بیماری های مقعد, غده و توده های بدن

تمام دلایل احساس توده در مقعد

احساس توده در مقعد

مقعد یا آنوس قسمت پایانی دستگاه گوارش می باشد. مقعد یک حفره است که وظیفه ی آن دفع مواد زائد غذایی یا مواد زائد داخل بدن می باشد. دلایل زیادی وجود دارد که باعث احساس توده در مقعد می شود. در زیر به دلایل ایجاد توده در مقعد می پردازیم:

هموروئید یا بواسیر

بواسیر یا هموروئید به بزرگ شدن و متورم شدن بافت و پاکه های مقعد می گویند که به علت تورم سیاهرگ خونی ایجاد می شود. هرگونه افزایش فشار شکم ممکن است منجر به بروز بواسیر شود. بواسیر می تواند داخلی یا خارجی باشد. از جمله علل ایجاد بواسیر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فشارهای مکرر برای دفع مدفوع، به ویژه در افرادی که از یبوست دائمی رنج می برند.
  • بارداری
  • دوره های مکرر اسهال
  • چاقی

نشانه های هموروئید یا بواسیر موارد زیر می باشد:

  • پس از دفع مدفوع، خون قرمز روشن بر روی دستمال توالت دیده شود، به ویژه اگر مدفوع بسیار سفت یا بسیار بزرگ باشد. همچنین خون ممکن است سطح مدفوع را خط بیاندازد یا آب کاسه توالت را رنگی کند. این موارد می تواند بدون احساس درد باشند.
  • برای بواسیر افتاده یا هموروئید پرولابه، توده ای نرم و انگور مانند از مقعد بیرون زده که ممکن است مخاط ترشح کند.
  • احساس خارش در مقعد

تشخیص توده در مقعد

درمان توده هموروئید یا بواسیر

ابتدا به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. اگر در مراحل اولیه که توده در مقعد را احساس کرده اید به جراح مراجعه کنید برای شما دارو تجویز خواهد کرد. تا زمان مراجعه به جراح می توانید از مسکن و داروهای ضد التهابی استفاده کنید.

دوش گرفتن با آب گرم بخصوص وقتی بواسیر ناراحت کننده است. استفاده از حمام سیتز که همان نشستن در وان یا تشت آب گرم 3 یا 4 بار در روز است بسیار به تخفیف درد و التهاب کمک می کند. استفاده از غذاهای پر فیبر، آب فراوان و پرهیز از مالش زیاد مقعد در روند بهبود بواسیر نقش مهمی دارد.

اگر هموروئید، شدید و مزمن باشد جراح پیشنهاد عمل جراحی می دهد. لیزر هموروئید یکی از بهترین روش های درمان و جراحی هموروئید محسوب می شود.

جوش چرکی و آبسه مقعدی

یکی دیگر از علل احساس توده در مقعد، وجود جوش های چرکی و آبسه مقعدی است. زمانی که منافذ پوست با سلول های مرده پوست و چربی مسدود می شود. جوش چرکی می تواند در مقعد شکل گیرد. این جوش ها اغلب پر از مایع به نظر می رسند و دردناک هستند. از دستکاری کردن آن ها باید خودداری کرد، چرا که موجب بروز عفونت می شود.

برای پیشگیری از ایجاد این جوش ها موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • برنامه ریزی یک رژیم غذایی مناسب
  • تمیز نگه داشتن مقعد و خشک کردن آن
  • عدم استفاده از محصولات مو بر

توده مقعدی براثر زگیل آبکی

زگیل آبکی یا مولوسکوم کانتوژیوزوم بیماری ویروسی می باشد که باعث ایجاد پاپول می شود. این پاپول ها سفت می باشند و می توانند به رنگ های زرد و صورتی دیده شوند. این بیماری ویروسی از راه مقاربت انتقال می یابد و می توانند در ناحیه های تناسلی، مقعدی، شکم و ران پدید آیند.

درمان:

  • استفاده از لیزر یا انجماد آن ها
  • استفاده موضعی از پماد های پتاسیم هیدروکسید یا اسید سالیسیلیک

شقاق مقعدی

شقاق به علت عبور مدفوع سفت و ایجاد پارگی در اثر آن به وجود می آید . شقاق می تواند علایم زیر را داشته باشد:

  • احساس سوزش در هنگام دفع مدفوع.
  • درد شدید که تا چند روز ادامه دارد.
  • خونریزی به هنگام دفع مدفوع.

درمان شقاق مقعدی:

  • رژیم غذایی پر فیبر
  • مصرف ملین
  • حمام سیتز
  • تزریق بوتاکس و عمل جراحی
  • لیزر شقاق

اسکین تگ

اسکین تگ مقعدی یا منگوله مقعدی یک توده در مقعد می باشد که می تواند به علت هموروئید یا در روند بهبودی شقاق ایجاد شود. اسکین تگ ها علایم خاصی ندارند ولی با تحریک آن ها احساس درد ایجاد می شود.

درمان توده اسکین تگ

پس از شناخت عامل ایجاد کننده آن متخصص جراحی عمومی شروع به درمان می کند. جراحی یکی از گزینه های درمان می باشد. بهتر است اسکین تگ با استفاده از لیزر برداشته و درمان شود.

توده زگیل مقعدی

زگیل مقعدی یکی دیگر از عوامل ایجاد توده در مقعد می باشد که عامل آن ویروس پاپیلومای انسانی است که به علت ایجاد انواع سرطان مانند دهانه رحم درمان آن بسیار ضروری است. این زگیل در اطراف مقعد به رنگ پوست و معمولا اندازه ای حدود 5 میلی متر می باشد. علایم آن در زیر آورده شده است:

  • درد و خونریزی
  • خارش
  • ترشح زیاد مخاط

درمان توده زگیل مقعدی

  • سرما درمانی یا کرایوتراپی
  • پمادهای موضعی اسید بی کلرواستیک و پودوفیلین
  • جراحی با لیزر پرتوان

سرطان های مقعد:

سلول های سرطان می توانند ایجاد توده در مقعد کنند و علایمی از جمله موارد زیر را بروز دهند:

  • درد و خونریزی
  • گره لنفاوی متورم در کشاله ران
  • خارش و ترشح زیاد و غیر طبیعی
  • تغییر در دفع مدفوع

مراجعه به جراح جهت درمان توده های مقعدی

زمانی که هر کدام از علایم ذکر شده در متن مبنی بر وجود توده در مقعد را دارا بودید یا احساس تغییر در حرکات روده و یا علایم سیستمیک مانند تب و تورم داشتید به متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه نمایید. جراح پس از شرح حال گیری و در صورت لزوم استفاده از سیگموئیدوسکوپی و کولونوسکوپی، راه درمان مناسب را انتخاب و تجویز می کند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

373 دیدگاه برای “تمام دلایل احساس توده در مقعد

  1. Avatar photo,حسن گفت:

    سلام خسته نباشید.یک سال نیم قبل یک توده از یک طرف لبه مقعد من بیرون ز آمد تیره تر از رنگ پوست بعد دست کاری کردم خون بیرون زد ولی خوب شد. الان بعد این مدت دوبار شده و دور کل لبه رو گرفته درد و خارش و خونریزی هیچ مشکی نداره ولی نگرانم شاید ۵ میشه ادامه داره لطفاً راهنمایی کنید متشکر

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید ترومبوزه شده بودید. اگر هموروئید ترومبوزه به طور اصولی درمان و تخلیه نشود احتمال عود بیماری بسیار بالاست. برای اقدامات پزشکی ضروری به یک متخصص جراحی عمومی یا یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

      1. Avatar photoEdris jargeh گفت:

        سلام و،خسته نباید خانم دکتر بنده دوسه روزه احساس درد کمی میکنم ازناحیه مقعد تا اینکه نگاه کردم چیزکوچکی اندازه نخودی بیرون زده ، خواهشا راهنمائی کند؟؟

        1. سلام ممکن است دچار هموروئید شده باشید. از مطب من یا یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه و تشخیص دقیق برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. مراقب باشید یبوست نگیرید و به ناحیه مقعد فشار نیاورید.

          1. Avatar photoسام گفت:

            سلام وقت بخیر من ۱چیزی مثل جوش از بیرون مقعد زده حس میکنم‌داره بزرگ میشه ۱کمم درد میکنه ممنون اگه راهنمایی کنین

          2. ممکن است آبسه مقعدی یا هموروئید باشد. معمولا آبسه درد بسیار زیادی دارد و ناحیه گرم و حساس می شود. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

        2. Avatar photoفاطمه گفت:

          سلام وقتتون بخیر من ایران زندگی نمیکنم و میخوام حتما آنلاین ویزیت شم چطور میتونم با خانم دکتر کانکت شم ممنون میشم راهنماییم کنید یا شماره ای رو در اختیارم بزارید که واتس آپ داشته باشه

          1. سلام شما می توانید با تماس تلفنی داشته باشید تا هماهنگی های لازم جهت ویزیت آنلاین برای شما انجام شود.

      2. Avatar photoعمان گفت:

        سلام من چند روز پیش یبوست بودم 10 روز پیش یکم زور زدم هنگام دفع از اون موقع هر روز ک دفع دارم اولش ی سوزش دارم بعد از دفع هم بعد یکی دو ساعت شروع به درد میکنه، البته کمی هم خونریزی دارم هنگام دفع البته خیلی خیلی کم فک کنم دچار پارگی شده،، ممنونم راهنماییم کنین

        1. احتمالا به زخم شقاق مقعدی مبتلا شده اید. قبل از مزمن شدن این بیماری از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. اگر به موقع درمان نشود برای درمان زخم شقاق مزمن نیاز به عمل جراحی یا لیزر شقاق خواهید داشت.

  2. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام و عرض ادب ، ببخشید من امروز بعد از اجابت مزاج متوجه شدم ک در قسمت داخلی مقعدم یه غده مانندی اندازه ی عدس هست ک درد زیادی و سوزش و خارش نداره ، یه درد خیلی خیلی کم هست شبیه درد جوش های ریرپوستی ک سایر جاهای بدن زده میشه ، ک احساس میکنم ان هم ن هروقتی ، بیشتر وقتی مقعد رو جمع میشه ،
    مکان قرار گیریش هم قسمت بیرونی مقعد ( قابل دید ) نیست و موقع شستن من تقریبا نیم سانتیمتر ک انگشت و ناخنمو وارد کردم احساس کردم ک یک غده یا بک جوش اندازه عدس هست ک وقتی هم ک ناخنمو زدم زیر پوست داخلی مقعدم حرکت میکرد ،
    لازم ب ذکر هست ک من قبلا هیچ نوعی از بیماری های مقعدی و مقاربتی و ابسه و جوش مقعدی رو نداشتم و این اولین باری هست ک با چنین چیزی مواجه شدم ، خودم بنظر خودم رسید ک مثل جوشهای زیر پوستی معمولی هست ک همه جای بدن ممکنه ایجاد بشه ک تقریبا زیاد جوش میزنه بدنم ، ولی چون در اون ناحیه و کلا در اطراف مقعدم چ داخلی و چ بیرونی چنین چیزی رو ندیدم و نداشته ام تا بحال ، یکم نگران شدم گفتم بپرسم ، و الان واقعا موقعیت مراجعه ب مطب و پزشک رو ندارم ، خیلی خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید و بگین ب تشخیص شما چی میتونه باشه ، یه جوش ساده مثل همه جوشا هست یا نه ؟؟؟؟؟ نگرانم ممنون اگ جواب بدید 🙏🌹

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس ممکن است بتوان توده ایجاد شده را تشخیص داد. اگر توده مشکوکی باشد نمونه برداری از بافت تجویز می شود. بروز آبسه مقعدی و زگیل مقعدی وجود دارد.

      1. Avatar photoفاطمه گفت:

        سلام ببخشید من دور مقعدم برامدگی های سفید کوچیک به وجود اومده که بعضی اوقات خارش داره نمیدونم چی هستش کمی هم ترسیدم از داخل مقعدم نیومده دورش بوجود اومده چی میتونه باشه

        1. سلام ممکن است آبسه باشد. در هر صورت باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد.

          1. Avatar photoماهان گفت:

            سلام وقت بخیر.
            ببخشید من دو روزه جوشی به اندازه نخود بیرون مقعدم حس میکنم که ادرار را خیلی سخت کرده برام و پاک کردن را سخت تر و کلا ۱۵ سالمه و به کسی روم نمیشه بگم. اگه میشه بگید چجوری در خانه درمانش کنم ممنون

          2. این مشکل جدی است و نباید در خانه درمان شود. از مطب یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس و تشخیص دقیق بیماری روش درمان مناسب به شما پیشنهاد می شود.

  3. Avatar photoMahdi گفت:

    سلام خسته نباشید عذر میخوام چن وقتی متوجه شدم در لبه داخلی مقعدم
    بافتی در ابتدا نازک ولی سر غده مانند وجود دارد و درازی ان فکر کنم کمتر از یک سانت باشه یا چند میلی متر
    خیلی نگران شدم می خواستم بدونم دچار چه عارضه ای شدم و راه درمانش عمل جراحیه یا میشه با قرص و دارو مشکل حل شه
    خیلی ممنونم اگه با جوابتون من رو از نگرانی در بیارید
    با تشکر

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید. معمولا هموروئید داخلی دردی ندارد و معمولا بر اثر یبوست یا نشستن طولانی بروز می کند. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود.

  4. Avatar photoسیدزهرازارع گفت:

    سلام خوبید خسته نباشید ببخشید میخواستم بگم من تاحالا هیچ بیماری مقاربتی زگیل یا جوش نداشتم دیروز وقتی در دست شویی خودم رو شستم متوجه شدم یه گره کوچیک لبه معقد هست که با تحریک دردم میاد دردو خونریزی ندارم فقط موقع شستن میخوام شنبه برو دکتر اما میترسم خوب نشه رنگش تیره هست

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید ترومبوزه شده باشید. به ناحیه زیاد فشار نیاورید و ظرف مدت کمتر است 72 ساعت برای درمان اقدام کنید که دچار گوشت اضافه مقعدی نشوید.

  5. Avatar photoبهنام گفت:

    سلام وقت بخیر بنده دو سه ماه بود یک توده کوچک اندازه عدس زیر پوست ابتدای مقعدم احساس میکردم چند روز پیش فشار دادم دردناک شده و حتی در اثر مالش فیشری که قبلا دچارش بودم هم کنارش عود کرده ،الان چند روزه دردناک شده و راه رفتن درد و سوزن سوزن شدن در مقعد احساس میکنم،میخواستم دلیلشو لطف کنید تشکر

    1. Avatar photoبهنام گفت:

      در ضمن این توده سفت میباشد و شل و ابکی نیست،دقیقا زیر پوست است،اخیرا هم چاقتر شدم،و قبلا با فشار عادت به دفع داشتم،و سالی یبار هم شقاش خفیف داشتم

      1. وزن خود را کم کنید و مراقبت های خانگی را هم انجام دهید تا زمان ویزیت شما برسد.

    2. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشید. احتمال بروز هموروئید و آبسه به طور همزمان نیز وجود دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود. اگر آبسه درمان نشود هر روز دردناک تر می شود و ممکن است لازم شود به طور اورژانسی تخلیه شود. آبسه هایی که خود به خود می ترکند نیز در آینده منجر به بروز فیستول مقعدی می شوند.

    3. Avatar photoفاطمه گفت:

      این برآمدگی هنگام دفع بیرون میاد

  6. Avatar photoایرج گفت:

    باسلام :چندماهی هست که یک برآمدگی ازمقعد بیرون میزنه هنگام دفع وهیچ گونه دردی یا خونریزی هم نداره ونرمه بعضی مواقع هم نیست نشانه جیست باتشکر

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی درجه سه شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  7. Avatar photoمهرداد گفت:

    سلام خسته نباشد/ دور کل اطراف مقعدم متورم و قرمز شده چکار کنم به نظرتون؟

    1. سلام حتما به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. ممکن است به هموروئید و شقاق مبتلا شده باشید. درضمن بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و یبوست را کنترل کنید.

  8. Avatar photoآیده گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر عزیز ، مدت یکماه هست که یا ضایعه ی سفتی اطراف و کمی دورتر از مقعدم احساس کردم و وقتی با روغن زیتون هم ماساژ دادم احساس درد دارم ، میتونید بگید این ضایعه ممکنه چی باشه ، خیلی هم میترسم از اینکه توده ی سرطانی نباشه خدای نکرده
    با تشکر ازتون

    1. سلام شما باید معاینه شوید. ممکن است به آبسه یا حتی لیپوم مبتلا شده باشید. در مواقعی که ظاهر توده ایجاد شده غیرطبیعی باشد قبل از تخلیه و جراحی توده نمونه برداری از بافت انجام می شود.

  9. Avatar photoSardar گفت:

    سلام خسته نباشید من همسرم کنار مقعدش یه توده اندازه نخود در اومده خیلی کم احساس درد بدون ترشح و خونریزی میشه راهنمایی کنید ببینیم چی هس و راه درمانش چیه ممنون

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی، هموروئید و یا فیستول مقعدی شده باشند. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه تشخیص نهایی و روش درمان مناسب اعلام شود.

    2. Avatar photoعلی گفت:

      سلام من دو روزه احساس درد شدید درمقعد دارم.وقتی لمس میکنم احساس میکنم یه توده بزرگ سفت زیرپوستی کنارمقعد وجودداره،ممنون میشم راهنمایی کنین

      1. سلام احتمالا دچار آبسه مقعدی شده اید. احتمال هموروئید ترومبوزه هم وجود دارد. در هر صورت باید طی کمتر از 3 روز به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا اقدامات لازم را برای درمان و جلوگیری از عوارض بعدی انجام دهند.

      2. Avatar photoزهرا گفت:

        سلام خسته نباشید مدت یک سال است که زایمان کرده ام، اوایل دوران پس از زایمان برآمدگی کوچکی اطراف مقعدم احساس میکردم و اون موقع یبوست داشتم، یه مدت بعد برآمدگی تحلیل رفت، در طول چند روز گذشته دوباره برآمدگی ظاهر شده و یبوست هم دارم، آیا احتمال بواسیر وجود داره، ممنون میشم جواب بدین خانم دکتر خیلی نگرانم، در ضمن برای درمان یبوست چند سری پیش متخصص داخلی رفتم ولی زیاد فرقی حاصل نشده.

        1. بله احتمالا به هموروئید مبتلا شده اید و بر اثر یبوست و فشار مجدد عود کرده است. علاوه بر اصلاح رژیم غذایی از یک متخصص نیز داروی قوی دریافت کنید.

  10. Avatar photokelara گفت:

    سلام و عرض ادب
    من به دلیل سابقه خانوادگی وجود سرطان کولون کولونوسکوپی انجام دادم و نتیجه آن وجود anal fissure, hemorrhoids)external(, anal papillae hypertrophy versus lipoma in retroved manuver بوده
    نتیجه بیوپسی چیز خاصی نشان نداد هرچند طبق گفته دکتر بافت توده لیپوم خیلی سفت و سخت بوده و عملا چیزی نتوانسته از آن جدا کند، و پیشنهاد کردند که برداشته شود

    سئوالی که داشتم آیا میشود توده را با لیزر برداشت ؟
    آیا با توجه به سابقه خانوادگی امکان بدخیم شدن توده وجود دارد ؟
    با تشکر

    1. سلام بله معمولا می توان این نوع توده را با لیزر پرتوان برداشت. در مورد بدخیم شدن یا بدخیم نشدن توده نیز نمی توان نظر قطعی داد. اما من توصیه می کنم که درمان را به طور جدی پی گیری کنید که دچار عوارض دیگر نشوید. برای درمان فیشر ممکن است لازم باشد یک دوره دارو مصرف کنید و سپس لیزر هموروئید و لیپوم را انجام دهید. .

  11. Avatar photoمهلا گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    من مدت چند ماه پیش درون باسن نزدیک به انتهای روده یا مقعد دچاره توده سفت و دردناک شدم و پیش جراح رفتم به من داروهای سیپرو فلوکسایین و کلیندامایسین و مترانیدازول داد خوردم و خوب شدم اما دوبار نزدیک به چند هعته شروع شده و دردناک شده و منم شروع کردم خوردن اون قرصها اما درمان نشد و خیلی درد دارم و نمیتونم بشینم یا راه برم …و رو پوست باسنم یا رنگ و … هیچ تاثیری نزاشته فقط با دست زدن توده مشخص میشه و تو عمق هست .
    البته باید بگم من بیماری التهاب روده و دیابت نوع ۱ دارم .میشه راهنماییم کنید

    1. سلام احتمالا شما دچار آبسه مقعدی بوده اید و جراح داروها را برای قبل از جراحی برای شما تجویز کرده اند. زیرا آبسه مقعدی درمان دارویی قطعی ندارد و حتما باید تخلیه و جراحی شود. بهتر است بابت التهاب روده به یک متخصص گوارش مراجعه کنید و برای جراحی به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه مراجعه کنید.

      1. Avatar photoمهلا گفت:

        سلام وقت بخیر خسته نباشید ممنون از راهنماییتون
        من پیش ۲ جراح رفتم و آنها گفتن نیاز به جراحی نیست و باید دارو بخورید .
        یه پوماد هست به اسم اکتیول ۱۰ درصد برای سر باز کردن و خارج شدن عفونت، به نظر شما برای این مشکل میشه استفاده کرد؟
        (البته طبق تجربه ی شوهرم که دامداره،تو حیوانات مثل گاو و گوسفند هم چنین اتفاقی میفته که این دارو رو که معروفه به سیا دوا هست رو میزنن،که پوست رو نازک میکنه و چرک بیرون میاد)

  12. Avatar photoگلی گفت:

    با سلام و عرض ادب
    من مدت یکماهه به همراه دفع مدفوع خونریزی دارم
    خون رنگ روشنه که دور مدفوع رو میپوشونه و گاها قطره قطره میریزه و در هنگام دفع درد و خارش دارم
    در حالت عادی هم گاهی خارش مقعد دارم
    خود قسمت مقعد و اطرافش احساس میکنم خیلی سفت شده انگار که توده ای وجود داره و از ناحیه بیرون هم مقعدم کمی متورم شده، علتش چی میتونه باشه؟
    البته 27 سالمه و سابقه بواسیر و کولیت روده هم دارم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید. اگر به موقع اقدام کنید نیازی به جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید نمی باشد. برای تشخیص دقیق و دریافت داروی مناسب به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. درضمن اگر یبوست دارید از شربت ملین و رژیم غذایی مناسب استفاده کنید و بعد از هر اجابت مزاج هم 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  13. Avatar photoابراهیم گفت:

    سلام.یه چند روزی هست که یک غده در لبه داخلی معتقدم بوجود آمده که باعث درد هم در موقع مدفوع کردن وهم در طول روز شده .این غده بافشار انگشت یک مقدار جابجا میشه.میخواستم بدونم چیکار باید بکنم

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی یا هموروئید و حتی لیپوم شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود. توده را به هیچ عنوان دستکاری نکنید که متورم و دردناک نشود.

  14. Avatar photojj گفت:

    سلام وقت بخیر جسارتا یه سوال داشتم من چندین سال قبل دچار هموروئید خارجی شدم که خیلی راحت درمان شد الان بعد از چندین سال یه زائده سفت که مث سنگ می مونه لبه مقعدم بوجود اومده که پنج دقیقه بعد از دفع درد خیلی شدیدی ایجاد میکنه وقتی روش فشار میارم هم درد شروع میشه ،خونریزی و ، ترشح و این چیزا هم ندارم ، میخواستم ببینم چی هست و چطور درمانش کنم ؟ تو شرایط خیلی خاصی هم هستم که فرصت نمیکنم حضوری به پزشک مراجعه کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. ممکن است دچار هموروئید، لیپوم یا آبسه مقعدی شده باشید.

  15. Avatar photoسعید گفت:

    با سلام خسته نباشید دکتر من یه 20روز هست دسشویی که میروم برای مدفوع زور میزنم بعد ند روزه سرم وکلیه هام درد میگیره و با پنجه ام داخل مقعدم کردم فکرکردم این کاررو کنم بیرون میاد بعد دیدم یه حالت گرد مانند پنجه ام بهش میخوره و انگار جلو مدفوعم را گرفته ببخشید راهنمایی ام کنید یه ونیاز به دکترداه یا نداره یا با دارو حل میشه

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید. از خود درمانی پرهیز کنید. به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما داروی مناسب تجویز کنند. برای یبوست از شربت ملین و غذای پرفیبر استفاده کنید. بعد از هر اجابت مزاج هم در لگن آب گرم بنشینید. برای تشخیص دقیق بیماری و دریافت داروی مناسب حتما به یک متخصص مراجعه کنید که در آینده کار شما به جراحی و یا لیزر نکشد.

      1. Avatar photoمژده گفت:

        سلام خانم دکتر، من دو روز پیش بعد از خوردن غذای خیلی تند موقع اجابت مزاج احساس سوزش در مقعد کردم و صبح روز بعد دیدم که یه قسمت از چروکهای مقعدم سفت شده و یکم بزرگتر از بقیه ست و درد نداره اصلا، فقط میخاره اونم موقع اجابت مزاج.
        خانم دکتر لطفا راهنماییم کنید

        1. سلام ممکن است دچار هموروئید شده باشید. درمان های خانگی هموروئید را انجام دهید و از یک متخصص نیز داروی مناسب دریافت کنید. از مصرف هرگونه دارو یا پماد بدون تجویز پزشک جدا خودداری کنید که مشکل شما مزمن و تشدید نشود.

          1. Avatar photoرویا گفت:

            مدتی هست که یک توده کوچک کنار مقعدم بیرون زده و ب شقاقم دچار شدم که دراجابت مزاج خونریزی دارم و درد امروز متوجه شدم که بالاتر از سوراخ مقعدم هم برامدگی کوچکی وجود دارد درست ۳سانت بالاتر از سوراخ مقعد من رو راهنمایی کنید که چیکار کنم چنروزم هست که از داروخانه یک پماد ژله ای برای شقاق گرفتم

          2. سلام احتمالا به کیست مویی و حتی فیستول مقعدی مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  16. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام به مدت ۵ماه است که درد شدید مقعدی دارم واحساس میکنم داخل مقعدم یک چیزسفت هست که هنگام نشستن بیشتراحساسش میکنم البته خونریزی ندارم وفقط احساس دردوسوزش چه درداخل مقعد چه دربیرون وهمچنین دربیرون حالت التهاب وجوش های ریز دارم که دردناک است وهمچنین چندین سال است یک چیز اندازه نخود به رنگ پوست درکشاله ران دارم نزدیک به واژن که هیچ دردی ندارد ممنون میشم پاسخ بدید

    1. در مورد احساس توده در داخل مقعد ممکن است دچار آبسه ، هموروئید یا همان بواسیر شده باشید. در مورد توده کشاله ران نیز ممکن است دچار کیست مویی یا لیپوم در این ناحیه شده باشید. در هر صورت باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی را اعلام کرد.

  17. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من حدود یک هفته هست که در مواقع دفع دچار درد و سوزش میشم و خون ریزی هم ندارم … ۲ روز هست که در کنار مقعد یه توده احساس میکنم که با دست حس میشه و نسبت به لمس حساسه و درد میگیره ، در مواقع نشستن هم گاهی درد داره و گاهی هم نداره در ضمن ۳ روز پیش هم بیرون روی داشتم به مدت ۱۲ ساعت و احساس حرکات زیاد روده ولی بعد از ۱۲ ساعت کامل اون مشکل حل شد و الان خیلی سخت دفع دارم… تشخیص شما چیه؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. اسهال و یبوست هر دو منجر به بروز بیماری های مقعد می شوند. وضعیت اجابت مزاج را کنترل کنید. بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید و از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. در مواقعی که درد شبیه به تیر کشیدن است و ناحیه گرم و داغ است احتمال آبسه مقعدی و هموروئید ترومبوزه هم وجود دارد. در هر صورت باید معاینه شوید.

  18. Avatar photoسعادت گفت:

    سلام خانم دکتر
    من چند ماه پیش سوزش شدید در مقعد داشتم مثل زغال گداخته در ناحیه مقعد و تیر کشیدن و گه گاه زمانی که در دفع مشکل داشتم خونریزی قطره ای داشتم…. اماچند وقت پیش در هنگام دفع دچار خونریزی قطره ای و سوزش شدید شدم…. بعد از گذشت چند روز هنگام دفع هم خونریزی قطع شده بود هم سوزش ندارم اما احساس می کنم زمانی که دهانه مقعد جمع میشه چیزی به داخل کشیده میشه… می خواستم ببینم مشکل چیه؟

    1. سلام احتمال آبسه مقعدی و شقاق مقعدی بسیار بالاست. به یک متخصص مراجعه کنید تا دچار عوارضی مثل فیستول مقعدی نشوید.

  19. Avatar photoمحمد مهدی گفت:

    سلام دکتر جان
    مدتی هست درست گوشه سوراخ مقعد یه غده مثل عدس میمونه بعضی وقتها درد داره موقع اجابت مزاج درست مثل ساچمه زیر پوست بازی میکنه
    ترشح و خونریزی نداره
    فقط میترسم چیز بدی نباشه
    ممنونم دکتر

    1. سلام ممکن است هموروئید داخلی یا لیپوم باشد. اگر یبوست مزمن دارید یا کار نشسته ای انجام می دهید که فشار بر روی ناحیه مقعد است احتمال هموروئید بیشتر است.

    2. Avatar photoکیمیا گفت:

      سلام خسته نباشید
      ببخشید من مدتی گاهی وقتا دچار یبوست میشم و به خاطر همین شقاق گرفتم رفتم دکتر پماد و شیاف برام نوشتن
      امروز صبح چون سر پماد مشکل پیدا کرد با انگشت پماد رو داشتم استفاده میکردم که یه برآمدگی تو روده ام احساس کردم حدود دو بند انگشتم داخل مقعدم بود که اینو حس کردم. بافتش مثل بافت روده بود ولی برجسته بود خیلی خیلی ترسیدم ممکنه غده سرطانی باشه یا خود روده این شکلیه؟؟

      1. سلام به احتمال زیاد مبتلا به هموروئید داخلی شده اید. رژیم غذایی مناسب داشته باشید و مراقب باشید مجدد یبوست نگیرید. اگر بعد از یک هفته همچنان این ناحیه برجسته بود حتما از متخصص معالج خود داروی جدید دریافت کنید. درضمن بهتر است پمادهای داخلی را دستکش دست کنید و با انگشت ناحیه را آغشته به پماد کنید. زیرا اپلیکاتور پماد یا ناخن بیمار می تواند به پوست ناحیه مقعد آسیب برساند. بعد از هر اجابت مزاج هم 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  20. Avatar photoکاوه ایمانی گفت:

    سلام دکتر خسته نباشین یک ماهه اسهالم در روز بیش از ده بار میرم دستشویی. اشتهام از بین رفته نفخ دارم از مقعد(شکم سینه گلو) تا داخل و دهنم احساس سوزش دارم مدفوع به شکل خونی رنگ و گاهی همراه با حالتی مانند تف هستش بی حالم و خستم ده روز هم بیمارستان بودم ازمایش خون چند بار مدفوع چند بار سی تی اسکن و ان ام ای یا عکس از روده هم گرفتن گفتن هیچی نشون نداده و تشخیص ندادن که چی هست البته بیمارستان سنندج بودم و زیر نظر متخصص داخلی و در اخر سال نود و یک عمل بواسیری یا فیشر بود رو انجام دادم و الان احساس میکنم برگشته و هنگام اجابت مزاج میزنه بیرون و امروز احساس یک سنگ ریزه مانندی زیر پوست اطراف مقعدم شدم نمیدونم چیکار کنم الانم همین علائم رو دارم

    1. سلام از یک فوق تخصص گوارش از تهران وقت ویزیت بگیرید. من برای لیزر بواسیر می توانم به شما کمک کنم اما علت اجابت مزاج غیرطبیعی شما باید مشخص و درمان شود. در غیر این صورت مجدد دچار هموروئید و فیشر خواهید شد.

      1. Avatar photoفاطمه گفت:

        ‌سلام.من قسمت بیرونی مقعدم دونه های ریز زده که خارش شدیدی هم داره میشه خووهش کنم راهنمایی کنید؟!

  21. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من امروز هنگام اجابت مزاج متوجه یک غده بزرگ و نرم کنار مقعد شدم نه درد دارم و نه خونریزی. پارسال هم این اتفاق افتاد و بعد چند روز خوب شد اما اینبار قده خیلی بزرگ‌تره. یکمی نگرانم. دلیلش چی میتونه باشه میشه لطفا راهنماییم کنید؟ ممنونم

    1. اگر این توده دردناک نیست می تواند لیپوم یا هموروئید داخلی باشد. معمولا هموروئید داخلی بعد از یبوست مزمن و فشار بر ناحیه بروز می کند اما بروز لیپوم دلیل خاصی ندارد. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا علت بروز این توده را تشخیص بدهند.

  22. Avatar photoامیر گفت:

    سلام عرض ادب خانم دکتر الان کی دو ماه میشه درد پشت دیواره مقعدم درد میکنه که دیروز متوجه شدم انگار یک غده پشت دیواره مقعد هست الان باید چکار کنم تور خدا کمکم کن چند سال پیش کیست موی داشتم عمل کردم از بابت اینکه کیست موی باشه نیست میشه منو راهنمای کنید ممنون بنده جوان ۳۳ ساله هستم مرد

    1. سلام ممکن است کیست مویی یا هموروئید و یا لیپوم باشد. لازم است که توسط یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر معاینه شوید. اگر مبتلا به هموروئید باشید و در همان مراحل اولیه مراجعه کنید با دارو و درمان های خانگی درمان می شوید. اما کیست مویی و لیپوم را لازم است با لیزر یا جراحی معمول خارج کنید.

  23. Avatar photoمرتضی گفت:

    سلام خسته نباشید ، من سه چهار روز هنگامی که میخوام خودم بشورم در اطراف مقعدم با کمی فشار یک چیزی به سفتی استخوان احساس میکنم فشار که میدم هیچ دردی نداره ، البته کمی درد خفیف در ناحیه دبالچه و لگن احساس میکنم که فکر میکنم از نشستن زیاد باشه ، خواهش میکنم راهنماییم کنید .

    1. سلام ممکن است دچار کیست مویی پایین کمر شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام می شود.

      1. Avatar photoZ.a گفت:

        سلام وقت بخیر
        یکروز هست ک دانه ای شکل لوبیا برنگ قرمز کمی تیره در ورودی مقعد دیده شده،پیش از وجود دانه دفع مدفوع کمی سخت بوده تقریبا یبوست داشتن، هیچ درد و سوزشی ندارد و فقط احساس میشود ک یک ضایعه اضافی هست هنگام شستشو وبراحتی دیده میشود.البته دقیق نمیدانم ک بعد از بودجو امدن این دانه
        پودر بهداشتی استفاده شده یا قبلش.
        علت ب وجود امدن این دانه چیست!؟
        وراه درمان خانگی لطفا بفرمایید!؟
        خطرناک هست یاخیر!؟
        البته در دوران بارداری یکبار چنین اتفاقی افتاده بود خود بخود خوب شد.
        ممکن است از پد نواربهداشتی الوده و…بودجود امده باشد!؟
        چ کنیم برای درمان.
        اندازه اش اندازه لوبیا هست

        1. سلام ممکن است دچار هموروئید یا همان بواسیر شده باشید. اگر دردناک و داغ است می تواند عفونت یا هموروئید ترومبوزه نیز باشد. در هر صورت از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز کنند. در ضمن روزانه سه بار و به مدت ده دقیقه در لگن آب گرم نیز بنشینید.

  24. Avatar photoترمه گفت:

    سلام
    من چن ماه پیش یبار ب شدت تونستم دسشویی کنم انقد ب خودم فشار آوردم ک یکی دوقطره از مقعدم خون اومد ب شدت درد داشتم
    از اون موقع ب بعد مشکلم شرو شد ..احساس خشکی مقعد میکنم ..موقع شستن سوزش دارم.ولی دیگه خونی یا دردی احساس نمیکنم.وقتی بیرون میرم یا شلوار تنگ میپوشم و گرمم میشه سوزشو خارش میگیرم.موقع جم کردن مقعدم فک میکنم چیزی داخلشه.میشه ی راهنمایی بکنید ک چ مشکلی دارم ؟؟؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. کنترل یبوست با استفاده از رژیم غذایی مناسب را هم فراموش نکنید.

  25. Avatar photoسام گفت:

    سلام چند وقتی هست که نزدیک مقعد یه برامدگی بوجود آمده است که بعضی موقع ها هنگام مدفوع و بعدش درد کمی دارد.به نظر شما چیه؟

    1. سلام ممکن است هموروئید یا همان بواسیر باشد. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و اگر یبوست یا اسهال دارید حتما آن را کنترل کنید.

      1. Avatar photoسام گفت:

        اگه کاری براش نکنم مشکل دیگیری پیش میاد؟

        1. بله دچار عوارض خواهید شد.

  26. Avatar photoMmm گفت:

    سلام روز بخیر
    من دوهفته پیش زمانی که خواب بودم انگار چیزی منو گزیده از ساق پام تا زیر بغلم دونه زد .و دونه ها زیرش ورم کرد و دردناک شد .دونه های همه جا خوب شد جز زیر بغلم که بهشون اضافه شد و رنگ پوست هست ولی زیرش اندازه یه نخود برجسته ..وقتی دردش کمتر میشه دونه کوچکتر میشه اما سفت تر ..و روش قرمز .و دونه بعدی ظاهر میشه الان زیر هردو بغلم پر شده هر کدوم ۷ یا ۸ تا و دوروزه که در ناحیه کشاله ران و مقعد هم این دونه ها ظاهر شدن .پشت ران و پشت زانو و ساق پا و ساعد دستم هم بود که رفع شدن و فقط قرمزیشون اندازه جای گزش پشه مونده اما زیر بغل و کشاله ران و مقعد دونه ها وجود دارن .میشه راهنمایی کنید بدونم چی هستن و راه درمان چی هست .ممنون

    1. سلام به یک متخصص پوست مراجعه کنید. ممکن است نیاز باشد تست آلرژی بدهید.

      1. Avatar photoMmm گفت:

        ممنون .در ناحیه تناسلی هم اضافه شدن و دارن زیاد میشن هم زیر بغل هم ناحیه تناسلی و هم مقعد .دونه هایی با رنگ پوست اما زیر پوست به اندازه نخود .روی پوست برجسته نیستن اگرم هست خیییلی کم.ولی دردناک و تند تند داره اضافه میشه .وقتی درد یکیشون کم میشه دونه کوچیکتر میشه اما سفت تر میشه .این چندروز تعطیلی هست و نمیشه به پزشک مراجعه کرد .به چه متخصصی باید مراجعه کنم؟؟

        1. به متخصص پوست و مو در یک بیمارستان تخصصی پوست مراجعه کنید.

      2. Avatar photoMmm گفت:

        سلام
        یه ورم کوچیک تو خروجی مقعد روی پوست شبیه یه توده هس ،زمان زیادی ک رو دوپام هستم و یا زمانی که دست میخوره درد داره
        ممنون میشم راهنمایی کنین

        1. سلام احتمال بروز هموروئید زیاد است. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  27. Avatar photoCnmi گفت:

    سلام من چند وقته که هنگام خواب احساس میکنم چیزی به مقعدم فرو می‌رود، من اینطوری احساس میکنم دلیلش چی میتونه باشه؟ ممنون میشم که توضیح بدین

    1. سلام ممکن است دچار شقاق، هموروئید ترومبوزه یا حتی آبسه مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  28. Avatar photoکیارش گفت:

    سلام من در نشیمنگاه یک جوش چرکی داشتم بعد من آن را ترکوندم و جوش از بین رفت اما کشاله ران سمت چپ و نزدیک معغد سفت شده درد دارد و داغ است

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی و حتی فیستول مقعدی شده باشید. فورا از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

      1. Avatar photoسحر گفت:

        سلام وقت بخیر
        دکتر من مشکل شقاق داشتم یه مدت طولانی
        چندماهی میشه احساس کردم درون مقعدم چند توده ایجاد شده که با مراجعه به پزشک گفتن نگران کننده نیست و به دلیل شقاق ایجاد شدن
        ولی توده ها دارن زیاد میشن و نگرانم کردن بنظر شما طبیعی هست؟

        1. سلام احتمالا شقاق و هموروئید همزمان با هم بروز کرده است و لازم است از یک متخصص ماهر داروی مناسب دریافت کنید. رژیم غذایی مناسب داشته باشید و یبوست و اسهال را کنترل کنید که اجابت مزاج طبیعی داشته باشید. زگیل مقعدی نیز در برخی موارد با این علائم بروز می کند.

  29. Avatar photoMahdavi گفت:

    سلام من تنبلی روده و بواسیر دارم و بیشتروقتا یبوست دارم الان تقریبا یه هفته میشه که احساس میکنم داخل مقعد چیزی هس که مانع خروج مدفوع میشه کل راه مقعد رو گرفته یه بار شیاف گیلیسیرین کردم که بعدش ترشحات سفید خیلی زیادی خارج شد به نظرتون خطرناکه؟

    1. سلام از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. ممکن است دچار آبسه مقعدی و حتی فیستول مقعدی شده باشید.

  30. Avatar photoسمیه گفت:

    سلام
    ببخشید من چند وقت یه بار خونریزی مقعد داشتم که باعث درد مچ پاها شکم سوزش معده و کمر درد و زانو درد میشدم هر یه ماه یه بار اتفاق می افتاد دفعه اخر خونریزیم شدید بود و دو روز طول کشید تا قطع شد اصلا هم موقع دفع احساس درد نمیکردم
    بعد از بار اخر احساس میکنم داخل روده ام توده وجود داره که رفته رفته بزرگتر میشه و نمیتونم زیاد بشینم احساس درد میکنم
    علتش چیه ؟

    1. سلام حتما به یک متخصص مراجعه کنید بعد از معاینه مشخص می شود.

  31. Avatar photoمحمد گفت:

    درود امیدوارم حالتون خوب باشه من چند وقت میشه فاصله سه سانتیمتری از مقعدم یه جسم احساس میکنم بین انگشتام که میگیرمش شبیه یک ساچمه هست حالت عادی درد نداره اما فشارش که میدم کمی درد میگیره، نخواستم ببینم که چه چیزی ممکنه باشه تا بعد اقدام کنم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و از خوددرمانی و دست کاری ناحیه پرهیز کنید.

      1. Avatar photoمحمد گفت:

        ببخشید اینی که میگم تو شعاع سه سانتیمتری خارج از مقعدم هست…

      2. Avatar photoمحمد گفت:

        ممنون میشم جواب بدید

  32. Avatar photoK گفت:

    سلام ببخشید من ازمقعدم اندازه عدسی متورم شده و سوزش دارم و هنگام مدفوع خون روشن میادبیرون و دردوسوزش دارم البته یبوست هم بعد سزارین گرفتم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. اگر درد شدید دارید احتمال آبسه مقعدی نیز وجود دارد. توسط یک متخصص این مورد را پی گیری کنید. روزانه سه مرتبه و برای مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. یبوست را هم حتما درمان کنید و در صورت نیاز از شربت ملین استفاده کنید.

  33. Avatar photoالهه کریمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من در اردیبهشت ماه عمل بواسیر لیزری انجام دادم و بعد از چهارماه موقع دفع مدفوعم چند قطره خون دیدم دلیلیش چیست؟واینکه یکم تورم هم دارم و ی غده مثل عدس ک قرمز هم هس در دهانه مقعدم بود ک بعد خودش رفت داخل
    چیکار باید بکنم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام احتمالا یبوست داشته اید. مراقب باشید یبوست نگیرید و به ناحیه فشار نیاورید. در غیر این صورت چند سال دیگر بیماری شما عود خواهد کرد.

  34. Avatar photoعلی گفت:

    سلام
    من فبلا همورويید بیرونی داشتم و بالای مقعدم گوشت نرمی بیرون زده بود، وقتی مشکل دفع نداشتم اغلب خود به خود خوب میشد و جمع میشد و وقتی با فشار دفع میکردم دیاره بیرون میزد ولی اخیرا یک غده سفت وسط گوشت نرم ایجاد شده که درد و خونریزی نداره ولی نگرانم کرده، لطفا بفرمایید چکار باید بکنم

    1. سلام هموروئید را نباید به حال خود رها کنید و لازم است که توسط یک متخصص برای درمان تخصصی هموروئید ویزیت شوید. عوارض درمان نکردن هموروئید شامل بروز آبسه مقعدی و عفونت و شقاق می باشد.

  35. Avatar photoالا گفت:

    سلام من از کودکی تا الان یه غده متوسط در سطح خارجی مقعدم و در یک سمت وجود داره هیچ دردی نداره و خونریزی و …هم نداره .نظر شما چیه من باید چکار کنم؟

    1. سلام ممکن است توده چربی باشد. توصیه می کنم برای جلوگیری از عفونت این توده به یک متخصص مراجعه کنید که به طور اصولی تخلیه شود. بهتر است با لیزر پرتوان تخلیه شود.

      1. Avatar photoمهران گفت:

        سلام خسته نباشید شبتون بخیر خانم دکتر
        ببخشید من چند روزی بود که کنار مقعدم یه چیز کوچیک به اندازه ۱سانت رو احساس میکردم که نه درد داشت و نه سوزشی؛ بعد یک هفته الان متوجه شدم که محلش تغییر کرده و به کنارِ بیضه(به سمت بالا) حرکت کرده. خواستم ببینم این چی میتونه باشه آیا دارو یا پماد خاصی داره یا نه.
        خیلی خیلی ممنون بابت راهنمایتون.خیلی لطف دارید.🙏

  36. Avatar photoEr گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دیسک کمر شدید دارم و یک مدت ۶ ماهه برای کارای درمانیم دارو های آرام بخش و شل کننده های عضلانی خوردم و استراحت مطلق هم بودم (تحرکم خیلی کم بود) تو این مدت ۶ ماهه که دارو مصرف میکردم تغییر تو عادت دفع کردن پیدا کردم و یک برامدگی مانند رگ از خارج تا ابتدای داخل مقعدم ایجاد شد که نه دردی داشت و نه خونریزی به پزشک متخصص مراجعه کردم و یک پماد مخصوص هموروئید برام تجویز کردن و بعد از اینکه استفاده کردم الان اندازه برامدگی مثل یک عدس شده که ابتدا داخلی مقعد قرار داره خواستم ببینم بنظر شما چی میتونه باشه چون هیچ دردی نداره اذیت نمیکنه من ۴،۵ ماهه که کنار اومدم باهاش آیا لازمه که به پزشک مراجعه کنم؟
    من تا حالا رابطه جنسی هم نداشتم

    1. سلام، احتمالا به دلیل اجابت مزاج غیر معمول دچار هموروئید داخلی شده اید. معمولا هموروئید داخلی درد و خونریزی ندارد. اما می تواند مشکلات دفع را تشدید کند. توصیه می کنم که از پزشک معالج نسخه جدید بگیرید و از یک متخصص تغذیه هم رژیم غذایی مناسب دریافت کنید. مصرف فیبر و آب را هم افزایش دهید. تا زمان بهبودی کامل هموروئید مراجعه به متخصص را ادامه دهید.

  37. Avatar photoرضا عشقی گفت:

    سلام من امروز متوجه شدم در ورودی مقعدم ی غده اندازه نخود وجود داره ولی اصلا هیچ دردی نداره و وقتی دست میزنم هیچ احساس دردی نمیکنم
    لطفا راهنماییم کنید که چی میتونه باشه

    1. سلام ممکن است هموروئید داخلی بیرون زده باشد. زیرا هموروئید داخلی با علامت بی دردی و توده شناخته می شود. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و این مورد را پی گیری نمایید.

  38. Avatar photoMilad گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من الان ۳روزه متوجه شدم لبه خارجی مقعدم سمت چپ اندازه عدس نمیشه گفت یکم بزرگ تر توده بوجود اومده درد و خونریزی ندارم وقت هرزگاهی که دستم بهش میخوره کمی دردم میگیره رنگشم برنگ پوست هستش لطفا کمکم کنید
    ممنون که وقت میزارید

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید خارجی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  39. Avatar photoمونا گفت:

    سلام مادر من دچار سرطان سینه شده عمل تخلیه کامل سینه انجام شده و 8 دوره شیمی درمانی پشت سرگذاشته الان بمدت یک هفته یک غده بیرون مقعد سمت چپ به اندازه نخود زده موقع نشستن درد میگیره لطف میکنین راهنمایی کنین ممنونم

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی یا هموروئید شده باشند. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت برای ایشان دارو تجویز می شود. سریع اقدام کنید که با پیشرفت بیماری اذیت نشوند. هر روز 10 دقیقه و سه بار در روز در لگن آب گرم بنشینند.

  40. Avatar photoرویا گفت:

    سلام خسته نباشید من از. کودکی مشکل یبوست داشتم ولی حدودا دوسال هست که درد های شکمی بهش اضافه شدن و اصلا نمیتونم مدتی طولانی(حتی ۱ساعت) بنشینم یا سرپا بایستم یا کار روزمره بیرون از خانه انجام بدم و یا شلوار بپوشم چون دل درد های شدیدی میگیرم، یکی از مشکلاتی که دارم خیلی از اوقات با عرض معذرت به پیشنهاد پزشکم با دست خودم رو تخلیه میکنم و جدیدا متوجه چیزی شدم که به اندازه سیب درون مقعدم بود و بافت نرمی داشت، و از گوشت اطراف مقعدم هم یه تیکه بیرون زده شده این ها میتونن چی باشن؟

    1. سلام، اصولا دفع مدفوع با کمک دست عوارض گوناگونی دارد که انجام این کار بیش از یک بار توصیه نمی شود. از عوارض این عمل بروز هموروئید و شقاق و بی اختیاری مدفوع می باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است نیاز به درمان با لیزر داشته باشید. بعد از ویزیت بهترین روش درمان به شما پیشنهاد خواهد شد.

  41. Avatar photoر سلمانی گفت:

    سلام خسته نباشید من دو روزه احساس کمی خارش و سوزش در مقعدم دارم امروز ک با اینه نگا کردم یک توده خونی هس اندازه لوبیا میشه گف خیلی اذیتم نمیکنه ولی میترسم میشه راهنماییم کنین
    بعد خانم دکتر و دو سالی هس ک پشت لاله گش و زیر مهره‌های کمر تقریلا بالای چاک باسن جوش های خونی و چرکی میزنم خیلی درد دارن و اذیت میشم وختی میترکن کلا چرک چ خونه

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید ترومبوزه در ناحیه مقعد شده اید. اما نمی توان به طور قطع نظر داد تا زمانی که معاینه شوید. در مورد جوش های چرکی پایین کمر هم احتمال بروز کیست مویی پایین کمر وجود دارد.

  42. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام
    در داخل معقدم یک برآمدگی شبیه جوش ایجاد شده
    اما درد نمیکند خون هم نمیاد اما گاهی اوقات خارش دارد

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی یا هموروئید شده باشید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا دچار عوارض درمان نکردن این بیماری ها نشوید.

  43. Avatar photoحسن گفت:

    باسلام بنده حدود۳سالی میشودکه یک تگ مقعدی در نزدیکی لبه خروجی مقعدبوجودامده که بامشورت پزشک گفته شدکه اگراذیت نمیکنه مشکلی نداره ولی اخیراشروع به پروخالی شدن کرده میخواستم ببینم مشکلی داره یانه؟راهنمایی بفرمایید ممنون

    1. سلام معمولا تمام این توده ها و تگ ها در صورت درمان نشدن دچار عفونت و عوارض می شوند. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. بهتر است با لیزر برداشته شود. اگر منجر به بروز آبسه مقعدی شده باشد و به طور اصولی تخلیه نشود دچار عود و فیستول مقعدی می گردد.

  44. Avatar photoمهران گفت:

    سلام خسته نباشید وقت بخیر
    ببخشید من به دلیل فعالیت کاری که داشتم یک هفته ای رو روی باسن راستم میشستم کار میکردم(پاشنه پای سمت راستم رو زیر باسنم قرار میدادم)الان بعد یک هفته کناره سمت راست باسنم از داخل کنار مقعد یه سفتی رو احساس میکنم که انگار متورم شده باشه تا وقتی دست نمیزنم درد نمیکنه اما بعد از شستن به اون قسمت که دست میزنم درد داره خواستم ببینم این خودش خوب میشه یا نه دارو نیاز داره؟؟خیلی خیلی ممنون میشم بابت راهنماییتون.

    1. سلام علاوه بر این که باید فشار را از ناحیه بردارید بهتر است از یک پماد مناسب برای بهبودی سریعتر استفاده کنید. از یک ارتوپد وقت ویزیت بگیرید.

  45. Avatar photoاحسان گفت:

    سلام‌وقت بخیرعذرمیخوام‌ من تو رزیم مسابقه هستم(بدنسازی)لبه‌معقدم‌ به‌اندازه‌بندانگشتی‌ برامدگی‌داره‌خیلی دردوخارش‌دارد‌علتش‌چیه؟؟

    1. سلام ممکن است بر اثر مصرف داروهای بدنسازی، بلند کردن وزنه سنگین یا کاهش فیبر غذایی دچار هموروئید یا بواسیر شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. مصرف آب را افزایش دهید و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  46. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانوم سعادتی من دچار گشادی مقعد هستم مقعدم میزنه بیرون بعد یه روز با اینه نگاه کردم دیدم همینجور که به بیرون زده میشه جوش های ریز و سفیدی دیده میشن. میشه بهم بگید مشکل چیه ممنون

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید یا بواسیر همراه با زگیل مقعدی شده باشید. لازم است معاینه شوید تا بتوان نظر داد.

  47. Avatar photoرضا گفت:

    سلام دکتر. من چندین سال پیش 14 – 15 ساله مورد تجاوز قرار گرفتم ولی بخاطر خجالت موضوع رو پیگیری نکردم. و از اون موقع احساس درد در مقعد بصورت مقطعی دارم. چند ماهی قطع میشه بعد شروع به ادامه دادن میکنه.الان 19 سالمه و موقع مدفوع بعضی وقتها خون مشاهده میکنم. اخیرا چکاپ انجام دادم و بدون ذکر موضوع دکتر گفت که عفونت ادراری دارم و دارو تجویز کرد. چند روزی هست که مانند عکس ابتدا مقاله قسمتی از مقعدم برآمده شده و درد داره. ممنون میشم کمک کنید.

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است به دلیل دفع ناقص دچار هموروئید و شقاق شده باشید. این بیماری برای اکثر مردم بروز می کند و جای نگرانی و خجالت نیست.

  48. Avatar photoعلی گفت:

    یه غده اندازه لوبیا سفت بدون درد

    خونریزی مقعدی دارم به ندرت

    علتش چیه؟؟؟

    1. سلام به متخصص مراجعه بفرمایید. ممکن است هموروئید یا حتی لیپوم باشد.

  49. Avatar photoب گفت:

    سلام به تازگی زایمان کردم حدود ۲۰روز بعد از زایمانم دچار درد هنگام دستشویی شدم که متوجه شدم همورویید دارم و پماد استفاده کردم ولی داخل مدفوع یک تکه ی گرد سفید تقریبا اندازه ی یک سکه دیدم مثل یک تکه چربی…و بعد از دفع هم چند ساعت درد دارم علت چیه؟

    1. سلام از خوددرمانی پرهیز کنید و از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. ممکن است دچار آبسه مقعدی و حتی فیستول مقعدی شده باشید.

  50. Avatar photoM گفت:

    سلام من یه مدت کوتاهی هس ک وقتی به مقعدم دست میزنم متوجه یه توده ی خیلی خیلی خیلی ریز اندازه عدس شدم ک ن درد داره ن هیچ چیز دیگه ای.ولی نمیدونم چرا به وجود اومده.به نظر شما مشکلی داره؟

    1. سلام ممکن است دچار لیپوم یا هموروئید شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و این مورد را پی گیری نمایید.

  51. Avatar photoرویا گفت:

    سلام خسته نباشد عذر میخوام خانم دکتر چند روزی هست که احساس میکنم یک چیزی به اندازه توپ میخوام دفع کنم ولی نمیتونم و اصلا اشتها به غذا ندارم

    1. سلام از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام عمل انما کمک بگیرید. به هیچ عنوان خودتان این کار را انجام ندهید. برای مشخص شدن علت بروز بیماری نیز از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  52. Avatar photoفاطمه گفت:

    وقت بخیر.من مدتیه درون مقعدم یک دونه ریزاحساس میکنم ک خارش هم داره میشه بگید چی هست؟خیلی نگرانم

    1. سلام ممکن است بواسیر یا همان هموروئید باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه تشخیص و درمان نهایی به شما اعلام می شود.

  53. Avatar photoمهران گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر من چند ماه پیش به شما اعلام کردم که یه ضایعه کوچیکی اطراف مقعد سمت راست ایجاد شده که نه درد داشت و نه سوزشی اما الان احساس میکنم که هم متورم تر شده و هم کمی درد داره و هم گه گاهی همین پا سمت راستمم میگیره خواستم ببینم این چی میتونه باشه و اگه نیاز به درمان باشه هزینه این درمان چقدرِ؟؟؟

  54. Avatar photoمهران گفت:

    خانم دکتر من جسارتا سابقه مریضی به این شکل هم نداشتم.

  55. Avatar photoحسین گفت:

    سلام سقف هزینه عمل با لیزر چقدر هست ؟ و باید به چه متخصصی مراجعه کرد ؟

    1. سلام حدود هزینه را از مطب تلفنی سوال بفرمایید. به متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه بفرمایید.

  56. Avatar photoمهران گفت:

    خانم دکتر سلام خسته نباشید
    خانم دکتر من یک ماهی هست که احساس توده کنار مقعد داشتم پیگیری نکردم چون درد نداشت اما بعد گذشت یک ماه الان احساس میکنم بزرگتر شده و درد هم داره جوری که وقتی چهارزنو میزنم نمیتونم بشینم و احساس میکنم که وقتی میشینم احساس میکنم میخواد از تو بترکه و خیلی درد داره برام.
    خانم دکتر راه درمانش به چه شکله به کدام بخش از دکتر باید مراجعه کنم آیا باید به متخصص مراجعه کنم یا نه
    خیلی خیلی ممنونتونم بابت راهنمای که دارید.🙏

    1. Avatar photoمهران گفت:

      خانم دکتر این توده رو باید با لیزر برداشت یا با جراحی؟؟اگه با جراحی تشخیص داده بشه امکان جراحی سرپایی وجود داره؟؟

      1. این توده ها باید تخلیه شوند. معمولا با لیزر پرتوان و سرپایی انجام می شود.

    2. از مطب وقت ویزیت بگیرید. یا به متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

  57. Avatar photoامیر گفت:

    درود دکتروقت بخیر
    بنده چندوقتی بود که دچار اسهال سنگینی شده بود به هیچ دکتری مراجعه نکردم وبعد چن وقت از قرص و تزریق امیپرازول اسهال بنده خوب شد ولی بعد دو سه روز بعد دچار خارش در مقعد و هر بیشتر می‌گذشت سوزش و خارش همراه شد وتازیگی به خونریزی تبدیل شده بعد احساس بریدگی در اطراف مقعد شدم ودرمان خانگی رو شروع کردم ولی تازگی احساس میکنم داخل مقعد یه چیزی وجود دارد که مانع از مدفوع میشود

    1. سلام احتمالا به دلیل مشکل گوارشی که داشتید دچار هموروئید و شقاق شده اید. از مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنید. برای تشخیص علت مشکل گوارشی به متخصص مراجعه کنید و از خودددرمانی به شدت پرهیز کنید. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و میوه زیاد میل کنید و هر روز به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. اگر به موقع به متخصص مراجعه کنید با داروی مناسب و به جا درمان می شوید.

  58. Avatar photoساقی گفت:

    سلام خانم دکتر من سابقه همرویید دارم و حتی پدرم در کودکی جراحی کردن , از کودکی به این صورت بودم که بعضی اوقات مدفوع با درد و خیلی کم و به ندرت با خون ریزی دفع میشه, ولی امروز متوجه شدم یک حالت کیست مانندی اندازه یه عدس در فاصله ۶ ۷ میلیمتری معقدم هست که رنگش هم طوسی و تیره هست متاسفانه دست کاری کردم و یه عالمه خون اومد ازش ولی سایزش تغییر نکرد در واقع حالت یک خال گوشی هست که رنگش شفاف هست , پزشکی دیدن عکسشو و گفتن یا اسکین تگه یا کیست مویی اما من خیلی نگرانم حتما حضوری میام و ویزیت میشم فقط خواستم بپرسم از شما که ممکنه خطرناک باشه یا نه؟

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. اگر ظاهر توده ایجاد شده غیرطبیعی باشد نمونه برداری از بافت تجویز می شود. در غیر این صورت با لیزر پرتوان و به طور سرپایی برداشته می شود.

  59. Avatar photoسجاد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چند روزی هست که لبه مقعدم یه چیزی شبیه استخوان سفت شده اندازه یه عدس که فقط وقتی فشارش میدم درد میگیره دیگه هیچ مشکلی باهاش ندارم
    تا حالا هم هیچ مشکلی نداشتم
    مشکل چیه؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید و نسبت به درمان و رفع مشکل پی گیر باشید. زیرا هرگونه زائده یا وضعیت غیرعادی در ناحیه مقعد می تواند در آینده عوارض گوناگونی به دنبال داشته باشد.

  60. Avatar photoسارا گفت:

    سلام روزتون بخیر من به مدت یک ماه هست که یک برجستگی کوچیک و سفت به شکل برجستگی اطراف مقعدم به وجود آمده که رنگ سبز روشن هست و خونریزی و درد و ترشح اصلا ندارم می خواستم راهنمایی بفرمایید ممنون

    1. سلام لازم است معاینه شوید. ممکن است کیست مویی، هموروئید یا لیپوم باشد.

  61. Avatar photoصادق گفت:

    سلام
    ببخشید چند روزه هست یه دونه سیاه رنگ تقریبا به اندازه یه سکه کوچیک که وقتی دست بهش میزنم درد داره و سفت هم هست در کنار سوراخ مخرج در اومده و واقعا عجیبه خواستم ببینم میتونید کمکم کنید

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. زیرا به مرور بزرگتر و دردناکتر خواهد شد.

      1. Avatar photoعرفان گفت:

        سلام وقت بخیر تقریبا یک هفته ای میشود که وقتی میرم دشتسویی و خودمو میشورم احساس میکنم یک دونه کوچیک تقریبا به اندازه عدس دور مقعدم قرار دارد هیچگونه احساس درد و خونریزی یا خارش ندارم
        ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

        1. سلام ممکن است دچار یکی از انواع هموروئید شده باشید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و خوددرمانی نکنید. مراقب باشید به ناحیه مقعد فشار وارد نکنید.

  62. Avatar photoسایه گفت:

    سلام خسته نباشید من چند ماه پیش متوجه شدم یه چیزی مثل جوش کوچیک اما با سر سفت دور مقعدم به وجود اومده
    بعد چند ماه بزرگ شده هیچ احساس و … ندارم میتونید کمکم کنید ؟!

    1. سلام بله برای جلوگیری از بروز عفونت و دیگر عوارض احتمالی بهتر است با لیزر تخلیه و درناژ شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  63. Avatar photoامین گفت:

    سلام و عرض ادب
    ببخشید من الان ۳ روزه متوجه شدم در اطراف مقعدم اگه دقیق تر بخوام عرض کنم دقیقا بالای خط باسنم یه ضایعه ای دایره ای شکل مثله نخود به وجود اومده که سفت هم هست و دردی نداره تا وقتی که تحریکش نکنم احساس دردی نمیکنم
    ولی یه مقدار میترسم که دلیلش چی می‌تونه باشه ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام ممکن است کیست مویی باشد. اگر کیست مویی عفونت کند درد زیادی را ایجاد می کند. حتما به متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید و نسبت به تخلیه این توده اقدام نمایید.

  64. Avatar photoمحمدعلی خانی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید بنده ۱۷ سال سن دارم _ نه یبوست _ نه درد مقعد _ نه خارش _ نه خونریزی نه درد هنگام مدفوع کلن هیچ موردی ندارم _ ولی وقتی به دستشویی میرم احساس میکنم که داخل مقعد ی گوشتی هست که داخلش قرار گرفته و اینکه بیرون زدگی نداره _ ممکنه که این گوشت باعث بیرون روی مدفوع باشه .؟؟؟ آیا بواسیره ؟؟؟ یا طبیعیه؟؟؟؟؟ التبه هم هیچ دردی ندارم راحت دستشویی میرم …

    1. سلام معمولا هموروئید یا همان بواسیر داخلی درد و خونریزی ندارد و بیمار فقط احساس توده را گزارش می کند. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما به درستی بررسی شود.

  65. Avatar photoآرمین گفت:

    سلام خانوم دکتر. خانوم دکتر من ۲۰ سالمه و طی دو هفته اخیر خیلی خارش مقعدی داشتم ! به خصوص وقتایی که احتیاج به دستشویی داشتم و دو بار خون دفع کردم! احتمال میدم مال خاریدن زیاد باشه کمی زخم کردم…
    امروز متوجه شدم یک سری گوشت اضافه ولی خب یکم سر سفید تر از پوست خودم اطراف مقعد و در لایه های داخلی تر غده های بزرگ تقریبا یکسانتی کاملا سفید ایجاد شده که بعضی هاشون پایه قرمز داره و سراشون سفیده.
    من به شدت حال روحی بدی دارم که نکنه این زگیل مقعدی باشه. یعنی دور مقعدمم دو سال از این اضافه ها که در اومدن بیشتر حالت استوانه ای ریزن و سرشون سفیده .
    تو رو خدا اگه خوندیم جواب بدین من واقعاً به کمکتون احتیاج دارم
    ممنونم

    1. سلام اگر از همان ابتدای شروع علائم از یک متخصص دارو دریافت کنید دچار گوشت اضافه و غیره نمی شوید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و اگر تهران تشریف ندارید می توانید ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد. احتمالا مبتلا به هموروئید شقاق و آبسه مقعدی می باشید.

  66. Avatar photoBehnam گفت:

    سلام
    حدود یک هفته هست که در لبه مقعدم یه زایده سفت بدون درد و خونریزی بوجود آمده که اندازه نخود هست. و بسیار نگرانم کرده. البته دقیقا بعد از اینکه دو روز دچار یبوست شدم این زائده رو احساس کردم. اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید که چی میتونه باشه. و راه درمانش چیه.

    1. سلام احتمالا به هموروئید مبتلا شده اید. خوددرمانی نکنید و به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. از بروز یبوست و اسهال جلوگیری بفرمایید.

  67. Avatar photoمهران گفت:

    سلام . نزدیک 4 یا 5 سال است که بیشتر اوقات دفع همراه با خون شدید است . گاهی اوقات در مقعد احساس درد می کنم امروز بعد از لمس اطراف مقعد احساس کردم به توده ای اندازه ی یک نخود وجود دارد که دردناک است ؟ به نظر شما خطرناکه یا طبیعی ؟با تشکر

    1. سلام ممکن است به هموروئید، آبسه مقعدی و شقاق مبتلا باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. نسبت به درمان تخصصی اقدام کنید تا دچار عوارض شدیدتری نشوید.

  68. Avatar photoمبین گفت:

    سلام
    من یکسال پیش یک برآمدگی کوچک در دیواره داخلی مقعدام ایجاد شد بعد رشد کرد و به اندازه یک جوش شد و صورتی رنگ هست و الآن بعد از گذشت یکسال دوتا دیگه از برآمدگی ها بوجود اومده. هیچ نشانی هم ندارن ولی هنگام اجابت ترشح مخاط دارم.

    1. سلام احتمال دارد به هموروئید مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. درمان هموروئید در مراحل اولیه با رژیم غذایی و دارو امکانپذیر است اما در مراحل پیشرفته دارو و رژیم غذایی و لیزر هموروئید پیشنهاد می شود.

  69. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من چند وقت پیش در دور معقد خود احساس خارش کردم به دست زدم دیدم یه چیزی به اندازه نخود زیر پوست در لبه معقد هست بعد چند وقت خارش الان خارش نداره ولی اون جسم نخودی هنوز هست راهنمایی کنید چی هست خطرناک هست یانه

    1. سلام معمولا همورئید داخلی با چنین علائمی بروز می کند. بعد از ویزیت می توان تشخیص قطعی را اعلام کرد. اگر هموروئید یا بواسیر در همان مراحل اولیه پی گیری و درمان شود و رژیم غذایی سالمی داشته باشید به سرعت بهبود می یابید. اما در مراحل پیشرفته ممکن است نیاز به لیزر یا حتی عمل جراحی هموروئید باشد.

  70. Avatar photoسعید گفت:

    باسلام خسته نباشید خانم دکتر
    من چند روزه متوجه شدم حدود دو سانتی متر در کنار مقعدم یک حجم توده مانندی احساس میکنم تقریبا اندازه یک بادام بیرون زدگی هم ندارد و داخلی است. درد ندارد مگه اینکه فشار بهش بیاد. اگر لطف کنین راهنمایی کنین ممنون میشم

    1. سلام احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید. این بیماری با علامت توده و بی دردی شناخته می شود. خوددرمانی نکنید و مراقب باشید یبوست نگیرید. اگر به موقع به پزشک مراجعه کنید با دریافت داروی صحیح و به جا و با داشتن تغذیه مناسب درمان هموروئید داخلی امکانپذیر است.

  71. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام من حدود ۳ ماهی هست که در فاصله ۳ سانتی مقعدم به طرف ران یه برامدگی سفت بدون درد و خونریزی دارم ولی در دفع مدفوع تغیر حالت هم دارم

    1. سلام ممکن است دچار کیست مویی یا لیپوم شده باشید. زیرا هموروئید خارجی با علامت درد مشخص می شود و در دهانه خارجی مقعد ایجاد می شود.

  72. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانم دکتر من دو روزه احساس درد شدید و خارش در مقعد دارم و ی توده ی بزرگ هم دور مقعدم ب وجود اومده میشه بگین مشکل چیه؟!
    با تشکر🌹

    1. سلام احتمالا به هموروئید مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و درمان این بیماری را جدی بگیرید.

  73. Avatar photoسپهر گفت:

    سلام،
    من ۵ روز است که در دهانه ی بیرونی مقعدم سمت راست بدنم توده ای سفت به اندازه ی عدس زده است و با تحریک دست درد کمی میگیرد و خونریزی و خارش هم ندارم ولی ۲ روز است که دست شویی که میرم آب میاد و دل درد بدی هم دارم مثل در پیچه و چیزی هم نمیتونم بخورم ، هر چی میخورم سر دلم میماند و حالت تهوع میگیرم ،میخواستم ببینم چه نوع بیماری ای گرفتم و نظر شما چیه خیلی ممنون .

    1. سلام ممکن است توده ایجاد شده نشانه هموروئید خارجی باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر یبوست یا اسهال دارید با تغییر رژیم غذایی نسبت به رفع آن اقدام نمایید تا بیماری شما تشدید نشود.

  74. Avatar photoنازنین گفت:

    سلام وقت بخیر
    یه هفته قبل، نفخ و ترش کردن معده و درد شکم و اسهال داشتم ولی به علت یبوستی که داشتم هر بار نمی توانستم کامل، دفع مدفوع داشته باشم و حالا 3-4 روز هست که سمت چپ کشاله رانم، نزدیک مقعدم یه
    توده سفتی داخل پوستم، احساس می کنم و چند بار داخل لگن آب گرم رفتم ولی زیاد خوب نشدم و زمانی که میشینم، به خاطر اینکه، بهش فشار وارد می شود و باعث دردم میشه و ترشح قرمز و سفید هم، روی لباس زیر م میریزه و از اون روز، سر درد و لرزهم دارم. لطف می کنید بفرمایید اون ورم شبیه غده که داخل پوست نزدیک مقعد و سمت کشاله ران چپم هست چیه؟؟ و چکار باید انجام بدم، و به چه متخصصی باید مراجع کنم. یه موردهم ذکر کنم که بنده، بیشتر مواقع، یبوست دارم که گاهی شدید و گاهی کم میشه و چون هنوز به دکتر مراجعه نکردم هنوز خوب نشدم.ممنون میشم که زود جواب بدید.

    1. سلام توده ای که در نزدیکی کشاله ران شما ایجاد شده است می تواند کیست مویی عفونی باشد که پیشرفته شده است و لازم است تخلیه و خشک شود. بابت یبوست مزمن نیز لازم است رژیم غذایی مناسب داشته باشید و اگر با رژیم غذایی مشکل شما رفع نشد از یک متخصص گوارش داروی مناسب دریافت کنید.

  75. Avatar photoسپهر گفت:

    سلام و عرض ادب ،
    حدود ۵ الی ۶ روزه که در قسمت بیرونی مقعدم توده ای تشکیل شده به اندازه ی عدس ،بدون درد و خونریزی فقط با دست که تحریکش میکنم درد کمی میگیرد ،سفت و مثل سنگ هم هست والان ۲ روز هم هست که در درد شدید دارم و دست شوییم هم آب شده و دل پیچه رهایم نمیکنم و قبل از این که این رویداد ها برایم پیش اید ، یه از خدا بی خبر و به زور و اجبار الت خود را در مقعد من کرد و مایع منی خود را هم در داخل مقعد خالی کرد و درد شدیدی هم کشیدم از آن روز به بعد این مشکلات برایم رخ داد قابل به عرض است که بگویم من ثابقه ی هیچ بیماری ای را نداشتم ، میخواستم نظر شما رابپرسم و بدونم به چه دکتری مراجعه کنم

  76. Avatar photoسعید گفت:

    سلام
    مدت یکسال هست که دانه ای بالاتر از مقعد در انتهای دنبالچه زده است و بعضی اوقات ورم کرده،فشارش میدم و فقط خون بیرون میاد بعد از اون برای مدتی از بین میره.
    در ضمن بعضی اوقات هم مدفوع آغشته به خون دارم.
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام احتمالا توده ایجاد شده در انتهای دنبالچه کیست مویی می باشد. برای تشخیص علت خونریزی مقعدی لازم است معاینه شوید. احتمال بروز هموروئید و شقاق وجود دارد.

  77. Avatar photoآرمان گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر
    من حدود ده روزه از ناحیه مقعد یه درد خفیفی احساس کردم وقتی دست زدم از ناحیه استخوان لگن تا خود مقعد یه رگ مانند کشیده شده که متورم شده حدود سه سانت و موقع دست زدن احساس درد میکنم. میشه خواهش کنم بفرمایید چی هستش؟

    1. سلام ممکن است کیست مویی پایین کمر باشد. بدون معاینه نمی توان تشخیص نهایی را اعلام کرد.

  78. Avatar photoRha گفت:

    سلام خسته نباشید حدودا چند ماهی میشه ک موقع دفع ،در ناحیه مقعد خیلی احساس درد می کردم حتی بعضی اوقعات خونریزی خیلی کمی هم داشتم الان احساس می کنم یع جوش یا غده در اطراف مقعد در اومده خیلی ترسیدم بنظرتون این چیه؟

    1. احتمالا دچار زخم شقاق شده اید. خود درمانی نکنید و از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  79. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خوب هستید
    من حدود یکی دو هفته ست که وجود یک چیز سفت خیلی کوچیک در مقدم حس میکنم و نمیدونم چیه ، هیچ دردی هم احساس نمیکنم
    شاید موقع لمس کردن یکم احساس خارش مثل جوش روی پوست بده ولی خیلی کمتر
    بنظرتون چی میتونه باشه خیلی استرس گرفتم البته اینم بگم که گاهی اوقات به سختی دفع میکنم و همچنین در سرویس بهداشتی بلند مدت میشینم

    1. احتمالا دچار هموروئید داخلی و زخم داخلی شقاق شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  80. Avatar photoMm گفت:

    سلام خانم دكتر
    بخشيد من چند وقتيه كه يك برآمدگي ريز اندازه عدس روي ديواره داخلي مقعد خودم حس كردم. نه درد داره و نه خونريزي فقط خود برامدگي
    مي خواستم بدونم آيا دچار بيماري خاصي يا خداي نكرده سرطان مقعد شدم؟
    و نياز هست كه به دكتر مراجعه كنم؟

    1. در این مواقع بروز احتمال بروز هموروئید بیشتر است تا سرطان مقعد.

  81. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    چند روزی میشه که بعد از دفع و شستن یک برامدگی عدس مانند در لبه های مقعد احساس میکنم که تیره و کبود رنگ نسبت به ناحیه اطراف است ولی درد شدید یا خارش و دفع دردناکی ندارم و رابطه و فشار زیادی هم وارد نشده به همین دلیل احساس نگرانی دارم‌ممنون میشم کمک کنید

    1. ممکن است مبتلا به هموروئید ترومبوزه شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و خوددرمانی نکنید.

  82. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام دکتر خسته نباشی.من دوسال پیش فیستول داشتم عمل کردم الان احساس میکنم دوباره همون مشکلو دارم خواستم ببینم دلیلش چی میتونه باشه و دوباره باید عملش کنم

    1. معمولا فیستول مقعدی بر اثر یبوست و اجابت مزاج غیر طبیعی و بروز آبسه های مکرر بروز و عود می کند. اگر بیماری شما مجدد عود کرده باشد لازم است مجدد جراحی یا لیزر شوید.

  83. Avatar photoآرزو گفت:

    سلام و عرض احترام. وقت بخیر. دو روزی هست که نزدیکی مقعد من یک ورم کوچک هست و متاسفانه خیلی دردناکه. من خارج از کشور زندگی میکنم و نمیدونم باید جهت درمان چه کاری انجام بدم. لطفا راهنمایی بفرمایید که چطور میتونم آنلاین ویزیت بشم و راهی به جز جراحی وجود داره یا خیر؟

    1. برای دریافت داروی مناسب ویزیت آنلاین را با واتساپ مطب هماهنگ بفرمایید. درضمن نشستن در لگن آب گرم، نوشیدن آب زیاد و مصرف فیبر و میوه فراوان به شما توصیه می شود.

  84. Avatar photoپاندای بنفش گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من یه دختر ۱۷ ساله هستم که به خاطر شرایط تحصیلی و کنکور گوارش تحریک پذیر دارم
    بیشتر اوقات یبوست دارم و وقتی خیلی سردم میشه دل درد و گاهی اسهال میگیرم
    چند ماهی بود که گاهی مدفوعم خونی میشد ولی هیچ دردی نداشتم و خیلی هم کم پیش میومد ممکن بود ماهی یک بار اینجوری شم اون هم موقعی که به خاطر ibs شکمم ورم میکرد و یبوست میگرفتم ولی خون توی مدفوعم نبود و روش بود و بعد از اون هم خوب میشدم رفتم دکتر و گفت این مشکلی نیست
    تقریبا یک ماه و نمیمی میشه که یه قسمت از لبه ی مقعدم برآمده شده ولی هیچ دردی نداره و اصلا احساس نمیشه حتی خارش هم نداره فقط وقتی دست میزنم متوجه میشم که بر آمده است
    هیچ درد و علائمی ندارم و به خاطر درسام اصلا وقت دکتر رفتن هم نداشتم
    تو رو خدا اگه امکانش هست میشه راهنماییم کنید که چیکار کنم و آیا مشکل و بیماری جدی هست میترسم مشکلی برام ایجاد کنه

    1. اگر امکان مراجعه حضوری به مطب را ندارید می توانید ویزیت آنلاین بیماران راه دور را رزرو کنید. احتمالا به دلیل یبوست مکرر دچار هموروئید شده اید و لازم است داروی مناسب با شرایط شما تجویز شود. برای نشستن از رینگ استفاده کنید که به ناحیه مقعد فشار نیاید. این بالش های دونات شکل را می توانید از داروخانه تهیه کنید. آب زیاد بنوشید و روزی 12 عدد میوه نیز میل کنید.

  85. Avatar photoMahya گفت:

    سلام وقتتون بخیر،ببخشید من ۱۸سالمه کنکوری هستم و برای همین زیاد روی صندلی پشت میز میشینم و تحرک ندارم، چند روزی یبوست داشتم که برطرف شد اما الان دیدم که داخل مقعدم یه دایره مثل غده هست ایا این طبیعیه؟درد و خونریزی و..هیچی ندارم فقط وقتی زور زدم دیدم این از داخل مقعد اومد بیرون

    1. Avatar photoMahya گفت:

      میشه بگید چیکار کنم خانگی درمان بشه؟خیلی استرس گرفتم و نوشته بودید نباید طولانی مدت بشینیم میشه منکه کنکوری هستم باید زیاد بشینم رو راهنمایی کنید

      1. برای نشستن از یک رینگ دونات شکل استفاده کنید که به ناحیه مقعد فشار نیاید و هر نیم ساعت یک دقیقه سرپا بایستید که خونرسانی به ناحیه مختل نشود. از یک متخصص هم داروی مناسب بگیرید و فیبر و آب فراوان میل کنید.

    2. احتمالا مبتلا به هموروئید داخلی درجه 3 می باشید و لازم است برای درمان پزشکی اقدام کنید. خوشبختانه درمان هموروئید با پی گیری اصولی و مراجعه به متخصص به راحتی قابل درمان است و جای نگرانی ندارد.

  86. Avatar photoMahya گفت:

    خودش درمان نمیشه؟
    نمیتونم مراجعه حضوری داشته باشم😔

    1. خیر خودش خوب نمیشه از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  87. Avatar photoشیخ گفت:

    سلام خانم دکتر.ببخشید. من موقع شستن بیرون مقعدم احساس درد میکنم بعد از دستشویی دیگه درد ندارم راهنمایی بفرمایید

    1. هر روز باید دفع مدفوع نرم داشته باشید. احتمالا مبتلا به شقاق می باشید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و روزانه 10 دقیقه در لگن آب گرم نیز بنشینید.

  88. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر
    در روی باسن محل نشستن سمت راستم هر ماه یک غده پدید می اید بزرگ و دردناک میشه موقع نشستن درد داره دست بهش نمی‌زنم قبلا دستکاری میکردم یک بار هم بر اثر بد نشستن ترکید خون اب بیرون زد و بعد محو میشه یک ماه بعد یا دو ماه خبری نیست بعد دوباره شروع میشه چی هست و باید چکار کنم ؟

    1. احتمالا مبتلا به کیست مویی می باشید. حتما باید تحت جراحی و تخلیه و درناژ اصولی قرار بگیرد. در غیر این صورت مجدد عود خواهد کرد.

  89. Avatar photoMohammad گفت:

    سلام خانم دکتر،خسته نباشید
    من تقریبا دوسال پیش یکبار هنگام دفع مدفوع خونریزی داشتم و بعد از چندماه هنگام شستن مقعد احساس درد داشتم اما جدی نگرفتم،این درد یه مدت ادامه داشت ومدتی خوب میشد و باز دوباره شروع میشد،چندوقت پیش ک نگاه کردم دیدم ناحیه درونی مقعدم(یک سانت داخل)یه چیزی حالت شیار مانند دیدم ک دردم ازهمون ناحیه بود
    اما الان ک دوباره نگاه کردم دیدم یخورده برامده شده و سربرامدگی هم سفید رنگه،هنگام مدفوع درد ندارم اما اگه لمس بشه درد دارم و همراه بانبض میزنه
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. شما مبتلا به شقاق بوده اید و به دلیل درمان نکردن زخم شقاق مبتلا به آبسه مقعدی شده اید. اگر آبسه مقعدی خود به خود بترکد منجر به بروز آبسه های مکرر دیگر و در نهایت فیستول مقعدی می شود. حتما به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  90. Avatar photoAlihosein pour گفت:

    سلام خسته نباشید بنده یک پسر ۱۸ ساله هستم ، چند روزی بود ک بخاطر مشکل گوارشی دچار اسحال بسیار شدید شده بودم اما الان کاملا درمان شدم ، الان یک غده کوچک چربی ک نرم و قابل حرکت است در مقعد رویت کردم ک دردی هم ندارد و پشکلی از لحاط اجرای مزاج ایجاد نکرده ، یکی از بستگانمان هم ک پرستار بود میگفت ک این چربی ها به مرور زبان خوب میشود ، به نظر شما آیاواجب است ک به پزرشک مراجعه کنم یا خیر ؟

    1. بله حتما به پزشک مراجعه کنید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید و وضعیت اجابت مزاج را کنترل کنید. میوه و سبزی زیاد میل کنید.

  91. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام
    به مدت دو هفته میشه که در اطراف مقعدم برآمدگی پیدا شده و درد خیلی کمی را احساس میکنم و بدون خون ریزی است و زمانی که از پماد آنتی همورائید استفاده میکنم خوب میشه ولی زمانی که استفاده از پماد را متوقف میکنم دوباره پیدا میشه
    چی اقدامی را باید انجام دهم؟

    1. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید. روزانه 10 لیوان آب بنوشید و از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. اگر دارو درمانی شما امکانپذیر باشد با یک یا دو دوره مصرف داروی قوی درمان هموروئید امکانپذیر است.

  92. Avatar photoMahsa گفت:

    سلام داکترصاحب روز بخیر
    یک برامدگی بزرگ در وسط معقدم ایجاد شده چند روز پیش خونریزی وقبضیت داشتم یعنی کاملا در وسط وتقریبا سوراخ معقد با ان پوشیده شده است

    1. سلام به احتمال زیاد مبتلا به هموروئید شده اید. از مطب وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید.

  93. Avatar photoمحمد امین گفت:

    سلام و خسته نباشید
    روی سطح مقعد من اول یه دونه کوچیک زده بود بعد چند هفته الان شدن دوتا و یکم کوچیکتر و سفت تر
    علائم چه چیزی میتونه باشه؟

    1. اگر دانه های ایجاد شده درد ندارند ممکن است اسکین تگ یا حتی زگیل باشد. بدون معاینه بیمار نمی توان تشخیص نهایی را اعلام کرد.

  94. با سلام.. دختر من یبوست مزمن داره. ۱۹ سالشه. چند وقت پیش کولونوسکوپی انجام داد و خدا رو شکر روده هاش سالم بود. اما دکتر گفتن ضایعه استخوانی در دهانه مقعد وجود داره.اولا چکار باید کرد برای این ضایعه؟؟؟
    ودوم اینکه دو روزه شدید درد زیر ناف داره وچون ایران نیستیم نتونستم پیش دکترش در ایران ببرم. و احساس میکنه رحمش بازه و ظاهرا واکنش زده بیرون تا یکی دو ماه آینده که ما برسیم ایران خطرناک نيست؟؟؟ ممنونم میشم راهنمایی کنید

    1. لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و ارسال آزمایش ها تشخیص نهایی به شما اعلام خواهد شد. برای کنترل یبوست نیز بهتر است از غذاهای ملین و روزانه 10 لیوان آب استفاده کنند.

  95. Avatar photoصاحبه گفت:

    سلام جدیدا موقع دفع ترشح خونی دارم، مثل خون پررنگ‌ نیست و حالت مخاط داره، داخل مقعدم یه توده حس میکنم که خیلی بزرگه ،احساس میکنم این توده پشت رکتوم قرار داره. اگر‌ اجابت مزاج صورت نگیره درد شکمی زیادی دارم، از داروهای پروبیوتیک استفاده کردم ولی جوابی نگرفتم.‌ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  96. Avatar photoحمید آزرنگ گفت:

    به مدت ۱۰ سالی هست یک توده کوچکی در داخل مقعد خود به اندازه ۵ میلی متر با انگشت حس می کنم. اما نه درد دارد نه سوزش و نه خارش و نه خونریری. اما میل جنسی من از ۴ سال پیش یک دفعه کاهش شدیدی کرد، نمی دانم ارتباطی بین این دوهست یا خیر. ویا اصلا چیز مشکوکی است این توده یا خیر؟

    1. این توده احتمالا التهاب بالشتک های عروقی داخل مقعد یعنی هموروئید می باشد و با مراجعه به موقع و مراقبت های خانگی درمان می شود. ارتباطی بین کاهش میل جنسی و هموروئید وجود ندارد. معمولا میل جنسی افراد مربوط به مسائل روانی و هورمون ها می شود.

  97. Avatar photoLila گفت:

    سلام وقت بخیر
    چند وقته تو ناحیه نزدیک به دستگاه تناسلی(حد فاصل دستگاه تناسلی و مقعد) وقتی به شکمم فشار میارم یه برجستگی سفت رو حس میکنم وقتی که فقط سمت راست وجود داره و زیر پوسته یا حتی داخل بدنه فک کنم
    آیا همون بواسیره؟

    1. ممکن است کیست باشد. از یک متخصص جراحی وقت ویزیت بگیرید. قبل از عفونی شدن این توده بهتر است تخلیه شود.

  98. Avatar photoهانی دلارام گفت:

    درود خانم دکتر ، من ویروس اچ پی وی دارم زگیل های دور مقعدم رو کرایو کردم ، میخواستم بدونم برای زگیل های داخل مقعد باید چیکار کنم ؟
    به چه دکتری مراجعه کنم ؟ و اینکه برای درمان زگیل های داخل مقعد باید جراحی انجام شه ؟

    1. از یک متخصص جراحی و لیزر وقت بگیرید تا در صورت امکان زگیل های داخل مقعد نیز با لیزر برداشته شود.

  99. Avatar photoEhsan گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چند روزه حس میکنم توده بسیار کوچک به اندازه نخود درداخل و بالا قسمت مقعدی بدنم بوجود آمده ولی هیچ علائمی نداره نه درد نه خونریزی چی میتونه باشه بهتره به دکتر مراجعه کنم؟

    1. توده های داخلی مقعد که دردی ندارند معمولا نشانه هموروئید داخلی می باشد. رژیم غذایی پرفیبر و ملین داشته باشید و حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید تا در آینده نیاز به جراحی نداشته باشید.

  100. Avatar photoEhsan گفت:

    واقعا تشکر میکنم که بی منت پاسخ مردم رو میدید !🙏
    آیا این هموروئید داخلی ممکنه رشد بکنه؟چون من الان کنکور دارم و وقت دکتر رفتن ندارم

  101. Avatar photoیاسر گفت:

    سلام خسته نباشید من امروز تقریبا یک سانتی متری مقعدم یه چیزی مثل جوش زیر پوستید در اومده درد نداشت من فک کردم جوشه فشارش دادم یخورده درد کرد مثل جوش زیرپوستی که فشار میدیم دردمیکنه ویخورده اطرافش باد میکنه اینم اینطوری شده وللی درد انچنانی ندارم و هیچ تغییری دیگه ای ندیدم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. توده را دستکاری نکنید و از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  102. Avatar photoKn گفت:

    سلام ببخشید من داخل مقعدم به اندازه ی یک بند انگشت که داخل مقعدم کردم متوجه یه برجستگی شدم حدود یک ماه میشه اول کوچیک بود الان بزرگ شده میشه بهم بگید چیه و درمانش چیه ؟

    1. احتمالا مبتلا به هموروئید می باشید و نباید خود درمانی کنید. از یک متخصص ماهر در این زمینه داروی مناسب دریافت کنید. نشستن در لگن آب گرم به کاهش التهاب هموروئید کمک می کند اما روش درمان هموروئید نیست.

  103. Avatar photoسینا گفت:

    سلام خسته نباشید باعث من قبلا خون میومد الان خون قطع به جاش جوش بزرگ در آمد دیروز صابون زدم باز یه‌ خرده کوچک شده ولی درد دارد میشه علت بگید

    1. احتمالا مبتلا به شقاق بوده اید و به دلیل درمان نکردن زخم شقاق به آبسه مقعدی مبتلا شده اید. برای جلوگیری از مرحله بعدی که فیستول مقعدی می باشد حتما به متخصص مراجعه کنید و برای درمان زمان را از دست ندهید.

  104. Avatar photoسام گفت:

    سلام وقت بخیر جناب دکتر
    چند وقت پیش برای هموروید خارجی رفتم دکتر یه پماد دیتیژل برام نوشت گفت اینو به صورت داخلی مصرف کنم و من استفاده از روز تا الان متوجه برجستگی های ریز جوش مانند که هنگام لمس گوشتی به نظر می‌رسند در رکتوم بین شیار های رکتوم شدم وقتی پماد رو میزنم داخل و انگشتم رو میچرخونم تقریبا دورتا دور وجود دارن و ریز گوشتی به نظر میان و بین سه تا ۴ سانت که انگشتم میره داخل و به بدنه و سیار های رکتوم میچرخونمش قابل لمس هستن میخواستم بدونم طبیعیه یا نه و چی میتونه باشه

    1. مصرف این پماد را قطع کنید و از پزشک خود داروی جایگزین دریافت کنید. درضمن ناحیه مقعد را دستکاری نکنید.

  105. Avatar photoروح الله غیاثی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    مدتی هست که کنار مقر خروجی مدفوع یه برامدگی و تورم زیر پوستی پیدا سده که زمان نشستن خیلی درد دارد و کار من اداری میباشد خواستم بدونم چه نوع بیماری و راهکار و معالجه ای دارد.
    با تشکر

    1. ممکن است هموروئید خارجی و حتی آبسه مقعدی باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. توصیه می کنم برای تسکین درد بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. همچنین برای نشستن از رینگ طبی استفاده کنید.

      1. Avatar photoروح الله غیاثی گفت:

        سلام
        خانم دکتر من شهرستان اهواز هستم
        تو این چند روز تشخیص عمل بوده.
        ولی بازم امروز به دکتر دیگه ای مراجعه می کنم.
        نتیجه مثبت نگرفتم میام خدمت شما
        با تشکر

        1. سلام از آنجایی که از راه دور تشریف می آورید، لطفا قبل از تشریف فرمایی ویزیت آنلاین بگیرید.

  106. Avatar photoمیلاد گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود دوازده سال که سندروم روده تحریک پذیر دارم اما الان مدتیست که موقع مدفوع درد و سوزش شدید دارم وقتی نگاه کردم موقع مدفوع از دو طرف مقعدم دو غده بزرگ قرمز رنگ بیرون میزنه بعد مدفوع خارج میشود همراه با خونریزی تقریبا زیاد ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. احتمالا به هموروئید یا حتی هموروئید ترومبوزه مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  107. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام
    من به نزدیکی دور اطراف معقدم یه غده به اندازه نخود چند روز پیدا شده البته بواسیر هم دارم
    اون غده ربط به بواسیر داره؟

    1. بله احتمالا دچار آبسه مقعدی شده اید. حتما نسبت به درمان بواسیر اقدام نمایید.

    2. Avatar photoارشاد گفت:

      سلام یه توده خیلی کوچیک که سفید رنگ هستش در کنار مقعدم به وجود اومده که نه درد داره نه خونریزی نه خارش فقط وقتایی که زیاد فشار بهش بیاد یذره توی نشستن درد خیلی کوچیکی به وجود میاد ک اونم خیلی کوچیکه و اصن زیاد قابل احساس نیست ولی اگ تحریک نشه اصن هیچ دردی احساس نمیشه

      1. ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. احتمالا در روزهای آینده درد غیر قابل تحملی را تجربه خواهید کرد.

      2. Avatar photoرضا گفت:

        سلام یک‌ توده خیلی خفیف اندازه عدس سفت در کنار مقعد من به صورت زیر پوستی به وجود اومده که از نظر ظاهری قابل مشاهده نیست
        درد نداره فقط یک روز یکم حساس بود و حسش میکردم زمان سرفه کردن ولی الان بهتر شده و‌به نظر کوچک تر شده

        پماد انتی همورویید و زینک دو روزه که میزنم

        1. این پمادها را بدون تجویز پزشک استفاده نکنید و از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر سابقه یبوست یا اسهال مزمن دارید و به ناحیه مقعد فشار وارد شده است لازم است حتما معاینه شوید و بیماری شما دقیقا تشخیص داده شود.

  108. Avatar photoجواد گفت:

    سلام وقت بخیر من یک سال پیش در فاصله یک سانتی دهانه مقعد یک چیزی اندازه یک تیله بوجود آمد و درد زیادی هم داشت و بعد از مدتی خوب شد ولی همون جا به اندازه یک عدس باقی ماند ولی درد نداشت تا یک ماه پیش که دوباره بزرگ شد و درد زیادی هم داشت به قدری که نشستن برام مشکل بود در ضمن دست که میزدم یک چیزی مثل ریشه هم داشت که در سمت مخالف مقعد کشیده شده بود و همین چند روز پیش که دست زدم و غده رو یکم فشار دارم یک چیز آبکی ازش خارج شد و از مقعد بیرون اومد و الان درد نمی کنه. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام به احتمال زیاد شما به آبسه مقعدی مبتلا شده اید. زمانی که آبسه خود به خود می ترکد درد بیمار فروکش می کند اما بعد از مدتی مجدد آبسه عود می کند. برای عمل جراحی آبسه مقعدی توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه بفرمایید که دچار عوارض شدید بعد از جراحی آبسه نشوید.

  109. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام وقت بخیر ،من اندازه یک انگشت سبابه پایین تر از مقعد یه غده مانند حس میکنم و وقتی فشار میدم درد نداره ، اول اندازه جوش بود ولی تو مدت یک یا دوهفته خیلی بزرگتر شده و انگار روز به روز داره بزرگ میشه و شده اندازه یه نخود ولی بزرگ تر ،بنظرتون چی هست ؟؟؟

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است این توده در روزهای آینده عفونی و دردناک شود. لازم است تخلیه شود.

  110. Avatar photoزی گفت:

    سلام ‌. یک نقطه ریز شبیه به جوش قسمت بیرونی مقعد وقتی لمس میکنم خیلی کم میسوزه یا درد میگیره تشخیص شما چیست

    1. احتمالا آبسه است. آن را دستکاری نکنید و به متخصص مراجعه کنید.

  111. Avatar photo... گفت:

    سلام وقت بخیر دکتر ،مادر بنده هموروئید داشتن و دکتر سوزوندن الان دوروزه که میگن چیزی کنار اون هموروئید حس میکنن و خارش دارن این چی میتونه باشه؟

    1. لازم است مشخص شود که چه زمانی جراحی هموروئید انجام شده است؟ معمولا تا دو ماه بعد از عمل جراحی هموروئید با روش سوزاندن با کوتر بیمار عوارض درد و سوزش و خارش و ترشح را تجربه خواهد کرد.

  112. Avatar photoDeniz گفت:

    سلام وقت بخیر من چند ماهی میشه دور معقدم نقطه های سیاه مثل خال در آمده گوشتی و برآمده نیس زیر پوسته به دکتر مراجعه کردم به من پماد دست ساز داد ولی بهتر نکرد که هیچ بدتر شده تعدادش بیشتر به نظرتون چی می‌تونه باشه؟خارش و درد چیزی نداره

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است کیست مویی باشد.

  113. Avatar photoارزو گفت:

    با سلام کنار مقعد من یه گوشت کوچیک دراومده حدود یک ماه پیش اما الان بزرگ شده دلیلش چیه؟

    1. ممکن است هموروئید باشد و نیاز به درمان تخصصی دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  114. Avatar photoمریم گفت:

    سلام ببخشید دو روزهست که احساس درد در ۵ سانتی بالای مقعد دارم ظاهرا چیزی نیست ولی از داخل حس میکنم چیزی سفت وجود داره بسختی میتونم بشینم و همچنین کمر درد و دل درد هم گرفتم ممنون میشم راهنمایی کنید که چی هست

    1. احتمالا مبتلا به کیست مویی پایین کمر شده اید. برای تشخیص قطعی از یک متخصص یا مطب من وقت ویزیت بگیرید.

  115. Avatar photoماه گفت:

    سلام،من در کنار مقعد سمت چپ دست که میزنم یه چیز سفت و بزرگی احساس میشه و درد داره مخصوصا موقع نشستن،انگار که مدفوع باشه.چی هست؟

    1. ممکن است به هموروئید خارجی یا حتی آبسه مقعدی مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر آبسه مقعدی خود به خود بترکد یا دیر درمان شود احتمال عارضه دار شدن و عود آن بسیار بالاست.

  116. Avatar photoماهی گفت:

    سلام خانم دکتر
    وقتتون بخیر
    من یه چند روزی میشد یه دردی رو تو قسمت معقد احساس میکردم
    بعد متوجه شدم این درد برای این هست که یه دونه یا تورم زیر پوستی بالای سوراخ معقدم به وجود اومده که درد میکنه
    اما اصلا دردش زیاد نیست که نزاره بشینم یا همش از درد به خودم بپیچم اصلا اینطوری نیست
    ولی کلا چون درد میکنه و تو معقد هست منو نگران کرده
    و من 15 سالم هست

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است برای درمان فوری اقدام نمایید.

  117. Avatar photoshirin گفت:

    باسلام و وقت بخیر
    من دیروز متوجه یک غده کوچیک در باسن تقریبا اطراف مقعد شدم،اصلا قابل رویت نیست و در صورت لمس عادی هم احساس نمیشه با یک مقدار فشار مشخص میشه.نه دردی دارم و نه ترشح و خونریزی و فقط زمانی که غده رو فشار میدم خیلی خیلی کم درد میگیره،سفته اصلا زیر پوست حرکت نمیکنه،یبوست هم دارم.ایا نگران کننده هست؟دلیلش چی میتونه باشه و چیکار باید بکنم؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

    1. ممکن است مبتلا به هموروئید داخلی شده باشید و اگر عفونت داشته باشد دردناک می شود. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و با رعایت رژیم غذایی مراقب باشید که یبوست نگیرید.

  118. Avatar photoفرزاد گفت:

    سلام من چند ماهی هست بعد دستشویی کردن احساس می کنم چیزی داخل مقعد من هست
    وبعد از دستشویی سوزش دارم و احساس سنگینی

    1. احتمالا به هموروئید و شقاق پیشرفته مبتلا شده اید و نیاز است که برای درمان قطعی و تخصصی حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. از مطب من هم می توانید وقت ویزیت بگیرید.

  119. Avatar photoکریم گفت:

    سلام من ۴ماه پیش عمل شقاق انجام دادم والان با کمی فاطله ازمقعدم یه توده به اندازه نخد بوجودامده به طرف نافم هیچ خونریزی وخارشی نداره فقط گاهی وقتا کمی احساس درد دارم

    1. ممکن است دچار آبسه و عفونت شده باشید. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  120. Avatar photoمحمود اکاتی گفت:

    با سلام وقت بخیر
    خانم دکتر زگیل مادر زادی داشتم زیر بیضه ها اندازه ۲ بند انگشت و هم اکنون قده هایی سفت در پایین این زگیل ها مشاهده می‌شود دردناک و خارش بالایی دارد یکی در کشاله ران سمت چپ نزدیک ب بیضه ها که منجر ب باز شدن و عفونت زده بیرون عفونت خیلی کم ک سرش سفید می‌شود همراه با خون و درد در این زمینه کمکم کنید…. تشکر

    1. به یک متخصص اورولوژی مراجعه بفرمایید.

  121. Avatar photoمهدی گفت:

    با سلام خانم دکتر.
    من 47 سالمه و 95 کیلو هم وزنمه اکثر اوقات به سختی اجابت مزاج میکنم و مدفوع به صورت میله ای و سفت میباشد.هر چند وقت یه بار که زیاد سفت میشه و فشار بیشتری میارم چند قطره خون هم چکه میکنه. اخیرا در لبه مقعدم یک برآمدگی گرد و دارای بافت نرم و اندازه یک نخود، در اومده که درد ندارد و خونریزی هم ندارد.میخواستم اگر ممکنه بفرمائید که این چیه و چه بیماریه و و من چکار باید بکنم؟ ممنونم
    سلامتی و شادمانی و پیروزی را برایتان آرزومندم.

    1. احتمالا به هموروئید داخلی درجه چهار و حتی هموروئید خارجی مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. به علاوه نشستن در لگن آب گرم و داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل در روند درمان هموروئید بسیار موثر است.

      1. Avatar photoriahi گفت:

        سلام خسته نباشید
        ببخشید مدتک دوهفته میشه که درد در ناحیه مقعد احساس میکردم توجه نمیکردم ولی یه شب دیدم یکم ورم کرده و فشارش دادم مایع بی رنگ و کمی قرمز کم رنگ بیرون زد خیلی نگرانم میشه راهنمایی کنین

        1. ممکن است به آبسه مقعدی مبتلا شده باشید. اگر سابقه بیماری های مقعدی درمان نشده دارید احتمال بروز فیستول مقعدی نیز وجود دارد. به یک متخصص جراحی ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

    2. Avatar photoپرستو گفت:

      سلام خسته نباشید من مدتیه هنگام مدفوع احساس میکنم یه چیز تیز در معقدم هست خیلی درد داره دستم که میزنم از داخل انگار یه جوشی چیزی هست لطفاً راهنمای کنید

      1. احتمالا به زخم شقاق و حتی آبسه مقعدی مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  122. Avatar photoSahar گفت:

    سلام
    ببخشيد من اطراف مقعد هر دو طرف دونه هاى ريز همرنگ پوستم به وجود اومده و اصلا درد ندارم
    كار كشاله ران و قسمت بيرون واژن كنار لبه ها هم چندتا زده كه همرنگ پوستمه و حالت برامدگى داره
    چى ميتونه باشه

    1. ممکن است حساسیت پوستی یا یک بیماری ویروسی مثل زگیل تناسلی یا حتی اسکین تگ باشد. لازم است معاینه شوید.

  123. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    یه برآمدگی سفت و تقریبا انگوری شکل که سوزش و درد هم داره در اطراف مقعدم ایجاد شده چی می‌تونه باشه ؟ برای درمانش چیکار کنم

    1. احتمالا آبسه مقعدی یا هموروئید خارجی می باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. هر روز سه مرتبه و به مدت ده دقیقه نیز در لگن آب گرم بنشینید.

  124. Avatar photoگل برگ گفت:

    سلام خانم دکتر من دایره اطراف مقعد که چین دارد و(معذرت میخواهم) هنگام مدفوع باید شسته شود داخل آن ازیکهفته قبل احساس کرده توده ای بسیار ریز داخل آن هست ونیز هر روز متوجه میشوم داره بزرگترمیشه . داخل آن چربی هست یا چیز دیگری؟ که دارد بزرگ میشود ضمنا کمی درد دارد ولی نه زیاد که باعث عذاب در نشستن شود خانم دکترچکارباید کنم؟

    1. ممکن است دچار هموروئید شده باشید. فورا برای تشخیص و درمان صحیح از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید که دچار عوارض دیگری نشوید. آبسه مقعدی نیز بسیار دردناک و عارضه دار می باشد و نیاز به رسیدگی فوری دارد.

  125. Avatar photoنارگل گفت:

    سلام ،۵۳سال سن دارم چهار ماه پیش لیزر همورویید انجام دادم ،درحال حاضر بین مقعد و واژن برجستگی وجود دارد که نه درد دارد ونه چیزی حس می کنم فقط با لمس متوجه میشم ،دردفع مدفوع هم با مشکل مواجه هستم ،لطفا پاسخ بدید چکار باید بکنم ممنون

    1. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  126. Avatar photo.... گفت:

    سلام من چند روزی هست لبه ی مقعدم اندازه یک عدس هستش یکم فشار دادم سوراخ شد و خون اومد ولی هنوزم هست و نرم هستش میخاستم بدونم دلیلشو میدونید شما؟

    1. اصلا ناحیه را دستکاری نکنید و به یک متخصص مراجعه کنید. اگر با داروی قوی امکان درمان وجود نداشته باشد این زائده با لیزر برداشته می شود.

  127. Avatar photoمجتبی گفت:

    با سلام
    در ناحیه بین مقعد و دنبالچه اینجانب بک توده بوجود آمده که ابتدا دردناک بود بعد از دو سه روز به سوزش و خارش تغییر حالت پیدا کرد، لطفا راهنمایی فرمایید( درارای سابقه شربه و شکستگی دنبالجه هم هستم)

    1. ممکن است کیست مویی یا آبسه و یا هر دو مورد باشد. در غیر این صورت لازم است سلامت استخوان دنبالچه بررسی شود. اگر با معاینه عادی تشخیص دقیق امکانپذیر نباشد برای شما ام آر آی تجویز خواهد شد.

  128. Avatar photoMahnaz گفت:

    سلام .چند وقتی هست احساس میکنم جنسی مثل کرم یا ماری در دهانه داخلی مقعدم در گردش هست که خیلی اذیت میشم لطفا بگین چیست و راه درمان اش چیست

    1. ممکن است دچار انگل و حتی هموروئید شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از تشخیص دقیق روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  129. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خدمت شما
    چند روزی میشه که در لبه چپ مقعد تقریبآ داخل حس میکنم یه توده نسبتاً سفت که هیچ دردی نداری و با تحریک خیلی کمی درد داره بوجود آمده لطفاً میشه بگید ممکنه چی باشه و راه درمانش چیه
    ممنون

    1. احتمالا هموروئید داخلی است. علاوه بر مراجعه به پزشک و دریافت داروی مناسب لازم است رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و بعد از هر بار دفع مدفوع 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. مراقب باشید یبوست و اسهال نگیرید.

  130. Avatar photoسعید گفت:

    سلام وقت بخیر//من یک هفتست که در یکی از کپلهای باسنم یک حالت توده مانند سفت بوجود اومده که گاهی احساس درد میکنم.مربوط به خود مقعدم نیست…توی نرمی طرف راست باسنم و قسمت بالاییش هستش//شبیه کله قند هم هست انگار حالت تورم داخلی داره// نمیدونم اولین بار وقتی توی باشگاه دوچرخه زدم این حالت روز بعدش بوجود اومد

    1. ممکن است دچار لیپوم شده باشید. یا این توده در هنگام ورزش بر اثر ضربه ایجاد شده باشد. بهتر است به یک جراح مراجعه کنید.

  131. Avatar photoالهام گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    خانم دکتر حدود دو هفته پیش احساس یک تورم در نزدیکی مقعد داشتم که درد کمی داشت ۳ متخصص جراح تشخیص آبسه دادند و یک جراح هم گفتند زخم قدیمی فیشر است که در نهایت با عمل لیزر حدود ۵ روز پیش گفتند کیست سباسه بوده است. امروز دوباره در نزدیک مقعد سمت دیگر یک توده کوچک مثل همان قبلی بوجود آمده است. نگران شدم راهنمایی می فرمایید.

    1. مجدد به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. درضمن موهای زائد ناحیه را کاملا از بین ببرید و ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید و اگر اضافه وزن دارید حتما وزن خود را کم کنید. اصلاح رژیم غذایی فراموش نشود.

  132. Avatar photoعلی گفت:

    سلام دکتر مدتی پیش ماشین هول دادم بعدش درد در ناحیه مقعد و انتهای کمر پیدا شد . بعد مدتی یک چیز مثل نقطه در سوراخ مقعد در اومده

    1. اگر این سوراخ دقیقا در ناحیه مقعد است ممکن است بر اثر بیماری های مقعدی قبلی مبتلا به فیستول مقعدی شده باشید. اما اگر این سوراخ در ناحیه انتهای کمر و ساکروم است احتمالا قبلا مبتلا به کیست مویی پایین کمر بوده اید و متوجه آن نبودید و حالا بر اثر فشار بر ناحیه تشدید شده است.

  133. Avatar photoسارا گفت:

    سلام من چندروزه یه چیزی مثل جوش بین مقعد وبیکینیم هست که دست میزنم بهش دردناک هست بنظرتون چی هست

    1. ممکن است آبسه باشد. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و ناحیه را دستکاری نکنید.

  134. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خسته نباشید، من چند سالی هست که مشکل یبوست و بواسیر و شقاق داشتم و بعد از مراجعه به دکتر متوجه شدم که افتادگی روده دارم و ۳ ماه پیش هم افتادگی روده و بواسیر و شقاقم را با لیزر عمل کردم ، کامل خوب شده بودم اما روده ام‌همچنان به خوبی کار نمیکنه، و اینکه دو روز هست یک توده نرم در مقعد دیده میشه که انگار داخلش اب هست و درد کمی هم دارم، و چون تجربه بواسیر را دارم مطمعن هستم که بواسیر نیست،ممنون میشم راهنماییم کنین، من شهرستان هستم ایا لازم هست که برای ویزیت دوباره به تهران بیام؟و یک‌گزینه‌دیگر اینکه در خانواده ما مشکل روده و سرطان روده هم وجود داره

    1. بله لازم است مجدد ویزیت شوید. به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  135. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام
    ۲ روزه کنار مقعد من یک غده اندازه نخود بوجود اومده موقع نشستن حس میشه و بعضی وقتا خارش دارم ولی در حد خیلی کم هست
    ممنون میشم جواب بدین دکتر

    1. احتمالا دچار هموروئید شده اید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و بدون تشخیص قطعی متخصص اقدام به خوددرمانی نفرمایید. فشار را هم در حد امکان از ناحیه مقعد کم کنید و مراقب باشید یبوست و اسهال نگیرید.

  136. Avatar photoعلی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    یک روزه یه غده مانندی دوره مقعدم حس میکنم و در حالته عادی هیچ علائمی نداره حتی هنگام دفع اما هنگامی ک در دستشویی میشینم کمی درد میگیره مشکل چیه؟

    1. ممکن است هموروئید خارجی باشد. از یک متخصص داروی مناسب بگیرید و درمان های خانگی هموروئید را انجام دهید.

  137. Avatar photoرضا گفت:

    سلام بنده تقریبا 4 روز است که یک غده در بیرون مقعدم احساس می کنم و وقتی که بهش دست میزنم درد می‌گیرد نه خونریزی دارم و چرکی و فقط درد می‌کند مشکل من چیست

    1. به احتمال زیاد دچار هموروئید خارجی شده اید و نیاز به درمان دارویی و مراقبت خانگی دارید.

  138. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام ، من چند روزی دچار اسهالی خیلی اسیدی شدم که با سوزش خیلی زیادی همراه بود ، بعد از اون ناحیه بالایی ماهیچه معقد یه حالت گرفتگی و سفت شدن به خودش گرفته ، وقتی دست میزنم انگار یه ماهیچه گرد زیر پوستمه که خودش رو سفت کرده ، می خواستم بدونم تا چند روز اگه این مسئله ادامه پیدا کرد باید به دکتر مراجعه کنم ، چون ایران نیستم و بخاطر هزینه ها برام بهتره صبر کنم تا بیام ایران بعد بهش رسیدگی کنم ، این درد یه جایی روی لبه بالای معقد هست و وقتی میشینم یا در حال بلند شدن که به این ماهیچه فشار میاد درد حس میکنم ، همچنین وقتی با ماساژور این قسمت رو ماساژ میدم تا یکی دو ساعت اون قسمت نرم میشه (چون قبلا ورزش میکردم این ماساژور ویبره ای اسپاسم های ماهیچه ای رو آروم میکرد تست کردم و جواب داد) و دردی ندارم ولی بعدش دوباره این ماهیچه خودشو سفت میکنه

    1. از لگن آب گرم استفاده کنید. از مطب من هم می توانید وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص و درمان دقیق به شما اعلام می شود. احتمالا دچار زخم شقاق مقعدی یا فیشر شده اید.

  139. Avatar photoمینا گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید من حمل جراحی هموروئید تازگی ها انجام دادم که مشکل دفع برطرف شده اما یه سوال برام پیش آمده احساس میکنم داخل مقعد 4 تا 5 سانت داخلتر چیز مانع میشو که درد دارد و مانع راحتی دفع می‌شود باید همش شل و سفت کنم تا از آن مرحله عبور کند خیلی سخت شده علتش چی میتونه باشه.

    1. به دلیل التهاب بعد از عمل چنین احساسی دارید. حتما بعد از هر دفع مدفوع ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و تمرین کگل را در آب انجام دهید.

  140. Avatar photoاحسان گفت:

    سلام وقت بخیر . من چندماهی هست عمل سنتی ابسه مقعد انجام دادم و الان قسمت پایین مقعدم یک دگمه سفت هستش که بعضی موقعه فشار میدم اب میاد وقتی با دست لمس می کنم انگار در داخل مقعد هم هست شبیه رگ سفت شده . لطفا راهنمایی بفرمایید . با سپاس

    1. ممکن است به فیستول مقعدی مبتلا شده باشید. به یک متخصص مراجعه کنید.

  141. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام خانم دکتر،چند وقتیه متوجه شدم روی مقعد ی مقدار ورم داره وقتی دست میزنم بهش انگار ی چیز سفت اندازه عدس زیر پوسته،در صورتیکه روی پوست مقعد نه قرمزی وجود داره و نه جوش و چرک

    1. ممکن است هموروئید داخلی باشد. از مطب من یا یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  142. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر،دقیقا روی مقعد برامدگی ایجاد شده با چشم دیده میشه(داخل نیست) وقتی دست میزنم بهش انگار داخل برامدگی ی چیز سفته ،ب متخصص داخلی مراجعه کردم گفت همورویید خفیفه ی پماد داد با ی بسته کپسول ،الان از این که داخل برامدگی ی چیز سفته میترسم ،میترسم غده باشه.ممنون میشم راهنمایی کنید .و اینکه چطور وقت انلاین بگیرم ازتون؟

    1. اگر متخصص تشخیص هموروئید را گذاشته اند جای نگرانی نیست. اگر طی دو هفته با مصرف دارو و رعایت رژیم غذایی مشکل شما برطرف نشد می توانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید. اگر تهران تشریف ندارید و امکان ویزیت حضوری ندارید برای هماهنگی ویزیت آنلاین با مطب تماس بگیرید. از زمان رزرو وقت طی 72 ساعت به شما پاسخ داده خواهد شد.

  143. Avatar photoAryan گفت:

    سلام
    ببخشید
    هنگام شستشو متوجه یه غده ریزی شدم ک سیاه رنگه
    و میخواستم بدونم چطور به وجود اومده
    و مشکله جدی هست
    و درمانش چطور انجام میشه

    1. اگر منظور شما یک غده سیاه رنگ در ناحیه اطراف مقعد است ممکن است برگشت مو باشد. توصیه می کنم قبل از عفونی و دردناک شدن آن به یک متخصص مراجعه کنید.

  144. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام یه خورده بالاتر از مقعدم یه چیزی شبیه به دونه هست، یه دوسالی هست زیاد درد نمی کرد برای همین فکر کردم شاید چیز مهمی نیست ولی چند روز قبل همون ناحیه ضربه خورد و الان وقتی فشارش می دم درد می کنه و نمی تونم تحمل کنم. می خواستم بدونم چیز مهمی هست؟

    1. احتمالا به کیست مویی پایین کمر مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. این کیست بر اثر ضربه تحریک شده است و احتمال آبسه کردن آن بالاست.

  145. Avatar photoاشکان گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من اطراف مقعدم گوشت اضافه تشکیل‌شده بیشتر از یک تیکه هست و احساس میکنم در حال رشده
    ترشح و خارش، همزمان دارم
    یبوست ندارم و احساس درد خاصی تو ناحیه ندارم
    میشه لطفا راهنمایی کنید.

    1. ممکن است هموروئید داخلی درجه 4 باشد که از مقعد بیرون زده است. به همین دلیل درد احساس نمی کنید. قبل از عارضه دار شدن و عفونی شدن حتما به یک جراح حاذق در این زمینه مراجعه بفرماییدو

      1. Avatar photoاشکان گفت:

        خانم دکتر یعنی با لیزر امکان درمانش نیست؟
        میتونم وقت بگیرم ازتون برای نظر قطعی؟

        1. از مطب وقت بگیرید. معمولا انواع هموروئید با لیزر پرتوان درمان می شود.

      2. Avatar photoاشکان گفت:

        خانم دکتر امکان درمان با لیزر وجود نداره؟
        میتونم وقت بگیرم از شما برای معاینه که قطعی بشه چیه

  146. Avatar photoحسن گفت:

    سلام خانم دکتر من قبلا وقتی ادویه خیلی تند با غذا میخوردم هنگام دفع لبه بیرونی مقعدم سوزش داشت و در حالت عادی مشکلی نداشتم 2روز پیش بدون اینکه غذای خاصی بخورم موقع دفع درد داشتم و هنگام دفع با دست که به دور مقعد دست میزدم بر امدگی دیده میشود و بعد از دفع برامدگی به داخل میره و چیزی دیده نمیشه، دیروز فست فود با سس تند خوردم که چند ساعت بعد موقع دفع هم درد و هم خون اومد که خونش خیلی تیره و زیاد بود
    سریع به دکتر متخصصی مراجعه کردم بعد معاینه گفت چیزی نیست و دچار شقاق شدی و داروهای دافلون500 ودوکسی ترکس(کلسیم دوبسیلات) 500 وسی لاکس وپماد2درصد دیلتیژل دادن که با یک بار مصرف خون قطع شد و لی هنوز درد هنگام دفع وجود داره به نظرتون دکتر دیگه ای لازمه برم فقط لبه های مقعد سوزش و درد داره و نشستن هم برام سخت شده

    1. داروهای تجویز شده را تا انتها مصرف کنید. رژیم غذایی سالم و پرفیبر داشته باشید. اگر علائم شما برطرف شد دیگر نیازی به مراجعه مجدد ندارید. اما اگر کوچکترین علامتی داشتید حتما مجدد مراجعه کنید و از تکرار داروهای قبلی خودداری کنید.

  147. Avatar photoارمان گفت:

    سلام خانم دکتر من الان حدودا یه هفته هست سمت چپ باسنم چسبیده به کمر زیر پوستم یه سفتی هست اندازه ۳..۴سانته میشه رفته رفته دردش شدید میشه ممنون میشم تشخیصتون و بفرمائید

    1. ممکن است کیست مویی باشد. برای تشخیص قطعی از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  148. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانم دکتر
    من از حدود یک هفته پیش متوجه شدم انگار یه چیزی مثل مدفوع تو مقعدم هستش ولی بعد از دست شویی رفتن هنوز همون حسو دارم انگار یه چیزه اضافیه ولی بیرون زدگی ندارم از مقعد موقع نشستن بیشتر حسش میکنم و دستشوییم که میرم بازم بعدش هست خیلی نگرانم نکنه چیزه بدی باشه چند روز پیش که دستشویی بودم وقتی با دستمال ناحیه مقعدمو خشک کردم یه ذره خیلی کم رنگ خون گرفته بود خیلی خیلی کم رنگ واین که به تازگیم تو همین هفته ازمایش دادم و نرمال بوده
    میشه راهنماییم کنید
    انگار مدفوعه دقیقا چسبیده به سوراخ مقعد ولی بعد از دستشویی کردن باز اون حسو دارم
    مرسی از توجهتون

    1. احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید. اگر رژیم غذایی مناسب هموروئید داشته باشید و از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید احتمال درمان هموروئید وجود دارد.

  149. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانم دکتر حقیقتش من یک ماه خورده پیش توی شهرمون عمل بیرونی فکر کنم شقاق انجام دادم و الان زخمم کامل خوب شده فقط هنگام دفع دچار اسپاسم میشم بعد این سوزش و خارش کهیر داره باید چیکار کنم با اینکه از ملین استفاد میکنم لطفا راهنماییم کنید با تشکر

  150. Avatar photoبهار گفت:

    سلام من حدود دو هفته اس کنار معقدم یه برامدگی شل به اندازه ی نخود دراومده هیچ درد و خارشی هم ندارم

    1. ممکن است هموروئید پرولابه باشد.

  151. Avatar photoآران گفت:

    سلام بین بیضم و مقعدم یه توده سفت هست که درد و سوزش و خونریزی هم نداره فقط امروز که فشار دادم ازش یه آبی اومد میتونه مشکل باشه؟

    1. بله لطفا از مطب من یا از یک جراح ارولوژ وقت بگیرید.

  152. Avatar photoAmir گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید من ۱۷ سالمه و تقریبا یک سال هست که اسهالم خیلی دکترا رفتم ک تشخیص ندادن چیه آزمایش هم زیاد دادم تا اینکه آخرین دکتر بهم گفت باید کولونوسکوپی شی دیگه منم نرفتم الان که ناحیه مقعد میبینم یه غده ای از نخود یکم بزرگتر دیدم ک دلیل زیادم و خارش رو دونستم الان خانوم شما اینو چی تشخیص میدین؟؟؟

    1. احتمالا به دلیل اسهال مزمن به هموروئید مبتلا شده اید. علت بروز اسهال مزمن نیز باید با آزمایش های تشخیصی و کنترل تغذیه مشخص شود. اگر امکان مراجعه حضوری ندارید برای درمان هموروئید می توانید از مطب ویزیت آنلاین بگیرید و داروی قوی برای شما تجویز خواهد شد.

  153. Avatar photoامیر حسین گفت:

    با سلام من یک کیست درون منقعد دارم در سونوگرافی تشخیص داده شد چه عملی باید انجام بدهم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. در صورت امکان برای شما جراحی کیست مویی با لیزر پرتوان انجام می شود. اگر توده بزرگ نباشد بهتر است بخیه داخل مقعد زده نشود. زیرا جراحی با لیزر همزمان با برش ترمیم سطحی هم انجام می دهد و سر عروق و اعصاب بسته می شود. اما اگر توده بزرگ باشد ممکن است نیاز باشد با بخیه بسته شود.

  154. Avatar photoZahra گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    عذرخواهی میکنم من بعضی وقتا حس میکنم چیزی داخل مقعدم فرو میره به نظرتون چی هست؟

    1. هموروئید ترومبوزه و حتی عفونت و آبسه مقعدی ناشی از زخم شقاق مقعدی چنین علائمی را بروز می دهد.

  155. Avatar photoAbbas110 گفت:

    سلام
    بنده مدتی است که در سمت بالای مقعدم به سمت کمرم
    یک چیز سفتی رو حس میکنم که گاهی باعث ایجاد درد در موقع نشستن و گاهی هم بدون درد است
    گاهی بسیار سفت و محکم می‌شود و گاهی هیچ علائمی ندارد ولی ناپدید نمی‌شود
    در صورت امکان میشه راهنمایی ام کنید پیش چه دکتری با چه تخصصی برای این مشکل برم ،و مشکلم چیه

    1. از مطب من یا یک جراح می توانید وقت ویزیت بگیرید. به احتمال زیاد دچار کیست مویی پایین کمر شده اید.

  156. Avatar photoنفس محمدی گفت:

    سلام خسته نباشد خانم دکتر من تازه شده 18سالم ازدواج کردم این 10ماه میشه یه چیزی در پشت یعنی مقعد در اوردم جایی که دستشویی زیاد میکنیم یکم اونورترش هست یه چیزی مثل جوش رنگش سفید نمی‌دونم چیه تا حالا از این چیزا نداشتم اولین بارمه نمی‌دونم چی هست چجور درمان میشه خواهش میکنم بهم بگید نه درد حس میکنم. نه خونریزی هیچی فقط اونجاس درد چیزی ندارم

    1. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. اگر توده ایجاد شده در انتهای ستون فقرات و در ناحیه ساکروم باشد ممکن است یک جوش سطحی و یا یک کیست مویی پایین کمر باشد. اما اگر علائم ایجاد شده مربوط به مقعد باشد احتمالات دیگری وجود خواهد داشت. بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی به شما اعلام خواهد شد.

  157. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام آقای دکتر من حدود ۴ ساله یبوست دارم هیچ قرص و دارویی کار ساز نبوده حتی شیاف آزمایش تروئید هم دادم منفی بوده فقط میدونم وقتی از محل زندگیمون که حدود ۸ ساعت با تهران فاصله داره به تهران اومدم یک ماه و نیم تهران موندم ویبوست گرفتم و بعد از ۴ سال دباره رفتم تهران یک ماه و نیم موندم و یبوستم خوب شد و وقتی برگشتم دباره یوبس بودم راهکار بدید لطفا یه غده بزرگ هم کنار مقعدم به وجود اومده که وقتی میخوام از تو آینده به مقعد نگاه کنم کلا جلوی مقعد رو گرفته

    1. احتمالا به دلیل یبوست مزمن دچار هموروئید یا همان بواسیر شده اید. حتما هر روز 10 لیوان آب بنوشید. میوه و سبزی و نان سبوسدار میل کنید. خوراکی های یبوست زا مصرف نکنید. از یک متخصص هم وقت ویزیت بگیرید. اگر به موقع اقدام کنید با مصرف دارو درمان می شوید در غیر این صورت نیاز به جراحی یا لیزر هموروئید خواهید داشت.

  158. Avatar photoهوشنگ۱۱ گفت:

    سلام خانم دکتر‌من مدتیه دچار hpv شدم نوع ۱۱،و مقعدم زگیل تناسلی زده ، چند مرحله کرایو رفتم و بهتر شده و کمتر شده ، اما احساس میکنم لبه ی داخلی زگیل داره و خارش داره ، باید برای درمانش پیش چ متخصصی برم ؟ و اینکه امکان داره داخل مقعد پخش و به روده برسه ؟ لطفا از نگرانی درم بیاریذ😞

    1. احتمال انتقال زگیل تناسلی به دیگر حفره های بدن امکانپذیر است. اگر به تازگی کرایو را انجام داده اید جای نگرانی نیست اما اگر طی یک هفته تا 10 همچنان احساس می کنید که دچار التهاب و زائده هستید مجدد به پزشک معالج خود مراجعه کنید. حتما سیستم ایمنی را با تغذیه و مکمل غذایی تقویت کنید.

  159. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سابقه هیموروئید داشتم که درمان شد چند وقت پیش، الان دچار شقاق شدم و در حال مصرف دارو هستم، تورمی ندارم اما یکی دوروزی هست که در دیواره مقعد احساس گرفتگی عضله و درد خفیف دارم ممنون میشم راهنمایی کنید ایا به علت شقاق هست؟

    1. معمولا شقاق مقعد منجر به بروز تنگی و اسپاسم مقعد می شود. حتما از لگن آب ولرم و پله توالت فرنگی یا توالت ایرانی استفاده کنید که دفع مدفوع کامل انجام شود. اگر داروهای تجویز شده طی یک هفته پاسخ نداد حتما به متخصص مراجعه کنید که داروی جدید و مناسب برای شما تجویز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *