بیماری های مقعد

برای خونریزی مقعدی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای خونریزی مقعدی به چه دکتری مراجعه کنیم

زمانی که بیمار دچار خونریزی مقعدی می شود ممکن است به بیماری شقاق یا همان فیشر، هموروئید یا همان بواسیر مبتلا باشد. تا زمانی که به بواسیر یا هموروئید داخلی مبتلا باشید شما فقط خونریزی را مشاهده می کنید و درد و سوزشی ندارید. و بیمار تنها در هنگام مدفوع چند قطره خون مشاهده می کند. اما زمانی که بیماری سوزش و درد هم همزمان با خونریزی مقعدی مشاهده می کند احتمالا دچار شقاق شده است. خونریزی های شدید و زیاد به رنگ روشن می توانند نشانه ترکیدن هموروئید ترومبوزه باشد. در این زمان باید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

بهترین دکتر خونریزی مقعدی کیست؟

زمانی که بیماران دچار چنین مشکلی می شوند سردرگم شده و نمی دانند به چه دکتر متخصصی مراجعه کنند. همانطور که ذکر شد برای پی گیری و درمان خونریزی های مقعدی به رنگ روشن بهتر است به متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر باتجربه در این زمینه مراجعه کنید. متخصصی را انتخاب کنید که علم و تجربه کافی برای درمان خونریزی مقعدی را داشته باشد تا بتواند با تشخیص سریع بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد دهند.

شماتیک دلایل خونریزی مقعدی هموروئید داخلی هموروئید خارجی و شقاق

برای خونریزی مقعدی ناشی از شقاق و هموروئید به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید.

به طور کلی به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که بیماری بواسیر داخلی می باشد آن را کنترل کنید و با رعایت نکاتی که توسط دکتر خونریزی مقعدی توصیه می‌ شود از تشدید آن جلوگیری کنید. اما زمانی که کوچک ترین خونریزی در ناحیه مقعد مشاهده کردید سریعاً به متخصص مراجعه کنید. انتخاب پزشک متخصص بسیار مهم است. زیرا عدم درمان خونریزی مقعدی با روش صحیح باعث طولانی تر شدن درمان و همچنین بروز مشکلات جدی در بیمار می شود. همچنین دکتر متخصص خونریزی مقعدی باید با تمامی روش های درمانی به روز و جدید آشنا باشد و سوابق کافی برای درمان را داشته باشد.

چه زمانی خونریزی مقعدی خطرناک است؟

  • زمانی خونریزی مقعدی خطرناک و اورژانسی است که بیمار علائم زیر را از خود بروز بدهد: تنفس تند و سطحی
  • وجود سرگیجه
  • تار شدن میدان دید
  • داشتن حالت تهوع و همچنین غش کردن
  • وجود رطوبت، سردی و رنگ پریدگی پوست
  • کم شدن ادرار
  • لخته شدن خون یا درد در ناحیه مقعدی و شکم

در این مواقع بیمار باید به طور اورژانسی به متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کند.

دلایل خونریزی مقعدی چیست؟

خونریزی مقعدی دلایل مختلفی می‌ تواند داشته باشد که از جمله جدیدترین دلایلی که برای این مشکل می‌ توان نام برد عبارت است از: مدفوع سفت، یبوست مزمن، پارگی پوست مقعد که همان شقاق مقعد یا فیشر مقعد نامیده می‌ شود و از همه مهم تر که بسیار شایع می باشد بواسیر یا هموروئید است.

علاوه بر این خونریزی مقعدی به رنگ تیره و حتی سیاه می تواند نشانه‌ ای از یک بیماری بسیار خطرناک مانند سرطان روده و سرطان مقعد باشد.

سوالات متداول خونریزی مقعدی و انتخاب دکتر متخصص

۱-‌ مراجعه به دکتر خونریزی مقعدی چقدر اهمیت دارد؟

برای درمان خونریزی مقعدی به یک دکتر متخصص باتجربه در این زمینه مراجعه کنید تا دچار عوارض و تشدید این بیماری نشوید. مراجعه دیرهنگام به دکتر خونریزی مقعدی می تواند منجر به نیاز بیمار به عمل جراحی شود. علائم این بیماری معمولا با مصرف داروی درست و به جا از بین می رود.

۲- ویژگی های یک پزشک خوب برای درمان خونریزی مقعدی چیست؟

باید برای درمان خونریزی مقعدی به پزشکی مراجعه کنید که اطلاعات کافی در این زمینه درمان و جراحی و لیزر هموروئید، شقاق، آبسه مقعدی و فیستول مقعدی را داشته باشد.

۳- روش تشخیص پزشکی در هنگام خونریزی مقعدی چیست؟

معمولاً دکتر خونریزی مقعدی از روش های مختلفی برای تشخیص بیماری استفاده می‌ کنند که از جمله این روش ها کولونوسکوپی و همچنین غربالگری خون در مدفوع می باشد. همچنین زمانی که بیماری هموروئید به صورت خارجی باشد آن ها می‌توانند با بررسی علائم که معمولاً رنگ و حالت آن می باشد بیماری را تشخیص داده و راه درمان مناسب را تجویز می کنند. عمداتا علت خونریزی مقعدی با معاینه ساده مقعد مشخص می شود.

۴- آیا تجربه پزشک برای درمان خونریزی مقعدی تاثیر گذار می باشد؟

با اطمینان می توان گفت که دکتر خونریزی مقعدی باید دارای تجربه کافی برای انجام این کار باشد. زیرا یک دکتر متخصص باتجربه بهترین و سریعترین روش درمان را برای شما تجویز می کند تا برای مدت طولانی درگیر بیماری نباشید.

۵- مدر‌ک پزشک متخصص که برای خونریزی مقعدی باید به آن مراجعه شود چیست؟

برای درمان خونریزی مقعدی به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. یک پزشک عمومی بعد از گذراندن دوره تخصصی جراحی عمومی می تواند بورد تخصصی جراحی را دریافت کند. سپس متخصص جراحی عمومی می تواند با گذراندن دوره های لیزر کار جراحی با لیزر را انجام دهد. توجه کنید که جراحی با لیزر نیازمند هنر و تجربه بالای جراح می باشد.

۶- روش های مختلف درمان خونریزی مقعدی چیست؟

دکتر خونریزی مقعدی می تواند در سریع ترین زمان ممکن این بیماری را تشخیص دهد و درمان مناسب را ارائه کند. مثلاً اگر بیمار دچار شقاق یا هموروئید باشد و در روزهای ابتدایی به پزشک مراجعه کند با استفاده از دارو درمان خواهد شد. اما در صورتی که بیماری پیشرفته تر باشد و باعث آسیب به بافت مقعدی گردد باید با کمک جراحی یا با کمک روش های پیشرفته تری مانند استفاده از لیزر درمان شود.

7-برای خونریزی مقعدی بدون درد به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

خونریزی مقعدی بدون درد معمولا نشانه هموروئید داخلی است. برای تشخیص و درمان هموروئید داخلی به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

66 دیدگاه برای “برای خونریزی مقعدی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

  1. سلام خانم دکتر زهرا سعادتی من خون ریزی دارم از مقعدم 10 سال میشه درد یا سوزش ندارم فقط خون ریزی دارم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی یا شقاق شده باشید. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و منتظر درد نباشید.

      1. Avatar photoFarid گفت:

        سلام خانم م هم درد دارم هم سوزش درحالت دستشویی کردن

        1. سلام ممکن است دچار شقاق و حتی هموروئید شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ناحیه را با کمی کرم آلوورا یا روغن نارگیل چرب کنید و همواره ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید.

  2. Avatar photoرویا گفت:

    با عرض سلام من 51 ساله هستم حدود 11 روز قبل به علت داشتن خونریزی بخاطر شقاق و داشتن هموروئید خارجی به متخصص کلون مراجعه و بوتاکس تزریق نمودند و داروهای دیلتیژل و لیدوکایین دادند که من متاسفانه به هر دو واکنش بد داشته و سوزش و خارش دارم که دوباره به من پماد ویتامین آ-دی تجویز شده. آیا بدون استفاده از پماد دیلتیژل در داخل -شقاق عمیق با بوتاکس درمان میشود؟ داروی جایگزین وجود ندارد ؟دردهای حالت نیزه ای و تیز همراه با سوزش دارم البته بعد از اجابت مزاج . آیا این دردها طبیعی است و باید زمان یک تا دو ماه بعد از تزریق سپری شود ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام داروهای مختلفی برای درمان شقاق وجود دارد که بعد از معاینه بیمار تجویز می شود. بوتاکس تاثیر آنی ندارد و تا فلج شدن عضله مورد نظر پزشک حداقل یک هفته زمان می برد.

  3. Avatar photoابوذر گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    بنده چندسالی هست یبوست دارم. همیشه سعی کردم با رژیم غذایی برطرف کنم اما گاهی ب دلیل مشغله کاری باز برمیگرده
    تا هفته پیش ک بعد از 5 روز یوبس بودن دفع مدفوع همراه با خونریزی بود
    الان یک هفته ست که بعد از دفع خون میاد
    البته گاهی اوقات اگر دفع مدفوع هم نباشه و فقط دفع ادرار باشه، با کمی باز شدن دریچه خون میاد
    تا جایی که مطمئنم هیچ دانه ای بیرون یا داخل نیست و اینکه همراه با مدفوع خون نیست
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    نیازه چه اقداماتی انجام بدم
    خیلی ممنون

    1. سلام احتمالا دچار زخم شقاق شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. به علاوه مراقبت های خانگی و مصرف شربت ملین را در نظر بگیرید. درمان خانگی به تنهایی برای شما کافی نیست و حتما باید از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید.

  4. Avatar photoشبنم الیاسی گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر
    از سه ماهگی متوجه زخمی در معقد دخترم شدم و زمانی که به دکتر بردمش فهمیدم شقاق بوده وتا حالابه سه متخصص جراحی بردمش ولی برعکس بجای بهبود زخمش بزرگتر شده و در ضمن زمانی که متوجه زخمش شدم هرگز یبوست نداشت چون فقط شیر میخورد واونم شیر مادر,دوره درمانشم کامل و بدون هیچ وقفه یا اشتباهی سپری کردم هر دو ماه یک دوره درمان کامل ،ولی بهبودی در کار نبوده البته اصلا خونریزی ندارد و حتی به ندرت یبوست دارد،پمادها هم،لیدوکائین اچ،دیلتیژل۲درصد،باکتروماد،وازلین،
    دیگه نمیدونم چیکار کنم خیلی نگران دخترمم الان یازده ماهشه،لطفا راهنماییم کنید؟

    1. سلام ممکن است به برخی از داروها حساسیت داشته باشند و از آنجایی که نمی توانند این مورد را به زبان بیاورند شما باید مراقب علائم ایشان باشیدو برخی داروها مثل لیدوکائین نیز نباید بیشتر از حد توصیه شده مصرف شوند زیرا به شدت به پوست آسیب می رساند. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت بیمار داروی مناسب تجویز خواهد شد. آب هم زیاد به ایشان بنوشانید و ناحیه را همراه تمیز نگهدارید.

  5. Avatar photoبهار گفت:

    سلام خانم دکتر من بعداز زایمان طبیعی که داشتم دچار بواسیر شدم و گاهی که یبوست میگرفتم خیلی اذیت میشدم تا اینکه بعداز ۵ سال یبوستم شذید شد و موقع دفع خونریزی داشتم که بیحال میشدم .حالا باردار شدم و هفته ۶ هستم و خیلی تهوع و استفراغ دارم وبدتر شده مریضیم یبوست شدید گرفتم و سوزش وحشتناک و درد دارم تا اینکه رفتم دکتر زنان گفتن قرص دمیترون خیلی یبوست میاره وبه جاش شربت مینوماگ دادن که یبوستم برطرف بشه حالا با اینکه اسهال شدم ولی خیلی وحشتناک تر موقع دفع سوزش و درد شدید دارم چیکار کنم ویش کی برم دکتر من اصفهان زندگی میکنم تو رو خدا راهنماییم کنین!🙏🙏

    1. سلام به زنان توصیه می شود تا زمانی که بیماری های مقعدی آنها مثل هموروئید و شقاق درمان نشده است اقدام به بارداری نکنند. زیرا فشار بارداری منجر به تشدید بیماری های مقعدی می شود. مراقب باشید که داروهای ملین را در حدی استفاده کنید که نه یبوست داشته باشید و نه اسهال زیرا هر دو وضعیت بیماری هموروئید را تشدید می کند. برای دریافت داروی مناسب نیز می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بدون ویزیت بیمار نمی توان دارو تجویز نمود. نشستن در لگن آب گرم بعد از هر اجابت مزاج نیز توصیه می شود.

  6. Avatar photoمجتبی ت گفت:

    باسلام و عرض ادب. 31 سالمه و مدت زیادی است هر از گاهی در دفع مدفوع دچار ناراحتی و درد میشوم ولی مدفوعم سفت نیست و بصورت رشته باریک و حجم کم خارج میشه،خواستم بدونم چه مشکلی دارم و باید با چه دکتری صحبت کنم!! حداقل دو هفته یکبار این مشکل برام پیش میاد
    ممنونم میشم راهنماییم کنید

    1. سلام ممکن است بر اثر زخم شقاق دچار عارضه تنگی مقعد شده باشید. به مطب من می توانید مراجعه کنید به متخصص جراحی عمومی نیز می توانید مراجعه کنید.

  7. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم من ۵ ساله خونریزی دائم با دل درد داره انواع عمل ها رو از شقاق هموروئید کوتاه کردن روده فیزیوتراپی و … انجام داده و به نتیجه نرسیده میشه علتش رو بیان کنین

    1. ایشان باید به فوق تخصص کولون مراجعه کنند تا علت عود بیماری ایشان کاملا مشخص شود.

  8. Avatar photoمنوچهر گفت:

    سلام
    مدت دو ماه است با درد شدید مقعد و یبوست وگاهی در هنگام دفع با خونریزی مواجه هستم بعد از مراجعه به دکتر وانجام کولونسکوپی ونمونه برداری دکتر فقط شیافت و ملین کننده تجویز کردند ولی هنوز با درد و سوزش وگاهی خونریزی در هنگام یبوست همراه است در ضمن ملین کننده ها زیاد تاثیر ندارند و اکثر اوقات مدفوع با چسبندگی زیاد وبه سختی و به صورت باریک خارج میشود لطفا راهنمایی کنید که با ویزیت شما و با دارو قابل درمان است یا با لیزر درمانی باید اقدام کرد؟ لطفا در مورد هزینه لیزر درمانی و آیا شامل بیمه تکمیلی میشود یا نه توضیح فرماییدممنون

    1. ابتدا باید نوع بیماری شما تشخیص داده شود. سپس می توان روش درمان مناسب را پیشنهاد کرد. معمولا بیمه ها هزینه لیزر را پرداخت نمی کنند.

  9. Avatar photoسمیرا گفت:

    سلام نیمه شب بخیر
    پسردایی من حدود۲سال پیش دچارخونریزی شدیدمقعدی به همراه سستی وبی حالی شدن
    والان بعدازدوسال مجدددچارخونریزی شدیدمقعدی همراه بابیهوشی شدن
    خانم دکترمیشه لطف بفرماییدعلت بیماری ودرمانش روبگید

    1. بسته به مقدار و رنگ خون بیماری های گوناگونی ممکن است تشخیص داده شود. هرچه خون روشن تر باشد مربوط به ناحیه مقعد و پایین دستگاه گوارش است. هرچه خون تیره تر باشد می تواند مربوط به معده و دستگاه گوارش فوقانی باشد. لازم است به متخصص مراجعه کنند.

  10. Avatar photoامین گفت:

    وقت بخیر خانم دکتر
    خانمم بعد از زایمان دچار فیشر شده مقدور نیست که بیام تهران اگر جنوب بخصوص شیراز از همکاران ترجیحا خانم کسی را میشناسید که جراحی لیزر میکند لطفا محبت کنید معرفی کنید ممنون

    1. سلام متاسفانه در شیراز و شهرهای دیگر متخصص جراحی و لیزر نمی شناسم.

  11. Avatar photoسعید گفت:

    سلام خانم دکتر من یه چند روزی هست که یبوست داشتم و الآنم حس میکنم که دریچه مقعدم تنگ شده و موقع کارهای روزانه هم خیلی خیلی در ناحیه مقعدم درد و سوزش دارم چیکار باید کنم یه راهنمایی کنید

    1. شما مبتلا به شقاق شده اید. از مطب من وقت ویزیت بگیرید. مراقب باشید مجدد یبوست نگیرید.

  12. Avatar photoSanm گفت:

    سلام من حدود یک ماه عمل اپاندیس کردم ب دلیل رعایت نکردن رژیم غذایی باعث یبوست شد ۱۵ روزه خونریزی دارم از چی میتونه باشه

    1. اگر خون قرمز روشن است ممکن است مبتلا به شقاق و هموروئید شده باشید. قبل از مزمن شدن بیماری از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید.

  13. Avatar photoحسینی گفت:

    سلام
    من نزدیک دوساله که خونریزی مقعدی دارم و چند بار دکتر رفتم
    \ پارسال رفتم کلونوسکوپی انجام دادم و گفتن ک چیزی نیست فقط زخمه
    یوبوست بود و درد شدید الان جدیدن اصلا یوبوست ندارم خیلی معمولیه ولی باز خون میاد هم جدا از مدفوع میاد

    1. این زخم شقاق است و اگر به متخصص مراجعه کنید حتما برای شما روش درمان تخصصی را انجام می دهند. اگر شقاق درمان نشود دچار عوارض گوناگونی مثل تنگی مقعد، خونریزی مقعد و بیماری های دیگر نشیمنگاه مثل هموروئید و آبسه … می شوید.

  14. Avatar photoالمیرا گفت:

    سلام خانم دکتر من الان یه چند وقتیه که در ورودیه مقعد دورش یکی دوتا حالت گردالی حس میکنم که یه ذره با درد همراهه میخواستم بدونم ممکنه چی باشه و اینم در نظر بگیریم که من لنفوم هوچکین داشتم دوسال پیش شیمی درمانی شدم ولی بخاطر مشکلاتی که پیش اومد درمانم کامل نشد ولی بیماریم خاموش شد حالا براین اساس نظدتون چیه؟؟

    1. سلام با توجه به سابقه بیماری قبلی که دارید لازم است حضوری معاینه شوید. لطفا از مطب وفت ویزیت بگیرید و سوابق پزشکی و آزمایش های موجود را همراه خود بیاورید. احتمالا به هموروئید مبتلا شده اید.

  15. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام دکتر من خونریزی دارم چکار کنم که خوب بشه ممنون

    1. سلام مراقب باشید که یبوست و اسهال نداشته باشید. در لگن آب گرم بنشینید و از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید.

  16. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    همسر من بارداره و دچار زخم داخل مقعد شده ک موقع اجبت مزاج خیلی اذیتش میکنه و در بقیه زمان‌ها هم درد زیادی تحمل میکنه
    خواستم بدونم چیکار باید کنه چون زمان زایمانش هم نزدیکه و این موضوع نگرانش کرده

    1. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه داروی مناسب تجویز خواهد شد. نشستن در لگن آب گرم نیز به تسکین درد و التهاب مقعد کمک می کند.

  17. Avatar photoبابک گفت:

    درود من چند ماهی هست در ناحیه مقعد دچار خارش و سوزش شدم البته یک مدت سس تند خیلی زیاد استفاده میکردم که سوزش از اون موقع شروع شد قهوه هم زیاد میخوردم بعد کم کردم,. خارش داشتم و پماد داخی مقعد زدم و امروز دیدم شورتم خونیه {خون روشن)که دیشب توی خواب این جوری شده و نفهمیدم .چه دکتری مراجعه کنم.

    1. داروهای مختلف را بر روی این ناحیه تست نکنید زیرا به بافت مقعد آسیب وارد می کنید. از مطب من یا یک متخصص جراحی عمومی و لیزر ماهر در این زمینه می توانید وقت ویزیت بگیرید. ابتدا رژیم غذایی سالم و داروی قوی برای شما تجویز می شود.

  18. Avatar photoهانا گفت:

    سلام خانم دکتر. برا خونریزی مقعد چندین ساله شدید پیش کدوم متخصص باید مراجعه کرد.؟ ممنون

    1. به مطب من یا یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه بفرمایید.

  19. Avatar photoا.م گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    بنده یه زخم کوچیک بیرون از مقعدم ایجاد شده همراه با درد میشه لطف کنین راهنمایی کنین ببینم مشکل چیه چه درمانی روش انجام بدم؟
    ممنون از لطفتون

    1. احتمالا دچار شقاق شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. توصیه می کنم داروهای مختلف را روی ناحیه آزمایش نکنید زیرا ممکن است زخم شما وخیم تر شود. تا مراجعه به پزشک حتما قبل و بعد از دفع مدفوع در لگن آب گرم بنشینید.

  20. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام
    من خون ریزی مقعدی دارم ولی درد و سوزشی وجود ندارد. همین امروز دچار این مریضی شدم. لطفا رهنمایی ام کنید. ممنونم

    1. احتمالا دچار زخم شقاق شده اید. بروز دیگر بیماری های مقعد مثل هموروئید نیز وجود دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. رژیم غذایی سالم و پرفیبر داشته باشید. آب هم زیاد بنوشید.

  21. Avatar photoفرشاد شهدادی فر گفت:

    سلام
    بنده 33 سال دارم و در سال گذشته درد در قسمت مقعد خود احساس و همراه با خون در دفع مزاج بودش،، مدتی این درد و پزشک داخلی مراجعه و پس از انجام کرنوسوکوپی اعلام شد هیچ چیزی وجود ندارد و.. ،، اما مجددا مدتی است اخیرا مجددا درد همراه با خون به سراغم آماده و اذیت هستم
    نظر شما در این باره چیست؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است علائم دیگر شما بررسی شود. اگر تهران تشریف ندارید می توانید ویزیت آنلاین بگیرید.

  22. Avatar photoاحسان عا گفت:

    س. و ادب خدمت بانو عرض کم. که من وقتی باد اومدم خارج میشه خون از معدم میپاشه بیرون. و گاهی اوقات هر دو روز یک بار بعد از اتمام مدفوع کمی خون میا د. مشکلش. تشکر با راهنمایی شما

    1. اگر خون قرمز روشن است احتمالا به دلیل بروز اسهال مزمن دچار شقاق شده اید و نیاز به درمان تخصصی دارید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. درضمن رژیم غذایی پرفیبر و سالم داشته باشید و آب نیز زیاد مصرف کنید.

  23. Avatar photoابراهیم گفت:

    سلام خانم دکتر حددا هشت تا ده روزه هنگام دفع چند قطر خون به همراه درد دارم احساس پارگی قسمت برونی مقعد میکنم ودرد هم از همون قسمت احساس میکنم لطف کنید نظرتونو بگید

    1. احتمالا مبتلا به شقاق شده اید و اگر به موقع اقدام کنید بدون جراحی و لیزر درمان خواهید شد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  24. Avatar photoحسین گفت:

    سلام دکتر من ۵ ماه میشه در طول خدمت دچار زخم اطراف مقعد شدم که دسشویی رفتم خون آمد ولی درس شده بود تا دیروز که دوباره رفتم دسشویی خون آمد باید چیکار کنم؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. مراقبت باشید یبوست و اسهال نگیرید.

  25. Avatar photoامید گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید من۴۳سال سن دارم ودو سال پیش دچار شقاق بیرونی شدم وخوب شدم اما دیروز طی ۳بار خون ریزی داشتم که بار اول نزدیک به ۵۰سی سی بود اما دو مرحله بدی کمتر قطع شده وبه روال عادی برگشته یعنی هیچ علاعمی از خون ریزی نیست نیاز به پزشک مراجع کنم ممنون اگه راهنمایی کنید چون خیلی نگرانم

    1. بله حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا دچار عوارضی مثل عفونت و آبسه مقعدی نشوید.

  26. Avatar photoحسین امیری گفت:

    سلام خانم دکتر .بنده هر چند ماه یک بار مقعد شروع به سوزش می‌کنه .بدون خونریزی هم هست.باید چیکار کنم و به چه دکتری مراجعه کنم ؟

    1. از مطب من می توانید وقت ویزیت بگیرید. حتما رژیم غذایی سالم و کم ادویه داشته باشید. فست فود هم مصرف نکنید.

  27. Avatar photo*** گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    حدود ۲ یا ۳ ماهه هنگام خشک کردن مقعد چند قطره خیلی کم رنگ یا صورتی رنگ روی دستمال دیدم و گاهی به ندرت سوزش در ناحیه مقعد دارم.

    1. احتمالا به شقاق مبتلا شده اید. علاوه بر این که لازم است از یک پزشک متخصص داروی مناسب دریافت کنید حتما یبوست و اسهال را با رژیم غذایی مناسب کنترل کنید.

  28. Avatar photoحسن گفت:

    سلام من چند روزی یبوست داشتم اسهال یودم بعد چند روز مدفوع سفت شد وموقوع مدفوع یک تیکه گوشت اضافی بود چند روزی درد کرد الان که موقع مدفوع یکم درد داره واین که خون میاد یه چند قطره ای میشه پاسخ بدین ذهنم خیلی درگیر هستش

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. رژیم غذایی پرفیبر و مصرف آب فراوان را فراموش نکنید. بعد از ویزیت برای شما داروی قوی تجویز می شود اگر طی 10 روز درمان نشوید لیزر به شما پیشنهاد خواهد شد.

  29. Avatar photomahtab گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    من رابطه نزدیک از ناحیه مقعد داشتم موقع دستشویی رفتن دیدم داره خون میاد انگار از دیشب تا امروز ظهر داره خون میاد میترسم ادامه داشته باشه
    نمیخوام کسی بفهمه
    لطفاً کمکم کنید

    1. اگر خونریزی شدید است به اورژانس مراجعه کنید. اگر خونریزی در حد چند قطره است ممکن است به شقاق مبتلا شده باشید. از مطب من می توانید برای تشخیص دقیق و دریافت داروی مناسب وقت بگیرید.

  30. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام وقت بخیر آیا مصرف طولانی مدت از قرص انتری داکس باعث خونریزی از ناحیه مقعد میشود ‌؟

    1. خیر انتری داکس باعث خونریزی مقعد نمی شود احتمالا از قبل دچار بیماری هموروئید یا شقاق مقعدی بوده اید و استفاده از این دارو منجر به تحریک ناحیه شده است.

  31. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید، من دخترم ۱۶ سالمه یک هفته پیش آنفولانزا گرفتم بعد از اون حدود سه روز میشه خونریزی مقعدی سطحی دارم درد و علائم هیچی ندارم میخواستم ببینم این نگران کننده ست؟

    1. ممکن است بر اثر داروهایی که مصرف کردین دچار یبوست و در نهایت شقاق مقعدی شده باشید. اگر رژیم غذایی را اصلاح کنید و فورا داروی مناسب دریافت کنید درمان شقاق و خونریزی شما طی یک هفته امکانپذیر است. برای تشخیص قطعی حتما به متخصص مراجعه کنید یا از مطب من وقت ویزیت بگیرید.

  32. Avatar photoناشناس گفت:

    یعنی بااینهمه پیشرفت علم پزشکی هنوز یک دارویی که جلوگیری کنداز این بیماریهامثل یبوست که مردم اینقدر اذیت نشوند متاسفانه این یبوست درهمه مردم‌ بسیار زیاد است خواهشمندم ازشرکتهای تحقیقاتی داروهایی بسازندکه این مشکل حل بشود نه این شربتهای مسهل که دوبار بخوری بعدش از بیرونروی اذیت میشی

    1. مسلما داروها و روش های زیادی برای درمان یبوست بسته به علت بروز بیماری وجود دارد درضمن استفاده از داروهای مسهل درمان موقت است و عوارض گوناگونی ایجاد می کند. اگر بیماری گوارشی خاصی ندارید می توانید از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی پرفیبر بگیرید. استفاده از مکمل های غذایی حاوی فیبر و سبزیجات نیز کمک کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *