متخصص بیماری های مقعدی

یک متخصص جراحی عمومی که سابقه جراحی و درمان بیماری های مقعدی را دارد می تواند مشکل این دسته از بیماران را به خوبی حل کند. توصیه می کنم برای درمان بیماری های مقعدی مثل هموورئید و شقاق به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.  با مراجعه به یک متخصص جراحی با تجربه و در عین حال به روز و مدرن می توانید همواره از بهترین روش های درمان بیماری های مقعدی بهره ببرید.

با درمان بیماری های مقعدی با لیزر توسط متخصص بیماری های مقعدی؛ دیگر از درد های مقعدی گلایه نکنید.

لیزر درمانی بیماری هموروئید روشی کم درد، و با دقت برای درمان بیماری هموروئید است، حتی در مواردی که کمتر به آن توجه می شود.

دوران پس از عمل و نقاهت هم راحت تر و سریع تر سپری می شود، بیمار همان روز پس از عمل می تواند مرخص شود.

این روش توسط متخصص بیماری های مقعدی و تنها در بعضی از کشور ها انجام می شود و در حقیقت روش نوین درمان بیماری های مقعدی است.

در این روش رگ های بریده شده موجود در اطراف زائده توسط لیزر ترمیم و بسته می شوند و از رسیدن جریان خون به آن ناحیه جلوگیری می شود و به این طریق جلوی خون ریزی های مکرر گرفته می شود.

این عمل جراحی نوین طی بیهوشی عمومی و یا بی حسی نخاعی صورت می گیرد و بیمار پس از عمل قادر به ترخیص خواهد بود.

علاوه بر اینکه طی عمل جراحی بیمار احساس درد نمی کند، حتی پس از آن نیز دردی وجود نخواهد داشت. درد بعد از لیزر بیماری های مقعدی بسیار ناچیز است و با مصرف یک مسکن ساده قابل کنترل است.

مزایای عمل جراحی با لیزر توسط متخصص بیماری های مقعدی:

  • نیازی به بستری شدن بیمار نیست.
  • مرحله ریکاوری کوتاه مدتی دارد.
  • پروسه عمل جراحی به هیچ عنوان دردناک نیست.
  • ریسک بازگشت دوباره بیماری حداقل مقدار ممکن است.

عمل جراحی مقعدی با کمک لیزر چگونه انجام می شود؟

این عمل جراحی در کلینیک لیزر یا بیمارستان انجام می شود. در ابتدا تستی برای بررسی صورت می گیرد. بیمار معمولا دراز می کشد. پزشک ناحیه مورد نظر را بررسی می کند که این کار دردی ندارد زیرا از نوعی کرم مخصوص استفاده می شود.

بیمارانی که مشکل شدیدی دارند ممکن است احساس درد کنند اما با استفاده از اسپری بی حس کننده یا ژل مخصوص می توان از بروز درد جلوگیری کرد.

اگر پزشک متخصص بیماری های مقعدی با این آزمایش به نتیجه قطعی نرسید(مخصوصا در موارد مشکوک و یا بیمارانی که خون ریزی شدید دارند) از آزمایش های تشخیصی مکمل استفاده می شود.

آیا بیماری های مقعدی مثل هموروئید با جراحی برطرف می شوند؟

در بسیاری از موارد به نظر می رسد که پزشک متخصص بیماری های مقعدی همه بیماران را با عمل جراحی درمان می کند. در بسیاری از موارد جراحی تنها گزینه است اما امروزه با پیشرفت علم و جایگزین شدن روش های نوین جراحی، این الزام برطرف شده است.

مهم ترین نکته کنار آمدن با مشکل و مراجعه به پزشک برای انجام تست های تشخیصی است. روش های نوین جراحی عموما شامل استفاده از لیزر برای درمان می باشد. پیش از مراجعه به پزشک برای انجام تست های مخصوص احتیاجی به کار خاصی ندارید.

بسیاری از بیماران تصور می کنند که کل روز باید از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند و برای پاکسازی روده اقدام کنند اما عموما به این کار ها نیازی نیست. دلایل زیادی برای ایجاد بیماری های مقعدی نظیر فیشر، هموروئید، سرطان مقعدی و غیره وجود دارد اما در خانم ها ابتلا به سندرم عضلات بالا برنده نیز وجود دارد و احتمال ابتلای آن ها به این دسته از بیماری ها بالا است.

بسیاری از خانم ها به دلیل خجالت از انجام تست های مخصوص تشخیصی و توضیح کامل در مورد بیماری و مشکل خود از مراجعه به پزشک خودداری می کنند.به همین دلیل لزوم وجود پزشک خانم متخصص بیماری های مقعدی به خصوص در کشور ما بسیار واضح است.

مراجعه به پزشک خانم متخصص بیماری های مقعدی به نحوی موجب آسودگی خاطر بانوان می شود و آن ها با بیان کامل علائم و مشکلات خود پروسه درمان را راحت تر می گذرانند.

برای درمان بیماری های مقعدی نظیر هموروئید و فیستول، بهترین دوران پس از اتمام زمان بارداری است. پس برای درمان خود توسط پزشک خانم متخصص بیماری های مقعدی سریع تر اقدام کنید.

دقت کنید که هرچه وجود بیماری را نادیده بگیرید و مراجعه به پزشک را به تعویق بیاندازید، پروسه درمانی خود را پیچیده تر و طولانی تر خواهید کرد.

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

  • سلام خانم دکتر من الان حدود ۴ ماه بواسیر دارم بعد جون ریزی ندار سوزش ندار درد و خارش هست بعد وقتی که دستشویی میرم میزنه بیرون نیم ساعت بعد می ره داخل یکم بیرون می مونه باید چکار کنم

      • سلام خسته نباشید
        من رابطه مقعدی داشتم بعضی موقع ها مقغدم شروع به سوزش و بعضی موقع ها شروع به خونریزی با مدفوع
        خواستم ببینم امکانش هست به حالت اولیه برگشته شود

        • سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد. درضمن رابطه مقعدی را ترک کنید زیرا بیماری شما مجدد عود خواهد کرد.

      • سلام من سه ماه پیش عمل لیززهموریید و پلیپ مقعدی انجام دادم طی این سه ماه هم درد و تورم و سوزش دارم و هم نشت مدفوع
        سوالم اینه که نیاز به عمل مجدد دارم اصلا قابل درمان هست یا از عوارض عمله

        • از مطب من وقت ویزیت بگیرید. اگر تنگی مقعد و زخم نداشته باشید می توانید تمرینات کگل را هم انجام دهید.

      • سلام خانم دکتر. من حدود ۲۰ سال هست مبتلا به سندرم آی بی اس هستم و بدلیل تکرار دفعات زیاد دفع در شبانه روز و نشستن در دستشویی و زور اضافی احساس میکنم مقعدم دچار گرفتگی یا کیپی در قسمت انتهایی شده و با اینکه به آی بی اس نوع اسهالی دچارم مدفوع باریک و باکمک انگشت خارج میشود. حالا نمیدانم این هم از عوارض ای بی اس هست یا مقعدم دچار مشکل شده. واقعا گرفتارم کمکم کنید.

        • احتمالا به دلیل دفع زیاد و اسهال به زخم شقاق مقعدی مبتلا شده اید و اگر این زخم درمان نشود دچار عارضه تنگی مقعد به طور دائم خواهید شد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ابتدا برای درمان زخم شما دارو تجویز می شود. اگر بهبودی با دارو و تغییر رژیم غذایی حاصل نشود لیزر شقاق به شما پیشنهاد می شود. درضمن بابت کنترل و درمان آی بی اس نیز باید تحت نظر متخصص باشید و تغذیه مخصوص و داروی مناسب داشته باشید که مجدد دچار عوارض نشوید.

  • سلام خانوم دکتر،بنده چند وقته بعد زایمانم دچار سوزش و درد شدید در ناحیه معقدم شدم،بحدی که حس پاره شدن انتهای معقد در هنگام دفع بشدت اذیتم میکنه و حس زخم و سوزش چندروز بعد هم اذیت میکنه،این چی میتونه باشه???

    • سلام احتمالا به شقاق مقعدی دچار شده اید. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید. بعد از معاینه تشخیص نهایی اعلام می شود و داروی مناسب برای شرایط شما تجویز خواهد شد.

  • سلام خانم دکتر، بیبخشی من هموروئید دارم ، منقدم زخم شده خیلی به مشکل دستشوی میکنم هربار بامدفع هم خون میاد،دکترهم رفتم ای چند قرص شیاف با۲قوطی ملین قوی گیاهی موسیلیوم فورت داده ، ولی خوب نشدم ، چه کارکنم ؟

    • سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت >ویزیت آنلاین و یا حضوری بگیرید. اگر خون قرمز روشن همراه با مدفوع مشاهده می کنید این مشکل مربوط به نواحی مقعد است اما اگر خون تیره مشاهده می کنید می تواند این بیماری مربوط به نواحی بالا تر دستگاه گوارش باشد.

  • سلام خانم دکتر من بواسیر بیرون زده دارم می خواستم بدونم شما میتونید با لیزر درمانش کنید؟

    • سلام بله درمان هموروئید یا همان بواسیر با لیزر امکان پذیر است و انواع دیگر بیماری های مقعدی را نیز می توان همزمان با هموروئید در یک جلسه درمان و لیزر کرد.

  • سلام
    خسته نباشید
    من یک زائده پوستی در اطراف مقعدم دارم که بدون درد و خونریزی هستش
    البته خونریزی رو در اوایل ابتلا داشتم و بعدش قطع شد و الان چند وقته که میگذره و من فقط یک زائده پوستی بدون درد و سوزش و خارش دارم
    میخواستم بدونم میشه برای برداشت این زائده از نیتروژن مایع استفاده کرد؟ شما اینکار رو انجام میدین؟ و اینکه اختلاف هزینش با لیزر چقدر میشه؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

    • سلام اگر این زائده که میفرمایید هموروئید باشد نباید از نیتروژن مایع یا کرایو برای از بین بردن آن استفاده کنید. بهترین روش برداشتن آن با لیزر پرتوان می باشد. قبل از هر اقدامی باید توسط یک متخصص جراحی عمومی و لیزر معاینه شوید.

  • سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید من زور زدن هنگام دفع گوشت اضافه میاد بیرون باید چیکار کنم و یک بار لواط کردم ایا درمانی هست

  • سلام من هنگام مدفوع احساس سوزش شدید دارم خارش خیلی کم نمیدونم دلیلش چیه ممنون میشم کمکم کنید

    • سلام اگر قبلا یبوست مزمن داشته اید و یا به ناحیه مقعد فشار وارد شده است احتمال بروز هموروئید و شقاق وجود دارد. بعد از ویزیت می توان نظر قطعی و روش درمان مناسب را اعلام کرد.

  • سلام. روزتون بخیر.
    ممنون میشم سوالات منو جواب بدید
    خانم دکتر جراحی همورویید چقدر زمان میبره. نیاز به بستری شدن دارد؟ واینکه شما کدوم بیمارستان جراحی میکنید؟ هزینه اش؟

    • سلام من جراحی هموروئید را با لیزر انجام می دهم و حدودا بیست دقیقه بدون درد انجام می شود. نیاز به بستری ندارد و چند ساعت بعد از لیزر از کلینیک مرخص می شوید. درباره بیمارستان و کلینیک تلفنی از مطب سوال بفرمایید. هزینه لیزر بعد از معاینه مشخص می شود.

  • سلام خانم دکتر، من در هنگام دفع، احساس درد در ناحیه معقد دارم، گاهی اوقات در هنگام دفع خونریزی خیلی کم دارم. احساس می کنم که یک زایده در داخل معقد وجود داره، لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون

    • سلام ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود. اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید و بعد از هر اجابت مزاج هم ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  • سلام خانوم دکتر میشه کمکم کنید من با دوس پسرم دیروز رابطه مقعدی داشتم ولی باسن چپ من قسمت درونی مقعدم انگار یک رگی گرفته میسوزه و اینکه کمرم همین طور انگار به اون رگ وصله ولی واقعن قسمت چپ باسن من در ناحیه داخل انگار یه دیواره یا یه رگ میسوزه خواهشن بگید چیکار کنم احتمال چه چیزی هست

1 2 3 5
منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • اطلاعات عمومی پزشکی

شکل آلت تناسلی زنان و آناتومی واژن چگونه است؟

اگرچه دستگاه تناسلی خارجی زن معمولاً به عنوان واژن نامیده می شود، اما واژن تنها…

ژانویه 10, 2024
  • بیماری های مقعد
  • توده های ناحیه مقعد

علت نبض زدن مقعد شقاق، بواسیر و آبسه

عمدتا علت نبض زدن مقعد زخم شقاق مقعدی می باشد. اگر این نبض زدن همراه…

ژانویه 3, 2024
  • بیماری های گوارشی

پولیپ روده چیست؟

پولیپ روده زائده ای شبیه به بافت دستگاه گوارش است که ممکن است در روده…

دسامبر 18, 2023
  • بیماری های مقعد

نحوه نشستن بیماران هموروئید و شقاق

هموروئید گاهی با خارش، ناراحتی، درد و خونریزی همراه است. در میان بسیاری از روش…

نوامبر 8, 2023
  • اطلاعات عمومی پزشکی

ملین یا مسهل چیست؟

از یبوست خسته شده اید و فکر می کنید به کمک نیاز دارید؟ آیا می…

اکتبر 31, 2023
  • بیماری های مقعد

همه چیز درباره پارگی مقعد

پارگی مقعد یک بریدگی یا پارگی در نواحی مقعد می باشد. ترک در پوست سبب…

اکتبر 21, 2023

اولین بانوی جراح تخصصی هموروئید و شقاق با لیزر در ایران. تمام مراحل با لیزر و توسط دکتر سعادتی انجام می شود. واتساپ  09120052674