولی یهو شدت میگیرن.
    بعضیاشون چند ساله که هستن و سفت شدن.
    هر نوع متخصصی هم که بگید رفتم.قوی ترین قرصا با دوز بالا هم خوردم.ولی هیچ نتیجه ای نداشته
    بیشترین نواحی هم زیر بغل،توی سر و گردن.روی سینه،اطراف آلت و کشاله ران.
    هر روز و هر لحظه چرک و عفونت.
    ۱۵ سال هر روز و هر لحظه.افسرده شدم
    شما بگید چیکار کنم

    1. به یک متخصص داخلی و متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

  29. Avatar photoامیر گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر
    بنده یک چند سالی هست از این غده ها بدنم شروع به در آوردن کرده اول یکی بود فقط روی رون پام بعد از زیر رون و کل بدنم در حال حاضر پر از غده های ریز و درشت شدن و کاملا با لمس کردن درد دارد همون اولی که دیده شد در پام پیش دکتر رفتم گفتن جای نگرانی نیستش چربی زیر پوستی و با عمل سرپایی میشه برداشت ولی متاسفانه زیاد و زیادترشدممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید…

    1. متاسفانه لیپوم ها یا غده های چربی بسیار عود کننده می باشند و برخی بیماران با صدها لیپوم مراجعه می کنند و لازم است توده های بزرگتر و تودهایی که در حال بزرگ شدن هستند با اولویت بالاتری تخلیه و جراحی شوند. احتمال عود مجدد لیپوم در جراحی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن بسیار پایین تر است.

  30. Avatar photoمحمد گفت:

    با سلام من چند روزی هست متوجه ورم ساعد چپم شدم با
    MRI فهمیدم توده خونی هست آیا امکان برداشت آن هست ومشکلی برام ایجاد نمیکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
    باتشکر

    1. سلام به یک جراح ارتوپد یا متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید و این توده را خارج کنید.

  31. Avatar photoمرتضی گفت:

    سلام خسته نباشید.جاهای مختلفی از بدنم مث شکمم نزدیک سینه ام رون پام زیر بغلم سرشونه ام توده های به اندازه نخود زیر پوستم دراومدا باید همشو لیرز کنم یا راه دیگه ای هم داره ؟

    1. با لیزر یا یک روش مناسب دیگر لازم است این توده ها خارج شوند. اولویت با توده های دردناک، بزرگتر و یا در حال بزرگ شدن می باشد.

  32. Avatar photoخ.ف گفت:

    سلام من غده سفت مانند در هر دوسمت کلیه زیر پست هستند صبح که از خواب بیدار میشم کلیه هام خیلی درد میکنند البته وقتی دستشویی میرم دردش کمتر میشه میشه یه توضیحی داد وعلتش بفرمائید ممنون میشم

    1. سلام به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما سونوگرافی تجویز کنند. بعد از بررسی سونوگرافی اگر دچار توده چربی یا لیپوم بودید می توانید از یک متخصص جراحی عمومی برای جراحی و تخلیه لیپوم کمک بگیرید. اما اگر مشکل از کلیه ها باشد لازم است به متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

  33. Avatar photoTaban گفت:

    سلام من 19سالمه یک هفتس روی کشاله رانم یچیزی شبیه جوش زیر پوستی وجود اومده ک. خیلی سفته ولی ملتهب نیس یعنی از روی پوست قابل مشاهده نیست وقتی دست میزنم میفهمم هیچ دردیم نداره نمیدونم چیه ولی خیلی نگرانم

    1. سلام معمولا در این ناحیه کیست مویی یا لیپوم بروز می کند و با یک جراحی ساده و سرپایی تخلیه می شود. بهتر است با لیزر پرتوان و توسط متخصص جراحی و لیزر تخلیه و درناژ شود.

  34. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من دو سه ماه است داخل آلت تناسلی یه جسم سفت عین سنگ حس میکنم چی میتونه باشه

  35. Avatar photoمحمدی گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه یه روز صب ک پا شدم دیدم یه دونه وسط قفسه ی سینم زده بعد تخلیش کردم یکم آزرده داشت منو فرداش دیدم همونجا اندازه ی گردو سفت شده زیرپوست
    الان خیلی استرس دارم میترسم به نظرتون خطرناکه چی کار کنم

    1. سلام ممکن است کیست مویی باشد که لازم است توسط متخصص به طور اصولی تخلیه و درناژ شود. بهتر است کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش پلاستیک تخلیه شود که اسکار جراحی روی بدن شما باقی نماند. برای تشخیص دقیق و جراحی با لیزر از مطب من می توانید وقت ویزیت بگیرید.

      1. Avatar photoسمیه جهاندیده گفت:

        سلام خسته نباشید من یه پسر ۴ ساله دارم که حدود سه ماه پست سرش یه دونه سفت سر پوستش زد بخاطر چی هست دکتر بردمش گفتن که چربه میشه راهنمایی کنید ممنون

        1. سلام معمولا لیپوم یا غده چربی زیر پوست سر بر اثر انسداد غدد سباسه زیر پوست سر بروز می کند و به راحتی خارج می شود. این توده ها اگر خارج نشوند عفونی می شوند.

  36. Avatar photoخانوم گفت:

    سلام دختر من ۱۸ سالشه. چند سالیه که روی زانوی پای راستش یه برآمدگی کوچک شبیه جوش داره که بعضی وقت ها مثلا هر دو سه ماه یک بار یکم (خیلی کم) درد میگیره مخصوصا اگر لمس بشه. انگار تشدید میشه. میخواستم بدونم که بنظرتون لازمه دکتر ببینه؟ و درمان خونگی هست براش؟

    1. سلام به یک جراح ارتوپد مراجعه کنید و نسبت به تخلیه و درمان این توده اقدام نمایید. درمان خانگی ندارد.

  37. Avatar photoاحمد گفت:

    با سلام
    چند ماهی هست که دوتا توده تو کف دست راستم ایجاد شده که بعضی وقت ها سوزش شدید داره درد وخارش هم داره
    بعضی وقت ها بدون درد هست ببشتر سوزش داره مخصوصا هنگام فعالیت کاری
    قبل از مشاهده توده ها به کف دستم فشار زیادی وارد شد هنگام کار آیا می تواند از فشار کار باشد یا نه
    لطفا نه
    از روزی که مشاهده کردم کمی بزرگ شدن ودیه در همان حالت ماندن
    لطفا راهنمایی بفرمایید خیلی اذیت میشم ممنونم

    1. سلام بله می تواند به دلیل کار کردن غیر اصولی یا فشار زیاد بر روی ناحیه باشد. به یک ارتوپد مراجعه کنید.

  38. Avatar photoامیر گفت:

    سلام
    من دو توده خیلی کوچک زیر بغل دارم. یکی در یک طرف آن یکی طرف دیگه. فشار میدم درد هم دارم. نظرتون چیه؟

    1. سلام با توجه به این که توده ها به شکل قرینه ایجاد شده اند و دردناک می باشند احتمالا التهاب غدد لنفاوی است و باید توسط متخصص عفونی پی گیری و درمان شوند. اگر این توده ها لیپوم باشند می توانید با مراجعه به متخصص جراحی عمومی این توده ها را خارج کنید.

  39. Avatar photoرضا گفت:

    سلام وقت بخیر در قسمت شکم و دست و پا و روی سینه چندین توپک زیر پوستی دارم با اندازه های متفاوت و دردناک میشه بفرمایید اینا چی هستن و چه باید کرد

    1. سلام ممکن است لیپوم یا غده چربی باشند که لازم است تخلیه شوند.

  40. Avatar photofarid گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    خانم دکتر من یه دو سه روزی هست که یدونه غده ی سفت اندازه گردو سمت راستِ زیر نافم بوجود اومده میخواستم بدونم کجا مراجعه کنم و اینکه روز اول جاش مثل جای نیش حشره بود

  41. Avatar photoسمیه گفت:

    سلام وقت ب خیر دخترم ۱۳سالشه یک ماه پیش متوجه شدم زیر بغلش ی چیزی گردو سفت هست درد هم میکرد دو روز بعد نبود و الان کنار کشاله رونش دراومده
    من باید پیش چه دکتری مراجعه کنم؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام ممکن است عفونت و التهاب غدد لنفاوی باشد. به متخصص بیماری های عفونی مراجعه کنید.

  42. Avatar photoساواش گفت:

    سلام جوان ۲۲ ساله آقا. هستم که دو روز هست متوجه یه برآمده‌ی بین شکم و آخر استخوان های دنده هام دقیق بین گوشه دنده هامو شکمم در سمت چپ بدنم شدم این برآمده‌گی اندازه نخود هستش و و با لمس کردن و یکم فشار قابل تشخیصش هستش و هنگام فشار یکم اطرافش درد می گیره و گاهی با فشار دادنش احساس خارش کمی روی دوستم می‌کنم

    1. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. ممکن است نیاز باشد برای تشخیص دقیق این توده برای شما سونوگرافی تجویز کنند.

  43. Avatar photoحمید گفت:

    سلام من ۱۴ سالمه و ده ساله ک بودم چند غده چربی در گردن و زیز چانم بود و الان در عمق رانم پر شده از این غده ها چه باید کرد؟؟

    1. متاسفانه راهی جز تخلیه غدد چربی نیست.

  44. Avatar photoاذرخش گفت:

    سلام ببخشید من برام مسکلی پیش اومده و تازه دو روز هست که این اتفاق افتاده یک توده کوچیک اندازه فندوق در زیر چیزم🤦‍♂به وجود اومده خواستم راه درمانشو بدونم

    1. به یک متخصص ارولوژی مراجعه بفرمایید. اگر لیپوم یا کیست باشد می توان توده را با لیزر پرتوان توسط متخصص جراحی و لیزر خارج کرد. اگر التهاب غدد لنفاوی یا دیگر بیماری های عفونی و ویروسی باشد لازم است تحت نظر متخصص ارولوژ دارو مصرف کنید.

  45. Avatar photoاذرخش گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    ببخشید مزاحمتون شدم ولی واقعیتش من دو روزیه که لایه پام یک چیزی به اندازه فندوق در اومده و به شدت وقتی چیزی بهش میخوره صفته‌و درد داره من دیروز صبح متوجه شدم که این درد ها از یه چیزیه که از زیر **** بیرون اومده خواستم ببینم راه درمانش چیه

    1. سلام اگر این توده لیپوم یا کیست مویی باشد می توانید با لیزر پرتوان و سرپایی اقدام به خارج کردن و درمان آن نمایید.

  46. Avatar photoاذرخش گفت:

    فقط من یکمی داخل اینترنت سرچ کردم که میگه نشانه سرطان هست و واقعا به شدت استرس دارم خواستم ببینم واقعا چی هست💔

    1. احتمال هر چیزی وجود دارد. مهم این است که سریع به متخصص مراجعه کنید و برای درمان به موقع اقدام کنید.

  47. Avatar photomr. abedi گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    مدت یک سال هست توده ایی اندازه یک نخود یا کمی بزرگتر در قسمت سمت راست لب بین لثه و پوست صورتم ایجاد شده،لطفا راهنمایی کنید، دلیلش چیه و چیکار باید بکنم!

    1. به یک متخصص بیماری های دهان و لثه مراجعه کنید. ممکن است کیست یا آبسه لثه باشد.

  48. Avatar photoحمیدرضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    38 سال سن دارم و آقا هستم. یک چند سالی هست که یک توده کنار نافم می باشد که بادست زدن و فشار آوردن متوجه شدم که وجود دارد درد ندارد و تقریبا سفت می باشد.من اضافه وزن هم دارم و چاق هستم. چون درد ندارد زیاد بهش اهمیت ندادم آیا می تواند خطرناک باشد؟

    1. سلام بله این توده ها می توانند عفونی، بدخیم و خطرناک شوند به حدی که بیمار مجبور می شود به طور اورژانسی به پزشک مراجعه کند. جهت درمان این توده به متخصص مراجعه کنید.

      1. Avatar photoحمیدرضا گفت:

        خانم دکتر من یه مقدار استرس گرفتم منظورتون از بدخیم و خطرناک بیماری لاعلاج هست؟

  49. Avatar photoوحیده گفت:

    سلام خانم دکتر پسر من ۹ سالشه حدود ۵ ماهی میشه زیر گوشش به طرف صورت یه چیزی به اندازه نخودفرنگی با نوک سیاه البته برجستگی نداره فقط وقتی دست میزنیم میفهمیم درد هم داره چی میتونه باشه دکترببرم؟چه دکتری؟متشکرم

    1. به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

  50. Avatar photoHana گفت:

    سلام وقت بخیر
    زیر سینه ی سمت چپ من یه چیزی شبیه به جوش هستش که کمی هم حالت سفت داره قرمز رنگ هم هستش به نظر شما میتونه چی باشه؟؟؟

    1. معمولا در این نقطه آبسه و کیست تشکیل می شود. در هر صورت باید به طور اصولی تخلیه شود و نیاز به پی گیری دارد.

  51. Avatar photoمهدی گفت:

    باسلام و وقت بخیر خدمت شما خانم دکتر ببخشید مزاحمتون میشم، یه سوال داشتم، پدرم 56 سال سن دارن چند وقتیه که روی رون پاشون و پشت کمرشون چند توده کوچیک پیدا شده و اصلا هم درد نمیکنه، میخواستم بدونم راه درمانش چیه، با تشکر

    1. معمولا این توده ها لیپوم می باشند و لازم است تخلیه و جراحی شوند.

  52. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من یه توده در انگشت کوچیک دست چپ دارم به اندازه عدس و یه توده بزرگ تر از اون در دست راست دارم
    فکر کنم یدونه هم تازه داره به وجود میاد خیلی ریزه و یکم درد داره اینا چی هستن چطور میشه درمان کرد

    1. این توده ها معمولا لیپوم می باشند و لازم است تخلیه و جراحی شوند. اولویت تخلیه با غدد بزرگ تر، در حال رشد و دردناک می باشد.

  53. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام من ۵ سال میشه تو بدنم پره برجستگی شد رفتم دکتر جراح گفت چیز مهمی نیس اگه بخای درش میاریم درد هم نداره یکم بعضی هاش حرکت میکنه زیر پوستم
    چی میتونه باشه ؟؟

    1. من توصیه می کنم که توده چربی یا لیپوم ها را جراحی و خارج کنید تا در آینده مشکل ساز نشوند.

  54. Avatar photoشهرام گفت:

    باسلام سالهاست که روی بازوی سمت چپ یک توده برآمده دارم که عکس فرمایشات شمادارای حرکت نیزنمیباشد
    اما
    چندروزی که کمی اذیتم میکنه این چربی میتوانه خطرناک باشه یانه
    سپاس ازپاسختون

    1. این توده ها بعد از مدتی بزرگ یا دردناک می شوند و حتی ممکن است عفونت کنند. به همین دلیل من به تمام بیماران توصیه می کنم که لیپم را جراحی و خارج کنند.

  55. Avatar photoساحل گفت:

    با سلام من حدود. ۲ سال پیش یک برامدگی کوچک در پهلوی راستم احساس کردم که درد نداشت ولی تو مدت ۲ هفته یک مقدار بزرگتر شد و سفت بود و خود به خود از بین رفت و در حد یک نقطه موند زیر پوستم.این نقطه هر چند وقت یکبار بزرگ و کوچیک میشه و الان چند روزی هست که خیلی بزرگ شده (به اندازه ی گردو ولی زیر پوست) و درد میکنه و ملتهب.پیشنهادتون چی هست؟

    1. پیشنهاد می کنم با تجویز یک متخصص سونوگرافی بدهید و نسبت به تخلیه این توده اقدام نمایید.

  56. Avatar photoمحمد رضا گفت:

    سلام دکتر من حدودا ۴ سال هست یع دونه داخلش قرمز هست اندازه کشک داخل انگشت سوم پام زده یه بار هم با تیغ زخمش کردم ولی دوباره بزرگ شد میشه کمک کنید ممنون

    1. به یک جراح عمومی یا جراح ارتوپد مراجعه بفرمایید.

  57. Avatar photoدانیال حیدری گفت:

    سلام دکتر جان من چندین ساله تو کف پام توده کوچک کوچک زیاد دتا تو هر پا دارم. پام اذیت میشه و هربار مشکلاتی برای زانوم پیش میاد چی هست بنظرتون چطورعکسشو براتون بفرستم

    1. سلام اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید.

  58. Avatar photo° گفت:

    سلام
    من گاهی بین سینه هام جوش زیر پوستیه سفتی دارم و در اثر فشار زیاد معمولا به مقدار زیادی چرک ازش خارج میشه البته هر چند وقت یکبار
    آیا نیاز به مراجعه به پزشک هست ؟
    نشانه بیماری خاصی هست؟

    1. احتمالا در این قسمت دچار کیست مویی شده اید و هرچه عفونت و محتویات آن را تخلیه کنید مجدد عود خواهد کرد. به یک متخصص مراجعه کنید که جدار کیست را به طور اصولی تخریب، تخلیه و جراحی کنند تا مجدد عود نکند.

  59. Avatar photoZm گفت:

    سلام من ی سالی میشه روی بازوی دست چپم چندتا توده هستش که برامده نیست ولی با لمس خیلی راحت حس میشه.خیلی بزرگ نیست ولی دقیقا مثل سنگ سفته دلیلش چیه لازمه به پزشک مراجعه کنم؟امکانش هست که لیپوما باشه؟؟وبه اضافه وزن ربطی داره؟

    1. بله احتمال لیپوم وجود دارد. با اضافه وزن نیز مرتبط است. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص ارتوپدی و جراحی مراجعه بفرمایید.

  60. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر من دختری ۱۵ ساله هستم دیروز فهمیدم ذو کشاله ی رانم یک غده ی کوچیکی هست خیلی نگران شدم .
    خانم دکتر اگه میشه راهنمایی کنیین

    1. توده های در این ناحیه از بدن معمولا کیست مویی می باشند. احتمال بروز لیپوم نیز وجود دارد. از مطب من وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت به طور سرپایی و با لیزر توده را خارج می نمایم. جای نگرانی نیست.

  61. Avatar photoسمانه گفت:

    سلام خسته نباشید. من روی شکمم اوایل یک برجستگی ک با انگشت لمس میکردم بود، حالا اون برآمدگی بزرگتر شده و خیلی درد میکنه. باردار هم هستم. باید چیکار کنم. خطرناک نیست؟

    1. سلام بهتر بود قبل از اقدام به بارداری تخلیه این غده را انجام می دادید. لیپوم خطرناک نیست مگر این که این توده مورد دیگری به جز لیپوم باشد. نگران نباشید و با مراجعه به متخصص تکلیف این توده را مشخص کنید.

  62. Avatar photoMehdi گفت:

    سلام وقت بخیر، من 29سالمه،از بچگی یه توده کوچیک یک سانتی مثل لوبیا در گردنم دارم، که سفته و وقتی لمسش میکنم زیر پوست حرکت میکنه. مثل همون چندسال پیش کف دستم ظاهر شد، که تقریبا بعد از چمد ماه آب شد و از بین رفت، الان تقریبا سه ساله که متوجه یه توده با همان مشخصات در عمق پوست صورتم در فک پایینم شدم که زیر پوستم روی استخوان حرکت میکنه، درد نداره رنگ پوستم تغییر نکرده.اندازه اش هم ثابته .میخواستم بدونم که آیا لیپومه؟ خطرناکه.؟

    1. سلام بله معمولا این توده ها لیپوم می باشند و بهتر است تخلیه شوند تا در آینده عفونی یا بدخیم نشوند.

  63. Avatar photoنازنین گفت:

    سلام
    من امروز متوجه شدم زیر چونه و روی صورتم که دست میزنم یه چیز گرد هست ..
    به نظرتون چیه؟
    خطر داره؟

    1. احتمالا لیپوم می باشد. خطرناک نیست اما بهتر است تخلیه شود تا در آینده عارضه دار نشود.

  64. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام
    شب بخیر
    زیر پوست بیضه یک نقطه سفید. رنگ که سفت هم هست ایجاد شده ، میخواستم بدونم خطر داره و باید برداشته بشه یا خیر و آیا اگر نیاز به برداشتنش باشه شما زحمت میکشید یا خیر ؟

    1. سلام ممکن است لیپوم باشد و بهتر است تخلیه شود. توصیه می کنم به متخصص ارولوژ مراجعه کنید.

  65. Avatar photoترمه گفت:

    سلام …خواهش میکنم کمکم کنید
    مادرم پنجاه سالشه …یک سال هست که بازوی راستش قسمت بیرونیه بازو یکم بالاتر از ارنج سفت هست.درد هم داره…توده نیست فقط دست میکشی سفتیش مشخصه…این چی میتونه باشه؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

    1. به یک متخصص جراحی مراجعه کنید که وضعیت توده را بررسی کنند و نسبت به تخلیه آن اقدام نمایند. این توده ها معمولا لیپوم می باشند و اگر درد دارند حتما باید تخلیه شوند.

  66. Avatar photoامید .م گفت:

    سلام خسته نباشید من ۳۰ سال دارم الان حدود ۶ ماه دانه سفت زیر پوستی بهم زده که از اندازه کوچک شروع میشه و روز به روز بزرگ و تعدادشون زیادتر میشه.محل های که تعدادشون زیاد تر روی دست .روی شکم و سینه و کمر .لطفا راهنمایی کنید .ممنون

    1. توده هایی که در حال بزرگ شدن هستند یا درد دارند در اولویت اول برای تخلیه می باشند.

  67. Avatar photoحسام گفت:

    سلام تقریبا یک ماهی میشه روی انگشتم یک برامدگی زده و کمی بی حسه ایا میتونه غده چربی باشه؟
    از بچگی هم یک غده چربی کوچیک روی لپم هم بوده

    1. بله معمولا این غده ها لیپوم می باشند.

  68. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من یه توده در فاصله چهارانگشت زیر گوشم در گردن هستش که معمولا وقتی سرم درد میکنه
    گردنم هم در میکنه و اون توده هم احساس میشه با انگشت ولی با لمس درد نداره 18 سالمه در ضمن بعضی اوقات که غذا میخورم و پرچربه غذا اون موقع هم اون توده و گردنم درد میگیره ؟؟؟ چیه این ؟؟؟

    1. احتمالا این توده لیپوم است و لازم است خارج شود.

  69. Avatar photoهادی گفت:

    سلام وقت بخیر چند مدت هست که روی بازوی راست مادرم یه غده زیر پوستی تقریبا مایل به سفید و قرمز درومده که وقتی فشارش میده یا زخم ک میشه فقط خون درمیاد اندازش هم قد یه نخوده میشه لطفا راهنمایی کنید . ممنون

    1. ممکن است کیست مویی باشد. لازم است معاینه شوند.

  70. Avatar photoامیرعلی گفت:

    سلام من 16سالمه و یک چیز گرد زیر پوست بازوم هست فشازش میدم درد میگیره و سیاه میشه بعد این بنظرتوپ کیست هست یا یک چیز دیگه؟؟؟ تورو خدا جواب بدین ممنون و بعد اصلا دست بهش نزنم و کلا جراحیش نکنم اتفاقی می‌افتد؟

    1. توده را دستکاری نکنید. ممکن است کیست مویی یا لیپوم باشد. اگر تخلیه نشود ممکن است عفونت کند و دردناک تر شود.

  71. Avatar photoعلی گفت:

    سلام
    من ۱۸ سالمه و بالای ابرو سمت چپم یکم برامده شده و وقتی فشار میدم شبیه به سنگ سفته پیش چه دکتری باید برم؟

  72. Avatar photo؟ گفت:

    سلام من پسری 16 ساله ام غده های ریزی در کنار کیسه بیضه چسبیده به ران پا تقریبا بین ران و بیضه ها به وجود اومده من واقعا نگرانم که مشکلی به وجود بیاد توروخدا جوابمو بدید تا اگه لازمه به دکتر مراجعه کنم

    1. ممکن است التهاب غدد لنفاوی، کیست مویی یا حتی لیپوم باشد. این موارد خطرناک نیستند اما برای جلوگیری از عارضه دار شدن و عفونی شدن لازم است به متخصص مراجعه کنید و نسبت به درمان اقدام نمایید.

      1. Avatar photoعلی گفت:

        سلام و احترام
        ببخشید خانوم دکتر یه سوال داشتم در قسمت کشاله ران پای راست و زیر پوست یک چیز سفت و گرد مانند رو احساس کردم … تازه متوجه این مسئله شدم و مشکل چیست و باید به چه دکتری مراجعه کنم ؟ قابلیت درمان خانگی رو داره ؟
        ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

        1. از یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر وقت بگیرید. احتمالا کیست مویی است و لازم است تخلیه شود.

  73. Avatar photoهادی گفت:

    سلام، زیر انگشت دست راستم در قسمت کف دست یک توده اندازه نخود درومده، میخواستم بدونم چیکار کنم، لطفا راهنماییم کنید.

    1. به یک جراح ارتوپد مراجعه کنید. ممکن است بر اثر تجمع مواد معدنی یا توده چربی باشد.

      1. Avatar photoM گفت:

        سلام خسته نباشید من 17 سالمه و حدود یک سالی هست که یه توده نرم و خمیری شکل از چانم در اومده دایره ای شکل و کوچیکه به راحتی هم جا به جا میشه با دست و دردم نداره این چی میتونه باشه؟

        1. به احتمال زیاد لیپوم است و با یک جراحی سرپایی ساده خارج می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  74. Avatar photoمسعود گفت:

    سلام وقت بخیر
    یه چیزی سفت مثل استخوان پشت سر به وجود اومده که وقتی فشار داده میشه کمی درد میگیره.
    میخواستم بدونم میتونه چه علتی داشته باشه.
    ممنون از شما

    1. ممکن است بر اثر انسداد غدد سباسه ایجاد شده باشد و لازم است تخلیه شود.

  75. Avatar photoی بنده خدا گفت:

    سلام من دقیقا روی شانه سمت راستم یک چیز سفت انداره تیله در اومده نمیدونم چیه قبلا نبود یکی هم کنار فکم در اومده بود نمیدونم چیه زیاد توجه نکردم اما این که روی شانه ام هست دست که میزنم خیلی درد میگیره خیلی هم سفته اگه میشه راهنمایی کنید ممنون از شما

    1. لازم است معاینه شوید. احتمالا توده لیپوم و یا کیست مویی می باشد.

    2. Avatar photoامیر گفت:

      با سلام یه سوالی داشتم من یه چند روزه متوجه شدم که یه چیزهای گرد سفید کوچیک که وقتی پامو زمین میزارم معلوم میشه
      ایا خطرناک؟؟

      1. لازم است معاینه شوید. این توده ها تا زمانی که بدخیم یا عفونی و دردناک نشده اند خطرناک نمی باشند.

  76. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام
    یه چیز سفت دایره‌ای به قطر یک سانت و نیم بین مقعد و آلت تناسلیم ایجاد شده دو سه روزه
    اولش خیلی سفت کمپرس اب گرم گذاشتم یکم نرم و شل شده ولی هنوز سرباز نکرده که تخلیه بشه درد نسبتا زیادیم داره موقع راه رفتن
    چیکار کنم به پزشک مراجعه کنم یا نیازی نیس؟خودش تخلیه میشه؟

    1. حتما به یک جراح مراجعه کنید تا به طور اصولی تخلیه و جراحی شود. مراجعه به موقع از بروز فیستول و بروز آبسه های مکرر جلوگیری می کند.

      1. Avatar photoمحمد گفت:

        سلام خانم دکتر خسته نباشید،من یه برامدگی سفت خیلی کوچکی توی سرم بالای گوش سمت راست هست که بعضی وقتها که فشارش میدم درد میگیره و گاهی وقتها درد نداره ولی دردش جوری نیست که نتونم تحمل کنم ،ممنون میشم جوابم رو بدین

        1. به هر حال این توده را خارج کنید. معمولا بر اثر انسداد غدد سباسه بروز می کنند و اگر تخلیه نشوند عفونی می شوند.

          1. Avatar photoزهرا گفت:

            سلام و وقت بخیر
            ببخشید خانوم دکتر من چند ماهی هست زیر پوست صورتم یه غده دراوردم نه درد داره بعضی وقتا مثل جوش سر باز میکنه ولی تخلیه کامل نمیشه

          2. احتمالا کیست مویی یا جوش کیستیک است. ابتدا به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. اگر نتیجه نگرفتید برای تخلیه این توده به یک جراح پلاستیک فک و صورت مراجعه بفرمایید که توده را کاملا تخلیه کنند.

  77. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام تمام بدنم پر است از غده های زیر پوستی تا حدی که که تعدادی از آنها به اندازه یک نارنگی کوچک برآمده هستند چکار کنم برای درمانم

    1. توده های بزرگ تر و در حال رشد را با روش جراحی خارج کنید. باقی مانده توده ها را بعد از ویزیت می توان تشخیص داد که چه روش درمانی مناسبی نیاز دارند.

  78. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید دکتر من 15 سالمه حدودا ۳ الا ۴ ماه که یه توده در قسمت وسط شکمم یعنی تقریبا نزدیک کلیه سمت چپم به وجود اومده چیکار کنم *

    1. به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما سونوگرافی تجویز کنند.

  79. Avatar photoسلیمان گفت:

    سلام خوبید من ی غده دارم پشت سرم پاینتر سرم قبلا کم درد میکرد اما حالا بیشتر شده دردش اندازه لوبیا هست همچنین دردش ب گردن کنار گوشم میشه سیخ سیخ هم میشه حرکت هم داره زمانی ک عصبی شم بیشتر درد میگیره میشه حدس بزنید چیه

    1. احتمالا غده چربی سر است و دچار عفونت شده اید. لازم است تخلیه شود.

  80. Avatar photoمحمد لحسانی گفت:

    سلام ببخشید چند روزیه فکر میکنم یه دونه کوچک روی ساق پای سمت چپ ایجاد شده میخواستم بدونم که مشکل داره یا نهد

    1. توده های ناحیه ساق پا لازم است جهت جراحی و تخلیه بررسی شوند. از آنجایی که ساق پا ممکن است مورد اصابت ضربه قرار گرفته باشد این توده می تواند ناشی از تروما یا لیپوم باشد.

  81. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام خسته نباشید .من ۳۴ ساله از خراسان .چند سالیه متوجه غده هایی سفت در قسمتهایی از بدنم به اندازه تیله یا کمی بزرگتر شدم که زمانی بهشون دست میزنم احساس کمی درد یا خارش میکنم.بصورت ورم یا بیرون زدگی نیست.که گاها ناخواسته زیر دستم احساس میشه.لطفا تشخیصتون چیه؟ ایا خطرناکه باید تخلیه بشن.یا با پرهیز و رژیم غذایی از بین میروند.خودم احساس میکنم هورمون هایی که از تغذیه ناسالم استفاده میکنیم مثلا مرغ ایجاد شده …… ممنون از راهنمایی

    1. احتمالا مبتلا به لیپوم می باشید و به ترتیب بزرگترین توده شروع کنید به تخلیه و جراحی توده های ایجاد شده. رژیم غذایی سالم داشته باشید و از زردچوبه و مریم گلی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. برای تشخیص دقیق بیماری نیز مراجعه به متخصص ضروری است.

  82. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من سرم باد کرده مثله مواقعی که ضربه میخوره و سفته و برآمدس این چیه ؟

    1. احتمالا لیپوم می باشد و لازم است این توده خارج شود.

  83. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام .وقت بخیر..چند وقتیه روی پنجه پام یه توده حس میکنم که درد هم نداره..آیا خطرناکه ؟ و اینکه به چه دکتری باید مراجعه کنم؟

    1. به یک متخصص جراحی عمومی یا جراح ارتوپد مراجعه کنید که توده را خارج کنند. این توده ها تا زمانی که عفونی یا بدخیم نشده اند خطرناک نمی باشند.

  84. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام من یه چیزی روی سرم داشتم رو پوست سرم سفت بود رفتم پیش پزشک گفت کیست زیر پوستیه در اورد و بخیه رد الان حس میکنم در نیورده باد کرده جاش یه یه ذره سفته

    1. ممکن است تا یک هفته احساس برجستگی در ناحیه داشته باشید. اگر توده کوچک نشد مجدد به جراح خود مراجعه بفرمایید.

  85. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام من یه چیزی روی سرم داشتم رو پوست سرم سفت بود رفتم پیش پزشک گفت کیست زیر پوستیه در اورد و بخیه رد الان حس میکنم در نیورده باد کرده جاش یه یه زره سفته چیه ؟

    1. ممکن است تجمع ترشحات و سرم خون باشد. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  86. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خسته نباشید . پشت گردن پدرم یه توده به اندازه یه گردو هست که پدرم یادش نمیاد کی اینطوری شده و پدرم هر وقت دراز میکشه سرش گیج میره به نظرتان خطرناکه؟ و به چه متخصصی باید مراجعه کنیم؟لطفاااااپاسخ بدین

    1. سلام به یک جراح مغز و اعصاب مراجعه بفرمایید. ممکن است توده در ناحیه حساسی از سر و گردن رشد کرده باشد و لازم است تخلیه و جراحی شود.

  87. Avatar photoمحمد صدرا گفت:

    سلام
    من 23 سالمه
    صورتم پوستش خشک و اهل جوش زدن نیستم چند ماه قبل یبار جوش در اومد از روی گونه ام به مرور خوب شد ولی الان نزدیک یک سال شده حس میکنم زیر پوستم یچیز گرد و سفت به اندازه نیم سانتی متر زیر پوستم که وقتی محکم روشو فشار میدم درد میکنه و حس گرمی میکنه انگار ضربان قلبم تو گونم میزنه ممنون میشم راهنمایی کنین چیکار کنم

    1. ممکن است بر اثر کیست مویی یا هر عامل دیگری یک توده عفونی زیر پوست شما ایجاد شده باشد. به یک متخصص مراجعه کنید که توده را بدون اسکار و با کمترین آسیب به پوست تخلیه کنند.

  88. Avatar photoمحمد علی رفیعی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من تمام نظرات را از اول خوندم و اکثر کسایی که یک غده عدس مانند در دیواره مثانشون هست 15 ساله هستن و حدود دوران بلوغ
    من هم همین مشکل را دارم دقیقا یه غده هست که اندازش ثابته و کمی سفت و لیز هست وقتی دست میزنم خیلی کم حرکت میکنه.
    چند وقت پیش ازتون نوبت انلاین گرفتم و گفتن که در این دوره ممکن است ب دلیل ترشح زیاد تستوسترون در این دوره این غده به وجود بیاد پدرم هم یه غده داره ولی رو دستشه و پزشک گفته که اگه بزرگ نشه نیاز ب درمان نداره ولی ایشون رو دستش غده چربی هست
    من دو به شک هستم که این غده من سرطان هست یا غده چربی؟
    یکسال قبل هم غذهای سرخ کردنی زیاد مصرف میکردم مثلا سیب سرخ کردنی آیا امکان سرطان هست؟
    یا بنظرتون در این سن شایعه و خطر نداره

    1. تشخیص سرطان با نمونه برداری از بافت ممکن است و لازم است به انکولوژیست مراجعه بفرمایید.

  89. Avatar photoعلی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یه کیست مویی زیر بغلم داشتم بعد از ترکیدن وخالی شدن چرک و.. خوب شد الان باز روی دنده سمت چپم یه برا امدگی ایجاد شده و خیلیی هم دردناکه و به نظرم چرکم داخلش داره
    ایا امکان داره اینم کیست مویی باشه ؟

    1. بله این امکان وجود دارد. نسبت به تخلیه و درناژ اصولی توسط پزشک اقدام نمایید.

  90. Avatar photoمحمدطه گفت:

    سلام من پسرم ۱۴ سالمه
    زیر بینیم لوله سمت چپ یک چیزی در اومده حدودا ۱ ماهی میشه،بعد دست میزنم بهش خیلی دردم میاد یا صورتم رو تکون میدم دردم میگیره دست میزنم سفته لطفا بگین چیه واقعا خیلی نگرانم😔

    1. ممکن است توده کیست مویی یا یک آبسه عفونی باشد. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و توده را دستکاری نکنید.

  91. Avatar photoسلطانی گفت:

    سلام دخترم وقتی ۴ساله بودزیربغل کنارسینه اش سفت شدکه دردهم داشت وقتی به پزشک مراجعه کردیم اسکن گرفت وبعدعملش کردوگفت لیپوم بود الان ۱۰سالش ودوباره همون قسمت سفت شده به همراه درد لطفاراهنمایی کنید

    1. عود کردن لیپوم کاملا طبیعی است. لازم است مجدد برای تخلیه و جراحی این غده چربی اقدام نمایید.

  92. Avatar photoمهدیه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من زیر چونه ام یک غده اندازه نخود هست که دست میزنم حرکت میکنه ولی درد نداره و سمت راست صورتم متورم شده
    میخواستم راهنماییم کنید ممنون

    1. ممکن است لیپوم یا التهاب غدد لنفاوی باشد.

  93. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    سه روز پیش من به مدت ۱۲ ساعت برای سفر در ماشین نشسته بودم پایان سفر متوجه شدم که در محل وصل تاندون‌های عضلات داخل پا ( روی کشاله‌ی ران و زیر خط شورت) یه توده‌ی یک سانتی متری به شدت دردناک و عمقی به وجود اومده ممکنه این توده لیپوم باشه؟

    1. خیر به احتمال زیاد این توده کیست مویی می باشد که نهفته بوده است و در حال حاضر عفونی و دردناک شده است. نشستن زیاد و فشار و اصطکاک لباس کیست مویی را تشدید می کند.

  94. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خسته نباشید پشت سرمامانم سه غده کوچیک دراومده که محکم به نظرمیاد میخاستم ببینم چیه

    1. ممکن است بر اثر انسداد غدد سباسه دچار لیپوم سر شده باشند.

  95. Avatar photoبهار گفت:

    سلام
    من حدود یک سالو نیم پیش یه جوش بزرگ زیر کمرم زد قرمز رنگ و درد ناک بود طوریکه نمیتونستم بشینم بعد از چند روز خوب شد ولی بعد از چند روز دقیقا تو همون ناحیه زیر پوست یه چیز سفت گرد به وجود اومد که اصلا درد نداره و حرکتم نمیکنه این غده چربی هست بنظرتون؟

    1. به احتمال زیاد مبتلا به کیست مویی پایین کمر شده اید. علائم شما به لیپوم نزدیک نیست.

  96. Avatar photoپژواک گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یک توده کوچک روی بازم یماهی هست پدیدار شده که نسبت به لمس حساسه و کمی درد میگیره. هیچ رنگی هم نداره اما تو نور دیدمش دیدم کمی تیره است انگار که رگم از زیرش معلوم باشه.
    سپاس

    1. ممکن است هماتوم، کیست مویی یا حتی لیپوم باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  97. Avatar photoبانو گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یه خانم۲۴ساله هستم
    حدود دوهفته پیش در منزل شروع به ورزش کردم
    و دوسه روز بعد قسمت کمرم سمت راست احساس درد کردم
    فکر میکردم گرفتگی ورزش باشه
    چند روزه متوجه شدم اون ناحیه یه چیز سفت تقریبا روی دنده هست
    به نظرتون چکار کنم؟!

    1. به یک متخصص ستون فقرات یا ارتوپد مراجعه کنید. ممکن است بر اثر ضربه و فشار این توده ایجاد شده باشد.

  98. Avatar photoمجید گفت:

    سلام خانم دکتر،یه توده کوچک روی شکمم زیر پوست بوجودامده درد داره باید چه اقدامی انجام بدم

    1. از یک متخصص بخواهید که برای شما سونوگرافی تجویز کنند. در هر صورت این توده باید تخلیه و درمان شود.

  99. Avatar photoسیده معصومه طباطبایی گفت:

    سلام خانم دکتر چندسال پیش با ضربه روی سرم یک غده ی سفت ایجاد شد حالا بعداز چند سال چهار تا ی دیگه از این غدها روی سرم درآمد ه همراه با درد لطفاً منو راهنمایی کنید ممنونم از شما

    1. توصیه ای جز جراحی و خارج کردن این توده ها ندارم. درد شما ممکن است بر اثر بروز عفونت باشد. زمانی که توده های سر یا دیگر نقاط بدن درمان و جراحی نمی شوند در نهایت عارضه دار و عفونی و دردناک می شوند.

  100. Avatar photoمحمدرضا مولایی گفت:

    سلام وقت بخیر ، ببخشید من کنار پیشونی ، کنار ابروی سمت چپ حالا به تشخیص دکتر گفتن که توده عفونی به اندازه 2.5 سانتی متر هست
    ایشون یه چیزی گفتن که کلا من رو آشفته کردند
    گفتند باید عمل بشید و جاش میمونه ، گفتند جای بدی داره
    میخواستم بدونم که روش های دیگه ای مثل لیزر جواب میده و جاش نمونه
    ممنون میشم پاسخ بدید ، تشکر

    1. لیزری که من برای جراحی برخی نقاط بدن استفاده می کنم برای تمام نقاط صورت کاربرد ندارد. توصیه می کنم به یک جراح پلاستیک مراجعه بفرمایید.

  101. Avatar photomasih گفت:

    سلام روز بخیر. بنده کمی برآمدگی سفتِ جوش مانند پشت سر در گردنم کمی ایجاد شده، سطحش تقریبا یکو نیم تا دو سانت هست، بنده زیاد جوش میزنم(بیشتر ناحیه صورت) میخواستم ببینم این هم میتونه مربوط به یک جوش ساده باشه یا خطرناکه؟

    1. ممکن است کیست مویی یا لیپوم باشد که بر اثر بروز عفونت دردناک شده باشد. بهتر است تخلیه شود تا عفونت توده خطر آفرین نشود.

  102. Avatar photoمجیدسجاسی گفت:

    سلام من مادرم روی دستش .پاهاش.ساق پا روی پا وبدنش جوش های قرمز دردناک میزنه ک دوروزه خوب میشن باز جای دیگه در میان علت چیه؟

    1. به متخصص پوست مراجعه کنید. ممکن است یک حساسیت یا بیماری پوستی باشد.

  103. Avatar photoنگار گفت:

    سلام وقت بخیر
    از حدود۳ سال پیش برجستگی هایی روی بینیم ایجاد شد و روز به روز بزرگ شدن دکتر برام کرایو کردن اما فایده ای نداشت و رنگ پوستم در اون نقاط تیره شد الان دوباره این برجستگی ها به سرعت داره زیاد میشه و زیباییم رو تحت الشعاع قرار داده این برجستگی ها چربی زیرشون نیست فشار هم دادم ولی تغییری نمیکنه لطفا راهنمایی کنید

    1. به یک جراح پلاستیک بینی مراجعه کنید که توده ها و زائده های ایجاد شده را با روش جراحی پلاستیک بردارند.

  104. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خسته نباشید من به تازگی متوجه شدم زیر شکمم بالای بخیه سزارین ی توده به اندازه ی یک بند انگشت که کبود شده به وجود اومده به نظرتون چی میتونه باشه؟؟

    1. ممکن است نخ بخیه در زیر پوست باقی مانده باشد. به هر حال نسبت به تخلیه اصولی آن توسط یک جراح اقدام نمایید.

  105. Avatar photoشقایق گفت:

    سلام خسته نباشید. مادرم یه کیست دردناک کبود رنگ در مچ پایش به وجود اومده به نظرتون چیه چیکار باید کرد🥺

    1. به یک جراح ارتوپد مراجعه بفرمایید. حتی ممکن است فیزیوتراپی و لیزر درمانی برای ایشان کاربردی باشد.

  106. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من ۲۳ سالمه ، دو ماهی میشه زیرِ پوستِ انگشتِ شستِ دستِ راستم ، یه توده سفت و استخوانی و ثابت ، اندازه ی یک عدس ایجاد شده ، این توده نزدیک مفصل انگشته و داره یواش یواش بزرگ میشه ، میشه لطفا بفرمایید چی هست و چیکار باید بکنم؟

    1. معمولا این توده ها لیپوم یا حتی کیست می باشند. از آنجایی که در نقطه حساسی می باشد به یک جراح ارتوپد مراجعه بفرمایید.

  107. Avatar photoبنده گاد گفت:

    سلام
    من یک چند روزی هست که دو تا دانه شبیه نخود روی رونم کنار بیزه هام در امده یکی این ور یکی دیگه هم دقیقا اونورش در اومده ۱۴ سالمه
    داخل لاله گوشم هم یک دونه در اومده سفت تکون نمیخور سر شم باز نیست

    1. سلام ممکن است التهاب غدد این نواحی باشد. به یک متخصص ارولوژی مراجعه بفرمایید.

  108. Avatar photoمریم گفت:

    سلام من دوهفته هست درقسمت پایین تر از قوزک پام .اکستانسورتحتانی ی توده سبز رنگ ایجاد شده که درد نمیکنه .فقط کل پای راستم سر و بی حس شده و نمیتونم خوب راه برم .چی هست و جدی هست یا خودش رفع میشه؟ضربه یا صدمه ای هم ندیدم این مدت با کبودی فرق داره.انگار رگ هام اجتماع کردن.

    1. به یک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

  109. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خسته نباشی خانم دکتر .ببخشید تقریبا ۱سال پیش یه توده زیر پوست زیر الت تناسلی در آمد و بعدار چند وقت هم بزرگتر شد و هم چندتا شده تقریبا ۶.۷تا شده ولی کوچیک و بزرگ داره بزرگترینش اندازه یه نصف نخودی هست ممنون میشم راهنمایی کنید.با دارو قابل رفع هست؟؟

    1. به یک متخصص ارولوژی مراجعه بفرمایید.

  110. Avatar photoHani گفت:

    سلام دو روزه یه توده سفت اندازه عدس روی استخوان گوشه ی پلک بالای چشمم نزدیک شقیقه در اومده دستم بهش میخوره یخورده دردناکه چیه ؟رفع میشه بدون دستکاری ؟

    1. به متخصص چشم مراجعه کنید.

  111. Avatar photoمریم حسین ابادی گفت:

    سلام
    حدود 20 روزه یک برجستگی در لپ چپ بالای کلیتروس بدون درد دیدم که ابتدا مثل یک جوش چرکی بود که خود به خود چرکش بیرون ریخت و من هم با فشار دادن سعی کردم چرک را تخلیه کنم اما تهش سفت بود الان بزرگتر شده و هر روز چرک میکنه رفتم دکتر عمومی با سرنگ مقداری چرک و خون خالی کرد و بهم آنتی بیوتیک تتراسیکلین داد
    لطفا راهنمایی بفر مایید

    1. طبق دستور پزشک معالج به درمان ادامه دهید. شستوشوی روزانه این ناحیه را فراموش نکنید و همواره ناحیه را خشک و تمیز نگهدارید.

  112. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    خانم دکتر من حدود 5 سال پیش تومور درماتو فیبرو سارکوما روی اسکالپ داشتم ک برداشتم و خوشبختانه موفقیت آمیز بود ولی الان بعد از 5 سال دوباره حس میکنم یکم پوست سرم ملتهب شده:
    ینی ملتهب میشه درد داره بعدش خوب امکانش هس این همون باشه؟؟؟

    1. بله امکان عود این توده وجود دارد و لازم است مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  113. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام. من پارسال چربی تزریق کردم و الان دوماهه که یه تیکت از صورتم سفت شده وکمی درد داره. ممکنه همون چربی که تزریق کردم گلوله شده باشه؟ واینکه خطرناکه وباید حتما برش دارم یا خودش به مرورصاف میشه

    1. احتمالا ناحیه تزریق چربی دچار عفونت شده است. حتما به جراح معالج مراجعه کنید و تا بهبودی کامل پیگیر درمان باشید.

  114. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام
    یه سه چهار ماهی هست توده ایی بدون رنگ و سف داخل قسمت عمق ران سمت چپم در اومده بود، دو روز اول به طور شدیدی درد داشت اما بعدش دردش از بین رفت و فقط خود توده باقی مونده اما هنوزم یه خورده فشارش میدم درد میگیره باید چه کاری انجام بدم لطفا راهنمایی کنید

    1. اگر این توده لیپوم باشد به راحتی خارج می شود اما با توجه به توضیحات شما ممکن است این توده بر اثر ضربه ایجاد شده باشد و لازم است وضعیت آن توسط یک جراح عمومی یا جراح ارتوپد بررسی شود.

  115. Avatar photoZahraaaa گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من یک دختر ۲۱ ساله هستم که چند روزه یک توده کوچیک اندازه ی نخود شاید هم کوچیک تر زیر پوستی
    کنار باسنم نزدیک به واژنم زده خواستم فشار هم بدم خیلی کم درد میگیره
    امروز هم که بیدار شدم از خواب دیدم زیر بغلم ی جوش زیر پوستی زده فشار میدم درد میگیره البته زیر بغلم همیشه میزنه بعد میره
    حالا به نظر شما مشکل چیه

    1. ممکن است لیپوم یا کیست مویی باشد. توده را دستکاری نکنید. اگر دردناک است و یا در حال بزرگ شدن است حتما باید جراحی و تخلیه شود.

  116. Avatar photoسیدصنعان گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر سعادتی خداقوت
    من چند ماهی متوجه غده چربی روی شانه ام شده ام
    درحال حاضر متوجه بوی بدی میشوم که پوست رو غده ارتباط داره ،وقتی دست به پوست غده میزنم نمیتونم بوی دستم را تحمل کنم . لطفن راهنمایی بفرمایید ممنون میشم .

    1. این توده عفونی شده است و لازم است حتما تخلیه و جراحی شود. از مطب من می توانید وقت ویزیت بگیرید تا در صورت امکان جراحی با لیزر پرتوان برای شما انجام شود.

  117. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام. من یک توده ی درناک زیر پوست انگشت شصت دست چپم دارم. مواقعی که استرس و اضطراب دارم خیلی بزرگ، به اندازه ی نخود و دردناک می شود. مواقعی که آرامش دارم کوچک می شود ولی از بین نمی رود. ممکن است راهنمایی ام کنید که چیست و کدام متخصص مراجعه کنم؟

    1. به یک جراح ارتوپد مراجعه بفرمایید.

  118. Avatar photoAlz گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من غده ای چربی طبق تشخیص دکتر زیر پوست دستم داشتم ولی در گذر زمان تعداد آن ها در بدنم افزاریش پیدا کرد ولی فقط در ناحیه پشت و دست ها بنطر شما این طبیعی است؟
    آیا این ها هم لیپوم هستند؟

    1. برخی لیپوم ها بدون علت مشخصی دائم زیاد و بزرگ می شوند و لازم است تخلیه شوند.

  119. Avatar photoshukria Amini گفت:

    سلام من ۵ سال میشود یک توده در مچ دستم نزدیک به سیاه رگها وجود دارد آیا خطرناک است

    1. اگر عفونی و دردناک شود می تواند مزاحمی برای زندگی و حتی خطرناک شود. برای تخلیه این توده اقدام نمایید.

  120. Avatar photoمینا گفت:

    سلام من چند روزی هست در پشت گردنم توده ای برجسته و سفت و دردناک احساس میکنم طوری ک تکان دادن گردنم را برایم دشوار کرده می شه راهنمایی کنید؟
    ممنون

    1. نسبت به تخلیه این توده در نزد یک جراح ماهر اقدام نمایید.

  121. Avatar photoنیلا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من احساس میکنم یه توده کوچیک پشت گوش چپم مثل همین عکسی که گذاشتید هست ولی پشت گوش راستم نیست دست که میزنم حالت غضروف یا چربی داره کمی سفته و از بچگی وجود داشته این قسمت جای نگرانی هست؟

    1. قبل از این که عفونی و عارضه دار شود نزد یک جراح آن را تخلیه بفرمایید.

  122. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام
    یه دختره 6ساله دارم بین گردن و سرش سه یا چهار توده زیر پوستش بالا اومده اتفاقی فهمیدم اذیتش نمیکنه سمت چپ سرش هست
    اگه ممکنه راهنمای کنید ممنون میشم

    1. احتمالا بر اثر انسداد غدد سباسه سر ایجاد شده است. برای تخلیه سرپایی آن می توانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید.

  123. Avatar photo... گفت:

    سلام خسته نباشید
    من پایین کمرم سمت چپ یه چیزی شبیه جوش سیاه رنگ در اومده بود که مامانم واسم درش آورد و خیلی هم سفت بود، یعنی شبیه جوش نرم نبود. شاید بتونم بگم کلا ۳ میلی متر بود. الان نمیدونم این تودهٔ جربیه یا چیز دیگه‌ای . ممنون میشم پاسخ بدین

    1. به احتمال زیاد این توده کیست مویی بوده است. اگر جدار کیست مویی به طور کامل تشکیل شود با روش های معمول تخلیه نمی شود و مجدد عود می کند. توصیه می کنم ناحیه را همواره تمیز و خشک و عاری از مو نگهدارید و به ناحیه فشار نیاورید. اگر مجدد رشد کرد یا دچار عفونت شدید نشانه این است که باید به طور تخصصی توسط جراح تخلیه و درناژ شود که بقایای کیست منجر به عود مجدد آن نشود.

  124. Avatar photo... گفت:

    سلام خسته نباشید
    من پایین کمرم سمت چپ یه چیزی شبیه جوش سیاه رنگ در اومده بود که مامانم واسم درش آورد و خیلی هم سفت بود، یعنی شبیه جوش نرم نبود. شاید بتونم بگم کلا ۳ میلی متر بود. الان نمیدونم این تودهٔ جربیه یا چیز دیگه‌ای و به نظر ریشه داشت ولی منتظرم ببینم رشد میکنه یا نه . ممنون میشم پاسخ بدین

    1. به احتمال زیاد این توده کیست مویی بوده است. اگر جدار کیست مویی به طور کامل تشکیل شود با روش های معمول تخلیه نمی شود و مجدد عود می کند. توصیه می کنم ناحیه را همواره تمیز و خشک و عاری از مو نگهدارید و به ناحیه فشار نیاورید. اگر مجدد رشد کرد یا دچار عفونت شدید نشانه این است که باید به طور تخصصی توسط جراح تخلیه و درناژ شود که بقایای کیست منجر به عود مجدد آن نشود.

  125. Avatar photoمریم گفت:

    سلام
    من یک توده که اصلا مشخص نیست و با لمس کردن دست متوجه می‌شوم در قسمت فک در سمت چپ صورتم دو روزی هست مشخص شده و‌با لمس کردن درد بیشتری دارد و باعث شده کمی گلو درد هم داشته باشم
    چی میتونه باشه؟؟؟

    1. ممکن است یک توده عفونی یا التهاب غدد لنفاوی باشد. به یک متخصص بیماری های عفونی مراجعه بفرمایید.

  126. Avatar photoگلشن گفت:

    سلام وقت به خیر مدت ۵ سال بیشتره‌که دو پیشانی و توی سرم یه توده اندازه نخود و سفت زده که بعضی موقع ها بزرگ میشه دوباره کوچیک میشه ولی همیشه هست درحالت عادی درد نداره ولی یکم دستکاریش می کنم درد داره میشه راهنمایی کنید ممنون

    1. احتمالا لیپوم می باشد و لازم است قبل از عفونی شدن تخلیه شوند.

  127. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    چندروزی هست انگشت شست دستم یک توده گرد و اندازه نخود و سفت غیر متحرک احساس میکنم به استخوان چسبیده بوجود اومده میشه نظرتون بفرمایید
    تشجر از لطفتون

    1. ممکن است بر اثر ضربه یا تجمع مواد معدنی و کلسیم ایجاد شده باشد. برای تخلیه آن به یک جراح متخصص مراجعه بفرمایید.

    2. Avatar photoامیررضا گفت:

      سلام خسته نباشید من قدیم از این غده ها نداشتم که تقریبا چهار ماه پیش سرم زدم و جایی که سرم رو زدم این به وجود اومد خیلی نگرانم چیکار باید بکنم

      1. احتمالا ناحیه سرم آبسه کرده است. جهت درمان قطعی به یک جراح یا کلینیکی که سرم را برای شما تزریق کرده اند مراجعه کنید.

  128. Avatar photoa.ahmadi گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من 3 الی 4 سالی هست روی یکی از انگشتان دستم برآمدگی سفتی بوجود آمده
    و کنار گودی کف هر دو تا پاهام یک برآمدگی نرمی هست اینها نزدیک 5 سال میشه که هستن
    میشه لطفا نظرتونو بگید ممنون

    1. همانطور که قبلا هم اشاره شده است هرگونه توده و وضعیت غیر عادی را پیگیری کنید و نسبت به تخلیه توده ها اقدام نمایید. زیرا در آینده ممکن است عفونی و حتی بدخیم شوند.

  129. Avatar photoShahidi گفت:

    سلام مادر شوهر من یک ماهی هست قسمت راست شکمش ورم کرده به اندازه یک مشت و بیرون زده و در اونجا احساس سوزش شدید دارن سونو و آزمایش هم انجام دادن متخصص گفت چیزی نیست ولی هنوز بهتر نشدن. سنگ کلیه دارن و میگن یه زمین خوردن بعد به وجود آمده . تو سونو گفتن ک کیست دارن . دلیل چی هست.

    1. اگر در سونوگرافی مشخص شده است که کیست دارند لازم است نزد یک جراح این کیست تخلیه شود. اگر این توده تخلیه نشود ممکن است در آینده عارضه دار و دردناک تر شود.

  130. Avatar photoآوات گفت:

    سلام
    من یه برجستگی کوچک در ران راستم احساس کردم. با سوزن و یه کارد تیز پوست رو برش دادم. وقتی دور برش رو فشار دادم یه توده سیاه رنگ کوچکتر از نوخود اومد بیرون که اندازه سنگ سفت بود. به نظرتون اینکه خودم درآوردم مشکلی نداره؟ لازمه برم دکتر یا همین که دراومده کفایت میکنه؟

    1. احتمالا این توده کیست مویی بوده است و کار خطرناکی کردید که آن را برش زدید. اگر جدار کیست کاملا تخلیه و درناژ نشده باشد مجدد عود خواهد کرد.اگر متوجه عود و عفونت در ناحیه شدید حتما به یک متخصص مراجعه کنید و دیگر خودتان آن را دستکاری نکنید.

  131. Avatar photonili گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و حدودا یکی دو هفته ای هست روی یکی از انگشتای پام یه چیز کوچولو و سفید رنگ و سفت هستش اولش فکر کردم تاوله ولی بعد هر چقدر فشارش دادم یا سعی کردم با سوزن تخلیه شکنم نشد و سفته به نظرتون مشکل چی هستش؟

    1. توده را دستکاری نکنید زیرا عارضه عفونی شدن توده را تسریع می کند. احتمالا لیپوم یا حتی تجمع مواد معدنی می باشد. لازم است توسط یک جراح به طور سرپایی تخلیه شود.

  132. Avatar photoالهه گفت:

    سلام وقت بخیر . چند وقتی هست روی کشاله ی رانم نزدیکِ آلت تناسلی یه جوشِ کوچیک زده بود که گاهی میخارید . زیاد بهش توجه نکردم تا اینکه امروز دیدم بزرگ شده اندازه یه نخود و مایع سفیدی ازش خارج میشه البته یکم فشارش دادم … دست هم میزنم خیلی کم درد میگیره. بافتش سفت نیست و نرمه . ممنون میشم بگید باید به چه متخصصی مراجعه کنم ؟

    1. از مطب من یا یک متخصص جراحی و لیزر وقت بگیرید. بهتر است با لیزر پرتوان تخلیه شود. به احتمال زیاد کیست مویی می باشد. اگر متخصص به موارد دیگری مشکوک باشد قبل از جراحی توده ام آر آی تجویز می شود.

  133. Avatar photoستاره گفت:

    سلام من هزینه دکتر رفتن ندارم
    میشه یه راهنمایی کنید پمادی دارویی چیزی بگیرم.28سالمه از بچگیم تا الان مدام دمل میزنه باسن و رانم،یکی دوساله علاوه بر اونجا روی شکمم میزنه هیچم خوب نمیشه ،خیلی دردآوره برام اخرم ردش کبود می مونه کلا پوستم داغون شده بگین چی بزنم؟مشکل از چیه

    1. تغذیه مناسب داشته باشید و سلامت کبد را کنترل کنید. هر روز دوش بگیرید و لباس تمیز بپوشید. اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کم کنید. در اولین فرصت به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

  134. Avatar photoرضا گفت:

    سلام.وقت به خیر.بالای چشم سمت چپم.دقیقن زیر پلک غده ای کوچ اندازه نخود به وجود آمده.آیا عمل آن خطری برای چشمم دارد؟

    1. بله خطرناک است و لازم است به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

  135. Avatar photoامیررضا قلی زاده گفت:

    سلام عرض ادب ببخشید من تقریبا سه ماه یا چهار ماه پیش یه سرم زدم و جای سرم فرداش یه چیزی توپ مانند در اومده و هنوز نرفته به نظرتون چی میتونه باشه

    1. احتمالا دچار آبسه شده اید. مجدد به همان کلینیک مراجعه کنید و پیگیر بهبودی کامل باشید.

  136. Avatar photoمرضیه گفت:

    سلام خانم دکتر
    ببخشید من حدود ده ساله( شایدم بیشتر) که یه توده اندازه لوبیا در قسمت بالای ناف یکم متمایل به راست حس میکنم هیچ علائم و ناراحتی نداشتم و ندارم به نظرتون این چی میتونه باشه؟

    1. ممکن است توده چربی باشد اما باید پی گیری و درمان شود. زیرا در ناحیه حساسی قرار دارد که احتمال بدخیم شدن یا عفونی شدن آن وجود دارد.

  137. Avatar photoمیثم خاکی گفت:

    سلام وقتتون بخیر دکتر
    من یه مدت دندون درد شدید داشتم که همراه با عفونت بود دقیقا محل عفونت سمت چپ دهانم قسمت پایین دندانهایه اسیابم عفونت کرد من با قرص چرک خشک کن اکی شد عفونت درست شد ولی بعد از حدودا ۴ ماه همونجایی که عفونت کرده بود یه چیزی شبیه غده بوجود امده که سفته ولی درد نمیکنه اندازشم حدود یک گردو هس که محلش زیر دندون اسیابم سمت چپ دهانم قسمت پایین این منو نگران کرده چیز بدی نباشه میشه راهنماییم کنیم چی هس و چیکار کنم یا پیش چه دکتری برم ازمایش کنه این چیه ممنون ازتون با تشکر

    1. احتمالا دچار آبسه یا کیست دندان شده اید. به یک دندانپزشک جراح فک و صورت مراجعه کنید که توده را کاملا جراحی و تخلیه نمایند.

  138. Avatar photo.. گفت:

    سلام من ۱۵سالمه چنسالی میشه ک ی چیز کوچولو سفت رو دماغم پیش چشمم درومده دوسدارم فقط فشارش بدم خیلی عذابم میده میشه بگید چیه

    1. احتمالا میلی یا لیپوم است. به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

  139. Avatar photoامیر گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و تقریبا ۷ سالی هست که یه برآمدگی اندازه یه تخم مرغ و ۱۰ سانتی متر بالاتر از زانو خود در داخل ران پام دارم و رفتم سونوگرافی و گفت که (یک ضایعه ایزواکو که بیشتر به نفخ فیبروم شبیه است و همچنین گفت که بافت ماهیچه ای آسیب دیده ) میخواستم کمی راهنماییم کنید چون خیلی میترسم و در حالت عادی مشخص نیس ولی وقتی پامو منقبض میکنم برآمدگی درست میشه

    1. به یک جراح متخصص مراجعه کنید. لازم است قبل از عارضه دار شدن تخلیه شود.

  140. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    ببخشید خانوم دکتر من چند ماهی هست زیر پوست صورتم یه غده دراوردم نه درد داره بعضی وقتا مثل جوش سر باز میکنه ولی تخلیه کامل نمیشه

    1. به یک متخصص پوست مراجعه کنید ممکن است کیست مویی باشد. این کیست ها لازم از تخلیه و درناژ کامل شوند تا مجدد عود نکنند. اگر نیاز به جراحی وسیع داشت ممکن است لازم باشد به یک جراح پلاستیک فک و صورت مراجعه کنید.

  141. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانوم دکتر چند ساله که یه چیز سفت و اندازه نخود پشت سرم هست نه درد دارد نه چیزی خیلی نگرانم کرده باید چکار کنم درضمن دیابت هم دارم 😔

    1. احتمالا بر اثر انسداد غدد سباسه ایجاد شده است به متخصص مراجعه کنید تا این توده را تخلیه و درناژ کنند.

  142. Avatar photoارزو گفت:

    سلام وقت بخیر من ۱۸ سالمه یه توده بین پام و وژانم دارم زیر پستیه خیلی کم برامده گی ایجاد کرده یکم درد میکنه البته موقه که پامو تو خدم جمع کنم میشه بگید چیه ؟

    1. به احتمال زیاد کیست مویی می باشد و بهتر است با لیزر پرتوان تخلیه شود.

      1. Avatar photoهستی گفت:

        سلام من دخترم و سیزده سالمه👋
        یک برجستگی روی پیشونیم هست که یکم خوارش و سوزش و اگر یکم فشارش بدم درد میگیره شاید غده چربی باشه
        اگر همراهی کنید ممنون میشم 🙏

        1. غده چربی معمولا درد و سوزش ندارد مگر در مواقعی که عفونی شده باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است این توده تخلیه شود.

      2. Avatar photoM گفت:

        سلام وقت بخیر من پشت گوشم یک برامدگی سفت وگرد هست ویک برامدگی نرم روی گردنم چی هستن میشه بگید

        1. ممکن است لیپوم یا کیست مویی باشد. از مطب وقت بگیرید تا معاینه شوید. بعد از ویزیت این غدد به طور سرپایی تخلیه و درناژ می شوند.

  143. Avatar photoصالح گفت:

    سلام من ۱۳ سالمه زیر سینه چپم یه توده در اومده الان حدود چن روزه یک هفته یکم بزرگتر شده وقتی دس میزنم فشار میدمش یکم درد میگیره ضمنا پسر هم هستم
    میشه بگید ممکنه چی باشه؟ ایا خطرناکه؟

    1. به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما سونوگرافی تجویز کنند. معمولا این توده ها لیپوم می باشند و لازم است تخلیه شوند.

  144. Avatar photoفا طمه.ر. گفت:

    سلام ،از دو روز پیش در قسمت پهلوی راستم بالا تر از خط کمر احساس درد کردم نه قرمزی وتورمی وجود داشت و نه ضربه ای به پهلوم خورده،اما زمانی که سطح پوستم رو دست میزنم احساس برجستگی مثل یک توده کمی در عمق ،میکنم که همراه با درد هست ،میشه لطفاً راهنماییم کنید
    ممکنه خطرناک باشه؟

    1. بله ممکن است خطرناک باشد هرگونه توده غیرطبیعی در بدن را پی گیری و قبل از عارضه دار شدن آنها برای تخلیه آن اقدام نمایید.

  145. Avatar photoمانا گفت:

    سلام وقت بخیر ۴۳سالمه چند ماهی هست ی برجستگی به شکل نامنظم پهن (شکل ابر)به اندازه ۳انگشت درناحیه پشت کمرم تقریبا روی کلیه چپم احساس میکنم .خطرناکه؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. بله ممکن است خطرناک باشد. به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما سونوگرافی تجویز کنند.

      1. Avatar photoک م گفت:

        سلام. من چند روز پیش ناگهانی احساس درد در ناحیه نشیمنگاه کردم(بالای باسن) با بررسی متوجه یک غده مثل جوش بزرگ شدم. متورم شده و درد میکنه وقتی میشینم، ولی قرمز نیست و رگه های سفید انگار داخلش هست. میخواستم بدونم اینکه یکباره این اتفاق افتاد امکان داره جوش باشه؟ یا غده چربی هست!؟

        1. احتمالا کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال است و به دلیل بروز عفونت دردناک شده است. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  146. Avatar photomehrad گفت:

    سلام چند روزی متوجه شدم بین انگشت وسط و انگشت انگشتریم یه چیز کوچیک مثل لپه وجود داره که چسبیده به استخون انگشت وسط وقتی فشارش میدم درد میگیره رو پوشت معلوم نیست اصلا

    1. به یک جراح ارتوپد مراجعه کنید که بعد از تشخیص نوع توده آن را تخلیه و جراحی کنند.

  147. Avatar photoنازی گفت:

    سلام وقت بخیر من از سال 93 یه توده در سمت راست گردنم هستش ک سفته و هیچ دردی نداشته و کوچیک بود الان یکم بزرگ شده ک دست میزنم درد نداره ولی شونه راستم تا گردنم درد میگیره اما توده دردی نداره دست میزنم سال 93 رفتم دکتر بهم گفت ک چون درد نداره چربی هستش اینم بگم وقتی عصبی میشم بزرگ میشه

    1. سلام احتمالا توده چربی بزرگ شده است و به اعصاب ناحیه را تحریک می کند. برای خارج کردن آن اقدام نمایید.

  148. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام. من حدود دوسالی هست روی سرم چندتا دونه سفت بیرون اومده. اول کوچیک بودو سفت و فشار میدادم هیچ دردی نداشت. الان تقریبابزرگترشده وحالت برآمدگی داره ولی درد نداره. میشه لطف کنید راهنمایی کنید.

    1. این عارضه معمولا بر اثر انسداد غدد سباسه سر ایجاد می شود و لیپوم می باشد. قبل از عفونی و دردناک شدن آنها نسبت به تخلیه این توده ها توسط یک جراح اقدام نمایید.

  149. Avatar photoسهیلا گفت:

    باسلام
    خانوم دکترعزیزمن اخرفروردین ب دندان پزشکی مراجعه کردم ک ازفرداش دهنم حالت عفونی شدبعداون بلافاصله پشت گردنم دقیقا جایی ک رگ گردنم هست وموی سرم تمام میشوداحساس کردم این غده سفت هست وتکون نمیخوره رفتم دکتربمدت ده روز اموکسی خوردم ولی الان چندماهه میگذره هنوزنرفته فقط یه مقدارکوچیک ترشده فقط بالمس دست احساس میشه درضمن ۳۲سالمه وهیچ دردوخارشی ندارع بنظرتون خطرناکه

    1. اگر این توده بر اثر انسداد غدد سباسه سر ایجاد شده باشد با مصرف آنتی بیوتیک کوچک نمی شود و لازم است با جراحی تخلیه شود. احتمالا این توده همزمان با برنامه دندانپزشکی شما ایجاد شده یا قبلا هم بود و هنوز عفونی نشده بود. عفونی شدن این توده می تواند تا حدی به عفونت دهان و دندان مرتبط باشد اما به طور کل ارتباطی بین لیپوم سر و دندانپزشکی وجود ندارد.

  150. Avatar photo. گفت:

    سلام من چند ساله یه توده سفت رنگ پوست در ناحیه تناسولیم وجود داره درد و خارش و سوزش اصلا نداره تکون هم نمیخوره میشه بگین این توده چیه؟

    1. ممکن است کیست بارتولن یا لیپوم باشد و در آینده عفونی و دردناک خواهد شد. به یک متخصص جراحی برای تخلیه این توده مراجعه کنید تا دوره نقاهت کوتاهتری را در آینده تجربه کنید.

  151. Avatar photoسمیه گفت:

    درود برشما.. من بعد از زایمانم که در اوایل کرونا رود وقتی می ایستادم موچ پام تا انگشتام بشدت میخوارید و بعد یه توده کوچک ورم میکرد و سفت میشد این حالت کم کم به باسن و ساعدم هم سرایت کرده هرازگاهی بشدت میخوارد و .. مثه اینکه چیزی میگزه.. بعد خارشش خوب میشه اما تورم و سفت شدنش باقی میمونه..

    1. به یک متخصص بیماری های عفونی مراجعه کنید.

  152. Avatar photoابوالفضل گفت:

    سلام من ی غده زیر پوستی در کشاله رانم دارم
    خیلی درد میکنه
    خواستم ببینم باید ب چه نوع دکتری مراجعه کنم و اینکه میتونه خطرناک باشه یا نه؟

  153. Avatar photoرشیدصادقی گفت:

    سلام توده ای زیرپوست ارنج دست راستم وجوددارد قسمت داخل مال خیلی سال است ولی حدوده روزی میشه خیلی ادیتم میکنه یکی قسمت کلیه چپم ویکی قسمت کلیه راستم دست که میزنم عین هسته معلوم است بعد وقتی تورختخواب هستم کمرم انگارمیخواددووصل بسه ازبس دردنکنه بیش ازاندازه میخوابم به نظرشمااین توده زیرپوست هستندیاچسبیده به کلیه هام احساس میکنم کل بدنم غده دارد حتی کیست مویی جایی که کمربندرامیبندم دارم ازپشت قبلا هم یه کیست هایی قسمت ران سمت راست وچپ قسمت داخل داشتم که ترشح میکردن خوب میشدن بازهم ازنودرمیومدن ولی اینها که قسمت کلیه هام هست فرق میکنه حتی میتونم بگویم شبانه روز بیست ۲۰بارمیرم دستشویی تکراردستشویی

    1. به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید . برای درمان قطعی کیست مویی نیز می توانید از مطب من وقت ویزیت و لیزر بگیرید. کیست مویی تا زمانی که به طور اصولی جراحی و تخلیه نشود مجدد عود خواهد کرد.

  154. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من مدتیه که یا زیر ابرو یا روی چونه ام یه توده کوچک ورم میکرد و سفت میشدو بعد یه مدت کلا از بین میرفت الان بجای صورتم روی ناحیه تناسلی زده و همراه با درد هست، ممکنه راهنمایی کنید

    1. از آنجایی که ناحیه تناسلی بسیار مستعد عفونت است به هیچ عنوان توده ایجاد شده را دستکاری نکنید و از یک جراح بخواهید که تخلیه و درناژ آن را انجام دهند.

      1. Avatar photoمهسا گفت:

        به کتخصص عفونی باید مراجعه کنم؟

      2. Avatar photoمهسا گفت:

        به متخصص عفونی باید مراجعه کنم؟

      3. Avatar photoمهسا گفت:

        و اینکه ممکنه لیپوم باشه یا خیر؟

  155. Avatar photoFaezeh گفت:

    سلام خانم دکتر من امشب خیلی تصادفی متوجه یک توده ی کوچک اندازه عدس پایین تر از آرنج بالاتر از انگشتای دست شدم دردی نداشت خارش هم نداشت برامدگی هم نداره باید فشار بدی تا متوجه شی با فشار کم درد نمیگیره اما اگ فشار خیلی زیاد باشه انگار رگ های تو انگشتام یکم آزرده میشه من خیلی نگرانم چی میتونه باشه؟ بعد اینم بگم همون دستم قسمت مچ رگ دستم گرفته انگشت شصتم راحت جا ب جا نمیشه به سپت بالا و اینک من دوماه هست ک زایمان کردم سینه سمت راستم اون اوایل خیلی اذیتم کرد حوری ک وقتی بچه شیر نیدادم رگ های پشت کتفم میسوخت ممکنه ب ایت ربط داشتع باشه؟ ممنون میشم حواب بدید ک چی هست خطرناکه یا نه؟ میتونم با سونوگزافی متوجه بشم چی هستش؟

    1. ممکن است نیاز به سونوگرافی نداشته باشید. ابتدا به متخصص مراجعه کنید.

  156. Avatar photoس ب گفت:

    سلام وقت بخیر من سه روز ویش متوجه درد روی باسنم شدم و بعد‌که دست زدم متوجه شدم یه توده س نسبتا سفته مثل جوش هایی که گاهی روی باسن‌مزنه اما اصلا چرکی نیس و در واقع انگار یه توده ی زیر پوسته که از بیرون چیزی جز برجستگی ازش معلوم نیس ممکنه جوش ساده باشه یا خیر؟

    1. ممکن است لیپوم باشد که عفونی شده است. گاهی نیز محل تزریق آمپول به این شکل آبسه می کند. در هر صورت قبل از عفونی تر شدن و عارضه دار شدن آن را پی گیری نمایید. احتمال بروز کیست مویی نیز وجود دارد.

  157. Avatar photoطهورا گفت:

    سلام وقتتون بخیر حدودا آخرای خرداد ردی استخوان گونم زیر چشمم یک جوش بزرگ و دردناک زد هرروز داشت بزرگتر و دردناک تر میشد روش دوشب خمیر قند گذاشتم بعد از اون کوچیک شد و دیگه درد نداره فقط یکم رنگ پوستم روش تیره شده و وقتی دست میزنی از زیر حس میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و توده را دستکاری نکنید. ممکن است لک و اسکار آن روی صورت شما باقی بماند.

  158. Avatar photoT.d گفت:

    سلام
    من پانزده سالمه و ی غذه کوچیک قسمت داخل پاک تقریبا اندازه ی نخود در اومده کمی درد داره حرکت نمیکنه نوکش حالت قرمز رو به سیا هست
    بنظرتون این چی می‌تونه باشه بدون جراحی هم درمان میشه ؟؟؟؟؟؟

    1. ممکن است کیست مویی یا حتی موی برگشتی سطحی باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه تشخیص و درمان صحیح اعلام می شود.

  159. Avatar photoراستی گفت:

    سلام عرض ادب خدمت شما خانم دکتر عزیز
    پسربچه ۸ ساله ما در ناحیه گردن غده ای زیرپوستی براش نمایان شد و بامراجعه به دکتر غده چربی تشخیص و همزمان نامه جهت سونوگرافی و دارو داده شدولی پس از مدتی غده بزرگتر شد و در سونوگرافی لیپوما تشخیص داده شد و دکتر جراح عمومی امروز غده رو برداشتن اما دکتر گفتن که چسبندگی بالایی داشت و برداشتن رو کمی سخت کرده بود . میخواستم ببینم میشه که سونوگرافی اشتباه گفته باشه و غده بدخیم باشه؟ البته نمونه برداری هم فرستاد شد جهت نتیجه نهایی.

    1. بعد از برداشتن توده آن را به پاتولوژی ارسال می کنند. تشخیص دقیق بعد از مشخص شدن نتیجه پاتولوژی مشخص می شود.

  160. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خسته نباشید چند روزی هست که زیر بغل دستم دو سه تا گردی به اندازه نخود هست که اصلا درد نمی کند باید چیکار کنم که از بین بروند

    1. به یک جراح مراجعه کنید که این غدد را به طور سرپایی تخلیه نمایند.

  161. Avatar photoنادیا گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۱۳ سالمه یه چیز خیلی ریز پشت سرمه که زیر دستم تکون میخوره الان چند وقتی هست که متوجه شدم قبلا سرم درد نمی‌گرفت الان بعضی وقت ها سردردم میگیرم لطفا بگین من باید چیکار کنم

    1. احتمالا کیست سباسه سر می باشد و با یک جراحی ساده و سرپایی درمان می شود.

  162. Avatar photoعلی میرزایی گفت:

    سلام .پسر دارم حدود ۱۵ سالشه .حدود یک هفته ای میگفت که روی سر سمت چپ تقریبا ۳ انگشت بالای گوش احساس سوزش و تیر کشیدن داشت البته گاهی اوقات . بعد از آن ۲ یا ۳ روزه که متوجه برآمدگی آن محل شدیم . برآمدگی سفت مثل اینکه سر ضربه ای خورده باشد و باد کند .به اندازه فندوق . به دکتر مراجعه کردیم معاینه کرد و سوال کرد که سرش ضربه ندیده بعد گفت سی تی طول میکشد و برای اینکه سریع تر بدانیم چیست عکس رادیو لوژی نوشت . همان لحظه انجام دادیم . تو عکس چیزی نبود و عکس نرمال بود . بنظرتون باید سی تی هم انجام بدهیم یا به متخصص خاصی مراجعه کنیم .اون دکتری که بردم دکتر عمومی و متخصص پوست هستند و تقریبا دکتر خانوادگی مون هست و بیشتر به ایشون مراجعه میکنیم

    1. احتمالا لیپوم یا کیست سباسه می باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. این نوع توده ها را می توان سرپایی تخلیه و جراحی نمود.

  163. Avatar photozeinab گفت:

    سلام وقت بخیر، حدودا ۵، ۶ ماه پیش یک جوش خیلی دردناک بین دو ابروم زدم ، جوشی که نمیشد بهش دست زد و چرک هم نداشت و شاید یک ماهی طول کشید تا خوب بشه، اما از اون موقع یه چیزی حالت نخود کوچیک زیر پوستم مونده و مثل سنگ سفته و حرکت نمیکنه
    دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟

    1. به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. احتمالا کیست مویی است و لازم است با یک روش مناسب تخلیه شود زیرا مجدد عود خواهد کرد و عفونی خواهد شد. از آنجایی که این توده روی صورت است بهتر است با روش های زیبایی و جراحی پلاستیک تخلیه و ترمیم شود.

  164. Avatar photoمرادی گفت:

    سلام وقت بخیر
    یک سالی میشه پشت سرم یه توده گرد زیر پوست هست
    به پوست متصل نیست نسبتا بزرگه گاهی وقتا درد داره و
    دست بزنم هم درد میاد موقع خم کردن سرم بیشتر پیدا میشه یکم نگران هستم میشه راهنمایی کنید
    ممنون از لطفتون

    1. برای تخلیه این توده به یک جراح مراجعه کنید.

  165. Avatar photoعسل گفت:

    سلام وقت بخیر من یمدته یه برامدگی سمت چپ نافم در اومده خیلی هم درد میکنه و دردش رو‌به کلیه‌م‌هم منتقل میکنه خطرناکه؟

    1. بله خطرناک است. به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما سونوگرافی یا ام آر آی تجویز کنند و روش مناسب تخلیه این توده را تعیین کنند.

  166. Avatar photoمطی گفت:

    سلام خانم دکتر.من یه مدتیه که یه سری توده های کوچک تو ساق دست و پام مشاهده میکنم درد نداره اما زیرپوستم میشه حرکتش داد یکیش که توی دست چپم هست درد دارد به نظرتون چه کنم؟

  167. Avatar photoرضا عسگری گفت:

    من یک گردی کوچک روی قسمت چپ دماغم به وجود امده باید چکار کنم

    1. به متخصص پوست و مو مراجعه بفرمایید.

  168. Avatar photoجواد گفت:

    سلام 20سالمه تقریبا2سال میشه توده سفت کوچیک تر از نخود درحد4 انگشت شایدم بیشتر پایین تر از سینه چپم هست و هیچ دردی هم نداشتم این مدت جا به جا هم نمیشه

    1. به هر حال به یک متخصص مراجعه کنید و درمان و تخلیه آن را پی گیری نمایید.

  169. Avatar photoمبینا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    همسرم چند روزی ی توده اندازه نخود زیر شکمشون درآوردن که درد نداره
    آیا چیز حادی هست؟

    1. لازم است عکسبرداری و معاینه انجام شود تا تشخیص نهایی اعلام شود. هرگونه توده بدن را تا مرحله درمان کامل پی گیری نمایید.

  170. Avatar photoمریم گفت:

    سلام من۲۹سالمه چند وقتی هست متوجه شدم چند توده کوچیک کف دستم به وجود اومده اما نه درد داره نه تکون میخوره لطفا بهم بگین که باید چکار کنم آیا مسئله ی جدی هست یانه؟؟ممنون از لطفتون

    1. لازم است توسط ارتوپد معاینه شوید که توده های موجود عارضه دار و دردناک نشوند.

  171. Avatar photoالا گفت:

    سلام خسته نباشید من یه جسم به اندازه نصف تیله زیر پوست ۱۰ ۱۲ سانت زیر ناف سمت راست بدنم دارم
    فکر میکنم مدت زیادیه که دارمش و اصلا درد نداره و اندازشم تغییر نکرده و وقتی فشار میدم جاش ی کوچولو تغییر میکنه مثلا بیشتر میره زیر پوستم یا میره به چپ و راست و بعد چند لحظه برمیگرده سر جاش ممکنه بافت بدنم بوده باشه و من اشتباه کرده باشم یا حتما غده اس و نیاز به عمل و این چیزا داره؟؟ متشکرم برای راهنمایی.

    1. نیاز به سونوگرافی دارید. برای درمان و تخلیه این توده اقدام نمایید.

  172. Avatar photoپیمان گفت:

    سلام خانوم دکتر.ضمن خسته نباشید و تشکر از سخاوتتون!مردی ۴۰ ساله هستم پارسال وسط لپ صورتم یه سفتی زیر پوستی احساس کردم.یکم فشار دادم متاسفانه متورم تر شد.و در همون حالت مونده.اندازه ی یه نخود.البته هیچ دردی نداشت و الانم نداره! ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. به متخصص پوست مراجعه کنید. ممکن است با مصرف دارو درمان شود.

  173. Avatar photoسحر گفت:

    سلام وقت بخیر. ببخشید خانوم دکتر من اتفاقی دستم به سرم خورد و متوجه یک دانه متورم کوچک زیر پوست سرم شدم و وقتی دست میزنم درد میگیره و البته مثل تاوله و سخت. میشه بگین چیکار کنم

    1. بهتر است توسط یک جراح تخلیه و درناژ شود. این توده ها معمولا در دراز مدت بزرگ و عفونی و دردناک می شوند.

  174. Avatar photodiba گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من روی بازوی دستم چربی هست و امروز متوجه شدم که یک گره است چی میتونه باشه

    1. ممکن است لیپوم باشد. به یک جراح برای تخلیه این توده مراجعه نمایید.

  175. Avatar photoشهاب یزدان گفت:

    سلام یک سالی هست یک توده چربی بدون درد کنار ابروی سمت چپم در آمده فکر کردم جوش زیر پوستیه بعد ها دیدم بیرون نیومد .شما پیشنهاد میدید چیکار کنم

    1. برای تخلیه آن به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. اگر توده بزرگی است که باید جراحی شود می توانید به یک جراح نیز مراجعه کنید. حتما توده را خارج کنید.

  176. Avatar photoریحانه گفت:

    سلام. وقت بخیر. زیر پوست ران و باسنم دانه های سفت سیاه که از نخود هم کوچکتره هست، تعدادشون زیاده و بعضی وقتا بیشتر میشه، یبار یکیشو با سوزن سوراخ کردیم و فشار دادیم،یجور موهای خیلی نازک و چربی اومد بیرون.علتش چی میتونه باشه؟ ممنونم میشم راهنمایی کنید

    1. احتمالا دچار جوش های کیستیک یا کیست مویی شده اید. از یک متخصص پوست و مو وقت ویزیت بگیرید اگر تشخیص دادند که نیاز به جراحی دارید می توانید از مطب من وقت بگیرید.

  177. Avatar photoرویا گفت:

    سلام من روی پام یکم درد میکرد بعد گذشت چند روز خیلی درد شدید شد و پا خیلی ورم کرد الان عین یه شکک سفت زیر نام هست و وقتی رو پا وایمیستم تا رون درد می‌کنه دردش هم گاهی خیلی شدید میشه قبلا همچین غده های نداشتم اصلا

    1. حتما برای تخلیه این غدد اقدام نمایید.

  178. Avatar photoکاظم علی زاده گفت:

    سلام چند سال پیش در قسمت چپ پایین شکم متوجه یه غده سفت متحرک کوچک شدم بد چند شال او غده کمی بزرگ شده و در کنارش یه غده دیکه به وجود آمده اندازه نخود الا حرکتش کم شده و بهت تر شده و کمی سفت تر
    ممنوت

    1. حتما برای تخلیه این توده اقدام نمایید. تاخیر در تخلیه این نوع توده ها احتمال بدخیم شدن آنها را بالا می برد.

  179. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من زیر دندم قسمت پهلوم ی گوشت سفت هست زیر پوستمه درد هم ندارد به نظرتون چکارش کنم

    1. برای بررسی این توده به یک جراح مراجعه کنید و نسبت به تخلیه و جراحی آن اقدام نمایید.

  180. Avatar photoرقیه گفت:

    من قسمت چپ پهلو ام توده چربی اندازه گردو زیر پوست هست .نه درد داره نه خارش.هیچی. چکار کنم .دست نزنم؟

    1. به متخصص جراحی مراجعه کنید. ممکن است قبل از جراحی برای شما سونوگرافی هم تجویز کنند.

  181. Avatar photoسالاری گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من یه پسر پنج ساله دارم که از حدودا دوسالگی یه توده سفت توی لپش دراومده اولا روش حالت کبودی داشت به مرور کبودی خوب شد ولی تودهه هستش سونو هم انجام دادیم کفتن توده چربیه
    برای درمان چکاری باید انجام بدیم ؟ خطرناکه؟

    1. بهتر است جراحی شود. برخی از این توده ها عفونی و دردناک می شوند. بنابراین در اولین فرصت برای تخلیه آن اقدام نمایید.

  182. Avatar photomamad.ir.47 گفت:

    سلام خسته نباشید برادر من 17 سالشه یه چیزی اندازه لوبیا زیر پوستش بقل بیضه هایش است قبلا چیزی احساس نمیکرده 2 3 روزیه این داستان الان ….. باید چکار کرد ایا خطرناک است یا خطری دارد ؟

    1. به یک متخصص ارولوژی مراجعه بفرمایید. ممکن است التهاب غدد این ناحیه باشد.

  183. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام وقت بخیر.
    چند وقته روی مچ دستم که در سمت کف دستمه یک برجستگی خیلی سفت مثل استخوان درامده که با مراجعه به پزشک ارتوپد تشخیص دادند کیست سفت است این کیست سفت و غیر متحرکه.
    به نظرتون چیکار کنم؟

    1. آن را جراحی و تخلیه نمایید.

  184. Avatar photoمهلا گفت:

    سلام علت دراوردن یه غده در زیر سینه به اندازه تخم مرغ چیه

    1. معمولا این توده ها یک شبه بروز نمی کنند. حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما سونو یا ماموگرافی تجویز کنند. بعد از تشخیص نسبت به تخلیه این توده اقدام نمایید.

  185. Avatar photoرحیمه حسینی گفت:

    سلام خانم دکتر
    شوهرم نزدیک یکساله که دو دوز واکسن کرونا با فاصله یکماه زده بعد ازاون در بازوی چپش زیر پوست اندازه یه تیله احساس میشه وقتی لمس میکنیم ولی درد نداره بنظرتون خطرناک میتونه باشه واینکه به چه دکتری مراحعه کنم برای معاینه؟

    1. احتمالا جای واکسن آبسه کرده است. به یک جراح مراجعه کنند که اقدامات لازم را برای ایشان انجام دهند.

  186. Avatar photoکمال الدین سعادتی گفت:

    سلام خانم دکتر من هم سعادتی هستم 44 سال دارم حدو 20 ساله که قسمت انتهایی پشت سرم سمت چپ یه غده کوچکی به اندزه یه فندق کوچک زده بیرون وهیچ دردی نداشت وفقط آرایشگاه رفتنی آرایشگر میگفت اینو وردار، ولی از دیشب درد شدیدی پیدا کرده ومدام درد میکنه به نظرتون نیاز به جراحی هست ؟ممنون

    1. خوش وقت هستم. به احتمال زیاد کیست سباسه است که عفونت کرده است. برای جراحی آن از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  187. Avatar photoرضا ابراهیم خانی گفت:

    با درود خدمت شما بنده پنجاه و یک سال سن دارم حدود یک سالی میشه در پیشانی ام یک توده ظاهر شده قبلا کوچک بود و زیاد نسبت بهش حساس نبودم ولی چند وقتی هست کمی بزرگتر شده به طوری که به هر کسی می رسم متوجه میشه ودر موردش سوال میکنه اصلا درد نداره فقط نسبت به ظاهرش حساسم خواستم راهنمایی کنم باید جراحی کنم یا با دارو درمان میشه سپاس

    1. اگر لیپوم باشد لازم است جراحی و تخلیه شود و درمان دارویی نارد.

  188. Avatar photoابراهیمخانی گفت:

    سلام خانم دکتر کمرم بغل ستون فقراتم دقیقا کمی بالاتر از گودی کمر، هم سمت راست هم سمت چپ غده های کوچکی قابل لمسه، سمت راسته یکیه ولی سمت چپ چند تاست و با فعالیت سنگین متورم و حجم میگیره و کمی اذیت کننده میشه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. احتمالا دچار کیست مویی شده اید. هرگونه توده به خصوص در نواحی که تحت فشار است لازم است تخلیه و جراحی شود. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  189. Avatar photoتیامنا گفت:

    سلام دکتر من یه چندساله یه غده اندازه نخود بغل پهلوم زیر سینه ام هست و جدیدا رنگ پوست اون ناحیه بنفش شده و‌سفت و دردناکه بنظرتون چی هست؟

    1. ممکن است کیست مویی یا هر نوع توده دیگر باشد. لازم است معاینه شوید.

  190. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من رو پیشانیم جای بخیہ دارم و زیر آن یہ تودہ کوچک ھس من تصادف کردہ بودم از ماشین پرت شدہ بودم رو خاک فک کنم سنگہ کوچکی موندہ زیر پوستم نمیدونم سنگہ یا تودہ ھس من چیکار کنم این خیلی ناراحتم میکنہ وقتی دست میزنم اما کوچکہ درد ندارہ اصلنم ۷سالہ با این حال ممنون میشم راھنمایی کنید

    1. به یک جراح عمومی یا جراح پلاستیک مراجعه کنید.

  191. Avatar photoسپهر گفت:

    سلام خانم دکتر مادر من تو ران پاش یه دونه توده به اندازه ۳۰ ×۱۵دراومده که سونو گفته هیپاراکو هستش خطرناک که نیست ؟

    1. لازم است تصویر سونوگرافی ایشان بررسی شود. یا در همان جلسه جراحی و تخلیه توده انجام می شود و یا بیوپسی و آزمایش تکمیلی تجویز می شود. بدون معاینه بیمار نمی توان گفت که خطرناک است یا خیر.

  192. Avatar photoAli گفت:

    سلام خسته نباشید یه چیزی شبیه جوش زیر پوستی داخل صورتم زده اندازش حدود نصف بند انشگشته قبلا هم زده بود و اتهابش کم شد حالا چند روزی دوباره عود و ورم کرده نمدونم چیکار کنم

    1. از آنجایی که در ناحیه صورت ایجاد شده است بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید.

  193. Avatar photoعلی گفت:

    سلام وقت بخیر من یهویی دست درد شدید گرفتم و رگ های دستم متورم شدن وقتی داشتم ماساژ میدادم حس کردم زیر پوستم یه برآمدگی وجود داره که از روی پوست قابل تشخصی نیست فقط باید فشار بدم ببینم کجاست آیا این خطرناکه؟
    در ضمن وقتی فشارش میدم تیر توی بازوم و گردن هم میکشه

    1. ممکن است این توده در ناحیه حساسی تشکیل شده باشد. به یک جراح مراجعه کنید که توده را تخلیه کنند.

  194. Avatar photoرضایی گفت:

    سلام وقت بخیر
    به تازگی غده ای در پشت رانم ایجاد شده
    مانند غده های چربیه تکون میخوره زیر پوست و سفت شده
    راهنمایی میفرمایید

    1. احتمالا همان غده چربی یا لیپوم است. می توانید برای تخلیه آن از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  195. Avatar photoمبینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یک دختر ۲۱ ساله ام ، پشت گردنم یه توده کوچک و سفتی بوجود آمده تقریبا چند سال پیش هم دقیقا همان جا بود ولی پس از مدتی ریزتر شده بود بازهم متورم شده ، سفالکسین هم خوردم ولی خوب نشد ، سرم رو وقتی رو بالش می‌زارم یکم درد میکنم بد جایی هستش لطفاً راهنمایی فرمایید

    1. احتمالا کیست سباسه یا لیپوم است. از مطب وقت ویزیت بگیرید. در صورت نیاز تخلیه و جراحی سرپایی می شود.

  196. Avatar photoنرجس گفت:

    سلام من بالای گوش راستم رو سرم زیر پوست احساس درد داره و اندازه نخود یا بزرگتر یه توده هست چکارکنم

    1. احتمالا بر اثر انسداد غدد سباسه ایجاد شده است و قبل از عفونی شدن و یا دردناک تر شدن نسبت به جراحی و تخلیه آن توسط یک جراح اقدام نمایید.

      1. Avatar photo... گفت:

        سلام
        پشت گوشم یک چیز کروی شکل به اندازه فندق دراومده که مثل سنگ محکم است و یک بار به شدت فشارش دادم و چند روز بعد متوجه شدم جابه جا شده اما درد نمیکنه

        1. ممکن است کیست یا توده باشد. از مطب من یا یک متخصص گوش و حلق و بینی وقت ویزیت بگیرید.

  197. Avatar photoS گفت:

    سلام پدرم ۷ ۸ ساله پیش متوجه یه توده سفت در کنار گردنش شده باندازه عدس ولی اهمیت نداده میگه بعضی وقتا یه کم بزرگ میشه دوباره کوچیک میشه دردم نداره چیه به نظرتون

    1. برای تشخیص دقیق به یک متخصص مراجعه کنند. ممکن است التهاب غدد لنفاوی باشد.

  198. Avatar photoعلی گفت:

    سلام ببخشید یه دونه دایره شکل بکوچک بالای انگشت اشاره هست درد ندارد وقتی باانگشتم تکونش میدم تکون میخوره درحالت عادی دستم ناپدیده ولی وقتی با انگشت اشاره به کسی اشاره میکنم دیده میشه میشه لطفاً بگین چیه

    1. احتمالا مشکلی ارتوپدی است. به یک متخصص ارتوپد یا متخصص جراحی دست مراجعه کنید.

  199. Avatar photoعلی گفت:

    سلام دکتر خسته نباشین
    دوسه روزی هست در انتهای آلت تناسلی یه برآمدگی به اندازه یک نخود ایجاد شده که هیچ درد و خارشی نداره ولی سطح پوستش خشک میشه، همچنین پشت گوش سمت چپم یه توده همزمان با همین برآمدگی روی آلتم ایجاد شده. البته بیشتر اوقات در ناحیه پشت و نرمی گوش جوش سفید رنگ ایجاد میشه.
    ممنون میشم برام توضیح بدین چه مشکلی دارم

    1. ممکن است نوعی بیماری پوستی باشد. بهتر است نمونه برداری است بافت انجام شود و سپس داروی مناسب تجویز شود. به این ترتیب نیاز نیست داروهای مختلف را بر روی این ناحیه تست کنید.

  200. Avatar photoمیترا گفت:

    سلام خانم دکتر.خواهر من یه توده اندازه گردو انتهای باسن داره که با چشم مشخص نیس و برجسته نیس،اما با دست قابل لمس هست،چکار باید کرد
    پیش چه دکتری رفت؟

    1. لطفا از مطب من یا یک جراح عمومی وقت ویزیت بگیرید. احتمالا لیپوم یا کیست مویی است که لازم است جراحی و تخلیه شود. بهتر است جراحی های این ناحیه با لیزر پرتوان انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *