دسته: بیماری های مقعد

درمان گشادی مقعدی

دیلاته شدن مقعد یا گشادی مقعدی یکی از بیماری هایی است که در اثر بیماری های نشیمنگاه مثل هموروئید، رابطه مقعدی و … بروز می کند. روش درمان گشادی مقعدی با تشخیص علت بیماری تعیین می گردد.  این بیماری نه تنها سبب ایجاد مشکلات جسمی در بیماران می شود، بلکه سبب مشکلات رفتاری و روانی متفاوت نیز می گردد. گشادی مقعدی حتی می تواند از حضور این بیماران در جمع های خصوصی و عمومی جلوگیری می کند و بسیار آزار دهنده می باشد. دکتر زهرا سعادتی اخیرا روش جدید را در جراحی با لیزر به کار می برند که امکان کاهش بروز عوارض دیلاته و گشاد شدن مقعد از جمله بی اختیاری مقعد را کاهش می دهد. در برخی موارد نیز امکان لیزر و درمان این بیماران با دستگاه لیزر خاص و جدیدی که اخیرا به کار می گیرند وجود دارد.

انواع روش های درمان گشادی مقعد

همانطور که در ابتدا ذکر شد تشخیص علت بروز گشادی مقعدی برای انتخاب بهترین روش درمانی بسیار مهم است. اگر بیمار دچار همووئید یا همان بواسیر شده باشد می تواند با دارو درمانی یا لیزر هموروئید به درمان گشادی مقعدی دست یابد.

طب سنتی و علوم درمانی روز، راه هایی برای درمان بیماری های مقعدی دارند. برای درمان گشادی مقعدی می توان با نظر متخصص تواما از طب سنتی و علوم پزشکی برای درمان گشادی مقعدی سود برد.

بیوفیدبک برای تقویت عضلات کف لگن و درمان گشادی مقعدی

بسیاری از جراحان و متخصصان متبحر با استفاده از تکنولوژی روز و استفاده از روش لیزر درمانی و روش های الکتریکی به تقویت ماهیچه های ناحیه مقعد می پردازند، پزشکان در تعداد جلسات مختلف اقدام به تنگ کردن مقعد در افراد با سنین مختلف می کنند تا مشکلات آنها رفع شود.

ضعف عضلات کف لگن و یا کهولت سن، زایمان و حتی رابطه مقعدی نیز می تواند منجر به بروز گشادی مقعدی گردد. در مواقع متخصص جراحی روش جراحی با لیزر یا مراجعه به متخصص بیوفیدبک را پیشنهاد می کند.

البته در برخی از افراد نیز، با بهبود بیماری های آنها از قبیل هموروئید، عفونت های مقعدی، شقاق و …، مشکل گشادی مقعد نیز خود به خود و با گذشت زمان بهبود می یابد و ماهیچه های ناحیه مقعد دوباره جمع می شوند و مقعد به شکل و فرم اولیه باز می گردد، اما این افراد باید کمی صبور باشند و کمی احتیاط کنند.

کسانی که دچار این مشکل هستند بهتر است در هنگام دستشویی و خارج شدن مدفوع زور نزنند و از نشستن های طولانی در توالت خودداری و سعی کنند با تغذیه مناسب و پاسخ سریع به احساس دفع مدفوع، از حاد شدن مشکل خود بکاهند و سریعا به متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنند.

درمان گشادی مقعدی در منزل

یکی از مهم ترین تمرینات برای درمان گشادی مقعدی تمرینات کگل است که می تواند علاوه بر درمان گشادی مقعد، به تنگ کردن واژن در زنان نیز کمک کند. در این تمرین بیمار به طور روزانه و در وعده های مختلف به دفعات مقعد خود را جمع می کند. انگار که می خواهید جلوی دفع مدفوع یا ادرار را بگیرید. این تمرین را می توانید به طور خوابیده یا حتی ایستاده انجام دهید. اگر دچار زخم شقاق می باشید انجام این تمرین به شما توصیه نمی شود.

این تمرین را باید برای چندین ماه انجام داد و مدت نگهداشتن عضلات کف لگن نیز حداقل به هفت ثانیه برسد تا نتیجه مورد نظر را بگیریم.

تمرین کمک کننده دیگر نیز برای رفع این مشکل، این مورد می باشد که افراد روزها و زمانی که به پشت خوابیده اند، به طور مرتب ناحیه مقعد خود را منبسط و منقبظ کنند تا بافت های ماهیچه ای این ناحیه از بدن به شکل اولیه خود برگردد.

اگر انجام این تمرینات برای شما مشکل است متخصص بیوفیدبک را به شما پیشنهاد خواهد داد.

درمان گشادی مقعدی در طب سنتی

در طب سنتی نیز خیلی از متخصصان، بیمارانی که به این مشکل دچار هستند را ترغیب به استفاده از عسل می کنند، این بیماران توسط عسل نواحی داخلی و خارجی مقعد خود را به طور مکرر ماساژ دهند تا بافت های ماهیچه ای ناحیه مقعد جمع شوند.

علل دچار شدن به گشادی مقعد

برخی از افراد در اثر ابتلا به برخی از بیماری های نشیمنگاه مانند بواسیر، یبوست، هموروئید و …دچار گشادی مقعد می شوند. برخی بیماران نیز به دلیل کهولت سن و یا زایمان دچار ضعف عضلات کف لگن می شوند. ضعف عضلات مقعدی منجر به بروز گشادی مقعدی می گردد.

برخی نیز به دلایلی همچون رابطه جنسی مقعدی دچار گشادی مقعدی می شوند. قابل ذکر است که داشتن رابطه جنسی از ناحیه مقعد نه تنها از نظر دینی کراهت دارد، بلکه سبب ایجاد عفونت های مختلف در زنان و مردان و حتی بروز سرطان می شود.

یکی از مشکلاتی که در اثر گشادی مقعد در افراد ایجاد می شود و سبب آزار آنها در همه جا می گردد عدم کنترل باد معده و دفع مدفوع می باشد که به همین خاطر باید به فکر درمان گشادی مقعد باشیم.

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

  • سلام خانم دکتر...تورو خدا کمکم کنین...دارم دیوونه میشم...بنده 30 سال سن دارم پسر هستم که تقریبا 5 سالی میشه که عادت خیلی بدی دارم و اونم اینه که بیشتر از نیم ساعت رو دسشویی میشینم و با آب گرم با مقعدم بازی میکنم...الان مقعدم کاملا گشاد شده و تقریبا نمیتونم باده معدمو نگه دارم...و واسه مدفوع کردن هم حتما باید با مقعدم بازی کنم تا مدفوم بیاد...خیلی خیلی افسرده شدم...هیچ حایی نمیتونم برم با دوستام...هیچ مهمونی دوست ندارم برم...خیلی میترسم بی اختیاری کامل بگیرم توو این سن...میخاستم ببینم میشه مقعدم رو تنگ کرد و درمانش گرد این گشادی مقعدم رو...چون واقعا گشاد شده...دارم دیوونه میشم...

    • سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید بعد از معاینه نظر قطعی اعلام خواهد شد. به احتمال زیاد می توان با لیزر پرتوان مشکل شما را رفع کرد.

      • بسیار ممنون از لطف شما...فقط بنده شهرستانم...امکان وقت گرفتن و مراجعه ی حضوری هست؟؟؟چون باید حل بشه اصلا تمرکز ندارم

        • سلام خانوم دکتر
          من پسر 18 ساله هستم ولی مشکلی دارم که هرچقد زور میزنم نمیتونم دفع مدفوع کنم و مجبورم با انگشت یا بازی کردن با مقعد این کارو بکنم و الان هم بیشتر نگرانیم اینه که تو استخدام ها دچار مشکل شم به خاطر گشادی مقعد میشه لطفا راهنمایی کنین

          • از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر دهانه مقعد شما باز شده است نباید مشکلی برای دفع داشته باشید و مشکل کنترل مقعد خواهید داشت. اگر مبتلا به بیماری های مقعد باشید با داروی قوی یا جراحی با لیزر مشکل شما حل خواهد شد.

  • سلام
    خسته نباشید
    ببخشید بنده پسر ۱۸ساله هستم و نزدیک سه سال پیش رو مقعدم یه پارگی رخ داد که اوایل کمی خون ریزی داشت و بعد ها اندازش بیشتر شد و خونی هم نیومد.
    الآن مقعدم گشاد شده و با آب گرم مدفوعم رو دفع میکنم و تو حالت خوابیده هم در داخلش هوا پر میشه و باد معده زیاد ازیتم میکنه.
    میخواستم بپرسم اگه جراحی بشم چقدر برمیداره و اینکه دوره نقاهتش چه مدته، چون تو شهرستان هستم و در دسترسم نیست و با ویزیت غیر حضوری میشه جواب هامو بگیرم،
    خیلی ممنون میشم هر چه سریع تر جوابم رو بدید

  • سلام خانم دکتر
    سن من 17 سال هست
    و تقریبا 1 سالی میشه که عادت بدی دارم و هر وقت حمام میروم با مقعدم بازی میکنم و اشیائی داخل مقعدم می کنم
    الان مقعدم بشدت درد می کند و وقت دفع مدفوع میسوزد
    خواستم بدانم که علت ممکنه چی باشه.

    • سلام علت همان عادت بدی است که عنوان کرده اید. این عادت بد را ترک کنید تا بیش از این به سلامتی خود آسیب نزنید. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر نیز مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. اگر این روند ادامه پیدا کند در مراحل اولیه دچار شقاق و هموروئید و در مراحل پیشرفته دچار آبسه مقعدی و فیستول مقعدی می شوید که پروسه درمان بسیار دردناک، سخت و پرهزینه ای دارد.

    • سلام من یه دخترم به طوری خجالت میکشم کنار کسی بخابم یا شب تو خونه ی کسی بخابم تو خونمون همه میدونن من شب تو ۸اب از شکمم باد میاد ابرو برام نزاشته حتی میترسم دراز بکشم ۱۰سال با این مشکل درگیرم مدت ۴ساله با پسری دوستم چند بار رابطه از مقعد داشتیم اما مخالفم اما اون شرایطمو درک نمیکنه ۱۰سال پیش بواسیر داشتم عمل کردم اینجور شدم و رابطه از مقعد اونو بدتر کرد و شهرستان هستم بهم دارویی معرفی کنید تا بتونم مشکلمو حل کنم

      • عمل جراحی هموروئید منجر به دیلاته شدن مقعد نمی شود و به دلیل رابطه مقعدی به این مشکل دچار شده اید. از ایجاد رابطه مقعدی جدا خودداری کنید و به یک متخصص مراجعه کنید. می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور نیز بگیرید.

  • سلام .مراحل وقت غیرحضوری به چه صورت هست.
    ایا باارسال عکس میشود از مشکل اگاه شد
    من شهرستان هستم و به هیچ عنوان نمیتونم حضوری خدمت برسم

      • سلام .خانم دکتر من پسری ۲۱ساله امدحدودا ۱۰سال پیش مقعدم خارش داشت نمیدونستم چیکار کنم تا خوب شع از روی نادانی اشائ پلاستیکی ب مقعدم فرو بردم ک باعث شد گشاد شع رفته رفته گشادتر هم شد الان خیلی داغونم کرده نمیدونم ب کدوم دکتر مراجعه کنم و خجالت میکشم نمیتونم ب کسی بگم شهرستان هستم بیشتر از ۱بار نمیتونم بیام ک کسی نفهمه لطفا کمکم کنید خواهشا .

  • سلام ببخشید من پسرم15سالمه تقریبا5سال پیش از روی نادانی وکنجکاوی با دوستانم چندبار رابطه جنسی داشتم وحالا مقعدم گشاد شده نمی دونم چه کار کنم برای شغل اینده ام خیلی پایم گیره درتوانمم نیست هزینه انچنانی بپردازم خواهشا اگر می شود راهنمایی کنید

    • سلام بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. پیشنهاد می کنم ورزش کگل را انجام دهید و از انجام رابطه مقعدی و یا ایجاد هرگونه فشار به ناحیه مقعد خودداری کنید.

  • سلام، خانم دکتر من پیش از ده بار رابطه جنسی داشته ام و پسر هستم و مقعد من کمی گشاد شده و 15 سالمه آیا با ورزش کگل به حالت اول باز می گردد

    • سلام کمترین عارضه رابطه مقعدی برای زنان و مردان بروز گشادی مقعد است. اگر این عادت را ترک کنید و میزان آسیب زیاد نباشد با ورزش کگل نتیجه خواهید گرفت.

  • آیا گشاد شدن مقعد در رابطه جنسی گشاد شده باشد و تازه وارد سن بلوغ شده ام آیا ممکنه که در سن بلوغ به حالت اول خود باز گردد

    • در صورت ترک این عادت و اقدام به درمان در برخی موارد این امکان وجود دارد.

  • ببخشید من و نامزدم بسیار علاقه به رابطه مقعدی داریم و نامزدم از این راه ارضا می شود و ارگاسم می شود و احساس می کنیم مقعد گشادش شده ما حدود ۵ ساله ماهی ۲ بار رابطه مقعدی داشتیم ایا با عمل میشه تنگ کرد و این تنگ شدن دائمی هستش (چون ما به رابطه مقعدی علاقه داریم و انجامش می دیم ) و بعد از عمل تنگ کردن اگر ما دو باره رابطه داشته باشیم دوباره گشاد می شود یا این تگی دائمی هست لطفا راهنمایی کنید

    • سلام خیر دائمی نیست و اگر مجدد رابطه مقعدی داشته باشید در بهترین حالت فقط مقعد گشاد می شود. عوارض دیگری مثل هموروئید، شقاق، آبسه مقعدی و فیستول مقعدی و بروز بیماری های ناشناخته مقعدی از جمله عوارض رابطه مقعدی مکرر می باشد. برای حل این مشکل با یک مشاور خانواده صحبت کنید. متخصص جراحی فقط عارضه پیش آمده را درمان و جراحی می کند و پیشگیری از بروز مجدد به عهده خودتان است.

  • سلام و وقت بخیر خانم دکتر تورو خدا منو راهنمایی کنید من 7سال با یه خانم همدیگرو دوست داریم و میخوایم ازدواج کنیم از همون سال اول آشنایی رابطه داشتیم در حد بیرون از مقعد و در حد ارضا کردن هم بعد مدتی از مقعد رابطه برقرار کردم و به راحتی وارد شد و احساس کردم هیچ دردی ندارن و همین بگم راحت وارد میشه طوری که احساس نمیکنم وارد مقعد شده همین مسله باعث شک و تردیدم شده که قبلا رابطه داشته یا نه راهنمایی کنید راحت آلت وارد مقعد شدن دلیلش چیه

    • سلام هزاران دلیل ممکن است وجود داشته باشد و الزاما به دلیل رابطه مقعدی این عارضه بروز نمی کند. فقط متخصص پزشکی قانونی می تواند در این مورد نظر قطعی بدهد.

  • سلام خانم دکتر من خانمی چهل ساله هستم بنده هفده سال پیش عمل زیبایی انجام دادم واین پوست اضافی رو سمت معقد من جمع کرده بودن به مرور زمان وبالا رفتن سنم این پوست شل شده وی شکل خیلی زشتی به معقدم داده همسرم خیلی ایراد میگیره خودم هم به خاطر این مشکل خجالت میکشم از شهرستان مزاحم میشم خواستم ببینم با ی روشی این ضایعه پوستی که حدود دو سانت هم هست ضخامت هم داره درمان میشه

    • سلام بله با لیزر پرتوان و بدون اسکار کاملا برداشته می شود و عارضه و مشکلی هم ندارد. ابتدا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید سپس برای شما وقت لیزر هماهنگ می شود که یک روزه تشریف بیاورید تهران و بدون معطلی لیزر را انجام دهید.

      • سلام من پسر هستم ۱۸ سالمه ۵ بار رابطه مقعدی ۴یا۵ سال پیش داشتم یه چند سالی هم هست عادت بدی کردم با انگشت با مقعد خودم بازی میکنم البته خیلی کوتاه تقریبا مالی یکی دو دفعه این کار رو میکنم الان فکر میکنم مقعدم گشاد شده یه کمی تو نگهداشتن باد معده بعضی اوقاتمشکل دارم لطفا کمکم کنین چون نمیتونم حضوری خدمت برسم لطفا کمکم کنین

1 2 3 18
منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • اطلاعات عمومی پزشکی

شکل آلت تناسلی زنان و آناتومی واژن چگونه است؟

اگرچه دستگاه تناسلی خارجی زن معمولاً به عنوان واژن نامیده می شود، اما واژن تنها…

ژانویه 10, 2024
  • بیماری های مقعد
  • توده های ناحیه مقعد

علت نبض زدن مقعد شقاق، بواسیر و آبسه

عمدتا علت نبض زدن مقعد زخم شقاق مقعدی می باشد. اگر این نبض زدن همراه…

ژانویه 3, 2024
  • بیماری های گوارشی

پولیپ روده چیست؟

پولیپ روده زائده ای شبیه به بافت دستگاه گوارش است که ممکن است در روده…

دسامبر 18, 2023
  • بیماری های مقعد

نحوه نشستن بیماران هموروئید و شقاق

هموروئید گاهی با خارش، ناراحتی، درد و خونریزی همراه است. در میان بسیاری از روش…

نوامبر 8, 2023
  • اطلاعات عمومی پزشکی

ملین یا مسهل چیست؟

از یبوست خسته شده اید و فکر می کنید به کمک نیاز دارید؟ آیا می…

اکتبر 31, 2023
  • بیماری های مقعد

همه چیز درباره پارگی مقعد

پارگی مقعد یک بریدگی یا پارگی در نواحی مقعد می باشد. ترک در پوست سبب…

اکتبر 21, 2023

اولین بانوی جراح تخصصی هموروئید و شقاق با لیزر در ایران. تمام مراحل با لیزر و توسط دکتر سعادتی انجام می شود. واتساپ  09120052674