غده و توده های بدن

غده چربی یا لیپوم چیست

غده چربی یا لیپوم چیست

لیپوم یک توده چربی است که به آهستگی رشد می کند و اغلب در بافت های نرم بدن بین پوست و لایه عضلانی زیرین قرار دارد. لیپوم، حالت خمیری سفت دارد اما به لمس حساس نیست و با اندکی فشار انگشت به راحتی حرکت می کند. لیپوم ها معمولاً در سنین میانسالی تشخیص داده می شوند. بعضی از افراد بیش از یک لیپوم دارند. این توده ها بعضا بر اثر ترشح نامنظم یا بیش از اندازه غدد سباسه چربی پوست ایجاد می شوند. معمولا غدد چربی زیر پوست سر به این دلیل بروز می کنند.

مشخصات غده چربی یا لیپوم چیست

غده چربی یا لیپوم یکی از شایع ترین تومورها است که در زیر پوست ایجاد می شود. حدود 2 نفر از هر 1000 نفر دارای لیپوم یا غده چربی است. اگرچه به عنوان تومور طبقه بندی می شود، اما توده سرطانی نیست و معمولاً بی خطر است.

تشخیص غده چربی

لیپوم ممکن است در هر نقطه ای از بدن رخ دهد. بعضی از ویژگیهای لیپوم یا غده چربی عبارتند از:

  • لیپوم دقیقا در زیر پوست قرار دارد و بی رنگ است.
  • اغلب در گردن، شانه ها، کمر، شکم، بازوها و ران ها دیده می شوند.
  • به طور کلی اندازه لیپوم یا غده چربی کوچک است. قطر لیپوم معمولا کمتر از 2 اینچ (5 سانتی متر) است، اما ممکن است همچنان رشد کند.
  • گاهی اوقات دردناک است. توده غده چربی در صورت رشد و فشار بر اعصاب مجاور یا در صورت داشتن عروق خونی زیاد دردناک می شود.

روش های تشخیص غده چربی یا لیپوم

غده چربی یا لیپوم یک بیماری خطرناک نیست و به ندرت جدی می شود. اما اگر در هر نقطه از بدن خود متوجه برآمدگی یا تورم شدید، به متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا بررسی دقیق انجام شود. غده چربی معمولاً با معاینه فیزیکی قابل تشخیص می باشد. پزشک با معاینه و انجام آزمایشات می تواند بگوید که آیا توده چربی شما لیپوم و بی‌ضرر است یا اینکه نیاز به انجام بررسی‌ های بیشتر و درمان خاصی دارد.

ممکن است توده چربی لیپوم نباشد و نوعی سرطان به نام لیپوسارکوما باشد که به سرعت رشد می کند و می تواند دردناک باشد. اگر متخصص جراحی به این بیماری مشکوک باشد، آزمایشات بیشتری را توصیه می کند. بنابراین ممکن است برای تایید تشخیص نیاز به بیوپسی باشد که در آن نمونه کوچکی از بافت برداشته شود و زیر میکروسکوپ بررسی می شود. آزمایش هایی مانند اشعه ایکس، سی تی اسکن و MRI نیز می توانند تصویر واضح تری ارائه دهند. تشخیص تفاوت غده چربی از غده سرطانی به عهده متخصص جراحی می باشد و بیمار نمی تواند تفاوت این دو غده را تشخیص دهد.

روش اصلی درمان غده چربی یا لیپوم

غده های چربی می توانند در داخل عضلات یا اندام های داخلی نیز ایجاد شوند، اما این وضعیت اغلب اتفاق نمی افتد و بسیار نادر است. اگر لیپوم یا غده چربی آزار دهنده یا دردناک و در حال رشد باشد و یا عضلات شما را تحت تاثیر قرار دهد و سفت شده باشد باید آنها را جراحی یا لیزر کنید. همچنین ممکن است ملتهب ، قرمز رنگ یا عفونی شوند و ترشحات بد بویی از آنها خارج شود که در این صورت نیز نیاز به تخلیه و درناژ دارند.

موثرترین درمان برداشتن لیپوم از طریق جراحی است. این یک روش سرپایی مختصر است که معمولا با بی حسی موضعی انجام می شود. متخصص جراحی با یک برش آن را از طریق جراحی بیرون می‌آورد. از آنجا که لیپوم ها مستقیماً در زیر پوست قرار دارند، برش عمیق نیست و جای زخم کوچکی ایجاد می کند. شاید نیاز باشد چند هفته بعد برای خارج کردن بخیه مجدداً به جراح خود مراجعه کنید. بهتر است عمل جراحی غده چربی یا لیپوم با لیزر انجام شود تا اسکار و جای زخم عمیقی به جای نگذارد.

سایر درمان های احتمالی غده چربی یا لیپوم چیست؟

استروئیدها: این نوع دارو می تواند به کوچک شدن لیپوم یا غده چربی کمک کند که معمولا درون غده چربی تزریق می شوند اما به طور کامل آن را از بین نمی برند.

لیپوساکشن: متخصص جراحی برای بیرون کشیدن بافت چربی از سوزن و سرنگ استفاده می کند.

درمان غده چربی یا لیپوم های بزرگ

لیپوما های بزرگتر از 2 اینچ را گاهی لیپوم های غول پیکر می نامند که می توانند باعث ایجاد درد های عصبی شوند و باعث شوند شما نسبت به ظاهر خود ناراحت باشید و یا نوع لباس خود را تغییر دهید.

بیرون آوردن این غده های چربی بزرگ کمی سخت تر از غده های عادی است. متخصص جراحی عمومی احتمالاً به شما دارو می دهد که کمک می کند تا در طول عمل بخوابید. بعد از عمل جراحی غده چربی یا لیپوم به یک همراه احتیاج دارید تا شما را به خانه برساند.

درمان لیزر غده چربی یا لیپوم

عوامل خطرغده چربی یا لیپوم

بعضی از عوامل مختلف ممکن است خطر ابتلا به توده و غده چربی را افزایش دهد. هرچند که لیپوم ممکن است در هر سنی مشاهده شود، اما زنان و مردان میانسال بیشتر مستعد ابتلا به لیپوم هستند و شیوع این بیماری بین گروه سنی 40 تا 60 سال است.

رشد مو در ناحیه زیر بغل و پایین کمر می تواند بروز غده های چربی همراه با مو و عفونت را تشدید کند. بنابراین برای جلوگیری از بروز غدد چربی در این نواحی و انواع کیست مویی موهای زائد را با یک روش مطمئن از بین ببرید.

شرایط ارثی می تواند در ایجاد آنها دخالت داشته باشد زیرا ژنتیک لیپوم، معمولاً در بعضی از خانواده وجود دارد.

بعضی از افرادی که مبتلا به بیماری نادر مادلونگ Madelung هستند معمولاً به لیپوم نیز مبتلا می شوند. این بیماری نوعی اختلال در متابولیسم چربی (ذخیره چربی) است که منجر به تجمع غیرمعمول رسوبات چربی در اطراف گردن و نواحی شانه می شود و اغلب در مردان بزرگسال الکلی دیده می شود. هرچند که زنان و کسانی که الکل نمی نوشند نیز می توانند به بیماری مادلونگ مبتلا شوند.

سایر اختلالات نادری که باعث ایجاد لیپوم می شوند شامل

  • Adiposis dolorosa یک اختلال نادر است که با لیپوم های دردناک و متعدد همراه می شود.
  • سندرم کودن Cowden Syndrome
  • سندرم گاردنر Gardner’s syndrome

سوالات متداول غده چربی یا لیپوم

1-مدت زمان بهبودی پس از جراحی غده چربی یا لیپوم چیست؟

برداشتن لیپوم از طریق جراحی و به خصوص با لیزر پرتوان به طور سرپایی انجام می شود. این بدان معناست که بهبودی بسیار سریع است و بیماران در همان روز جراحی به خانه می روند. بعلاوه، بیماران می توانند بطور کلی فعالیتهای روزمره خود را از روز بعد از سر بگیرند.

2-آیا می توان غده چربی یا لیپوم را ماساژ داد؟

اگر ماهیت توده چربی کاملا مشخص نیست ماساژ آن ممنوع است. تا زمانی که بیمار برای تشخیص صحیح به جراح مراجعه کند. اگر توده لیپوم باشد، هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد ماساژ به لیپوم آسیب می رساند. اما هیچ شواهدی هم نشان نداده که ماساژ به آن کمک خواهد کرد.

3-آیا غده چربی یا لیپوم می تواند به خودی خود از بین برود؟

اگرچه لیپوم ها خطرناک نیستند، اما بسیاری از افراد به دلایل زیبایی آن را درمان می کنند که از رشد بیشتر آن نیز جلوگیری می شود. برداشتن جراحی تنها راه درمان قطعی لیپوم است. تومورهای چربی یا لیپوم بدون درمان و به خود به خودی از بین نمی روند.

4-تاثیر ورزش کردن و کاهش وزن بر روی غده چربی یا لیپوم چیست؟

اگرچه لیپوم از بافت چربی تشکیل شده اما این تومورها معمولاً به کاهش وزن پاسخ نمی دهند. در صورت افزایش وزن ممکن است اندازه لیپوم کمی بزرگتر شود. سلولهای لیپوما از سلولهای بافت چربی مزانشیمی اولیه ناشی می شوند. بنابراین، آنها از سلول چربی بزرگسالی نیستند و با کاهش وزن، ورزش کردن یا رژیم گرفتن از بین نمی روند.

5-میزان احتمال عود مجدد غده چربی یا لیپوم چیست؟

هر چند که احتمال عود مجدد وجود دارد با این حال لیپوم به ندرت پس از برداشتن دوباره عود می کنند. بعد از جراحی، احتمال عود موضعی کمتر از 5٪ است. لیپوم های نفوذی و عمیق نسبت به لیپوم های کوچک درصد عود بالاتری دارند.

6-غده چربی زیر بغل چگونه درمان می شود؟

بهتر است از یک روش مطمئن و راحت مثل لیزر پرتوان جهت عمل جراحی و تخلیه غده چربی زیر بغل استفاده شود. همچنین از بین بردن موهای زائد با کمک لیزر موهای زائد برای جلوگیری از ایجاد غده چربی زیر بغل بسیار موثر است.

7-توده و غده چربی زیر پوست سر چیست؟

این توده ها بر اثر ترشح بیش از اندازه غدد سباسه که مسئول ترشح چربی به پوست می باشند تشکیل می شوند. برای جلوگیری از بروز این غدد لازم است پوست سر را به طور منظم و با شامپوی مناسب بشویید و در صورت نیاز از روش های دارویی برای کنترل ترشح چربی پوست سر کمک بگیرید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

754 دیدگاه برای “غده چربی یا لیپوم چیست

  1. Avatar photoمریم گفت:

    سلام .پسرپانزده سالم که فوتبالیست ماهری درست خودش است . مدت چند ماه است که روی ساق پاش برآمدگی وجود دارد این برآمدگی نرم است وقتی که راه میرود مشخص است یاسرپا میماند .مشکل خاصی دارد خیلی خطرناک است.ممنون میشوم راهنمایی کنید فردا به سونوگرافی هم میرویم

    1. سلام معمولا در ورزش فوتبال ضربه های شدیدی به ساق پای بازیکن وارد می شود و چنین غده هایی بروز می کند. خطرناک نیست اما بهتر است از ساق بند استفاده کنند تا بیش از این به بافت بدن آسیب نرسد.

      1. Avatar photoرکسانا گفت:

        سلام حالت خوبه دختر من در ناحیه سر غده زیر پوستی دارد بهش میگن لیپوم یا غده چربی درمانی هست که بتوان با دارو خشک کرد یا نه لطفا رهنمایی کنید باتشکر

        1. سلام بهتر است به طور سرپایی جراحی و خارج شود.

  2. Avatar photoسارا گفت:

    سلام من اندازه یه گردو یا نارنگی دوسانت پایین تر از زیر بغلم روی دندم باد کرده دست میزنم عین غده که حرکت میکنه دردم نداره درقسمت سمت راستم هست میتونم بپرسم‌چیه

    1. سلام ممکن است لیپوم باشد اما حتما باید معاینه شوید. اگر شکل ظاهری غده مشکوک و پوست ناحیه مشکوک باشد قبل از خارج کردن آن بیوپسی انجام می شود.

      1. Avatar photoلیلا گفت:

        من یه دونه پاین شونه چپم زده بود تیره رنگ بود گفتم حتما جای نیش زدگی باشه ولی الان چند ماه گذشته اون دونه انگار رفته عقب تر ولی دست که میکنم هنوز حسش میکنم ینی ممکنه لیپوم باشه؟

        1. سلام شما باید معاینه شوید.

          1. Avatar photoآمنه حیدری گفت:

            سلام خسته نباشید من دوعددلیپوم در ران چپم هستند اذیت نمی کنند ولی الان یک جوش دردناک درپشت سرم روی دنباله جمجمه پشت گوش راست است ودرد ناک است چکارکنم حدو د یک هفته است جوش بوجودامده
            ممنون اگر پاسخ بدهید ایاخارش لیپوم عادی است درکشاله رانح

          2. این توده های دردناک معمولا عفونی می باشند. احتمال بروز کیست مویی نیز وجود دارد. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و برای تخلیه آنها اقدام نمایید. توده روی ران را بهتر است با لیزر پرتوان خارج کنید.

      2. Avatar photoهستی گفت:

        سلام خانم دکتر من یه چند روزی هست که زیر بغلم یه برآمدگی متوسط در اومده چه جوری باید درمان کنم میشه راهنماییم کنید

        1. لازم است ماهیت این توده مشخص شود. اگر کیست مویی یا لیپوم باشد لازم است به طور سرپایی توسط جراح تخلیه شود.

    2. Avatar photoنوش آفرین گفت:

      سلام و خسته نباشید
      حدود دو هفته پیش ضربه شدیدی در قسمت دم ابرو وکنار سرم با سر بازیکن دیگری صورت گرفت الان که دست میزنم یک برآمدگی خیلی ریز حس میکنم و کمی هم درد داره راهنمایی کنید چیکار کنم

      1. معمولا غده های چربی بر اثر ضربه به وجود نمی آیند و ممکن است این تروما نیاز به مراقبت هایی غیر از جراحی لیپوم داشته باشد. از یک جراح پلاستیک صورت وقت ویزیت بگیرید.

    3. Avatar photoمحمد گفت:

      نتیجه معاینه چی بود ،چون منم همین مشکل دارم

  3. Avatar photoرامین سیفی گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید مزاحم میشم بنده درنقاط مختلف بدنم چربی زیرپوست زیاد دارم ازجمله دست -پاشکم وپشت وجدیدا خیلی زیاد شده اگر شاید یه صدتایی باشه .لطفا راهنمایی فرمایید چکار باید بکنم .ممنون. خطرناک هست یانه

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی در بیمارستان مراجعه بفرمایید.

      1. Avatar photoارمان گفت:

        سلام ی سوال
        پدرم کیست روی صورتش دکتر گفت باید عمل کنه عمل سرپایی
        شیره میخوره توی عمل تاثیری نداره مشکلی پیش نمیاد اعتیاد داره؟

        1. سلام ممکن است در روند ترمیم زخم و کنترل خونریزی حین عمل تغییراتی ایجاد کند. این مورد را با جراح معالج ایشان درمیان بگذارید.

      2. Avatar photoمهدی شریف نژاد گفت:

        سلام دکتر بنده 29 سالمه و در سنین 16.17سالگی چند جای بدن مثل شکم ساعد دستم و ران پام چندتا
        ظاهر شد روی دستم که عین دکمه زده بود بیرون همون بچگی رفتیم جراحی برداشتن آزمایش رفت ولی متاسفانه پدرم دنبال جوابش نرفت بعدها زیاد تر شد 30.40تا شد به مرور زمان 22.23 داشتم 1بار خودم رفتم دکتر پزشک گفت برو زندگیتو بکن با اینا کاری نداشته باش….
        2سال پیش دنبال جواب آزمایش بچگیم رفتم ولی موفق نشدم ولی گفتن چیز خواستی نبوده اگر جوابش بد میشد حتما تماس میگرفتن یا میگفتن دوباره بیا نمونه برداری….
        الانم 30 سالمه به نظر شما چیکار کنم جلو تکثیرش گرفته بشه

        1. برخلاف نظر متخصص محترمی که فرمودند به این توده ها کار نداشته باشید من نظر متفاوتی دارم. بیماران زیادی به من مراجعه کرده اند که نسبت به تخلیه و جراحی لیپوم ها بی تفاوت بوده اند و طی مدت زمان طولانی دچار بدخیمی یا عفونت در این ناحیه شده اند. غده های چربی خطرناک نیستند اما لازم است که تخلیه شوند. برای کاهش ابتلا به این توده ها لازم است رژیم غذایی سالم داشته باشید و حتما یک ورزش منظم انجام دهید. اگر اضافه وزن دارید حتما وزن خود را کاهش دهید. در مورد آزمایش نوجوانی هم نگران نباشید اگر مورد خاصی بود حتما آزمایشگاه به شما اطلاع میداد. لازم است از این به بعد مراقب باشید و به توصیه هایی که گفتم عمل کنید.

        2. Avatar photoاکرم گفت:

          سلام من وسط کتفم یه غده زیر پوستی به اندازه گردو دارم
          وقتی درد میگیره دردش به گردنم هم فشار میاره بطوریکه شبا نمیتوانم بخوابم
          خوشحال میشم پاسخ بدین

          1. حتما برای تخلیه و جراحی این توده چربی اقدام نمایید.

      3. Avatar photoامیر گفت:

        سلام خسته نباشید
        ببخشید من روی ابروی چپم نزدیک ب پیوند ابرو و چسبیده ب ابروم ورم کرده تیر میکشه و بعضی اوقات خیلی سردردم شدید میشه دست میزنم بهش درد میگیره
        نمیدونید چیه…؟
        لطفا راهنماییم کنید

        1. ابتدا به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید اگر توده بزرگی باشد که نیاز به جراحی دارد می توانید از یک جراح پلاستیک یا جراح فک و صورت برای تخلیه و جراحی آن کمک بگیرید.

  4. Avatar photoصالحه گفت:

    من مادر شیرده هستم و دخترم 2ماهشه، روی سرم غده چربی داشتم ک قبلا اندازه نخود بود و دیده نمیشد مگر با لمس اما حالاچند وقته بزرگ شده و اندازه گردو شده خواستم ببینم میشه برش دارم و هزینه اش چجوریه

    1. سلام بله می توانید به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید و به طور سرپایی غده چربی سر را تخلیه کنید. این جراحی سرپایی ارتباطی به شیردهی مادران ندارد.

  5. Avatar photoجاجا گفت:

    با سلام و احترام
    خانم دکتر من 29 ساله هستم و 5سالی میشه روی یکطرف صورتم یک غده بدون سر و بدون درد وجود اومد و بعد از چند سال متورم شد و تخلیه شد ولی بازم رشد کرده و دوتا شده الان هرچند کوچکتر.
    دکتر پوست رفتم و کلی قرص راکوتان و داکسی هم تجویز نمودن و مصرف کردم ولی اصلاا تاثیری نداشته و کماکان همون جای صورتم مجدد دوتا رشد کرده البته کوچکتر از اولی.
    توروخدا کمک بفرمایید واقعا تو این 9سال اخیر خیلی اذیتم کرده و اعتماد به نفسم رو گرفته
    تشکر

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای برداشتن یا برنداشتن این غده با لیزر تصمیم گیری می کنیم.

    2. Avatar photoامیر حسین گفت:

      سلام خدمت شما،
      خانم دکتر ببخشید مادر بنده در گردن سمت راست برآمدگی ایجاد شده که پیش دکتر رفتیم و برای مادرم آزمایش و سونوگرافی تجویز کردن ونمونه برداری کردند ولی به ما نگفتند که نمونه و داخل عکس ها با چسب چسبوندن و در کل ما ۲روز بعد نمونه و بردیم برای آزمایشگاه،اونجا گفتند که شاید تو کاشت درست جواب در نیاد،حالا تو آزمایش نوشته که ۵۰ درصد کیس هست و ۵۰ درصد توده سرطانی،من خیلی نگران هستم نمیدونم چی هست باید چیکار کنم دیگه،الان شما میگین تکلیف چیه و آیا شما ویزیت میکنین خودتون؟!

      1. با جواب آزمایش و نمونه برداری به یک متخصص انکولوژی مراجعه بفرمایید.

  6. Avatar photoArash گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما،خانم دکتر آیا غده چربی در سر باعث ریزش مو میشه؟چون من ۲تا غده چربی بالا سرم دارم که موهای بالای این ۲تا غده تراکمشون کمتر از قسمتهای دیگست،ممنون میشم پاسخگو باشید

    1. سلام بله معمولا چرب بودن پوست سر و عدم کنترل چربی پوست سر منجر به ریزش مو می شود.

    2. Avatar photoبهار گفت:

      سلام وقتتون بخیر.
      بنده تعدادی کیست بر روی پوست سر، و روی صورت دارم. زمان زیادی نگذشته بود که یکی از آنها به شدت بزرگ شد و حالت عفونی داشت.
      که مجبور به جراحی آن شدم. اما متاسفانه مجدد در نقاط دیگر سرم این کیست ها به وجود آمدن.
      و به شدت ریزش مو پیدا کردم.
      آیا این کیست ها بر ریزش مو تاثیری دارد؟
      کیست های موجود خطرناک هستن؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید.

      1. سلام معمولا بر اثر چرب شدن پوست سر ریزش مو نیز بروز می کند. این کیست ها باید بررسی شوند تا بتوان نظر قطعی داد.

  7. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من‌ زنی ۴۰ ساله هستم که از بیست سال پیش روی بازوی دستم غده ی چربی در اومد و با عمل جراحی خارج کردم … و باز چند تا دیگه در اومد که اونارو هم سه سال پیش عمل کردم و در اوردم … اکنون یک سال است که تعدادشون به چهل تا بیشتر رسیده و دردناک هستن و هر روز هم زیاد تر بزرگتر میشوند و روحیه ی بدی پیدا کردم … چی کار کنم زیاد نشوند و چطوری در بذارمشون که جاشون نمونه … متاسفانه من در فرانکفورت زندگی میکنم و اینجا به این چیزا زیاد اهمیت نمیدهند

    1. سلام نوع تغذیه و وراثت در بروز این غده ها بسیار موثر است. از مطب یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت روش مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  8. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر من ۳۱ سالمه و ۱۸ سال هست روی بدنم غده چربی پیدا شده بعضیا کوچیک بعضیا بزرگ..گاه وقتی دردو سوزش دارن..پیش ی دکتر رفتم گفت نورو فیبروماروتوزه..
    خودم واقعا عذاب میکشم از این وضعیت هر سال یکی دوتا اضاف میشه. چیکار کنم

    1. سلام متاسفانه این یک بیماری ژنتیک است و درمان قطعی ندارد. تحت نظر یک متخصص مغز و اعصاب باشید و در صورت نیاز لازم است که توده ها جراحی یا پرتو درمانی شوند. این نوع توده ها غیرسرطانی می باشند و خوش خیم هستند اما در موارد بسیار کم تبدیل به توده بدخیم می شوند.

  9. Avatar photoMohana گفت:

    سلام خانوم دکتر من 19سالمه وه دقیقا در بالای سرم یک برامدگی بسیار سفت ایجاد شده قبلا کوچیک تر بود الان رشد کرده و اینکه با لمسش سر درد میگیرم و گاهی مخاط دماغم خونی میشه 🤔خواستم بپرسم آیا خطر ناکه یا عادیه

    1. به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

  10. Avatar photoمجرد گفت:

    سلام و خدا قوت
    بنده از اواخر آذر ماه متوجه وجود توده نرم و سفید رنگی زیر پوست قسمت خارجی ران پای چپ شده‌ام که اندازه آن حدودن یک سانتی‌متر است. این توده چقدر خطرناک است؟ آیا باید به سرعت به پزشک متخصص مراجعه کرد؟

    1. سلام اگر غده چربی باشد خطرناک نیست و اگر کیست مویی باشد ممکن است در آینده دچار عفونت شدید شوید و درد و ناراحتی زیادی را متحمل شوید. از مطب وقت ویزیت بگیرید بعد از معاینه با لیزر به طور سرپایی خارج می شود.

  11. Avatar photomajid گفت:

    سلام.ببخشید در برخی نواحی بدنم،بخصوص دو طرف پهلو غددی را احساس میکنم مخصوصا سمت چپ،بیش از ده غده که کمی دردناک هم هست،ضمنا سال ۹۱ به همین علت عمل کردم و نمونه گیری و آزمایش شد و نتیجه غدد چربی بود،آیا این غدد هم چربی میتواند باشد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

    1. سلام بله این امکان وجود دارد. معمولا بیمارانی که دچار غدد چربی می شوند بیماری آنها عود کننده است و در نواحی مختلف بدن بروز می کند.

      1. Avatar photomajid گفت:

        سپاس خانم دکتر،خیلی ممنونم که پاسخگوی سوالم بودید.خداوند خیرتان دهد🙏🙏🙏

        1. از قدردانی شما سپاسگزارم.

          1. Avatar photoسارا گفت:

            سلام خانم دکتر من چند سال پیش یه چیزی مثل تیله زیرپوستی رانم‌داشتم وقتی پام رو میزارم زمین بیشتر معلوم میشد‌وخیلی بهش اهمیت ندادم الان از او موقع دو سالی میگذره و بازم یه دونه دیگه اما بزرگ ترش رودیدم دقیقه روی همون ران پام یعنی هم اونی که دوسال پیش داشتم هس هم این جدیده میخواستم بدونم به نظرتون چیز خطرناکیه 🤔

          2. همانطور که بقیه دوستان هم توضیح داده شد هرگونه توده در بدن را پی گیری و درمان نمایید که در آینده عفونی یا بدخیم نشوند. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  12. Avatar photoسید محمد گفت:

    سلام دکتر
    من بدنم تقریبا ۱۰-۱۱ مورد در پا ، کنار ران ، روی ساعد دستها و بغل ران لیپوم دارد، ۴‌مورد قبلا جراحی کردم و در آوردم اما ۵-۶ مورد بعد اون تشکیل شد ، امکانش هست تمامشو خارج کرد از طریق لیزر ؟ و شما انجام میدید ؟ ورزش حرفه ای هم‌میکنم

    1. سلام شما باید معاینه شوید. بعد از معاینه تشخیص و امکان لیزر برای این نوع لیپوم اعلام می شود.

  13. Avatar photoرضا گفت:

    سلام برای من برآمدگی به اندازه کف دست در پشت نزدیک به کتف و کنار ستون فقرات هست با چند دکتر عمومی مشورت کردم گفتن نیاز به بیهوشی داره ،این برآمدگی حدود ده سال یا بیشتر دیده شده ،الان که در سن 45 سالگی هستم یک مقدار احساس ناراحتی دارم میخواستم نظر شما هم بدونم .ممنون اگر راهنمایی کنید.

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام که بتوانم نظر قطعی بدهم. اما برای تشخیص دقیق ممکن است نیاز به عکسبرداری و نمونه برداری از ناحیه باشد.

    2. Avatar photoلیلا گفت:

      سلام من روی ترقوه ام یه کیست کوچیک دارم که سفت شده میگن کیست چربی هست ایا خطرناکه

      1. ممکن است در آینده عفونی و مشکل ساز شود بهتر است جراحی و تخلیه شود.

  14. Avatar photoمریم محمدی گفت:

    سلام من حدود ۶ ماه قبل یک برامدگی اندازه نخود زیر بغلم ظاهر شد که خود بخود از بین رفت ولی در زیر بغلم در نزدیکی پریود و گاهی، حس ورم در زیربغل و یا پشت نزدیک بغل سمت راست میکنم که اصلا در ظاهر دیده نمیشه فقط خودم حس میکنم. البته اگر زیر دوش اب گرم برم کلا از بین میره .میخواستم راهنمایی بکتید ممنون

    1. سلام ممکن است التهاب غدد لنفاوی باشد. به یک متخصص بیماری های عفونی مراجعه کنید.

      1. Avatar photoمریم محمدی گفت:

        سلام من حدود ۶ ماه قبل یک برامدگی اندازه نخود زیر بغلم ظاهر شد که خود بخود از بین رفت ولی در زیر بغلم در نزدیکی پریود و گاهی، حس ورم در زیربغل و یا پشت نزدیک بغل سمت راست میکنم که اصلا در ظاهر دیده نمیشه فقط خودم حس میکنم. البته اگر زیر دوش اب گرم برم کلا از بین میره .میخواستم راهنمایی بکتید ممنون

        1. Avatar photoTaha گفت:

          سلام وقتتون بخیر دکتر سعادتی مطالب رو تو اینترنت خوندم ببخشید مصدع اوقاتتون شدم
          دکتر ی سوال دارم
          خواهرم ۱۸ ساله حدود یک ساله غدد لنفاوی زیر بغل چپش به اندازه نارنگی بزرگ سده و پهنه
          بردیمش دکتر گفتن شاید ّرای دندونشه
          دندانعقلاشو کشیدیم ولی کوچک نشد و تغییر نکرد
          قبل از این اتفاق یال قبلش گردنش بالای ترقوه تقاطع شانه گردن ورم کرد ولی با کشیدن دندان و خوردن آنتی بیوتیک کاملا کوچک شد و سونو هم داد گفتن کوچک شده
          الان زیر بغ چپش به اندازه ۳۸×۵۶ میلیمتر ی توده اس بعضی وقتا به گفته خودش درد داره
          و سمت راستش دو تا به اندازه ۱۰×۴و ۱۰×۱۴ هست تازگی ها سوند داده و آزمایشات نرماله فقط پلاکت ۴۳۴ اگر تا ۴۰۰ باید باشه ولی گلبول سفیدشم۱۱ هست
          و سونو از تمام بدنش گرفتیم
          طحال و کبد و شکم همه چی نرمال
          دلیل ورم غددلنفاوی زیر بغلاشو نمیدونیم
          دلرو مصرف کرد کو آموکسی کلاو و مادرم که دید گفت ی ذره کوچیک شده
          خواهرم هیچ کردم از علائم لنفونم مثل تعریق و کاهش وزنو خستگی و بی اشتهایی نداره وزنش ۵۷ و قدش ۱۶۳
          نمونه برداری هم کرده هنوز جوابش نیومده
          خواهش میکنم جواب بدید خیلی خیلی نگرانیم🙏 تمسال کنکور داده و خیلی اذیت شد و استرس داشت
          مدرسه اش اذیت کرد

          1. منتظر جواب نمونه برداری بمانید. اگر کیست مویی یا لیپوم باشد لازم است برای جلوگیری از عفونی شدن و بزرگ شدن، توسط یک جراح برداشته شوند.

  15. Avatar photoفرزین گفت:

    سلام پشت سرم دوتا برآمدگی هست که با لمس معلومه و زیر انگشت متحرکه یعنی در جای خودش حرکت میکنه ممنون میشگ نظرتون رو بفرمایید

    1. سلام معمولا این ها کیست مویی سر می باشد و بر اثر مسدود شدن غدد سباسه ایجاد می شوند. بعد از معاینه می توان نظر قطعی را اعلام کرد.

      1. Avatar photoبهنام گفت:

        سلام و وقت بخیر
        مدتیه که درون پاشنه پای چپم یه جسم به اندازه یه عدس حس میکنم که نه درد داره و نه زیر دست قابل لمسه و نه سوزش داره ولی موقع راه رفتن حسش میکنم و نگرانم کرده.لطفا بفرمایید که چی می تونه باشه.
        ممنون.

        1. سلام ممکن است خارپاشنه باشد. به یک متخصص مراجعه کنید.

  16. Avatar photoمهسا افشار گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱ سال پیش لیپومی‌در‌بازو داشتم‌که در‌اتاق عمل بدون بیهوشی برداشته شد وباتوجه به اندازه ای که داشت بخیه های خوبی دکتر نزد و کاملا گود شده بود.بعد‌از‌عمل‌از‌ پماد استرامد استفاده کردم ک تا‌حدودی مانع اسکار شد اما‌با این وجکد جای زخم بقوت خود باقیه و چیزی که منو نگران کرده این هست که هنوز با فشار خیلی کم درد در محل هست و من هنوز احساس میکنم چیزی زیر پوستمه که‌نمیدونم‌بخاطر اسکاره‌ یا واقعا باز هم لیپوم جدید دارم

    1. سلام بدون معاینه نمی توان نظر داد. اگر درد شما را اذیت می کند این مورد را مجدد توسط جراح معالج خود پی گیری نمایید.

  17. Avatar photoAli گفت:

    سلام دکتر ساق پای من در فوتبال ضربه خورد وبعد از مدتی برآمدگی روی آن ایجاد شد بدون قرمزی و اصلا درد هم نداره
    امکان داره لخته باشه؟یا لیپوم؟

    1. سلام لیپوم بر اثر تجمع چربی ایجاد می شود. بعد از معاینه می توان نوع آسیب را تشخیص داد.

  18. Avatar photoهادی گفت:

    mortgihadi2018@gmail.com
    سلام ببخشین حدود ۵ سال هست من در پشت گوش سمت چپم تورم دارم
    رفتم سونوگرافی گفت لیپوما هست خواستم بپرسم که من اینو بردارمبازهم درمیاد

    1. سلام اگر با لیزر برداشته شود احتمال عود کمتر از جراحی سنتی است. اما آنچه که در مورد تمام لیپوم ها صادق است احتمال عود بدون علت آنهاست که در هر شرایطی ممکن است رخ بدهد.

  19. Avatar photoمحمدحسین گفت:

    سلام و احترام خدمت دکتر سعادتی
    خیلی خلاصه بگم یه غده کوچک زیر پوست سرم هست(بدون درد و…) ولی چون عموی من هم دقیقا در موضع مشابه یه همچین غده‌ای داره و قبلا جراحی کرده و متاسفانه مجددا برگشته، جرئت جراحی ندارم.
    میشه راهنمایی بفرمائید.
    با تشکر

    1. سلام متاسفانه غده های چربی عود کننده می باشند. به خصوص اگر منشا وراثتی داشته باشند. اگر این غده را با لیزر پرتوان جراحی کنید و چربی پوست سر را نیز کنترل کنید احتمال بازگشت و عود مجدد غده چربی بسیار پایین می آید.

  20. Avatar photoمل گفت:

    سلام . من ۱۶ سالمه دوسال ریزش مو دارم هر ویتامین و امپول و ماینوکسیدل و اینها زدم کم نشد حجم موهام کم شده و روی سرم یه دایره است که گنده شده قبلا کوچیک یود اما الان انگار میخواد بترکه دستت میزنم دردم میاد هروقتم بهش دست میزنم چرب میشه سرم میخوام بدونم امکان داره واسه این باشه ریزشم ؟

    1. سلام چربی پوست سر یکی از علل ریزش مو می باشد. برای خارج کردن غده چربی به یک متخصص جراحی مراجعه کنید و برای کنترل چربی پوست سر با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

  21. Avatar photoمحمد رضا گفت:

    من ۱۷ سالمه تو سمت راست سینم یه غده هست که سفته و درد نداره خطری داره ؟

    1. سلام به دلیل حساس بودن این ناحیه لازم است هرگونه وضعیت غیرطبیعی و توده را پی گیری کنید و به یک متخصص مراجعه فرمایید. معمولا متخصص بعد از معاینه ماموگرافی تجویز می نماید..

  22. Avatar photoفروزان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 22 سالمه روی پوست سرم توده ی کوچکی درومده تقریبا هم انداره ی یک جوش بود ولی حدودا دو ماهی هستش و احساس میکنم یکم برزگ شده
    امکان داره چیز جدی باشه یا چربیه
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام معمولا این غدد بر اثر مسدود شدن غدد سباسه بروز می کند. چربی پوست سر را کنترل کنید و برای بررسی وضعیت این توده و خارج کردن آن به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه بفرمایید.

      1. Avatar photoJavad گفت:

        سلام یکی از دوستان من ور سرش غده چربی دارد
        سال گذشته هم عمل با لیزر کرده فک کنم بازم داره
        باید چیکار کنیم ؟؟؟

        1. سلام متاسفانه غدد چربی عود کننده می باشند. لیزر بهترین روش درمان برای جلوگیری از عود غدد چربی می باشد.هنوز روش بهتری برای درمان و جلوگیری از عود غدد چربی معرفی نشده است.

      2. Avatar photoامید عاشوری‌نژاد گفت:

        سلام
        مادر بنده حدود ۷۰ سال دارد و چندین سال است که زیر پوست ران راستش بصورت مداوم چندین غده ایجاد میشود که ابتدا در زیر پوست قرمز رنگ هستند و بتدریج که رشد می‌کنند کبود رنگ می‌شوند و پس از رشد موجب تَرَک خوردن پوست رانش می‌شود. این التهابات سوزش و خارش دارند. ما به دکترهای زیادی مراجعه کردیم هیچکدام متوجه نشدند که این التهابات زیر پوست ران مادرم بعلت چیست و درمانش چیست. چندین بار آزمایش و نمونه برداری از التهابات کردند ولی تاکنون متوجه نشدند.
        خانم دکتر آیا جهت مداوا میتوانیم به شما مراجعه کنیم؟

        1. سلام ایشان باید ویزیت شوند بدون ویزیت بیمار نمی توانم قولی بابت جراحی و درمان ایشان بدهم.

  23. Avatar photoفروزان گفت:

    مادرم هم چند روزه پشت زانوش بصورت توده جمع شده و درد داره وقتی دست میرنه احساس میکنه توده ی ابه ممکنه راهنمایی بفرمایید

    1. به یک متخصص ارتوپد مراجعه بفرمایید.

      1. Avatar photoصادقی گفت:

        سلام خانوم دکتر حدود یک ساله یک غده درست وسط پایین قفسه سینمه (بالای سر معده) که رشد کرده و دردی نداره فقط غذا میخورم نمیتونم و باید کم کم بخورم انگار نای مو بسته این غده داخلی و خطرناکه یا بیرونی؟

        1. به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما سونوگرافی تجویز کنند. لطفا این مورد را پی گیری بفرمایید.

  24. Avatar photoمینا گفت:

    سلام ، پسر ۶ ساله من قبل عید روی سرش به لبه پنجره خورد و پاره شد و دارو و چرک خشک کن مصرف کرد و خوب شد و مجدد روی پیشونی بالای ابروش سمت دیگه سرش محکم به میله پارک خورد و باد کرده و حالت نرم داره و انداره نخود مونده بعد سه هفته خطرناک نیست من خیلی نگرانم ماساژ میدم نکنه چیز خطرناکی باشه اخه نمی ره تو چیکار کنم

    1. در مواقعی که ضربه سنگین به سر وارد می شود لازم است ام آر آی انجام شود. به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

  25. Avatar photoبهار گفت:

    سلام ببخشید من پدرم یه چربی روی پشتش قرار داره
    و اصلا به دکتر مراجعه نکرده
    و هیچ گونه دردی نداشته و چند ساله که یک اندازه ثابت داره
    بنظر شما لازمه به دکتر مراجعه کنیم؟
    خیلی ممنون❤

    1. سلام بهتر است به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنند تا ماهیت توده ایجاد شده شناسایی شود. اگر توده چربی باشد و مزاحمی برای زندگی بیمار نباشد نیازی به جراحی نیست.

  26. Avatar photoتمنا گفت:

    سلام خسته نباشین من مجردم دوسال پیش متوجه توده درسینم شدم رفتم دکترسونوگرافی نوشت انجام دادم گف لیپیوم نیازی ب درمان نیس از اون موقع هم وقتی ب سینم فشار می آوردم از هر مجاریش ترش می آمد از یکیش آبکی شیری واز یکیشم نمیدونم خونی یا چیز دیگه چون زیاد شبیه خون نیس لطفا راهنماییم کنین ممنون میشم

    1. سلام لازم است که مجدد ماموگرافی بدهید. اگر سابقه سرطان سینه در خانواده یا فامیل دارید بهتر است لیپوم خارج شود.

  27. Avatar photoآقاپور گفت:

    سلام.خانم دکتر غده چربی برای نوزاد را چه زمانی عمل لیزر کنیم بهتر است منظورم چه سنی است ؟ الان فرندم دوماهه است و جراح عمومی بردیم گفتند باید جراحی شود.بنده نمیخواهم عمل شود بلکه میخواهم با لیزر عمل شود و جای زخم نماند. لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام کودک شما باید معاینه شوند. بستگی به ناحیه بروز لیپوم دارد.

  28. Avatar photoیگانه گفت:

    سلام وقت بخیر من ۳۷ سالمه چند ساله که یک غده چربی کوچیک روی سرم دارم و هیچ اذیتی نداشت. اما چند روزه که غده و اطرافش درد و سوزش داره و دردش۸ هر روز داره بیشتر میشه. امروز متوجه شدم قرمز و متورم شده و عفونت کرده چه آنتی بیوتیکی باید مصرف کنم

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان دارویی تجویز کرد. درضمن عفونت این غدد را نمی توان با دارو درمان کرد و حتما باید توسط یک متخصص تخلیه و درناژ شود.

  29. Avatar photosedna گفت:

    با سلام خدمت شما خانم دکتر گرامی
    من چند سالی میشه که روی یکی از ساق دستم و پام توده وجود داره تقریبا متوسط ریز و بزرگ تعداد زیاد روی وپشت ران پا2 سه تا و بدون درد ولی روی ساق دست و بالاتر از آرنج 5 تا که 2 تاش بزرگ وبقیه ریز یکی از این 2 تایی که رودستم هستند یکی از روی دست یکی از زیر دست که غده ای که روی دست هست خیلی درد میکنه مث اینک روی رگ باشه درد زیادی بعضی وقتا داره بدون اینک فشار بدم بعضی وقت ها هم با فشار این درد بوجودمیاد ویه توده ریز هم به مشابه این نزدیک به آرنج دست روی رگ هست که درد داره و تعدادشونم در دستم در حال افزایش میخواستم ببینم این توده ها خطر ناک هستند.در ضمن مادرم هم از این توده ها در پاش دارد یکی 2تایی ممنون میشم کمکم کنید.خسته نباشید

    1. سلام اگر توده های ایجاد شده لیپوم باشد خطرناک نیست مگر اینکه در نقطه حساس عصبی و عروقی رشد کرده باشد که مزاحمی برای زندگی بیمار باشد. توده های بزرگ را می توانید نزد یک متخصص جراحی و لیزر با لیزر پرتوان خارج کنید.

  30. Avatar photoترابی گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من ۳۷سالمه دو ماه پیش بر اثر یه ضربه ی کوچیک کمرم خیلی درد گرفت بعد که دست زدم دیدم ورم داره.امروز سونو رفتم گفتن لیپوم ۴۷در۱۳ میلیمتره .بعضی وقتا درد کمرم همون ناحیه خیلی زیاده.تقریبا پشت پهلومه
    ایا لیپوم درد هم داره یا باید بیشتر بررسی بشه

    1. سلام در مواقعی که لیپوم به اعصاب ناحیه فشار وارد می کند بیمار احساس درد هم دارد.

  31. Avatar photoSara گفت:

    سلام خانم دکتر چند وقتی بود بالای کشاله ران زیر شکمم احساس درد داشتم دمتر رفتم تشخیص فتق دادن فرستادن سونوگرافی که اونجا دکتر تشخیص داد یک ناحیه هیپواکوی هموژن با ابعاد ۱۱*۲۴میلیمتری تو ناحیه اینگوینال راست به صورت زیر جلدی مشهوده که تشخیصشون لیپوم بوده! این توده زیاد اذیتم نمیکنه گاه گداری پیش میاد که درد بگیره به نظرتون من چیکار باید بکنم؟دوباره پیش یه دکتر دیگه برم یا نه؟به تشخیص همون دکتر سونوگراف اکتفا کنم یا نه؟

    1. سلام شما باید سونوگرافی را به یک متخصص جراحی عمومی نشان بدهید و ایشان بعد از معاینه شما درباره روش درمان تشخیص نهایی را اعلام کنند. دکتر سونوگرافی نمی توانند در این مورد تصمیم درستی بگیرند.

  32. Avatar photoکاکایی گفت:

    سلام من سی و یک سالم و دچار لیپوم شدم وبه تعداد بسیار زیادی هستن در ران ها هستند
    در دستانم خصوصا دست چپم. قسمت پهلو سمت باسنم وتک تک بر شکمم و نزدیک ستون فقراتم
    و دچار ترسم شده همش نگرانم

    1. به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه بفرمایید.

  33. Avatar photoاسلام ریاحی گفت:

    با سلام بعد از عمل سرپایی چربی سر تا چند روز باید صبر کرد وحمام نکرد ممنون میشم در صورت امکان جواب را ارسال کنید ممنون

    1. سلام بعد از 48 ساعت می توانید حمام کنید و سر را بشویید.

  34. Avatar photoehsan گفت:

    با سلام
    من نزديك به شش ماهه روي يك طرف از پيشاني دقيق بالاي ابروهايم يك برامدگي بوجود امده كه قرمز رنگه و كاملا تو چشمه و هر ٤٥روز يك جوش ميزند ،لطفا راهنمايي كنيد ايا اين جوشه يا ماده اي ديگه هست و خطرناكه يا نه؟

    1. سلام ممکن است بر اثر رویش ناقص مو در این ناحیه دچار کیست مویی شده باشید. کیست مویی لازم است که توسط یک متخصص به طور اصولی تخلیه و درناژ شود تا مجدد عود نکند.

  35. Avatar photoتانیا گفت:

    سلام. پدر من چهل و پنج سال دارد و از سن چهل سالگی توده‌های چربی به روی بدنش دیده می‌شد که این توده روی تن او به گردش در می‌آید. یعنی امروز که به روی پا هست چند روز بعد از آنجا محو می‌شود و روی شکم یا پهلویش دیده می‌شود؛ می‌خواستم بدانم توده‌ی چربی قابلیت حرکت را دارد؟! چون واقعا ما را شگفت زده کرده
    ممنون از پاسخگویی شما!

    1. سلام این توده ها ارتباطی با هم ندارند و حرکت نمی کندد. ممکن است بزرگ و کوچک شوند. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت ایشان بررسی شود.

  36. Avatar photoامیر گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر هزینه برای خارج کردن ۵ غده چربی چقدره ایابیمه شاملش میشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام هزینه بعد از معاینه مشخص می شود و حدود هزینه را می توانید از مطب بپرسید. تمام هزینه های ما آزاد حساب می شود.

  37. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام.پسر ۲۱ ساله هستم
    چندین سال پیش و حدود ۱۵ سالگیم یه غده چربی پشت ران پام تشکیل شد به مرور زمان بزرگ شده تا الان که وقتی می ایستم کامل برامدگی پیدا هست.مشکل بعدی اینه که تمام نقاط بدنم شروع کرده به ایجاد این غده ها.اون یکی پام،دستام،پشت کمرم،حتی بعضا روی شکمم.دردی ندارن ولی همینطور که گفتم تعدادشون خیلی زیاده و روز به روز تعدادشون بیشتر میشه.دو سال پیش دکتر رفتم که گفتن مشکلی نیست و در صورت کاهش وزن خوب میشید.درسته کاهش وزن پیدا نکردم ولی افزایش وزن هم نداشتم در این مدت.من ۱۵ کیلو اضافه وزن دارم.. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام بهتر است توده های چربی با یک روش مناسب مثل لیزر خارج شوند. وجود این غدد می تواند در آینده برای شما مشکل ساز شود.

  38. Avatar photoDonya گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    ما دیروز متوجه شدیم که یه توده ای پشت قفسه سینه مادرم سمت راست به وجود اومده که درد هم داره. اول فقط دردهای خفیف داشت اما الان دو روزه که این توده قابل مشاهده است. این هم میتونه جز لیپوم ها باشه؟

    1. باید ماموگرافی انجام بدهند. توده های ایجاد شده در پستان زنان حتما باید پی گیری و آزمایش شود.

  39. Avatar photoاشناس گفت:

    سلام ببخشید خانوم دکتر من روی نایحه گردنم و نزدیک به گوشم وقتی لمس میکنم حس مینک یه توده ای هست و حرکت می کند ایا میتونه غده چربی باشه؟

    1. سلام بله ممکن است. عفونت یا التهاب غدد این ناحیه هم می تواند باشد. لازم است معاینه شوید.

  40. Avatar photoامین عباسپور گفت:

    سلام خانوم دکتر من یه لیپوم اندازه نخود روی گردنم قسمت جلوی گردنم چند سانت پایین تر از فک دارم حدود ۴ سالی روی گردنم هست اما اندازش خیلی بزرگ نشده به نظر شما برش دارم بهتره یا نه و آیا با لیزرم امکانش هست که جاش نمونه؟

    1. سلام بهتر است برداشته شود. درباره امکان لیزر باید بیمار معاینه شود تا بتوان نظر داد.

  41. Avatar photoحسین گفت:

    با سلام خدمت خانم دکتر
    خانم دکتر من ۱۹ سال دارم و یه برامدگی کوچیک روی پیشانیم دارم و این حدود ۲ سالی هستش ، این برامدگی با لمس کردن در نمیگیره و جابجا میشه(احساس میکنم چربی هستش) ولی یه کم سفت هستش ، خواستم بدونم با بخور صورت درمان میشه یا باید عمل کنم

    1. سلام لیپوم با بخور درمان نمی شود. با جراحی یا تزریق از بین می رود.

  42. Avatar photoرضا گفت:

    سلام من غده چربی بیرون آوردم بخیه هام رو هم کشیدم اما در زیر پوست مایع یا ترشحات جمع آوری میشود بطوری که اندازه همان غده خارج شده برآمده میشود. یکبار با سرنگ کشیدم اما دوباره ترشحات جمع شده چه کار باید بکنم ؟. ممنونم اگر راهنمایی کنید

  43. Avatar photoمهدی صالحی گفت:

    سپاس از شما

  44. Avatar photoمجتبی گفت:

    سلام خانوم دکتر
    خداقوت
    خانوم بنده چندسال قبل زیر پوست شکم بالاتراز نافشون سه تا غده پیدا شد کوچیک بعد از سونوگرافی دکتر گفتش که غده ی چربی و جای نگرانی نیست وشاید بطرف بشه و اگه نشد و درد زیاد گرفت باید جراحی بشن الان یکی از سه غده بزرگتر شده و درد داره دوتای دیگه ش بعضی اوقات دیده میشن الان برای درمانش باید چیکار کنم

    1. سلام بهتر است این غدد از بدن خارج شوند. برای جراحی اقدام کنند.

  45. Avatar photoمژگان گفت:

    سلام خانم دکترخسته نباشید ،مادر من قسمت پشت بدنش ازشانه کمی پایین تر توده بزرگی داره وچند روزه خیلی درد داره وشبها نمیتونه راحت بخوابه ،باتوجه به اینکه قرص وارفارین میخوره وسالها پیش عمل قلب کرده ودریچه میترال مصنوعی داره میشه راهنمایی کنید چیکار کنه ؟

    1. سلام این توده باید بررسی شود. معمولا این توده ها لیپوم هستند و بهتر است که خارج شوند.

  46. Avatar photoمهدی پورکمالی گفت:

    سلام علیکم تقریباً بیش یک غده زیر پوستی در انتهای ابروی چشم چپم هست و مثل رگ ضربان داره و وقتی فشارش میدم درد احساس میکنم وقتی دست میزنم تکان میخوره از جاش آیا این غده خطرناک هست و نیازی به جراحی داره

    1. سلام ممکن است کیست مویی یا غده چربی باشد. لازم است خارج شود تا عفونت نکند.

  47. Avatar photoمهدی صالحی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ۴۲ ساله هستم حدود ۱۳ سال قبل تعدادی غده چربی در کمرم رو عمل سرپایی انجام دادم و دکتر وقت گفت عده چربی هست و هر زمان باز بوجود آمد مجدد باید جراحی کنی.
    الان چند سالی هست که تقریبا کل بدنم غده های ریز و درشت رشد کرده و در همان ناحیه جراحی قبل نیز رشد کرده و بزرگتر از قبل شده.
    چه راه حلی پیشنهاد می‌کنید؟ ؟
    جراحی؟
    لیزر؟

    1. سلام معمولا جراحی با لیزر امکان عود مجدد لیپوم را کاهش می دهد. اما تضمینی نیست و امکان رشد و عود مجدد غدد چربی وجود دارد.

  48. Avatar photoط. س گفت:

    سلام . من ۳۹ سالمه نزدیک ده سال یک توده چربی زیر پوست ساق پام هست که الان مثل قبل بصورت عادی پیدا نیست فقط وقتی فشار وارد میکنم یا ایستاده هستم مشخصه ولی جدیدا درد می‌کنه و ماهیچه پا هم در همون ناحیه درد و خارش داره… آیا خطرناک هست باید چکار کنم؟

    1. سلام بهتر است با یک روش مناسب خارج شود تا در آینده مشکل ساز نشود.

  49. Avatar photoمایده گفت:

    سلام خانم دکتر. ۴۰ سالمه و حدود ۱۴ سال پیش یه برامدگی کوچک بالای ابروی چپم ایجاد شد، دو تا دکتر رفتم گفتن چون درد نداره و با توجه به معایناتی که کردن غده چربیه.الان احساس میکنم داره پخش تر میشه و حدود دو هفته است پلک چشم چپم زیاد می پره، یه جورایی حس می کنم به خاطر این غده چربیه و به بزرگ‌تر و پخش شدنش ربط داره.چه راهکاری پیشنهاد میدین؟ نگران شدم

    1. سلام توصیه بر این است که غدد چربی به خصوص در نقاط حساس سریعا تخلیه شوند تا در آینده مشکل ایجاد نکنند.

  50. Avatar photoنیلی گفت:

    سلام خانم دکتر بنده شیش ساله که بخاطر قارچی که روی گردنم هست پماد دستسازی که دکترم‌تجویز کرده استفاده میکنم حس میکنم در اون‌مناطق که پشت گردنم هست پماد میزنم یه برجستگی کوچکی به وجود اومده که با دستم حسش میکنم از وقتی که پمادو میزنم‌حدود شیش ساله اما این برجستگی حدود یکساله به وجود اومده و درد نداره و اذیتم‌نمیکنه میخواستم بدونم بخاطر پمادی که مصرف میکنم هستش پماد‌گردنم خیلی چربه ممنون .

    1. دستور مصرف این پماد را مجدد با پزشک معالج خود چک کنید و از ایشان بخواهید در صورت امکان دارو را عوض کنند. اگر مشکل شما حل نشد به یک متخصص پوست و موی ماهر مراجعه کنید.

    2. Avatar photoراضیه گفت:

      سلام خدمت جناب عالی من پس تزریق چربی در صورت دچار توده های سفت در گونه شدم وزیر چشم هم تورم شدید کرد الان ۹ماه شده ولی این توده های سفت از بین نرفتن باید چکار کنم؟

      1. احتمالا این توده ها عفونی می باشند. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و تا بهبودی کامل پی گیر درمان باشید. ممکن است نیاز باشد چربی تزریق شده را تخلیه کنید و یک دوره نقاهت چند ماهه را نیز تحمل کنید.

  51. Avatar photoاحمد گفت:

    با سلام یکی دوروز است که یک نمیدونم توده هست یا غده به اندازه لوبیا سفت زیر پوست روی مثانه که خیلی نزدیک به آلت تناسلی هست درومده است و وقتی دست میزنم یکم می‌سوزد فشار میارم رو غده یا توده چاره چیست دکتر من نه مرضی داشتم نه قرصی مصرف می کنم ؟ با تشکر

    1. سلام لازم است به یک متخصص ارولوژی مراجعه بفرمایید. اگر نوع این توده با معاینه مشخص نشود برای شما سونوگرافی تجویز خواهند کرد.

  52. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام
    من ۲۰سالمه و ۴.۵ سالی هست ک در صورتم متوجه یک توده چربی شدم به دکتر مراجعه کردم بعد سونوگرافی های متعدد دکتر به من گفت نیازی ب برداشتن توده نیس اما ۱ سالی است ک متوجه رشد این توده شدم اول خیلی ریز بود ولی الان خیلی بزرگتر شده ایا شما پیشنهاد برداشت این توده را میکنید؟ وقتی با دستم توده را فشار میدهم و مدت طولانی روی طرفی ک توده هست میخوابم دچار درد در اون ناحیه میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. بله توصیه می کنم این توده را جراحی کنید.

      1. Avatar photoفاطمه گفت:

        ایا بعد از برداشتن جای ان روی صورتم میماند یا به عصب های صورتم اسیب میزند ؟؟ چند نفر جراحی را پیشنهاد دادند شما لیزر را پیشنهاد میکنید یا جراحی را؟

        1. من این جراحی را انجام نمی دهم. به متخصصی مراجعه کنید که به طور تضمینی و بدون آسیب به بافت و عصب این جراحی را انجام بدهند.

  53. Avatar photoمريم گلمرادي گفت:

    سلام خانم دکتر .خسته نباشید
    همسر من سالهاست که که یک غده ی چند غدهی جربی روی بدنش دارد یکی از آنها در نا حیه ی سینه به تازگی تغییر رنگ داده و انگار که خون مرده وکبود باشد .به نظر شما علت چیست و خطرناک نیست؟

    1. سلام حتما به یک متخصص جراحی مراجعه کنند تا غده خارج شود. برخی از غدد چربی دچار عفونت و حتی نکروز بافت ناحیه می شوند.

  54. Avatar photoامید گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۳۹ سالمه یه غده در بازوی سمت راست دارم و جدیدا یه غده دیگه در پشت کمرم بوجود اومده زمانیکه دست میزنم احساس درد دارم مادرم حدودا ۶۵ سالشه که حدود ۵۰ الی ۶۰ غده در بدنش بوجود اومده من به متخصص غدد مراجعه کردم گفت چیز خاصی نیست البته در بیمارستان دولتی رفته بودم خواستم راهنمائی بفرمائید با تشکر

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی باتجربه در این زمینه مراجعه کنید. بهتر است غدد چربی تخلیه و جراحی شوند.

  55. Avatar photoامید گفت:

    سلام من ضربه مغزی شدم و بعد کنار سرم یه چربی حس میکنم حس می‌شود این عمل بشه ؟

    1. سلام این مورد را با جراح مغز و اعصاب خود در میان بگذارید. مسلما باید پی گیری و درمان شود.

  56. Avatar photoاحمد بای گفت:

    با سلام، بنده کیست چربی در سر داشتم، و به دکتر جراح عمومی مراجعه کرده و عمل سرپایی کردم و کیست را در اوردم ، اما پس از یک روز بعد از عمل ، پیشانی ام که چند روز قبل از عمل ورم داشت، ورمش بیشتر شد و بعد از یک خواب چند ساعته ، ورم و کبودی ،یواش یواش آمده به سمت بینی و زیر چشمهایم ، خیلی ترسناک شده ام ، آیا این طبیعی است یا نه؟؟؟

    1. سلام احتمالا ورم پیشانی ارتباطی با جراحی کیست سر ندارد. در هر صورت باید توسط جراح معالج معاینه شوید. حتما درمان را به طور اورژانسی پی گیری کنید.

  57. Avatar photoاکرم گفت:

    سلام خانم دکتر بدن همسر پر شده از این غده ها چیکار باید بکنیم

    1. سلام به متخصص مراجعه کنید.

  58. Avatar photoامیرحسین گفت:

    سلام پسر من سیزده شاله است.در کمرش یک گردی ای پیشامده که مشخص نیست و درد نمی کند گویی اونجا نیش زده بود آیا خطرناک است

    1. سلام خطرناک نیست اما قبل از این که دچار عفونت شود بهتر است توسط یک متخصص جراحی و لیزر و به روش بسته خارج شود.

  59. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام
    بنده در پهلوی چپ دو لیپوم بزرگ و چندین لیپوم کوچک دارم
    نتایج سونو هم این موارد را تایید کرد
    لیپوم ها با درد همراه هستند
    راه درمان چیست؟

    1. بهترین روش جراحی و تخلیه غدد است.

  60. سلام خانم خوبین انشالله
    من الان نزدیگه ۸ ساله این غده ای چربی تو بدنم ظاهر شدن
    اونم تو قسمت بازوهام و رونام و شکمم وکمرم و سینه هام یعنی تو تمام قسمت بدنم هست و خیلی اذیتم میکنه.
    به نظرتون چکار کنم.

    1. سلام توده های چربی را می توان با جراحی تخلیه کرد و جای نگرانی نیست.

  61. تورو خدا خانم دکتر به دادم برس
    خیلی ناامیدم کرده
    پس لطفا کمکم کن

  62. Avatar photoارسای گفت:

    سلام داخل شکم جنین ۷ ماهه توده دیده شده که بالای کلیه و نزدیک ستون فقرات هست ایا این میتونه لیپوم باشه؟

    1. سلام این مورد را با متخصص اطفال در میان بگذارید و مدارک و آزمایش های مربوطه را به ایشان ارائه کنید تا تشخیص نهایی را اعلام کنند.

  63. Avatar photoMaryam گفت:

    سلام خسته نباشید من یه چند ماهی میشه که قسمتی از ساق پام متورم شده و تورمش هم سفته و نرم نیست و گاهی وقتا در همون قسمت درد دارم دکتر تشخیص دادن که یک توده ی چربیه ولی تو جواب کتبی ام آر ای نوشته نرمال و حتی اون توده ی چربی هم تشخیص داده نشده ولی هنوزهم ساق پام متورمه و گاهی وقتا درد شدید دارم تو اون قسمت به نظرتون ممکنه چیز خاصی باشه؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام جواب ام آر آی ملاک است. با در دست داشتن جواب ام آر آی به متخصص معالج خود مراجعه بفرمایید.

  64. Avatar photoفاطمه میرزایی گفت:

    سلام تروخدا جواب بدید من ۱۷ سالمه ی غده سفت دردناک اندازه ی نخور بزرگ زیر ابرو بسیار تزدیک به چشم و دماغمه امروز هم بزرگ شده و هم دردناک ما چون شهرمون خیلی کوچیکه باید برای دکتر برم ی شهر دیگه تروخدا بم بگید خطرناکه یا نه خیلی میترسم

    1. سلام لازم است که به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

  65. Avatar photoساسان پارسا گفت:

    سلام خانم دکتر، پارسا هستم از اهواز، یه پسر 5 ساله دارم که روی سرش سه تا برآمدگی کوچک نزدیک به هم هست پسرم بیش فعاله، ممکنه این غدد باعث این وضعیت بیش فعالیش شده باشه، اگر نه، چکار بکنم که حداقل خطر برای پسرم باشه برای لز بین رفتن این غدد، ممنون از شما

    1. سلام اگر این غدد چربی باشد ارتباطی با اختلال بیش فعالی فرزند شما ندارد و مربوط به انسداد غدد چربی سر می شود. به یک متخصص جراحی مراجعه کنید که این غدد را خارج کنند و شامپوی مخصوص پوست سر چرب برای ایشان تهیه کنید.

  66. Avatar photoاحسان امینایی گفت:

    سلام
    40سال دارم. یک برآمدگی چربی مانند بدون درد و سوزش و تغییر رنگ بیش از یکسال است که در گوشه پیشانی ام ظاهر شده است. راه درمانش چیست؟

    1. سلام توده های چربی لازم است که توسط یک متخصص جراحی تخلیه شوند.

  67. Avatar photoمهدی گفت:

    بار عرض سلام وخسته نباشید من چهل دو سال دارم ودر قسمت شکم وپهلو و ران پام به مقدار زیادی غدهای زیر پوستی به وجود اماده ایا این نکران کننده هست

    1. هرگونه توده غیرطبیعی در بدن را پی گیری و درمان نمایید. حتی توده های خوش خیم هم باید از بدن خارج شوند تا در آینده دچار عوارض و یا عفونت نشوید.

  68. Avatar photoرامش گفت:

    سلام خانم دکتر
    من پشت کمرم یک توده چربی لیپوم بود. بعد از مدتی ملتهب و قرمز و بزرگ و پردناک شد بعد از چند روز عفونت کرد و سرباز کرد چند روزی هست که همراه تخلیه عفونت توده بیرون زد و تخلیه شد اما گهگاهی خونابه بیرون میاد. آیا زخمش خودبخود خوب میشه؟ کاملا تخلیه شده و فقط یه سوراخ کوچیک روشه

    1. سلام احتمالا شما دچار کیست مویی پایین کمر شده اید. لازم است که با لیزر کیست مویی یا عمل جراحی این کیست تخلیه و درناژ شود تا مجدد عود و عفونت نکند.

  69. Avatar photoزندگی گفت:

    باعرض سلام و ادب
    دخترم ۱۶ سالش هست دو روزه متوجه یک برآمدگی روی دستگاه تناسلیش شدیم.با تشخیص پزشک باید جراحی شود.گفتن من احتمال میدم توده چربی باشه ولی نسبتا درشت است.دخترم بسیار کم خون و دارای کمبود پلاکت خون است.او حدود ۳ سال هم هست که تشنج داره و قرص فنوباربیتال مصرف میکند لطف میکنید راهنمایی بفرمایید.متشکر

    1. سلام به هر حال باید این توده خارج شود تا دچار عفونت نشود. ممکن است در آینده بزرگ تر هم بشود. بهتر است با لیزر پرتوان جراحی شود که کمترین میزان خونریزی و عوارض را دارد.

  70. Avatar photoمجتبی گفت:

    سلام خانم دکتر .. پسر من ۲۰ روزه به دنیا اومد و چند روزی هست پشت سرش غده نرم متحرکی ایجاد شده که فکر کنم بخاطر واکسن باشه .. خیلی نگران سلامتی ش هستم .. بنظرتون این غده خودش از بین میره؟

    1. به یک متخصص جراح اطفال مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند.

  71. Avatar photoL.M گفت:

    سلام من پارسال عید متوجه شدم که کنار شانه ام غده رشد کرده و تابستان عملش کردم
    اول جای عمل واقعا بده و اثرش خیلی بد مونده
    دوم 10ماه بعد عمل متوجه شدم دوباره غده درآمده
    سوم دست راستم که غده رشد کرده درد میکند و بعضی مواقع نمیتونم بعضی حرکاتو انجام بدم
    چهارم وزن من خیلی زیاده آیا در رشد و غیره تاثیر داره
    این جزو کدوم نوع غده است

    1. سلام اگر جراحی با لیزر انجام شود جای عمل یا همان اسکار عمل به این شکل باقی نمی ماند. غده های چربی معمولا عود کننده می باشند و لازم است مجدد جراحی و تخلیه شود. ارتباطی بین اضافه وزن و لیپوم وجود ندارد. نوع این غده بعد از معاینه مشخص می شود.

  72. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام و عرض ادب.
    در قسمت ‌‌‌‌های مختلف بدنم مثل ساعد، صورت مخصوصا پیشانی، پشت و باسن تعداد زیادی غده چربی دارم. برای نمونه روی ساعدم که دست می‌کشم مشهود‌تر نمایان می‌شود و شاید در هر ساعد تعداد ۲۰ تا از غدد چربی مشاهده می‌شود.
    لطفاً راهنمایی بفرمایید که مسئله چطور باید رفع شود؟

    1. به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه بفرمایید. غدد چربی باید تخلیه شوند.

  73. Avatar photoYeganeh گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشین ، ببخشید من ۱۸ سالمه و چند وقت هستش که برامدگی که به صورت دایره قطر دار روی سرم زده و نرم هستش چند وقت بود که اینو روی سرم داشتم و الان متوجه شدم که بزرگتر شده و از اونجایی پوست سرم چرب هستش من گفتم‌احتمالا به خاطر چربی هستش ولی الان که بزرگتر شده منو نگران کرده میشه راهنماییم کنید که چی کارکنم راجع این مسئله ؟ ممنون میشم لطف میکنید

    1. سلام معمولا بیمارانی که پوست سر چربی دارند بر اثر انسداد غدد سباسه سر دچار لیپوم یا غده چربی سر می شوند که باید جراحی و تخلیه شود. این جراحی سرپایی است و با تیغ جراحی انجام می شود.

  74. Avatar photoراضیه گفت:

    سلام خسته نباشید چند روزه زیر شکم سمت چپ نزدیک لگنم ی توده اندازه نخود ولی سفت حس کردم دست میزنم درد داره و امروز متوجه شدم روساعد دست راستم هست ک اندازه لپه در حال حاضر دل پیچه و نفخ داشتم از اول هفته پیش قرص لاکتوفوم و اسیدلاکتیک شیاف برا زخم رحم ماما بهم داد امروز رفتم دکتر عمومی گفت کرونا ست احتمالا ولی ب تشخیص اطمینان ندارم

    1. به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. تست کرونا را هم انجام دهید.

  75. Avatar photoزهرا گفت:

    توده های چربی روی سرم هست که عمل جراحی کردم بازم درومدن

    1. سلام مجدد باید تخلیه شوند. برای کنترل چربی کف سر از یک متخصص پوست و مو مشورت بگیرید.

  76. Avatar photoر گفت:

    سلام
    روی بینی من یک برامدگی، پف، التهاب هست، که همرنگ پوسته، فقط مثل چروک شده و چند وقت یکبار با فشار دادن اون چربی زرد رنگ( یا شایدم مایه عفونی جوش ازش خارج میشه)
    تازه سرایت کرده روی لب بالا و لبمو پف کرده،.
    میشه کمکم کنید و بگید این التهاب چیه؟!
    ممنون

    1. سلام به یک متخصص مراجعه کنید که عفونت و چربی ایجاد شده را به طور اصولی تخلیه و درناژ کنند.

  77. Avatar photoابراهیم گفت:

    سلام ایا لیپون بزگ تر از 10 سانت هم با لیزر حل می شود (پایین تر از زیر بغل ) که جاش کمتر بمونه با تشکر

  78. من محمد مهدی هستم پدرم غده های کوچک و بزرگ دارد که همه جای بدن اوروفرا گرفتن و هی بیشتر میشوند باید چیکار کرد دکتر گفته بعد از ۱۰سال فوت میشه

  79. من پدرم غده های زیادی داره و هی بیشتر میشن از پشت تا گردن و دست همه جاش دکتر میگه فوت میشه بعد از ۱۰ ۱۵سال راست میگه

  80. Avatar photoروح الله گفت:

    سلام.پسرم ۱۳ ماهشه ی روز بدنش مثل ابله ملقوم ریخت بردم دکتر گفتن پشت سرش نزدیکای گوش ی غده کوچیک هست نگفت چی هستش.الان چند روزه تب داره دوباره جوش های زیادی دور سر و گردنش زده و پاهاش به نظر شما چیست خطرناکه یا نه .راهنمای میکنید نگرانم خیلی خیلی خیلی ممنون میشم راهنمای کنید.

    1. به یک متخصص پوست مراجعه کنید. به هیچ عنوان غذاهای فست فود یا ادویه دار میل نکنند. چای و قهوه پر رنگ هم مصرف نکنند و آب و خوراکی های ضد التهابی مصرف کنند.

  81. Avatar photoجلال گفت:

    سلام من نه سال پیش عمل سر پایی کردم و سه تا از غده ها رو تخلیه کرد دکتر الان تعداد غده ها بیشتر شده میشه پیشگیری کرد از افزایش تعداد غده ها چربی

    1. راه کار مطمئن و صد در صدی وجود ندارد اما توصیه می شود که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

  82. Avatar photoصادق گفت:

    روی پیشونی من غده لیپوم ایجاد شده کوچک هستش
    در حد ۱سانت ایا حتما باید جراحی کنم؟

    1. سلام بله بهتر است جراحی و تخلیه شود که در آینده بزرگتر یا دچار عفونت نشود.

  83. Avatar photoصادق گفت:

    سلام خانم دکتر
    روی پیشونی من یه توده چربی خیلی کوچیک ایجاد شده یک سانت هستش فکر کنم این برامدگیش اذیتم میکنه میخواستم بپرسم حتما نیاز به جراحی هستش؟با توجه به اینکه روی صورتم هست جاش میمونه؟و اینکه ایا با تزریق قابل رفع هستش؟

    1. سلام بله بهتر است جراحی و تخلیه شود. ممکن است بزرگتر شود و حتی عفونی شود. من تزریق را پیشنهاد نمی کنم.

  84. Avatar photomahsa گفت:

    با سلام همسر من در برخی از نقاط جسمش مثل بازو ران پا پهلو توده های برجسته چربی دارد که انگار از 10 یا 11 سالگی دیده در بدنش و الان کمی بیشتر شده این توده ها مثلا 2 توده جدید کوچکتر در دست و بازو و 3 توده کوچک در پا اضافه شده و من میخواستم مشاوره و راهنمایی بگیرم که چه نوع آزمایشی میتونه نشان دهد آیا توده ها خطرناک هستند یا خیر ؟ و نام پزشکی که بتونیم ویزیت کنیم . با سپاس

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. اگر توده ها مشکوک باشد نمونه برداری از بافت انجام می شود و اگر مشکوک نباشد تخلیه می شوند و سپس برای پاتولوژی ارسال می شود.

  85. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام من سه چهار ماهی یکبار قسمت های مختلف بدنم مثل شکم و بازو توده ای در میاد که درد هم داره و بعد لز سه چهار روز بر آمدگی و درد از بین میره نشونه هاش شبیه توده چربیه میخواستم بدونم همونه ؟ باید چیکار کنم؟خطرناک هست؟

    1. سلام شما باید توسط متخصص معاینه شوید. بدون ویزیت بیمار نمی توان تشخیص داد.

      1. Avatar photoSAM گفت:

        سلام خانم ! من یک دانه اندازه نخود در قسمت بالایی آله تناسلی و نرمی مثانه دارم . که با انگشت حرکت می‌کند امروز بر اثر پوشیدن شلوار کمی فشار به همون مثانه من وارد شده بود و اون دانه خودرا برجسته تر ساخته و کمی سرخ رنگ شده بود ولی وقتی شلوار آزاد پوشیدم آهسته آهسته دوباره زیر جلد پنهان شد اما اگر با انگشت بزنم هنوز هم است . بنظر شما ابن چیست ؟ ممنون

        1. به یک متخصص مراجعه بفرمایید که برای شما سونوگرافی و عکس از ناحیه تجویز کنند. سپس روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  86. Avatar photoمه لقا گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید.بعد از عمل غده چربی سر از لحاظ تغذیه ای چ چیزهایی باید خورد ک مفید و خوب است؟؟,

    1. سلام داشتن یک رژیم غذایی سالم در هر دوره ای از زندگی به خصوص بعد از جراحی مفید است. یک رژیم غذایی سالم شامل میوه ها و سبزی ها است. اجتناب از غذاهای فست فود و روغن های بی کیفیت. کاهش مصرف مواد قندی و الکل و دخانیات. تنوع غذایی و مصرف انواع غذاهای سالم و آبپز بسیار مهم است.

    2. Avatar photo... گفت:

      سلام. من از ده سال پیش یک غده چربی بدون درد و نرم زیر بغلم رشد کرده الان چند ماهی هست بزرگتر شده و زیر هردو بغلم دراومده مثل یک تیکه گوشت اویزونه. باید چیکار کنم

      1. سلام بهتر است به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید و این غده را تخلیه و جراحی کنید.

  87. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر من ۳۶ سالمه هردو پای رانم چربی زیر پوست دارد زود به زود درگیر کشیدگی عضله میشم . ؟؟؟لطفا توضیح بدید که کشیدگی پام به چربی ربط داره یا نه

    1. سلام معمولا ارتباطی با هم ندارند اما بدون معاینه بیمار نمی توان نظر قطعی داد.

  88. Avatar photoبهار گفت:

    سلام من دیشب ک خوابیدم پوستم صاف بوده و تا دیروز هم اصلا چنین چیزی نبوده روی صورتم امروز صبح ک از خواب بیدار شدم متوجه شدم روی پیشونیم قد یه تیله باد کرده و اصلا شبیه جوش نیست ممکنه غده چربی انقدر سریع به وجود بیاد ؟

    1. سلام بله ممکن است لیپوم یا عفونت باشد.

  89. Avatar photoسلمانیان گفت:

    سلام، هزینه برداشتن لیپوم چقدر هستش؟ مثلا دوتا در ناحیه کمر

    1. سلام بعد از معاینه مشخص می شود. حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب بپرسید.

  90. Avatar photoهادی معصومی گفت:

    سلام خسته نباشید من تو بدنم حدودا ۴۰تا عده چربی دراومده وببشتر میشه پیش متخصص رفتم گفت غده چربیه که از ژنتیک اعصابم خورد میشه از بس زیاد شدن میخوام ببینم مشکلی نداره درشون بیارم

    1. حتما غدد چربی را تخلیه و جراحی کنید. برخی از این غدد دچار عفونت می شوند و حتی رشد بیش از اندازه آنها منجر به بروز مشکلات و عوارض خاصی می شود.

      1. Avatar photoمهران گفت:

        سلام دکتر جلوی پوست سرم نزدیک شقیقه یه غده نصف بند انگشت دارم و وقتی چندبار دست زدم درد گرف یخرده و خیلی کم قرمز شد و سفتم هست دلیلش چی میتونه باشه

  91. Avatar photoraha گفت:

    سلام خسته نباشید برامدگی در شکم فرد میانسال که تقریبا دو سانت زید دنده 12 باشه و طی سونوگرافی لیپوم تشخیص داده شده اما گاهی باعث درد مبهم میشه دلیلش چی میتونه باشه گاهی ورم شکم دارن و درد مبهم اما برامدگی حدودا 5 سانته و با فشار دادن مشخصه کاملا

    1. سلام لازم است که این توده خارج شود تا بیمار دچار عوارض و عفونت نشود.

  92. Avatar photoحاتم گفت:

    سلام وقتتون بخیر. ممنون از زحمتی که میکشید
    دختر من وقتی به دنیا اومد گوشه ابروش نزدیک شقیقه یه برآمدگی کوچیک شبیه غده چربی داشت دکتر گفت احتمالا تا هفت سالگی از بین بره . تا ۴ سالگیش همون اندازه موند حتی کوچکتر شد ولی یهو الان تو ۵ سالگیش رشد کرد و شده اندازه یه آلو تقریبا. بخاطر شرایط کرونا ترسیدیم فعلا دکتر ببریمش برای جراحی. چیز خطرناکی نیس و فعلا میتونیم صبر کنیم تا شرایط بهتر شه بعد ببریمش برای معاینه و درمان؟

    1. سلام بهتر است در اولین فرصت جراحی و تخلیه شود. زیرا ممکن است عفونت کند و مشکل ساز شود. از قدردانی شما نیز سپاسگزارم.

      1. Avatar photoابراهیم گفت:

        سلام
        من یه لیپوم بالای سینه راست داشتم سال ۹۳ جراحی کردم دوباره بعد از یکسال شروع به بزرگ شدن و چندتا غده کنار هم شد دوباره سال ۹۸ کاملا تخلیه شد متاسفانه بازم بعد از یکسال شروع به رشد کردن شد الان هم موندم چکار کنم سریع بزرگ میشه و چند قسمت میشه نظر شما رو خواستم تا یه روشی رو برام تجویز کنید که از این اوضاع خارج بشم با سپاس

        1. متاسفانه درمان خاصی برای جلوگیری از عود لیپوم وجود ندارد. مراقب باشید که اضافه وزن نداشته باشید و تغذیه مناسب داشته باشید.

  93. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خسته نباشید، من روی ساق پای راست و چپم دو غده دارم که وقتی ایستاده ام معلوم نمیشه اصلا اما وقتی به صورت نیم خیز یا حالتی که روی ساق پا فشار می اید می ایستم این دو غده می زنند بیرون که اگر فشارشان دهم میروند داخل! چربی ام بالاست حدود 550 در ازمایشی که گرفتم بود تا به حدی که از خوردن گوشت قرمز ممنوع شده ام ممنون می شم کمکم کنید با تشکر

    1. سلام، علاوه بر این که لازم است به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. حتما به یک جراح یا متخصص جراحی و لیزر هم مراجعه کنید که اگر دچار لیپوم شده اید آن را با لیزر پرتوان تخلیه و جراحی کنند.

  94. Avatar photoامیرمهدی افشار گفت:

    سلام وقت بخیر من تعداد زیادی از این لیپوم ها زیر پوستم هست و هر چند وقت یک بار یکی رشد میکنه ولی سایز کوچکی دارن خطر ناک میتونه باشه؟

    1. سلام بهتر است تخلیه شوند ممکن است دچار عفونت شوند و مشکل ساز شوند.

  95. Avatar photoAisa گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    پشت سر مادرم غده ی چربی ب قطر ۵ سانت دراومده و نسبتا بزرگته . ممنون میشم هزینه و بگید خانم دکتر عزیز🙏🌹

    1. سلام بدون معاینه بیمار هزینه دقیق مشخص نمی شود. برای اطلاع از حدود هزینه ها با مطب تماس بگیرید.

  96. Avatar photoزیدالله گفت:

    سلام خانم دکتر پهلوی ستون فقراتم یک غده به اندازه دو یا سه سانتی است و درد هم نداره چون من کاملا لاغرم ممکن غده چربی زیر پوست باشه؟ یا چیز دیگه است؟

    1. سلام بله احتمال بروز غده چربی وجود دارد.

  97. Avatar photoرها گفت:

    سلام وقت بخیر. من ۱۰ سال قبل روی پیشونیم غده ی چربی دراومد .. ۳ بار تخلیه کردم و الان مجدد رشد کرده.. وافعا نگران شدم و حالم از این اتفاق بد هست . اینکه چرا باز هم همونجای قبلی رشد میکنن برام سواله. ایا ممکنه که کامل تخلیه نشده باشه؟

    1. سلام این غدد معمولا عود کننده می باشند. بهتر است به یک جراح لیزر مراجعه بفرمایید.

  98. Avatar photoelnz گفت:

    سلام خسته نباشید من دو سه سالی هست متوجه شدم تو سرم غده چربی هست و به مرور بزرگ تر شدن،قبلا دو تا بودن اما الان دارن بیشتر میشن،رفتم دکتر،میگه تا درد نگیره لازم نیست جراحی کنی اما برا شونه کردن سرم اذیت میشم،ممکنه تعدادشون بیشترم بشه؟!

    1. غدد چربی بهتر است که تخلیه شوند زیرا ممکن است دچار عفونت شود. در اولین فرصت نسبت به تخلیه و جراحی غده چربی سر اقدام نمایید.

  99. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من کم کاری تیروئید دارم ولیپومهای زیادی در ناحیه شکمی ودستها دارم آیا ربطی به کنترل تیروئید دارد وراه درمان چیست

    1. سلام علل بروز لیپوم ها کاملا شناخته شده نیست.

  100. Avatar photoروجا گفت:

    سلام وقتتون بخیر …
    من خیلی وقته که روی سرم یه چند تا توده چربی دارم که یکی از آنها اندازه نخود بزرگ شد و‌کمی هم ملتهب و‌دردناک و‌ در اثر تحریک محل ملتهب شده همون توده سر باز کرد و چرک‌ خارج شد و بعدش شروع کردم به خوردن آنتی بیوتیک و مجدد امروز محل توده رو فشار دادم همون توده از حالت خمیری سفت به نرم تبدیل شد و کلی خارج شد الان با این وضعیت پیش اومده خطری برای من وجود داره؟! سفالکسین ۵۰۰دو‌ ورق تهیه کردم و مصرف میکنم

    1. سلام اصلا نباید این توده ها را دستکاری کنید و ممکن است به بافت آسیب برسانید یا دچار عفونت شدید شوید. به یک متخصص مراجعه کنید.

  101. Avatar photoمح گفت:

    با سلام و تشکر فراوان از این که پاسخ می‌دهید.
    من حدود یک ماه است که متوجه وجود یک توده یا غده روی قسمت سمت راست بینی ام شده ام.این غده نرم است و وقتی که فشارش می‌دهم درد می‌گیرد. وقتی به عکس های چند سال قبل نگاه میکنم، میبینم که کمی هم ورم از قبل بوده است( ۱۵ سال پیش یک عمل بینی داشتم که خوب از آب در نیامد) ولی یک ماه است که بزرگ تر شده است.
    حالا خیلی نگران هستم، به نظر شما این غده چیست؟ خطرناک است؟

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. لازم است توسط متخصص جراحی بینی که قبلا شما را جراحی کرده اند ویزیت شوید. این غدد اگر عفونت کنند مشکل ساز خواهند شد. با پی گیری به موقع می توانید از بروز عارضه جلوگیری کنید.

  102. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام. من پسری 25 ساله هستم. در زیر پوست سرم، یکی از این غده ها وجود داشت که پس از مدتی عفونت کرد و با فشار دادن مواد داخل آن خالی شد.
    اما پس از حدود یک هفته، موهای روی آن دانه (یعنی جایی که فشار داده شد) به طور کامل ریخته است.
    لطفا بفرمایید دلیل آن چیست و آیا راه درمانی دارد؟

    1. سلام این غدد را دستکاری نکنید و به یک متخصص مراجعه کنید تا به طور اصولی تخلیه و درناژ شود. در غیر این صورت مجدد عود می کند و ممکن است آسیب جدی به بافت برسد.

  103. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من ۴روزه یه چیزی به اندازه نخود زیر بغلم درومده اصلا درد نمیکنه و چرکی هم نیست مثل یه غده میمونه و زیر پوست هست و نسبت به روز اول و دوم کمی کوچک تر شده نمیدونم چی کار کنم علتش چی هست باید چی کار کنم

    1. سلام ممکن است لیپوم یا التهاب غدد لنفاوری زیر بغل باشد. به یک متخصص مراجعه کنید تا ماهیت توده مشخص شود. گاهی کیست مویی نیز در این ناحیه تشکیل می شود که سرپایی و با لیزر تخلیه و درناژ می شود.

      1. Avatar photoفاطمه گفت:

        سلام من برای این چیزی که مثل غده زیر بغلم و زیر پوست هست و درد نمیکنه پیش چه متخصصی برم
        پوست و درماتولوژی؟

  104. Avatar photoرها گفت:

    اگر غده زیر بغل لیپوم باشد شما با لیزر اینکارو انجام میدید ؟برای خارج کردن آن؟

    1. سلام باید معاینه شوید. معمولا انجام می دهیم.

  105. Avatar photoمائده گفت:

    سلام مائده هستم ۱۸ ساله
    حدود پنج ماهه که درنزدیکی مهره و گردنم مثله چیزی مثله جوش کمی برآمده شده و سفت هم هست …. هر وقت هم بهش دست بزنم از درد به خودم میپیچم ، آیا غده ای در آنجا هست؟

    1. سلام بله ممکن است لیپوم یا آبسه و یا حتی کیست مویی عفونی باشد. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و نسبت به تخلیه و درناژ آن اقدام نمایید.

  106. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانم دکتر .چند ماهیه روی بازوی راستم دقیقا وسط بازو در زیر بغل یه توده سفت به اندازه نخود دارم درد هم نداره رشد هم نداره .ایا ممکنه نگران کننده باشه .ممنونم .

    1. سلام ممکن است لیپوم باشد و بهتر است برای جلوگیری از عوارض و عفونت تخلیه شود.

  107. Avatar photoپریناز گفت:

    سلام خانم دکتر. من امروز متوجه شدم دو تا توده ریز که زیر پوست هستند و به چشم دیده نمیشوند در پایین زانوم دارم که حرکت میکنند
    میخواستم بپرسم چی هستند و آیا نیاز به درمان دارند یا نه

    1. سلام به یک ارتوپد مراجعه کنید. ممکن است مربوط به مفاصل یا بروز لیپوم باشد.

  108. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام خانمی 37ساله هستم که به تازگی یک توده چربی کنار قوزک پایم در آمده و به اندازه یک گردوی کوچک می باشد . آیا خطرناک است و باید به جراح مراجعه کنم . بدو ن درد هم هست با تشکر

    1. سلام این توده ها در آینده مشکل ساز می شوند و ممکن است عفونت کند. حتما به یک جراح مراجعه کنید و نسبت به تخلیه و درناژ آن اقدام نمایید.

  109. Avatar photoمحمد فتحی گفت:

    سلام وقتتون بخیر خانم دکتر چند وقتی هست که متوجه یه برآمدگی قسمت پشت گردنم شده ام و ریزش مو پیدا کردم میشه کمکم کنید

    1. سلام ممکن است دچار لیپوم شده باشید. به یک متخصص مراجعه کنید و نسبت به تخلیه و درناژ توده ایجاد شده اقدام نمایید.

  110. Avatar photoابولفضل محرمی گفت:

    سلام خانوم دکتر من قبلا تکواندو کار بودم ولی یه سالی میشه کناره گیری کردم و ورزش خیلی سنگین میکردم و حرفه ای بود
    و اینکه الا بدنسازی کار میکنم که فشار تمرین ها بالاست خلاصه تو بدنسازی رو ساق پای راستم چندتا غده نرم هستن که فقط یه دونه یه زره بزرگ تر از اون یکی هاست نرمه و بدون درده! و اینکه من ۱۷ سالمه ! خواستم بدونم خطریه یا ن؟

    1. سلام بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. توده هایی که بر اثر ضربه بروز می کنند گاها دچار عفونت می شوند.

  111. Avatar photoMarii گفت:

    سلام ببخشید من یک غده ریز تو پهلوم هست نمیدونم از کی رشد کرده و بعضی وقتا درد میگیره ممنون میشم راهنماییم کنین ک خطرناک است یا ن

    1. سلام اگر این توده عفونت کند می تواند خطرناک شود. بنابراین به موقع به یک جراح مراجعه کنید و نسبت به تخلیه و درناژ اصولی آن اقدام نمایید.

  112. Avatar photomahi گفت:

    سلام خسته نباشید من 17 سالمه چند ساله یه غده زیر پوستی روی باسن سمت چپ هست قبلا کوچیک بود الان یخوره بزرگ شده و اینکه سفت غده و رنگ سفیدی داره دست ک. میزنم خیلی کم درد. میکنه یا مدت خیلی طولانی. میشینم دردمیگیره خطر ناکه ایا؟
    خیلی میترسم ک یه وقت چیز بدی باشه

    1. سلام احتمالا این توده دچار عفونت شده است. بهتر است با لیزر پرتوان یا یکی از روش های جراحی به سرعت تخلیه و خشک شود تا دچار عوارض بعدی نشوید.

  113. Avatar photoژاله گفت:

    سلام خانم دکتر من یه غده لیپیوم در ماهیچه شانه دارم دوسالی هست اندارش فرقی نکرده لازمه جراحی بشه

    1. بله لازم است برای جلوگیری از بروز عفونت و دیگر عوارض لیپوم این توده را خارج کنید.

  114. Avatar photoژاله گفت:

    ببخشید خانم دکتر دستم که غده لیپیوم داره نمیتوتم زیاد باهاش کار کنم دستم درد میگیره ایا ربطی به غده داره؟

    1. بله احتمال زیاد به هم مرتبط هستند. چرا این توده را جراحی نمی کنید؟؟

  115. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام ما یه نوزاد ۹ ماهه داریم از بدو تولد یه توده زیر پوستی پشت شانه سمت راست داشت در زمان تولد خیلی کوچیک بود ولی الان بعد از ۹ ماه اندازه نصف یه نارنگی شده به نظرتون به کجا مراجعه کنم بهم گفتن تا ۱ سالگی بزرگ میشه صبر کنید بعد خودش کوچک می‌شود و ازبین می‌رود یه دکتر میگه چربیه یه دکتر میگه تجمع رگ های خونیه

    1. سلام حتما این مورد را توسط متخصص جراح اطفال پی گیری نمایید. با توجه به اندازه این توده احتمالا نیاز به تخلیه توده است. زیرا مزاحمی برای زندگی بیمار محسوب می شود و احتمال بروز عفونت نیز بالاست.

    2. Avatar photoمحمدرضا گفت:

      ممنون میشم جواب بدید

  116. Avatar photoجواد گفت:

    سلام وقت بخیر
    خانم دکتر من عمل بیهوشی داشتم برای درآوردن لیپوم از پیشونیم
    الان ۲ روزه ورم دارم و اصلا نخوابیده
    این ورم تا کی طبیعیه؟؟

    1. معمولا التهاب تا یک هفته طبیعی است. مدت زمان بهبودی کامل را از جراح معالج خود سوال کنید.

  117. Avatar photoکیا گفت:

    سلام
    ۶ سال پیش پشت سرم یک غده داشتم وبعد جراحی کردم یک سال بعد چند تا غده چربی تو سرم رشد کرده وممنون میشم ؟؟

    1. سلام برای جلوگیری از بروز عفونت و عوارض لازم است غدد چربی سر به طور کامل تخلیه و خشک شوند. با یک متخصص پوست و مو نیز مشورت کنید و نسیت به تنظیم چربی پوست سر نیز اقدام کنید. معمولا افردی که دچار لیپوم سر می شوند پوست سر چرب یا نامتعادل دارند.

  118. Avatar photoسحرجابری گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من همسرم در پای راستش دقیقا پشت زانو قسمتی زانو خم میشه از بچگی یه غده داشته الان ۳۲ سالشه.وقتی بچه بوده بردن دکتر گفته اگه اذیت نمیکنه چیز خواصی نیستش.بهتره دستکاری نشه.
    ولی الان بخاطر سرپا بودن بیش از حد سرکار کمی ورم کرده و پاش هم درد میکنه احتمال داره خطرناک باشه؟؟

    1. سلام بهتر است این توده ها خارج شوند تا دچار عفونت و عوارض نشوند.

    2. Avatar photoرضا توکلی گفت:

      سلام خسته نباشید خدمت شما بنده چند وقتی هست روی کمرم یک دانه کوچک حدود یک سانتی متر ایجاد شده و روی شکمم و روی ران پا هم وجود دارد که کوچک تر هستش میخواستم بدونم چیه؟ خطری داره یا خیر؟!

      1. ماهیت اصلی توده ها بعد از معاینه مشخص می شود. اما عمدتا این توده ها لیپوم یا کیست می باشند که بهتر است تخلیه و درناژ شوند تا عفونت نکنند.

  119. Avatar photoمریم گفت:

    غدد چربی در پوست سر داشتم بیمارستان دولتی برداشتم . روی زخم باز گذاشتن . گفتند فقط با سرم فیزیولوژی بشورم و اصلا پماد ی بهم ندادن. بنظر شما لازمه به متخصص دیگر نشان بدهم. پزشکان بیمارستان دولتی اصلا راهنمایی نمیکنند

    1. سلام با سرم شستوشو یا فیزیولوژی زخم را بشویید و بعد از 48 ساعت می توانید حمام کنید اما زخم را فشار ندهید. اگر ترمیم زخم با تاخیر انجام می شود مجدد به پزشک معالج مراجعه کنید در غیر این صورت جای نگرانی نیست.

  120. Avatar photoM.n گفت:

    با عرض سلام خسته نباشید من نزدیک دو هفته اس زیر لبم زیر پوست برامدگی بوجود امده و سفت است هیچ دردی هم نداره ایا این لیپوم؟

    1. سلام بله امکان توده چربی یا کیست یا آبسه و جوش زیر پوستی وجود دارد. آبسه و جوش معمولا دردناک است. به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

  121. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانوم دکتر من بازوی راستم جای عضله قسمت بالای بازوم ورم کرده انداره یه نارنگی کوچیک شده جدیدا بزرگ تر شده ولی درد نداره چیکار میتونم کنم و کجا باید مراجعه کنم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام بهتر است به یک متخصص ارتوپدی و جراحی دست مراجعه کنید.

  122. Avatar photoS.Y.B گفت:

    سلام خانم دکتر
    من ۳۰ سالمه تقریبا یک سالی هست که متوجه یک توده در ساق پای چپم شدم دکتر رفتم سنو دادم گفت چربیه دارو استفاده کردم بهتر نشد
    درد شدید دارم گاهی اوقات راه رفتن برام سخت میشه ورم شدید در پای چپم دارم تیر کشیدن خارش و گاهی هم داع شدن توده احساس میکنم
    پام وقتی خیلی درد میکنه رگهای خونی سفت میشن متورم میشن زانو درد شدید هم دارم فقط پای چپم
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. سلام توده چربی حتما باید تخلیه کامل شود در غیر این صورت دچار عوارضی مثل عفونت و حتی از بین رفتن بافت ناحیه می شوید. از مطب من یا یک جراح متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  123. Avatar photoSAEED گفت:

    سلام خانم دکتر.من غدد چربی زیر پوستی زیادی دارم شاید بالای 100 تا تام بدنم هست حتی تو دهان و دور بیضه هام .باید چیکار کنم میتونید راهنماییم کنید

    1. توصیه می کنم توده هایی که در حال بزرگ شدن هستند و توده هایی که درد دارند و توده هایی که در نقاط حساس و مشکل ساز مثل ناحیه کمربند شلوار هستند را با جراحی خارج کنید.

  124. Avatar photoتابستونی گفت:

    باسلام
    پدرم موقع کرونا با اُفت گلبول سفید و پلاکت مواجه شد
    بعد علایمش ضعف و بیحالی شدید
    خلاصه دکتر گفته بود که ازمایش سی بی سی مجدد تکرار شه یک ماه بعد
    که تکرار کردیم ،،خدارو شکر همه موارد نرمال بودش
    یعنی یه چکاپ کلی دادیم انزیم کبد ،،فاکتور های کلیه و پروستات و….
    ولی بعد تزریق دز اول مثلا دوسه هفته بعدش
    یه توده قابل لمس سمت چپ بین طحال و کلیه متمایل به شکمش دراومده که اول بزرگتر بود الان کوچیک تر شده ،،ولی خب دکتر بردیمش و سونو نوشته
    میخواستم ببینم از نظر شما ممکنه لیپوم باشه
    بعد از کرونا خیلی همش ضعف داشتن و گرسنشون بود ،و منجر به غذا خوردن و اضافه وزن شد …
    الان اون توده به نظرشما چی میتونه باشه…
    درد نداره اصلا
    خیلی اتفاقی متوجه شدن

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. احتمال لیپوم نیز وجود دارد. باید منتظر بمانید تا جواب آزمایش های ایشان مشخص شود.

  125. Avatar photoفرزانه گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یک زنه 37 ساله هستم چند هفته ای میشه از پشت گوشم و داخل سرم چند تا توده اما باندازه تیله و یا کوچکتر ب وجود امده ب نظر شما لیپوتیم هست

    1. سلام احتمال بروز لیپوم یا حتی کیست مویی یا آبسه وجود دارد. به هر حال از مطب وقت ویزیت بگیرید تا در صورت امکان تخلیه و درناژ شود.

      1. Avatar photoزهره گفت:

        سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز من از کودکی کف پاهام دقیقا کف از داخل سفت شده به مقدار یک یا دوسانت و هیچ دردی ندارم فقط چیزی ک از بچگی تک ذهنم مونده خیلی دستکاری میکنم و همش حالت نیشگون میگیرم و حس خوب بهم دست میده و اون قسمت آروم میشه هرچند همراه با درد است میخواستم بدونم این مورد که کف پای من هست چیه چون از بچگی تا الان گ ۳۶ سالمه همراهمه ممنون میشم پاسخ بدید

        1. این توده را دستکاری نکنید و به یک متخصص جراحی ارتوپدی مراجعه کنید.

  126. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۴۰ سال سن دارم به طور ناگهانی دست به شانم زدم و متوجه یه توده شدم که با فشار دست حرکت میکنه کمی، و اندازشم کمتراز کفه دسته.
    بنظرتون باید چیکار کنم میتونه بیماری خطرناکی باشه ؟

    1. سلام لازم است معاینه شوید. اگر توده چربی باشد با جراحی و به طور سرپای خارج می شود.

      1. Avatar photoشبنم گفت:

        خانمی ۴۰ ساله بعلت تورم ناحیه گردن پزشک برام سونو نوشته بعد از انجام نتیجه این بود
        لیپوم با ابعاد ۲۰×۵۵ میلیمتر زیر عضله Scm
        خواستم بدونم راه درمان چی هست؟؟؟؟ چون ۴ سال پیش هم قسمت پهلو راست هم یکی بود با جراحی برداشتم
        حدود دو سال هست بازی تنیس خاکی انجام میدم آیا ادامه ورزش میتونه باعث تشدید قضیه بشه
        لطفا راهنمایی کنید . ممنونم از لطفتون

        1. سلام این توده ها لازم است تخلیه شوند تا عارضه دار نشوند. معمولا ورزش کردن تاثیری در روند بیماری لیپوم ندارد.

  127. Avatar photoبهشتی فر گفت:

    سلام خانم دکتر شما این غده ها رو با جراحی در میارید

    1. سلام بستگی به ناحیه توده مورد نظر دارد. من توده های چربی را فقط با روش جراحی درمان می کنم.

  128. Avatar photoسارا گفت:

    سلام روزتون بخیر
    بخیه در زیر واژن بعد زایمان طبیعی خیلی دردناک بود ۶ماه گذشت اما خوب نشد به دکتر مراجعه کردم و گفتند جای گره رو به داخل رفته و بافت چربی دورش جمع شده دوباره جراحی کردند و درش اوردند .الان بهد از یک هفته مجدد ورم کرده و دردناک شده انگار مجدد زیر پوست دانه ای حس میکنم .نمیدونم چکار کنم یعنی دوباره باید جراحی بشه؟

    1. اگر توده زیر پوست به درستی تخلیه نشود مجدد عود می کند و لازم است مجدد تخلیه و درناژ شود. همچنین اگر مراقبت های لازم را به درستی انجام ندهید مجدد زخم شما عفونت می کند و عود می کند. از آنجایی که این ناحیه روی خط شلوار هم قرار می گیرید مراقب باشید بیشتر از پیراهن بلند استفاده کنید و ناحیه جراحی با لباس شما اصطکاک و تماس نداشته باشد.

  129. Avatar photoسما گفت:

    سلام
    سلام
    من ۳۵ سالمه و خانم هستم . در سمت راست کمرم یک غده کوچک هست که وقتی لمسش می کنم زیر دستم تکون می خوره . باعث کمردردم شده مخصوصا صبح که از خواب بیدار میشم . احتمال هست لیپوم باشه یا ممکنه خطرناک تر از این باشه ؟
    ممنون میشم جواب بدین 🙏

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. معمولا این غدد لیپوم هستند و اگر عفونت نکنند و جراحی و تخلیه شوند مشکلی ایجاد نمی کنند.

  130. Avatar photoستاره گفت:

    سلام
    من یک توده نرم در قسمت انتهایی کمر و روی باسنم (دور از ناحیه‌ی پایینی ستون فقرات)ایجاد شده که برآمده است اما سفت نیست و کاملا با فشار دست تغییر شکل می‌دهد. آیا این غده لیپوم است؟ و آیا به صورت سرپایی امکان خارج شدن آن وجود دارد؟

    1. سلام بله به احتمال زیاد لیپوم است. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام می شود. معمولا امکان سرپایی خارج کردن لیپوم وجود دارد.

  131. Avatar photoایمان مومنی گفت:

    سلام خانوم دکتر..من یک غده یک سانتی در پهلوی سمت راست شکم زیر پوست دارم و وقتی که دست میزنم همراه با درد و ضعف میباشد ..۳۷ سال هم دارم…ممنون میشم که راهنمایی کنین مرا

    1. سلام تشریف بیاورید مطب که معاینه شوید. در هر صورت لازم است این توده خارج شود.

  132. Avatar photoنیما گفت:

    سلام دکتر وقت بخیر .خسته نباشید.من 42سال دارم و چند ساله من یه غده پشت گردن دارم.اندازه ش هم یکم بزرگتر از تیله س .قبلن کوچیک بود اندازه یه ناخن انگشت دست هستش ولی به ندرت بزرگ شده.الان گردنم اطرافش درد داره و به کتف سمت راست درد وارد میشه و درد بازم از سمت راست گردنم تا زیر گلو سمت راست میرسه خواستم ببینم این غده ضرر خاصی داره .ممنون میشم راهنماییم کنید .

    1. توده های زیر پوست و لیپوم ها باید با یک روش مناسب تخلیه و جراحی شوند. به خصوص غددی که در حال بزرگ تر شدن هستند و احتمال بدخیم شدن آنها و بروز عفونت آنها وجود دارد.

  133. Avatar photoویشتاسپ گفت:

    با درود خانم دکتر! من سی سه سالمه یه غده نرم به اندازه 5 سانتی متر در پشت پایم روی ماهیچه بین ساق پا و زانو قرار گرفته که از زمان کودکی وجود داشته و اصلان درد نداره و بدون هیچ رنگی . تا حالا هیچ نوع مورد مشکوکی ازش ندیدم و کاملا سلامتم . بنظر شما چه کار کنم درش بیارم یا ولش کنم .؟
    با تشکر

    1. Avatar photoMin گفت:

      سلام من در بالای ساق پا روی استخونش یه غده ریر زیر پوستس هست که دست میزنم جابجه میشه
      آیا خطر ناکه هس

      1. سلام خطرناک نیست اما بهتر است خارج شود تا در آینده عفونت نکند و عارضه دار نشود.

    2. Avatar photoرضا گفت:

      با سلام
      خانم دکتر من چند عدد غده زیر پوستی در قسمت ران پا و شکم و کمر خود دارم. و دردی هم ندارن. میخواستم بدونم که باید چیکار کنم

      1. بهتر است قبل از عفونی شدن این توده ها جراحی و تخلیه شوند.

  134. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من مدت ۴ ماه است هم زمان با تزریق دوز اول سینوفارم زیر بغلم یک توده کوچک با کمی درد بوجود آمده و یک ماه پیش ازبین رفته بود و الان مجدد حس میکنم چه چیزی ممکنه باشه در ابعاد یک جوش زیر پوستی هست

    1. سلام ممکن است التهاب غدد لنفاوی یا لیپوم باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. حتی بروز کیست مویی در زیر بغل نیز شایع است.

  135. Avatar photoنیما نوربخش گفت:

    سلام
    من روی بدنم و خصوصا روی ران هر دو پام لیپوم دارم ،از حدود ۱۴-۱۵ سالگی متوجه وجود لیپوم ها شدم.
    متاسفانه تعداشون خیلی خیلی زیاده و تعدادی از اونها هم سفت شدن.
    در زمان سربازی دوبار چند تا از اونها رو که خیلی بزرگ بودن رو جراحی کردم
    اما باز هم زیاد شدن و بعضی بزرگتر شدن.
    به نظرتون باید بررسی خاصی انجام بدم؟

    1. سلام متاسفانه راهی جز تخلیه این غدد وجود ندارد بهتر است غددی که در حال بزرگتر شدن هستند را برای تخلیه در اولویت قرار دهید.

  136. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من در قسمت پایین تر از شانه زنانی که سرم را بالا میگیرن درد میگیرد و یه چیز نزم هم هست که دست میزنم به ان راحت حرکت میکند و زنانی که فشارش نیدهی کمی درد میگیرد میخواستم ببینم چیز خطر ناکی است

    1. شما باید معاینه شوید. اگر توده چربی یا هر توده دیگری در این ناحیه باشد لازم است جراحی و تخلیه شود تا در آینده دچار عفونت و عوارض نشود.

  137. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام اخیرا روی جفت ران پام و پشت بازوهام چند برامدگی کوچک ایجاد شد که با دست کشید روی ان برامدگی احساس میشه چند روزی هست همان نقاط احساس درد دارم که درزمانهای خستگی این درد روی ران و و پشت بازو بیشتر هم میشود

    1. ممکن است توده چربی یا حتی کیست مویی باشد. از آنجایی که دردناک هم شده اند حتما به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا این توده ها را خارج کنند. ممکن است توده ها عفونت کنند و عارضه دار شوند.

  138. Avatar photoحمیدرضا گفت:

    سلام‌ بالای ابرو اندازه عدس غده چربی داشتم که جراحی کردم اما بعد‌ عمل حس کردم برامدگی بزرگتری ایجاد شده که اول فکر کردم تورم جراحی است اما سه ماه گذشته و زخم بخیه کامل بهبود یافته اما این برامدگی سفت و بزرگتر از قبل بالای ابروم مونده، راهنمایی کنید لطفا چه باید‌کنم

    1. سلام توده های چربی و لیپوم بسیار عود کننده می باشند. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید و توده را مجدد خارج کنید.

  139. Avatar photoپویا سعادت گفت:

    سلام خانوم دکتر بنده پسری ۲۶ ساله هستم..در چند وقت اخیر وزنم زیاد شده.در سمت راست شکمم یک غده زیر پوستی در حدود دو سانت پیدا شده.سفته ولی پوستم هیچ تغییری نکرده و بیرون زدگی نداره و کاملا زیر پوستیه..نیاز به پیگیری داره؟

    1. بله تمام این توده ها لازم است پی گیری شوند و تخلیه و درناژ شوند تا بیمار دچار عفونت، بدخیمی و عوارض دیگر نشود.

      1. Avatar photoپویا سعادت گفت:

        معذرت می‌خوام امکان داره غده چربی نباشه؟مثلا سرطانی باشه؟

        1. هر امکانی وجود دارد. به همین دلیل است که از بیماران می خواهیم هرگونه توده و مورد مشکوکی را پی گیری کنند تا دچار عوارض تاخیر در درمان نشوند.

  140. Avatar photoرحمت اله گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید . بنده 54 سال سن دارم حدود 5 سال پیش یک غده چربی در ناحیه کشاله ران داشتم به اندازه یه فندوق امسال خیلی بزرکتر شده دکتر جراح رفتم بعد از m.a.r تشخیص ایشون غده چربی بود که گفتن باید جراحی بشه میخاستم بدونم با لیزر خارج میشه این غده ؟ ممون میشم جواب بدید

    1. سلام بله من معمولا تمام توده های چربی این ناحیه را با لیزر پرتوان جراحی و تخلیه می کنم. بعد از ویزیت بیمار تشخیص قطعی اعلام خواهد شد.

  141. Avatar photoشهناز گفت:

    سلام
    من مادرم غده ی چربی داشت بر روی پشت پا بعد از عمل کردن ورم کرده عادیه؟؟

    1. تا یک هفته ورم و التهاب طبیعی است. اگر التهاب طی این یک هفته بهبود پیدا نکرد و تشدید شد جراح معالج را در جریان بگذارید.

  142. Avatar photoمهدی حیدری گفت:

    سلام خانم دکتر
    بنده یک غده چربی روی کنار ساق پام داشتم که برداشتمش
    نگران این هستم که دوباره برگشت نکنه یا جای دیگه ای رشد نکنه
    یکم اضافه وزن دارم
    اگه وزنمو‌ پایین بیارم و به حد نرمال برسونم میتونم جلوگیری کنم از بروز کیست مجدد؟
    متاسفانه این یک مسئله ارثی تو خانواده مادری من هست و اکثر اعضای خونواده و مادرم این مشکل رو داشتن
    توصیه شما برای من چیه خانوم دکنر؟
    ممنونم ازتون خسته نباشید❤️

    1. سلام معمولا لیپوم های وراثتی عود کننده می باشند و تنها روش جلوگیری از عود لیپوم که توسط متخصصین توصیه می شود داشتن رژیم غذایی سالم و کاهش وزن می باشد.

  143. Avatar photoسمانه گفت:

    سلام
    مادرم چند روزه یک توده خیلی کوچیک کمتر از ۱ سانت خادج مفصل ارنجش حس میکنهه ک قوام حدودا سفتی داره و با لمس جابجا میشه درد موضعی نداره اما کلا خودش همیشه ی مقدار درد مفاصل داره. ایا نگران کنندس؟ ممکنه لیپوم باشه؟

    1. سلام بله ممکن است لیپوم باشد و بهتر است برای جلوگیری از عارضه دار شدن لیپوم آن را جراحی و خارج نمایید.

  144. Avatar photoپویا سعادت گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر ببخشید قبلاً سوال کرده بودم بنده پسری ۲۶ ساله هستم..در چند وقت اخیر وزنم زیاد شده.در سمت راست شکمم یک غده زیر پوستی در حدود دو سانت پیدا شده.سفته ولی پوستم هیچ تغییری نکرده و بیرون زدگی نداره و کاملا زیر پوستیه..نیاز به پیگیری داره یا نه که شما فرمودید باید پیگیری بشه…میخواستم بدونم امکان داره غده چربی نباشه؟مثلا سرطانی باشه؟

  145. Avatar photoرضا نوری گفت:

    سلام خانوم دکتر من پدرم پشت سرش ی غده داره
    ۱بار عملش کرد ولی باز دوباره دراومد شب ها که میخواد استراحت کنه بالش سفت رو عمودی میذاره و اونجوری میخوابه میشه کاری کرد که به صورت همیشه گی از بین بره؟

    1. سلام این توده ها هر بار که عود می کنند لازم است تخلیه شوند تا عفونت نکنند و عارضه دار نشوند. برای کاهش عود توده چربی سر لازم است از شامپوی تنظیم کننده چربی پوست سر استفاده کنند و تخلیه توده نیز به طور کامل انجام شود. از آنجایی که این توده ها معمولا وراثتی می باشند ممکن است باز هم عود کنند.

  146. Avatar photoصادق گفت:

    سلام چند سالی در ناحیه بین پشت گوش و گردنم لیپوم ایجاد شده و حالت منقبض بودن را در این ناحیه به من القا می کند و یا افزایش دما یا نوعی سفتی در پشت گوشم احساس می کنم و یک بار به دکتر مغز و اعصاب برای این مورد مراجعه کردم که گفتند مشکلی نیست و… ولی من می خام ببینم اگر خطری برای رگ های عصبی و خونی پشت گردنم نداره این توده رو بردارم -لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر این توده عمقی باشد و به اعصاب حساس این ناحیه نزدیک باشد ممکن است به جراح مغز و اعصاب ارجاع داده شوید. به هر حال این توده باید خارج شود و پی گیر تخلیه و درمان آن باشید.

  147. Avatar photoتارا گفت:

    سلام خسته نباشید دختر من ده سالشه بدو تولد یه غده چربی پشت سرش بود چند بار بچه بودبردم دکتر اطفال گفتن مهم نیست غده چربیه اذیتش نمیکنه ولی الان که ده سالشه یه وقتایی اطراف غده درد داره آیا خطرناکه؟باید چیکار کنم

    1. سلام لازم است توده های چربی تخلیه شوند تا در آینده عارضه دار و یا عفونی و دردناک نشوند. نسبت به جراحی و تخلیه این توده اقدام نمایید.

      1. Avatar photoناصر گفت:

        سلام خانم دکتر
        مدت ۱۵ سال پیش که سرباز بودم وسط کف سرم یه برجستگی اندازه یه الوچه بوجود اومد بعضی وقتا چرک میزد بیرون بعد سفت میشد چند بار همینجوری تکرار شد اون موقع رفتم دکتر گفت لیپوم هست سر پایی تخلیه کرد ولی از همون موقع جاش با پوست خیلی ضخیم باقی موند موهای اطافش هم ریخت هرموقع هم کلاه میزارم روسرم خیلی میخواره … خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. سلام لازم است این توده مجدد جراحی شود. ممکن است مو در زیر پوست باقی مانده باشد. بدون معاینه نمی توان تشخیص قطعی را اعلام کرد.

  148. Avatar photoسارا گفت:

    با سلام
    مادر من الان نزدیک به دو سه ساله که روی دنده سمت راستشون بالای ناحیه سینه یه غده زیرپوستی دارند که الان چند ماهه اندازه نارنگی شده و از روی لباس مشخصه
    رنگ پوست تغییر نکرده و دردناک هم نیست فقط خیلی بزرگه و خودشون میگن صبحها کوچکتر و عصرها بزرگتره
    ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    1. حتما به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه بفرمایید تا اقدامات لازم برای تخلیه این غده انجام شود.

  149. Avatar photoآیسان گفت:

    سلام و خداقوت من باردار هستم و در سرم دو تا لیپوم دارم و خیلی درد میکنن مخصوصا اگر جایی بخورن
    الان که باردار هستم امکان تخلیه هست یا باید منتظر بمونم؟

    1. سلام بله با یک جراحی سرپایی می توانید لیپوم سر را در دوران بارداری تخلیه کنید.

  150. Avatar photoمحمد خ گفت:

    سلام من ۳۱ سالمه
    ۲ سالی میشه که روی سرم یک غده بوجود اومده که در طول این ۲ سال بزرگ شد و اطراف اون بیشتر از بقیه قسمتهای سرم ریزش مو داشتم .دیروز با ضربه ای که به اون ناحیه از سرم خورد بعد یک روز اون غده صاف شد .خواستم بدونم مشکلی نیست ؟الان که صاف شده نیازه به دکتر مراجعه کنم؟؟

    1. لازم است به متخصص مراجعه کنید. این توده مجدد عود خواهد کرد.

  151. Avatar photoMarziye گفت:

    سلام خسته نباشید من وقتی ۱۰ سالم بود بالایه کمرم نزدیک ب کتفم توده چربی داشتم ک رفتم دکتر و جراحی کردم یکی دوسال بعد باز از همونجا دراومد و کبود شده خیلیم اذیت میکنه و صاف نمیتونم زیاد بخابم میخاسم بدونم مشکل خاصیه و نیاز ب جراحی داره؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام متاسفانه غده های چربی بسیار عود کننده می باشند و هر زمان که عود می کنند و بزرگ می شوند لازم است که مجدد جراحی و تخلیه شوند.

  152. Avatar photoرسول گفت:

    سلام
    مدت سه سال است یه توده پشت گردنم بوجود اومده و دوتا دکتر رفتم پس از معاینه گفتن که لیپوم است و برای احتیاط بیشتر آزمایش خون هم دادم که مشکل غدد لنفاوی نبود، کلا هم مشکلی باهاش ندارم و آیا نیازی هست توده چربی رو تخلیه کنم یا نه؟

    1. سلام بله بهتر است که لیپوم جراحی و تخلیه شود زیرا پس از مدتی این توده ها بزرگ تر، دردناک و گاها عفونی می شوند.

  153. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام.روی بازوهام دوتاغده چربی هست که روی انها خیلی حساس شدم.رنگش زیرپوست تیره هست.میشه بگیدایاخطرداره؟

    1. برخی از غدد چربی اگر خارج نشوند به مرور عارضه دار و عفونی می شوند. توصیه می کنم برای خارج کردن آنها به یک جراح مراجعه کنید.

  154. Avatar photoمحمدی گفت:

    سلام بنده یک توده بزرگ زیر بغلم داشتم چند روز پیش آن را عمل جراحی کردم و الان جای عمل درد شدیدی دارد و اطراف عمل نیز خون مردگی پیدا کرده و رنگش کبود شده.
    اندازه توده حدود 7 سانتی متر در 2 سانتی متر بود و آن را برای آزمایش فرستاده ایم. لطفا در این مورد ما را راهنمایی بفرمایید و اینکه ایا دارو هایی برای جلوگیری از عود دوباره وجود دارد یا خیر؟ و اینکه ورم دور عمل طبیعی هست؟؟ طول عمل جراحی حدود 15 سانتی متر میباشد.

    1. از آنجایی که این توده در ناحیه حساسی می باشد لازم است مراقبت زیادی از زخم داشته باشید. ناحیه را تمیز و خشک و عاری از مو نگهدارید. ممکن است لازم باشد برای تخلیه خون مردگی مجدد جراح معالج شما عمل درناژ را انجام دهند. با ایشان در ارتباط باشید تا بهبودی کامل حاصل شود.

  155. Avatar photoمعین گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید من حدود۶ سالی پشت سرم ۲تا غده یکی سمت راست یکی سمت چپ هست به چندنفر دکتر عمومی نشون دادم گفتن چیزی نیست قبلا کمی کوچک بوده ولی الان احساس میکنم بزرگتر شده مثل برآمدگی میمونه به نظرشما چی کارمیتونم کنم

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا این توده ها را خارج کنند.

  156. Avatar photoahmad گفت:

    سلام من دو بار جراحی کردم هر بار نزدیک 30 غده چربی در اوردم الان دوباره خیلی زیاد شدن نمیدونم چکار کنم

    1. متاسفانه غده های چربی عود کننده می باشند و راهی جز تخلیه مجدد این غدد نیست.

  157. Avatar photoMajid گفت:

    سلام ب مدت ۲ سال تو صورت روی فک ی دکتر عمومی گفت احتمالا عمل نکنن چون تو فک عصب زیاده باید چکار کنم پیش چ دکتری برم؟؟

    1. به متخصص جراحی زیبایی فک و صورت مراجعه کنید که با اعصاب صورت کاملا آشنا باشند. ترجیح بر این است که هرگونه توده و لیپوم از بدن خارج شود.

      1. Avatar photoمهرناز گفت:

        سلام خانم دکتر خسته نباشید
        من دختری ۱۹ ساله هستم و از حدود یک‌سال و نیم یه برجستگی روی بند دوم انگشت دستم دارم که تا حدوی حرکت میکنه و درد هم اصلا نداره.توی این مدت یه مقداری بزرگتر شده ولی نه زیاد؛ میخواستم بدونم که لیپوما هست یا نه؟
        نمیدونم ارتباطی داره یا نه ولی چون محصل هستم و خودکار زیاد دستم میگیرم؛ دقیقا جایی که این توده رشد کرده جایی هست که خودکار کنارش موقع نوشتن قرار میگیره
        توی خانواده هم لیپوما زیاد داشتیم

  158. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر من بالای ابروم قسمت پیشانیم غده چربی داشت
    رفتم جراح مغزو عصاب سونو گرفت و اسکن و نامه زد برای دکتر زیبایی که برش دارد.حالا هم ۲۴ ساعت از برداشتنش میگذره
    بخیه زد.حالا نمیدونم چرا دورش ورم داره و ورم همینطور به اطراف کشیده میشه به سمت وسط پیشانی.قضیه چیه خانم دکتر؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید.
    چرک خشک کن هم میخورم و پماد هم میزنم

    1. احتمالا جراح شما گفته اند که تا دو روز از کمپرس سرد برای کاهش التهاب استفاده کنید. همچنین بعد از دو روز می توانید از کمپرس گرم برای کاهش التهاب استفاده کنید. مصرف آناناس و ژل آلوورا نیز در کاهش التهاب بعد از جراحی موثر است. احتمالا جراحی وسیع و عمیقی داشته اید و نباید به ناحیه عمل فشار بیاورید.

  159. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من خیلی ورزش میکنم و روی دوتا ساق پام یک برامدگی سطحی است و وقتی سر پا میایستم و پامو سفت میکنم میزنه بیرون میخواستم ببینم مشکلی داره یا نه

    1. اگر این برآمدگی بر اثر ضربه در ورزش اتفاق افتاده است توصیه می کنم به یک ارتوپد مراجعه کنید.

      1. Avatar photoمهدی گفت:

        ضربه نخورده و این برامدگی هر دو ساق پام هردو دریک جا هستند

        1. Avatar photoمهدی گفت:

          ۱۶ سالم هست

  160. Avatar photoمهدی گفت:

    ضربه نخورده و این برامدگی هر دو ساق پام هردو دریک جا هستند

  161. Avatar photoمهدی گفت:

    ضربه نخورده و این برامدگی هر دو ساق پام هردو دریک جا هستند.

  162. Avatar photoجعفری گفت:

    سلام خانوم دکتر من یه غده چربی روی بازوی راستم دارم جدیدا یهویی خیلی بزرگ شده تقریبا۶ سانت متخصص جراح عمومی رفتم سونو نوشتن سونو دادم الان میگن ام ار ای بدم ایا این غده بدخیمه؟؟؟

    1. بدخیمی غده بعد از بررسی نتیجه آزمایش یا بیوپسی مشخص می شود.

  163. Avatar photoاسماعیل گفت:

    سلام.یک غده روی شانه چپم در آمده قرمز رنگ می‌باشد قسمت تیزی سر شانه .چی می‌تونه باشه 40سالمه

    1. سلام معمولا این توده ها لیپوم می باشند. لازم است معاینه شوید.

  164. Avatar photoفاطی گفت:

    سلام،وقت بخیر
    من یه برجستگی پایین تر از آلت تناسلیم دارم که از بیرون مشخص نیست و نرمه و با انگشت حرکت میکنه همین لیپوماست یا ممکنه چیز دیگه ای باشه؟

    1. ممکن است لیپوم، عفونت یا التهاب غدد لنفاوی باشد

  165. Avatar photoجوانمردی گفت:

    سلام خانم دکتر بنده حدوددوسال هست یک چربی زیر پوستی اندازه ۲ اینچ پشت گردنم درومده.
    واندازه ان هیچ تغییری نکرده درد هم نداره هیچ تغییر حالتی هم ندارم.به چند دکتر مراجعه کردم گفتند زیاد موردی نداره برا زیبایی اگر میخواهی خارجش کن.
    ایا مشکلی برام ایجاد خواهد کرد اگر انرا بیرون بیاورم.

    1. من به تمام بیماران توصیه می کنم که توده های چربی را خارج کنند تا دچار عفونت یا عوارض دیگر نشود.

  166. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه خیلی ورزش میکنم و روی دوتا ساق پام یک برامدگی سطحی است و وقتی سر پا میایستم و پامو سفت میکنم میزنه بیرون میخواستم ببینم مشکلی داره یا نه .ضربه نخورده و این برامدگی هر دو ساق پام هردو دریک جا هستند

    1. به یک جراح ارتوپد مراجعه بفرمایید.

  167. Avatar photoنازگل گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید تو سر من دوتا غده زیر پوستی پشت سرم هس میشه بگین خطرناکه آیا توده سرطانیه؟ کوچیکن و دوطرفه پشت سرم هس و سمت چپ جمجمه سرم بزرگتر شده میشه کمک کنین

    1. معمولا این توده ها غده چربی سر می باشند و لازم است قبل از این که بزرگتر شوند یا عفونی شوند توسط جراح تخلیه شوند.

  168. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر. من حدود سه ماهه که یه تورم بدون درد زیر بغل سمت راستم میبینم…هیچ دردی نداره وقتی که فشارش میدم…حالت گرده و پهن ..ولی نرمه و اصلا سفت نیست هیچ دردیم نداره..حدودآ دوسانتی متره
    میخواستم ببینم این کیست چربیه؟سنم 25ساله

    1. زیر بغل معمولا مستعد بروز کیست مویی می باشد. اما این توده چه لیپوم باشد چه کیست لازم است تخلیه شود که در آینده دچار درد و عفونت نشود.

  169. Avatar photoمهران گفت:

    سلام
    چندماهی هست که یه توده نزدیک مقعد زیر پوست متورم میشه و بعد از چون روز ناپدید میشه و دوباره چند هفته بعد همین اتفاق می افته؟میخواستم بپرسم چی میتونه باشه و آیا خطرناکه؟

    1. معمولا توده های عفونی به این شکل بروز می کنند. از مطب وقت ویزیت بگیرید. توده های عفونی اگر درمان نشوند عارضه دار می شوند.

  170. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام وقت بخیر من آقایی ۴۷ ساله هستم. ۴سال پیش توده ای به اندازه ی یک گردوی بزرگ در بازوی چپم احساس کردم. با پزشک مشورت کردم گفتند اگر درد ندارد، به عمل نیازی نیست.
    مدتی ست حسی شبیه برق گرفتگی در دستم دارم. وقتی دستم را تکان میدهم حسی شبیه برق گرفتگی تا مچ دستم میرود. و باعث شده برای انجام کارهایم دچار مشکل شوم.
    ممکن است این توده چربی باشد؟ یا خطرناک است؟
    از پاسخگویی شما پیشاپیش سپاسگزارم.

    1. من به تمام بیماران توصیه می کنم که تا قبل از عارضه دار شدن لیپوم نسبت به جراحی و تخلیه آن اقدام نمایند.

  171. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام وقت بخیر.خانم دکتر .مدتی هست پشت کمرم نزدیک به ستون مهرها ی برامدگی ۲ ۳سانتی متری دراومده نه درد داره نه تغییر رنگی درش ایجاد .میتونه لیپوم باشه یا چیز دیگه ای ؟

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

  172. Avatar photoمحسن فراشیانی گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه . در لاله های گوش های من (هر دو طرف ) چند تا غده ایجاد شده . سفت هستن که بعد از دستکاری آبکی میشن . یکیشون هر روز ترشحاتش خالی میشه (بازه) ترشحاتش هم تقریبا بی‌رنگ هست و چسبناک

    1. این توده ها را دستکاری نکنید و برای تخلیه آنها به یک جراح گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. ممکن است متخصص پوست و مو هم بتواند برای تخلیه اصولی این توده ها به شما کمک کند.

  173. Avatar photoضحی گفت:

    سلام وقت به خیر
    خانم دکتر من سرم یه توده ایی تقریبا دو ، سه سال قبل در اومده بود توده ایی شبهه به لیپوم ولی جوش مانند اندازه فندق ، می خواستم ببینم ، لیپوم هست یا پیلار ، در ضمن من در تهران ساکن نیستم ، و در تبریز هم دکتر خوب نمیدونم چه کسی است ، خانم دکتر بی نهایت ممنون میشم سئوال من و بفرمایید و راهنمایی کنید .
    سپاسگزارم از لطفتون

    1. از آنجایی که تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی به شما اعلام خواهد شد.

  174. Avatar photoعارف گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید خدمت شما.حدودا ۵سال هستش که ساعد دست چپ من یه غدده به وجود امده که اوایل خیلی کوچیک بود به مرور زمان بزرگتر شد الان تقریبا بیشتر از ۲سانت شده.چند بار قصد کردم که عمل کنم وخارجش کنم ولی بعضی از دوستان معتقدن که پس از جراحی تعداد بیشتر از غدد در بدن به وجود میاد ومن بابت این موضوع هنوز جرات نکردم عمل کنم

    1. سلام توده های چربی لازم است از بدن خارج شوند تا عارضه دار نشوند و زیاد شدن توده های چربی ارتباطی با جراحی کردن توده های قبلی ندارد. از مشورت با افراد غیر متخصص خودداری کنید.

  175. Avatar photoمونا گفت:

    باسلام من مونا هستم ۵۸ سالمه دوسال پیش با درد شدید کمر وروز دوم پام بی خس شد رفتم و خلاصه ام آر ای کردم متخصص گفت ۵ تا غده چربی در بین دیسک کمر هست باید عمل بشه ولی قول نمی‌دهیم که رشد نکند من هم اندم خانه چون کارانی رشد نکردن نداد من هم رفتم استخر بار دوم تا الا که وسال میگذرد حالم خوب هست گاهی درد دادم ایا باید واقعا عمل کنم خانم دکتر ؟

    1. بهتر است این توده ها خارج شوند. در برخی موارد توده ها شروع می کنند به رشد کردن و حتی عفونی شدن و برای بیمار مشکلاتی را ایجاد می نمایند.

  176. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید، من 18 سالمه و از 13 سالگی یه توده چربی پشت گردنم دراومده و رشدش همون موقع متوقف شد، به خاطر ترس از جراحی خیلی پیگرش نشدم تو اون سن ولی الان خیلی داره رو اعتماد به نفسم تاثیر میذاره و قصد دارم جراحی کنم، ولی میخواستم بپرسم ک آیا بعد از جراحی باید آمپولی به صورت عضلانی تزریق بشه یا خیر. یا اینکه اگر تزریق میشه مثلا تو بعضی افراد تزریق میشه یا یه چیز همگانیه؟

    1. سلام جراحی لیپوم معمولا به طور سرپایی انجام می شود و جای ترس و نگرانی ندارد. هیچ آمپول عضلانی قبل و بعد جراحی لیپوم تجویز و تزریق نمی شود.

  177. Avatar photoاسماعیل گفت:

    سلام. مرد ۴۵ ساله هستم. سمت چپ شکمم احساس برجستکی کوچکی داشتم که سونوگرافی انجام دادم گفتن ۴ غده بیضوی شکل با حدود نسبتا well definedهست که سمت چپ جدار قدامی که بیشتر قسمت میانی شکمم قرار گرفته با ابعاد mm 8.5*22 و لیپوم سطحی است و در حال حاضر دردی هم ندارم. آیا نیازی به عمل هست. قبلا چند تا تو سرم بود که عملشون کردم. تشکر

    1. بله توصیه می کنم این توده را خارج کنید.

      1. Avatar photoاسماعیل گفت:

        سلام. عذر میخوام مجددا مزاحم شما میشم. آیا نیاز هست هر ۴ تا توده چربی جراحی بشن یا اونی که بزرگه و تو سونوگرافی ابعادش ذکر شده بود تخلیه بشه؟ آیا احتمال عود مجدد توی همون نقطه یا زیاد شدن توده ها در شکمم وجود داره و روش پیشگیری هم برای عود آنها چیه؟ تشکر

  178. Avatar photoفرزین گفت:

    سلام وقت‌بخیر ..
    بنده ۳۴ ساله هستم روی هردو دستم غده‌های چربی به اندازه عدس وجود دارد .. یه دست چهارتا اون یکی دوتا ..
    مشکلی ندارم باهاشون ولی رو مخه بقول معروف .. میخوام بدونم جراحی کردنشون تاثیری بر زیاد شدن یا نشدنش داره؟ میترسم زیاد بشه و دیگه نشه دونه دونه دراوردشون

    1. جراحی کردن توده ها و غده لیپوم تاثیری بر زیاد شدن توده ها ندارد. بهتر است توده ها خارج شوند.

  179. Avatar photoMdh گفت:

    سلام خانوم دکتر من 17 سالمه و یه چندسالی هستش که یه برآمدگی خیلی سفت زیر کمر و تقریبا بالای نشیمنگاهم هستش قبلا هیچ دردی نداشتم ولی الان یه مدتی هستش که خیلی درد دارم و اصلا نمیتونم بشینم.بزرگ تر شده و تیره رنگ شده حالت کبودی داره.

    1. سلام احتمالا به کیست مویی پایین کمر مبتلا شده اید. جای نگرانی نیست. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر و یا مطب من مراجعه کنید و نسبت به تخلیه آن اقدام نمایید. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید که بعد از جراحی مراقبت و نگهداری سختی نداشته باشید.

  180. Avatar photoس گفت:

    سلام خانوم دکتر وقت بخیر
    من پسرم ۲۱ سالشه یهرعده کوچک یکسانتی در قسمت زیر بازش بوده از چند ماه میش ولی به تازگی ستای دیگه در قسمت زیر وروی ساق دستش ایجاد شده وکوچک هستم ریشه ندا ن ولی بین موست وکمی از عضله هستن راهنمایی بفرمایید باید جی کار کنم ایا امکان بیشتر شدن هست در ضمن فقط یک دستش ایتطور هست

    1. غده های چربی باید خارج شوند و برای بررسی به پاتولوژی ارسال شوند. احتمال زیاد شدن این غدد وجود دارد و ارتباط نزدیکی با وراثت، نوع تغذیه و فعالیت بیمار دارد. علت بروز این غدد هنوز کاملا مشخص نیست.

  181. Avatar photoیونس گفت:

    سلام.آقا هستم.۲۹ ساله.تعدادی غده در ناحیه ران پا،کمر و شکم به مرور به وجود اومدند.نه درد دارند،نه برآمدگی دارند…فقط تعدادشون داره زیاد میشه نگرانم کرده…چی میتونه باشه؟

    1. معمولا این توده ها لیپوم می باشند و راهی جز خارج کردن آنها وجود ندارد.

  182. Avatar photoامیرمسعود گفت:

    سلام. خسته نباشید. نحوه بیهوشی موضعی برای جراحی غده ی چربی زیر بغل چجوریه؟ منظورم اینکه با چه چیزی به صورت موضعی زیر بغل را بی حس می کنند؟ ممنونم از شما

    1. بستگی به وسعت و نوع توده دارد. معمولا بی حسی موضعی انجام می شود. اگر توده بزرگ و عمیق باشد تحت بیهوشی یا خواب عمیق در کلینیک جراحی با حضور متخصص بیهوشی انجام شود.

      1. Avatar photoمحمد مبین گفت:

        سلام من ۱۷ سال دارم هرزگاهی دونه های کوچک و بزرگی به شعاع کم و زیاد در رون پای من میزنه اینها اوایل کمی درد داره و خودبه خود از بین میره اما این دفعه بزرگتر از همه ی دفعات هست چ کاری میتونم بکنم ممنون میشم ازتون اگه راهنمایی کنین نگرانم

        1. لازم است از این توده ها نمونه برداری شود. حتی ممکن است با معاینه ظاهری توده کیست مویی تشخیص داده شود. معمولا توده های چربی کوچک و بزرگ نمی شوند اما کیست مویی بر اثر عفونت و یا کاهش عفونت کوچک و بزرگ می شود.

  183. Avatar photoعلیرضا نظربیگی گفت:

    سلام خانم دکتر وقتت بخیر

    روی سر من اول یه جیزی دو سه تا مثل جوش کنار هم بودن شکلش مثل جوش بو اما مثلا نمیشد بترکونیش اینا فقط قرمز بو سر سیاه سفید نبود یه جیزی مثل جوس یعد چن وقت زخم شد بعد جن وقت یه چیزی هم مثل جوش زیر پوستی رو پوست سرم اومد خیلی دستکاریش کررم بعد یه مدت خودش ورمش خابید اما قرمز نشد او ن سفید بود الان زخم شده

    عمه هام تمامشون با یکی از عمو هام روی سرشون قده چربی دارن

    1. ممکن است این توده غده چربی نباشد و نوعی بیماری پوستی باشد. به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

  184. Avatar photoسپیده گفت:

    سلام خانم دکتر من 23 سالمه و الان حدود یکی دو ساله يه چيز گرد و کوچیک د وسط دو سینه روی استخونش بود الان بزرگتر شده و درد داره ولی تغییری روی سینه ها نگذاشته. حدود یک سانت زیر پوست هست ک با دست گذاشتن کاملا احساس میشود
    ممکنه سرطان باشع یا چربی الان دیگ چند سابه دارمش. ميشه راهنماييم کنین

    1. ممکن است کیست مویی باشد. بعد از ویزیت بیمار می توان نظر داد.

    2. Avatar photoرعنا گفت:

      سلام مامان من ی کیست داشت روی انگشت اشاره دکتر پس از انجام ازمایش های لازم گفتن که چیز خاصی نیس و با عمل جراحی خارج کردن الان بعد 5روز که 7تا هم بخیه هست رو انگشتش یکمی اون جای انگشتش به صورت برامده هست میخاستم ببینم تا کی کامل خوب میشه و اون برامدگی از بین میره؟

      1. این مورد را از جراح معالج ایشان سوال کنید. اگر برآمدگی هر روز بزرگتر می شود ممکن است محل جراحی عفونت کرده باشد و لازم است اقدامات پزشکی و درناژ مجدد انجام شود. اما اگر التهاب رو به کاهش است جای نگرانی نیست. هر برشی بر روی بدن می تواند یک هفته تا دو ماه التهاب ایجاد نماید.

  185. Avatar photoمریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    من امروز متوجه شدم که پس سرم در سمت راست استخونم بیرون زده و درد میکنه
    اینم بگم که من میگرن عصبی دارم

    1. سلام استخوان بیرون نمی زند احتمالا غدد سباسه یا لیپوم سر می باشد و لازم است توسط جراح به طور سرپایی تخلیه شود.

  186. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام.
    مدتی است یک توده در قسمت پهلوی چپم احساس می شود. این توده اندکی دردناک بوده واندازه ای کمی بزرگتر از یک گردو دارد.اینجانب پنجاه سال دارم.ممنون هستم اگر دیدگاهتان را در این رابطه اعلام بفرمایید.

    1. به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما سونوگرافی تجویز کنند. بعد از بررسی عکس ها می توان نظر داد.

  187. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من پسره ۱۹ ساله هستم یک جوش کوچیک روی گیجگام بود فشار دادم تو دو روز چندین برابر شده

    1. به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. توده را دستکاری نکنید. صورتتان را هر روز با شوینده مناسب بشویید.

  188. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام من دخترم ۱۱ ساله هستش و روی بازو دستش یک برآمدگی به وجود آمده در دست چپش ولی راست اینطور نیست لطفا راهنمایی کنید

    1. برای تشخیص نوع توده به متخصص مراجعه کنید.

      1. Avatar photoYekta گفت:

        سلام
        وقتتون بخیر
        ببخشید من یک برآمدگی در پیشانی دارم
        ب نظرتون خطرناکه؟
        و به چ دکتری باید مراجعه کنم؟؟

        1. احتمالا لیپوم می باشد و لازم است قبل از عارضه دار شدن یا بزرگ شدن و عفونی شدن تخلیه شود. به متخصص مراجعه کنید.

  189. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام من ٢٠سالمه و از بچگي يكي از اين توده هاي چربي داشتم اما درد نداشت اصلا
    الان چند روزه كه داره حركت ميكنه و دردناك شده اين ايا خطريه ..؟
    و با چه نشانه اي ميشه فهميد بي خطره يا توده ي سرطانيه؟

    1. ابتدا به یک جراح مراجعه کنید تا این توده را خارج کنند. زیرا غده چربی در حال رشد و دردناک لازم است سریعا تخلیه شود. سپس نمونه برای پاتولوژی ارسال می شود و اگر مشکلی وجود داشته باشد و بدخیم شده باشد مشخص می شود.

  190. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۲۶سالمه و مدتیه یک توده در سمت راست شکمم حس میکنم اصلا درد نداره و سرجاش ثابته اندازشم تغییر نمیکنه مگر ک دست بهش بزنم که متوجه اش بشم وگرنه روی پوستمم مشخص نیی

    1. وجود هرگونه توده در بدن را پی گیری کنید و نسبت به درمان اقدام نمایید.

  191. Avatar photoامير گفت:

    سلام خانم دكتر من الان جند وقته كه رو شكمم يه بر امدني ايش اومده اوايال خيلي كوحيك بود انت الان خيلي بزرگ شده موقع دوييدن يا ضربه خوردن درد داره و ميسوزه امروز هم ازش چرك ميومد بيرون

    1. احتمالا دچار کیست مویی شده اید. برای جلوگیری از انتشار عفونت به یک جراح مراجعه کنید و توده را خارج نمایید.

  192. Avatar photoهستی گفت:

    سلام من ۱۴ ساله اخیرا متوجه شدم یه چیز نرم زیر سینه ام وجود داره که دست میزنم درد میگیره ایا این غده هست؟به پزشک باید مراجعه کنم؟

    1. ممکن است برای شما سونوگرافی تجویز شود. بله به متخصص مراجعه کنید.

  193. Avatar photoA گفت:

    سلام وقت بخیر من از این غده ها چند جای بدنم هست از جمله بالای آلت تناسلی هست و میخام بدونم اگر سرطانی باشند مثل بقیه سرطان ها کشنده هست ؟؟ و هیچ راه درمانی ندارد من ترسیدم لطفا جواب بدید 😞

    1. این بدخیم بودن توده ها یا بی خطر بودن آنها بعد از نمونه برداری از بافت و مراجعه به متخصص مشخص می شود. عموما اگر لیپوم به موقع تخلیه شود مشکلی ایجاد نمی کند و خطرناک نیست.

  194. Avatar photoملیکا گفت:

    سلام وقتتون بخیر.. دو روز پیش متوجه شدم ک قسمت درونی پام،4 انگشت بالای استخوان برآمده ام یه چیز سفتتتت مثل استخون 4 سانتی گرد زیر پوستمه ک درد میکنه… لیپوماعه یعنی؟؟؟

    1. ممکن است لیپوم یا کیست مویی باشد. با توجه به دردناک بودن توده احتمال کیست مویی بیشتر است.

  195. Avatar photoمحمود گفت:

    باسلام، خسته نباشید
    بنده ۳۵ ساله هستم و از ۱۰سال پیش تا الان حدود ۲۰ تا غده چربی توی نقاط مختلف بدنم پیداشده، همشون یک اندازه و بزرگ نمیشن.
    آیا خطرناک هست؟ و ربطی به چربی زیاد بدن دارد، البته من فقط یذره شکم دارم. و اینکه توی یک عمل میشه این تعداد رو خارج کرد؟ ممنون میشم

    1. سلام لازم است معاینه شوید. توصیه می کنم شروع کنید به خارج کردن این غدد و از لیپوم هایی شروع کنید که در نواحی حساس بدن می باشند و یا بزرگتر و قدیمی تر از بقیه می باشند. در آینده می توانند مشکل ساز شوند.

      1. Avatar photoعلی لطیفی گفت:

        سلام خانم دکتر من ۳۰سالمه حدود ۶سال از این غده ها تو بدنم ب وجود اومده ‌حدود سه بار هر سری پنج تا شیش تا رو دراوردم ولی بالای صد تا دیگه تو بدنمه بجز جراعی هیچ راهی نداره؟

        1. متاسفانه به جز تخلیه و جراحی این غدد روش درمان بهتری وجود ندارد. روش های کاهش عود بیماری را پی گیری کنید.

  196. Avatar photoسنسی گفت:

    سلام، برای تشخیص و جراحی لبپوم، دقیقا پیش چه دکتری با چه تخصصی باید رفت؟ آیا دکتر داخلی قادر به تشخیص و جراحی هستند یا نزد متخصص خاصی باید رفت؟
    با تشکر

    1. سلام حتما باید به یک جراح مراجعه کنید. شما می توانید به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید و اگر لیپوم در نقاط حساس و خاصی باشد لازم است به جراح متخصص در همان ناحیه از بدن مراجعه کنید. برای مثال اگر لیپوم در نقطه حساسی از چشم قرار دارد لازم است به جراح متخصص چشم مراجعه کنید.

  197. Avatar photoفرانک کائیدی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من پشت لاله ی گوشم پایین قسمتی که سوراخ گوش هست یه برامدگی انازه نخود هست که ماه پیش که لمس کردم خیلی کوچیک بود، خیلی نگرانم که خطرناک نباشه. رنگ خاصی نداره رنگ پوست هست

    1. با توجه به این که درد ندارد و رنگ خاصی هم ندارد ممکن است لیپوم باشد و توصیه می کنم به یک جراح گوش و حلق و بینی برای بررسی و در نهایت تخلیه آن اقدام نمایید.

  198. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من یک توده سفت زیر پیشانی ام دو سالی هست بوجود اومده و با دست حرکت میکنه باید چیکار کنم

    1. به یک جراح مراجعه کنید و توده را تخلیه بفرمایید.

  199. Avatar photoشایان گفت:

    سلام در بازو راست من چند غده لیپوم وجود دارد به اندازه ای مختلف خواستم هزینه عمل لیزر رو بدونم

    1. لطفا برای اطلاع از حدود هزینه جراحی لیپوم با مطب تماس بگیرید. هزینه دقیق بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد.

  200. Avatar photoسروری گفت:

    سلام خانم دکتر.. من حدود یک ماهی میشه که بین آرنج و مچ دستم یه توده کوچک اندازه یه نخود پیدا کردم که وقتی فشارش میدم دستم درد میگیره و خودش نرمه.. انگار داخل عضلات دستم فرو میره بعد فشار,, این توده چی میتونه باشه..؟؟
    لازم به ذکر که بگم من ۲ماهی بدن سازی میرفتم فشار روی عضلاتم زیاد بود..

    1. ممکن است مایع بین مفاصل یا حتی لیپوم باشد به یک ارتوپد مراجعه بفرمایید. برای تخلیه لیپوم لازم است به جراح مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *