بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

مراقبت بعد از جراحی هموروئید

دستورات بعد از جراحی هموروئید

در این صفحه در مورد مراقبت و نگهداری بیمار بعد از عمل جراحی هموروئید یا بواسیر خواهید خواند همچنین این مطالب شامل حال بیمارانی که لیزر هموروئید یا بواسیر انجام داده اند نیز می شود. طول درمان بعد از لیزر و جراحی هموروئید بسیار وابسته به مراقبت بعد از عمل می باشد.

چنانچه عمل جراحی هموروئید با لیزر انجام شده باشد چند ساعت بعد از عمل جراحی بیمار مرخص شده و به منزل می رود. در روز اول بعد از عمل جراحی هموروئید استراحت کنید و از منزل خارج نشوید.

تا زمانی که پانسمان دارید از خوردن غذای سنگین اجتناب کنید زیرا سبب تحریک اجابت مزاج می شود. اگر جراحی هموروئید وسیع نبوده از روز بعد از عمل جراحی می توانید غذای کامل و بخصوص پر فیبر میل کنید در غیر این صورت ۴-۳ روز غذای سبک میل شود.

خانمی که با نشستن در لگن آب گرم درد هموروئید را تسکین می دهد

صبح روز بعد از عمل جراحی پانسمان برداشته می شود. در روش عمل جراحی هموروئید با لیزر پانسمان داخل مقعد یا فتیله گذاشته نمی شود و فقط روی محل جراحی پانسمان می شود. پس دیگر نگران پانسمان داخلی نباشید. اگر پانسمان به محل عمل جراحی هموروئید چسبیده باشد آن را خیس کنید تا جدا شود. افرادی که هموروئید را لیزر کرده اند پانسمان خاصی ندارند و نیاز به تعویض پانسمان ندارند.

از روز بعد از عمل جراحی روزی ۳-۲ بار در لگن آب گرم بنشینید. آب باید ولرم باشد و داغ نباشد. بیمار باید محل عمل هموروئید را در لگن آب گرم باز و بسته کند تا از ایجاد عفونت و آبسه جلوگیری شود. چنانچه بیمار مبتلا به هموروئید برای نشستن در لگن آب گرم مشکل دارد می تواند طبق تصویر زیر از توالت فرنگی استفاده کند به طوری که لگنی کوچک را بر روی توالت فرنگی قرار داده و از ثابت بودن آن مطمئن شوید سپس بر روی آن بنشینید. همچنین شما می توانید لگن درمانی روی توالت فرنگی را از داروخانه ها تهیه کنید.

نشستن در لگن آب گرم بر روی توالت فرنگی

در صورت درد بعد از عمل جراحی هموروئید می توانید از دارو های مسکن خوراکی و در هنگام خواب از خواب آور های سبک استفاده کنید. در صورت نداشتن بیماری های زمینه ای مانند دیابت، نیازی به خوردن آنتی بیوتیک نیست. اگر عمل جراحی شما سبک بوده است، روز بعد از جراحی می توانید ملین را شروع کنید. اما اگر عمل جراحی شما وسیع بوده بهتر است مصرف ملین 2 الی 3 روز به تعویق انداخته شود. مراقب باشید که نه یبوست بگیرید و نه اسهال و اگر با مصرف ملین اسهال می شوید مقدار آن را کم کنید یا کاملا قطع کنید. اگر عمل دفع مدفوع را بیش از اندازه به تاخیر بیاندازید دچار یبوست شدید می شوید. همچنین اگر دفع مدفوع طبیعی با کالیبر طبیعی نداشته باشید به مرور دچار تنگی مقعد می شوید. پس برای مدت طولانی بعد از عمل رژیم سبک نداشته باشید.

بعد از عمل جراحی هموروئید داشتن چند قطره خون ریزی هنگام اجابت مزاج در هنگام خشک کردن ناحیه طبیعی می باشد. اما اگر این خون ریزی بعد از دو ماه ادامه پیدا کند و کم نشود حتما باید روده بزرگ جهت علت خون ریزی بررسی شود و کولونوسکوپی انجام شود. در بیمارانی که بالای ۴۰ سال می باشند و با خون ریزی مراجعه می کنند کولونوسکوپی باید قبل از عمل جراحی هموروئید انجام شود.

در چند ماه اول بعد از جراحی هموروئید ممکن است در صورت یبوست شدید، چند قطره خون ریزی یا کمی سوزش داشته باشید که در این صورت با پزشک خود تماس گرفته و با انجام توصیه های لازم سریعا خوب می شوید. بهتر است در چند ماه اول بعد از عمل جراحی هموروئید از روزه داری اجتناب شود.

بیمار مبتلا به هموروئید و بیمارانی که به تازگی عمل جراحی هموروئید انجام داده اند یا لیزر هموروئید انجام داده اند از دستمال کاغذی معمولی برای خشک کردن خود استفاده نکنند ترجیها از دستمال مرطوب مخصوص این ناحیه یا دستمال مرطوب مخصوص کودکان استفاده کنید. در برخی موارد برای تسکین درد، بعد از این که پانسمان برداشته شد، شیاف ضد درد دیکلوفناک توسط پزشک معالج تجویز می شود. نحوه گذاشتن شیاف را در زیر مشاهده می فرمایید. بهتر است بیمار از مسکن و ضد دردهای تزریقی یا خوراکی استفاده کند و استفاده از شیاف در مراحل اولیه پیشنهاد نمی شود.

مراحل گذاشتن شیاف برای هموروئیدبرای جلوگیری از ابتلا به هموروئید و بیماری های مقعدی باید فشار از روی این ناحیه برداشته شود و برای این کار می توانید از نشیمنگاه نرم یا بالش هموروئید استفاده کنید. اگر در طول روز به مدت طولانی بر روی سطح سفت می نشینید از یک بالشتک طبی استفاده کنید تا فشار از روی ناحیه کاسته شود. همچنین هر ۳۰ دقیقه از جای خود برخیزید و دوباره بنشینید. بالش های طبی و دونات شکل را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

رینگ هموروئید برای نشستن

درد بعد از جراحی هموروئید

مسلما بعد از برداشتن پاکه همورویید یا همان روش عمل جراحی هموروئید بیمار درد و سوزشی را در ناحیه مقعد احساس خواهد کرد. برای تسکین درد بعد از عمل هموروئید دو نکته مهم را باید در نظر داشته باشید.

بیمار شب قبل از عمل با شیافی که پزشک قبلا تجویز کرده است، عمل دفع را به طور کامل انجام می دهد و تا 48 ساعت نیازی به اجابت مزاج نخواهد داشت. سپس جراح شما یک داروی ملین تجویز می کند تا بعد از عمل دچار یبوست نشوید. در این صورت بعد از اولین اجابت مزاج احساس دردی نخواهید داشت یا بسیار جزئی خواهد بود.

چطور آب گرم هموروئید را تسکین می دهد

در مواقعی که بیمار با لیزر جراحی می شود میزان درد بعد از جراحی به بیش از یک هفته نخواهد رسید. درد بعد از لیزر هموروئید با مسکن هایی که توسط پزشک تجویز می شود قابل کنترل است. متاسفانه بعد از جراحی هموروئید یا بواسیر با تیغ جراحی یا کوتر بیمار درد زیادی را تا مدت ها تحمل می کند.

زیرا کوتر و تیغ جراحی ظرافت لیزر سوپرتین را ندارند و به بخش وسیعی از بافت مقعد آسیب وارد می کنند. همچنین همانند لیزر این خاصیت را ندارند که همزمان با برش ناحیه سر عروق و اعصاب بریده شده را ترمیم کنند.

برای کنترل درد بعد از جراحی هموروئید توصیه می کنم مسکن های تجویز شده را طبق دستور و سر موقع مصرف کنید. حتی اگر دردی احساس نمی کنید تا 3 روز مصرف مسکن های تجویز شده را ترک نکنید تا التهاب بعد از عمل به سرعت کم شود.

سوالات بعد از جراحی هموروئید

1-درمان عفونت بعد از عمل هموروئید چگونه است؟

دقت کنید که بعد از عمل جراحی هموروئید با لیزر پرتوان محل جراحی عفونت نمی کند. اما در برخی موارد که جراحی با تیغ یا کوتر انجام شده است امکان دارد محل عمل هموروئید عفونت کند. در این مواقع زخم عمل بسیار باز می شود و بیمار با ترشحات چرکی و بد بو مواجه می شود. به محض مشاهده علائم عفونت باید با متخصص جراحی معالج خود تماس بگیرید. داروهایی که پزشک تجویز می کند را شروع به مصرف کنید. برای پانسمان و ترمیم زخم به پزشک معالج و یا نزدیک ترین کلینیک محل زندگی خود مراجعه کنید.

2-مدت زمان بهبود هموروئید بعد از عمل جراحی چقدر است؟

اگر جراحی هموروئید با لیزر انجام شده باشد بیمار یک شب استراحت می کند و فردای روز عمل می تواند راه برود. بسته به فیزیولوژی بدن بیمار و وسعت عمل جراحی بین 3 تا 6 روز طول می کشد که بتواند به محل کار خود مراجعه کند. در صورتی که جراحی به روش سنتی انجام شده باشد این دوره نقاهت حداقل تا 2 ماه طول خواهد کشید. معمولا تا یک ماه مراجعه به محل کار امکانپذیر نیست و بیمار دوره نقاهت طولانی تری را طی خواهد کرد. طی این مدت مشاهده چند قطره کوچک خون طبیعی است. زخم جراحی هموروئید با لیزر حدودا یک هفته بعد و با روش سنتی 2 ماه به بالا طول می کشد تا بهبود یابد.

3-درمان درد بعد از عمل هموروئید چگونه است؟

مصرف مسکن با تجویز پزشک معالج برای تخفیف درد بعد از جراحی هموروئید توصیه می شود. نشستن در لگن آب گرم به خصوص بعد از هر بار اجابت مزاج بسیار به کاهش درد و التهاب کمک می کند. معمولا مصرف مسکن و آنتی بیوتیک منجر به بروز یبوست و تشدید درد بعد از جراحی هموروئید می شود. بنابراین استفاده از یک شربت ملین و داشتن رژیم غذایی پر فیبر برای دفعی نرم و بدون درد توصیه می شود. دقت کنید بروز اسهال و یبوست هر دو به یک اندازه منجر به احساس درد و عود بعد از جراحی هموروئید می شوند. در جراحی با لیزر بیمار 70 درصد درد کمتری را نسبت به جراحی سنتی احساس می کند که برای اکثر بیماران ناچیز محسوب می شود.

4-بخیه های عمل هموروئید به چه صورت است؟

بسته به نوع جراحی هموروئید و ابزاری که برای جراحی استفاده می شود بخیه های عمل هموروئید متفاوت خواهد بود. در مواقعی که از تیغ جراحی و روش سنتی استفاده می شود بخیه های قابل جذب برای عمل استفاده می شود و نیازی به کشیدن بخیه بواسیر نیست. در جراحی با لیزر نیز بخیه ای استفاده نمی شود و بیمار نگرانی بابت بخیه عمل هموروئید ندارد. زیرا لیزر همزمان با برش محل برش را ترمیم می کند و سر عروق و اعصاب بریده شده در حین عمل بسته می شود. به همین دلیل نقاهت بعد از جراحی هموروئید با لیزر نیز دوره نقاهت بسیار کوتاه است.

5-آیا خونریزی بعد از جراحی هموروئید طبیعی است؟

تا 2 ماه بعد از جراحی هموروئید یا بواسیرممکن است در برخی مواقع یک قطره کوچک خون ببینید که طبیعی است. در صورتی که دچار یبوست شده اید و خونریزی شدید بعد از دفع بروز کرده است حتما با پزشک معالج خود تماس بگیرید. مصرف یک شربت ملین برای کنترل یبوست کمک کننده است. مراقب باشید به هیچ عنوان دچار اسهال و یا یبوست نشوید. زیرا هر دو عارضه منجر به خونریزی غیر عادی و عود هموروئید خواهد شد.

6-آیا ترشحات زرد رنگ یا خون بعد از جراحی هموروئید طبیعی است یا خیر؟

در صورتی که بیمار با لیزر جراحی شده باشد معمولا ترشحات زرد رنگ را ندارد و تا دو ماه در صورتی که یبوست نداشته باشد دیدن یک قطره خون طبیعی است. اما اگر بیمار ترشحات بد بو و مشکوک به عفونت دارد و خونریزی بیمار شدید است حتما باید به متخصص جراحی معالج خود و در صورت عدم دسترسی به ایشان به کلینیک جراحی مراجعه کند.

7-دفع مدفوع بعد از جراحی هموروئید چگونه است؟

متخصص جراحی یک داروی ملین برای بعد از جراحی تجویز می کند. زیرا بعد از جراحی اکثر افراد دچار یبوست می شوند. یک روز قبل از عمل با مصرف شیاف بیزاکودیل روده بیمار تخلیه می شود. شب اول نیز یک غذا و سوپ سبک میل می کند و بدین ترتیب بیمار تا یک الی دو روز نیازی به اجابت مزاج ندارد. بعد از آن نیز با مصرف داروی ملین می تواند عمل دفع راحت و بدون درد داشته باشد. کنترل یبوست یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از عود هموروئید می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

959 دیدگاه برای “مراقبت بعد از جراحی هموروئید

  1. Avatar photoاناهیتا گفت:

    سلام
    خانم دکتر اگر همورویید من توسط لیزر جراحی بشه چقدر نیاز به مرخصی دارم؟ من وقتم خیلی محدوده و فرصت زیادی برای استراحت کردن ندارم فوقش دو سه روز بتونم مرخصی بگیرم. بعدش رانندگی هم میتونم بکنم یا محدودیت دارم؟ ضمنا مقدار درد بعد از عمل در مقیاس 0 تا 10 چقدره؟ من واقعا وحشت دارم از درد بعدش. خواهش میکنم راهنماییم کنید واقعا این سوالها عذابم میدن. مرسی

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام
      در مورد مرخصی: فردای بعد از عمل قادر هستید سر کار بروید اما پیشنهاد می کنیم لیزر روز چهارشنبه انجام شود و از شنبه سر کار بروید. رانندگی فقط شبی که لیزر می کنید ممنوعه. مقدار درد به آستانه درد شما بستگی دارد و مقدار پیشرفت بیماری شما اما در مقیاس ۰ تا ۱۰ حدود ۲ یا ۳ است. در هر صورت هرچه زودتر برای درمان بیماری اقدام کنید برای شما بهتر خواهد بود

  2. Avatar photoالی گفت:

    سلام خانم دکتر. من ساکن تهران نیستم و میخوام برای عمل لیزیک چشمهام به تهران بیام.میخوام اگر امکانش هست در همون زمان هم بواسیرم رو عمل کنم.آیا تداخلی بین عمل همزمان چشم و بواسیر وجود داره؟

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام خیر هیچ تداخلی وجود نداره فقط برای مدیریت بهتر زمان به هر دو منشی که برای شما وقت لیزر هماهنگ میکنند اطلاع بدین که هر دوتا کار را با هم در یک روز انجام میدین

  3. Avatar photoمنصور گفت:

    سلام داکتر صاحب
    من در حدود 8 ماه قبل عمل جراحی فیشر را انجام دادم بعد از جراحی احساس تنگی در ناحیه مقعدم دارم بعضی اوقات بی اختیاری گاز هم دارم لطفاً رهنمائ ام کنید

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام در اوایل ممکن است این موضوع طبیعی باشد اما ۸ ماه زمان زیادی است و باید به پزشک معالجتون مراجعه کنید

  4. Avatar photorezaaa گفت:

    سلام جناب دکتر بنده امروز لیزر کردم، آیا باید ماه رمضان پیش رو روزه بگیرم؟

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام سوال بسیار خوبی پرسیدین
      خیر نباید روزه بگیرید و برای شما ممنوع است و در صورتی که روزه بگیرید احتمال عود بیماری بسیار زیاد است

  5. Avatar photonajibullah گفت:

    سلام نجیب الله (نجیب )هستم حدود۱۳روز میشود که عمل جراحی کردم اما کناره های مقعد گوشت های اضافی وجود دارد و دم معقدرا مسدود کرده امابه دوکتور معالج مراجعه کردم گفت مشکلی نیست ازنظرشما مشکلی دارد یاخیر مرسی ؟

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      اگر دم مقعد مسدود شده عمل دفع را چگونه انجام می دهید؟ بیمارانی که با لیزر هموروئید اکتومی می شوند بعد از ۲ روز به راحتی عمل دفع را انجام می دهند. اگر بعد از دو هفته همچنان این وضعیت ادامه دارد بهتر است به پزشک دیگری نیز مراجعه کنید

  6. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام من سه هفتس ک عمل کردم ولی هنوز خون آبه ازم خارج میشه آیا مشکلی نداره تاکی این خون آبه ادامه داره؟

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام با چه روشی جراحی کردین؟ معمولا مشکلی نیست از لگن آب گرم و بتادین حتما هر روز استفاده کنید

      1. Avatar photoزهرا گفت:

        سلام بالیزر.دکتر کونولوسکوپی در چه شرایطی انجام میدن؟

        1. Avatar photoافسانه گفت:

          بعد از عمل جراحی فیشر و همورویید به صورت سنتی چند روز نمی توان به سر کار رفت

          1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

            سلام معمولا بستگی به وسعت جراحی و دارد فیزیولوژی و توان بیمار. حداقل تا یک هفته بعد از عمل جراحی هموروئید به روش سنتی امکان بازگشت به محل کار و زندگی عادی وجود ندارد. بهبود زخم نیز حداقل تا 2 ماه طول می کشد.

  7. Avatar photoاحمد کریمرشیدزاده گفت:

    سلام خانم دکتر من 20 سالمه ودچار همورویید مرحله 4 هستم ودرد داره میخواستم بدونم بعد از لیزر من دچار بی اختیاری در اجابت مزاج یا باد شکم میشم یانه ویه وقت ویزیت میخواستم لطفا راهنمیایی کنید خیلی ممنون واز عوارض جانبی هم بگید

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام لیزر هیچ عارضه ای نداره و مشکلی نخواهید داشت. برای گرفتن وقت از ۱۵ فروردین با شماره ۰۲۱۲۲۷۶۱۶۰۰ تماس بگیرید

  8. Avatar photoZahra گفت:

    سلام…
    من ۲۰سالمه وحدود۶ماه پیش هم بواسیر وهم شقاقم رو عمل کردم
    الان حدود ۲یا ۳ماهه که بعداز اجابت مزاج وختی که زورمیزنم ازداخل مقعدم یه چیزکوچیک میاد بیرون وبعدازمدفوع کردن برمیگرده داخل من نمیدونم این هموروئید درجه۲ یاشقاقه…
    خیلی ازین بابت ناراحتم آیا دوباره باید عمل کنم؟
    توروخدا راهنماییم کنید

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید اما تشخیص من به احتمال زیاد هموروئید داخلیه. اگر زود برای درمان اقدام کنید با لیزر درمانی یا همان لیزر کم توان قابل درمانه و نیازی به جراحی یا خارج کردن پاکه هموروئید نیست.

  9. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام.خواستم بپرسم بعدعمل بالیزر چه مدت بایدازلگن آب گرم استفاده کنیم؟وسوال دیگ اینکه آیا امکان داره بعدازعمل دوباره دچار بواسیر بشم؟

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام شحصی که تحت درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر کم توان قرار می گیرد احتیاجی به نشستن در لگن آب گرم یا بتادین ندارد. اما شخصی که با لیزر پرتوان تحت درمان قرار می گیرد تا ۳ روز باید از لگن آب گرم استفاده کند و بعد از آن توسط پزشک ویزیت می شوید و در صورت نیاز به شما می گوید که چند روز دیگر لازم است از لگن آب گرم استفاده کنید
      بعد از لیزر ناحیه ای که لیزر شده امکان بازگشت بواسیر در این ناحیه نیست. لیزر در حال حاضر تنها درمان قطعی هموروئید یا بواسیر است

  10. Avatar photoسریا گفت:

    اقای دکتر 25 روز است عمل فیشر شدم هروقت به دستشویی میرم خونریزی دارم لطفا منو راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر سعادتی گفت:

      خانم دکتر سعادتی پاسخ دادن: احتمالا مبتلا به هموروئید یا شقاق هستید هموروئید یا بواسیر همان برجسته شدن و دردناک شدن پاکه های طبیعی هموروئید یا بواسیر در مقعد است در این زمان شما برجستگی یا درد در ناحیه انال احساس می کنید و گاها خونریزی هم دارید. اما شقاق یا همان فیشر مقعد همان پارکی و جراحتی است که در ناحیه مقعد ایجاد می شود و معمولا بعد از یک یبوست یا اسهال مزمن و شدید ایجاد می شود در این زمان بیمار در هنگام عمل دفع احساس سوزش شدید می کند و خون قرمز روشنی نیز دیده می شود.

    2. Avatar photoنیما گفت:

      خانم دکتر بعد از لیزر هموروئید هم باید هر روز در لگن آب گرم بشینیم؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام معمولا تا یک هفته بعد از لیزر هموروئید توصیه می شود در لگن آب گرم بعد از هر اجابت مزاج بشینید.

        1. Avatar photoعلی جعفری گفت:

          سلام خانوم دکتر هزینه عمل لیزر بواسیر چقدره؟
          مقعد من ملتهب شده و با زور زدن زائده گوشتی میزنه بیرون

          1. لازم است معاینه شوید. ممکن است علاوه بر هموروئید پرولابه به دیگر بیماری های مقعد نیز مبتلا باشید و یا با داروی قوی درمان شوید.

  11. Avatar photoزهرا گفت:

    خیلی ممنونم ازراهنماییتون.سپاس

  12. Avatar photoابوالفضل گفت:

    سلام من حدود یه ماه پیش عمل همورئید کردم ولی هنوزم خونریزی دارم گاهی شدید و گاهی کم و خیلی سوزش دارم میخواستم بدونم باید باز عمل بشم دکترم گفت که ۴-۵تا همورئید دارید من ۲-۳تاشو برمیدارم بیشتر بردارم باعث تنگی مقعد میشه ممکن به اون خاطر باشه بعد من از ژل دیلیتاژل استفاده کنم الان عوارضی داره اخه من دیشب استفاده کردم فقط چند قطره خون اومد مثل قبل خون نیومد که کلا کاسه توالت خونی میشد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام تا 2 ماه خون ریزی جزیی طبیعیه هموروییدهای داخلی را میشه با لیزر کم توان درمان کرد و نیازی به برداشتن پاکه همورویید نیست. معمولا از پمادها نباید بیش تر از 2 هفته استفاده کرد

  13. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام.دکتر من 19بهمن عمل کردم و همه چی خوب بود الان یک هفتس که خارش دارم و خون ریزی ام کردم حس میکنم بازم یکم گوشت ازم زده بیرون.مشکلم چیه؟چرا دوباره اینجوری شدم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام دوباره به پزشکتون مراجعه کنید. آیا با لیزر جراحی شدین؟

      1. Avatar photoزهرا گفت:

        بله بالیزرعمل شدم

        1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

          اگر با لیزر عمل شدین محل قبلی عود یا خونریزی نخواهد داشت شاید محل دیگری از ناحیه انال دچار عارضه جدیدی شده باشد. بهترین کار این است که رژیم غذایی مناسب و پرفیبر مصرف کنید و آب به اندازه کافی بنوشید تا از بروز یبوست جلوگیری کند. در فصل گرما از پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی پرهیز کنید و از نشستن طولانی خودداری کنید لطفا

      2. Avatar photoMohsen گفت:

        سلام خانوم دکتر ببخشید من امروز عمل جراحی سنتی کرده ام و خون به شلوارکم میخوره و عمل دفع رو هم نمیتونم انجام بدم بنظرتون چیکار کنم ؟

        1. خونریزی شما بیشتر از حد معمول است و لازم است به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  14. Avatar photoزهرا گفت:

    بله با لیزرعمل شدم.

  15. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام دکتر من سه ماه عمل شقاق باز انجام دادم آیاروزه گرفتن برام ضرردره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      بله ضرر دارد

  16. Avatar photoمحدثه سالمی گفت:

    با سلام
    من 3 روز است که جراحی همورویید انجام داده ام و جای بخیه هام متورم شده و نمیتونم دع کنم و درد شدیدی دارم باید چکارکنم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام جراحی با چه روشی انجام شده؟ به دستورات پزشک مربوطه عمل کنید و با پزشک خود در تماس باشید

  17. Avatar photoارش گفت:

    سلام خانم دکتر. وقت بخیر
    خانم دکتر من همورویید داخلی دارم البته بی خونریزی. راستش فکر میکنم هربار که رابطه جنسی دارم بعدش تا چندروزی مشکلاتم بیشتر میشه و هموروییدم متورم تر و ازاردهنده تر میشه . میخواستم از حضورتون بپرسم ایا این صحت داره یا اینکه رابطه جنسی و همورویید ارتباطی ندارند.
    ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      رابطه جنسی یکی از علل فشار بر روی ناحیه هست و موجب تشدید بیماری می شود. در کل نشستن طولانی و هرگونه فشار مثل یبوست نیز موجب بروز هموروئید و یا تشدید این بیماری می شود

  18. Avatar photoمنصور گفت:

    سلام حدود هشت روز میشه جراحی هیمورید کردیم و حالا خونریزی بسیار کم و درد و سوزش دارد کدام طریقه بهتر سوزش خارش ودرد را اگر برایم بگویید ممنون خواهم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام از پزشک معالجتان بخواهید پماد مناسب با وضعیت شما تجویز کنند

  19. Avatar photoمهرناز گفت:

    سلام من4روزه که جراحی هموریید(داخلی) و شقاق کردم دکترم گفت با لیزر عمل میشی ولی الان بالای مقعدم به صورت یه خط بخیه های ناجوری خورده که گوشت اطرافش جمع شده و موقعه دفع خیلی درد دارم هم رژیم غذایی رو رعایت میکنم هم تو لگن آب گرم میشینم هم داروها رو مصرف میکنم تحملم کم شده تا چند وقت دیگه باید تحمل کنم لطفا راهنماییم کنید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام پرونده شما پیش پزشک مربوطه است و باید از ایشون سوال کنید
      بیماران من تا به حال به همچین مشکلی برنخوردن!

  20. Avatar photoبهناز گفت:

    سلام من9روزه که جراحی هموریید و فیشر داشتم یکی از بخیه هام باز شده و انگار یه حفره کوچیکی ایجاد شده این حفره به مرور بسته میشه یا اینکه دوباره باید بخیه بشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام با پزشک جراح خود تماس بگیرید شاید بخیه های شما از نوع جذبی باشد و باید جدا میشده در هر صورت حتما با پزشکتون تماس بگیرید و مشورت کنید

    2. Avatar photoشیوا گفت:

      سلام وقت به خیر.
      من همورویید داخلی و خارجی و پولیپ روده داشتم، ۹ روز پیش با لیزر جراحی شدم اما بعد از ۹ روز حتی یک صدم درصد دردم کم نشده و هرروز بیشتر از روز قبل میشه.
      این طبیعیه؟ بعد از هربار اجابت مزاج (نرم) درد بی نهایت زیادی دارم که باعث میشه دندونهام به شدت روی هم برخورد کنه، بدنم بلرزه، درد به حدیه که حتی توان نفس کشیدن رو ازم میگیره.
      حدود نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه توی اب خیلی داغ میشینم تا کمی تسکین بده دردم رو.
      این حد از درد طبیعیه؟
      من قبلا لیپوماتیک کردم، حتی یک دونه مسکن نخوردم و درد رو تحمل کردم، اما این درد خارج از حد توانمه و حس میکنم دارم ذره ذره جون میدم‌
      لطفا راهنماییم کنید و بفرمایید چیکار باید بکنم.

      1. سلام ممکن است دچار عفونت شده باشید. به جراح معالج خود مراجعه کنید. درد بعد از لیزر بسیار ناچیز است و وضعیت شما طبیعی نیست.

  21. Avatar photoمیکاییل گفت:

    ﺳﻼﻡ خانم دکتر.24 ساﻝ ﺩﺍﺭﻡ. ﻣﺪﺕ ﯾﮏ ﺳﺎﻝ میشد ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺍﺳﻬﺎﻝ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﻪ همروئید و فیشر مبتلا شدم.ﺑﻌﺪ یک سال ﺭﻓﺘﻢ ﺩﮐﺘﺮ ﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﻧﻈﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﺩﺍﺭﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﺮﺩﻡ ﻭﻟﯽ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﺪﺍﺩ.ﺑﻌﺪ ﮔﻔﺖ ﮎ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﻢ.
    به دلیل مشکل مالی و ساکن شهرستان بودن و هزینه بالای لیزر مجبور شدم جراحی کنم و اون درد وحشتناک رو تحمل کنم.
    ﺑﯽ ﺣﺴﯽ ﺯﺩﻥ ﺗﻮ ﻧﺨﺎﻋﻢ .
    البته دکترم گفت که لیزر واسه تو جواب نمیده و احتمال داره برگرده.
    5 روزه ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺩﻡ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻤﻮﻡ ﺷﺪﻥ ﺑﯽ ﺣﺴﯽ ﺩﺭﺩ
    ﺧﯿﻠﯽ ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﮐﯽ ﺩﺍﺷﺘﻢ. ﺣﺘﯽ ﺑﺎ ﺯﺩﻥ ﺍﻭﻥ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺭﻓﯿﻦ
    ﺑﺎﺯﻡ ﺩﺭﺩﻡ ﮐﻢ ﻧﻤﯿﺸﺪ. ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﺩﮐﺘﺮ ﮔﻔﺖ ﭘﺎﻧﺴﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﺭ ﻭﻣﺮﺧﺼﯽ.
    ﻟﮕﻦ ﺁﺏ ﮔﺮﻡ ﻭ ﺑﺘﺎﺩﯾﻦ ﺭﻭﺯﯼ ﺳﻪ ﺑﺎﺭ ﻭ ﺳﻔﺎﻟﮑﺴﯿﻦ ﻭ ﻣﮕﺎﻓﻦ
    ﻭ قرص گیاهی ﺳﯽ ﻻﮐﺲ و یه شربت منیزیم ﻭﺍﺳﻢ ﻧﻮﺷﺘﻪ.
    سعی میکنم که همیشه روان باشم و یبوست نگیرم ﻭﻟﯽ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﯾﻨﮑﻪ روان و ﺍﺳﻬﺎﻝ هستم،ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ جزیی دارم گاهی اوقات وقتی میرم ﺩﺳﺘﺸﻮﯾﯽ و همش احساس میکنم کامل دفع نمیکنم.یه جورایی جای بخیه داخلی حالت خارش داره و قلقلک ماننده.
    حتی خروج باد هم به سختی اتفاق میفته
    این حالت ها طبیعیه یا نه؟
    ﺍﮔﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ و این حالتای بعد عمل ﻃﺒﯿﻌﯿﻪ،ﺗﺎ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﭼﻘﺪ ﻃﻮﻝ ﻣﯿﮑﺸﻪ؟
    الان بعد 5 روز احساس میکنم جای زخم تازه تر شده جای اینکه بهتر بشه.
    یه جا خوندم که بتادین واسه شستشو زخم ضرر داره و روند ترمیم رو مختل میکنه و باید به جاش از نرمال سالین استفاده کرد.آیا صحت داره این موضوع؟
    ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺪﺍﺭﻡ،راننده ماشین سنگین هستم و هرچه سریعتر باید برگردم سر کارم وگرنه اخراج میشم.
    خانم ﺩﮐﺘﺮ ﺧﻮﺍﻫﺸﺎ ﮐﻤﮑﻢ ﮐﻨﯿﻦ ﻭ ﻫﺮ ﺭﺍﻩ ﺣﻠﯽ ﮐﻪ ﻭﺍﺳﻪ
    ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺧﻮﺏ ﺷﺪﻧﻢ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ
    ﺧﯿﻠﯽ ﺩﺭﺩﻧﺎﮎ ﻫﺴﺖ ﺑﻬﻢ ﺑﮕﯿﻦ و چقد طول میکشه خوب شم.
    تورو خدا زودتر بهم جواب بدین.
    خیلی پشیمونم که لیزر نکردم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام اول از همه لیزر بازگشت و عود ندارد و برای اطلاعات بیشتر در مورد فواید و برتری لیزر به مطلب ۱۰ برتری لیزر نسبت به جراحی سنتی مراجعه کنید و دلایل علمی آن را بخوانید
      اما شما جراحی باز و سنتی هموروئید انجام دادین و کاریست که دیگر گذشته و امیدوارم به دلیل صرفه جویی در هزینه لیزر هموروئید هزینه های اضافه دیگر متحمل نشید
      خونریزی مختصر بعد از جراحی تا ۲ ماه طبیعی است اما نه زیاد و اگر خونریزی شدید دارید حتما به پزشک مراجعه کنید
      یک دلیل سوزش و خونریزی شما می تواند استفاده بیش از حد از ملین و اسهال شدید و مزمن باشد. یکی از دلایل بروز هموروئید و شقاق همین اسهال مزمن است بنابراین استفاده از ملین را محدود کنید و یا حتی با مشورت پزشک در زمان مناسب قطع کنید و سعی کنید با غذای پرفیبر و نوشیدن آب زیاد مشکل یبوست را حل کنید اجابت مزاج باید نرم باشد نه یبوست و نه اسهال
      در مورد استفاده از بتادین اگر زخم باز دارید استفاده از بتادین توصیه نمی شود و با مشورت پزشک خودتان آن را قطع کنید و به جای بتادین از لگن محلول نمک در آب گرم استفاده کنید
      یک دلیل بروز هموروئید نشستن طولانی است امیدوارم زودتر به محل کار خود برگردید و حتما حتما از یک تشک نرم برای نشستن پشت فرمان استفاده کنید و مدت طولانی روی صندلی نشینید و یا از رینگ های نرم استفاده کنید
      امیدوارم سلامت باشید

  22. Avatar photoامیر سعید گفت:

    سلام خانم دکتر
    بنده ده روزه که عمل همورویید انجام دادم و از دکترم خواستم هر سه پاکه را بردارد البته ایشان گفتند انجام داده است . نمیدونم جراحی بچه صورتی انجام شده است اما به من گفتتند با کوتر بوده و هیچگونه بخیه ای هم ندارم . الان مشکلم زخم روباز و دفع مزاج است مرتبا قرص سی لاکس یا بیزوکودیل بهمراه لاکتولوز استفاده میکنم تا یبوست نگیرم اما هربار که دستشویی میرم درد شدیدی در ناحیه عمل شده دارم و تا ده دقیقه درد میکشم میخواستم یپرسم تا کی باید در اب گرم بشینم و تا کی باید قرص سی لاکس یا بیزاکودیل مصرف کنم ? درد دفع تا کی ادامه دارد ? ممنون میشم بگید درمان بطور متوسط چند روز طول میکشد ضمنا ایا میشود از پماد مدیلن که برای ترمیم زخم است استفاده کرد برخی دوستان استفاده از عسل طبیعی و مالیدن روی زخم را پیشنهاد میکنند ?
    هر موقع که محل زخم را نگاه میکنم الوده به ترشح و مقدار کمی خون در برخی نقاط است برداشتن ترشح را هر روز توصیه میکنید ?
    متاسفانه در اهواز کلینیکی مشابه کلینیک شما وجود ندارد و باید عمل جراحی انجام داد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام افرادی که لیزر می شوند بعد از ۲ روز اجابت مزاج را انجام می دهند اما در مورد کوتر باید با پزشک خودتان تماس بگیرید
      در بیمارانی که لیزر می شوند یک رژیم غذایی پر فیبر تجویز می شود و حدالامکان از مصرف بی رویه داروهای ملین خودداری می شود
      روش شما با کوتر بوده و پزشک مربوطه با توجه به شرایط شما و مندرجات پرونده شما توصبه های لازم را به شما اعلام می کند
      در هر صورت اسهال بیش از حد در هیچ روشی مناسب نیست و ممکن است مشکلات بعدی را منجر شود

  23. Avatar photoبهناز گفت:

    سلام خانم دکتر
    من بیست و سه روز پیش عمل هموریید فیشر داشتم که عمل موفقی نبود و هیچ تغییری نسبت به قبل عمل نداشتم حتی دردام بیشتر شد الان دوباره سه روزه که عمل کردم قسمتی که شقاق ایجاد شده بود بخیه نخورده قسمتی که زخم و شقاقی نبوده بخیه خورده و حالا موقع دفع قسمتی که بخیه نخورده و در واقع شقاق بود درد شدید داره ولی قسمت بخیه خورده اصلا درد نداره الان نگرانم میترسم باز زخمم ترمیم نشده میخواستم بدونم تو جراحی ؛شقاق رو بخیه میزنن؟

  24. Avatar photoهمایون گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۲۱ سالمه و یک هفته پیش عمل لیزر anal papila و همورویید بصورت بندیکیشن انجام دادم…درد زیادی دارم موقع اجابت مزاج و روز شب برام نمونده ملین موسیلیوم و سفالکسین و پماد انتی همورویید و زایلوژل استفاده میکنم دکتر که مقعدم رو معاینه کرد گقت درد بخاطر اینه که رگ ها کنده شده و سرشون زخمه میخواستم بپرسم تاکی باید این وضعیت رو تحمل کنم و چقد زمان میبره تا بهبود پیدا کنم؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه روش های غیر لیزر به همین صورت است زیرا زخم تازه می ماند و همان موقع با لیزر سر عروق بسته نمی شود. سعی کنید از غذاها و مکمل های غذایی که به بهبود زخم کمک می کند استفاده کنید. در این مورد می توانید دوباره از پزشک خود مشورت بگیرید و درخواست کنید که ترمیم کننده زخم برای شما تجویز کند

  25. Avatar photoسروش گفت:

    سلام من مادرم سه ماهه عمل شده هنوز خوب نشده، ٥٤سالشه موقع عمل هم كرونوسكوبي نكردن، الانم هم درد داره هم خونريزي جيكار كنيم

  26. Avatar photoروژان گفت:

    سلام خانم دکتر. ممنون از راهنمایی های خوب شما. خواهرم 49 سالشه و مدتیه که مشکل در دفع دارد و حتی می گوید گاهی مجبوراست با انگشت مدفوع را خارج کند که احتمالا به خاطر یبوست مزمن ایجاد شده است. حتی در این مدت، چندین بارهم دچار سوزش و تکرر ادرار به خاطر فشار به ناحیه لگن شده که بسیار ازارش می دهد. البته ظاهرا خونریزی در دفع نداشته و فقط درد و سوزش مقعدی دارد. تا حالا به خاطر ترس و شرم به پزشک مراجعه نکرده ولی خودش در معاینه پاکه های بیرونی کوچکی با نقاط شبیه کبودی های ریز در ناحیه مقعدی دیده که البته همیشگی نبوده و در مواقع شدت گرفتن علائم بارز می شوند. باتوجه به این علائم ایا امکان استفاده از لیزر وجود دارد؟ ایا بعد از عمل ، احتمال تنگی کانال رکتوم وجود دارد؟ ممنون می شوم اگر راهنمایی فرمایید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام اول از همه با رژیم غذایی مناسب و نوشیدن آب فراوان مشکل یبوست را حل کنند و حتی می توانند از یک داروی ملین هم کمک بگیرند. در صورتی که مشکل یبوست حل شد و همچنان پاکه ها برجسته ماند می توان از لیزر کم توان یا همان مادون قرمز یا IRC کمک گرفت که این روش جراحی محسوب نمی شود و هیچ عارضه ای ندارد. در صورتی که پاکه ها بزرگ باشد و در ویزیت تشخیص داده شود که این پاکه ها برداشته شود با لیزر پرتوان اقدام به هموروئیداکتومی یا همان خارج کردن و برداشتن پاکه ها می کنیم. اجتمال تنگی کانال رکتوم در مواقعی اتفاق می افتد که جراح بیش از حد مجاز پاکه ها را خارج کرده باشد و موارد تخصصی دیگر که به تجربه و مهارت پزشک مربوط می شود

  27. Avatar photoبهناز گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دو باره که عمل هموریید فیشر انجام دادم الان بیست روز از عمل دومم میگذره بهتر که نمیشم روز به روز بدتر میشم دوسومه مقعدم متورم و زخمه همه جوره هم رعایت میکنم هنوز جای بخیه ها هم کامل خوب نشده اگه بیام مطب شما با لیزر میتونید مشکلم رو رفع کنید خوزستانی هستم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام باید ویزیت بشین

      1. Avatar photoس.ح گفت:

        سلام خانم دکتر
        دختری 19 ساله هستم
        من ۵ روزه عمل هموروئید خارجی انجام دادم خیلی وخیم بود
        الان ورم داره احساس میکنم اصلا از ورم معقدم کم نشده یا بهتر نشده این ورم تا چن روز وجود داره؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

          سلام ۵ روز زمان خیلی کمی هست برای فروکش کردن ورم بعد از عمل به خصوص که جراحی بدون لیزر بوده در هر صورت پزشکتون میتونن با توجه به پرونده شما نظر بدهند که چه مدت طول می کشد تا ورم و نقاهت بعد از عمل جراحی فروکش خواهد کرد

  28. Avatar photo??? گفت:

    سلام
    دوروزی مادرم جراحی کرده است، اجابت مزاج دارد ولی درد هم دارد!چکار کنیم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      اگر با لیزر جراحی کردن بعد از ۲ روز اجابت مزاج نرم مشکلی نخواهد داشت اما اگر به روش سنتی و باز جراحی کردن با پزشک مربوطه تماس بگیرید
      من برای این که تا ۲ روز بعد از لیزر بیمار نیاز به اجابت مزاج نداشته باشد قبل از عمل برای بیمار شیافی تجویز می کنم که روده ها تخلیه شوند و با رژیم غذایی مخصوص تا ۲ روز بیمار نیازی به اجابت مزاج نخواهد داشت

  29. Avatar photoعباس گفت:

    سلام دکتر۱سوال دارم من۴۵روز قبل عمل هموئوریدانجام دادم.البته دکتر بعد ازعمل بهم گفت پلیپ روده هم داشتی برات برطرف کردم.و همچنین مقعدت هم از حالت نرمال خارج شده بود که برات تنگ کردم.الان بعد از گذشت۴۵ روز هنوز من درد دارم.نمیتونم روی صندلی راحت بشیم.وملین کننده زیاد میخورم که بتونم قضای حاجت بکنم وبه سختی رانندگی میکنم و شبها باید مسکن بخورم.والان روزی۴بار پماد داخل مقعدم میزنم و باانگشت۳دقیقه ماساژ میدم .دکترم بهم گفته اگه خوب ماساژ ندی تنگی مقعد میگیری وباید دوباره عمل کنی!میخواستم بدونم این درد من طبیعی هست؟.علتش به خاطر عمل تنگ کردن مقعد هست یاپلیپ؟ واحتمال دتره دچار تنگی مقعد بشم.؟ممنون

  30. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانم دکتر و خسته نباشید
    بابت سایت بسیار خوبتون متشکرم
    ببخشید من چندتا سوال داشتم امیدوارم که پاسخ بدین خیلی نگرانیم
    بنده 17 ساله هستم که یک سال و نیم هوموروئید داخلی داشتم و دیر متوجه شدم و به خانواده اطلاع دادم
    به چندتا دکتر مراجعه کردم دارو دادن ولی هر چی مصرف کردم جوابی نداد وقتی به دکتر دیگه ای مراجعه کردم گفتن ک عمل می خواد
    من الان 6 روزه عمل هموروئید داخلی کردم اونم با لیزر نبوده
    یک روز تو بیمارستان بستری بودم و پانسمان بسته بودم
    دکتر واسم قرص ژیلوفن – رانیتیدین – سفیکسیم – کتورولاک – جنتکس و شربت لاکسی ژل نوشتن و مرتب دارم مصرفشون میکنم
    تو این ۶ روز ک عمل شدم درد خیلی شدیدی دارم و مخصوصا خونریزی زیادی دارم اصلا هم متوقف نمیشه با با این ک من از گاز استریل استفاده میکنم ولی باز خونریزیشو میکنه و گازو پر میکنه
    دور مقعد بنده کامل بخیه شده و طبق گفته دکتر 30 تا بخیه خورده اونم بخیه از جنسی ک نیازی به کشیدن نداره
    موقع دفع یک خورده خونریزی همراه با مدفوع دارم ولی بعد از مدفوع خونریزی زیاده و نقطه نقطه میریزه
    روزانه هم ۴ بار در لگن آب گرم میشینم و طبق گفته دکتر باز و بسته مقعد انجام میدیم
    در این حال مقعد به دلیل بخیه حالت طبیعی خودشو از دست داده و کمی کجو کولست و ی خورده حالت بازه ایا ب مرور زمان به حالت طبیعی خودش بر میگرده؟
    در ضمن بی اختیاری دفع هم دارم راستش بی اختیاری نیست به دلیل دردی ک دارم و نمی توانم مقعد را بسته نگه دارم موقعی ک احساس دفع میکنم نمی تونم مدفوعو بگیرم چون درد شدیدی داره
    چون بی اختیاری دارم گاز استریل روی مقعد میزارم و پوشاک بزرگ سال میبندم
    بعد از هر دستشویی ک میرم مستقیم تو لگن آب گرم میشینم اونم به مدت ۲۰ دقیقه و بعضی وقتا مقعد را با شامپو بچه شستو شو میدم تا از عفونت جلوگیری بشه
    به دلیل درد شدیدی که دارم اگه روی یک صندلی نشستم دیگه نمی تونم بلند شم خیلی سخته نمی تونم خم بشم و از دستشویی فرهنگی استفاده میکنم
    راه رفتن هم واسم مشکله خیلی آروم و کُند راه میرم
    از همه مهم تر خونریزیه خیلی خونریزی دارم وقتی گاز استریل میزارم تا چند ساعت آینده کامل با خون خیس و خشک میشه این خیلی نگرانمون کرده
    بچه های لب ساحل هم هستیم توی ساحل راه میریم تا زودتر خوب بشیم
    در ضمن وقتی درد دارم به هیچ وج نمی تونم ادرار تخلیه کنم اصلا نمیشه چون از پشت درد دارم به همین دلیل هم توی بیمارستان واسم لوله گذاشتن
    با این حالت ، عوارض ، درد ، و برنامه ای ک دارم خوب میشم؟ چقد طول میکشه تا خوب بشم و مقعد به حالت اولیه خودش برگرده؟
    شرمنده خانم دکتر طولانی شد ولی این کاملشو گفتم
    خیلی ممنون میشم بهمون پاسخ بدین نگرانیم .

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام خوشبختانه مراقبت های بعد از عمل را به خوبی انجام می دهید. بهبودی شما بسته به سرعت ترمیم زخم شما متفاوت است. بیماران من که با لیزر هموروئیدکتومی می شوند هیچ یک از این مشکلات را ندارند و از فردای روز بعد به کارهای روزمره خود می رسند. شما مرتبا با جراح خود در ارتباط باشید تا وضعیت شما تحت نظر باشد. همچنین تمیز نگه داشتن ناحیه بسیار به کاهش درد و بهبودی زخم کمک می کند . اگر در سواحل جنوب کشور هستید آب شور برای بهبودی شما خوب است و پیشنهاد می کنم گاهی در آب دریا راه بروید. در ضمن لاکسی ژل یک شربت ملین است و لازم نیست دائم مصرف شود لاکسی ژل را در حدی مصرف کنید که دچار یبوست نشوید و مدفوع نرمی داشته باشید اگر مدفوع شما آبکی شود منجر به سوزش و ترشح مدفوع به خارج می شود و بهبودی به تعویق می افتد همچنین اسهال منجر به سوزش و درد می شود. برای اینکه روده های شما تنبل نشود و برای کنترل یبوست به خوردن داروی ملین وابسته نشوید رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید مثلا روزانه سالاد و میوه و سبزی و نان سبوس دار به وفور استفاده کنید و برنج کمتر بخورید. مالیدن عسل بر روی زخم ها بسیار به بهبودی زخم کمک می کند و باعث تسکین درد هم می شود. امیدوارم هرچه زودتر سلامتی کامل را بدست آورید متاسفانه روش جراحی سنی طول درمان دراز مدتی دارد که گاها به ۳ ماه می کشد. البته با توجه به سن شما روند بهبودی باید سریع تر باشد. سلامت و موفق باشید

      1. Avatar photoاحمد گفت:

        بابت پاسختون بسیاااار متشکرم .

        1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

          خواهش می کنم موفق و سلامت باشید

  31. Avatar photoحسین گفت:

    سلام پنجاه سال سن دارم کارمندم هشت روزه جراحی همورویید داشتم اما لیزری نبود الان میتونم بشینم؟سرکاربرم؟چون دستشویی رفتنی درد دارم ونشستنی روی باسن میترسم بخیم بازبشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام پزشک معالج شما تشخیص می دهند که چقدر و تا چه اندازه باید استراحت کنید با پزشک خود حتما در ارتباط باشید. بیماران من که با لیزر جراحی می کنند از فردای روز بعد به کارهای روزمره می رسند و بعد از ۲ روز هم سر کار می روند. توجه کنید وقتی سر کار می روید بر روی صندلی سفت ننشینید تا بیماری شما عود نکند. بهترین روش اینه که حلقه یا بالشت نرمی از داروخانه تهیه کنید و بر روی صندلی بگذارید. هر ۳۰ دقیقه یک بار بایستید و تغییر پوزیشن دهید این عمل هم فشار را از روی ناحیه بر می دارد و هم فواید دیگری مثل جلوگیری از درد کمر دارد. موفق و سلامت باشید

  32. Avatar photoReza گفت:

    سلام من ۱۹ سالمه و لیزر همورویید و فیشر انجام دادم. الان‌ هم ۱۲ روز ازش میگذره ولی هر بار با دفع مدفوع تا حدود ۲ ساعت درد شدیدی دارم که واقعا تحملش رو دیگه ندارم. به دکترم هم مراجعه کردم گفت خوب میشه ولی این درد دیگه برام غیرقابل تحمله . از ملین و تشت آب گرم هم استفاده میکنم ولی وضع همینه. و یه زائده ای اندازه بند انگشت هم کنار مقعدم وجود داره که نمیدونم دقیقا چیه و موقع مدفوع کردن بزرگ میشه بعدش کمی کوچک تر میشه. این درد رو تا کی باید تحمل کنم ؟؟ خواهشا کمکم کنید جناب دکتر ممنون.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با شماره ۲۲۷۶۱۶۰۰ تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید وضعیت شما باید حضوری بررسی شود

  33. Avatar photoAli گفت:

    سلام خانم دكتر. من ديروز عمل جراحى هموروئيدكتومى و فيشركتومى انجام دادم. قبل از عمل به دكتر معالجم گفتم كه يه هفتس دچار يبوست هستم على رغم مصرف ملين و مسهل چه دارويى و چه غذايى. الانم بعد عمل حين أجابت مزاج به دليل درد زياد دچار لفت فشار خون ميشم و نميتونم دفع كنم. ميشه راهنمايي كنيد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      شما قبل از انجام عمل جراحی باید مشکل یبوست را حل می کردید و قبل از عمل نیز برای بیمار شیاف تجویز می شود تا روده ها تا ۲ روز تمیز باشد و اجابت مزاج بعد از ۲ یا ۳ روز که زخم ها به طور قابل توجهی التیام یافته انجام شود. سعی کنید از غذاهای سبک مثل سوپ مرغ یا سبزیجات استفاده کنید اما اگر احساس دفع دارید از اجابت مزاج خودداری نکنید زیرا این عمل منجر به تشدید یبوست می شود. برای بررسی ناحیه عمل ۳ روز بعد از عمل به پزشک معالج مراجعه فرمایید

  34. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    ببخشید دوباره مزاحم میشیم
    بنده ۵ روزه یبوست دارم هر کاری میکنم رفع نمیشه عمل هموروئید داخلی هم انجام دادیم بعد زور زدن کلی خونریزی دارم
    سبزیجات و میوه جات همیشه مصرف میکنم
    غذاهای سنگین اصلا نمی خورم
    قرص سی لاکس و بیزاکودیل مصرف میکنم بازم رفع نمیشه
    خونریزی متوقف میشه دوباره بعد از اجابت مزاج و زور زدن شروع میکنه
    برای رفع یبوست چه پیشنهادی میکنید خانم دکتر؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      همه راه های جلوگیری از یبوست را انجام دادین آب هم به اندازه کافی مینوشید؟ اگر مشکل شما رفع نشد با یک مشاور تغذیه مشورت کنید

      1. Avatar photoاحمد گفت:

        بله آب گرم هم روزانه بیشتر از ۸ لیوان می خوریم نتیجه ای نداره. تا قرص ملین قطع میکنیم یبوست رخ میده
        هر دکتری هم میریم قرص های ملین و شربت مسهل میدن
        اگر با یک مشاور تغذیه مشورت کنیم مشکلمون حل میشه؟
        با تشکر

        1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

          بله مشاوره با پزشک تغذیه و داشتن رژیم غذایی مناسب بسیار کمک کننده است
          پیشنهاد می کنم شربت ملین یا قرص های ملین را به مرور کم کنید و به یکباره قطع نکنید احتمالا بر اثر مصرف زیاد ملین روده ها تنبل شده و بنابراین باید کم کم به روند عادی برگرده

    2. Avatar photoمحمد گفت:

      سلام
      من ۴روزه عمل بواسیر با لیزر داشتم
      البته بواسیر خارجی
      امروز جای زخم نگاه کردم روی زخم یه سفیدی چرک مانندی هست که هر چی میشورم نمیره
      احتمال اینکه عفونت کرده باشه هست

      1. ممکن است عفونت باشد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  35. Avatar photoنیازی گفت:

    سلام خانم دکتر من مادرم امروز صبح عمل زخم شقاق داشته (بواسیر)بعد از اینکه مرخص شد ساعتای یک یک نیم شب درداش شروع شد اونقدر که رنگش میپره و گریه میکنه و تو خونه راه میره درداش طولانی شده سوزش های شدید داره و نمیتونه گاز های معدشو خارج کنه و یا دفع داشته باشه خیلی بی طاقتش کرده درد و سوزش چیکار کنیم خانم دکتر؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام زخم شقاق یا فیشر مقعد با هموروئید یا بواسیر متفاوت است اما مراقبت های بعد از عمل هر دو بیماری تقریبا به یک شکل است
      اگر مادر شما با لیزر جراحی شدن تا این حد درد طبیعی نیست و با پزشک مربوطه تماس بگیرید
      اگر هم با جراحی باز و بدون لیزر جراحی شدن سعی کنید با مسکن دردشان را آرام کنید و بسیار مراقب باشید که خونریزی شدید نداشته باشند در صورت مشاهده خونریزی شدید به سرعت با پزشک تماس بگیرید

  36. Avatar photoomid گفت:

    .:
    سلام خانوم دکتر عزیز خواهشا منو راهنمایی کنید من یه هفت هشت ماه پیش درد مقعد گرفتم و پیش دکتر رفتم و باچنتا شیاف و قرص موقتی خوب شدم ولی موقعی که فقط اجابت نرم و شل دارم خوب هستم و دردندارم ب محضه اینکه اجابت سفت انجام میدم درد شدید میگیرم وبعضی اوقات نیز ی دوس قطره خون کم رنگ از مقعدم میچکد خواهشا راهنمایی کنید چیکار کنم با چه روشی عمل کنم و اگر عمل نکنم ایا ممکن عست تبدیل به ی بیماری خطرناک شود و یا سرطان لطفا جواب بدهید ممنون میش

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا طول درمان با دارو را تکمیل کنید و رژيم غذایی مناسب داشته باشید که دچار یبوست نشوید
      اجابت مزاج نه باید زیاد آبکی باشد و نه به یبوست تبدیل شود اگر بعد از ۲ هفته اجابت مزاج مناسب باز هم درد و خونریزی داشتید برای درمان با لیزر اقدام کنید
      این بیماری در صورتی که سالیان سال طول بکشد منجر به بیماری های مقعدی دیگر می شود

    2. Avatar photoامیر گفت:

      با عرض سلام خدمت خانم دکتر و ادمین
      ۲۶سالمه و هموروئید گرید۴ دارم و اکثر داروهارو استفاده کردم،پیش دو جراح ویزیت شدم و هردو گفتند باید دوبار عمل شی،دفه دوم دوماه بعد از جراحی اولی،خواستم بپرسم با لیزری که شما انجام میدید اوکی میشم؟و اینکه یک مرحله یا دومرحله؟بیهوشی یا بی حسی؟

      1. سلام شما باید معاینه شوید. جراحی های من تماما در یک مرحله و با لیزر پرتوان انجام می شود. در هر صورت بدون معاینه بیمار نمی توان تشخیص قطعی را اعلام کرد.

  37. Avatar photoomid گفت:

    ممنونم خانوم دکتر ولی یبوست و بواسیر من دوره دوره است یعنی مثلا یک ماه خوب است تا زمانی که اجابت مزاج نرم و ابکی است ولی به محضه اینکه یکم سفت میشود درد میگیرد بعدم این دوستان میگویند که درد دارد بعدازعمل لیزر هم حتی نمیدونم چیکار کنم میترسم از عمل الان ب نظر شما چکار کنم و هزینه عمل با لیزر چقدر است خواهشا بگویید ممنون میشوم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      برای کنترل یبوست و اجابت مزاج مدتی تحت نظر دکتر تغذیه باشید
      برای این که ترس از عمل با لیزر نداشته باشید می توانید به مطب مراجعه کنید و با افرادی که لیزر کرده اند صحبت کنید مطمئنا دیگر ترسی از لیزر و درمان نخواهید داشت
      هزینه لیزر از ۱ تا ۵ میلیون است

  38. Avatar photoرضا گفت:

    سلام یک هفته است جراحی سنتی هموریید کردم دکتر گفته مقدور نیست تمام زائده را بردارم چون خطر داره روزی سه بار آب گرم میشینم و دارو و فیبر استفاده میکنم اما بعد از دفع خون در محل دیده می شود آیا مشکلی دارم و اینکه بعدا میشود با لیزر عمل جراحی کنم؟ واخر اینکه با کدام بیمه تکمیلی احیانا قرارداد دارید؟ سپاسگزارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام پزشک شما درست می فرمایند در بعضی مواقع با جراحی سنتی نمی توان کل زائده را برداشت زیرا عوارض بعدی دارد. دفع چند قطره خون تا ۲ ماه طبیعی است. بعدا اگر نیاز بود می توانید با لیزر عمل جراحی هموروئید را انجام دهید البته امیدوارم نیازی به عمل جراحی مجدد نداشته باشید. در مورد بیمه تکمیلی یا هر بیمه دیگر ما با هیچ بیمه ای قرارداد نداریم اما می توانید از بیمه تکمیلی خودتان سوال کنید که بعد از انجام لیزر هموروئید تا چه میزان از هزینه را به شما باز می گردانند

  39. Avatar photoرضا گفت:

    سلام از پاسخ شما بسیارسپاسگزارم

  40. Avatar photozahra گفت:

    سلام.من آبسه داشتم درحین رفتن به اتاق عمل ترکید و چرک اومد ولی دکتر گفت باز نیاز به عمل داری.وعمل کردن.بهم گفتن روزی چنبار فقط تو آب خالی بشینم و نیار به ریختن بتادین نیست.و اینکه محلیو که سوراخ کردن با انگشتم یکم باز کنم هنگام شستشو که اب بره توش وتا ده روز این شستن را ادامه بدم واجازه ندم زخمم ترمیم بشه.بعد ده روز اب داخل زخم کردن را تموم کنم و اجازه ترمیم بدم.من از این بابت نگران شدم که خیلی از پزشکا میگن بشینین تو اب دارای بتادین.دستکاریه زخمم توصیه نمیکنن.آیا با این روش پزشک من بعدا دچار مشکل نمیشم?روش درستیه??

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام. هرچه پزشكتون گفتن انجام بدين

      1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

        سلام لطفا با مطب تماس بگیرید ۰۲۱۲۲۷۶۱۶۰۰

  41. Avatar photoس.ح گفت:

    سلام خانم دکتر
    دختری ۱۹ ساله هستم
    من ۵ روزه عمل هموروئید خارجی انجام دادم خیلی وخیم بود
    الان ورم داره احساس میکنم اصلا از ورم معقدم کم نشده یا بهتر نشده این ورم تا چن روز وجود داره؟اما به راحتی دفع دارم بدش کمی درد و سوزش ورم مقعدم یا این بیرون زدگی ها کم میشه؟

  42. Avatar photoRamin گفت:

    سلام من یک سالو نیم پیش عمل کردم نمیدونم لیزر بود یا جراحی باز من بخیه نداشتم خیلی هم سریع خوب شدم دکترم به من گفت موظب باش یبوست نداشته باشی و رژیم غذاییت رو رعایت کن بعد از این مدت من یه بار یبوست پیدا کردم الان دو هفته هست همش سوزش و خارش و کمی درد و خونریزی جزئی دارم البته نه هنگام دفع مزاج چون رژیم غذاییم رو کنترل میکنم دفع راحتی دارم اما هنگام پیاده روی یا وقتی که کتابخونه میشینم البته جاش سفته و من الان فهمیدم که باید مراقب صندلیم هم باشم اما با پیاده روی به شدت مشکل پیدا میکنم چی کار کنم که خوب بشم رعایت رژیم غذایی .. نشستن اب گرم و گاهی اوقات مصرف ملین دارم یه مدت خوب میشه بعد با یه پیاده روی دوباره همه چی بر میگرده پله اول میخوام مشکلم کامل برطرف بشه و به زندگی عادی برگردم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما بايد سريعا توسط پزشكي كه عمل شديد معاينه شويد كه اگر مشكل جديدي پيش امده با دارو برطرف شود

  43. Avatar photoسعید گفت:

    سلام خانوم دکتر پدر من در تاریخ 19آذر عمل کرده الان که 22 آذر اصلا نمیتونه اجابت مزاج کنه خیلی خیلی کم همراه با خون دکترش بهش گفته روزی 3.4کیلو میوه بخور غذا هم بخور چیزی رو منع نکرده البته الان وضعش خوب نیس اصلا نمیتونه اجابت مزاج بکنه آیا بعد عمل طبیعیه؟!در آینده بهتر میشه؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام جراحی هموروئید با لیزر ربطی به اجابت مزاج ندارد و اختلالی در این مورد ایجاد نمی کند برای کمک گرفتن تخصصی تر می توانید به متخصص گوارش مراجعه کنید و تغذیه ایشان را تحت نظر مشاور تغذیه بگیرید
      میوه های یبوست زا مصرف نکنند و آب به اندازه کافی مصرف کنند و به جای برنج پوره سیب زمینی میل کنند برنج بخصوص برنج خارجی به شدت یبوست زا است

  44. Avatar photoسعید گفت:

    پدرم با لیزر عمل کرده

  45. Avatar photoمریم گفت:

    با سلام من حدود 5 ماه پیش با لیزر عمل شقاق انجام دادم ولی هنوز ترشحات زرد رنگ از مقعدم بیرون میاد مخصوصا بعد از دستشویی وهمچنین سوزش دارم میخواستم بپرسم بعد از این مدت نباید خوب شده باشم ایا باید بیشتر صبر کنم ؟چه مدت بعد از عمل با لیزر شقاق کاملا خوب میشه؟خواهش میکنم جواب بدید.با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام این طبیعی نیست و ممکن است آبسه یا شقاق دیگری ایجاد شده باشد در جراحی شقاق با لیزر بیمار یک شب استراحت می کند و بعد از ۱۴ روز رو به بهبودی کامل و نهایتا تا ۲ ماه بهبودی کامل حاصل می شود

  46. Avatar photoرضا میرزابیگی گفت:

    سلام خسته نباشید چند روزی است که عمل کرده ام . قیل از ان در سن 24 سالگی عمل هموریید کرده ام اما خوب نشده ام . بعد از چند سال الان در سن 37 سالگی پیش یک دکتر عالی عمل کرده ام الان یک 14 روزی از عملم گذشته و من هم چنان سوزش دارم برای درمان سوزشم چه باید بکنم ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام بسته به روش جراحی و وخامت بیماری کمی سوزش می تواند طبیعی باشد با پزشک خود در تماس باشید و معاینات بعد از عمل را مرتب مراجعه فرمایید تا دستورات لازم را به شما گوشزد کنند همچنین نوشیدن آب فراوان و خوردن سالاد و میوه فراموش نشود تا دچار یبوست نشوید یک دلیل عود هموروئید یبوست مزمن و حل نشده بیمار است

  47. Avatar photoارشیا گفت:

    سلام خانم دکتر . ببخشید من پیش یکی از همکاران شما عمل هموروئید فیشر انجام دادم . یک ماه پیش . میخواستم بیام پیش شما ویزیت بشم . و چند تا سوال .
    خانم منشی فرمودند بیماران مربوط به پزشکان دیگر را قبول نمیکنند . میخواستم از شما خواهش کنم بنده را پذیرش کنید . حداقل برای چند تا سوال . ممنون و سپاسگذارم .

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و برای معاینه هموروئید وقت بگیرید
      نیازی نیست به منشی توضیح دهید که قبلا سابقه بیماری شما چی بوده و فقط بگید برای ویزیت هموروئید وقت می خوام موفق و سلامت باشید

  48. Avatar photoهادی گفت:

    سلام دکترجان همسرم مدت یکماه پیش جراحی لیزر همورید انجام داده هنوز سوزش وترشح نوادزرد وبوی عفونت وکمر درد دارد ایا جراحی مشکل داشته یا طولددرمانوزمان زیادتری میبرد .متشرک

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام از پزشک معالج سوال کنید تا پرونده جراحی ایشان را بررسی کنند. اگر تماس گرفتین و گفتن طبیعی هست طبق دستورات پزشک معالج پیروی کنید

  49. Avatar photoسامان زنده روح گفت:

    سلام چند سال قبل لیزر هموروئید انجام دادم بعد از دو هفته خونریزی خفیف داشتم و قطع شد چند ماه بعد مجددا خونریزی و علائم هموروئید داشتم وبه مرور علائم شدیدتر شد که الان تحمل درد و سوزش برام غیر ممکنه شده به دکتر مراجعه میکنم میگه لیزر دیگه جواب نمیده باید جراحی کنی . به نظر شما باز هم لیزر انجام بدم یا جراحی کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام جراحی با لیزر و لیزر درمانی دو روش کاملا متفاوت است که احتمالا شما با اول فقط با لیزر کم توان لیزر درمانی شده اید و جراحی روی شما صورت نگرفته در این مواقع در صورتی که علل بروز هموروئید بر طرف نشود مثلا یبوست-مشکلات گوارش یا نشستن های طولانی دوباره بیماری عود خواهد کرد . اما جراحی با لیزر پر توان co2 بهترین و بدون بازگشت ترین روش عمل جراحی هموروئید است و بر خلاف جراحی سنتی با تیغ جراحی یا کوتر آسیبی به بافت اطراف هموروئید نمی زند پس عقل سلیم هم میگه این روش بهترین و امن ترین روش جراحی و درمان هموروئید هست. به احتمال زیاد پزشک شما منظورشون لیزر کم توان و روش لیزر درمانی بدون جراحی است
      برای اطلاع از محاسن جراحی لیزر روی لینک زیر کلیک کنید
      https://hemorrhoid.ir/%db%b1%db%b0-%d9%85%d8%b2%db%8c%d8%aa-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2/

  50. Avatar photoلیلی راد گفت:

    سلام دقایقتون پر نشاط قبل از همه تشکر ویژه میکنم از رفتار توام با درک و حوصله و مسوولیت پذیری فوق العاده ای که دارید و متاسفانه کمتر در سایر همکارانتون دیده میشه حدود ۴روز قبل عمل لیزر همورویید خارجی داشتم و به دلیل اسپاسم شدید اسفنگتر بوتاکس هم تزریق کردم از اونجا که من کلا روحیه م شاد و شیطونه با درد و سوزش مدارا میکنم ولی خواستم باشماهم مشورتی داشته باشم بعد از بهبود جای لیزر و محل تزریق های بوتاکس اسپاسم و درد و سوزش رفع میشه؟شبها در خواب بیشتر درد و سوزش دارم و با کیسه اب گرم خیلی بهتر میشه ولی دفع برام سخته و سوزش دارم که با خوندن مطالب بالا متوجه شدم نباید با دارو دفع روبه اسهال تبدیل کرد چون خودش باعث اسیب و سوزش میشه تندرست باشید و موفق دوستتون دارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام آفرین به این انرژی خوب و مثبتی که دارید امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید. با توجه به این که پرونده بیماری شما نزد من نیست راهنمایی ها به طور کلی خواهد بود. بعد از لیزر کمی سوزش یا احساس بسیار کم درد طبیعی است بنابراین طبق دستور پزشک مسکن ها را به موقع مصرف کنید حتی اگر درد نداشتید زیرا اغلب مسکن ها خاصیت ضد التهابی نیز دارند و تنها برای درد تجویز نمی شود. مطمئن شوید که تمام دستورات پزشک متخصص خود را متوجه شده اید و مو به مو اجرا می کنید مراقبت بعد از جراحی و لیزر بسیار مهم است و خوشبختانه مراقبت بعد از لیزر طولانی نیست و دوران نقاهت به سرعت سپری می شود

  51. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام من یه سوال دارم شوهره من امروز که جمعه است روز هفتمه که شنبه بوده عمل کرده اما درد زیاد داره عمل باز با هیچ مسکنی اروم نمیشه دکترش میگه طبعیه میگه عملش خیلی سنگین بوده میگن دو شقاق بزرگ داشتن ۰الان دو شبه که خونریزیه شدیده که دکتر جراح گفتن طبیعیه درسته؟ خواهشا جواب بدین که با این درد چه کنم که کم نمیشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      مسلما پزشک متخصص ایشان از وضعیت بیمار آگاهی کامل دارند و احتمالا چندین جراحی را در یک جلسه همزمان انجام داده اند. خونریزی قطره قطره و کم بعد از اجابت مزاج طبیعی است اما اگر خونریزی شدید است و بند نمی آید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. افرادی که جراحی می شوند به یک تلفن اورژانس یا پرستاری دسترسی دارند که می توانند در صورت بروز موارد اینچنین سریعا به پزشک یا پرستار اطلاع دهند

  52. Avatar photoرسول گفت:

    سلام من عمل هموروئیدکردم الان دوهفته ست یه تکه گوشت اندازه دانه گندم دربیرون مقعدهست وبه تکه دیگه که مانندلخته هستهرچهارپنچ روزپاره شده ودوسه قطره خون میادویه ساعتی هم دردشدیدداره چکارکنم که سریع بهبودیابم ضمناعمل من بخاطرنداشتن لیزربصورت معمول وبدون بخیه هست ممنون میشم جواب بدین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام در روش سنتی و جراحی بدون لیزر معمولا جراح نمی تواند بافت زیادی را بردارد و بسته به تشخیص پزشک برخی از پاکه های هموروئید برداشته نمی شود و احتمالا پزشک شما نیز به همین دلیل برخی پاکه های هموروئید را دست نزده با پزشک خود مشورت کنید و روش های مراقبت بعد از عمل در این صفحه را نیز رعایت کنید.

  53. Avatar photoSaeid0210 گفت:

    سلام.من یک ماه هست عمل بواسیر با لیزر انجام دادم.الان میتونم به استخر برم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام بعد از این که زخم و جای جراحی ترمیم شد تمامی فعالیت های ورزشی مجاز است اما توجه کنید آلودگی آب استخر ممکن است منجر به بروز عفونت شود اگر از استخر عمومی استفاده می کنید به بهداشت محیط استخر توجه کنید در استخر خانگی و شخصی نیز حتما به نکات بهداشتی توجه کنید و قبل از استفاده از استخر محیط و آب را ضدعفونی کنید

      1. Avatar photoاحمدی گفت:

        سلام خانم دکتر من بعداز عمل فیستول انال دچار تکرر ادرار شدم لطفا راهنمایی ام کنید اللن ۴ماهه ازعملم میگذره

        1. این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. ممکن است دچار عفونت ادراری شده باشید. معمولا تکرر ادرار ارتباطی با فیستول آنال ندارد

  54. Avatar photoSaeid0210 گفت:

    سلام من یک ماه هست عمل بواسیر با لیزر انجام دادم.الان یک هفته ای بود خونریزی ام تموم شده بود.ولی امروز بعد از دفع مدفوع .موقع خشک کردن ناحیه مقعد .چند قطره خون دیدم.این باید چیکار کنیم؟؟!!؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام تا ۲ ماه اگر بعد از اجابت مزاج یک قطره خون مشاهده کردید عادی است و مشکلی وجود ندارد مراقب باشید یبوست نگیرید و ناحیه را با دستمال زبر خشک نکنید و دستمال را فشار ندهید روی ناحیه محکم نکشید. بهترین روش این است که به آرامی دستمال را روی ناحیه بگذارید و بردارید تا خشک شود.

  55. Avatar photoمیثم گفت:

    سلام خانوم دکتر من پنج روز پیش عمل همورئید از روش رابربند کردم الان بعد از پنج روز موقع دفع درد شدید دارم که مجبورم بعد از هر بادر دفع باید تو آب بشینم میخواستم بدونم باید چکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      رابربند روش بسیار دردناکی هست پاکه هموروئید را از پایه انتهایی آن با یک بند می بندند تا خونرسانی به آن قطع شود اما این روش همیشه موفق نیست و احتمال عود نیز وجود دارد با پزشک خود در ارتباط باشید تا وضعیت شما تحت کنترل باشد رابربند انتهای کار درمان نیست و تا بهبودی کامل با پزشک خود در تماس باشید. استفاده از مسکن مثل ژلوفن می تواند درد و التهاب ناحیه را بهبود بخشد مراقب باشد نه یبوست بگیرید و نه اسهال شدید که هر دو آسیب زا هستند.

  56. Avatar photoحمیدرضا گفت:

    با سلام و خسته نباشید و تشکر بابت پاسخ گویی و راهنمایی
    همسر من دیروز دوشنبه لیزر همورویید انجام دادند وتا سه شنبه ظهر که اجابت مزاج کردند درد نداشتند ولی بعداز آن درده شدیدی دارند که تا امروز چهارشنبه ادامه دارد وقرص دیکلوفناک وتشت آب گرم تاثیری ندارد، لطفا راهنمایی بفرمایید برای کاهش درد چکار میتوان انجام داد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام ۳ روز بعد از لیزر پزشک معالج بیمار را ویزیت می کند یا شما برای ویزیت بعد از لیزر مراجعه کرده اید؟ آیا داروهای مسکن را به موقع مصرف کرده اید؟ آیا خونریزی دارند؟ آیا یبوست یا اسهال شدید دارند؟
      به طور کل ۳ روز بعد از لیزر بیمار نباید درد داشته باشد بنابراین یکی از مشکلات ذکر شده ممکن است رخ داده باشد که منجر به احساس درد شده است

      1. Avatar photoحمیدرضا گفت:

        سلام مجدد.. هنوز برای ویزیت نرفتیم.. ۲۴ساعت بعدازعمل دردشدید شده و خونریزی درحد چند قطره است ولی اطراف مقعد ورم کرده، مسکن تجویزی پزشک راسروقت خوردن اما اثری برای کاهش درد نداشته ، دکتر داروی ملین یا داروی دیگری بجز دیکلوفناک تجویز نکرده، دراین ۲۴ ساعت هم فقط سوپ و آب میوه خوردن.مشکل درد غیره قابل تحمل است.

  57. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر من 18 سالمه و دچار هموروئید درجه 2 یا 3 شدم طوری که از داخل مقعد یه قسمت هایی احساس میشه ولی نمیدونم به خاطر هموروئیده این حس یا اینکه من خیلی حساس شدم .
    و از بیرون هم دو تا بالشتک دیده میشه در مواقع دفع ولی درد مواقع دیگه اصلا چیز معلوم نیست .
    من تهران نیستم و باید از جای دیگه بیام اونجا برای عمل و اگر بخام لیزر کنم باید چطوری وقت بگیرم ؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام به احتمال زیاد به هموروئید مبتلا هستین و ممکنه با دارو درمانی درمان بشین حتما آب به اندازه کافی بنوشید و غذای پر فیبر مصرف کنید 14 فروردین با شماره مطب تماس بگیرید و وقت بگیرید 02122761600

      1. Avatar photoعلی گفت:

        سلام دوباره خانم دکتر من یکم تحقیق کردم درباره این بیرون زدگی که داخل مقعد هست و بیرون نیومده و الان مطمئن نیستم که اینم هموروئید هست یا اینکه پولیپ .
        درواقع من الان هم بیرون زدگی دارم که مطمئنم هموروئید هستش و یکی هم داخل هستش که با دست لمس میشه و نسبتا بزرگ هستش و فکر کنم دو مورد هسش این داخلیه و نمیدونم هموروئیده یا پولیپ .
        این مورد که بیرون زده قبلا هم وجود داشت و حتی من فکر میکردم طبیعیه چون خیلی کوپیک بود و اصلا خون ریزی نداشت .
        یک ماه پیش به مدت دو یا سه روز خون ریزی کرد و بعدش قطع شدش الان هم اصلا مشکلی ایجاد نکرده برام جز اینکه حس خیلی بدی بهش دارم و میخام سریع تر از دستش راحت شم .
        یه سوال دیگه اینکه اگر بخام هر دو مورد رو برام بردارید با لیزر یا هر روشی که داره چقدر هزینه بر هستش ؟؟
        اگر لازم بود برام ایمیل کنید هزینه رو :
        dot.abbas6@gmail.com

        1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

          سلام هزینه درمان با لیزر از 1 میلیون به بالا خواهد بود و هزینه دقیق را فقط با معاینه میشه تخمین زد و اینکه آیا به بیهوشی نیاز باشه یا خیر و موارد دیگه فقط با معاینه حضوری قابل تشخیص هست. برای درمان هز چه دیرتر اقدام کنید هزینه درمان بیشتر و عوارض و بیماری های دیگر بیشتر خواهد شد بنابراین برای درمان هرچه سریعتر اقدام کنید

  58. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر.من پسری 23ساله هستم که مدت 2سال هستم که از ناحیه معقد رنج می‌برم به طوری که هنگام دفع مدفوع حالت سوزش وخارش شدید دارم به طوری که دستم را درمعقدم برای بیرون آمدن مدفوع به طور کامل باید فرو ببرم درضمن تازگی ها یک دانه گوشتی شبیه دانه الوک در بیرون معقدم مشاهده کردم که با دست فقط کمی داخل فرو میرود و تمام آن در بیرون معقدم مشاهده می‌کنم در ضمن حالت خون ریزی روشن هم دارم خاستم راهنمایی کامل نمایید بنده چکار باید انجام دهم تا بهبودی کامل برطرف شود ومبتلا به کدام بیماری‌های معقدی هستم ..ضمنا چند سال پیش هم دچار تجاوز استفاده جنسی قرار گرفتم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما به پزشک مراجعه کنید و توصیه ها و مراقبت های مربوط به هموروئید را مو به مو انجام بدین به احتمال زیاد مبتلا به هموروئید داخلی هستین که دچار پرولاپس شده است

  59. Avatar photoافسون گفت:

    سلام ببخشید من نزدیک ۱۰ساله هموروئید دارم اوایل خیلی کم بود و درد و خونریزی زیادی نداشت دکتر گفت تحملش کن چیز خاصی نیست رفته رفته بیشتر شد جوری که الان حتی موقع نشستن هم احساس درد شدید میکنم و اجابت مزاج هم نمیتونم بکنم از شدت درد و خونریزی ولی راستش با این مطلبایی که میخونم حتی از لیزر هم میترسم چون استانه دردم خیلی پایینه به نظرتون چیکار کنم؟هزینه لیزر هم زیاده و در توانمون نیست توروخدا یه راهی بهم بگین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر 10 سال قبل پزشک شما به شما دارو داده اند و پیشنهاد کردند که با بیماری مدارا کنید مطمئنا مواردی را هم برای مراقبت به شما گوشزد کردند که اگر رعایت می کردید بهبود پیدا می کردید در حال حاضر مدت زیادی از ملاقات شما با پزشکتان گذشته است و پیشنهاد می کنم دوباره به پزشک مراجعه کنید و وضعیت جدید را بررسی کنید برخی بیمارستان ها نیز با بیمه جراحی هموروئید را انجام می دهند. درمان این بیماری را جدی بگیرید و اجازه ندهید که مزمن شود

  60. Avatar photoمیلاد گفت:

    با سلام
    بنده الان ٥روز عمل هموروييد انجام دادم
    رعايت غذايي هم دارم
    ولي متاسفانه نميتوانم اجابت مزاج داشته باشم
    شب و روز دارم درد ميكشم
    نميدانم چيكار كنم
    تورو خدا به دادم برسيد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام منظورتون اینه که یبوست دارید؟ اگر یبوست دارید از شربت ملین مثل لاکسی ژل استفاده کنید و غذای پر فیبر و آب مصرف کنید. برنج هم یبوست زا هست و به جای آن از پوره سیب زمین استفاده کنید

  61. Avatar photoمعصومه گفت:

    سلام خانم دكتر
    من ١٩سالمه ويه هفته ميشه كه دوتا عمل هموروييد و كيست مويين رو باهم انجام دادم به خاطر اينكه زخم كيست مويين من بأزه ميترسم توي أب وبتادين كه بزاي هموروييده بشينم حالا بايد براي اينكه محل هموروييدم ضدعفوني بشه بايد چيكاركنم؟اگه به زخم كيستم محلول أب وبتادين بخوره زخم چرك ميكنه وبرأس بده يانه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام تا 72 ساعت بعد از جراحی کیست مویی باز با اجازه پزشک معالج مشکلی نداره که آب و بتادین با زخم تماس داشته باشه

  62. Avatar photoerasol135@gmail.com گفت:

    باسلام خدمت خانم دکتر
    من سی وپنج سالمه و درتاریخ2/1 عمل آنال فیشرکردم،و2/2ازبیمارستان مرخص شدم،روزهای اول موقع دفع ادرار خونریزی داشتم که به دکترمعالجم مراجعه کردم و گفتن که برابهترشدن خوب پیش میره و برام پماد لیدوکایئن دادن ودوتاقرص براکاهش درد،،،متاسفانه بعد یک هفته عمل من موقع دفع ادرار خیلی درد شدید داشتم که بانشستن در آب وبتادین خوب میشدم ودردم کمترمیشد،،،امروز روز یازدهم هست که عمل انجام دادم امروز که خودم به جای عملم نگاه کردم جایی به انداره بندانگشت هنوز زخم هست و خیلی اذیتم میکنه،درضمن به گفته دکترم عمل بالیزر بوده ومطالبی که دوستان ازشما دکتر بزرگوار پرسیدن وجواب دادین خیلی نگران شدم که چرا این جای زخم در قسمت بیرون مقعدم هنوز باشه وحتی نتونم راه بروم،بخاطر درد تا ساعتها بیداربمونم
    لطفا راهنماییم کنین
    درضمن برا زخم ازپماد آنتی فیشر استفاده میکنم آیا خوبه یا ضررداره
    ممنونم ازلطفتون
    واقعا زحمت میکشین وبااین حوصله به سوالهای دوستان جواب میدید

  63. Avatar photoیاسی۱۵۱ گفت:

    سلام
    من ۲ روز پیش عمل همورئید با لیزر داشتم بعد از عمل به محض اینکه رسیدم خونه بدلیل اجابت مزاج پانسمان داخلی و خارجی رو بار کرده و دستشویی کردم
    طبق فرمایش شما عمل با لیزر نیاز به پانسمان داخلی نداره بر همین اساس من چون مجبور بودم سریع پانسمانو باز کردم
    اینکه کمتر از یک ساعت بعد عمل پانسمانو باز کردم مشکلی پیش میاره؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام بیماران من تا 3 ساعت بعد از عمل تحت نظر خواهند بود و به دلیل مراقبت هایی که قبل از عمل به آنها آموزش داده شده تا 1 روز نیازی به اجابت مزاج نخواهند داشت. وجود پانسمان با نظر پزشک ضروری نیست زیرا با لیزر بخیه در ناحیه استفاده نمی شود. اما اگر 1 ساعت بلافاصله بعد از عمل مجبور شدید اجابت مزاج داشته باشید دقت کنید که آلودگی در ناحیه باقی نماند و به پزشک خود حتما مراجعه کنید تا از عدم وجود عفونت یا هر گونه آلودگی مطمئن شوند. یکی از عوارض جدی اجابت مزاج بعد از لیزر هموروئید خونریزی است. بلافاصله بعد از جراحی باید مراقب باشید که دچار خونریزی شدید نشوید که برای اطمینان از این موضوع پزشک حدود 3 ساعت بیمار را بستری نگه می دارد

  64. سلام خانم دکتر من چهار روزه فیستول مقعد عمل شدم فقط موقع دفع مدفوع درد دارم تا چند روز از بتادین و آب ولرم استفاده کنم و از کی راه بروم و چند روز استراحت برا این عمل لازمه وبعد عمل دکتر هیچ دارویی بهم نداد یعنی نیازی به دارو و …نیست ممنون

    1. در ضمن یه ذره موقع پاک کردن که دستمال می کشم دستمال بوی نامطبویی میده این از چیه مممنون

      1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

        بعد از گذشت 2 هفته نباید این وضعیت به وجود بیاید. به پزشکتان مراجعه کنید که از بابت عدم وجود عفونت در ناحیه مطمئن شوید. حتما حتما این مورد را پی گیری بفرمایید

    2. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام بسته به این که با لیزر جراحی شده باشین یا کوتر و یا تیغ جراحی دوره نقاهت متفاوت است. من فقط با لیزر فیستول را جراحی می کنم که حدودا دو روز نیاز به استراحت دارید و تا یک هفته مراقبت ضروری است برای برخی از بیماران داروی ضد درد و و ضد التهاب تجویز می شود داروهای آنتی بیوتیک نیز قبل از جراحی با لیزر تجویز شده است و بعد از لیزر فیستول دیگر نیازی به تجویز آنتی بیوتیک نیست

  65. Avatar photoالف گفت:

    سلام خانم دکتر من الان حدود ۴۰ روز هست که جراحی سنتی وبواسیر و شقاق انجام دادم ولی تا الان یک قسمت اصلا خوب نشده ورم داره که دکتر میگه پوست هست و یک زخم که اصلا ترمیم نمیشه مدتها آنتی بیوتیک مصرف کردم و قرص آناهیل خوردم از جراحم پرسیدم که چرا بسته نمیشه این زخم گفت زمان میبره؟پس چرا بقیه جاها خوب شده فقط یک قسمت به این صورت مونده وآیا ممکنه مشکل جراحی باشه و نیاز به عمل مجدد و… داشته باشه؟چون واقعا عمل سخت و وحشتناکی بود.ممنونم از پاسخگویتون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه جراحی بدون لیزر دوره نقاهت طولانی دارد و باید تا بهبودی کامل مدارا و صبر کنید از پزشکتون بخواهید که پمادهای تسریع کننده بهبودی زخم تجویز کنند و مرتب طبق دستور ایشان پیش برید

  66. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانوم دکتر پدر من سه روز پیش جراحی همورویید داشته الان درد داره که قرص هاشو مرتب میخوره باز بهتر شده و فقط یه مشکلی داره نمیتونه دفع مدفوع کنه !! اصلا اون حس مدفوع کردن را نداره. آیا حس دفع باید خود به خود بیاد یا به زور انجام بده ؟ می‌ ترسه بخیه هاش باز بشه لطفا مارو راهنمایی کنید. دکترش در این باره حرفی نزد.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام با پزشک مربوطه تماس بگیرید تا با شرایط اختصاصی بیمار شما تصمیم و تجویز لازم را انجام دهند. در جراحی با لیزر به دلیل این که بخیه استفاده نمی شود بیماران من بعد از 24 ساعت می توانند عمل دفع را انجام دهند و سپس ناحیه را با شامپو بچه و آب گرم فراوان تمیز می کنند. قبل از لیزر هم روده ها تقریبا از مدفوع تخلیه است و عملا تا یکی دو روز بعد از لیزر بیمار با توجه به رژیم غذایی سبکی که دارد نیازی به اجابت مزاج نخواهد داشت. توصیه می کنم آب و فیبر فراوان میل کنند که یبوست نگیرند و اولین دفع بعد از جراحی به دلیل بروز یبوست سخت و غیر ممکن نباشد.

      1. Avatar photoMohammad گفت:

        بابت پاسخگوییتون متشکرم
        یک سوال دیگه داشتم:
        ببخشید هزینه لیزر چقدره؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

          تا ویزیت نشید هزینه دقیق لیزر را نمیشه تخمین زد برای اطلاعات بیشتر با مطب تماس بگیرید

  67. Avatar photoMohammad گفت:

    سلام خانم دکتر
    خسته نباشید
    ببخشید من امروز صبح که از خواب بیدار شدم متوجه یک گوشت کوچولو اضافه مثل لوبیا کنار مقعد شدم ، گوشت کوچولوییه ، از داخل مقعد بیرون نیومده فقط کنارش ، وقتی هم لمس میکنم درد میگیره ، خیلی ناهگهانی به وجود اومد روز قبلش هیچی نبود
    احتمالش هست هموروئید باشه؟ در ضمن من یک ساله عمل هموروئید داخلی داشتم
    ی سوال دیگه داشتم : هزینه لیزر برای هموروئید خارجی چقده؟؟
    با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام از لگن آب گرم استفاده کنید اگر بهبود پیدا نکرد برای ویزیت به متخصص مراجعه کنید در مورد هزینه هم حتما باید بیمار معاینه شود

  68. Avatar photoمريم گفت:

    سلام
    من تازه همروئيد با ليزر را انجام داده م تا چند وقت رابطه ى جنسى از مقعد براى من ممنوع است؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      کلا رابطه جنسی از مقعد ممنوع است و اگر فرد سالمی هم این کار را انجام دهد احتمال بروز بیماری های مقعد بسیار بالاست چه برسد به شخصی که لیزر یا جراحی هم داشته

  69. Avatar photoغلامی گفت:

    با سلام خدمت دکتر محترم بنده ۴۳سال دارم ۱۰روز پیش عمل بواسیربا لیزر انجام دادم و هنوز درد زیادی دارم ودر کنارمقعدم یه کم ورم کرده که زمانی که دستشوئی میدم در آن قسمت درد احساس میکنم ودر ادرار هم درد احساس میکنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام آیا برای معاینه بعد از لیزر به پزشکتون مراجعه کردید؟ تشخیص پزشک شما نسبت به تشخیص دیگر همکاران که شما را معاینه نکرده اند ارجح است. در برخی موارد پزشک تشخیص می دهد که تمام پاکه ها در یک جلسه برداشته نشود چون احتمال تنگی مقعد وجود دارد. در کل در برخی موارد که مورد حاد است این وضعیت بعد از لیزر می تواند عادی باشد و فقط با پزشک معالج در ارتباط باشید تا مشکل کاملا رفع شود

      1. Avatar photoغلامی گفت:

        اره مراجعه کردم گفت مشکلی نیست و کپسول سلکسیب۲۰۰وسیپروفلوکساسین وپودرپیدرولاکس برام تجویز کرد ولی دوروزه پودر استفاده نمیکنم فک کنم تاثیری اون باشه که اسهال داشتم الان بهترم از پاسخگوی شما سپاسگزارم و اگه نیاز به مسکن یا داروی دیگه هست ممنون میشم

  70. Avatar photoسارا گفت:

    سلام
    خانم دکتر من ۱ خرداد جراحی همورئید و شقاق داشتم قسمت هموروئید برداشته شد و بخیه زدن و قسمت شقاق و داخل مقعد سوخته شد الان بعد گذشت ۱۴ روز درد در زمان دفع دارم
    ۱_ در زمان زدن لیدوکائین دو درصد احساس برامدگی در همان ناحیه ها میکنم ایا طبیعی است؟
    ۲_ مقعدم تنگ تر شده گویا چون زمان دفع احساس میکنم ایا طبیعی است و قابل حل و برای اینکار چه باید بکنم چون بعدها در زمان دفع به مشکل برمیخورم؟؟
    ۳_ متاسفانه از ۷ محبور شدم سر کار برم اما با درد ایا مشکل ساز می شود؟
    ۴_ ۸خرداد وقت دکتر داشتم اما نتوانستم مراجعه کنم تلفنی که جویا شدم گفت دارو هارو تکرار کنم و شنبه مراجعه کنم چون تهران نیستند به دلیل تعطیلات . ایا مشکلی در من با ذکر موارد بالا پیش نمی اید؟
    ۵_روزی حداقل ۵ بار در لگن اب گرم و بتادین میشینم ایا مشکلی به وجود نمی اید؟
    ۶_ایا بعد جراحی نیز ایرادی داشت میتوان لیزر کرد؟
    از شما ممنونم بسیلر به دلیل صبوری در پاسخگویی تون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام
      1- اگر پزشکتون نظرشون اینه که مشکلی نیست پس نیست و فعلا صبر کنید و طبق دستورات پزشکتون پیش برید گاها ورم بعد از جراحی تا 30 روز باقی می ماند به خصوص که جراحی سنتی بوده
      2-بسته به نظر پزشک ممکن است به جراحی دوم نیاز باشد
      3-بالش نرم مخصوص همورویید که سوراخ در وسط آن است استفاده کنید و لباس های تنگ و پلاستیکی نپوشید تا می توانید فشار را از ناحیه کم کنید
      4-نه فقط طیق دستور پزشک معالج پیش برید
      5-مشکلی ندارد اما مراقب باشید ناحیه مرطوب باقی نماند که منجر به رشد قارچ شود برای خشک کردن هم از دستمال زبر استفاده نکنید و محکم روی ناحیه نکشید می توانید از سشوار با باد ملایم استفاده کنید
      6-برحی مواقع افرادی به من مراجعه می کنند که می توان دوباره لیزر را براشون انجام داد در برخی مواقع هم خیر و بیمار به پزشک قبلی ارجاع داده می شود
      خواهش می کنم سلامت باشید

  71. Avatar photoReza گفت:

    سلام خانوم دکتر من۲۲سالمه دو روز هست عمل هموروئید با لیزرو داشتم ولی موقع دفع مدفوع خون زیادی ازم میره ودرد خیلی شدیدی داره غذا های پر فیبر
    وسوپ میخورم مدفوم هم اصلا سفت نیست دارو هام
    سر موقع میخورم ولی خون زیادی ازم میره میخواستم ببینم این خون ریزی تا کی ادامه داره من دانشجو هستم
    اصلا نمی تونم بشینیم یاسر پا بایستم خیلی درد دارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام خونریزی نهایت باید قطره قطره باشد اگر خونریزی شدید دارید به طوری که لباستان مرطوب می شود فورا به پزشک معالج یا اورژانس بیمارستان مراجعه کنید

  72. Avatar photomatin8005 گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من 33 هستم و الان تقریبا 14 ساله که بعد از زایمان اولم که طبیعی بود مشکل دفع پیدا کردم و هر وقت میپرسیدم میگفتن که یبوست داری ولی به تازگی فهمیدم که مشکلم همورویید هستش
    با عرض معذرت وقت دفع مدفوع جمع میشه و خارج نمیشه و من مجبورم که با انگشت عمل دفع رو انجام بدم که بسیار آزار دهنده ههستش و بعد از اون زخم میشه
    به مرور زمان خیلی بیشتر و حاد تر شد
    توده های بزرگی در انتهای داخلی مقعدم هست نمیدونم چیکار کنم و از مراجعه به پزشک و فهمیدن نیاز به عمل میترسم چون میگن که انجام عمل بی اختیاری میاره میخوام بدوم آیا این صحت داره یا نه
    خواهش میکنم راهنماییم کنید چون دیگه واقعا برام آزاردهنده شده ممنون ازتون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام قبل از هر چیزی بدانید که هموروئید و شقاق و یا دیگر بیماری های مقعد خود به خود درمان نمی شوند. بلکه هر روز بدتر و با عارضه تر خواهند شد و در برخی موارد نادر لاعلاج می شود. شما در اولین مراجعه به این مطب دارو دریافت می کنید در صورتی که طی یک هفته تا 10 روز بهبودی حاصل نشد جراحی سرپایی با لیزر انجام خواهد شد. در مواردی انگشت شمار برخی بیماران با هموروئیدهای متعدد و بیماری های متعدد دیگر همراه با آن مراجعه می کنند که در همان جلسه اول معاینه به این افراد اعلام می شود که اگر تمامی پاکه های هموروئید آنها برداشته شود امکان تنگی مقعد وجود دارد. امیدوارم شما انقدر دیر مراجعه نکنید که جزو این افراد انگشت شمار باشید. اما برای درمان این افراد هم راه حل های متفاوتی وجود دارد که بسته به وضعیت آنها پزشک پس از معاینه تصمیم و تشخیص خود را به بیمار اعلام می کند.

  73. Avatar photoتنها و تنها گفت:

    با سلام
    من پسری 29 ساله هستم که از سالها قبل در موقع یبوست احساس وجود یک زائده گوشتی به اندازه نصف نخود در مقعد خود شدم که پس از رفع یبوست ناپدید میشد. در فروردین ماه امسال و پس از سرماخوردگی و عفونت گلو دکتر قرصهای زیادی تجویز و استفاده کردم تا سرماخوردگی من درمان شود اما از همان موقع این زائده گوشتی قابل لمس شده و به اندازه یک نخود بیرونیست آمد که پس از گذشت 3 ماه از آن تاریخ همچنان وجود دارد و دچار سوزش و خارش در موقع اجابت مزاج هستم
    در اردیبهشت ماه به پرشک عمومی مراجعه کردم و پس از شرح ماجرا آقای دکتر بدون معاینه و مشاهده فورا گفتن مشکل بواسیر یا همان هموروئید است و چند قرص و شربت و پماد برآیم تجویز نمود
    که متاسفانه خوب نشدم
    الان چند ماه است که از خجالت و استرس و… خواب و خوراک ندارم
    لطفا راهنمایی کنید که با این شرایط بجز عمل جراحی راهکاری برای درمان قطعی من وجود دارد؟؟؟؟
    اگر راه درمان تنها عمل جراحی است در شهر کرمانشاه آیا دکتر جراح هموروئید با لیزر سراغ دارید ؟؟؟؟؟
    مدت زمان بستری شدن قبل و بعد از عمل جراحی با تیغ در بیمارستان چه مدتی هست ؟؟؟؟
    و اینکه بدون داشتن مراقب ( از بس خجالت میکشم میخوام مخفیانه درمان شوم ) امکان جراحی با تیغ و روز بعد رانندگی کردن وجود دارد ؟؟؟ چون از شهرستان های دور افتاده باید به مرکز شهر کرمانشاه جهت درمان مراجعه کنم ؟
    برای رضای خدا راهنمایی کنید
    ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام شما به دلیل سرماخوردگی دچار کم آبی و سپس یبوست شده اید. همین یبوست منجر به بروز هموروئید شده است. به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا داروهای تخصصی تر را برای مشکل شما تجویز کند در عین حال طی درمان دارویی آب زیاد بنوشید میوه و آبمیوه و سالاد زیاد میل کنید تا از یبوست جلوگیری کنید. اگر بهبودی طی یک هفته حاصل نشد دوباره به پزشک متخصص مراجعه کنید تا برای اقدامات بعدی شما را راهنمایی کنند. اگر بخواهید در این مطب لیزر درمانی شوید یا جراحی با لیزر شوید باید باید و باید یک شب در تهران بمانید و تا 3 روز از نشستن های طولانی خودداری کنید. بنابراین یک شب استراحت در تهران لازم است و برای بازگشت باید روی صندلی وسیله نقلیه دراز بکشید و رانندگی نکنید و یا با هواپیما بازگردید. در ضمن در این مطب جراحی با تیغ جراحی یا دیگر وسایل و روش ها انجام نمی شود زیرا روش های با عارضه و عود بالا هستند و دوره نقاهت بسیار طولانی دارند. پیشنهاد می کنم برای درمان هرچه سریعتر اقدام کنید و خجالت نکشید این بیماری همانند سرماخوردگی شایع و به راحتی قابل درمان است. اما اگر درمان به تاخیر بیافتد عوارض ناگواری در پیش دارد و درمان بسیار سخت خواهد شد. موفق و سلامت باشید

  74. Avatar photoبهرام گفت:

    سلام بنده دو ماه پیش عمل سینوس باز انجام دادم هرروز هم شست و شو میدادم به اندازه یک سر سوزن سوراخ مونده چیکار باید انجام بدم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام از پزشک معالج خود بخواهید که کرم تسریع کننده ترمیم برای شما تجویز کند

  75. Avatar photoدانيال گفت:

    سلام سركار دكتر سعادتي
    ضمن سلام
    من الان پنج روز هست كه عمل جراحي هموروئيد و شقاق داخلي و خارجي انجام داده ام
    به توصيه پزشك چهار روز را هم بستري و تحت آنتي بيوتيك بودم. از روز دوم در تشت آب گرم و بتادين روزي سه الي چهار نوبت نشسته ام و ملين و فيبر مصرف ميكنم
    آنتي بيوتيك من از تزريقي به خوراكي(سفكسيم) تغيير داده شده است(از ديشب كه ترخيص شده ام)
    – همچنان درد بسيار شديد در حين و بعد إز دفع دارم.
    – خونريزي در لحظه شروع دفع مشاهده ميكنم.
    – به تدريج مدفوع من رو به سفت تر شدن رفته است به اين معني كه ابتدا به شدت روانروي داشتم و الان نه،
    در كل احساس نميكنم كه در حال بهبودي هستم
    با توجه به سنگين بودن نسبي عمل انجام شده سركار چه زماني را براي بهبودي پيشبيني ميكنيد؟؟ و همچنين چه زماني را براي بازگشت به كار مساعد ميدانيد؟؟
    با سپاس

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام مسلما پزشک معالج شما بهتر می تواند درباره بهبودی شما نظر دهد اما بیماران من در بدترین حالت که با لیزر جراحی می شوند بعد از 3 الی چهار روز به محل کار باز می گردند و مراقبت های لازم حین کار را هم انجام می دهند به طور معمول هم یک شب استراحت بعد از لیزر کافی است. احتمالا شما با لیزر عمل نشده اید و دوره نقاهت جراحی بدون لیزر ممکن است به 2 ماه برسد. در مورد شما توصیه من این است که 1. ویزیت های بعد از عمل را به موقع و منظم مراجعه کنید 2. رژیم غذایی مناسب داشته باشید که نه یبوست بگیرید و نه بیرون روی 3. به نکات بهداشتی که در متن نوشته شده عمل کنید و از نشستن های طولانی و نشستن بر روی صندلی سخت خودداری کنید.

  76. Avatar photoسحر گفت:

    با سلام و خسته نباشید. خانم دکتر من یک ماه پیش عمل سنتی هموروئید و شقاق انجام دادم که واقعا سخت بود. بعد از عمل وقتی از پزشکم پرسیدم که همورویید داخلی رو هم برداشتن حس کردم شک کرد. دو شبه که تونستم پماد بزنم وقتی میزنم احساس میکنم هموروئید داخلی هنوز هست. دقیقا همون اندازه قبلی. و پزشکم فقط همورویید خارجیو شقاقمو عمل کرده. خیلی خیلی نگرانم. این امکانش وحود داره؟یعنی ندیدش؟ اگه هست کی میتونم برای عمل داخلی اقدام کنم؟ میتونم لیزر کنم؟ چون واقعا تحملشو ندارم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام در عمل جراحی سنتی پزشک محدودیت هایی دارد و اگر تمام پاکه ها را بردارد امکان دارد دچار عوارض بعد از جراحی شوید اما در جراحی با لیزر این محدودیت بسیار بسیار کمتر است و می توان پاکه های باقی مانده را برداشت. بعد از این که التهاب و ورم عمل بهبود پیدا کرد می توانید لیزر کنید. اگر تهران هستید برای تخمین زمان دقیق برای ویزیت مراجعه کنید. در هر صورت امیدوارم نیازی به جراحی دوم نداشته باشید.

  77. Avatar photoبهار گفت:

    سلام. من دوهفتس عمل همورویید خارجی انجام دادم سه تا بیرون زدگی داشتم یکیش بزرگتر بود برداشتن سه تاشم. اطرافشان پوستهای اضافه مونده و هنوز انگار زخمه موقع دفع درد دارم. سه تا از بخیه هام یه هفته بعد افتادحس میکنم دوتا مونده یه بخیه داخلیه اذیتم می کنه. چه موقع همشون میفتن؟ ودرد بعد دفع تا کی ادامه داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام تا ترمیم شدن زخم ها درد و سوزش خواهید داشت در مورد بخیه ها نیز پزشک معالج تصمیم گیرنده است

      1. Avatar photoس.حسینی گفت:

        سلام وقتتون بخیر ، خانم دکتر من حدود ۱۷ روز قبل عمل لیزر انجام دادم ، بغیر از ۲روز که برای دفع مشکل داشتم و یبوست ، بقیه روزها خوب بودم ، فقط معمولا بعد از مدفوع یه تیکه حالت لخته خون هم ازم خارج میشه ، اولا بزرگتر بود الان در حد بند انگشته ، این عادیه یا خیر ؟ خیلی ممنونم

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام مراقب باشید یبوست نگیرید و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. بعد از جراحی هموروئید با لیزر نباید خونریزی داشته باشید بعد از اجابت مزاج در حد یک قطره مشاهده خون طبیعی است اما خونریزی شدید طبیعی نیست. در این مورد تحت نظر متخصصص جراحی باشید و تا زمان بهبودی کامل مراقبت های لازم را به عمل آورید.

  78. Avatar photoالهه گفت:

    سلام دکتر جان
    من الان 5 روزه که عمل هموروئید درجه 4 داشتم که خیلی وسیع بود (جراحی سنتی)
    داروهامو مرتب میخورم
    دو سه روز اول برای اجابت مزاج مشکلی نداشتم
    ولی الان دو روزه بعد از اجابت مزاج خیلی درد شدید دارم که حتی یک بار از درد غش کردم
    فقط ده دقیقه تا یه ربع بعد از دستشویی این درد وحشتناک رو دارم
    خونریزی هم نسبتا دارم
    انتی بیوتیک مصرف میکنم و تب هم ندارم
    دلیلش چی میتونه باشه ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      احتمالا دفع مدفوع سفتی دارین باید سالاد و آب و آبمیوه مرتب میل کنید ورزش سبک کنید و فعالیت روزانه کافی داشته باشید. تا زمانی که زخم های بعد از جراحی سنتی ترمیم شود این وضعیت کمابیش ادامه خواهد داشت مراقب باشید نه بیرون روی داشته باشید نه یبوست

  79. Avatar photoآرام صحرائی گفت:

    سلام خانم دکتر سعادتی
    من الان ۱۰ روزه هموروییدم نزد پزشک دیگری عمل کردم ولی بعد این چند روز هنگام دفع درد خیلی شدیدی دارم و حتی بعضی شبها از درد خوابم نمیبره.و وقتهایی که میخواهم پماد بزنم میبینم که خونریزی کرده است.بعد الان هنگام دفع دوتا زایده گوشتی بیرون میزنه که خیلی درد شدیدی دارم.به دکترم هم مراجعه میکنم میگویند که عادی است درست می شود.الان من به دلیل درد و خونریزی نتونستم به سرکار برگردم و دارم کارم رو از دس میدم ممنون میشم اگه کمکم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا جراحی شما سنتی بوده و با لیزر عمل نشدین. به دستورات پزشک معالج خود عمل کنید و مواردی هم که در متن دستورات بعد از جراحی هموروئید اشاره شده عمل کنید.
      معمولا قبل از اقدام به جراحی بیماران درباره دوره نقاهت جراحی خود از پزشک می پرسند و پزشک متخصص معالج نیز با توجه به وسعت جراحی و با توجه به پرونده بیمار زمانی تقریبی را اعلام می کند. توصیه می شود قبل از اقدام به انجام هرگونه جراحی درباره دوره نقاهت بعد از جراحی اطلاعات کامل از پزشک خود بگیرید تا برنامه استراحت و مراقبتی خود را به روشنی بدانید

  80. Avatar photoارمین گفت:

    سلام خانم دکتر
    من الان یک ماه هست که همورویید نوع ۴ عمل کردم…
    تا حدود ۲ هفته هم تووی لگن اب گرم با بتادین نشستم… داروی انتی ببوتیک هم به تجویز دکتر تا یک هفته پیش شبی ۱ عدد میخوردم …
    الان هم بعد از اجابت مجاز به تجویز دکتر با شامپوی بچه خودمو میشورم…
    ولی با گذشت یک ماه هنوز تورم در ناحیه مقعد دارم و گاها درد دارم و توی نشستن دچار مشکل میشم…
    ایا این ورم بعد از گذشت این مدت عادیه؟
    البته خونریزی یا ترشح زیاد و غیر عادی ندارم…

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر با لیزر عمل شدین بله غیر طبیعی هست اما اگر با کوتر یا تیغ جراحی عمل شدین تا 2 ماه عادی است. از مصرف غذاهای پر ادویه و حساسیت زا خودداری کنید.

  81. Avatar photoح گفت:

    سلام خانم دکتر
    من حدود ۱۲ روز پیش عمل هموروئید داشتم ی زخم باز قسمت خلفی هست ک بازه هنوز دکترم ویزیت کردن گفتن زخمش خوبه و نمیشد بخیه زد احتمال عفونت دارد اما هنوز سوزش و گاهی اوقات هنگام دفع چند قطره خون میاد چقدر زمان میبره تا زخمی ک هست بسته بشه ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام ناحیه را تمیز نگه دارید و تغذیه مناسب جهت ترمیم زخم داشته باشید. همچنین به ناحیه عسل بمالید تا زودتر ترمیم شود و سوزش و درد زخم باز را تسکین دهد

  82. Avatar photoBasir گفت:

    با سلام من يه هفته قبل عمل بواسير درجه سه داشتم الان بعضى اوقات در مدفوع ام خون ميبينم البته خون روشن و تازه نيست ايا اين طبيعى هست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام تا 2 ماه اگر به دفعات انگشت شمار و مقدار بسیار کمی قطره خون در مدفوع باشد نگران کننده نیست و طبیعی است

      1. Avatar photoBasir گفت:

        منظور من اینه که خونه قطره ای نیست بصورت دیر مانده و یه جور خشک شده است ،

  83. Avatar photoBadir گفت:

    من يه هفته قبل عمل بواسير درجه سه كردم الان بعضى مواقه خون در مدفوع ام ميبينم البه خون روشن و تازه نيست ايا اين طبيعى هست؟

  84. Avatar photoبهاره گفت:

    سلام. من چهل روزه عمل همورویید خارجی کردم . هنوز یه قسمتش به سمت داخل زخم هست و بعد دفع درد دارم . برای اینکه این زخم زودتر خوب بشه چکار کنم؟ و اینکه قبل دفع وقتی دستشویی دارم مقعدم درد میگیره و دفعم یکسره نیست و بصورت تکه تکه انجام میشه با اینکه مدفوعم کاملا نرم هست و معمولا برای دفع فقط صبح ها دو سه باربار پشت سر هم میرم دستشویی و هربار مقدار معمولی دفع دارم دلیل این مشکل چی هست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام مدفوع تکه تکه نشان دهنده کم آبی است و اگر به این ترتیب ادامه پیدا کند هموروئید شما دوباره عود خواهد کرد و یا مبتلا به زخم شقاق خواهید شد بنابراین آب آبمیوه و سالاد زیاد میل کنید. برای ترمیم بهتر زخم می توانید بر روی ناحیه عسل بمالید. عسل هم ترمیم کننده زخم هست و هم التهاب و سوزش را تسکین می دهد.

  85. Avatar photoGhhh گفت:

    سلام ده روزه عمل هموروييد با ليزر انجام دادم هم بيروني هم داخلي اليته دوتا بخيه هم خورده الان همون زائده ها ولي كوچكتر هستن خيلي هم درد دارم ميشه راهنماييم كنيد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام مطلب دستورات بعد از جراحی هموروئید را کامل مطالعه کنید و عمل کنید. همچنین با پزشک خود در ارتباط باشید ایشان بر اساس جزئیات پرونده شما اعلام می کنند که این وضعیت طبیعی است یا خیر

  86. Avatar photoآروین گفت:

    سلام خانم دکتر
    من چند روز پیش عمل کردم اصلا هم نمیدونستم عمل بالیز وجود دارد
    الان موقع اجابت مزاج درد زیادی دارم احساس میکنم زخمهام دارن از هم باز میشن ایا طبیعی هستش یا ن

    ممنون از راهنمایهاتون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      اگر عمل سنتی انجام دادین ممکنه این وضعیت تا 2 ماه طول بکشد دقت کنید که یبوست نگیرید و اگر شربت ملین برای شما تجویز شده طبق دستور پزشک و منظم مصرف کنید آب و آبمیوه زیاد بنوشید.

  87. Avatar photoطاها گفت:

    سلام
    من ۶روز پیش عمل همورویید داشتم و پزشک معالجم گفت که فقط انگور و انار و موز نخورم ولی بقیه غذاها و میوه ها ممانعتی نداره الان توی این چند روز وقتی میرم دسشویی موقع عمل دفع خون زیادی ازم میره امروز به مطب دکتر رفتم گفت که عادیه دارو هم فقط زاکسیم ۴۰۰ و ناپروکسن ۲۵۰ بهم داد آیا به نظر شما این خونریزی عادیه؟ روزی ۳بار هم توی آب جفت میشینم اگه راهنمایی کنید برای اینکه زخمم زودتر خوب بشه ممنون میشم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام کمی خونریزی بعد از جراحی طبیعی است طبق دستورات پزشک معالج پیش بروید و از بروز یبوست و اسهال جلوگیری کنید تا هرچه سریعتر بهبود یابید

  88. Avatar photoطاها گفت:

    میخواستم بدونم رطوبت در محل عمل طبیعیه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بله طبیعی هست و باید ناحیه را خشک و تمیز نگهدارید

      1. Avatar photoعلی گفت:

        سلام دکتر خسته نباشید،دکتر من ۱ هفته ای میشه که عمل جراحی هیموروئید کردم عملم با لیزر نبود جراحی بود میخام برم سر کار ب نظر شما کی برم سر کار ب دکتر خودم گفتم گفت میتونی کار کنی کار منم ی کم سنگینه حداقل ۵ ساعتی باید تو ماشین بشینم من ۱ هفته ک عمل کردم ب نظر شما بعد از چند روز استراحت برم سر کار
        دکتر اگه میشه راهنماییمون کنین باتشکر

        1. اگر جراح شما اجازه داده اند که سر کار بروید احتمالا عمل سنگینی نداشته اید و می توانید به کارهای خود برسید. چنانچه موقع کار احساس درد کردید حتما استراحت کنید و برای نشستن از رینگ یا بالش نرم استفاده کنید.

  89. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر من چهار روزه با لیزر هموروئید عمل کردم در هنگام اجابت مزاج مدفوع تا کانال مقعد می رسد ولی با فشار هم نمیتوانم دفع کنم مدفوع هم خمیری و چسبنده و نرم است چیکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام من برای بیماران خودم شربت ملین تجویز می کنم که دچار این مشکل نشوند به علاوه یک رژیم غذایی مناسب پر فیبر هم به بیماران ارائه می شود که تا یک هفته بعد از عمل با لیزر ملزم به رعایت آن هستند. حتما از پزشک خود بخواهد که برای شما ملین مناسب تجویز کنند زیرا به هیچ عنوان نباید هنگام اجابت مزاج زور بزنید و یا یبوست داشته باشید در غیر این صورت هموروئید عود خواهد کرد

  90. Avatar photoنگين گفت:

    سلام من٤روز پيش هموروييدم رو ليزر كردم ولي بعد از اولين دفع بيرون زدگى داشتم به پزشكم مراجعه كردم گفتند مويرگ هاي خونى هست و خون داخلش جمع شده و بيرون زدگى نيست. ولي من خيلي درد دارم بعد از هربار دفع اين مويرگ ها بيرون ميزنه و فقط با استفاده از شياف به داخل برميگردند كه خيلي هم دردناكه ممنون ميشم راهنمايي كنيد

  91. Avatar photoخدیجه چپرلی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۴۰روزه عمل جراحی هموروییدانجام دادم ولی باز دریه قسمت برداشته شده یک زاییده گوشتی دیده میشودازوقتی که این زاییده دیده شده استرس گرفتم ایابازهمورییدم باز دراومده؟چکارکنم که ازاونی که هست بزرگترنشه یابه عبارتی کوچکتر بشه.لطفا دراین موردراهنماییم کنید باتشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در برخی موارد که پاکه های همورویید زیاد هست و بیماری پیشرفته است پزشک معالج تشخیص می دهد که تمام پاکه های هموروئید را برندارد البته اگر جراحی با لیزر انجام شود به دلیل ظرافتی که در برش با لیزر وجود دارد و مزایای دیگر لیزر پزشک می تواند پاکه های زیادی را با یک جلسه جراحی بردارد. شما نیز در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید و بپرسید آیا کلیه پاکه ها را برداشته اند یا صلاح نبوده که بردارند. به علاوه برخی از اعمال جراحی هموروئید به خصوص جراحی های سنتی ممکن است تا مدت طولانی دچار ورم و ادم باشد. برای جلوگیری از عود و التهاب مراقب باشید یبوست نگیرید و میوه و مایعات زیاد مصرف کنید، زور نزنید و به ناحیه فشار وارد نشود

  92. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر
    بنده ۲۵ روز پیش عمل همورئید داخلی و خارجی با لیزر انجام دادم خون ریزی و خارش ندارم دیگه، فقط یک زائده طرف راست و پایین بوجود امده ‌که انگار پر از خونه، وقتی فشارش بدهی انگار خالی از خون میشه و سپس کوچیک میشه دوباره بعد مدتی مخصوصا مواقعی که رانندگی میکنم و رو صندلی ماشینم بزرگ میشه پیش دکترم هم رفتم ولی اون موقع اصلا تورم نداشت و گفتند مشکلی نیست من فکر میکنم غیره طبیعیه این نظری دارید؟
    سپاسگزارم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا مطالب مراقبت بعد از عمل را کامل مطالعه کنید برای نشستن از بالش نرم استفاده کنید و از نشستن طولانی خودداری کنید تا ناحیه تحریک نشود. از بروز یبوست و هرگونه فشار بر ناحیه جدا خودداری کنید تا هرچه سریعتر به سلامت کامل برسید

  93. Avatar photoنگین گفت:

    باسلام خسته نباشین خانوم دکتر من ۲ ماهی هست عمل لیزر همروئد کردم که ۳تا همروئید بود۲تابیرونی ۱داخلی اول خواستم بگم موقع دفع درد دادم بنظرتون ممکنه ازتنگی مقعد بعداز عمل باشه دوم اینکه میتونم واسه اصلاح از پودر موبر استفاده کنم یا عوارض داره.ممنونم از توجهتون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام جراحی شما با لیزر بوده یا سنتی؟ اگر یبوست داشته باشید موقع دفع درد خواهید داشت بنابراین از بروز یبوست به شدت جلوگیری کنید. در صورتی که پودر یا کرم موبر با زخم شما برخورد کند مانع ترمیم زخم می شود بهتر است در این مرحله از روش دیگری برای موزدایی استفاده کنید

  94. Avatar photoنگین گفت:

    باسلام و خسته نباشید خدمت خانوم دکتر ببخشید من تقریبا ۲ماهه عمل لیزر کردم ۲تاخارجی و۱داخلی ولی کاملا خوب نشدم مخصوصاهرروز مجبورم ۲ساعت برم سرکارو۲ساعتم برگردم یکم هم ترشح دارم ولی خونریزی اصلا دردم دارم مخصوصااگه یکم یبوست باشه ۲تاسوال ازخدمتتون داشتم اول اینکه احساس میکنم این درد شدید به دلیل تنگی مقعد هست نمیدونم چیکارباید بکنم دوم برای ۱۰۰درصدخوب شدن چقدرزمان نیازهست الان از۲ماه بیشتره.ممنونم از حوصله و توجهتون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام توجه کنید که اگر یبوست داشته باشید و از نشیمنگاه نرم استفاده نکنید حتی اگر جراحی شما توسط بهترین دکتر متخصص و بهترین لیزر هم انجام شده باشد بیماری شما عود می کند. رعایت این دو نکته ساده را جدی بگیرید. برای بررسی وضعیت خود به پزشک معالجتان حتما مراجعه کنید تا توصیه های لازم را بعد از معاینه ناحیه به شما اعلام کنند.

  95. Avatar photoآرش گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۶۵روز هست عمل کردم موقع دفع درد دارم بنظرتون علتش چیه؟بعد من میتونم برای اصلاح از پودر موبر استفاده کنم یا عوارض داره؟یکم ترشح هم دارم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      احتمالا یبوست دارید من برای بیمارانم شربت ملین و توصیه رژیم غذایی تجویز می کنم که به دلیل یبوست دچار این مشکلات نشوند. بهتر است از روش دیگری برای موزدایی ناحیه استفاده کنید که به زخم عمل آسیب وارد نشود. در ضمن حفظ پاکیزگی ناحیه و تمیز و خشک نگهداشتن داشتن ناحیه ضروری است و از عود بیماری جلوگیری می کند

  96. Avatar photoMsh گفت:

    سلام خانم دکتر
    من نزدیک به یک ماه است که برای مشکل بواسیرم لیزر آی ارسی انجام دادم و رابربند هم گذاشته بودم
    بعد از عمل تا الان دومرتبه خونریزی نسبتا زیادی داشتم
    ایا این مساله بعد از گذشت یک ماه طبیعیه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      از آنجایی که من اطلاع ندارم که پزشک شما چند پاکه هموروئید از شما برداشته اند نمی توانم نظری بدهم اما خونریزی هموروئید در این روش تا یک ماه معمولا طبیعی است و بعد از یک ماه اگر همچنان خونریزی به شدت قبل است باید به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت را بررسی کنند

  97. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر من ۹ روزه عمل جراحی هموروئید خارجی انجام دادم.که بعد از عمل رگم پاره شد و دوباره عمل کردن و رگمو جوش دادن.بعد از چند روز بخیه هام افتادن.دکتر واسم پماد رکتال زایلکس اچ و شیاف ایپروئید آنتی همورویید تجویز کردن.اما من نمیدونم تا چه زمانی اینارو استفاده کنم.و تا چه زمانی من باید تو آب گرم بشینم.اگ میشه راهنماییم کنید.
    درضمن من یبوست شدید دارم هرچی شربت انجیر و خوده انجیر پر زرد آلو و قرص و هرچی میخورم اصلا فایده نداره و حتما باید دست بکنم داخل مقعدم و تیکه تیکه بیارم بیرون این مشکلو قبل از عمل هم داشتم فکر میکردم بعد از عمل خوب میشم اما اصلا اشتباه فکر میکردم.هرچی آب هم میخورم فایده ندارم این مشکلو خیلی وقته دارم.توروخدا کمکم کنید‌.ممنون از محبتتون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما تا تمام شدن داروها باید آنها را مصرف کنید و تا زمان بهبودی کامل از لگن آب گرم استفاده کنید. توجه کنید جراحی هموروئید مشکل گوارش را حل نمی کند و اگر وضعیت یبوست شما ادامه داشته باشد باز هم خونریزی می کنید و بیماری دوباره عود می کند. برای رفع یبوست ابتدا باید رژیم غذایی پر فیبر داشته باشید که می فرمایید دارید و نوشیدن آب هم حداقل روزی 8 لیوان. اگر تمام این موارد را رعایت می کنید و باز هم یبوست دارید مطمئنا فعالیت بدنی کمی دارید. هر روز پیاده روی کنید و میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. اگر باز هم مشکل شما رفع نشد به متخصص گوارش مراجعه کنید تا این مورد غیر طبیعی به طور دقیق بررسی شود. همیشه با یک عمل جراحی تمام مشکلات حل نمی شود. شما نیز باید برای بهبودی خود تلاش کنید. مراقبت های بعد از عمل را هم جدی بگیرید. سبک زندگی خود را بهبود دهید.

  98. Avatar photoفائزه گفت:

    سلام و خسته نباشید . اول اینکه از پاسخگویی شما پزشک خوب و مهربان بسیار سپاسگزارم
    مادر من ۳۴ روزه که عمل هموروئید و شقاق را با لیزر انجام داده ولی در محل عمل زخم و شکافی وجود داره که بی اختیار از اون مدفوع آبکی خارج میشه که البته محل این زخم در طرف راست مقعد می باشد که با گوش پاک کن و دستمال مرطوب تمیزش میکنیم آیا این زخم وجودش طبیعی هست بعد از یک ماه و خروج مدفوع ازش

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از محبت شما سپاسگزارم. خیر این وضعیت طبیعی نیست لطفا وقت ویزیت بگیرید و وضعیت ایشان را دقیق بررسی کنم اگر هم در راه دور هستین می توانید ویزیت آنلاین بگیرید.

  99. Avatar photoمریم گفت:

    با سلام. من 10روزه که عمل سنتی همورویید و شقاق و افتادگی روده داشتم. 3تا پاکه داخلی رو دکتر برداشتن. مشکلم الان اینه که موقع دفع، مدفوع با فشار زیاد و همراه گاز به بیرون پرت میشه و همین باعث خونریزی نسبتا زیاد همراه مدفوع میشه. خواستم ببینم این وضعیت عادیه؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام باید به متخصص گوارش مراجعه کنید اگر این وضعیت به همین صورت باقی بماند هموروئید و شقاق شما دوباره عود خواهد کرد

  100. Avatar photoنگار گفت:

    با سلام. من 10روزه که عمل سنتی همورویید و شقاق و افتادگی روده داشتم. 3تا پاکه داخلی رو دکتر برداشتن. مشکلم الان اینه که موقع دفع، مدفوع با فشار زیاد و همراه گاز به بیرون پرت میشه و همین باعث خونریزی نسبتا زیاد همراه مدفوع میشه. خواستم ببینم این وضعیت عادیه؟؟

  101. Avatar photoاحمدی گفت:

    با سلام و تشکر. من بعد از 18روز از عمل سنتی شقاق و بواسیر، بعد از اجابت مزاج تا ساعتها درد دارم که مال شقاقه و نیاز به ساعتها استراحت داره. این دردتا کی ادامه داره و کی میتونم به کارم برگردم؟ (دکترم گفته بود سه هفته بعد از عمل میتونم به کاربرگردم)..بخاطر احساس خشکی که در ناحیه بخیه شده ، روغن زیتون صلاح میدونید استفاده بشه؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام این درد و سوزش بعد از جراحی سنتی تا 2 ماه معمول است. در مورد بازگشت به محل کار پزشک شما یم بازه زمانی معمول برای افراد با آستانه درد معمولی را به شما گفته اند. آستانه تحمل افراد و وسعت جراحی هموروئید و شقاق افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای بهبودی زخم و تسکین خشکی می توانید عسل به ناحیه بمالید. همچنین می توانید به پزشک خود مراجعه کنید تا هم وضعیت شما را بررسی کنند و هم یک کرم مناسب برای شما تجویز کنند.

  102. Avatar photoاحمدی گفت:

    باسلام مجدد و سپاس از شما خانم دکتر مهربان که به سوالات ما جواب میدین. خداخیرتون بده..
    من سه تا پاکه داخلی رو دکتر برداشته ولی نمیدونم چرا یک پاکه خارجی رو گذاشته و بخیه های شقاق رو روی اون پاکه زده. بعد عمل متوجه شدم که چند برابر بزرگ شده و اندازه یه بند انگشت شده، احتمال میدادم ورمش بخوابه و کوچیک بشه ولی الان بعد 20 روز کوچیک نشده و چندبرابر شده و انگار اصلا عمل نکردم!.. خواستم ببینم این پاکه به مرور کوچیک میشه؟ چون نشستن روش حس بدی داره و شبیه یه تیکه گوشت اضافه میمونه… ثانیا درآینده میشه با لیزر اونو بردارم و آسیب به اسفنگتر نمیزنه؟؟
    ضمنا هنوز ترشحات بدبوی کمی دارم که بعد از اجابت مزاج و نشستن بیشتر میشن.. این یعنی عفونت دارم؟ سپاسگذارم

  103. Avatar photopeyman گفت:

    سلام من امروز عمل همورعید کردم با سینوس تو یک روز آیا بعد از ۱روز میتوانم مدفوع کنم ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام من قبلا هم به این سوال جواب دادم. من برای بیمارانی که قرار است با لیزر جراحی شوند شیافی برای قبل از عمل تجویز می کنم که تخلیه کامل مدفوع قبل از عمل انجام شود. برای بعد از عمل هم توصیه نامه رژیم غذایی به بیمار ارائه می شود. بدین ترتیب تا 24 ساعت بیمار نیازی به اجابت مزاج ندارد. اگر بدین روش عمل شود بیمار بین 24 تا 48 ساعت آینده نیازی به اجابت مزاج نخواهد داشت. همچنین ملین تجویز می شود که اولین اجابت مزاج همراه با یبوست نباشد. اگر شما بعد از عمل نیاز به اجابت مزاج داشتید مشکلی نیست اما بسیار دقت کنید که دچار یبوست نباشید. اگر یبوست دارید حتما شربت ملین استفاده کنید.

  104. Avatar photoبهرامی گفت:

    سلام خانم دکتر. من یک هفتس عمل همورویید ب صورت سنتی انجام دادم ولی بعد از جراحی متوحه شدم ک زائده ای بیرون زدگی دارم. اولش ترسیدم ک نکنه خوب عمل نشدم. ولی ب پزشکم مراجعه کردم گفت اسکین تک زدی. مگه میشه بعد جراحی بواسیر اسکین تک ب وحود بیاد؟ برای درمانش چی کار کنم؟ دکترم چیزی نگفت بهم 🙁

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله این امکان وجود دارد. این نکته را هم در نظر داشته باشید در جراحی سنتی هموروئید با تیغ جراحی محدودیت هایی وجود دارد و در برخی موارد جراح نمی تواند تمامی پاکه های هموروئید را بردارد. اگر راه دور هستید می توانید با مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا وضعیت شما را بررسی کنم

  105. Avatar photoSharare گفت:

    سلام خسته نباشین
    خانم دکتر بعد از عمل بواسیر میشه رابطه مقعدی داشته باشیم چه مدت بعد از عمل میشه این کارو انجام داد؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام یکی از علل بروز هموروئید یا همان بواسیر رابطه مقعدی است. بنابراین از انجام این کار جدا خودداری کنید. به خصوص شما که یک بار هم به هموروئید مبتلا شده اید و تحت جراحی هم قرار گرفته اید. مسلما با رابطه مقعدی هموریید شما دوباره عود خواهد کرد

  106. Avatar photoعلی گفت:

    سلام ۴ روز پیش عمل جراحی شقاق انجام دادم تا امروز شکمم کار نکرده البته تا ۳ روز اول فقط سوپ میخوردم می خواستم بدونم باید چکار کنم ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      مراقب باشید که اولین اجابت مزاج با یبوست همراه نباشد. داروهایی که دکتر تجویز کرده به خصوص ملین را به موقع و طبق دستور مصرف کنید

  107. Avatar photoجادر گفت:

    سلام خانم دکتر.من بیست روز عمل لیزر بواسیر انجام دادم.بعد موقع اجابت کمی درد دارم چون بخیه خوردم.اول مدفوع سفته بقیه نرم.متونم از شیاف انتی هموروئید استفاده کنم.باتشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید آب زیاد بنوشید و از شربت ملین به مقدار کافی به طوری که مدفوع نه زیاد نرم باشد و نه زیاد سفت استفاده کنید دقت کنید که بروز یبوست و اسهال منجر به عود هموروئید می شود. بدون مشورت پزشک معالج نیز به هیچ عنوان از شیاف آنتی هموروئید استفاده نکنید

  108. Avatar photoمرتضی گفت:

    سلام خانوم دکتر 35 روزه عمل فیشر انجام دادم به روش جراحی سنتی ولی الان موقع دفع حتمن باید زور بزنم و هنگام زور زدن درد شدید قفسه ی سینه میگیرم که کار دفعم نا تموم می مونه و عملا مقدار زیادی مدفوع توی روده م می مونه ایا این درد طبیعیه؟ضمنا همراه دفع خون روشن از من دفع میشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید از بروز یبوست جلوگیری کنید از پزشک خود بخواهید برای شما شربت ملین تجویز کنند تا هرچه سریعتر مشکل یبوست و عمل دفع شما حل شود در غیر این صورت بیماری شما عود خواهد کرد. وجود مقدار کمی خود بعد از جراحی سنتی طبیعی است اما خونریزی شدید نگران کننده است و باید به اورژانس و یا پزشک معالج مراجعه کنید

  109. Avatar photoنفیسه گفت:

    سلام وقت بخیر.سپاس ازسایت خوبتون
    من ۳هفته پیش عمل لیزرهمورویید و شقاق داشتم محل شقاقم خوب شده ولی جای هموروئیدم کمی سفیدشده و برامدگی خیلی کوچکی داره . آیا هموروئیدم برگشته یا التهاب لیزره؟
    باید چکارکنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام باید به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت را بررسی کنند. از بروز یبوست به شدت جلوگیری کنید

  110. Avatar photoمینا گفت:

    سلام..خانم دکتر یعنی بعد از طی دوره نقاهت عمل همورئید نباید رابطه مقعدی داشت؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مسلما خیر. فیزیولوژی ناحیه مقعد برای ارتباط جنسی ساخته نشده و با ایجاد فشار در این ناحیه صدمات زیادی از جمله بروز هموروئید ایجاد می شود

  111. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر من امروز عمل هموروئید کردم دوبار تو لگن اب گرم و بتادین نشستم ولی پانسمانم یه بخیه جسبیده جدا نمیشه چیکار کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به قدری داخل لگن بشینید تا پانسمان کاملا خیس بخورد و به زور پانسمان را از پوست جدا نکنید این کار منجر به آسیب به پوست ناحیه می شود.

  112. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود ۷سال ک با شقاق و بواسیر درگیرم ک تو سال حدود ۳،۴ماه بصورت پراکنده عود میکنه الان حدود ۴ماه طبیعی زایمان کردم و تو بارداریم کامل خوب شده بودم اما الان ۱ماهه ک برگشته و خیلی اذیت میشم بعد اجابت مزاج با وجود مصرف ملین و حدود۱هفتس مجدد ب دکتر مراجعه کردم و بهم پماد انتی فیشرو دیلتاژل و شیاف دادن اما خوب نشدم هنوز بعد اجابت مزاج تا چندساعت شدید درد دارم بصورتی ک نمیتونم بخوابم یا بشیم حتی نشستن تو اب گرمم اصلا اثر نداره این چند روز ،اما قبلا با زدن پمادها کم کم بهتر میشدم،بنظرنون نیاز ب عمل هست ؟و اینکه خیلی ممنون میشم اگه بگین درد بعد عمل با لیزر چفدر هست و تا چند وقت؟
    سپاس از شما

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به طور معمول در دوران بارداری همروئید و شقاق عود می کند اما مورد شما برعکس شده و طی دوران بارداری مشکلی نداشتید. این نشان دهنده این است که شما عادت غلطی که به طور معمول داشته اید و منجر به بروز همورئید و شقاق میشده را طی دوران بارداری نداشتین. در هر صورت دقت کنید اگر با تغییر سبک زندگی مثل افزایش فعالیت بدنی کنترل وزن و تغذیه بیماری شما بهبود پیدا نکرده و بیش از 1 ماه است که درگیر بیماری هستید بهتر است تحت لیزر درمانی و یا جراحی با لیزر قرار بگیرید. نسبت درد لیزر به درد جراحی سنتی 2 به 10 است و با یک مسکن ساده قابل کنترل است. هرچه بیماری مزمن، طولانی و وسیع تر شود مسلما درد بعد از جراحی بیشتر خواهد بود

  113. Avatar photoحسین گفت:

    باسلام به دکتر عزیز من ۴روز عمل سنتی هموروئید انجام دادم توخوابیدن واقعا مشکل دارم هرطرف میخوابم درد میگیره دکترمم بهم نگفت چه حالتی باید بخوابم .این درد تاچند روز طول میکشه ؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه در جراحی سنتی هموروئید این مشکل ممکن است تا هفته ها ادامه داشته باشد توصیه می کنم در حالتی بخوابید که کمترین فشار بر روی ناحیه وارد شود و از خوابیدن در یک حالت برای مدت مداوم خودداری کنید. بیش از اندازه به خود فشار نیاورید و با حرکت آهسته جا به جا شوید. با اجازه پزشک خود یک مسکن مناسب انتخاب کنید تا این دوران را با سختی کمتری سپری کنید

  114. Avatar photoمهسا گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    آیا ۲-۳ روز بعد از جراحی هموروئید پیاده روی توصیه می شود؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بله با اجازه پزشک معالج می توانید با احتیاط پیاده روی کنید. فعالیت فیزیکی مناسب و کافی برای جلوگیری از یبوست و عود همورئید بسیار کمک کننده است

  115. Avatar photoطاهره اسماعیلی نژاد گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز، من من ۴۵روزه عمل شقاق فیشر کردم با جراحی. امروز مدفوع صفتی داشتم که درد هم داشت و کمی خونریزی کرد؟ توروخدا بگید چیکارکنم خیلی نگرانم یعنی بیماریم عود کرده دارم دیوونه میشم؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از پزشک خود بخواهید برای شما ملین تجویز کنند و مراقب باشید دیگر یبوست نگیرید. حتما برای چک کردن وضعیت به متخصص جراحی مراجعه کنید

  116. Avatar photoسمانه گفت:

    سلام خانم دکتر با توجه توصیفی که درباره مراقبت بعد از عمل هموروئید با لیزر شنیدم و عمل سنتی همورئید تصمیم گرفته ام که با لیزر هموروئید را جراحی کنم اما از کجا بدانم که جراحی من با لیزر انجام می شود من یک دکتر در شهر خودمان رفتم به من گفتن با لیزر جراحی می کنند اما در مطب کسی را ندیدم که با لیزر جراحی کرده باشه درضمن من را هم بی هوش می کنند.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تفاوت هایی در جراحی هموروئید با لیزر وجود دارد اولین نکته این است که لیزر با فاصله به ناحیه تابانده می شود و برش ظریفی ایجاد می کند برعکس کوتر که با ناحیه برخورد دارد و آن را می سوزاند. از پزشک متخصص جراحی خود بخواهید که حتما برای عمل جراحی هموروئید شما از لیزر پرتوان دی اکسید کربن استفاده کنند و مطمئن شوید که ایشان به این نوع دستگاه لیزر مجهز هستند

  117. Avatar photoبهترین گفت:

    من حدود ۱۰ روزه هموروئیدم رو عمل کردم دیروز تکه ای از بخیه ام بیرون اومد ولی هنوزم حس میکنم چیزی جلوی خارج شدن مدفوع رو میگیره احساس میکنم هنوز بخیه داخلش هست و باز نمیشه
    راه حل بدید دکتر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      آیا با وجود این بخیه و احساس دفع ناقص می توانید ناحیه را به خوبی تمیز کنید؟ بسیار مهم است که بعد از عمل جراحی هموروئید ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید و عمل دفع را بدون یبوست و مشکل انجام دهید. پیشنهاد می کنم به جراح معالج خود مراجعه کنید و از وضعیت عادی خود اطمینان حاصل کنید

  118. Avatar photoمحبوه گفت:

    سلام دکتر من حدود هفده سال با درد زیاد مقعد و یبوست دارم همان سال اول بمن گفتن عمل کن اما من واقعا میترسم الانم کارمندم و یک چیزایی از کنار مقعدم زده بیذون و درد بسیار شدید و خونریزی گاهی اوقات دارم ممنونم راهنمایی کنید برای این کارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بیماری های ناحیه مقعد را جدی بگیرید و اجازه ندهید بیش از 1 ماه ادامه پیدا کند سریعا به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید و سریع ترین روش درمان هموروئید را انتخاب کنید

  119. Avatar photoفری گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر خوب و دلسوز که برای ما وقت میزارین . چن وقت پیش رفته بودم دکتر و بهش مشکلمو گفتم و اونم بدون اینکه هیچ معاینه ای انجام بده بهم گفت باید عمل کنی و عمل لیزری بدون درد و خونریزی و بخیه … خلاصه ۹ روز پیش عمل کردم و خدا رو شکر الان حالم خوبه ولی همون بار اولی که رفتم دستشویی متوجه وجود چنتا بخیه دور مقعدم شدم الان میخوام بدونم چجوری شده که من عملم هم لیزریه هم بخیه دارم اگه عمل سنتی بود که تا حالا خوب نشده بودم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. احتمالا عمل شما وسیع بوده و پزشک شما تشخیص داده که علاوه بر برداشتن پاکه های همورئید از بخیه نیز استفاده کند اگر مشکلی ندارید جای نگرانی نیست و در زمان معین برای بازدید و ویزیت ناحیه عمل به جراح معالج خود مراجعه فرمایید.

  120. Avatar photoعاطفه گفت:

    سلام خسته نباشید خان دکتر من وهفته ای هست عمل هموروئید کردم الان بخیه هام افتادن خواستم ببینم میتونم روزه بگیرم یا نه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر شما اجازه روزه گرفتن ندارید. حتما مایعات فراوان بنوشید و از بروز یبوست جلوگیری کنید تا دچار عود هموروئید نشوید

  121. Avatar photoمریم گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من حدودا دو هفته پیش جراحی هموروئید کردم و بعد از ۸ روز جهت معاینه به دکتر معالجم مراجعه کردم و ایشون خیلی از شرایطم راضی بودن و گفتن که تا یک هفته شربت ملین و تشت بتادین رو ادامه بدم. الان بعد از گذشت دوهفته موقع اجابت مزاج متاسفانه خون میبینم که مدفوع باعثش میشه و میترسم نذاره زخمم کاملا خوب بشه و خودم هم قسمتی از زخمم رو دیدم که فعلا باز هست. از نظر شما جای نگرانی وجود داره یا خیر؟ و سوال دیگه ای هم که دارم اینه که برای راحتی دفع چندروزی هست که گلیسیرین تزریق میکنم و واقعا موثر هست و میخوام تا بهبودی کامل زخمم ادامه بدم. از نظر شما این روش مشکلی برام بوجود نمیاره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با توجه به این که پزشک معالج فرمودن که مشکلی نیست بنابراین به ایشان اعتماد کنید به علاوه وجود چند قطره ناچیز خون در مدفوع تا 2 ماه عادی است مگر این که خونریزی زیاد باشد. اگر دچار یبوست نشوید باز بودن زخم مشکلی ندارد البته اگر جراحی هموروئید با لیزر انجام شده باشد. بابت تزریق گلیسرین یا هر مورد دیگری باید با پزشک معالج مشورت کنید که عارضه ای برای شما به وجود نیاورد. پزشک معالج با توجه به سابقه بیماری شما و پرونده شما نظر خواهند داد

  122. Avatar photoرضا گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر من سه روز پیش جراحی هموروئیدداشتم دوروز بعداز عمل اجابت مزاج داشتم که به هنگام اجابت مزاج سوزش شدیدی داشتم که واقعا از سوزشش آه و ناله میکردم تا نیم الی 1ساعت این سوزش شدید ادامه داشت تا اینکه ساکت شد بعدازاون دوبار دیگر این اتفاق واسم افتاد هنگام اجابت مزاج آیا به دلیل برخورد با جای زخم اینطوری میشه یا چیز دیگریست واقعا نگرانم کرده لطفا راهنمایی کنیدممون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر که اجابت مزاج شما سخت است باید از ملین استفاده کنید تا زخم جراحی شما کاملا بهبود پیدا کند آب و آبمیوه هم زیاد بنوشید. مراقب باشید دچار یبوست نشوید در غیر این صورت دچار عود هموروئید خواهید شد. از پزشک معالج خود بخواهید که کرم های تسریع کننده بهبودی زخم را برای شما تجویز کنند

  123. Avatar photoعباس گفت:

    سلام و درود بر خانم دکتر …… من 10 روز عمل شقاق با دستگاه انجام دادم ولی موقع دستشوئی رفتن خیلی درد دارم و مقداری گوشت اضافه هم بیرون زده درخواست دارم راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام منظور شما را از جراحی شقاق با دستگاه چیست؟ موردی که مهم است این است که هنگام اجابت مزاج یبوست نداشته باشید بابت گوشت اضافه نیز با متخصص جراحی معالج خود تماس بگیرید احتمالا شما همزمان با شقاق به همورئید نیز مبتلا بوده اید و ایشان تشخیص داده اند که پاکه هموروئید برداشته نشود

  124. Avatar photoامامی گفت:

    سلام خانم دکتر
    دکتر بعد این که عمل هموروئید انجام شد
    از پماد تتراسایکلین میشه برای التهاب پوست استفاده کرد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر بدون تجویز پزشک معالج هیچ گونه پمادی را مصرف نکنید

  125. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام چهار روز پیش جراحی همورویید فیشر انجام دادم الان با گذشت ۴ روز چرک از کنار بخیه ها خارج میشه و با عکسی که از ناحیه گرفتم یه چند قطره هم از کنار زخم خون خارج شده
    آیا خشک کردن زخم بهتره یا مرطوب نگه داشتنش؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام زخم جراحی هموروئید و شقاق را باید تمیز و خشک نگهدارید. پس از جراحی نشستن در لگن آب گرم و بتادین پیشنهاد می شود و بعد از یک هفته بیمارانی که با لیزر و توسط من جراحی شده اند می توانند با شامپو بچه ناحیه را به آرامی بشورند. دقت کنید هنگام شستشو و خشک کردن ناحیه به پوست آسیب نرسانید و از دستمال زبر استفاده نکنید. اگر پزشک معالج کرم های تسریع کننده بهبودی زخم را برای شما تجویز کرده اند بعد از هر بار شستوشوی ناحیه می توانید از کرم و پماد تجویز شده استفاده کنید

  126. Avatar photoعلی گفت:

    با سلام و‌خسته نباشید خدمت خانم دکتر محترم، من عمل جراحی لیزیک شقاق و همئورید انجام دادم ، میخواستم ازشما بپرسم تابش مستقیم نور آفتاب تاثیری در روند بهبود ناحیه داره یا نه؟ با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام نکته ای که برای مراقبت بعد از جراحی هموروئید و شقاق وجود دارد تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه است. دقت کنید ناحیه را دستکاری نکنید و تحت شرایط جدید و غیر معمول قرار ندهید

  127. Avatar photoپری گفت:

    سلام خانم دکتر من سه روزه جراحی همورویید داخلی انجام دادم ولی چون خیلی قدیمی بود و حجمش کمی زیاد بود و میزد بیرون دکتر سه تاشو که خونریزی شدید داشت برداشته و سه تا کوچیک مونده هنوز وحشتناک دردناک بود و الانم برا اجابت مزاج خیلی درد دارم میخواستم بپرسم مگه همورویید داخلی رو‌نمیشه با لیزر و راحتر عمل کرد؟! که من باقیشو اینکارو انجام بدم ؟!!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر از ابتدا با عمل جراحی هموروئید را با لیزر انجام می دادید ریسک عمل دوباره بسیار پایین تر می آمد و پزشک راحتتر می توانست باقی پاکه ها را بردارد. اگر تصمیم به عمل جراحی دوباره دارید باید اجازه دهید ورم و درد عمل قبلی فروکش کند و دوباره برای جراحی اقدام کنید توصیه می کنم عمل دوم را حتما با لیزر انجام دهید تا خطر عارضه بی اختیاری مدفوع و دیگر عوارض ناشی از جراحی سنتی را به حداقل برسانید

  128. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر. ببخشید یک ماه و یه هفته از عمل هموروئیدم با لیزر میگذره. دو روز یبوست شدید گرفتم باز که با مصرف ملین رفع شد. الان دوباره موقع اجابت مزاج سوزش دارم ولی بعدش مثل قبلا که هموروئید داشتم پنج ساعت سوزش ندارم. به نظرتون بازم هموروئیدم برگشته یا به خاطر جای عمل؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام کمی سوزش یا حتی قطره خون تا دو ماه بعد از عمل هموروئید طبیعی است اما دقت کنید اصلا دچار یبوست نشوید زیرا بر اثر یبوست هموروئید عود می کند. برای اطمینان بیشتر حتما به متخصص جراحی خود مراجعه کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد

  129. Avatar photoحمید گفت:

    سلام دکتور
    بنده ۵ روز پیش عمل لیز هموروئید انجام دادم .البته دکتور گفتند خیلی وسیع بوده و تعدادشان زیاده . ولی تالان موقع اجابت مزاج درد دارم و خون میات بیشتر از حد طبیعی . ایا پیاده روی باعث خونریزی میشه ؟
    ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید از بروز یبوست جلوگیری کنید اگر یبوست دارید از پزشک خود بخواهید شربت ملین و رژیم غذایی مناسب برای شما تجویز کنند. به علاوه پیاده روی آرام 2 روز بعد از عمل مانعی ندارد و خوب است. اگر خونریزی شما شدید است حتما به طور اورژانسی به پزشک جراح معالج خود مراجعه کنید و با ایشان در تماس باشید. بعد از عمل جراحی هموروئید تا 2 ماه مشاهده قطره خون طبیعی است

  130. Avatar photoAy گفت:

    سلام خانم دکتر روزتون بخیر
    من هموروئید درجه ۴ دارم که گویا بیرون زدگی مقعد هست
    حالا قراره عمل کنم
    از طرف دیگه من یه ماهه که بیکار شدم و الان یه فرصت کاری برام پیش اومده که رفتم مصاحبه دادم
    ممکنه مجبور بشم دو روز بعد از عمل برم سرکار
    میخواستم بدونم بعد از عمل سختی که من دارم چند روز نمیشه بیرون رفت
    چیکار باید بکنم راهنمایی کنید توروخدا
    ممنون از توجه تون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر جراحی هموروئید با لیزر انجام شود فردای روز عمل می توانید در محل کار حاضر شوید اما با جراحی سنتی ممکن است چند هفته نتوانید از جای خود برخیزید

  131. Avatar photoابراهیم هاتفی گفت:

    سلام من همورویید درجه 4 دارم به جراح در مشهد مراجعه کردم عمل با لیزر رو گفتن برای درجه 1 و 2 هست و من باید عمل با استاپلر کنم.میخواستم بدونم واقعا امکان عمل با لیزر برای من وجود نداره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      با لیزر پرتوان می توان تمام انواع هموروئید و شقاق را همزمان و در یک جلسه تحت عمل جراحی قرار داد به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید

  132. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام ببخشید خانم دکتر۱۲روز عمل کردم وامروز خونریزی شدید داشتم درصورتی روز های قبل اصلا نداشتم میشه راهنمایی کنید نگرانم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خونریزی فقط در حد چند قطره طبیعی است اما در صورت خونریزی زیاد با متخصص جراحی خود تماس بگیرید یا سریعا به بیمارستان یا کلینیکی که در آن جراحی شده اید مراجعه کنید. این وضعیت از عدم مراقبت مناسب پیش می آید احتمالا در هنگام عمل دفع دچار یبوست شدید شده اید و مدفوع سفت باعث خونریزی شده. اگر این وضعیت ادامه پیدا ند دچار عود هموروئید خواهید شد

  133. Avatar photoFateme گفت:

    سلام من حدود دو روز پیش عمل شقاق همروئید از طریق لیزر رو داشتم ولی بعد از دفع مدفوع برای اولین بار خیلی کم خون ریزی داشتم بعدش دیگه نداشتم اما از سری بعد احساس خارش دارم میخواستم بدونم این طبیعیه مشکلی نداره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام چند قطره خونریزی بعد از لیزر هموروئید طبیعی است اگر خارش همچنان بهبود پیدا نکرده است با پزشک متخصص جراحی خود تماس بگیرید. در ضمن ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید

      1. Avatar photoFateme گفت:

        راستش ب من ی پماد دست ساز هم داده ک مصرف میکنم انگار ک اون خارش رو از بین میبره

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          داروهایی که برای بعد از عمل جراحی هموروئید شما تجویز شده است را به طور منظم تا پایان دوره مصرف کنید و از قطع خودسرانه داروها به شدت پرهیز کنید

  134. Avatar photosaman گفت:

    سلام خانم دکتر از توضیحات عالیتون ممنونم قبل از این که به مطب شما مراجعه کنم این مطلب را در سایت شما خوانده بودم و باورم نمی شد که پیگیری و حمایت شما بعد از عمل انقدر خوب باشد. از شما خیلی ممنونم خانم دکتر مهربون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      از قدردانی شما سپاسگزارم

  135. Avatar photoمرضیه گفت:

    سلام من سال 92 جراحی کردم پنج ماه پیش بخاطر یبوست شدید باز شقاق و همورویید شدید داشتم … متاسفانه از ترس جراحی دوباره نرفتم دکتر و با داروی طبیعی سعی کردم درمان بشه اما بدتر شده… الان چنتا بیرونزدگی دارم ولی درد و خونریزی ندارم… یبوست هم ندارم فقط مشکل این بیرونزدگیه که تا اون دارو رو مصرف میکردم یکی اضافه میشد…. امیدی به درمان بدون جراحی هست؟ با توجه به اینکه یه بار جراحی کردم ایا با جراحی دوباره اسیب جبران ناپذیری به مقعد وارد میشه؟؟ اصلا راهی هست بدون جراحی خوب شم؟؟ دکتر رفتم گفت اگه دو ماهه خوب نشی باید کلونوسکپی کنی که خوب نشدم و چن روز دیگه باید انجام بدم…. با لیزر هم بعضیها میگن ممکنه اصلا درمان نشی یا بعدش خیلی زود دوباره عود کنه…. لطفا راهنمایی کنید….
    چرا درمانی بجز جراحی برای این بیماری وحشتناک اختراع نمیکنن ?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مشکل شما با لیزر حل می شود لطفا با مطب تماس بگیرید وقت ویزیت بگیرید. با یکی از روش های لیزر درمانی و یا جراحی با لیزر مشکل هموروئید و شقاق شما را درمان خواهم کرد. دقت کنید برای درمان با روش های لیزر باید به متخصصی مراجعه کنید که سابقه طولانی در جراحی با لیزر داشته باشد.

      1. Avatar photoمرضیه گفت:

        چه عوارضی داره لیزر؟ ایا مثل جراحی اون قسمت همورویید برداشته میشه؟ بعد لیزر اثرش میمونه؟!! ممنون میشم در مورد لیزر و عوارضش بگین چون خیلیا میگن انجام نده بدتر میشی. ?

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام لیزر هیچ گونه عارضه ای ندارد. لیزر دو نوع است لیزر کم توان که به پاکه هموروئید تابانده می شود و به مرور پاکه کوچک می شود و درد و التهاب آن فروکش می کند و لیزر نوع دوم لیزر پرتوان است که برای انواع جراحی به خصوص جراحی انواع هموروئید کاربرد دارد. این نوع لیزر بسیار ظریف است و مزیت های زیادی نسبت به تیغ جراحی و یا کوتر که ناحیه را می سوزاند دارد که می توانید در مطلب 10 مزیت لیزر این موارد را مطالعه کنید و با دلایل منطقی بهتر بودن لیزر آشنا شوید. به علاوه در مورد جراحی با لیزر و یا درمان با لیزر هموروئید با متخصصی مشورت کنید که حداقل یک بار لیزر را از نزدیک دیده باشد و سابقه جراحی با لیزر را داشته باشد. همچنین توصیه می کنم برای جراحی هموروئید با لیزر حتما به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید

        2. Avatar photoمرضیه گفت:

          سلام
          خانم دکتر میگن کسایی که یه بار جراحی کردن نمیتونن لیزر کنن چون بی اختیاری میگیرن…. الان چنتا دکتر به کسی که شرایط منو داره گفتن شما نمیتونی لیزر کنی. ?? پس کسی که جراحی کرده و دوباره دچار میشه چکار کنه؟؟؟ تو رو قرآن بگید درمان میشه یا نه

          1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

            سلام اشتباه متوجه شده اید کسی که یک یا چند بار تحت جراحی سنتی قرار گرفته است اصلا به صلاح نیست که برای بار دوم یا چندم تحت جراحی سنتی و بدون لیزر هموروئید قرار بگیرد زیرا ریسک این نوع از جراحی بسیار بالاست و احتمال عود بیشتر است. من به دلیل تجربه بالایی که در جراحی هموروئید و انواع بیماری های نشیمنگاه با لیزر دارم پس از معاینه به شما خواهم گفت که جراحی دوباره شما با لیزر عملی است یا خیر. به دلیل شرایط خاصی که دارید حتما به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید جای نگرانی نخواهد بود

  136. Avatar photoکیان گفت:

    سلام خانوم دکتر ممنون واسه پاسخگوییتون
    من چهار روزه که جراحی همورویید کردم و از درد و سوزش زیاد رنج میبرم که تنها با شیاف دیکلوفناک قابل تحمله میخواستم بدونم تا کی این وضعیت معمولا ادامه داره؟ از طرف دیگه آیا استفاده از شیاف یا پماد انتی همورویید تو این دوران موثره یا خیر و آیا زیادیش هم عارضه داره یا خیر
    پیشاپیش ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر با لیزر جراحی کرده باشید حساس ترین افراد بعد از یک هفته دیگر نیازی به مسکن ندارند اما اگر بدون لیزر هموروئید و به روش سنتی مثلا کوتر یا تیغ جراحی عمل جراحی هموروئید شما انجام شده ممکن است تا 2 ماه یا بیشتر این وضعیت ادامه پیدا کند. بدون اجازه متخصص جراحی معالج خود هیچ گونه دارو و پمادی مصرف نکنید. مصرف بیش از اندازه پمادهای ذکر شده مسلما عوارض گوناگونی دارد

  137. Avatar photoحمید گفت:

    سلام وعرض ادب و احترام
    بنده در حدوده دو هفته پیش عمل همرویید اینترنال نوع یک و دو رو داشتم که طی اون جراحی سه زایده برداشته شد
    حالا سوال من از حضورتان این هست که ایا الان امکان نوشیدن مشروب های الکلی هست یا باید صبر کنم ؟؟
    ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با متخصص جراحی خود مشورت کنید

  138. Avatar photoفاطمه گفت:

    باسلام وعرض ادب برای بند آمدن ادار بعد از عمل بواسیر چه باید کرد.درمنزل چون تعطیلی است هیچ مرکزی بیمار رو قبول نمی کنه.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام سوال شما واضح نیست در ضمن اگر این مورد ضروری است می توانید به اورژانس بیمارستان یا درمانگاه های شبانه روزی مراجعه کنید

  139. Avatar photoنيلي گفت:

    با سلام
    بنده ٥ روزه ليزر بواسير انجام دادم ولي از همون روز اول به همون اندازه بواسيرم ورم دارم و درست روز بعد ليزرم به دكتر مراجعه كردم و علتشو جويا شدم و ايشون گفتن كه ورمه و جاي آمپول بي حسيه الان ٥ روز شده ولي تغييري حس نكردم و خيلي از اين موضوع نگرانم آيا حرفشون درست بوده يا شك من بجاست؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا این ورم جای عملتون هست یا همان سوزن بی حسی که به شما تزریق شده اما مشکلی ندارد و گاهی یک تا 3 ماه طول می کشد که ورم و التهاب عمل بهبود پیدا کند. فعلا باید صبر کنید و اقدام دیگری نکنید فقط به توصیه های پزشک خود گوش کنید. نشستن در لگن آب گرم و مصرف ملین فراموش نشود تا شکم شما نرم کار کند

  140. Avatar photoکیان گفت:

    سلام
    من ۵ روزه که عمل جراحی کوتر کردم هم داخلی و هم خارجی. شکم زیاد سفت کار نکرده اما از روز سوم حالت ترومبوز ایجاد شده و مدام نبض میزنه و گزگز میکنه و با شیاف دیکلوفناک یا پماد آنتی همورویید هم آروم نمیشه در حدی که نمیتونم بخوابم آیا طبیعیه یا ممکنه موندگار باشه؟ در صورت موندگاری با لیزر قابل درمانه؟ و اگه بله چقدر بعد؟ آیا پروسه اش، دردش و زحمت و نقاهتش مثل همین جراحیه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه درمان و جراحی هموروئید با کوتر این معایب را دارد و با نشستن در لگن آب گرم می توانید درد و ناراحتی را تخفیف دهید . در این روش از جراحی احتمال عود نیز وجود دارد بنابراین با پزشک خود در ارتباط باشید و نکات مراقبتی را دقیقا اجرا کنید. امیدوارم نیاز به جراحی دوباره نداشته باشید اما اگر هم این اتفاق افتاد و بهبودی شما حاصل نشد می توانید برای جراحی با لیزر و یا لیزر درمانی هموروئید دو ماه بعد از جراحی قبلی اقدام کنید البته این در صورتی است که التهابات عمل قبلی به اندازه کافی کاهش پیدا کرده باشد. بعد از جراحی با لیزر یک شب استراحت می کنید و نسبت درد و ناراحتی آن نسبت به کوتر 1 به 10 است

  141. Avatar photoسارا گفت:

    با سلام. وقتتون بخير خانم دكتر
    من امروز كه دارم اين متن رو مي نويسم حدود يك ماه هست كه جراحي ليزر هموروييد انجام دادم . با عرض تاسف حالم به طرز وحشتناكي بد تر شده . به فيشر مبتلا نبودم كه حالا زده بيرون و حالم رو خيلي بدتر كرده . پيش دكترم رفتم و گفتن بخاطر استفاده نادرست از اپليكاتور انما احتمالا خودت رو از داخل زخم كردي . باز آساكول انما و كورتن انما دادند كه درد تموم نشده كه هيچ ؛ بلكه درد وحشتناكي دارم بطوريكه نيمه هاي شب من رو از خواب بيدار ميكنه و درد در قسمت مقعدم به صورت قلب ميزنه .. ميترسم كه دچار مشكل ديگه اي باشم و خدايي نكرده بيماري لاعلاجي باشه يا اينكه بي كفايتي دكترم باشه و من باز مجبور به پرداخت هزينه مجدد و تحمل درد باشم .
    تو رو خدا من رو راهنمايي كنيد خيلي حالم بده طوريكه از خدا ارزوي مرگ ميكنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با توجه به شرایط خاصی که دارید حتما باید ویزیت شوید. استفاده از لگن آب گرم و بتادین به صورت روزانه به شدت به شما توصیه می شود. از بیمارانم می خواهم که از اپلیکاتور استفاده نکنند زیرا در اکثر مواقع همان اپلیکاتور به جدار مقعد آسیب وارد می کند زیرا جسم سخت محسوب می شود و همه افراد توانایی استفاده صحیح از آن را ندارند. از این به بعد نیز دقت کنید برای استفاده از پماد از اپلیکاتور استفاده نکنید و با دستکش پماد را به آرامی به ناحیه بمالید. اگر بدون لیزر و به روش سنتی جراحی هموروئید شما انجام شده این طبیعی است که تا 2 ماه درد داشته باشید و مجبورید مسکن مصرف کنید و مراقبت ویژه ای از ناحیه عمل هموروئید داشته باشید. دقت کنید که یبوست نگیرید و نکات مراقبتی که در این صفحه نوشته شده است را مو به مو اجرا کنید تا سریعا بهبود یابید و دچار عود هموروئید نشوید. دردی که به صورت ضربان احساس می کنید ممکن بر اثر ترومبوز باشد که بعد از معاینه حضوری می توان نظر داد

  142. Avatar photoسارینا گفت:

    با سلام و وقت بخیر،من ۴ روز پیش عمل هموروئید انجام دادم البته میخواستم با لیزر باشه اما دکتر حین عمل دو هموروئید بزرگ بیرون زده رو خارج و بخیه کردن البته از لیزر هم استفاده کردن از روز اول هم دفع داشتم به دلیل سفتی مدفوع در امروز الان فکر‌میکنم زخم داخلی باز شده باشه که خیلی حساس هست و خونریزی هم داره مرتبا البته نه به شدت اما بیش از چند قطره است. میخواستم بدونم پماد انتی هموروئید برای بخیه ها عفونت ایجاد میکنه؟و اینکه در اب گرم‌نشستن خونریزی رو بیشتر نمیکنه؟چه توصیه های دیگه ای دارین
    ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید با پزشک معالج خود تماس بگیرید و ایشان اقدامات لازم را بر اساس پرونده شما اعلام خواهند کرد. بدون مشورت متخصص جراحی خود هیچ گونه دارویی مصرف نکنید

  143. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانوم دکتر من 5روزی است که عمل جراحی همورییدکردم از اون موقع مدوفوع من سفت میاد بعدشم خونریزی دارم در طول روزم خون ابه دارم ممنون میشم کمکم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا بیماران به دلیل کم تحرکی و شرایط خاص جراحی و استرسی که تحمل کرده اند دچار یبوست می شوند. من برای بیمارانم شربت ملین تجویز می کنم و نکات رژیم صحیح بعد از جراحی هموروئید را به آنها آموزش می دهم تا دچار یبوست و یا عود هموروئید نشوند. به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید و از ایشان بخواهید که شربت ملین برای جلوگیری از یبوست شما تجویز کنند. اگر یبوست ادامه پیدا کند هموروئید عود خواهد کرد و نیاز به جراحی مجدد خواهید داشت.در همین سایت نیز می توانید مطالب مربوط به رژیم غذایی و ورزش افراد مبتلا به هموروئید و یا رژیم غذایی بعد از جراحی هموروئید را مطالعه کنید

  144. Avatar photoمیلاد گفت:

    سلام خانوم دکتر ببخشید مزاحم میشیم من 5روز پیش رفتم برای عمل همورئید دکتر بیهوشی نوشته بود ولی از اونجا که کار ازمو ها منو میخواستن عمل کنن گفتن بحسی بهتره بعدش دوبار امپولو زدم کمرم تو نخاح ولی بی حس نشدم از وقتی که اومدم اولش مدفوع من سفت بود تا جای که چقدر خون اومد و ادار من بعضی وقتا تو مثانه میمونه نمیذار ه بخوابم .از وقتی که اومدم اش با عدس میخورم با اب فراوان نمیدونم چرا مدفوع من سفت میشه بعدش خون میاد بعدش خیلی درد میکشم تب لرزم پیدا میکنم بعدش بعدازگذشت5روزکل بخیه هام پپدرداومده دکترم واسم شربت لاکسی ژل 250وقرص مترونیدازول250نوشته ولی هیچ بهبودی پیدانکردم دکترم چون دولتی بود دوهفته رفته مسافرت نیست نمیدونم بادردو سفتی مدفوع چیکنم.نمیشه جای مرقد عمل شده روغن بمالم ممنون میشم سوال منو جواب بدی در ضمن گذر منم همورئید داره میخواستم بدونم قیمت لیزر چقدر در میاد ممنون میشم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در لگن آب گرم بشینید، مصرف لاکسی ژل را بیشتر کنید و از بروز یبوست به شدت جلوگیری کنید. مصرف آب، آبمیوه، میوه و سبزی را افزایش دهید برای اطلاع از هزینه لیزر هموروئید با مطب تماس بگیرید

  145. Avatar photoمیلاد گفت:

    ببخشید یادم رفت درد کمرم و بگم از وقتی که امپولو زده به نخاع کمر بعداز 5روز بعد عمل درد میکنه

  146. Avatar photosahel گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر.من سه هفته هست عمل کردم که سه تا بواسیر داشتم دوتاشو با جراحی سنتی برداشتن یکیشو گفتن نمیشه برداشت و باید سری بعد دوباره عمل کنم.با اینکه خیلیییی درد وحشتناکی داشتم و حتی الانم موقع دفع بسیار درد دارم و اینکه چند قطره هم خون میاد.الان دو روزه که وحشتناک خارش هم دارم.با اینکه مرتب توی اب گرم میشینم میخواستم بدونم دلیل خارش چی هست و باید چکار کنم برطرف بشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بهتر است به لگن آب گرم چند قطره بتادین اضافه کنید از بروز یبوست به شدت جلوگیری کنید برای چکاپ بعد از عمل نیز به موقع و در فواصل تعیین شده به جراح هموروئید معالج خود مراجعه کنید تا در صورت نیاز برای شما پماد و داروهای تسریع کننده بهبود زخم تجویز کنند

      1. Avatar photoسارا گفت:

        با سلام و خسته نباشید
        دکتر من یک هفته هست عمل لیزر داشتم که طی عمل یه زائده برداشته شد با لیزر،دارو هامو خوردم و ملین مصرف می کنم،البته دکتر گفتن روده تحریک پذیر دارم،مشکلم این از روز پنجم به بعد دفع معمولی داشتم اما درد داشتم ،توی لگن آب گرم می شینم اما دکتر گفتن بتادین نریزم،الان بعد هفت روز موقع دفع درد خفیف و خشک در قسمتی که زائیده برداشته شده دارم،احساس خشکی و بودن خرده های خشن در مقعد هر از چندگاهی سراغم میاد،آیا این مشکل خاصیه؟آیا برطرف میشه هزینه زیادی بابت لیزر دادم هم بخاطر سر موضعی درد زیادی تحمل کردم که خوب بشم،الان این برام آزار دهنده است ،در ضمن اینکه غذا فقط انواع خوراک بدون ادویه و پر فیبر می خورم و نان و غذای خشک مصرف نمی کنم،لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

        1. سلام داروهای خود را مجدد با جراح معالج چک کنید. از آنجایی که مبتلا به روده تحریک پذیر می باشید حتما از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب دریافت کنید که مجدد دچار عود نشوید. بهتر است نان سبوسدار و سیب زمینی آبپز را جایگزین برنج کنید.

      2. Avatar photoمهدی گفت:

        سلام خانوم دکتر بعد از عمل تا چند وقت نمیشه ورزش فیتنس انجام داد؟

        1. بستگی به وسعت جراحی دارد. معمولا تا یک هفته نباید ورزش سنگین انجام دهید و از هفته دوم می توانید کم کم ورزش را شروع کنید.

  147. Avatar photoشفیقه گفت:

    سلام خسته نباشید من2روزدیگه عمل بواسیر دارم ودکترم گفته ازشب قبل بیمارستان بستری باشم ک بهم داروتجویزکنن. ولی من واقعا نمیدونم عملم ایا به روش سنتی هست یالیزری. دکتربهم گفته بواسیرمو میسوزونه ونیازی به پارگی وبخیه زدن نیس اما الان که دیدگاهای بقیه رو خوندم نگران شدم ایا عمل من لیزریه یاسنتیه خیلی گیج شدم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به احتمال زیاد عمل شما با کوتر انجام می شود. که عوارض آن کم از عوارض جراحی سنتی هموروئید نیست. لیزر تماس مستقیم با پوست ندارد و بسیار ظریف عمل می کند و از مهمتر بافت را نمی سوزاند. برای اطلاع از لیزر هموروئید به مطب مربوطه مراجعه کنید و یا با مطب من تماس بگیرید تلفن 02122761600 برای بیماران راه دور نیز ویزیت آنلاین ترتیب داده می شود

  148. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر. با تشکر از سایت و همراهی و پیگیریتون ممنون میشم مرا راهنمایی کنی. بنده 27 سالمه دوروز هست که از لیزر عمل هموروئید سرپایی میگذره. مشاهده خون از بین رفته اولش هم چند قطره بیشتر نبود. حالت گزگز و تیر کشیدن دارم ک بادرد کمی همراه هست دکترم هیچ مشاوره ملین یا غذایی بهم نداده الان پس از 3 ساعت از عمل دلدرد شدیدی داشتم ک در تشت آب اجابت مزاج نرم داشتم بدون درد ولی الان میترسم برای اجابت مزاج چون حس میکنم سفت باشه و درد شدیدی داشته باشه. ایا این گزگز و تیرکشیدن و درد کم موضع و گاهی خارش و سوزش پس از لیزر طبیعیه؟ اگه اره تا کی امکان بهبودیش وجود داره؟ ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر مسکن و ملین ها را به موقع مصرف کنید نباید دردی داشته باشید. از پزشک خود بخواهید در صورت نیاز برای شما ملین تجویز کنند. مدفوع سفت منجر به عود هموروئید می شود

  149. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دکتر من الان حدود ۸ ماهی هست ک عمل همورویید رو انجام دادم ولی بازم یبوست رو دارم و حتما باید قرص مصرف کنم بنظرتون عادیه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بروز یبوست مربوط به تغذیه و سبک زندگی شما می شود و اگر درمان نشود هموروئید عود می کند. این وضعیت عادی نیست و برای کنترل یبوست به یک متخصص تغذیه و یک متخصص گوارش مراجعه کنید

  150. Avatar photoM گفت:

    سلام.چهارروز عمل همورویید انجام دادم.امروز نشستم توی لگن آب گرم یکی از بخیه هام کنده شد.از طرفیم موقع اجابت مزاج خیلی درد دارم.میتونم از شیاف همورویید استفاده کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما با متخصص جراحی خود تماس بگیرید و بدون اجازه ایشان پماد استفاده نکنید. مراقب باشید که دچار یبوست نشوید. در صورتی که دچار یبوست می شوید از شربت ملین به میزان لازم استفاده کنید

  151. Avatar photoMaramshadmehe گفت:

    ممنون از اطلاعت مفیدتون.من ۴ روز پیش عمل با لیزر هموروئید انجام دادم .والان احساس میکنم زخمم باز هست.و همچنین احساس میکنم زخمم چرک داره و بوی بدمیدهد.از ملین و بتادین اب گرم روزی ۳ بار استفاده میکنم .سوالم اینه که ایا دکتر نباید زخم رو میبست.زخم همین طور باید باز بمونه خیلی متظره وحشتناکیه.من عمل سنتی فیشر ۹ سال پیش داشتم خیلی بد و دردناک بود ولی حداقل خونریزی بعد از عمل و ایمطور زخمم نبود.با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      متخصص جراحی معالج شما صلاح دانسته اند که زخم را باز بگذارند بابت بوی بد هم نگرانی نداشته باشید با نشستن در لگن آب گرم و بتادین تمیز می شود و مشکلی نیست احتمالا وسعت بیماری شقاق یا فیشر شما به اندازه جراحی هموروئید شما نبوده و با یکدیگر قابل مقایسه نیستند.

  152. Avatar photoMaramshadmehe گفت:

    ممنون از دکتر خوب و دلسوز.خیالم راحت شد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      از قدردانی شما ممنونم

  153. Avatar photoahmad گفت:

    سلام خانم دکتر من دو روز قبل عمل هموروئید و فیشر با لیزر انجام دادم امروز صبح بعد 48 ساعت میخواستم اجابت مزاج کنم ولی با یک درد کاملا شدید مواجح شدم ایا عادیه این درد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام دقت کنید که یبوست نداشته باشید بعد اجابت مزاج بعد از جراحی هموروئید ممکن است کمی دردناک باشد. در صورتی که یبوست دارید حتما از ملین و رژیم غذایی پر فیبر استفاده کنید تا دچار درد و یا عود هموروئید نشوید

  154. Avatar photoFARHAD گفت:

    سلام خانوم دکتر من یک هفته قبل عمل هموروئید و فیشر با لیزر انجام دادم ولی الان احساس میکنم عود کرده و داره برمیگرده.دیشب و صبح موقع اجابت مزاج یکم خون هم اومد همراه با درد کمی و خارش ممنون میشم کمکم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید مراقب باشید که یبوست نگیرید اگر یبوست نداشته باشید جراحی هموروئید و شقاق با لیزر عود و بازگشت نخواهد داشت. وجود چند قطره خون هم طبیعی است. برای رفع خارش و تمیز نگهداشتن ناحیه از ترشحات حتما از لگن آب گرم و بتادین استفاده کنید. برای معاینه بعدی سر موقع به متخصص جراحی خود مراجعه کنید

  155. Avatar photoرجبی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یک ماه پیش جراحی همورویید داشتم .
    یه سوال دارم که چرا ناحیه جراحی به حالت بدتر از همورویید بیرون و با نخ بسته شده بود این عادیه و الان هم حدود دوهفته هست که نخ خودش کنده شده اون قسمتی که بیرون بود فقط کوچکتر شده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      این روش بستن هموروئید با نخ یا بستن آن با رابربند یک روش بسیار قدیمی است که برای قطع خونرسانی به پاکه هموروئید استفاده می شود بعد از مدت زمانی طولانی پاکه همورویید کوچک و خشک شده و می افتد

  156. Avatar photoاسماعیل گفت:

    با سلام خدمت شما دکتر خوب و دلسوز که برای بیماران وقت میزارید و به تک تکشون جواب میدید
    من ۲ ماه پیش عمل لیزری انجام دادم و بخاطر وسیع بودن عمل چنتا بخیه ام داشتم . بعد از عمل خوب شدم . برای ی بیماری دیگه که از قبل داشتم دکتر برام قرص ترامادول تجویز کرده بود . الان تقریبا ۳ ۴ روزه که دوباره خونریزی و درد دارم . ایا بیماریم عود کرده یا بخاطر قرص ترامادول هست ؟ خواهش میکنم راهنماییم کنید . با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما ممنونم
      مشکلی نیست تنها موردی که باید رعایت کنید نشستن در لگن آب گرم و بتادین هست. به علاوه شربت ملین هم استفاده کنید تا یبوست نگیرید. با اجازه پزشک معالج خود می توانید از پماد آنتی فیشر نیز استفاده کنید تا سریعتر بهبود یابید. از مصرف بیش از اندازه این پماد نیز خودداری کنید

  157. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من ۶ روز پیش عمل بسته کیست مویی انجام دادم دکترم گفت ۱۰ روز دیگر بخیه را بکشم چند روز بعد بخیه میتونم روش بشینم وروش فوتبال بازی کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      در این مورد باید با متخصص جراحی خود مشورت کنید من از جزئیات پرونده و روش جراحی شما خبر ندارم و نمی توانم نظر قطعی بدهم روش های جراحی کیست مویی بسته انواع گوناگونی دارد

  158. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من ۳ روز هست جراحی کردم هم فیشر داشتم هم بواسیر داخلی
    الان دردم خیلی زیاده اجابت مزاج بسیار دردناک دارم بعد از ان هم ۶ ۷ ساعت درد بسیار زیاد دارم…باد معده هم برایم دردناکه…خونریزی هم دارم
    چیکار کنم دردم کمتر بشه…خیلی دارم اذیت میشم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به نکات مراقبتی که در بالا ذکر شده دقت کنید و از بروز یبوست جلوگیری کنید

  159. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز. من ۱۳ روز پیش عمل لیزر هموروئید کردم. روز ای اول خون آبه زیاد داشتم الان تا حدودی کمتر شده. دکتر کدئین و شربت لاکتولوز داده همراه ۳ تا آمپول دگزامتازون که هر ۳ روز ۱ بار زدم. مشکلم اینه موقع دفع با اینکه یبوست نیستم خیلی دزد می کشم انگار که یبوستم ولی مدفوع سفت نیست. توی لگن آب هم می شینم چیکار باید بکنم این دردو عذاب رو نداشته باشم هر سری میترسم برم دستشویی

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا دستورات بعد از جراحی هموروئید را اشتباه اجرا می کنید. شربت ملین را در حدی استفاده کنید که مدفوع نه سفت باشد و نه آبکی. در صورتی که اسهال شوید سوزش شدید می گیرید. به علاوه هنگام نشستن در لگن آب گرم همانطور که در . تصویر بالا در متن نشان داده شده نباید دهانه مقعد را به کف لگن فشار دهید کافی است که ناحیه با آب در تماس باشد اگر هم اضافه وزن دارید کمی با دست ناحیه را باز کنید تا آب گرم به خوبی به ناحیه برسد. از اعمال فشار به ناحیه خودداری کنید

  160. Avatar photoخالد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دیروز عمل هموروید با لیزر انجام دادم و منشی دکترم بهم گفت که بر روی اون بشینم براش بهتره آیا این جرف درسته یا نه ؟ یا فقط بخاطر بند اومدن خونه
    چون تا جایی که من میونم چند بقیه هم دکتر زد
    یک چیز دیگه لطفا بفرمایید بهترین نحوه نشستن بعد از عمل چگونه است ؟
    یک چیز دیگه که هست من جای عمل هی منسب میشه و انقباظ ایجاد میشه میخواستم بودنم طبیعی هست یا نه ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با توجه به شرایط شما لازم بوده که طی مدت زمان مشخصی روی ناحیه بشینید اما به طور معمول به بیماران گفته می شود که روی ناحیه ننشینند و برای نشستن از رینگ استفاده کنند تا فشاری بر روی ناحیه وارد نشود و حتی موقع خوابیدن به پهلو بخوابند. احتمالا عمل جراحی هموروئید شما وسیع بوده و شرایط متفاوتی داشتین اگر طبق دستور پزشک معالج عمل کنید مشکلی وجود نخواهد داشت و حالت نبضی که احساس می کنید به مرور زمان رفع خواهد شد. بهترین کار این است که به محض احساس این حالت در لگن آب گرم و بتادین بشینید تا سریعا تسکین پیدا کند و جریان خون تسریع شود. دقت کنید چند قطره کوچک بتادین کافی است

  161. Avatar photoمریم گفت:

    سلام
    من عمل جراحی فیشر و بواسیر داشتم
    چند روز باید خونه بمونم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بستگی دارد به چه روشی انجام شده باشد لیزر هموروئید و فیشر یک روز و عمل جراحی سنتی هموروئید و فیشر حداقل یک هفته استراحت در منزل را نیاز دارد دوره نقاهت هر یک از روش ها نیز به ترتیب یک هفته و دو ماه می باشد

  162. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر.من ۹روزپیش عمل لیزری هموروئید انجام دادم.بعدازعمل درد داشتم ک با چندتا آمپول رفع شدبعدم که موقع اجابت مزاج خونریزی داشتم وسوزش غیرقابل تحمل وبعدهم درد تا چند ساعت بعد از ۶روز بخاطر خونریزی زیاد هنگام دفع رفتم پیش دکترودوباره با لیزر سرزخمها روسوزوند.الان ۳روز گذشته خونریزیم خیلی کمترشده ولی سوزش ودردبعدازدفع رودارم.دکترمیگفت ۴تاهموروئیدداشتی .خیلی خستم کرده این درد مخصوصا انقباض مقعدوحس داشتن مدفوع لطفاً راهنماییم کنید باتشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      با لیزر بافت را نمی سوزانند و وسیله ای که برای سوزاندن استفاده می شود کوتر نام دارد. اکثر بیماران جراحی با کوتر را با جراحی هموروئید با لیزر اشتباه می گیرند. در جراحی هموروئید با لیزر بیمار خونریزی شدید ندارد و همزمان با برش سر عروق و اعصاب بریده شده ترمیم می شود و سوزانده نمی شود. از پزشک خود بخواهید کرم ترمیم کننده برای شما تجویز کنند. از بروز یبوست به شدت جلوگیری کنید و در لگن آب گرم و بتادین بشینید

  163. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دکتر. من چهار روز میشه که بواسیر و فیشرم رو عمل کردم دکتری که من رو عمل کرد میگه با لیزره اما هم بیهوشم کردن هم شبش در کلینیک موندم. از موقع عمل تا الان بی اختیاری در دفع گاز دارم ایا این بی اختیاری در چند روز اول طبیعیه؟ اگه طبیعی هست به نظرتون تا چند روز طول میکشه خوب بشه؟ از استرس دارم میمیرم از اول شهریور هم دانشگام شروع میشه خیلی نگرانم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا منطقه جراحی شما بسیار وسیع بوده است اما باید طی یک هفته رو به بهبودی بروید. فیزیولوژی بدن برخی افراد نیز به نوعی است که حتی در جراحی با لیزر نیز ممکن است دچار خونریزی شوند و متخصص جراحی تشخیص می دهد که یک شب بیمار را تحت نظر داشته باشد تا مشکلی برای او ایجاد نشود. به هر حال مورد شما در جراحی و لیزر هموروئید بسیار نادر است و افراد کمی دچار شرایط شما می شوند. از پزشک خود بخواهید دوباره روش درمانی شما را تشریح کنند و استفاده از لیزر را تایید کنند تا خیال شما هم راحت شود. وجود استرس و عدم آرامش روند بهبودی همورویید و شقاق بعد از عمل را کاهش می دهد.

  164. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من دیروز عمل کردم و امروز باید تو اب ولرم مینشستم تا پانسنانم بیفته ولی چسبیده و نمیفته خودمم سعی کردم بردارم ولی درد میگیره،باید پی کارکنم؟بیشتر تواب بشینم تا بیفته یا خودم بادست تحمل کنم و بردارم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام کمی بیشتر در آب بنشینید تا پانسمان کاملا مرطوب شود و بیافتد به هیچ عنوان پانسمان را با اعمال فشار از ناحیه جدا نکنید ممکن است پوست شما آسیب ببیند

  165. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام خانم دکتر
    من پنج ماه پیش عمل همورویید با لیزر داشتم. درد زیادی داشتم قبل عمل که بعد عمل هم خوب نشد و گه گاه همون درد رو دارم. الان احساس میکنم که کمی مقعدم تنگ شده و اگه کمی مدفوع سفت باشه یه خرده خونریزی و سوزش دارم.باید چی کار کنم.
    ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      این وضعیت طبیعی نیست و باید به متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید

  166. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر و خسته نباشید…
    ببخشید من یک سوالی داشتم که خیلی نگرانم کرده.
    دو سال پیش جراحی هموروئید داخلی بدون لیزر داشتم، واقعا خیلی رنج کشیدم.
    بعد از دو سال احساس میکنم دوباره هموروئید داخلی دارم.
    جراحم گفته بودن که هموروئید از ریشه کَنده شده و احتمال بازگشتش نیست.
    در ضمن بعد از اجابت مزاج هیچ علائمی از در زدگی هموروئیدی دیده نمیشه.
    نظر شما چیه خانم دکتر؟؟؟؟ آیا احتمال بازگشتش هست؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر شما توسط بهترین متخصص جراحی و با بهترین روش و با لیزر هم جراحی شوید احتمال عود بیماری صفر نیست و تنها نزدیک به صفر می شود. اگر به یبوست مبتلا شوید احتمال عود و بازگشت هموروئید وجود دارد. سریعا به پزشک معالج خود و یا یک متخصص جراحی با تجربه مراجعه کنید تا تحت معاینه قرار بگیرید. اگر به موقع اقدام کنید با مصرف دارو و رعایت نکات مراقبتی سریعا بهبود می یابید.

  167. Avatar photoعلی گفت:

    سلام
    درعمل جراحی سنتی هموروئید،بعد از ۳روز که پانسمان دکتر رو خارج میکنیم،باز هم نیاز به پانسمان هست؟یا دیگه پانسمان نیازی نیست؟؟
    یه سوال دیگه،من چندماهی بود یه ذره بیرون زدگی داشتم،الان چند روزه قبل عمل انگار رفته داخل،باز هم نیاز به عمل هست؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا نیاز است و باید در این باره با متخصص جراحی معالج خود صحبت کنید. بله اگر پزشک معالج تشخیص داده اند که مورد نیاز است باید جراحی شما انجام شود

  168. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام به همه و خیلی ممنون از خانم دکتر دلسوزی که همیشه پاسخگوی بیماران هستن.
    ببخشید من یه سوال داشتم…
    آیا هموروئید داخلی درجه دو با دارو درمان میشه؟؟ یا حتما باید جراحی بشه؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. هموروئید درجه یک با دارو درمانی و تغییر سبک زندگی درمان می شود. هموروئید درجه 2 نیز در اکثر مواقع با دارو درمانی بهبود می یابد. قبل از اقدام به هرگونه جراحی و یا لیزر متخصص جراحی دارو تجویز می کند

  169. Avatar photoشکوفه گفت:

    سلام خدمت شما با ارزوی سلامتی بجهت پاسخگویی به بیماران
    خانم دکتر من ۶روز پیش جراحی داشتم که بخیه جذبی زدن از درد طبق دستور پزشک اروز امپول کترولاک میزنم. از انروز احساس فرورفتگی بخیه به مقعدم رو دارم ایا طبیعیه؟ شدت درد حین مدفوع خیلیه چقدر زمان میبره کمتر شع

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بهتر است با متخصص جراحی خود تماس بگیرید و موضوع را با ایشان در میان بگذارید. در صورت نیاز برای شما وقت معاینه مجدد تنظیم خواهند کرد. اگر جراحی شما به روش سنتی و بدون لیزر انجام شده باشد ممکن است این وضعیت تا دو ماه ادامه داشته باشد. اگر با لیزر جارحی شده اید این وضعیت طبیعی نیست و پزشک معالج داروهای شما را تغییر خواهند داد. از ایشان بخواهید پماد ترمیم کننده زخم هموروئید برای شما تجویز کنند

  170. Avatar photoسلیمان گفت:

    سلام و با تشکر از مطالب عالی شما به بیماران مردی هستم ۴۴ ساله
    من سه ماه عمل همورویید وسیع به روش سنتی انجام دادم هنوز درد و خونریزی شدید دارم تو را به خدا کمکم کنید پزشک جراحم ۴ بار رفتم فقط چند پماد نسخه میکنه و بعد از عمل گفت ۱ماه و بعد گفت ۳ماه اما هنوز مخصوصا خونریزی زیاد دارم زندگی برایم سخت شده چه کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام آیا طی این مدت وضعیت شما بهتر نشده است؟ متاسفانه نقاهت جراحی هموروئید به روش سنتی کمتر از 2 ماه نیست. اگر طی این مدت بهبودی حاصل نشده است با مطب تماس بگیرید وقت معاینه بگیرید. برای بیماران شهرستان ویزیت آنلاین انجام می شود

  171. Avatar photoسلیمان گفت:

    با تشکر از شما دکتر مهربان
    درد من در این مدت کم شده است و موقع دفع مزاج درد ادامه دارد اما چند روزی هست که خونریزی بیشتر شده و بیشتر نگرانی من از خونریزی می باشد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      موضوع خونریزی را با پزشک خود در میان بگذارید اگر دچار یبوست شده اید از شربت ملین استفاده کنید به هیچ عنوان اجازه ندهید که دچار یبوست و یا اسهال شوید. جهت جلوگیری از یبوست روزانه 60 گرم فیبر و یا 12 عدد میوه در روز مصرف کنید

  172. Avatar photoفری گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید مجدد خدمت شما خانم دکتر بزرگوار .
    خانم دکتر من ۳ ماه پیش عمل لیزری انجام دادم که خدا رو شکر مشکلم حل شد منتها بواسطه بیماری دیگه ای که دارم قرص ترامادول ۲۰۰ مصرف میکنم که با مصرف این قرص دچار یبوست میشم و اخیرا هنگام اجابت کمی درد و سوزش همراه با مقدار کمی خون مشاهده میکنم . دکترم برام قرص سی لاکس تجویز کرده بودن و مصرف میکنم البته با وجود مصرف سی لاکس بازم مدفوعم سفته . میخوام بدونم میشه ی داروی دیگه جایگزین سی لاکس کرد که بهتر به شل و نرم شدن شکم کمکم کنه !؟ با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مصرف بیش از اندازه ملین عوارض گوناگونی از جمله تبلی روده را به دنبال دارد توصیه می کنم به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا برای شما رژیم غذایی پر فیبر تجویز کنند. آب و آبمیوه به مقدار فراوان میل کنید و یک فعالیت ورزشی منظم مثل پیاده روی یا یوگا را انتخاب کنید تا از بروز یبوست جلوگیری کنید. عدم جلوگیری از یبوست منجر به عود هموروئید می شود. حتی اگر جراحی شما با لیزر و توسط خبره ترین متخصص جراحی انجام شود

  173. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خدمت دکتر عزیز

    من سه روز میشه که عمل کردم هنگام دستشویی رفتن درد کمی احساس میکنم که طبیعی هست هر بار هم با نشستن توی تشت آب گرم و بتادین دردم برطرف میشه
    اما متوجه شدم که محل عمل کمی چرک کرده
    لطفا راهنمایی بفرمایید چطور در منزل مراقبت کنم که برطرف بشه. پماد – پانسمان – آمپول و قرص چیزی نیاز هست مصرف کنم ?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با پزشک جراح معالج خود تماس بگیرید و از ایشان بخواهید برای شما آنتی بیوتیک تجویز کنند. هر روز و بعد از هر بار اجابت مزاج ناحیه را با آب گرم و شامپو بچه بشورید و به آرامی خشک کنید. در صورتی که عفونت کنترل نشود دچار درد شدید و حتی عود هموروئید خواهید شد

  174. Avatar photoیاسین گفت:

    با سلام. خانم بنده ۱۰ روزی هست که عمل هموروئد انجام دادن. بعد از دو روز متوجه شدیم که بیرون زدگی اندازه یه لوبیای بزرگ از مقعدشون هست که ظاهرا بعد از عمل بوده. با دکتر تماس گرفتیم گفتند تا چند روز خوب میشه. آیا بیرون زدگی طبیعیه؟ در ضمن نخ بقیه را کاملا میشه دید؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      معمولا التهاب و بعد از عمل های سنگین هموروئید زیاد است. بدون معاینه نمی توان نظر داد

  175. Avatar photoسعیده گفت:

    سلام خانم دکتر
    من 40 روز پیش عمل هموروئید داشتم. بیرون زدگی از مقعد و همچنین زخم از داخل داشتم که با لیزر عمل کردم. هر روز چندین بار در آب گرم میشینم و از پماد ویتامین آ استفاده میکنم.
    ولی هر روز یک ساعتی بعد از اجابت مزاج درد و تورم در ناحیه مقعد دارم که بصورت بیرون زدگی است. خیلی اذیت میشم.
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما مراقب باشید که دچار یبوست نشوید. در صورتی که مدفوع شما خشک است از پزشک معالج خود بخواهید که یک داروی ملین مناسب برای شما تجویز کند. آب و آبمیوه نیز به مقدار کافی بنوشید.

  176. Avatar photoبهار گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دو روز پیش جراحی همورویید داشتم که بعد عمل روی بخیه گاز استریل گذاشتن و گفتن که بعد از هر بار توالت رفتن با گاز استریل محل رو خشک کنم و مجدد گاز استریل تمیز روی بخیه بذارم و لباس زیر رو بپوشم.میخواستم بپرسم این‌کار رو تا کی باید ادامه بدم؟ شبها تا صبح‌روی بخیه گاز استریل میذارم و میخوابم این کار باعث عفونت محل نمیشه؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تا زمان بهبودی کامل این کار را انجام دهید و طبق دستورات جراح معالج خود عمل کنید

  177. Avatar photoمریم گفت:

    سلام
    من حدود 10 روز از عمل جراحی هموروئید و فیستول و ابسه مقعدی میگذره ولی همچنان کنترل مدفوع ندارم چیکار کنم میترسم غذا بخورم همش ؟ممنون از لطفتون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام این موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. معمولا این عوارض بعد از جراحی سنتی هموروئید و فیستول بروز می کند

  178. Avatar photoM گفت:

    سلام من ۲۴ روز پیش عمل جراحی لیزری داشتم آلن چند روزی میشه هنگام دفع مدفوع خونریزی دارم ترک ایجاد شده درد وسوزش ندارم هرروز دفع دارم ولی سر مدفوع کمی سفت میشه خیلی نگرانم لطفاً راهنمایی کنید.ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      تا 2 ماه بعد از جراحی با لیزر هموروئید ممکن است یک قطره خون مشاهده کنید که طبیعی است. اما اگر دچار یبوست شوید و این موضوع را کنترل نکنید وضعیت نگران کننده می شود و حتی احتمال عود هموروئید وجود دارد.

  179. Avatar photoلیلی گفت:

    سلام خانم دکتر من سه هفته پیش عمل پرولاپس داشتم نمیدونم روش سنتی بود یا لیزر چون میگفتن دکتر با دستگاهی عمل میکنه دستگاه میفرسته داخل که این دستگاه خودش برش میزنه و خودش بخیه میکنه. الان بعد سه هفته همون دردها و دردسرهای اجابت مزاج رو دارم یوبس هم نیستم اوایل شیاف دیکلوفناک استفاده میکردم الان به علت سوزش زیاد نمیتونم استفاده کنم. از کار و زندگی افتادم واقعا دلم از دنیا سیر شده.. توی اب گرم هم میشینم پمادای مختلف مثل رکتول و دیلتیازم هم استفاده میکنم..

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سه هفته مدت زمان زیادی است. احتمالا بیماری شما وسیع بوده و تمام پاکه های هموورئید شما برداشته نشده. با پزشک معالج خود در تماس باشید و در صورت نیاز وقت معاینه بگیرید تا وضعیت شما را مجدد بررسی کنم.

  180. Avatar photoاحمد گفت:

    با عرض سلام و ادب
    ۱۰ روزه عمل همورویید داخلی با لیزر داشتم .ولی از همان شب اول بیرون زدگی به مقدار زیاد اطراف مقعدم بوجود اومد. که تا الان احساس میکنم ورمها کمتر شدن . آیا کامل از بین میروند و چکار کنم تا روند خوب شدن سریعتر شود . با تشکر از شما دکتر مهربان

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا واکنش های التهابی بدن شما در سطح بالایی قرار دارد که بعد از گذشت 10 روز همچنان التهاب زیادی دارید. اگر متخصص جراحی و لیزر شما تمام پاکه های برجسته هموروئید را برداشته اند و برآمدگی ها مربوط به التهاب بعد از عمل است جای نگرانی وجود ندارد. دستورات بعد از عمل که در این متن ذکر شده است را دنبال کنید. سعی کنید از داروها و خوراکی های ضد التهابی استفاده کنید. استفاده از مسکن ها نیز به کاهش التهاب کمک می کند. این دسته از داروها تنها برای تسکین درد کاربرد ندارند و برای کاهش ورم و التهاب نیز تجویز می شوند. بنابراین مسکن هایی که پزشک معالج برای شما تجویز کرده است را مرتب استفاده کنید.

  181. Avatar photoرسول گفت:

    سلام خانم دکتر
    من شقاق مزمن و یک تیک گوشت اضافی (نه همورویید)داشتم که دکترم با لیزر سوزوند هر دورو ولی الان با گذشت 15روز جای اون تیکه گوشت موقع احابت مزاج شدیدا سوزش داره ولی زخم شقاقم نه درد داره نه سوزش لطفا بگید چیکار کنم ایا سوزش اون زخم تیکه گوشت سوزونده شده با لیزر طبیعی هست؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لیزر گوشت اضافه یا هموروئید را نمی سوزاند و این کوتر است که با این مکانیسم عمل می کند. در جراحی هموروئید با لیزر پاکه هموروئید بدون تماس مستقیم با لیزر برش داده می شود و لیزر همزمان با برش سر عروق و اعصاب بریده شده را ترمیم می کند. به همین دلیل بر خلاف جراحی با کوتر بیمار احساس سوختگی و زخم شدید ندارد.

  182. Avatar photoمینا گفت:

    سلام خانم دکتر
    مامان من چند روز پیش عمل هموروئید داشته ولی دردش زیاده الانم یه تیکه گوشت تقریبا بزدگ زده بیرون. دکتر گفته بوده همه روده شو عمل کردن و هم هموروئدش رو با روش سنتتی و چاقو عمل کردن. این تکه گوشت که در اومده و دردی که دارن نگران کننده هست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه جراحی هموروئید با روش سنتی دوره نقاهت طولانی دارد و مراقبت های زیادی را می طلبد. موارد مراقبتی همورویید که در بالا اشاره شده است را به طور دقیق اجرا کنید و هر هفته به متخصص جراحی معالج ایشان مراجعه کنید تا وضعیت ایشان را بررسی کنند. این بیرون زدگی نیز می تواند بر اثر التهاب و ورم بعد از عمل باشد اما باید پیگیری شود تا سریعا بهبود یابد. دوره نقاهت طولانی گاها موجب عود هموروئید می شود.

  183. Avatar photoحسن گفت:

    سلام
    دوره نقاهت کامل بعدازجراحی هموروییدبارلیزرچقدراست

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تمام بیمارانی که تحت جراحی هموروئید با لیزر قرار می گیرند بعد از 2 الی 3 ساعت از کلینیک مرخص می شوند و تنها یک شب استراحت در منزل نیاز دارند. از فردای روز لیزر می توانید به کارهای روزمره خود برسید. ترمیم کامل و بهبودی کامل افراد بسته به شرایط فیزیکی و روحی بیماران متفاوت است و به طور متوسط یک هفته به طول می انجامد.

  184. Avatar photoسروقامت گفت:

    سلام من ده روز پیش بواسیر داشتم لیزر کردم اما بخیه هم داشتم از بیرون و کوشت اضافه از همون روز اول که عمل کردم ودرد خیلی شدید داشتم که الان یکم دردم کم شده اما موقع اجابت مزاج سوزش دارم که با نشستن در آب گرم برطرف میشه فقط اون کوشت اضافه نگرانم کرده البته اول بزرگ بود الان یکم کوچیکتر شده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      با پزشک جراح معالج خود در این باره صحبت کنید که به چه دلیل این گوشت اضافه را برنداشته اند. معمولا التهاب بعد از عمل هموروئید با لیزر به سرعت از بین می رود اما جراح شما به جز لیزر از بخیه نیز استفاده کرده است. بنابراین ممکن است فروکش کردن التهاب بعد از عمل شما نیز کمی بیشتر طول بکشد. معمولا در جراحی با لیزر نیازی به بخیه زدن نیست مگر این که وسعت جراحی بسیار زیاد باشد و متخصص تشخیص دهد که نیاز به بخیه است. برای فروکش کردن التهاب یک ماه دیگر صبر کنید.

  185. Avatar photoمحمد صفایی گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشین . عارضم خدمتتون که دو سه هفته ای میشه ک اطراف مقعدم سوزش و تورم حس میکنم و یبار هم خونریزی کمی داشتم در عصر یبوستی که داشتم تحقیق کردم که متوجه شدم هموروئید دارم واسه درمان اولیه میشه کمک کنید راه حلی هست که با دارو برطرف بشه ممنون اگر جواب بدین?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      درمان های خانگی هموروئید شامل جلوگیری از یبوست و استفاده از لگن آب گرم می باشد. اما این روش ها تنها برای چند روز پیشنهاد می شود و اگر بهبودی حاصل نشد حتما باید به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز شود و همزمان مراقبت های خانگی هموروئید را هم انجام دهید. اگر به موقع مراجعه کنید نیازی به جراحی و لیزر نخواهد بود.

  186. Avatar photoشهربانو گفت:

    سلام من ۲۹ روزه عمل هموریید و شقاق کردم ییوست اینا داشتم همه‌رو حل کردم دیگه هیچ ییوستی اینا ندارم گوشت اضافه ام داشتم ورداشتن ولی از پشت جای مقعد احساس میکنم سنگ گذاشتن درد داره نمیتونم بشینم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      احتمالا جراحی هموروئید شما با کوتر و یا تیغ جراحی انجام شده و زخم شما هنوز بهبود پیدا نکرده است. این وضعیت ممکن است 2 ماه طول بکشد. برای بهبودی سریعتر از لگن آب گرم استفاده کنید. حداقل 4 بار در روز به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. آب و آبمیوه زیاد بنوشید. مواد غذایی مغذی مصرف کنید. بر روی سطوح سخت برای مدت طولانی ننشینید بهتر است از یک بالش نرم یا رینگ استفاده کنید. رینگ هموروئید در داروخانه ها قابل تهیه است.

  187. Avatar photoامید گفت:

    سلام سپاسگذارم از شما که با صبر و شکیبایی پاسخگوی تمام سئوالات هستید
    من دوروزه که عمل شقاق مزمن با لیزر انجام دادم که البته هیموریئد هم دارم که دکتر گفتن بعد از ۶ ماه باید اون رو عمل کنم به گفته دکترم زخم شقاق بنده بعد از عمل چند برابر شده و ایشون گفتن ۲ ماه وقت لازمه تا این زخم کاملا خوب بشه روز بعد از عمل اجابت مزاج داشتم در دو مرحله صبح و شب اما احساس کردم که کاملا تخلیه نشدم و مقداری احساس بی اختیاری در باد معده میکنم و کمی هم ترشح و همراه با خون خیلی کمی دارم آیا اینها عادی هستم و به مرور زمان خوب خواهند شد ممنونم از لطف بی نهایتتونون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام من شما را معاینه نکرده ام و مورد درباره جراحی شما برای من سوال است. اول این که چرا قبل از عمل روده های شما با کمک شیاف تخلیه نشده است؟ آیا عمل شما اورژانسی و بدون برنامه قبلی بوده؟ دوم این که با لیزر می توان تمام انواع هموروئید و شقاق و بیماری های مقعدی را تحت جراحی قرار داد و علت این که هموروئید جراحی نشده است را نمی دانم. احساس تخلیه نشدن کامل به دلیل وجود هموروئید است. طبق دستور جراح معالج خود عمل کنید و مراقبت های لازم را انجام دهید با توجه به این که ایشان پرونده درمان شما را در اختیار دارند و شما را ویزیت کرده اند بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند. علائم شما عادی است اما نیاز به مراقبت ویژه دارید تا زمانی که پاکه هموروئید نیز برداشته شود. مراقب باشید یبوست نگیرید.

  188. Avatar photoسروقامت گفت:

    خیلی ممنون از محبت شما خانوم دکتر عزیز و دوست داشتنی
    من ده روز پیش که لیزر بواسیر داشتم این کوشت اضافه بعداز لیزر بوجود اومده و نگرانم کرده سوزش موقع اجابت مزاج دارم اما با نشستن در آب گرم حل میشه با اینکه ده روزه لیزر کردم نمیتونم درست بشینم و کارمم طوریکه باید بشینم بیشترین رنج و درد را از این کوشت اضافه دریافت میکنم موقع نشستن اذیتم میکنه طوریکه نمیتونم بشینم از دکترمم سوال کردم بابت بخیه گفتن که به خاطر وسعت زیاد مجبور به بخیه شدن آیا اون کوشت اضافه التهاب بعد عمل هستش یا چیه بدجور اذیتم میکنه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      از قدردانی شما ممنونم. احتمال این که التهاب بعد از عمل باشد وجود دارد. معمولا این حد از سوزش و درد مربوط به جراحی با کوتر است احتمالا به جز لیزر جراح شما از روش های دیگری در جراحی هموروئید کمک گرفته
      است. هرچند که به نظر من جراحی با لیزر مدرن ترین و بی نقص ترین روش است. مهارت و تجربه متخصص جراحی در به کارگیری لیزر در جراحی انواع هموروئید بسیار مهم است.

  189. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من یه هفته هست عمل کردم شکمم خیلی خشک فقط سوپ میخورم ومیوه واب هیچ چی نمیخورم خیلی اذیت میشم موقع رفتن دستشویی خواهشن کمکم کنین مرسی

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از یک شربت ملین برای اجابت مزاج نرم کمک بگیرید. هرچه از رفتن به توالت اجتناب کنید احتمال بروز یبوست را افزایش می دهید و یبوست بعد از جراحی هموروئید یعنی عود و بازگشت هموروئید. معمولا متخصص جراحی برای بعد از جراحی هموروئید ملین تجویز می کند زیرا استرس و کم تحرکی بعد از عمل منجر به بروز یبوست می شود. مصرف زیاد آب و آبمیوه به خصوص در این فصل سرد و خشک فراموش نشود.

  190. Avatar photoSh.kj گفت:

    باسلام. من دو هفته پیش عمل فیشر و همورویید با لیزر انجام دادم. وضعیتم خوب بود دکترم گفتم که جای عمل خوبه امروز متوجه شدم ناحیه مقعدم ورم کرده درد ندارم فقط کمی خارش دارم خواستم بپرسم این چی میتونه باشع ایا خطرناکه. ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در لگن آب گرم بنشینید و مراقب باشید که یبوست نگیرید. اگر با پیروی از دستورات و مراقبت های بعد از عمل هموروئید و شقاق بهبودی حاصل نشد حتما به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید تا از عدم وجود عفونت مطمئن شوید.

  191. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز.من 9 روزه هموروئید درجه چهار ر در مطب یکی از پزشکان لیزر کردم.متاسفانه موقع اجابت مزاج و تا نیم ساعت بعد درد دارم خیلی خیلی زیاده کتر نشده .نمی تونم بشینم.لطف می کنید راهنمایی کنید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در صورتی که یبوست دارید حتما از شربت ملین استفاده کنید. به متخصص جراحی خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند. کمی سوزش طبیعی است و باید با دارو کنترل شود.

  192. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانم دکتر، من سه روزه عمل کردم جراحی. که یک ورم اندازه نصف لوبیا بود. ولی الان باز هم نگاه میکنم بیرون زدگی های دیگه هست اما کوچک و دکترم بررسی کرد و شیاف آنتی هموروئید رو تجویز کردند. دفع مدفوع روز اول اسهال بود و بعدش بهتر شد.
    سوالم اینه چرا همه میگن همورئید بعد از عمل بیرون زدگی داره. و حتی احساس کامل نشدن دفع داریم. آیا ما خوب میشیم؟یا همین طور ادامه داره.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      معمولا در جراحی سنتی جراح نمی تواند تمام پاکه ها بردارد. اما در جراحی با لیزر بدون نگرانی از تنگی مقعد یا بی اختیاری گاز و مدفوع می توان بخش وسیعی از پاکه های هموروئید را با لیزر برداشت. یک وقت معاینه بگیرید تا وضعیت شما را بررسی کنم.

  193. Avatar photoشبنم صفرپور گفت:

    سلام خانوم دکترخسته نباشید من ۱۵روزه عمل هموروئیدانجام دادم به روش سنتی اما هروقت میرم دستشویی بعد بادستمال جای عمل روتمیز میکنم یه ترشح زرد رنگی رو دستمال میبینم آیا طبیعی هستش؟؟؟باتشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بله طبیعی است. در هر صورت مراقب باشید که دچار عفونت نشوید.

  194. Avatar photoمحسن سیاهی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۳ روز پیش عمل همورئید و فیشر انجام دادم ولی پزشکم هیچ نسخه دوایی برام ننوشته میشه داروهایی که نیاز باشه بخورم رو برام بنویسید خیلی خیلی ممنون …متاسفانه دکترم رفته سفر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      یکی از داروهای مهمی که باید مصرف کنید ملین است. زیرا اکثر افراد بعد از جراحی دچار یبوست می شوند. این یبوست ممکن است به دلیل استرس عمل یا کم تحرکی و داروهای مصرفی بروز کند. مصرف مسکن مناسب و در صورت نیاز آنتی بیوتیک پس از معاینه تجویز می شود. برای ویزیت های بعد از عمل هموروئید نیز با فاصله های 3 روز و یک هفته و یک ماه به جراح معالج یا در صورت عدم دسترسی به جراح دیگری مراجعه کنید.

  195. Avatar photoامید گفت:

    سلام خسته نباشید.من باید عمل همورویید انجام بدم.دکتر گفته همورویید از نوع پیشرفتس‌.یک در میان هموروییدوعمل میکنه .اونهایی هم که می مونه چند ماه دیگه یه جراحی دیگه انجام میده.به نظر شما همشو یه بار برداره بهتر نیست؟چون دارم اذیت میشم.ممنون میشم جوابمو بدین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      اگر جراحی با لیزر انجام شود پزشک می تواند بخش وسیعی از ناحیه را تحت جراحی و درمان قرار دهد. در جراحی هموروئید با لیزر موارد نادری به جراحی دوم نیاز خواهند داشت.

  196. Avatar photoپریا گفت:

    سلام خدمت شما دکترعزیز.ممنونم بابت وقتی ک میزارین.من ۷روزپیش عمل فیستول مقعد و شقاق ب روش سنتی انجام دادم.الان جایی ک فیستول بوده مرتب چرک زرد رنگ میادبیرون.این میتونه عفونت باشه؟ پیش جراحم رفتم و گفتن مشکلی نداره.بعد زخم شقاق رو باید چطوری تمیز کنیم ک عفونت نکنه.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. در صورتی که خون آبه زرد رنگ مشاهده می کنید و پزشک معالج تشخیص داده اند که این ترشحات عفونی نیست مشکلی وجود ندارد. برای تمیز کردن ناحیه می توانید هر روز در لگن آب گرم با کمی بتادین بنشینید تا از بروز عفونت جلوگیری کنید. مراقبت های بعد از جراحی شقاق را در همین سایت مطالعه کنید.

  197. Avatar photokhlel گفت:

    سلام خانم دکتر من نزدیک دوماه عمل هموروئید انجام دادم ولی این دو روزه ترشح زرد رنگ بدون بو دارم و درد ی جای عمل هم مثل اینکه زخم شده چون یبوست داشتم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا از عدم وجود عفونت مطمئن شوید. برای جلوگیری از یبوست شربت ملین و رژیم غذایی هموروئید را رعایت کنید. در صورت عدم درمان یبوست دچار عود هموروئید خواهید شد.

  198. Avatar photoرسول اجاقلو گفت:

    با سلام و خسته نباشید به دکتر سعادتی،من الان چند روزه فهمیدم توده کوچیک بواسبر خارجی داره دردشم زیاد نیس فقط موقع دستشویی رفتنی یکم درد میکنه.از داروخانه یه پماد هموروئید گرفتم آیا این توده کوچیک را رفع میکنه یانه؟یه سوالم داشتم داخل وان نشستن برای توده خارجی تاثیرگذار هست یانه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      برای درمان هموروئید حتما به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا پس از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز کنند. در صورتی که با مصرف دارو طی یک هفته الی 10 روز بهبود پیدا نکردید باید به طور جدی موضوع را پیگیری کنید. به طور معمول با رعایت رژیم غذایی مناسب تحرک کافی و مصرف داروی به جا هموروئید ها درمان می شوند. در صورتی که به توده هموروئید توجه نشود و درمان صحیح برای آن به کار بسته نشود بیماری پیشرفت کرده و در نهایت نیاز به جراحی پیدا می کند.

  199. Avatar photoزهرا گفت:

    از اطلاعات خوبی که می دهید از شما ممنونم. من 6 ماه قبل جراحی سنتی همورویید انجام دادم و متاسفانه هنوز نتیجه نگرفته ام و درمان نشده ام. این وضعیت من را خسته کرده. آیا با لیزر میتونم از این بیماری خلاص بشم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما ممنونم. قبل از هر چیز شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد. در صورتی که التهاب و ورم جراحی قبلی فروکش کرده باشد می توانید تحت جراحی هموروئید با لیزر قرار بگیرید. تمام بیماران من بعد از جراحی با لیزر هموروئید به درمان قطعی رسیده اند. نگران نباشید و با آرامش درمان خود را پی گیری کنید.

  200. Avatar photoعلی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من هفت روزه عمل جراحی سنتی هموروئید داشتم علاوه بر اون افتادگی روده بعد مدفوع هم دارم که گفتن بعدن باید رسیدگی کنم، متاسفانه قبل عمل هیچ اطلاعی ندادن که باید روده تخلیه باشه، تا چهار روز شیکمم کار نمیکرد و بعد که کار میکنه مدفوع خیلی محکمه و اونقدر دردش زیاده که بعد از یه کمی نمیتونم دیگه کاری کنم و ناخود‌آگاه نمیتونم دیگه کاری کنم، ملینی که دکتر دادن فک میکنم همون شربت معده باشه و زیاد اثری نذاشته، غذاهای سفتی هم نمیخورم ولی باز همونم، کاری که میکنم اینه که توی همون تشت اب گرم مدفوعو انجام میدم نمیدونم درسته یا نه؟ متاسفانه همیشه فک میکنم عمل بی فایده بوده و هموروئید به خاطر این همه فشار یبوست برمیگرده حتمن، علاوه بر اون قسمتی که بخیه نخورده طبق معمول هنگام مدفوع میاد بیرون و خیلی خیلی خارش داره، مدفوعم همیشه خونیه، خیلی داغونم و پشیمون که چرا لیزر نکردم، با سپاس برای لطف و پاسخگویی شما

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با توجه به مواردی که ذکر کردید مشخص است که مطلب بالا را به طور کامل خوانده اید و لازم نیست موارد بالا را تکرار کنم. علاوه بر رعایت موارد بالا پیشنهاد می کنم به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا در صورت صلاحدید ایشان تخلیه روده (تنقیه) برای شما انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *