شقاق فیشر مقعد

دوره نقاهت بعد از عمل شقاق

نقاهت بعد از جراحی شقاق مقعد

دوره نقاهت بعد از عمل شقاق یا دوره بعد از ترک بیمارستان. اگر عمل جراحی شقاق شما سرپایی باشد، در همان روز عمل می توانید مرخص شوید. برای رهایی از اثر دارو های بی حس کننده باید باقی روز را استراحت کنید. شما به همراهی و مراقبت یک نفر حداقل به مدت بیست و چهار ساعت پس از ترخیص نیاز خواهید داشت.

آیا به مرهم گذاری و پانسمان نیاز خواهم داشت؟

ممکن است زخم شما پانسمان شده باشد. برای کندن پانسمان، روز بعد از جراحی در حمام اقدام کنید.

باید باند را به آرامی بردارید. امکان میزان کمی خونریزی در محل زخم وجود دارد پس اگر خون دیدید نگران نشوید. اگر در مورد مقدار خونریزی نگران شدید با پزشک خود تان تماس بگیرید.

خون در توالت بعد از جراحی شقاق مقعد

آیا خون ریزی خواهم داشت؟

تجربه مقدار کمی خونریزی پس از عمل جراحی شقاق طبیعی است، مخصوصا هنگامی که پانسمان را باز می کنید. خونریزی پس از باز کردن پانسمان با گذشت زمان به مرور کم تر می شود. دقت کنید که به هیچ گونه پماد و دارویی برای این نوع از خونریزی نیازی نیست.

آیا هیچ گونه احساس دردی خواهم داشت؟

مثل هر عمل جراحی دیگری، در دوره نقاهت بعد از عمل شقاق احساس اندکی درد کاملا طبیعی خواهد بود، در روزهای آتی بعد از عمل این درد زیاد تر می شود و سپس کاملا بر طرف می شود. اگر جراحی با لیزر انجام شود میزان درد بسیار ناچیز است و با یک مسکن ساده قابل کنترل است.

مسکن ها:

پزشک شما برایتان مسکن تجویز خواهد کرد. مسکن ها را به طور مرتب و طبق دستور پزشک مصرف کنید تا سطح دارو در بدن شما به مقدار پیوسته ای باقی بماند. حتی اگر احساس درد نمی کنید. اگر احساس درد شدیدی داشتید به هیچ عنوان بدون توصیه پزشک دوز دارو را زیاد نکنید.

در دستشویی باید توقع چه چیزی را داشته باشم؟

مطمئن شوید که پانسمان شما به اندازه کافی نرم باشد تا مطمئن شوید که زخم شما و بخیه های تان آسیب نمی بینند. اگر پانسمان به اندازه کافی مرطوب نشده باشد به پوست ناحیه می چسبد و جدا کردن آن سخت می شود و ممکن است به پوست آسیب برساند. بنابراین در جدا کردن پانسمان صبور باشید. اگر پانسمان به اندازه کافی مرطوب شده باشد به راحتی و بدون هیچ گونه درد از ناحیه جدا خواهد شد.

در دوره نقاهت بعد از عمل شقاق باید از رژیم غذایی حاوی مقادیر فیبر بالا استفاده کنید تا دفع ادرار شما راحت تر صورت گیرد و زخم هایتان سر باز نکند و هم چنین راحت تر به دستشویی بروید.

برای این کار حجم میوه و سبزیجات غذای خود را افزایش داده و از آب و نوشیدنی ها بیش تر استفاده کنید.

به طور طبیعی در دوره نقاهت بعد از عمل شقاق نباید در دفع ادرار و مدفوع تان مشکلی پیش بیاید. برای جلوگیری از یبوست ممکن است پزشک شما شربت و یا پودر ملین تجویز کند. مراقبت های خانگی برای جلوگیری از یبوست را رعایت کنید. در این صورت احتمال ابتلا به عود شقاق و یا درد شدید بعد از عمل جراحی شقاق پایین خواهد آمد.

حمام سیتز بعد از جراحی شقاق مقعد

تمیز نگه داشتن اطراف زخم

تمیز نگه داشتن اطراف زخم در دوره نقاهت بعد از عمل شقاق بسیار اهمیت دارد. توصیه ما به شما شستشوی روزمره محل زخم با آب ولرم است. (در صورت امکان) این کار هم چنین به کاهش درد شما کمک می کند.

به هیچ عنوان از صابون، شامپو و یا هر نوع محصول آرایشی بهداشتی دیگری تا زمان بهبودی کامل زخم هایتان استفاده نکنید. با اجازه پزشک می توانید از شامپو بچه استفاده کنید. استفاده از این نوع محصولات می تواند موجب تحریک محل جراحی شود.

در صورت مشاهده خونریزی در حمام نگران نباشید، این موضوع با گذر زمان کم تر خواهد شد. اگر می توانید محل زخم را با پاک کننده های فاقد الکل تمیز کنید.

بعد از هر بار شستشو محل را خشک کنید اما مراقب باشید از دستمال توالت کاغذی زبر استفاده نکنید.

چه زمانی می توانم به فعالیت های روزمره خود باز گردم؟

پایان دوران نقاهت بستگی به وسعت جراحی شما و روش جراحی شقاق دارد. اگر فعالیت کاری شما شدید نیست زودتر می توانید به کار خود باز گردید. اگر جراحی شما با لیزر انجام شود مسلما می توانید سریعتر به فعالیت های روزمره خود بازگردید. بعد از جراحی شقاق با لیزر یک روز بعد از عمل می توانید به کارهای روزمره خود برسید.

از انجام کار های سنگین مثل بلند کردن اجسام سنگین و دویدن در طول هفته اول بپرهیزید. به مرور به میزان فعالیت خود بیافزایید. نباید تا پیش از بهبودی کامل زخم هایتان به استخر بروید. برای اطلاع از فعالیت ورزشی بعد از جراحی شقاق اینجا کلیک کنید.

آیا بیماری شقاق بازگشت پذیر است؟

بیماری شقاق می تواند بازگشت پذیر باشد. احتمال بازگشت شقاق در لیزر شقاق بسیار پایین تر از دیگر روش های جراحی شقاق است. می توان با مصرف مقادیر بالای غذاهای حاوی فیبر نظیر برنج قهوه ای، سیب زمینی آبپز، و میوه ها و سبزیجات از بازگشت آن جلوگیری کرد. سعی کنید دو لیتر مایعات را به طور روزانه مصرف کنید. این کار به افزایش حجم مدفوع و نرم شدن مدفوع کمک می کند.

سوالات متداول دوره نقاهت بعد از عمل شقاق

1- بعد از جراحی شقاق چقدر طول می کشد کاملا درمان شویم؟

بعد از عمل جراحی شقاق با تیغ جراحی و روش های سنتی حداقل 2 ماه طول می کشد که جای عمل بهبود یابد. اما در جراحی با لیزر بسته به فیزیولوژی بدن بیمار ممکن است 2 روز بعد از جراحی بیمار کاملا بهبود یابد. این در حالی است که در جراحی سنتی شقاق امکان بهبودی دو روزه وجود ندارد.

2-چرا درمان شقاق طول می کشد؟

به طور معمول با درمان دارویی و خانگی شقاق می توان طی یک هفته بهبود یافت. اما در مواقعی شقاق بهبود نمی یابد و بیش از دو هفته طول می کشد به آن شقاق مزمن می گوییم. در این واقع اگر یک روش درمانی جدی برای درمان شقاق در نظر گرفته نشود اسپاسم و زخم شقاق گسترش می یابد. به خصوص در مواقعی که اجابت مزاج خشک باشد با هر بار اجابت مزاج درد و اسپاسم تشدید خواهد شد.

3-تا چند وقت بعد از عمل شقاق ترشحات طبیعی است؟

اگر جراحی به روش سنتی و با تیغ یا کوتر انجام شده باشد تا حداقل 2 ماه مشاهده ترشحات بی رنگ طبیعی است. اما ترشحات چرکی و یا بد بو در هر مرحله از نقاهت بعد از عمل شقاق غیر طبیعی است و باید سریعا با پزشک مربوطه تماس بگیرید. توجه کنید که ترشحات بعد از جراحی با لیزر بسیار ناچیز است و به سرعت و کمتر از یک هفته بهبود می یابد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

157 دیدگاه برای “دوره نقاهت بعد از عمل شقاق

  1. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خسته نباشید من حدود 20 روزی میشه عمل فیستول با لیزر انجام دادم و درد و سوزش اصلا ندارم فقط میخواستم بدونم زخم بیرونی عمل چه مدت زمان میبره تا کامل بهبود پیدا کنه و به حالت عادی برگرده. و چند روز باید توی تشت بتادین بشینم مرسی اگه جواب بدید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تا زمان بهبودی کامل در تشت آب گرم بنشینید. میوه و سبزی زیاد میل کنید تا سریعتر زخم شما بهبود یابد. ویتامین ها و مینرال ها منجر به تسریع بهبودی زخم بعد از عمل جراحی فیستول می گردد. مدت زمان تقریبی بهبود زخم شما را جراح معالج تعیین خواهند نمود.

  2. Avatar photopariya گفت:

    سلام دکتر من فردا عمل لیزر فیشر دارم خیلی از بعدش میترسم که فردای اونروز به دستشویی برم چون۸روزه ک دسشویی نکردم بخاطر دردم بعد از لیزر فرداش میتونم به دسشویی برم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متخصص جراحی و لیزر قبل از لیزر شقاق شیاف بیزاکودیل تجویز می کنند تا روده و کانال مقعد کاملا تخلیه باشد و تا یک روز بعد از عمل نیازی به دفع مدفوع ندارید. اگر 8 روز است که اجابت مزاج نکرده اید باید توسط یک پرستار یا بهیار با تجربه تنقیه شوید.

  3. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام .من 8روز عمل فیشر با لیزر انجام دادم تا 4روز اجابت مزاج نداشتم و بعد در بیمارستان با مصرف شیاف و ملین بسختی دفع داشتم. الان هم ناحیه مقعدم متورم و درد دارم از پماد انتی هموریید بصورت خارجی استفاده میکنم چه راهکاری برایم دارید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما نباید عمل دفع بعد از لیزر شقاق را تا این حد به تاخیر می انداختید. همچنین نباید عمل دفع را در بیمارستان با زور زدن و ملین انجام میدادید و در این مواقع عمل تنقیه انجام می شود. تنها راهکاری که در حال حاضر به شما پیشنهاد می شود استفاده از ملین و پمادهای تجویزی توسط جراح معالج است. مراقب باشید که نه یبوست بگیرید و نه اسهال زیرا در هر دو حالت احتمال عود شقاق بالا خواهد بود.

  4. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید
    دکتر من الان حدود دو ماهه که دچار درد شدید موقع دفع هستم به طوری که اصلا نمیتونم بشینم حتی دیگه راه هم نمیتونم برم دکتر مراجعه کردم پماد دادن و توصیه در آب گرم نشستن اما بدتر شدم و بهتر نشدم دوباره مراجعه کردم گفتن عمل کنم ولی بعد گفتن کرونا هست هیچ بیمارستانی عمل رو قبول نمیکنه الان میخوام برم کرمان عمل لیزری کنم ولی میترسم به نظر شما عمل کنم؟ برگشت داره دکتر؟ مشکل یبوستمم تا حدی حل شده ولی حتی اگر مدفوع سفت هم نداشته باشم بازم درد دارم و امونمو بریده..

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت حضوری یا غیر حضوری بگیرید. کلینیک لیزر ما در ایام کرونا نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی کار می کند. شرایط ویزیت آنلاین را در اینجا مطالعه بفرمایید.

  5. Avatar photoمهرناز گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    دکتر جان من حدوده یک ماه ونیم هست که عمل فیشر به همراه لیزر و بوتاکس انجام دادم ولی دوران نقاهت سختی گذروندم ۲ بار تزریق بوتاکس برام انجام دادن بعد از عمل فقط یک هفته به صورت نرمال دستشویی رفتم و الان دوباره درد و گاهی اوقات خونریزی دارم دلیل از چی هستش و چرا خوب نشده هر جا مطلب میبینم همه میگن بعد از جراحی لیزر خیلی زود خوب میشن من بعد از ۳ نا ۴ هفته همچنان درد داشتم تا دوباره بوتاکس زدن برام الان حس میکنم از اول شروع شده به نظر شما چه راهی کمکم میکنه چون ایران زندگی نمیکنم و واقعأ درد عذاب آوری هست به مقدار زیاد آب میخورم و فیبر تو رژیمم هست دیگه نمیدونم باید چکار کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بیماران راه دور را هماهنگ بفرمایید. لیزر شقاق انواع مختلفی دارد و من نمیدانم لیزر شقاق شما با چه روشی انجام شده یا شرایط بیماری شما به چه شکل بوده است.

  6. Avatar photoزهرا آهنگر گفت:

    با سلام
    پدرم
    حدود ده روزه که عمل شقاق با تیغ انجام دادن عملشون سرپایی و بدون بستری بود بعد از عمل برای دفع بار اول نیاز به تنقیه پیدا کردن و چند روز بعد از آن با احساس فشار زیاد قبل از دفع مواجه شدن ولی اینبار بعد از دو روز درد و فشار زیاد عمل دفع انجام شد (بدون نیاز به تنقیه) دوباره بعد از دو روز احساس فشار شدید و درد مشاهده شد خواستم بدونم این فشار و درد بعد از عمل طبیعی است یا خیر از چه دارویی برای کاهش درد یا التهاب و یا اسپاسم استفاده کنند؟ ضمن اینکه دکتر ایشان متاسفانه ایران نیستن و پاسخگو نمی باشد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید و این موارد را نیز رعایت کنید. حتما رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و غذاهای سبک و مقوی میل کنند. آب و آبمیوه هر روز میل کنند و هر روز اجابت مزاج داشته باشند تا یبوست نگیرند. دقت کنید که از اجابت مزاج روزانه امتناع نکنند و تنقیه نیز توسط یک پرستار یا بهیار با تجربه انجام شود. اگر یبوست مزمن دارند حتما از شربت ملین استفاده کنند.

  7. Avatar photoمهرسام گفت:

    سلام خانم دکتر.من ۳ روز پیش عمل لیزر شقاق و هموروئید و تنگی رو پیش خودتون انجام دادم. فردای عمل احابت مزاج داشتم که خیلی سخت نبود ولی روز دوم خیلی درد ناک و با خونریزی بیشتری بود.کمی هم ابتدای دفع یبوست داشتم.با اینکه داروهای ملین و رژیم رو رعایت کردم.لطفا کمکم کنین.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام داروی ملین را در حدی مصرف کنید که نه یبوست داشته باشید و نه اسهال. برگه مراقبت های بعد از عمل که به شما داده شده است را با دقت مطالعه کنید و اگر مورد مبهمی بود حتما تماس بگیرید.

  8. Avatar photoمهرسام گفت:

    سلام خانم دکتر.من ۵ روز پیش جراحی لیزر شقاق و هموروئید و تنگی داشتم.شبا تو خواب باد روده ام بی اختیار دفع میشه تا صبح چند بار.ولی تو بیداری اینجوری نیستم.این وضعیت عادیه؟تا کی اینجوریم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام من شما را جراحی نکرده ام و از وضعیت شما اطلاع ندارم. در این مورد با جراح معالج خود مشورت کنید. غذاهای نفاخ میل نکنید.

  9. Avatar photoمهنام گفت:

    خانم دکتر تا چه مدت بعد از لیزر شقاق باید مراقبت های بعد از عمل شقاق را رعایت کنیم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تا زمانی که زخم شما کاملا بهبود یابد. همواره مراقب باشید که یبوست نگیرید.

  10. Avatar photoمینا گفت:

    سلام خانم دکتر من ۲۲ مرداد پیش خودتون عمل لیزر شقاق و هموروئید کردم.یه سوال راجع به بی اختیاری باد روده تو خواب داشتم میخواستم بدونم تا کی اینجوری میمونم؟ درست میشم دیگه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله درست میشه. از مصرف غذاهای نفاخ هم پرهیز کنید. شام را حداقل دو ساعت قبل از خواب میل کنید.

      1. Avatar photosh گفت:

        سلام خانم دکتر
        من حدود دوهفته است که عمل شقاق با لیزر انجام دادم ولی هنوز درد شدید دارم به طوری که درد مداوم دارم
        آیا این موضوع طبیعی است و اینکه مدت زمان بهبود چند روز است ؟
        ممنون

        1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست. به جراح معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

  11. Avatar photoنادیا گفت:

    سلام خانم دکتر.من بیمار خودتون هستم.درد در مقعد بعد از لیزر تا چند روز طبیعیه؟این درد در حالیه که یبوست ندارم ولی روزی سه تا ۴ بار اجابت مزاج نرم دارم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا شماره پرونده را بفرمایید. درد غیر قابل تحمل و طولانی مدت نباید داشته باشید و روزی سه تا 4 بار اجابت مزاج خیلی زیاد است. مگر بعد از عمل رژیم غذایی ارائه شده را رعایت نمی کنید؟ دقت کنید که هم یبوست و هم اسهال منجر به بروز درد و در نهایت خونریزی می شود.

  12. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام.دوره نقاهت بعد از جراحی سنتی ب روش اسفکترومی چند هفته میباشد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا 4 هفته می باشد. این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید.

  13. Avatar photoنادیا گفت:

    خانم دکتر من اگه دستور غذایی برگه رو رعایت کنم.یبوست میکنم.تو این چند روزه من اصلا برنج نخوردم.نونم خیلی کم صبحانه سنگگ میخورم.روزی سه بارم اجابت مزاج دارم حدودا.موقع دفع درد دارم حتی اگه نرم باشه.بعدشم درد دارم.فقط موقعی که تو لگن اب گرم هستم آرامم.یه ترشحات کرم رنگ غلیظ هم دارم.فکر میکنم عفونت .شماره پروندم —-

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      شما دیروز ویزیت شدین طبق دستورات اعلام شده مراقبت بفرمایید. رژیم غذایی ارائه شده پر فیبر است و منجر به یبوست نمی شود. به شدت از بروز یبوست جلوگیری کنید.

  14. Avatar photoRrr گفت:

    سلام
    حدود ۴۰ روز میشود که عمل شقاق ( با برش تیغه) انجام داده ام. خودمم بازیکن هستم
    میتونم از فردا فوتبال رو شروع کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بهتر است در این مورد با جراح معالج خود مشورت کنید. مسلما تمرینات سنگین را نباید به یکباره شروع کنید. آب به اندازه کافی بنوشید تا بر اثر تعریق دچار یبوست نشوید. زور نزنید و طولانی مدت سرپا نایستید.

  15. Avatar photoز.آ گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر.
    خانم دکتر بنده تیرماه عمل هموروئید انجام دادم الان دوماه از عمل میگذره ولی وقتی دستشویی میرم موقع خروج مدفوع درد وحشتناکی دارم.دکتر جراحم شیاف انتی هموروئید دادند و تا زمانیکه مصرف میکنم درد ندارم ولی وقتی دوره مصرف تموم میشه دوباره درد دارم.
    به نظر شما چه دارو یا پمادی مصرف کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید مراقب باشید که یبوست نگیرید و روزی 8 لیوان آب بنوشید. برای تجویز دارو حتما باید ویزیت شوید.

  16. Avatar photoسعید گفت:

    با سلام و خسته نباشید، مدتیه دچار شقاق شدم و هنگام اجابت دچار خونریزی میشدم، به پزشک مراجعه و پماد انتی هموروئید دادن، دو هفته استفاده کردم که تقریبا مشکل برطرف شد بصورت ظاهری ولی چند روز بعد قطع کردن انتی هموروئید مجدد علایم شقاق مشخص شد، بهبود شقاق با دارو معمولا چقدر طول میکشه و چند روز باید از پماد انتی هموروئید استفاده کنم، ایا نیاز به عمل جراحی داره؟
    با سپاس

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا طی 10 روز بیماری بهبود می یابد. برای تکرار دارو حتما مجدد به متخصص معالج مراجعه کنید و از تکرار دارو بیش از اندازه تجویز شده خودداری کنید.

  17. Avatar photoدیانا گفت:

    سلام در مورد عمل فیشر توضیح میدین؟بی هوشی داره موضعیه؟بعدش درد داره نداره؟خیلی ممنون.فردا عمل دارم لطفا جوابمو بدین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بستگی دارد که عمل جراحی شقاق شما با چه روشی انجام شود. اگر از لیزر شقاق استفاده کنید بی هوشی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می شود. بعد از عمل شقاق هم یا درد ندارید یا اگر دردی باشد بسیار جزئی است و با مسکن ساده قابل کنترل است.

  18. Avatar photoثمین گفت:

    سلام ، خسته نباشید ، من پنج روز عمل همورئید و شقاق با لیزر انجام دادم ، در روز یک تا دوبار اجابت مزاج دارم ، بدون خون ریزی ، اما بعد اجابت مزاج دارای سوزش آزار دهنده ای هستم .این سوزش عادیه؟ و اینو هم بگم که هر دفعه از زمان سوزش کمتر میشه .

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله طبیعی است. بهتر است بعد از اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. از مصرف غذاهای پرادویه و فلفل و فست فود به شدت پرهیز کنید.

  19. Avatar photoثمین گفت:

    بطور تقریبی تا چند روز دیگه این سوزش تموم میشه ؟

  20. Avatar photoثمین گفت:

    سلام خسته نباشید من ده روز عمل لیزر شقاق و هموریید باهم انجام دادم اما الان که داخل آیینه نگاه میکنم احساس میکنم یه ذره از همورییدم پیداست و همچنین دوتا باد کردگی دارم اطراف مقعدم ، ممکنه عود کرده باشه ؟ یا من حساس شدم ؟ بخدا دیگه نمیتونم درد عمل و تحمل کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      اگر با لیزر جراحی شده باشید بعد از 10 روز باید التهاب و ورم بعد از عمل فروکش کرده باشد. مراقبت های بعد از عمل هموروئید و شقاق را به درستی انجام دهید و از بروز یبوست جلوگیری کنید. ناحیه عمل را هم دست کاری نکنید و به ناحیه فشار نیاورید. به جراح معالج خود نیز به موقع مراجعه کنید.

  21. Avatar photoفرانک گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشین من نزدیک یکساله که جراحی شقاق داشتم و خداروشکر مشکل چندانی تا امروز نداشتم ولی امروز اجابت مزاجم سخت بود و رگه ای از خون تو مدفوعم دیدم یکمم سوزش دارم خیلی نگرانم چیکار باید بکنم؟ راهنماییم کنین خواهش میکنم ممکنه با یکبار اینطور شدن بازم شقاق بشم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به جراح معالج خود مراجعه کنید تا قبل از عود شقاق برای شما داروی مناسب تجویز کنند. کنترل یبوست و نشستن در لگن آب گرم فراموش نشود.

    2. Avatar photoنگین گفت:

      سلام خانم دکتر من حدودا سه هفتس که مشکل شقاق پیدا کردم و هنگام دفع خیلی درد دارم و در محل خود پیش متخصص جراح عمومی رفتم که گفتند باید جراحی کنم که نتونستم اونجا ازشون سوال کنم من نامزد هستم و رابطه مقعدی دارم
      ایا ممکنه بعد از عمل با نزدیکی جای بخیه هام باز بشن؟

      1. علت بروز شقاق شما همان رابطه مقعدی است و بیماری شما را تشدید می کند. بعد از جراحی نیز به هیچ عنوان نباید رابطه مقعدی داشته باشید زیرا بیماری شما مجدد عود می کند.

  22. Avatar photoJvd گفت:

    سلام من تازه عمل شقاق داشتم الان 3روزه ترشحات زرد رنگ در مقعد دارم طبیعیه یا نه اگه طبیعیه تا کی این ترشحات هست

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا طبیعی است اما برای ویزیت بعد از جراحی شقاق به موقع به جراح معالج مراجعه کنید تا وضعیت شما را زیر نظر داشته باشند. نشستن در لگن آب گرم بعد از هر اجابت مزاج را فراموش نکنید.

  23. Avatar photoحمید اف گفت:

    سلام خانم دکتر، من الان ۵ هفتس که جراحی هموروئید و شقاق رو با روش تیغ جراحی انجام دادم بعد از ۵ هفته هنوزم کمی درد و سوزش و گاهی اوقات خارش دارم تو این مدت هم معمولا روزی ۲ بار در لگن آب گرم نشستم و گاهی اوقات هنگام خروج باد معده حس میکنم یه ترشحات خیلی کمی ازم خارج میشه، خواستم بدونم چقد طول میکشه تا خوب بشم و این علایم از بین برود. ممنون از شما

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تمام جراحی های من با لیزر انجام می شود و من از جزئیات جراحی شما اطلاعی ندارم. برای ویزیت بعد از عمل به موقع به جراح معالج خود مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کنند.

  24. Avatar photoسحر گفت:

    خانم دکتر اگر من برای جراحی شقاق با لیزر بیام خدمت شما دوره نقاهتش چقدره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تمام بیماران فقط یک شب در منزل استراحت می کنند. بسته به این که وسعت بیماری شما چقدر باشد دوره نقاهت و بهبودی کامل بعد از لیزر شقاق بین 3 تا 7 روز خواهد بود.

      1. Avatar photoفائزه گفت:

        سلام خانم دکتر حدود یکماهه جراحی شقاق مزمن لیزری داشتم .حدود سه روزه دوباره سوزش مقعد و دفع سخت دارم .و دو. دهانه مقعدی هم همچنان حالت برآمده هست ؟ به نظرتون مشکل چیه و چکار کنم .متاسفانه دسترسی به جراح معالج ندارم چون در شهر ما نیستن .در شهر ما امکان حراجی لیزری نبود اجبارا رفتم جای دیگه.
        بعد اینکه دهانه مقعد به شکل اولیه خودش برمیگرده .جون حس می کنم یه چیز اضافی . برآمده .هستش.ممنون میشم جواب بدید

        1. سلام بعد از جراحی شقاق توصیه می شود بیمار تا دو ماه از شربت ملین استفاده کند و در لگن آب گرم بنشیند.

  25. Avatar photoمریم گفت:

    سلام.خسته نباشید.من دوسال پیش عمل شقاق مقعد را انجام دادم وتا الان خیلی خوب بودم.ولی هفته پیش واین هفته به خاطر یبوست لبه مقعدم سوزش داره وموقع مدفوع کردن خونریزی داشتم به نظر شما دوباره دچار شقاق شدم؟الان باید چیکار بکنم که دچار شقاق نشم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر یبوست مزمن شود و داروی مناسب مصرف نکنید احتمال عود شقاق بالا است. شربت ملین مصرف کنید و یبوست را کنترل کنید. برای دریافت دارو نیز سریعا به پزشک خود مراجعه بفرمایید.

  26. Avatar photoمحسن منصوری گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    بنده یک ماه پیش جراحی با لیزر داشتم
    تمامی داروهایی که با تجویز پزشک بوده رو استفاده کردم طبق دستور
    هنوز موقع دفع درد دارم و شدیدا نارحتی ایجاد میکنه برام
    دستورتون چیه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما با جراح معالج تماس بگیرید و از بروز یبوست جلوگیری کنید.

  27. Avatar photoنسیبه گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز و مهربان
    من حدود 8روزه عمل شقاق انجام دادم موقع نشستن و راه رفتن هیچ دردی ندارم ولی قبل و بعد اجابت مزاج دچار درد و تیر کشیدن در محل عمل میشم
    موقع اجابت، اول مدفوع سفت و بعد آن خیلی شل میشه و معده ام باد زیاد داره.آیا این درد و تیر کشیدن طبیعیه؟
    روزی یک بار اجابت دارم که بعد از آن در لگن آب گرم و بتادین مینشینم
    چه غذاهایی مصرف کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از محبت شما سپاسگزارم. مطلب مربوط به نقش تغذیه در درمان هموروئید و شقاق را در همین سایت مطالعه بفرمایید. اگر بر اثر مصرف میوه و برخی فیبرها دچار نفخ می شوید از شربت ملین استفاده کنید. مطلب درمان یبوست و پاکسازی روده را نیز در همین سایت مطالعه کنید.

  28. Avatar photoجواد گفت:

    سلام دکتر من الان حدود دو هفته هست که عمل جراحی شقاق داشتم بیرون زدگی هم داشتم خوب شده بودم که الان هموروئید خارجیم عود کرده چکارکنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ابتدا با جراح خود تماس بگیرید تا بعد از ویزیت برای شما دارو تجویز کنند. مراقب باشید یبوست نگیرید. اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید. بعد از هر اجابت مزاج نیز در لگن آب گرم بنشینید.

  29. Avatar photoماهی گفت:

    سلام.وقت بخیر.من ۳روز پیش با لیزر عمل فیشر انجام دادم.۲تاش که عمیق تر بودن هیچ درد و خارشی ندارن ولی یکیش که سطحی تر بود هنوز سوزش داره و انگار هیچ تغییری نسبت ب قبل از عمل نکرده،ایا ممکنه دکترم این فیشرو ندیده باشه و عملش نکرده باشه؟چون رو دیواره ی بالایی مقعدم بود.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام من شما را معاینه نکرده ام با جراح معالج تماس بگیرید یا از مطب وقت ویزیت بگیرید. گاهی جراح تشخیص می دهد وسعت عمل را کاهش دهد و برای درمان بخش های سطحی زخم دارو تجویز کند. استفاده از شربت ملین برای جلوگیری از یبوست را فراموش نکنید.

  30. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام وقت بخیر
    خانم دکتر اگر بعد از یک ماه ازعمل درد باقی بماند علاوه بر استفاده داروهای ملین و پروبیوتیکها
    لازم است مانومنتری انجام بسه
    بنده با پزشکم صحبت کردم به من گفتن باید از آنتی فیشر استفاده کنم و اگر مشکل باقی ماند از مانو متری استفاده کنند
    راهتمایی بفرمایید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید ویزیت شوید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید

  31. Avatar photoسحر گفت:

    سلام دکتر من از ناحیه پشت خیلی بهم فشار میاد ودرد دارم دردش میزنه به کل زیر شکمم ولی ببهشید اصلا موقع اجابت مزاج درد نداشتم انگار داخلی فقط دردمیکنه یه کم هم از پشت بیرون هست مفاصلم این چی هست دکتر ماماییم گفت شقاقه درسته؟

    1. سلام شما باید به یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه مراجعه کنید. دکتر مامایی نمی تواند به شما در این مورد کمکی کند. اگر در ناحیه مقعد مشکلی ندارید و تنها درد را در ناحیه شکمی احساس می کنید لازم است به متخصص گوارش مراجعه کنید. در صورتی که مشکل شقاق باشد باید به متخصص جراحی مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز کنند. اگر بهبود نیافتید لیزر شقاق به شما پیشنهاد خواهد شد.

  32. Avatar photoسحر گفت:

    خیلی از عملش میترسم بیهوش میکنن برای لیزر هم یا درد داره موقع جراحی

    1. لیزر شقاق تحت بی حسی موضعی و بدون درد و خونریزی انجام می شود و عوارض عمل جراحی شقاق با تیغ و کوتر را ندارد.

  33. Avatar photoزینب شعبانی گفت:

    سلام دکتر همسرم عمل همورویید و فیشر و تنگی کانال آنال رو همزمان براشون انجام دادن و اینکه چندتا بخیه هم در قسمت مقعد زده شده، دو روزه از عملشون میگدره و درد خیلیی شدیدی دارن ک با مسکن هایی هم تجویز شده اروم نمیشه باید چکار کنیم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به جراح معالج مراجعه کنید تا مطمئن شوید که محل بخیه ها عفونت نکرده باشد. دقت کنید که اجابت مزاج نرم داشته باشند و بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینند. داروهای مسکن معمولا یبوست زا می باشند بنابراین استفاده از شربت ملین برای درمان یبوست فراموش نشود.

  34. Avatar photoروستا گفت:

    عالی هست.

  35. Avatar photoخانم قمری گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من مهرماه امسال به علت فیشر
    و فیشرکتومی و لترال اسفنکروتومی عضله داخلی مقعد با لیزر co2 عمل جراحی قرار گرفتم ، متاسفانه بعد از 3 ماه یبوست شدم و دوباره درد و زخمم برگشته و چون ایران نیستم دسترسی به دکتر ندارم، پماد آنتی فیشر هم استفاده کردم در لگن اب هم می شینم اما جای زخمش خوب نمیشه لطفا اگر امکان داری راهنمایی بفرمایید؟

    1. سلام حتما یبوست را درمان کنید و برای گرفتن داروی مناسب سریعا به یک جراح عمومی یا general surgeon در کشوری که هستید مراجعه کنید. اگر به پزشک دسترسی ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. در ضمن اگر یبوست شدید دارید و با غذای پرفیبر درمان نمی شود می توانید موقتا از شربت ملین نیز استفاده کنید. اگر به موقع اقدام کنید دچار عود شقاق نخواهید شد.

  36. Avatar photoجاوید گفت:

    سلام
    دکتر من یک هفته است عمل شقاق انجام داده ام زخم من فقط بقیه شده اند دکتر هیج جراحی دیگری انجام نداده اند و در اطراف مقعد من برجستگی عود کرده اند آیا خوب خواهم شد؟

    1. سلام باید معاینه شوید. از توضیحات شما اطلاعات دقیقی به دست نمی آید. در نظر داشته باشید که جراحی شقاق با تیغ و کوتر دوره نقاهت بسیار طولانی دارد و طی یک هفته بهبود نمی یابید.

  37. Avatar photoامیر گفت:

    با سلام
    دکتر من 20 روز هست ک عمل فیشر و بواسیر کردم طی این 20 روز خون ریزی خیلی کم بود. اما الان خون ریزی شدید بعد از مدفوع دارم.مقعدم مایع زرد زنگ از داخلش میاد بیرون. پیش دکتر رفتم گفت یکی دوتا قرص نوشت و گفت مرتب اون ناحیه رو بشور الان بازم خونریزی شدید دارم. چکار کنم

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  38. Avatar photoامیر گفت:

    چند روز پیش مراجعه کردم.گفت 10 روز دیگ ییا
    علت چیه

    1. ویزیت های بعد از عمل شقاق را به طور منظم و طبق دستور پزشک پی گیری کنید تا اگر کوچکترین تغییری در روند بهبودی صورت گرفت پزشک معالج اقدامات لازم را انجام دهید و توصیه های لازم را به شما گوشزد نماید.

  39. Avatar photoامیر گفت:

    با سلام
    من 20 روز هست ک عمل فیشر و بواسیر کردم الان بعد 20 روز عونت زرد زنگ خارج میشه و خونریزی شدید دارم بعد مدفوع. الان چند روز هست ک موقع تخلیه باد معده خون میاد.چکار کنم

    1. سلام حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند. اگر به ایشان دسترسی ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید.

  40. Avatar photoامی گفت:

    سلام خانم دکتر
    یک ماه عمل بواسیر و شقاق کردم.هنگامی ک مدفوع میکنم احساس درد دارم.خونریزی شدید هم دارم.علتش چیه. برا درمان چکار کنم

    1. سلام حتما یبوست دارید. از شربت ملین استفاده کنید و حتما به جراح معالج نیز مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز کنند.

  41. Avatar photoامیررضا گفت:

    سلام من 5روز پیش عمل لیزری شقاق انجام دادم شرشحات مایع و بدبویی دارم طبیعیه یا عفونت کرده؟

    1. سلام احتمالا عفونت کرده است. به جراح معالج خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند.

  42. Avatar photoسارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    5 ذوزه عمل شقاق و همورویید انحام دادم و متاسفانه هنوزم موقع دفع دچار خونریزیه قطره ای میشم.. میخواستم بدونم استفاده از امپول یا قرص ویتامین کا کمکی به کاهش خونریزی میکنه

    1. سلام خونریزی در حد یکی دو قطره طبیعی است. این آمپول را بدون تجویز پزشک نمی توانید مصرف کنید.

  43. Avatar photoبهروز گفت:

    سلام دکتر من شهرستانم وقتی اسم مقعد شقاق میاد لرز میگیرم اینجا دکتر خوب نیست خبری ازلیزرهم نیست من به هردری زدم جز عمل چون عمل باتیغ خودکشیه خودم توخونه باداروهای طب سنتی وپمادها تاحدودی آرام میکنم هزینه لیزر چقدر هست بایک بار لیزر واقعا دگه شقاق نمیگیریم؟

    1. سلام از خود درمانی پرهیز کنید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی به شما اعلام خواهد شد. اگر برای درمان شقاق به موقع و به جا اقدام شود دیگر نیازی به جراحی یا لیزر نخواهد بود.

  44. Avatar photoداریوش گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر من عملف اسفنکترومی شقاق و هموروئید داشتم هنوز بعد از گذشت نزدیک به دو ماه موقع دفع درد دارم البته دکترم سیلاکس تجویز کرده بود بعد از عمل که مدتی مصرف کردم بعد با مشورت دکتر دیگری سیلاکس رو قطع کردم و موسیلیوم مصرف کردم دردم کاهش داشت اما رفع نشده کامل اما مشکل اصلی من اینه که پشت زانوی چپم انگار ضعیف شده و وقتی بلند میشم کامل باز نمیشه تا وقتی یکم راه برم بعد که کامل هم باز میشه بازم درد داره اما دردش غیر قابل تحمل نیست میخواستم ببینم طبیعی آیا مشکلات من ؟

    1. سلام مشکل اجابت مزاج را با یک متخصص گوارش پی گیری کنید. تا زمان برطرف شدن کامل یبوست حتما پی گیر درمان اصولی یبوست باشید. مثل زانو درد شما ارتباطی با عمل جراحی شقاق و هموروئید ندارد و لازم است به یک متخصص ارتوپد زانو مراجعه کنید.

  45. Avatar photoمریم گفت:

    سلام وقت بخیر.من عمل فیشر دیروز انجام دادم با جراحی .و مقعدم گوشت اضافه داشته و دکتر گوشت اضافه هارو برداشته اما از شکل طبیعی در اومده و یه حالتی شده .احساس میکنم خیلی مقعدم تنگ شده و نمیتونم براحتی دفع داشته باشم و ترشحات هم دارم .میترسم ب خودم فشار بیارم بهیه هام پاره بشن .چکار کنم؟ تو دوره ی پریودیم چطوری مراقبت کنم؟ بعداز چ مدتی جای بخیه ها خوب میشه و دوباره و حالت اولیه برمیگرده؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. درضمن غذای پرفیبر میل کنید که حجم مدفوع شما کم نباشد و هر روز به طور منظم اجابت مزاج داشته باشید. اگر ناحیه عمل عفونت کرده باشد درد شدیدی را تجربه خواهید کرد. در دوران قاعدگی مراقب باشید که پد بهداشتی را در فواصل کوتاهی تعویض کنید و ناحیه را با شامپو بچه هر روز بشویید و خشک و تمیز نگهدارید. موقع خشک کردن از دستمال زبر استفاده نکنید و به آرامی خشک کنید.

  46. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر من ۶ روز عمل شقاق به صورت سنتی انجام دادم هنوز درد وخونریزی دارم چقدر طول میکشه تا خوب شم

    1. سلام معمولا این وضعیت طبیعی است و ممکن است تا دو ماه ادامه داشته باشد. حتما از شربت ملین استفاده کنید که یبوست نگیرید و هر روز اجابت مزاج داشته باشید. درضمن فیبر غذایی را افزایش دهید که حجم مدفوع شما مناسب باشد که دچار عارضه تنگی مقعد بعد از عمل جراحی شقاق نشوید.

  47. Avatar photoثریا گفت:

    سلام حانم دکتر . وقتتون بخیر . ببخشید من حدود ۸ روز هست که عمل شقاق انجام دادم . مثل که زخمم هم تقریبا بزرگ بوده و دوجا هم بوده .. دردی خیلی بعد از عمل نداشتم . حتی از مسکن هم استفاده نکردم .. بعد از یک هفته که رفتم دکتر . گفتن دیگه تشت آب و بتادین لازم نیست . فقط با شامپو بچه بشور و از پاماد لیدوکائین اچ استفاده کن و باند بذار ..موقع اجابت مزاج یک مقدار یک قسمتی که حالا نمیدونم تو زخم هست یا نه سوزش دارم .. آیا این عادی هست ؟ خوب میشه ؟ و اینکه هنوز هم وقتی باند میزارم خون آب میاد .. آیا اینا درست میشه ؟ تا چه مدت عادی هست این سوزش و خون اومدن ؟

    1. سلام این مورد را با جراح معالج خود چک کنید. اگر باند به ناحیه چسبیده است آن را با زور جدا نکنید. کمی در لگن آب بنشینید تا به نرمی جدا شود.

  48. Avatar photoگلچهره گفت:

    سلام. من الان چند سال شده دچار خارش مقعد هستم که قبل اجابت مزاج وبعد ان خارش بیشتر میشود. گاهی اوقات احساس دفع ادرار میکنم درحالی که اینطور نیست.و خارش شبها شدت داره
    به دکتر مراجعه کردم آزمایشاتی انجام دادم گفتن از وجود انگل نیس مقداری دارو تجویز کردن ولی بهبودی حاصل نشد
    خارش خارجی هست ودهانه مقعد متورم گاهی اوقات خشک وزبر و گاهی مرطوب
    باید چیکار کنم خانم دکتر

    1. سلام ممکن است به هموروئید و شقاق مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. غذای پرفیبر و بدون ادویه میل کنید. روزانه 10 لیوان آب بنوشید.

  49. Avatar photoگلچهره گفت:

    سلام. من الان چند سال شده دچار خارش مقعد هستم که قبل اجابت مزاج وبعد ان خارش بیشتر میشود. گاهی اوقات احساس دفع ادرار میکنم درحالی که اینطور نیست.و خارش شبها شدت داره به دکتر مراجعه کردم آزمایشاتی انجام دادم گفتن از وجود انگل نیس مقداری دارو تجویز کردن ولی بهبودی حاصل نشد خارش خارجی هست ودهانه مقعد متورم گاهی اوقات خشک وزبر و گاهی مرطوب باید چیکار کنم خانم دکتر

    1. سلام ممکن است دچار آلودگی قارچی شده باشید و یا دیگر بیماری های مقعد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه علت بیماری تشخیص داده می شود.

  50. Avatar photoعلی گفت:

    سلام بنده عمل شقاق و همورویید با لیزر انجام دادم و گفتن هر دوش رو لیزر کردن، اما الان با وجود گذشت دو هفته خونریزی بعد از دفع افزایش یافته و حدود 10 قطره است، البته گاهی اوقات خونریزی میکند و گاهی اوقات نه! و گاهی اوقات هم بسیار کم است، میخواستم بدونم این خونریزی ها که افزایش هم داشته اونم بعد از دو هفته طبیعیه؟ احساس عبور جسم تیز هم وجود دارد… جراح معاینه کردن و گفتن طبیعیه خونریزی و زخم رو به بهبود هست!

    1. سلام احتمالا یبوست یا اسهال دارید. این وضعیت طبیعی نیست و باید پی گیری شود.

  51. Avatar photoکامبیز گفت:

    سلام، آیا وجود مقداری خونریزی و درد دو ماه پس از عمل جراحی با لیزر طبیعی است؟؟ و این که چند بار دفع در هفته یبوست هست؟

    1. سلام خیر طبیعی نیست. شما باید هر روز عمل دفع را بدون یبوست و اسهال انجام دهید. به جراح معالج خود مراجعه کنید تا بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز کنند. رژیم غذایی پرفیبر و مصرف مایعات را هم فراموش نکنید.

  52. Avatar photoال گفت:

    سلام دکتر
    من چهار روزه جراحی فیشر-هموروئید انجام دادم و گاها مقدار کمی خونریزی دارم،پزشکم گفته تا یک ماه عادیه…
    درد زیادی ندارم ولی گاها موقع دفع کمی خونریزی دارم
    واقعا این نرماله؟

    1. بله خونریزی در حد یک قطره عادی است. فقط مراقب باشید یبوست و اسهال نگیرید. در این صورت خونریزی می تواند نشانه آسیب به بافت مقعد بر اثر اجابت مزاج غیرطبیعی باشد.

  53. Avatar photoپری گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید من شقاق مقعد دارم خیلی درد دارم برام شیاف و پماد دکتر تجویز کرده و قرص سی لاکس ولی باز هم انگار خورده شیشه هس خیلی درد دارم و اذییت میشم میخوام جراحی کنم و میخواستم بپرسم بعد چند مدت دیگه میتونم باردار شم

    1. بعد از بهبودی کامل زخم شقاق می توانید نسبت به بارداری اقدام نمایید. علت بروز شقاق را نیز برطرف کنید که بعد از جراحی نیز مجدد دچار عود نشوید. برای کاهش عوارض و نقاهت بعد از جراحی شقاق توصیه می کنم لیزر شقاق با لیزر پرتوان و توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر را انجام دهید.

  54. Avatar photoپری گفت:

    سلام خسته نباشید من شقاق مقعد دارم دکتر هم رفتم ولی خوب نشدم و خیلی سخت به سرویس میرم برام پماد و شیاف تجویز کردن ولی اصلا خوب نشدم و عرص س لاکس هم دادن من وقتی از اون قرص خیلی انداختم الان خودم طبیعی نمیتونم به سرویس بروم و اذییت میشم و میخواستم بگم میتونم عمل کنم آیا و بعد عمل میتونم باردار شوم و بعد چن وقته دیگه باید باردار شم ممنون میسم راهنماییم کنین خانم دکتر

    1. سلام شما ابتدا باید نزد یک متخصص تغذیه و گوارش وضعیت یبوست و اجابت مزاج خشک را درمان کنید. همچنین جراحی یا لیزر را هم در صورت نیاز انجام دهید. بعد از بهبودی کامل می توانید نسبت به بارداری اقدام نمایید. در غیر این صورت در دوران بارداری بیماری شقاق شما تشدید می شود و درد و سختی زیادی را متحمل می شوید.

  55. Avatar photoماجده گفت:

    سلام روز بخیر
    من ۲روزه عمل لیزر شقاق و بواسیر انجام دادم، موقع دفع درد و سوزش ندارم ولی بلافاصله بعد دفع سوزش و درد شدید سراغم میاد،آیا طبیعیه؟ و چقدر طول می‌کشه خوب بشه؟

    1. اگر یبوست یا اسهال دارید طبیعی نیست و لازم است از جراح معالج دارو دریافت کنید. اما اگر یبوست ندارید و درد و سوزش جزئی دارید طی چند روز آینده بهبود می یابید و جای نگرانی نیست.

      1. Avatar photoماجده گفت:

        سلام،خیر یبوست و اسهال ندارم
        ولی بعد از دفع سوزش خیلی زیاد دارم که نمیتونم راه برم و حتما بعدش باید دراز بکشم و کمپرس آب گرم بذارم

  56. Avatar photoفریبا گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من هفته ی پیش عمل شقاق با کوتر انجام دادم
    هروز دفع دارم یبوست نیستم در ضمن گوشت اضافه داشتم اونم برداشته شد خدارو شکر خونریزی ندارم درد ناچیزی دارم اما سوزش زیاد دارم
    روزی سه بار ازلگن اب گرم استفاده میکنم مرتب مایعات و غذاهای آبکی مصرف میکنم
    بنظر شما باید تا کی این روال رو ادامه بدم؟بعداز چه مدتی خوب خوب میشم؟حداقل چه مدته دیگه کامل درمان میشم و سوزشم از بین میره؟

    1. سلام در جراحی با کوتر معمولا بیماران سوزش را تا 2 ماه گزارش می کنند زیرا با کوتر بافت ناحیه سوزانده می شود و برخلاف لیزر پرتوان برش و ترمیم همزمان صورت نمی گیرد. تا بهبودی کامل با جراح معالج خود در ارتباط باشید و هر روز در لگن آب گرم بنشینید.

      1. Avatar photoفریبا گفت:

        سلام خانم دکتر خسته نباشید
        من دو هفته اس عمل فیشر با کوتر انجام دادم
        متاسفانه امروز یبوست شدیدی داشتم تا حالا خون نداشتم ولی امروز بعداز دفع خون داشتم خیلی ترسیدم آیا دوباره اون ناحیه آسیب دیده؟باید چیکار کنم خیلی نگرانم
        دکترم میگه تا دو ماه خونریزی طبیعیه و باید یبوست نشم

        1. با توجه به این که خونریزی بر اثر یبوست بروز کرده است توصیه می کنم از جراح معالج خود داروی مناسب دریافت کنید و هر روز در لگن آب گرم بنشینید. خونریزی در حد یک قطره تا دو ماه طبیعی است.

    2. Avatar photoسارا گفت:

      سلام .منم همین مشکل دارم.ایا مشکل شما برطرف شد؟

  57. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام دکتر من ۸ روز عمل فیشر و همورید ا سنتی نجام دادم الان دو روزه خون ریزی دارم امروز خون ریزی خیلی زیاد بود خون تیره الان نگران باشم یا نه

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  58. Avatar photoدارابی گفت:

    سلام. خانم دکتر من هم بواسیر داشتم هم شقاق دکتر فقط شقاق لیزر کردن گفتن برو سه ماه دیگه بیا بواسیر لیزر کنیم ولی الان نزدیگ دوماه لیزر شقاق کردم هنوزم درد دارم بعضی موقع هم یخورده ترشحات بد بو دارم نمدونم الان چیگار کنم دکتر میرم میگه اول باید زخم شقاق خوب بشه بعد بواسیر لیزر کنم الان دوماه لیزر شقاق که میگن بعد دو هفته خوب میشه من هنوز خوب نشدم هم زمان نمیشه هم شقاق لیزر کرد هم بواسیر رو؟

    1. من شما را معاینه نکرده ام و علت به تاخیر انداختن جراحی هموروئید توسط جراح شما را نمی دانم.

  59. Avatar photoعلی گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید دکتر من ۹ روزی میشه ک عمل جراحی تو بیمارستان پیش دکتر جراح انجام دادم دکترم رفت مرخصی
    چنتا سوال داشتم
    ۱.تا کی داخل آب گرم و بتادین بشینم؟
    ۲.کی میتونم برم سر کار چون کارم تو ماشینه باید رانندگی کنم زورم باید بزنم چون باید بار بزنم و خالی کنم

    1. سلام اگر جراحی شما بدون لیزر و به روش سنتی انجام شده است لازم است دو ماه استراحت کنید و تا بهبودی کامل زخم جراحی در لگن آب گرم بنشینید و به ناحیه فشار نیاورید.

  60. Avatar photoحسینی گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود یکماه پیش جراحی شقاق مزمن داشتم .چند رو پیش دوباره خون داشتم و سورش و دفع سخت و ناقص ، به نظرتون چکار کنم .جراحی در شهر دیگه بوده و دسترسی به پزشک ندارم .ممنون میشم پاسخ بدید .

    1. از شربت ملین استفاده کنید و تا بهبودی وضعیت اجابت مزاج تحت نظر متخصص تغذیه و گوارش باشید.

  61. Avatar photoاسما گفت:

    سلام دکتر جان. بنده 50روز هست که عکل شقاق با لیزر انجام دادم ولی هنوز درد دارم موقع راه رفتن یا نشستن.
    باید چیکار بکنم؟

    1. اجابت مزاج نرم داشته باشید و هر روز در لگن آب گرم بنشینید. به یک جراح ماهر در زمینه لیزر شقاق نیز مراجعه بفرمایید.

  62. Avatar photoناشناس گفت:

    با سلام بنده ۴ روز پیش جراحی لیزر شقاق انجام دادم که دو روز اول خونریزی و درد زیاد بود بعد از گذشت دو روز الان یه ضایعه جوش مانند که از اون خون میاد ایجاد شده و بعد از دفع تو این دو روز اخیر خیلی زیاد شده ولی الان مهمترین مشکل این که اولا بی اختیار یه مقدار خون با ترشحات کم میاد ولی مداوم میاد هر چند ساعت پاک میکنم و با آبگرم و بتادین ضد عفونی میکنم ولی به نظرتون اون ضایعه میره خودش؟یکی هم اینکه اون ترشحات عادی هست یا باید ؟

    1. احتمالا دچار آبسه و عفونت شده اید. حتما با جراح خود در ارتباط باشید.

  63. Avatar photoک کریمی گفت:

    سلام وقت بخیر من ۵ماهه عمل شقاق وهموروئیدانجام دادم بشدت بادشکم دارم و تازگیا خون هم میبینم

    1. حتما از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب دریافت کنید و از جراح معالج خود نیاز داروی مناسب دریافت کنید.

  64. Avatar photoحبیب گفت:

    سلام خانم دکتر
    من پنج روزه عمل لیزر شقاق انجام دادم
    از همون روز اول یه برش بالای مقعدم بود الان باز شده زخمش. امروز یه وسیله سنگین بلند کردم احتمال داره از اون باشه؟ بعد خودش خوب میشه؟ یا باید برم دکتر چون من تهران عمل کردم الان زاهدانم نمیتونم برم مطب دکترم

    1. با جراح معالج خود تماس بگیرید. احتمالا نیاز است که برای شما کرم ترمیم کننده تجویز کنند.

  65. Avatar photoNIMA گفت:

    سلام خانوم دکترخسته نباشیدیک ماهه پیش شقاق گرفتم ابسه هم کرده بود درابادان لیزرکردم خوب بودم ولی بعدچندروز ب علت مدفوع سفت زخمم بازشد و بعدچندروز فیستول گرفتم فیستولم پوکیدوالان بهتره ولی شقاقم هنوزهمونه میخاستم بدونم میتونم بیام تهران واسه لیزرمجددشقاقم واینکه واسه باره دوم لیزرش کنم مشکلی واسم پیش نمیادممنون میشم پاسخ بدید

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و ارسال جواب ام آر ای مسیرهای فیستول تشخیص قطعی و امکان جراحی با لیزر به شما اعلام می شود.

  66. Avatar photoم گفت:

    با سلام و تشکر
    بسیار خوشم آمد از پاسخ‌گویی خانم دکتر و صبوری که در پاسخ دادن به خرج دادن
    من ده روز هست به این بیماری مبتلا شدم و فقط پماد انتی هیمورویید استفاده میکنم ولی همچنان پردو تورم و سوزش دارم بدون خونریزی
    آیا باید عمل نمایم چون دیابت دارم از عمل هم میترسم و دوره درمان بعداز آن ،ولی درد هم امانم بریده و زندگیم مختل شده نمیدونم چکار کنم خانم دکتر ؟

    1. اگر نیاز به جراحی باشد من جراحی با لیزر پرتوان را توصیه می کنم. نزد جراح لیزری که این جراحی را تضمینی و در یک جلسه انجام دهند. قبل از اقدام به لیزر شقاق توصیه می کنم یک دوره 10 روزه داروی قوی از متخصص ماهر بگیرید. رژیم غذایی را هم نزد یک متخصص تغذیه اصلاح کنید. نشستن در لگن آب گرم به خصوص بعد از دفع مدفوع به کاهش التهاب و تورم بسیار کمک می کند.

  67. Avatar photoالناز گفت:

    سلام خدمت دکتر عزیز، ببخشید من 5روزی میشه جراحی بواسیر با لیزر انجام دادم،
    سوالم اینه اون توده ها همچنان بیرون از مقعد هستند، آیا اونا برطرف میشه یا نه؟ ۲تا توده بیرون زدگی

    1. این مورد را از جراح معالج خود بپرسید.

  68. Avatar photoنیلی گفت:

    سلام دکتر من روز دوم عملم یبوست گرفتم با زور دفع کردم ایا ممکنه شقاقم عود کنه؟ از کجا باید بفهمم ؟

    1. یک کرم ترمیم کننده قوی از جراح معالج خود بگیرید و مراقب باشید مجدد یبوست نگیرید. اگر به موقع اقدام کنید شقاق شما عود نخواهد کرد.

  69. Avatar photoماریا گفت:

    سلام دکتر پوزیشن خواب بعد عمل جراحی با لیزر به چه صورته؟و آیا یکم خونریزی بعد عمل طبیعیه؟

    1. بهتر است به پهلو بخوابید و به ناحیه عمل فشار نیاورید. خونریزی در حد چند قطره به خصوص بعد از هر اجابت مزاج طبیعی است.

  70. Avatar photoجمیله گفت:

    سلام خانم دکتر
    آیا بعد از عمل جراحی شقاق با لیزر برای رفع یبوست می توان از شیاف گلیسیرین استفاده کرد؟ از شیافهای دیگه چطور؟

    1. بدون هماهنگی جراح معالج خود هیچ گونه دارو و شیافی را استفاده نکنید. بهتر است از شربت ملین استفاده کنید.

  71. Avatar photoسعید گفت:

    سلام
    دکتر آیا بعد از عمل شقاق به صورت لیزری نیاز به پانسمان در خانه می باشد یا خیر

    1. روش لیزر شقاق من پانسمان و فتیله و غیره ندارد.

  72. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر من یک هفته است عمل شقاق انجام دادم بعد از سرویس بهداشتی یکم عضله مقعدم سفت میشه ولی درد کمی دارم بعد از چند دقیقه درد کامل میره و شروع میکنه خارش بنظرتون چیکار کنم ایا طبیعیه. یبوست هم برطرف کردم لطفا راهنمایی کنید

    1. بعد از دفع مدفوع از لگن آب گرم برای مدت 10 دقیقه استفاده کنید. اسهال و یبوست نشوید.

  73. Avatar photoماهان گفت:

    سلام دکتر ۱ هفته بعد عمل فیشر یک زائده گوشتی کوچک و یک حالت توده یک بند انگشتی یک طرف مقعد همراه با درد دارم نشانه چیه دکتر
    ممنون

    1. به احتمال زیاد التهاب بعد از عمل جراحی شقاق می باشد و ممکن است تا دو ماه بهبودی شما طول بکشد. طی این مدت با جراح معالج خود در ارتباط باشید و مراقبت های خانگی را به درستی انجام دهید.

  74. Avatar photoشهاب گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من ۱۳ روزه لیزر فیشر و هموروئید کردم
    همچنان موقع اجابت مزاج به شدت درد دارم
    گاهی تا ساعت ها بعدش درد زیادی رو تحمل میکنم
    مسکن هم جواب نمیده
    تمام نکات رو رعایت کردم آنتی بیوتیک مصرف میکنم محل مورد نظر رو طبق گفته پزشک بعد اجابت مزاج با شامپو بچه می‌شورم مطمئنم عفونت نکرده
    پماد هیدروکورتیزون + لیدوکائین+ زینک رو هر ۱۲ ساعت میزنم
    فقط هم دارم میوه و سبزیجات و سوپ و مایعات میخورم

    آیا این میزان دردی که بعد از ۱۳ روز دارم تحمل میکنم طبیعیه؟؟
    تو رو خدا جواب بدین مرگ رو دارم زندگی میکنم😭

    1. مصرف آنتی بیوتیک منجر به خشکی مدفوع می شود. بنابراین با نظر پزشک معالج یا آنتی بیوتیک را قطع کنید یا مقدار مصرف ملین و آب و سبزیجات را افزایش دهید. درضمن لیدوکائین اگر مدت طولانی روی پوست بماند منجر به حساس و نازک شدن پوست می شود. بنابراین فقط قبل از اجابت مزاج از آن استفاده کنید و سپس به خوبی شستوشو دهید. در صورت امکان اصلا از لیدوکائین استفاده نکنید که پوست و زخم جراحی تحریک نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *