بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

شیاف آنتی هموروئید

شیاف آنتی هموروئید

همه می دانیم که اغلب هموروئید ها بعد از چند روز به صورت خود به خودی درمان خواهند شد، اما در عین حال دارو های بسیاری وجود دارد که می تواند خارش و ناراحتی های احتمالی را کاهش دهد. کرم ها، پماد ها و شیاف ها را به طور معمول می توان از داروخانه ها بدون نسخه و تجویز پزشک تهیه کرده و استفاده نمود. شیاف آنتی هموروئید نیز یکی از دارو های مورد استفاده برای درمان هموروئید است که تأثیر قابل توجهی بر رفع این عارضه دارد. اما استفاده بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.

بهتر است که بیمار مبتلا به هموروئید از هر نوع دارویی که استفاده می کند، حتما طبق نظر و تجویز پزشک باشد تا اثرات جانبی خاصی را به همراه نداشته باشد. شیاف آنتی هموروئید معمولا برای از بین بردن هر گونه تورم و التهاب در ناحیه مقعد استفاده می شود. این دارو برای برطرف نمودن هموروئید داخلی کاربرد دارد و مصرف کنندگان رضایت بالایی از آن داشته اند.

چگونه از شیاف آنتی هموروئید استفاده کنیم

چگونگی استفاده از شیاف آنتی هموروئید

شیاف آنتی هموروئید را معمولا بعد از هر بار دفع، و یکبار در طول روز مورد استفاده قرار می دهند. افرادی که به صورت خودسرانه از این دارو ها استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که استفاده بیش از حد از آن ها می تواند اثرات سوء به همراه داشته باشد.

عوارض جانبی استفاده زیاد از شیاف آنتی هموروئید زمانی مشخص می شود که فرد تا به حال علائم ظاهر شده را مشاهده نکرده باشد. ایجاد خارش یا سوزش های مکرر، حساس شدن ناحیه و حتی خونریزی می تواند در ردیف عوارض جانبی این دارو قرار گیرد.

شیاف آنتی هموروئید به بهترین شکل می تواند سبب از بین رفتن التهابات ناشی از همورویید شود و این توده ها را جمع کند. مصرف درست و منظم این دارو تمام علائم و نشانه های هموروئید را از بین خواهد برد.

سایر موارد مصرف پماد و شیاف آنتی هموروئید چیست؟

پماد و شیاف آنتی هموروئید را می توان برای درمان سایر بیماری ها از قبیل: فیستول، شقاق و اختلالات مرتبط با کانال مقعد مورد استفاده قرار داد. دارو های ضد هموروئید از جمله پماد و شیاف اثر بی حس کنندگی موضعی دارند. التهاب موجود در ناحیه را از بین می برند و سبب تسکین درد خواهند شد.

اگر افراد مبتلا به هموروئید داخلی به موقع متوجه این بیماری شوند و از شیاف آنتی هموروئید استفاده کنند، مسلما طی چند روز و بدون هیچگونه درد و یا پیشرفت بیماری می توانند بر آن غالب آیند و درمان شوند.

جهت مصرف شیاف آنتی هموروئید باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یکی از مهم ترین نکات قابل توجه که در هنگام استفاده از شیاف آنتی هموروئید باید به آن توجه نمود تمیز بودن مقعد است. رعایت بهداشت ناحیه مقعد و شستشوی مناسب آن با آب و صابون موجب می شود تا روند بهبود بیماری و تأثیرگذاری شیاف بر روی آن ها خیلی بهتر شود.

نکته قابل اهمیت دیگر اینست که شیاف آنتی هموروئید باید تحت نظر پزشک مصرف شود. مصرف این دارو تعداد معینی در طول روز است و اگر بیش از حد مجاز استفاده شود، مشکلات جانبی خاص خود را به وجود می آورد.

از طرفی ممکن است فرد به علت بیماری، از دارو های دیگری در طول روز استفاده کند که با این دارو تداخل داشته باشد. در نتیجه برای جلوگیری از هرگونه عارضه جانبی یا احتمالی که ممکن است هنگام استفاده همزمان در کنار سایر داروی هموروئید پیش آید، باید نظر پزشک را حتما مد نظر قرار داد.

استفاده از شیاف آنتی هموروئید در دوران بارداری و شیردهی نیز باید حتما طبق نظر پزشک باشد. مادران باردار و شیرده برای درمان هموروئید می توانند از سایر راهکار های موجود نیز استفاده کنند. یکی از بهترین توصیه های پزشکان برای این افراد مصرف فیبر بالا است.

شیاف برای هموروئید

شرایط نگهداری شیاف آنتی هموروئید چگونه است؟

همانند اکثر داروهای دیگری که استفاده می کنیم، شیاف آنتی هموروئید نیز باید در دمایی کمتر از 30 درجه سانتی گراد نگه داشته شود. البته باید دقت کرد که در دما های خیلی پایین که موجب یخ زدن دارو می شود آن را قرار ندهیم.

بهتر است که دارو را در مکانی قرار دهید که از دسترس کودکان به دور باشد. شیاف آنتی هموروئید به دلیل شکل خاصی که دارد ممکن است توسط کودکان باز شده و یا اشتباها خورده شود. از این جهت نگهداری این دارو دور از دسترس کودکان بسیار مهم می باشد.

سوالات متداول شیاف آنتی هموروئید

1-آیا می توان از شیاف آنتی هموورئید در دوران بارداری استفاده کرد؟

متخصصین هیچ گونه پماد و دارویی که نیاز به استعمال داخلی از مقعد داشته باشد در دوران بارداری تجویز نمی کنند. معمولا برای زنان باردار رعایت رژیم غذایی، استفاده از پماد خارجی برای حلقه خارجی مقعد و تمرینات منظم و سبک ورزشی توصیه می شود. بعد از بارداری شیاف یا لیزر و یا عمل جراحی هموروئید توصیه خواهد شد.

2-شیاف هموروئید بهتر است یا پماد؟

برای دریافت بهترین روش درمان لازم است به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا بهترین درمان را با توجه به شرایط شما توصیه کنند. دوزهای مشخصی از شیاف یا پماد برای درمان انواع مختلف هموروئید توصیه می شود.

3-شیاف آنتی هموورئید برای کودکان چیست؟

متخصص اطفال یا متخصص جراحی عمومی دوز ضعیفی از دارو را برای کودکان تجویز می کند. تمرکز عمده درمان هموورئید در کودکان مراقبت های خانگی، غذایی و مصرف آب فراوان می باشد.

4-موارد منع مصرف شیاف آنتی هموروئید چیست؟

اگر با استفاده از این شیاف علائم حساسیت مشاهده کردید مصرف شیاف را قطع کنید و از پزشک معالج داروی جایگزین بخواهید. اگر دارای ضایعات قارچی و ویروسی می باشید نباید از این شیاف استفاده کنید. بیمارانی که دچار عفونت های ثانویه اند و یا ضایعات سلی دارند نباید از این شیاف استفاده کنند. مصرف بدون تجویز پزشک نیز توصیه نمی شود.

5-ترکیبات شیاف آنتی هموروئید چیست؟

عمده مواد تشکیل دهنده شیاف آنتی هموروئید لیدوکائین و در رتبه بعدی هیدروکورتیزون می باشد. همچنین مقادیری از زینک اکساید و مواد شیمیایی فعال دیگر در ترکیبات این شیاف می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

120 دیدگاه برای “شیاف آنتی هموروئید

  1. Avatar photoفرح گفت:

    سلام.خانم دکتر شوهرم حدود 28 سال که هموروئید داره و دوسال پیش مثل گل کلم زده بود بیرون دارو مصرف کرد یکم ک بهتر شد دوباره بی خیال عمل جراحی شد الان دوباره اذیتش میکنه و خیلی هم درد میکشه.ایا با این شرایط ک خیلی سال ازش میگذره و خیلی هم بزرگ بازم با لیزر میشه عمل کنه یا نه؟ لطفا راهنمایی کنید.ممنون میشم.در حال حاضر کپسول روهمورین و شیاف آنتی هموروئید براش گرفتم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به هیچ عنوان داروهای آنتی هموروئید و از این قبیل را بدون تجویز پرشک مصرف نکنید. بله با لیزر پرتوان می توان انواع هموروئید را درمان کرد.

  2. Avatar photoپرنیا گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر من بیست و دو سالمه از دوسال پیش یبوست شدید برام ایجاد شد که در همون ماه اول منجر به شقاق شد حدود یک سال زیر نظر دکتر دارو مصرف کردم ولی خوب نشد که یک سال پیش به طور سنتی عمل کردم ماه های اول خیلی خوب بود و در صورتی که یبوست خیلی شدید برام ایجاد میشد محل عمل یه کوچولو خونریزی میکرد و بعد خوب میشد چون یبوستم با هیچی خوب نمیشد و نمیشه ملین زیاد مصرف کردم والان بدنم بهش عادت کرده حتی با خوردن آب و فیبر و…یبوستم همون قدر شدیده یکی دو ماه مدفوعم مثل سنگ شده و اصلا حرکت نمیکنه که حتی با فشار زیاد هم خارج نمیشه که احساس میکنم هم از محل جراحی دچار خون ریزی میشم و هم از محل جدید که احتمالا داره دوباره شقاق میشه لطفاً راهنماییم کنید.ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص گوارش مراجعه کنید تا وضعیت یبوست شما را بررسی کنند. کاهش وزن و انجام حرکات ورزشی در رفع یبوست بسیار موثر است. اگر مشکل یبوست مزمن شما رفع نشود حتی با لیزر شقاق هم بیماری شما دوباره عود خواهد کرد.

  3. Avatar photoشیما گفت:

    سلام خانم دکتر . من چند روز پیش به خاطر یبوست دو قاشق مرباخوری پودر پیدرولاکس مصرف کردم . که بعدش دیدم پاهام قرمز شد و خارش ایجاد شد . دیگه مصرف نکردم اصلا . ۲۰ مرداد اومدم پیش شما برای همورپیید شیاف آنتی همورویید نوشتین و پماد و اینا . احساس میکنم شیاف باعث حساسیت پوستی میشه چیکار کنم ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام هرگونه دارویی که منجر به بروز حساسیت و التهاب می شود را قطع کنید. بامطب تماس بگیرید و بعد از اعلام شماره پرونده داروی جایگزین را بپرسید.

  4. Avatar photoشیما گفت:

    سلام خانم دکتر . من فردا وقت دارم قراره بیام پیش شما . قرص ها رو مصرف کردم و حالا ۱۰ روز گذشته که گفتین بیام برای معاینه دوباره . فردا میام چهارشنبه ۲۹ ام . ولی پریود شدم مشکلی نیست برای معاینه ؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر مشکلی نیست تشریف بیاورید.

  5. Avatar photoممد گفت:

    سلام خانم دکتر
    ببخشی درد مقعد دارم ،بیشتر هنگام مدفوع کردن،دکتر رفتم شیاف انتی هموروئیدنوشتن س روز استفادع کردم یه مایع زرد رنگ خارج شد بعدش یه ذره خون
    ولی فقط همون یباربود الان چیکار کنم همون شیاف استفاده کنم؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بهتر است مصرف شیاف را قطع کنید و با پزشک معالج تماس بگیرید تا داروی جایگزین به شما معرفی کنند.

  6. سلام خانم دکتر دورمقعد شوهرم از بیرون دونه شده موقعی دستشوئی درد و سوزش نداره این مشکلش چیه و چه دارویی خوبه بدونه از بین بره باتشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ایشان باید ویزیت شوند بعد از معاینه تشخیص نهایی اعلام و داروی مناسب تجویز می شود. از خود درمانی پرهیز کنید.

  7. Avatar photoسحر گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید من بعد از یه دفع مزاج سخت روز 5شنبه،از جمعه متوجه شدم یه هموروئید خارجی بوجود اومده که اصلا خونریزی یا درد نداره و روزای اول موقع دفع سوزش داشت ولی الان خیلی کمتر شده،از همون روز اول هم شروع کردم شیاف انتی هموروئید استفاده میکنم تا الان،خواستم ببینم استفاده از شیاف رو تا کی ادامه بدم و اینکه نیاز هست که به پزشک هم مراجعه کنم؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام این شیاف را نباید بدون تجویز متخصص جراحی مصرف کنید. حتما به پزشک مراجعه کنید تا بعد از معاینه دوز مصرفی مجاز برای شرایط شما را تجویز کنند.

  8. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر
    ۴۰ روز پیش یبوست شدیدی گرفتم ک بعد از دفع احساس کردم اضافه های از روده م بیرون زدن چیزی شبیه فیشر از اون زما چیزای شل و ابکی و فیبر دار میخورم اما دو بار دیگه همون اتفاق برام افتاد یکی دو دکتر رفتم معاینه شون فقط با حرف زدن بود و یسری دارو و شربت لاکسی ژل نوشتن و شیاف پیداکوزیل اما چن روزه ک مقعدم بعد دفع مزاج انگار سوزن کوبش میکنن انقد سوزش داره گاهی هم خارش شدید الان شیاف آنتی هموروئید گرفتم متاسفانه بعد از داخل کردنش برگشت میخوره بیرون . اگه لیزر کنم بیماری عود نمیکنه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر یبوست مزمن نداشته باشید بعد از لیزر هموروئید دچار عود نمی شوید.

  9. Avatar photoآیدا رودکی گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۲۰ سالمه و سندرم روده تحریک پذیر دارم و همیشه یبوست هستم و مدفوعم همیشه سفت و گنده است،تقریبا یک ماهی هست که دو سه بار موقعی که یبوست میشدم خون میاد و خون هم قرمز روشن هستش،و یه دکتر گفت شقاق هستش و شیاف دادن ولی من مصرف نکردم باز امروز خون اومد این دفعه یبوست بدی هم داشتم نسبت به دفعه های قبل،و خون بیشتری اومد،خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید…و اینم بگم که تو حالتای معمولی خون نمیاد ازم وقتایی که یبوستم زیاده،خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید…

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام دارویی که پزشک برای شما تجویز کرده است را مصرف کنید. به علاوه به یک متخصص گوارش مراجعه کنید تا برای سندرم روده تحریک پذیر و یبوست شما داروی مناسب تجویز کنند. اگر مشکل یبوست را حل نکنید بعد از درمان هموروئید و شقاق مجدد دچار عود بیماری می شوید. بنابراین کنترل یبوست و اجابت مزاج را جدی بگیرید.

  10. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من چند سالی هست درگیر همورویید هستم و هر سال دو سه بار درد شدید دارم
    الان دور مقعد هم بالا هم پایین گوشت اضافه اوردم و هنگام مدفوع درد و سوزش دارم
    از لوسیون ام جی باریج و کپسول روهمورویین استفاده میکنم ولی زیاد فرقی نکرده
    میخواستم ببینم هزینه لیزر درمانی چقدر هست و اینکه آیا بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی پوشش میده یا خیر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام هزینه لیزر هموروئید بعد از معاینه مشخص می شود. متاسفانه بیمه ها هزینه لیزر را قبول نمی کنند. عمل جراحی هموروئید به روش معمول عوارضی دارد که بهتر است جایگیزین لیزر هموروئید شود.

      1. Avatar photoپریماه گفت:

        سلام خانم دکتر من نوزاد دارم و شیر و میدم مشکل شیاف آنتی هموروئید مصرف میکنم قبلا هم این مشکل و داشتم دکترم بهم شیاف داده بود الان که مصرف میکنم برای بچه مشکلی نداره

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          اگر شیر می دهید نباید از این دارو استفاده کنید.

  11. Avatar photoNika گفت:

    سلام خانم دکتر من یبوست دارم مزدیک ی ماه و فک کنم الان شده بواسیر امروز با فشار خیلی زیادی بلخره کلی اومد بیرون و مقعدم انگار یکم دچار التهاب اینا شده منم شیاف آنتی همروئید گرفتم طریقه مصرفش چجوریه؟؟میشه جواب بدید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام توصیه می کنم حتما به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. نحوه مصرف صحیح این دارو بعد از ویزیت و معاینه مشخص می شود..

  12. Avatar photoپرنیا گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من یک سال بیش شقاق مقعدک رو به صورت سنتی عمل کردم یه مدت یبوست شدید گرفتم و متوجه شدم مقعدم هم از محل جراحی دچار خونریزی و هم از محل جدید دچار زخم و خونریزی شده ازپماد آنتی هموروئید استفاده کردم ولی چون این مدت خیلی از این پماد استفاده کردم احساس میکنم هم درون مقعد وهم بیرون مقعددچار نازکی شده و با اندک فشار مدفوع دچار خونریزی میشه لطفاً راهنماییم کنید.ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید که برای شما داروی مناسب تجویز کنند. از پماد آنتی هموروئید دیگر استفاده نکنید.

  13. Avatar photoپرنیا گفت:

    سلام خسته نباشید برای درمان خونریزی از محل جراحی شقاق در اثر یبوست شدید و زخم و خونریزی از محل جدید در مقعد چکار کنم؟ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      به جراح معالج خود مراجعه کنید و برای جلوگیری از یبوست از شربت ملین استفاده کنید.

  14. Avatar photoمحمد گفت:

    با عرض سلام
    برای درمان همورویید داخلی گرید ۲ چه درمانی رو پیشنهاد میدید؟
    مدیکال یا جراحی
    آیا این گونه موارد با لیزر یا کرایو قابل درمان است

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام کرایو برای درمان هموروئید اصلا پیشنهاد نمی شود. ابتدا داروی قوی برای هموروئید درجه دو تجویز می شود به همراه رژیم غذایی و مراقبت های لازم. اگر بعد از 10 روز درمان نشوید لیزر همورئید پیشنهاد می شود. با لیزر پرتوان بدون عود بازگشت انجام می شود.

  15. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام من باردارم سه ماهمه بواسیر دارم به جای زدن شیاف پروژسترون از شیاف هموریید به صورت واژینال استفاده کردم واسه بچه ضرر داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بله در دوران بارداری نباید از داروهای هموروئید به صورت داخلی استفاده کرد. با پزشک خود تماس بگیرید.

  16. Avatar photoعلی گفت:

    با سلام خدمت خانم دکتر سعادتی
    همورویید و شقاق داشتم که با شیاف آنتی هورویید و پماد رکتول و پماد آنتی فیشر بهتر شده است ولی همچنان خارش ناحیه معقد دارم که شبها شدیدا ناراحت کننده است . لطف بفرمایید چه دارو یا پمادی باید استفاده کنم ؟

    1. سلام بدون ویزیت بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. این نکات را در نظر داشته باشید که دوره مصرف داروهایی که ذکر کردید 10 روزه است و برای تکرار آنها حتما باید با پزشک معالج خود مشورت کنید. یبوست و خشکی مزاج را کنترل کنید و برای دریافت مجدد دارو وقت ویزیت بگیرید.

  17. Avatar photoمهری گفت:

    سلام حانم دکتر وقتتون بخیر.میخواستم بپرسم که آیا حاد ترین نوع بواسیر که همراه با سوزش و دردو خونریزی و بیرون زدگی زیاد و زخم باشد رو میشه با لیزر درمان کرد

    1. سلام بله بهتر است از لیزر هموروئید پرتوان توسط متخصص جراحی و لیزر باتجربه برای درمان انواع هموروئید یا بواسیر پیشرفته استفاده شود. اگر عمل جراحی هموروئید با تیغ یا کوتر را انتخاب کنید ممکن است بیش از یک بار نیاز به جراحی داشته باشید اما لیزر پرتوان این مزیت را دارد که بواسیر پیشرفته و دیگر بیماری های مقعد را می توان همزمان با هم و در یک جلسه درمان کرد.

  18. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر من پسرم 24 ساله انگل دارم تو مقعد برای درمان آن چکار کنم

    1. به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

    2. Avatar photoHani گفت:

      سلام وقت بخیر
      دختری 25 ساله هستم‌ من احساس میکنم همورویید داخلی دارم. هربار که از حدی بیشتر در دستشویی سنتی میشینم فقط احساسش میکنم و هیچ اذیتی هم نمیکنه نه درد نه خارش. فقط حس بد میده. ایا شیاف انتی همورویید میتونه به از بین رفتنش کمک کنه؟ و البته همیشه هنگام دفع یه ترشحات سفید رنگ دارم که مطمئن نیستم مربوط به اون هست یا خیر. ممنون میشم نظرتون رو بدونم.

      1. سلام توصیه می کنم که به یک متخصص مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مبتلا به آبسه مقعدی نباشید. اگر شیاف آنتی هموروئید نا به جا استفاده شود ممکن است وضعیت بیمار بدتر شود.

  19. Avatar photoالناز گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 21 سالمه و 5 سال پیش هموروئید و شقاق داشتم و عمل کردم(به روش لیزر بود) و خوب شد تا حدود دو سال پیش که در مواقع استرس ماهیچه های باسنم درد میکردن و به مرور زمان در حالت عادی هم درد داشتم، چندماهی هست که شیاف آنتی هموروئید رو شروع کردم البته شب درمیون تقریبا.
    من این بیماری و همین طور واریس(شدید نیست) رو به صورت ارثی دارم و اخیرا متوجه شدم که بهم ربط دارند این دو بیماری.
    من یبوست مزمن و شدید ندارم و فقط گاهی دستگاه گوارشم خوب کار نمیکنه
    ممنون میشم اگر راهنماییم که آیا روش درمان دائمی وجود داره یا نه
    ممنون از وقتی که گذاشتین

    1. سلام شما باید برای بهبود و درمان وضعیت گوارش خود به یک متخصص تغذیه و یک متخصص گوارش مراجعه کنید. همانطور که خودتان هم تجربه کرده اید اگر بعد از جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید مجدد مشکلات گوارشی و یبوست داشته باشید مجدد بعد از 5 سال دچار عود هموروئید و شقاق خواهید شد.

  20. Avatar photoمونا گفت:

    سلام
    من حدود ۱۷ سال هموروئید خارجی بدون درد و خونریزی داشتم و حالا تقریبا ۳ ساله که گاهی خونریزی دارم. گاهی فقط یک یا دو روز میشه ولی گاهی هم طولانیه و حتی تا یکماه خونریزی دارم البته بدون درد. یک ماه پیش دکتر رفتم و بعد از معاینه شیاف آنتی هموروئید و پماد آنتی هموروئید و آنتی فیشر تجویز شد و بعد از دو هفته مجدد ویزیت شدم و داروها تجدید شد. توی این مدت خونریزی نداشتم و حس میکنم التهابات داخلی برطرف شده ولی بیرون زدگی همچنان وجود داره. نگرانم که اگر داروها رو قطع کنم مجدد خونریزی داشته باشم. لطفا راهنمایی کنید که
    آیا لیزر در این مورد جواب میده؟ و هزینه حدودا چقدر هست؟
    و یا کلونوسکوپی؟
    کدوم برام بهتره؟
    البته دیدم که در پاسخ به بقیه دوستان، فرمودین که هزینه بعد از معاینه مشخص میشه. ولی میخوام یک مبلغ تقریبی بدونم لطفا

    1. سلام باتوجه به مدت زمان طولانی که دچار هموروئید بوده اید ممکن است با درمان دارویی به درمان قطعی دست نیابید. معمولا گوشت های اضافه نیز با دارو از بین نمی روند. معمولا لیزر هموروئید با لیزر پرتوان برای درمان قطعی انواع هموروئید کاربرد دارد مگر در مواقع خاص که بعد از معاینه بیمار مشخص می شود. لطفا حدود هزینه لیزر را تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

  21. Avatar photoراضیه گفت:

    سلام خانوم دکتر من از قبل ماه رمضان یبوست گرفتم و بعد ی مدته ک دستشویی میرم دچار خونریزی مقعدی شدم و فهمیدم ک دچار زخم شقاق شدم دکتر هم نرفتم ولی از دیروز ک شیاف آنتی همورئید مصرف میکنم . میخواستم بدونم مصرفم باید طی چند روز باشه ک برام خطر نداشته باشه؟؟؟

    1. سلام مصرف داروها و پمادهای مقعدی بدون تشخیص و تجویز پزشک می تواند خطرناک باشد. درمان های خانگی شامل کنترل یبوست و فشار بر ناحیه مقعد است و داروی مناسب توسط متخصص تجویز می شود.

  22. Avatar photoسحر گفت:

    سلام خانم دکتر. من چندساله یبوست مزمن دارم همیشه دفع سخت همراه با درد شدید و خونریزی دارم. شش ماه پیش جراحی فیشر انجام دادم هیچ تاثیری نداشت فقط 1 ماه خونریزی نداشتم اما همچنان درد و خارش و التهاب بود الان در حال حاضر شرایط بدی دارم احساس می کنم شقاق بیشتری ایجاد شده از شهرستان مراجعه کنم کلنیک شما ایا جراحی با لیزر رو انجام میدین. لطفا راهنمایی ام کنید اصلا حال روحی و جسمی خوبی ندارم.

    1. سلام اگر با لیزر شقاق هم درمان شوید و مجدد یبوست داشته باشید بیماری شما عود خواهد کرد. از یک متخصص گوارش و یک متخصص تغذیه برای درمان وضعیت یبوست و اجابت مزاج وقت بگیرید. اگر نیاز به جراحی یا لیزر باشد می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید. در ویزیت آنلاین هماهنگی های لازم برای عمل لیزر انجام می شود. از متخصص تغذیه مطب من هم می توانید رژیم آنلاین بگیرید.

  23. Avatar photoمنتطری گفت:

    سلام خانم دکتر من اشتباهی به پسر ۹ماهم بجای شیاف استامینفون۱۲۵ شیاف انتی همورویید رو ۷دهمش رو زدم..خطری تهدید می کنه پسرمن رو؟

    1. سلام بله ممکن است عوارض داشته باشد. وضعیت ایشان را تحت نظر داشته باشید و به محض مشاهده علامت جدیدی حتما به متخصص مراجعه کنید.

      1. Avatar photoهانیه گفت:

        سلام خانم دکتر ، آیا وقتی که شیاف آنتی همروئید رو استفاده میکنیم هنگام مدفوع دفع میشه یا نه باید جذب شه ؟

        1. سلام باید جذب شود و نباید آن را دفع کنید.

          1. Avatar photoهانیه گفت:

            خانم دکتر اگه دفع شه اشکال از چی میتونه باشه؟ ، چون من هردفعه که مصرف میکنم جذب نمیشه و دفع میشه با مدفوع

          2. ابتدا اجابت مزاج را انجام دهید و بعد از شیاف استفاده کنید. زمانی که دفع مدفوع به طور کامل انجام شده باشد دیگر بعد از استفاده از شیاف نیازی به اجابت مزاج نخواهید داشت. اگر شیاف را دفع کردید مجدد شیاف دیگری را جایگزین کنید.

  24. Avatar photoآتنا گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر من عمل هموروئید انجام دادم چهار سال پیش چند روزه دوباره عود کرده درد شدید و خونریزی شدید دارم باید چکار کنم ؟؟

    1. علت بروز مجدد هموروئید را توسط یک متخصص معلوم کنید و نسبت به رفع آن اقدام کنید. بعد از ویزیت روش درمان مناسب نیز به شما پیشنهاد خواهد شد.

  25. Avatar photoحسن گفت:

    سلام خانم دکتر من از زابل هستم مدفوع تیکه تیکه دارم و سفته وقتی میاد اولش خون قرمز روشن میاد درد چیزی ندارم چیکارکنم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنم. با توجه به گرمی هوا بدن شما احتمالا کم آب شده است. روزی 10 لیوان آب بنوشید و شربت آبلیمو هم میل کنید. برای دریافت دارو حتما وقت ویزیت از متخصص بگیرید. ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید.

  26. Avatar photoسیما گفت:

    سلام خانم دکتر
    من ۳۰ سالمه و ۳ ماهه زایمان طبیعی کردم تقریبا یک ماهه که دفع همراه با درد دارم فرق نمیکنه شکمم یبوست باشه یا شل باشه، میتونم شیاف استفاده کنم، هنوز هم بچه شیر میدم.
    شهرستانم نمیتونم بیام پیش شما…
    دکتر زنان معاینه میکنه یا باید برم دکتر داخلی؟

    1. سلام خود درمانی نکنید و یا از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید و یا در شهر خود به یک متخصص جراحی عمومی ماهر مراجعه کنید.

  27. Avatar photoعارف گفت:

    سلام خانم دکتر
    من حدوداً سه و نیم سال پیش احساس خارش در قسمت مقعدم داشتم که بعضی وقتها بادفع مدفوع خون هم می‌آمد
    که خیلی درد داشت رفتم دکتر دارو گرفتم کمی خوب شد ولی کلن نه.
    بعد از آن هر چند وقت بعد احساس خارش وسوزش میکنم که درین اواخر احساس میکنم در ناحیه‌ای برون به اندازه یه دانه ماش برآمدگی هم دارم که وقت ناوقت خارش و درد می‌کنه اگر راهنمایی کنید ممنون میشوم که چه کار کنم وده کدام دکتر مراجعه کنم
    ودر ضمن بعداز همون داروی که سه سال پیش گرفتم دیگه دارو مصرف نکردم

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

  28. Avatar photoف گفت:

    سلام خانم دکتر سعادتی.
    من 26 سالمه و دوروزه ک داخل مقعدم ی برامدگی ملتهب کوچیک میبینم.وقتی که فشار میارم دیده میشه.ولی نه درد داره نه خونریزی.میخواستم ببینم این هموروییده؟و باید همین شیاف همورویید و مصرف کنم؟

    1. سلام احتمالا هموروئید داخلی هست و نمی توان بدون معاینه نظر قطعی داد. بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان از پمادها و داروهای مقعدی استفاده نکنید.

  29. Avatar photoرشید گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر من یه ماهه که دچار شقاق مقعد شدم به طوریکه بعد از دفع خونریزی و درد شدید دارم از انواع پمادها و شیاف آنتی هموروئید استفاده کردم ولی فقط یه بار خوبه بعداز دفع دوباره همین جوریه‌..لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید و از خود درمانی پرهیز کنید.

  30. Avatar photoسارا گفت:

    سلام من مدت ۲۰ روز هست بعد از هر بار اجابت مزاج خونریزی میکنم و بعضی وقتا فقط مقدار خونریزی کم میشه ولی تا حالا خونریزی از بین نرفته. همورویید دارم ولی نمیدونم این خونریزی بخاطر هموروییدی که دارم هست یا نه ؟ مقدار فیبر زیادی میخورم روزانه. چطوری این خونریزی بند میشه؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید ترومبوزه یا شقاق شده باشید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و از خود درمانی پرهیز کنید. لازم است بعد از معاینه برای شما داروی قوی تجویز شود. علاوه بر مصرف فیبر و کنترل یبوست روزانه 8 لیوان آب نیز میل کنید.

  31. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خانم دکتر.من تقریبا دو ماه میشه که احساس سوزش و خارش البته بدون خونریزی در ناحیه مقعد دارم و طبق مطالبی که از سایتها خوندم احساس میکنم هموروئید داخلی دارم.میشه لطف کنید و راهنمایی کنید که ایا میتونم از شیاف یا پماد انتی هموروئید استفاده کنم یا نه؟؟؟؟ ممنون میشم اگه کمک کنید و جوابمو بدین.بازم تشکر

    1. سلام خیر از این شیاف بدون تجویز پزشک استفاده نکنید. ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. اما باید به متخصص مراجعه کنید. فقط مراقبت های خانگی مثل نشستن در لگن آب گرم و رعایت رژیم غذایی را فراموش نکنید.

  32. Avatar photoماندانا گفت:

    سلام خانم دکتر
    مت در ۲۵ سالگی چندسال یبوست شدید داشتم و شقاق و هموروئید گرفتم و الان ناحیه مقعد بیرون زدگی دارم الان ۳۶ سالم بالیزر درمان میشه؟
    و دوره نقاهت و استراحت بعداز لیزر چه مدت؟

    1. سلام بله اگر مشکل دیگری به جز هموروئید و شقاق وجود نداشته باشد انواع این بیماری را می توان در یک جلسه سرپایی درمان کرد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  33. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر
    دختر خانم ۲۷ ساله چند ماه خونریزی مقعدی داشتن و کنولوسکپی انجام دادن دکتر گفتن مشکلی ندارن ی زخم که هنگام دفع باز میشه و خون ریزی میکنه وقع سالم و بیرون زدگی نداره چند روزه خونریزی بیشتر شده و شیاف آنتی هموروئید مصرف میکنن تاثیری نداشته لطفا ی راهنمایی کنید خانواده نگران هستن

    1. سلام مصرف شیاف را قطع کنند و از مطب من یا یک متخصص جراحی عمومی وقت ویزیت بگیرید. مصرف خودسرانه شیاف و پماد ممکن است وضعیت بیمار را بدتر کند.

  34. Avatar photoشکوفه گفت:

    سلام خانم دکترخسته نباشید والا من نزدیکه دوماهه خارش وسوزش شدیددرناحیه اطراف مقعدم دارم واین منو خیلی اذیت میکنه البته بگم چندماه یه بارمیادسراغم نمیدونم واسش دکترچی برم علتش چیه
    بر

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. آب زیاد مصرف کنید و از غذاهای محرک و ادویه دار خودداری کنید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  35. Avatar photoساراکریمی گفت:

    با سلام و وقت بخیر خدمت خانم دکتر عزیز،بنده خانم هستم ۳۵سالمه چندین ساله که فقط موقع یبوست خونریزی دارم(اینم بگم چندتا ضایعه کوچیک اندازه نخود دور مقعدم هم دراومده)،فکر می‌کنم جای بریدگی مقعدم بدجاهست،برای همین تا میاد خوب بسه با یه یبوست دوباره جای زخمم باز میشه،همیشه بعد از هربار دسشویی حتما میرم حمام و شستشو میدم و تمیز نگه میدارم،اما اگر یبوست بگیرم باز ترک میخوره،از جهتی هم ناراحتی شدید ریوی دارم و میترسم تو این وضعیت کرونا دکتر برم،به نظرتون میتونم خیلی جزئی یعنی ۱بار یا دوبار از شیاف آنتی هموروئید استفاده کنم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام به هیچ عنوان خود درمانی نکنید. مراقب باشید یبوست نگیرید و از یک متخصص ویزیت آنلاین بگیرید.

  36. Avatar photoصادق گفت:

    سلام وقت بخیر خانوم دکتر
    بنده ۳۸ سالم هست ۱۰ سال پیش یبوست گرفتم و شقاق ایجاد شد و یک زائده کوچک ایجاد شد،ولی همون اول با کرم آنتی هموروئید خوب شدم،سه هفته پیش دوباره بر اثر یبوست شقاق دوباره ایجاد شد ولی خیلی عمیق با خونریزی زیاد،به پزشک مراجعه کردم ‌کرم دست ساز داد ،الان خونریزی ندارم ولی بعد دفع سوزش دارم،آیا این سوزش طبیعی هست؟تا چه مدت باید دارو مصرف کنم؟

    1. سلام تا بهبودی کامل درمان شقاق یا درمان هموروئید را پی گیری کنید و مراقب باشید یبوست یا اسهال نگیرید تا مجدد دچار عود نشوید. توصیه می کنم از متخصص تغذیه مطب من هم یک رژیم غذایی مناسب بیماران هموروئید و شقاق دریافت کنید.

  37. Avatar photoفائزه گفت:

    سلام خانم دکتر
    من چند روزه که درد مقعد داشتم رفتم دکتر گف شقاقه برام پماد و شیاف انتی فیشر تجویز کرده الان دو روزه که مصرف میکنم پوستم کلا انگار جوش های بزرگ زده حتی به اطراف واژنمم زده میتونه از داروها باشه یا مشکل دیگه ای هستش؟

    1. سلام برخی بیماران به شیاف و پمادهای هموروئید و شقاق حساسیت نشان می دهند. حتما مصرف دارو را متوقث کنید و از متخصص معالج خود بخواهید که برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

  38. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانم دکتر .
    جسارتاممنون میشم پاسخ بنده رو بدید که در صورت صلاحدید خدمت برسم.
    بنده مدت حدودا ۵ ماه مطالعه آزمونی داشتم و بدلیل عادت بیشتر روی زمین مطالعه میکنم الان چند روزه احساس دردی در ناحیه استخوان دنبالچه و همچنین احساس درد خفیفی و احساس نیاز به دفع در ناحیه مقعد داشتم که پزشک داروساز پماد انتی همروئید رو تجویز کردن الان دو روزه مصرف میکنم و درد و اون احساس دفع به تدریج در حال کم شدن است.
    آیا مبتلا به همروئید شدم یا نیاز به ویزیت دارم ممنون میشم راهنمایی کنید
    در ضمن پدر من مبتلا به همروئید بوده است

    1. سلام بله حتما نیاز است که توسط متخصص ویزیت شوید. از خوددرمانی و مصرف دارو بدون تجویز پزشک جدا خودداری کنید. از نشستن طولانی بر روی سطوح سخت اجتناب کنید و برای نشستن از یک بالش نرم یا رینگ استفاده کنید که از میزان فشار بر ناحیه کاسته شود و خونرسانی به طور درست انجام شود.

  39. Avatar photoصادق گفت:

    باسلام خدمت شما دکتر عزیر
    بنده ۳سال که دچار یبوست شدید شدم و بعد مدتی بعد از دفع خونریزی داشتم و متوجه شدم دچار هموروئید داخلی شدم ولی اصلا درد و خارش ندارم الان چند مدت غذاهای فیبردار مصرف میکنم و یبوست رو کنترل کردم ولی گاهی اوقات یبوست میشم و با اینکه مدفوعم نرم هست بعد دفع دچار خونریزی میشه ماه پیش از شیاف آنتی هموروئید یه بسته ده تایی استفاده کردم بعد دفع خونریزی نداشتم ولی حالا بعد ۲هفته دوباره مقعدم دچار خونریزی میشه لطفا خانم دکتر راهنماییم کنید چیکار کنم ممنون

    1. سلام از خوددرمانی پرهیز کنید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود. مراقب باشید یبوست نگیرید. هر روز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  40. Avatar photohanie گفت:

    سلام خانم دکتر، من بچم یه ماهو نیمشه و بواسیر بعد از زایمان گرفتم، دکتر بهم شیاف آنتی هموروئید و کپسول آناهیل دادن و پودر موسیلینیوم، الان بخیه هام عفونت کرده سفالکسین گرفتم و سفکسیم، میخاستم ببینم این داروها با داروهای آنتی هموروئید تداخل نداره؟

    1. سلام تداخل ندارند اما مراقب باشید که یبوست نگیرید زیرا آنتی بیوتیک منجر به بروز یبوست می شود. هر روز 10 لیوان آب بنوشید و تا بهبودی کامل تحت نظر متخصص باشید.

  41. Avatar photof گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    من چند روزی هست دچار یبوست و بعدش هم دچار شقاش شدم دکتر بهم شیاف انتی هموروئید داده ولی وقتی ازش استفاده کردم بعد یکم احساس سوزش زیادی در مقعدم داشتم که تا صبح ادامه داشت
    خواستم بدونم این موضوع طبیعیه؟؟

    1. سلام خیر طبیعی نیست. احتمالا شما به این دارو حساسیت دارید. مصرف دارو را قطع کنید و از پزشک معالج خود داروی جایگزین دریافت کنید.

  42. Avatar photoشهرزاد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من هفته ۳۱ بارداری هستم و یه توده کوچیک کنار مقعدم ایجاد شده درد یا زخم ندارم با دکتر زنان مطرح کردم شیاف برام نوشتن

    1. من برای زنان باردار داروهای داخل مقعد را تجویز نمی کنم.

  43. Avatar photoآزاده گفت:

    سلام وققتون بخیر.آیا استفاده شیاف هموروئید باعث تعویق زمان قاعدگی ام میتونه بشه؟

    1. سلام خیر ارتباطی وجود ندارد.

  44. Avatar photoاشما گفت:

    سلام خانم دکتر من بچم هشت ماهشه و شیرخودمو میخوره،تو شهر خودمون برای یبوست و درد و خونریزی موقع دفع رفتم متخصص زنان ۱۵تا شیاف انتی همورویید و لاکسی ژل نوشته برام،خواستم بپرسم مصرف این تعداد شیاف (روزی دوتا صبح و شب) برای بچم ضرری داره؟؟؟ممنون میشم جواب بدین

    1. شیاف آنتی هموروئید مشکلی برای شیر مادر ایجاد نمی کند اما شربت ملین لاکسی ژل ممکن است منجر به بروز اسهال در کودک شود و بر روی شیر مادر تاثیر می گذارد. سعی کنید با رژیم غذایی سالم و مصرف آب و فیبر فراوان مشکل یبوست را رفع کنید.

  45. Avatar photoماهان گفت:

    سلام خانم دکتر،من چن روز پیش متوجه شدم گوشت اضافه از مقعدم زده بیرون ولی من یبوست اینا ندارم،خیلی راحت دفع میکنم،میتونه بواسیر باشه؟و چطوری میتونم پیشگیری کنم ازش چون تازه هسش

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بیماران مبتلا به هموروئید الزاما یبوست ندارند. این گوشت اضافه ممکن است عفونی شود و در آینده عارضه دار شود. بنابراین برای درمان قطعی و اصولی آن اقدام نمایید.

  46. Avatar photoمینا گفت:

    سلام خانم دکتر
    ببخشید شیاف انتی همورویید روی بواسیر خارجی هم اثر داره؟
    و اینکه میشه همزمان با شیاف از پماد انتی همورویید داخلی برای قسمت خارجی مقعد هم استفاده کرد؟

    1. بدون تجویز و تشخیص پزشک متخصص به هیچ عنوان از این شیاف استفاده نکنید.

    2. Avatar photoسید اکبرحسینی گفت:

      باسلام ، بنده یک هفته پیش عمل لیزر همورویید ترومبوزه خارجی انجام دادم ، متأسفانه همورویید داخلی هم دارم موقع اجابت مزاج همراه با درد و سوزش است ، اما دکتر فقط پماد زینک اکسید ، مترونیدازول و سفیکسیم ۴۰۰ و ۲ تا داروی روان کننده داده اند ، نمی‌دونم چرا شیاف آنتی همورویید و یا پماد ام جی تجویز نکردند ، به نظر شما چکارکنم باتشکر و احترام

      1. احتمالا تشخیص ایشان عفونت بوده است که برای شما آنتی بیوتیک تجویز کرده اند. اگر طی 3 روز علائم شما کاهش نداشت مجدد به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  47. Avatar photoهمتا گفت:

    سلام خانم دکتر نوازدم 14ماهشه تب بالا داره من اشتباهی بجای شیاف استامینوفن شیاف انتی هموریید زدم بهش براش مشکلی پیش نمیاد

    1. وضعیت اجابت مزاج کودک را همواره تحت نظر داشته باشید تا در صورت مشاهده هرگونه علامت به متخصص مراجعه بفرمایید. معمولا با یک بار استفاده مشکلی پیش نخواهد آمد. درضمن توصیه می کنم در حد امکان از شیاف برای کودکان و بزرگسالان استفاده نشود زیرا ممکن است به بافت مقعد آسیب وارد شود. آب فراوان به کودک بخورانید.

  48. Avatar photoسمیرا گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۴۵ ساله هستم همورید داشتم حدود یک ماه هس عمل کردم درد فراوان همراه با خونریزی داشتم در این ماه ۳ بار پیش دکترم رفتم و گفت همه اینها عادی است و برایم شیاف انتی همورید تجویز کرد هر وقت که از این شیاف استقاده میکنم درد و سوزش زیادی احساس میکنم و بعد از استفاده پاهایم سست می شود به نظر شما عوارض شیاف است یا …..

    1. استفاده از شیاف را قطع کنید و برای دریافت پماد جایگزین به شماره واتساپ 09196065508 پیغام دهید. خونریزی تا دو ماه در حد یک یا دو قطره طبیعی است. مراقب باشید یبوست و اسهال هم نگیرید.

  49. Avatar photoمحبوبه گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر من هموروئید دارم رفتم دکتر شیاف داده بهم بچه کوچولو شیر خوار دارم به نظرازروزی از شیاف استفاده میکنم شیرم خیلی کم شده آیا ممکنه چنین چیزی است؟؟؟؟

    1. شیاف آنتی هموورئید برای شیردهی مشکلی ایجاد نمی کند مگر این که پماد ونوپلنت یا دیلتیژل باشد. این دو دارو در دوران شیردهی تجویز نمی شوند.

  50. Avatar photoاميرحسين گفت:

    سلام دكتر
    من دو سال پيش مدفوع خوني داشتم كولنسكوپي كردم شقاق و تنگي مقعد بود الان بعد از دوسال مدفوعم خوني بود با رژيم غذايي اصلاح شد كامل ولي اطراف مقعدم ورم داره به پزشك جراح عمومي مراجعه كردم شياف انتي همروئيد تجويز كردن به مدت يك ماه ولي گفتن خشكي مقعد دارم
    لطفا راهنمايي بفرماييد

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی قوی تر تجویز می شود. حتما هر روز 10 لیوان آب میل کنید. رژیم غذایی پرفیبر نیز داشته باشید.

  51. Avatar photoفاطمه محمدی گفت:

    سلام خسته نباشید، مصرف همزمان ایبوپروفن در قاعدگی و شیاف آنتی هموروئید اشکالی نداره؟

    1. بستگی به نوع بیماری شما دارد. اگر متخصص تجویز کرده اند مشکلی ندارد.

  52. Avatar photoarsi گفت:

    سلام خانم دکتر ممنون که جوابگو هستین… من ده سال مواد مصرف میکردم و به همین دلیل دیر به دیر به دستشویی میرفتم به گفته پزشکان این دیر به دیر رفتن باعث شده بواسیر بگیرم پزشکم انتی هموروئید تجویز کرده ولی بازم بعد از دستشویی به قدری درد میکشم که اون لحظه فقط میخام بیهوش بشم و هیچی نفهمم… ممنون میشم راهنماییم کنین ♥♥♥♥

    1. هر روز 10 لیوان آب بنوشید نه مایع دیگری. مصرف چای و قهوه و مواد مخدر را محدود یا قطع کنید. هر روز سر ساعت مشخصی به دستشویی مراجعه کنید حتی اگر احساس دفع ندارید. یک فعالیت ورزشی منظم به طور روزانه داشته باشید که حرکات دودی روده تحریک و عمل دفع روزانه انجام شود. حتما میوه و سبزی و فیبر کافی مصرف کنید.

  53. Avatar photoarsi گفت:

    ی سوال دیگه ام. داشتم… خانم دکتر بعضی از کاربر ها میگن گل ختمی و محمدی باهم دم کنم بخورم بنظر شما که ی پزشک برجسته هستین فایده ایدر. درمان من داره یا خیر؟؟؟

    1. بی تاثیر نیست اما مهمتر از همه رعایت اصول اولیه کنترل یبوست است. اگر مشکل شما با رعایت اصول اولیه حل نشد درمان های گیاهی و مراجعه به متخصص تغذیه و گوارش پیشنهاد می شود.

  54. Avatar photoهادی عشقی گفت:

    سلام خانم دکتر ، حدود چهل روز میشه که درد در دفع مدفوع به همراه خونریزی ، درد ، سوزش و خارش داشتم . پیش چندین دکتر رفتم ، از متخصص گرفته تا عمومی ، به من پزشک متخصص قرص میترونیدازول ، شربت ملین ، پماد ساختگی و دیگر پزشکان که عمومی بودن پماد و یا شیاف انتی هموریید دادن ، از همان روز داروها رو استفاده کردم ، الان که چهل روز رد میشه ، دیگر خونریزی ندارم ، ولی موقع نشستن درد دارم ، چه کنم .

    1. همچنان پیگیر درمان هموروئید باشید. بهتر است به متخصص مراجعه کنید. اگر تا بهبودی کامل پیگیری کنید در آینده دچار عوارض هموروئید نخواهید شد.

  55. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام خانم دکتر من تو دوران بارداری یبوست شدید گرفتم دکترمم گفت نمیتونم هیچ دارویی مصرف کنم بعد از چند هفته بیرون زدگی کمی پیدا کردم الان چهار سال میگذره و اون بیرون زدگی کمی بیشتر شده بعد از اون هیچوقت اذیت نشدم مگر اینکه در روز بیشتر از سه بار دستشویی برم و اون اون هم مواقع معذرت میخوام اسهال پیش میاد و بشدت اذیت میشم وگرنه اصلا یبوست ندارم به نظرتون من باید عمل بشم؟ ظاهر زشتش اذیتم میکنه از طرفیم از درد عمل میترسم آیا لیزر درد زیادی داره؟

    1. بهتر است لیزر هموروئید پرولابه را انجام دهید. زیرا این هموروئید معمولا با دارو درمان قطعی نمی شود و ممکن است عارضه دار شود. درد بعد از جراحی هموروئید بسته به وسعت بیماری متفاوت است اما درد بعد از جراحی با لیزر حدود 70 درصد کمتر از جراحی با روش های دیگر است. بسیاری از بیماران درجه درد را از 1 تا 10 با نمره 4 مشخص کرده اند که با مسکن ساده قابل کنترل است. حتما باید مراقب باشید که بعد از عمل یا لیزر یبوست اسهال نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *