دسته: کیست مویی

مراقبت بعد از جراحی کیست مویی

این صفحه مراقبت بعد از جراحی کیست مویی به شما یک ایده کلی در مورد اینکه چه مدت طول می کشد تا بتوانید بهبود یابید، به شما ارائه می دهد. اما هر فرد با سرعت متفاوت بهبود مییابد. مراحل زیر را دنبال کنید تا در کمترین زمان بهبود یابید

مراقبت از عمل باز جراحی کیست مویی

اگر برش جراحی شما برای بهبودی باز بود: پانسمانی را که پزشک به عنوان مرهم بر روی زخم شما گذاشته است را در زمان های مناسب تعویض کنید که پزشک دستورات لازم دراین خصوص را به شما خواهد داد. تعویض پانسمانی که بر روی زخم باز گذاشته شده ممکن است بار اول کمی دردناک باشد بنابراین یک ساعت و نیم قبل از تعویض پانسمان یک مسکن مصرف کنید
ممکن است پانسمان در زخم گیر کند بنابراین به مدت ۱۰ دقیقه در لگن آب ولرم بنشینید تا پانسمان نرم شود و به راحتی از زخم جدا شود. این کار را می توانید در زیر دوش آب گرم  نیز انجام دهید.

در طول درمان که شروع به بهبودی می کنید، ممکن است از زخم شما ترشح سبز رنگ مایل به خاکستری دیده شود . این طبیعی است و نشانه بهبود یافتن زخم است.

اگر برش شما با بخیه بسته شود: روزانه با آب گرم، یا آب و شامپو بچه ناحیه  را شسته و خشک کنید. از پراکسید هیدروژن یا الکل استفاده نکنید، که می تواند باعث کاهش بهبودی زخم شود. اگر زخمتان به لباسها ترشح می دهد یا با لباستان اصطحکاک دارد، روی ناحیه را با باند و گاز بپوشانید. هر روز باند را تعویض کنید  و منطقه را تمیز و خشک نگه دارید.

مقایسه زخم دو بیمار که یکی به روش باز و دیگری به روش بسته و با لیزرر تحت عمل جراحی کیست مویی قرار گرفته است

نحوه خوابیدن بعد از عمل کیست مویی

اگر عمل جراحی کیست مویی به روش باز باشد بیمار باید بر روی شکم بخوابد و به ناحیه عمل به هیچ عنوان فشار نیاورد. بعد از جراحی بسته کیست مویی که معمولا با لیزر انجام می شود فقط شب اول باید بر روی شکم یا پهلو بخوابید. از روزهای بعد می توانید برای مدت های کوتاهی روی کمر بخوابید. برای طولانی مدت بر روی ناحیه عمل کیست مویی نخوابید و به ناحیه فشار نیاورید.

برخی بیماران بعد از جراحی دارای درن می باشند و یا ورم زیادی دارند. ممکن است جراح معالج از این گروه بیماران بخواهد که بر روی ناحیه عمل بخوابد تا ترشحات بعد از عمل سریعتر خارج شود. این مورد کاملا استثنا است و با نظر جراح معالج انجام می شود.

۶ نکته مهم در فعالیت بدنی بعد از کیست جراحی کیست مویی

  1. استراحت کنید وقتی احساس خستگی می کنید خواب کافی به شما کمک می کند تا بهبود یابید
  2. سعی کنید هر روز راه بروید با قدم زدن کمی بیشتر از روز قبل شروع کنید. کم کم، مقداری را که راه می روید افزایش دهید. قدم زدن جریان خون را افزایش می دهد و به جلوگیری از پنومونی و یبوست کمک می کند
  3. دوش بگیرید و پس از اتمام حمام ، اطراف ناحیه خود را با حوله  یا دستمال کاغذی نرم خشک کنید از باد ملایم سشوار نیز می توانید کمک بگیرید تا برای خشک کردن ناحیه  تماس غیر استریلی با زخم وجود نداشته باشد.
  4. ناحیه عمل جراحی کیست مویی را خشک و تمیز نگه دارید.
  5. از دکتر خود بپرسید چه زمانی می توانید  دوباره رانندگی کنید.
    از نشستن طولانی و یا نشستن بر روی سطوح سخت تا زمانی که برش شما بهبود پیدا کند اجتناب کنید.
  6. اکثر افراد قادر به بازگشت به کار در عرض ۲ تا ۴ هفته پس از جراحی هستند. که اگر جراحی با لیزر و به روش بسته انجام شود این مدت زمان به ۲ تا ۴ روز کاهش می یابد.

بعد از جراحی کیست مویی چه بخوریم؟

می توانید رژیم معمولی خود را داشته باشید. اگر شکم شما ناراحت باشد، سعی کنید غذاهای کم چرب مانند پوره سیب زمینی ، مرغ پخته خرد شده، نان تست سبوسدار و سنگک و ماست را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

نوشیدن مقدار زیادی مایعات (مگر اینکه پزشک شما به شما توصیه نکند).کمک کننده است و از بروز یبوست جلوگیری می کند. شما ممکن است متوجه شوید که حرکات روده شما درست پس از جراحی غیر عادی شده. این موضوع شایع است. سعی کنید از یبوست جلوگیری کنید و با حرکات روده روبرو شوید. ممکن است بخواهید روزانه مکمل فیبر مصرف کنید. اگر بعد از چند روز، حرکت روده ای نداشته باشید، از پزشکتان در مورد مصرف ملین کننده بپرسید

داروهای بعد از جراحی کیست مویی

پزشک شما به شما می گوید که چه زمانی می توانید داروهای خود را شروع کنید. خانم دکتر زهرا سعادتی طبق آخرین متدها بهترین و موثرترین دارو را برای بهبودی و ریکاوری شما تجویز خواهند کرد.
اگر از رقیق کننده های خون مانند وارفارین (کومادین)، کلوپیدوگرل (Plavix) یا آسپیرین استفاده می کنید، با پزشک خود مشورت کنید. او به شما خواهد گفت که چه زمانی دوباره شروع به مصرف این داروها کنید. مطمئن شوید آنچه پزشکتان از شما خواسته است را متوجه شده اید و دقیقا بدانید که پزشکتان چه کاری را از شما می خواهد که بعد از عمل جراحی کیست مویی انجام دهید.

داروهای ضد درد و مسکن را به طور دقیق و طبق دستور مصرف کنید.
اگر پزشک شما برای دستورالعملی برای تسکین درد و جلوگیری از بروز درد و درمان کیست مویی پس از جراحی تجویز کرده است دقیقا طبق دستور عمل کنید
اگر پزشکتان داروی ضد درد و یا دستور عمل کنترل درد برای شما تجویز نکرده است از ایشان اجازه بگیرید تا در صورت احساس درد از داروی های مسکن معمول که در دسترس است و احتیاجی به نسخه پزشک ندارد استفاده کنید.
اگر پزشک شما آنتی بیوتیک تجویز کرد، آنها را به طبق دستور مصرف کنید. متوقف کردن مصرف آنتی بیوتیک فقط به این دلیل که شما احساس می کنید بهتر شده اید کاملا غلط است. شما باید دوره کامل آنتی بیوتیک های تجویز شده را بگذرانید.
اگر فکر می کنید مصرف داروهایتان معده شما را ناراحت می کند و گوارش خوبی ندارید
داروهای خود را پس از وعده های غذایی مصرف کنید (مگر اینکه پزشک شما خلاف آن را گفته باشد)
از پزشک خود بخواهید که یک داروی دیگر مثل آنتی اسید معده برای شما تجویز کند تا دچار معده درد و مشکلات گوارشی نشوید

دستورات مراقبتی دیگر برای بعد از جراحی کیست مویی

اگر نشستن برای شما سخت و ناراحت کننده بود، از یک کوسن نرم که مثل دونات سوراخی در وسط دارد استفاده کنید.

منطقه اطراف زخم را عاری از مو نگه دارید. از دکتر خود بپرسید که بهترین روش مو زدائی چیست. دکتر زهرا سعادتی لیزر موهای زائد با دستگاه مخصوص لیزر موهای زائد به خصوص دستگاه لیزر الکس پیشنهاد می کند

.مراقبت و پیگیری بعد از عمل جراحی کیست مویی بخش مهمی از درمان و ایمنی شما است. اطمینان حاصل کنید که برای همه ویزیت  ها بروید و اگر مشکلی دارید با پزشک یا خط تلفن پرستار تماس بگیرید.

داشتن یک لیست از آزمایشات و درمان های دارویی و اقداماتی که جهت درمان کیست مویی شما انجام شده ایده خوبی می تواند باشد تا بهتر از خود مراقبت کنید و روند بهبودی و سلامت خود را دنبال کنید

اقدامات خانگی پس از جراحی کیست مویی

مسکن­ ها : با مصرف مسکن­های تجویز شده از طرف پزشک متخصص می­توان بعضی از ناراحتی و دردهای ناشی از عمل جراحی را کاهش داد.

استراحت کردن : به مدت دو هفته بعد از عمل جراحی باید به میزان کافی استراحت داشت و از انجام کارهای سنگین در محل کار به شدت پرهیز کرد.

شکل صحیح نشستن : بیمار باید از نشستن بر روی زخم خودداری کند. به همین دلیل می­توان از بالش­های تیوپی مخصوص برای نشستن استفاده کرد تا قسمت جراحی شده در فضای خالی بالش جای بگیرد و به آن ناحیه فشاری وارد نشود.

عوض کردن پانسمان : روزانه باید پانسمان­ها در یک مرکز درمانی و توسط پرستار، با شرایط استریل تعویض گردد.

استفاده از توالت فرنگی : استفاده از توالت ایرانی باعث شده تا فشار و کشش میان دو عضله سرینی باسن، افزایش یابد و به همین دلیل بهتر است که از توالت فرنگی استفاده شود و به این ترتیب فشار کمتری به پشت وارد خواهد شد.

حمام : در صورتی که جراحی به روش باز انجام شده باشد، بیمار می­تواند حداقل یک بار در روز همراه با پانسمان، دوش بگیرد و بعد از آن که پانسمان خیس شد، آن را تعویض نماید. اما در جراحی به روش بسته، تا چند روز اول بعد از عمل کیست مویی، محل جراحی شده باید کاملا خشک بماند و از حمام کردن اجتناب شود.

شست و شوی زخم : پس از آن که بهبودی نسبی حاصل شد، می­توان بدون استفاده از صابون و همراه با آب خالی و یک پارچه نرم، محل زخم را شست. در صورتی که پانسمان خیس شود، باید خیلی سریع آن را تعویض و خشک کرد.

خشک کردن زخم : پس از هر مرتبه که زخم شسته می­شود باید با یک پارچه تمیز و نرم، زخم را بدون مالش و خیلی آرام خشک کرد.

استفاده از لباس­های گشاد : بهتر است از لباس­های پنبه­ای و گشاد و بدون نایلون و الیاف مصنوعی استفاده کرد.

رژیم غذایی حاوی فیبر : برای جلوگیری از ابتلا به یبوست و فشار وارد نکردن هنگام اجابت مزاج که به زخم جراحی آسیب می­زند، باید از غذاهای ملین و پرفیبر استفاده کرد.

اجتناب از فعالیت­های بدنی و ورزش : به منظور بهبود یافتن زخم و جلوگیری از وارد شدن فشار به آن، باید از ورزش و فعالیت­های بدنی به مدت دو الی چهار هفته بعد از جراحی و بهبودی نسبی زخم، اجتناب کرد.

مراجعه به پزشک متخصص کیست مویی

در صورتی که به کشیدن بخیه یا معاینات پزشکی نیاز باشد، باید در زمان مقرر شده بیماران به پزشک خود مراجعه نمایند.

در صورتی که هر یک از علائم زیر که نشانه­ هایی از عفونت بوده و از عوارض جراحی به حساب آمده، مشاهده شود باید هرچه سریع­تر به پزشک مراجعه کرد.

  • احساس درد شدید
  • متورم شدن و قرمزی پوست
  • درجه حرارت بدن از 38 درجه به بالا
  • بوی نامطبوع محل زخم
  • ترشح خوناب ه­ای از جای زخم

پزشک متخصص کیست مویی بعد از انجام معاینات و بررسیهای لازم، خیلی سریع به درمان با استفاده از انواع مختلف آنتی­بیوتیک­ها از جمله اریترومایسین، کلاریترومایسین و مترونیدازول برای مدت حداقل دو هفته، اقدام خواهد کرد.

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

  • سلام متاسفانه من دسترسی به تهران نداشتم و متخصصین کیست مویی شهر ما هم کیست مویی را به روش باز جراحی می کنند. الان 10 روز از عمل جراحی کیست مویی من می گذرد اما من هنوز قادر به بلند شدن از جایم نیستم. هزینه زیادی هم بابت پانسمان زخمم پرداخت کردم. لطفا راهنمایی می کنید که آیا این وضعیت عادی است یا خیر؟

    • متاسفانه دوره نقاهت جراحی کیست مویی به روش باز بسیار طولانی است و ممکن است این وضعیت تا 1 ماه ادامه داشته باشد. ابتدا مطمئن شوید که زخم شما عفونت نکرده است. اگر زخم شما عفونت نکند مشکلی ایجاد نخواهد شد.

      • سلام ببخشید من هشت روزهه که عمل کردم دکترم هم به خاطر عفونت عمل. باز انجام داده ولی هنوزم عفونتم قطع نشده بعد میشه به من یه راهکار بدید که پانسمانم بدون درد عوض بشه

        • سلام تمام جراحی های من حتی کیست مویی عفونی و پیشرفته نیز با لیزر و به روش بسته انجام می شود. پیشنهاد می کنم از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای تعویض پانسمان کمک بگیرید تا زمانی که مطمئن شوید زخم شما عفونتی ندارد.

        • سلام من بعداز جراحی تعویض پانسمان خیلی اذیتم میکرد خیلی خیلی درد داشت تا اینکه از قطره آنستوکائین استفاده کردم خیلی خیلی کمکم کرد قبل از پانسمان ۳قطره بریزید دیگه درد احساس نمیکنید حداقل ۹۹درصد احساس نمیکنید

      • سلام
        من 9 ماهه که عمل کردم
        اطراف جای عملم گوشت پارگی صاف دیده میشه
        آیا جای نگرانی هست؟

        • به جراح معالج خود مراجعه کنید و مطمئن شوید که زخم جراحی شما عود نکرده باشد.

    • سلام خسته نباشید من ۲ هفته پیش عمل کردم و سه تا بخیه هم برام زدن چندین روزه محل جراحی و بخیه ام خارش بسیار شدیدی داره امکانش هست راهنمایی بفرمایید چه کاری انجام بدم تا تسکین پیدا کنه؟

      • سلام بهداشت ناحیه را رعایت کنید. موهای زائد را به خوبی تمیز کنید و برای کشیدن بخیه ها به موقع به جراح خود مراجعه کنید.

    • درود و وقت بخیر
      من حدود یک و نیم ماه هست که عمل باز انجام دادم الان اصلا درد ندارم زخمم خیلی کوچیک شده از بند انگشت کوچک هم کوچیک تره
      هر روز حمام میرم و زخمم رو میشورم و یک گاز روی زخمم میذارم
      یه مقدار کمی ترشح داره هر روز که به گاز جذب میشه
      ولی الان دو سه هفتست اون زخم کوچیک اصلا تغییری نمیکنه درد نداره ولی بسته هم نمیشه
      باید بیشتر صبر کنم و طبیعیه یا باید کاری انجام بدم؟

      • موهای زائد را به خوبی تمیز کنید و مطمئن شوید که مویی در داخل زخم نباشد. برای تسریع بهبودی زخم نیز می توانید از عسل خالص استفاده کنید.

  • سلام دکتر جراح من نیمی از زخم را بستن و نیمی دیگه را باز گذاشتن و گفتن اگر بسته باشه کیست مویی عود می کنه. جراحیم هم با کوتر بوده و بد جور سوخته الان درد و سوزش زیادی دارم و تکه هایی که کمی بو می دهد. آیا داروی خاصی باید مصرف کنم؟ آیا کیست مویی من عود کرده؟

    • سلام در جراحی با لیزر دیگر نیازی نیست حتی قسمتی از زخم باز بماند و احتمال عود و عفونت زخم کیست مویی نزدیک به صفر است. شما باید از عدم عفونت زخم با مراجعه به متخصص جراحی خود مطمئن شوید. با توجه به علائمی که می فرمایید احتمالا زخم شما عفونت کرده است و سریعا باید به جراح خود مراجعه کنید. ایشان برای شما آنتی بیوتیک مناسب تجویز می کنند و در صورت نیاز عفونت را تخلیه می کنند. در مورد پانسمان زخم و نگهداری از زخم بعد از جراحی کیست مویی باز مطالعه کنید و یا از یک پرستار و یا کلینیک برای پانسمان صحیح زخم کیست مویی کمک بگیرید. متاسفانه هزینه درمان کیست مویی با این روش بیشتر از جراحی کیست مویی با لیزر است زیرا بیمار وقت و هزینه زیادی را باید بابت پانسمان زخم صرف کند.

  • خانم دکتر عزیز سلام. پسر من پرمویی شدیدی دارد و یک ماه پیش مجبور شد که جراحی کیست مویی انجام دهد. دکترش از جراحی راضی بود و گفت که بعد از 2 ماه میتونه به راحتی بشینه . با این که یک ماه از عمل گذشته است همچنان درد دارد و نشستن براش خیلی سخته. به نظر شما من باید تا 2 ماه صبر کنم یا اقدام خاصی لازمه انجام بدم. این وضعیت در جراحی باز طبیعیه؟

    • سلام اولین مهمترین موردی که باید در مورد مراقبت بعد از جراحی کیست مویی در نظر بگیرید جلوگیری از عفونت زخم است. زیرا عفونت منجر به بروز درد و در نهایت عود کیست مویی می شود. حتما با متخصص جراحی ایشان در ارتباط باشید و برای معاینه های بعد از عمل به موقع به ایشان مراجعه کنید. همچنین از جراح ایشان بپرسید که چه زمان می توانند برای لیزر موهای زائد اقدام کنند. این اقدام برای فرزند شما ضروری است زیرا در بسیاری از مواقع کیست مویی به دلیل از بین نبردن و تمیز نکردن موهای کمر دوباره عود می کند.

  • با سلام . نه روز است که از عمل کیست مویی باز من مبگذرد . سه سؤال داشتم. اولی اینکه در قسمت زخمم قسمتهایی به رنگهای زرد و سبز شده است . دومی اینکه حدود دو یا سه تار در لبه محل زخمم مو وجود دارد . سومی اینکه بعد از رفتن به حمام و شست وشوی محل زخم با اب و شامپو بچه باید گاز را داخل زخم هم گذاشت یا نه؟؟ . نظر شما در مورد این سه سؤال چیست؟؟؟ مرسی

    • سلام قسمت هایی که تغییر رنگ داده است را به درستی تمیز و ضدعفونی کنید. پانسمان زخم >کیست مویی به صورت فشاری است و باید کاملا داخل زخم پر شود. اگر توانایی انجام پانسمان صحیح زخم کیست مویی را ندارید حتما از یک نفر کمک بگیرید و یا به یک کلینیک مراجعه کنید تا این کار را به درستی برای شما انجام دهند. متاسفانه اگر زخم کیست مویی باز به درستی پانسمان نشود نتیجه عمل نامطلوب خواهد بود و ممکن است کیست مویی عفونت کند.

      • سلام وقت بخیر
        تقریباً نه روز است که از عمل کیست مویی بالیزر گذشته و عمل را بخیه زده.چند روز بعد از عمل ب دکتر مراجعه کردم گفت خون آبه عادی است الان بعد از نه روز همچنان خون آبه دارم روزی سه چهار بار پانسمان رو عوض می کنم و روزی دوسه بار با شامپو بچه می شورم.دیدن خون آبه تا چه مدت ادامه داره؟؟زخمم اصلا ن درد داره ن تورم.ایا الان ک‌ زخم‌ تازه است نیازی به شیو کردن هست؟چون‌ اصلا نمیشه شیو کنم لطفاً جواب بدین

        • سلام درباره مدت زمان خروج خون آبه باید از جراح معالج خود سوال کنید زیرا من از وسعت عمل کیست مویی شما اطلاع ندارم. موهای زائد ناحیه را حتما شیو کنید و مراقب باشید مو به داخل زخم نرود و به محل جراحی آسیب نزنید.

          • سلام بنده دو سه روز آینده جراحی کیست مویی داخل ناف دارم . آیا میشه با لیزر عمل کرد؟

  • سلام.من عمل باز کیست انجام دادم.با دیدن زخم خودمو باختم.یکی از دلایل انجام این مدل عمل دسترسی نداشتن به تهران و از این مهمتر اطلاع نداشتن از هزینه عمل به روش لیزر .پس خواهش میکنم که حداقل یک هزینه اعلام بشه .و از دوستان خواهش دارم حتما به روش لیزر این عمل را انجام دهید.ممنون

    • سلام شما می توانید با هماهنگی ویزیت آنلاین و غیر حضوری بعد از ارسال عکس>کیست مویی از هزینه دقیق اطلاع پیدا کنید. هزینه جراحی کیست مویی با لیزر از 1 میلیون تومان به بالاست و معمولا بیمه ها هزینه جراحی با لیزر را تقبل نمی کنند.

      • سلام من ۵ روزه ک عمل کیست مو به روش باز انجام دادم و امروز ک پانسمانو عوض کردم ترشحات زرد رنگی ک زیاد هم بود و کل گاز استریل داخل زخمو گرفته بود دیدم ک خیلی بوی بدی هم داشت بعد از ۵روز عمل آیا طبیعیه؟
        میگن عسل هم برا ترمیم زخم خوبه میشه بگین ب چ صورت باید استفاده بشه ک آسیبی ب زخم وارد نشه

        • وضعیت شما طبیعی نیست به جراح معالج خود مراجعه کنید. برای زخم هایی که بخش کوچکی از آن هنوز بسته نشده است می توانید عسل را بر روی ناحیه بمالید و بعد از چند ساعت حمام کنید.

  • سلام و خسته نباشید...من الان ۲ هفته است در تهران عمل کیست مویی کردم. ..به روش لیزر ...خواستم بدونم بخیه خوردن در این عمل طبیعی است و اینکه من امروز بعد ۲ هفته بخیه هامو کشیدم ..بعد از کشیدن جاهایی به صورت گوشت اضافه دیده میشود با توجه به عکسی که گرفتم..و یک قسمت جای بخیه خون آبه دارد و انگار تازه است ..دکتر هیچ دارویی نداده...خواستم بدونم این گوشتهای اضافه بعد چند روز از بین میروند.متشکرم از شما ..

    • سلام با مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس نظر قطعی اعلام خواهد شد. در جراحی بسته کیست مویی زخم با بخیه بسته می شود. روش های گوناگونی برای بخیه زدن زخم باز کیست مویی وجود دارد.

      • سلام ببخشید من جراحی باز کیست مویی کردم خیلی درد دارم موقع پانسمان چه مسکن یا بی حس کننده ای میتونم استفاده کنم تا دردش کم شه

        • لازم است مطمئن شوید که زخم شما عفونت نداشته باشد. قبل از جدا کردن پانسمان به طور کامل آن را با سرم شستوشو مرطوب کنید که به راحتی جدا شود. مسکن یا بی حس کننده های معمول که پزشک خودتان تجویز کرده اند را مصرف کنید و در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

  • سلام خدمت خانم دکتر عزیز. بنده ۲ روزه عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم. همزمان با با آن عمل فیستول مقعدی هم انجام دادم.‌الان محل فیستول بدون پانسمانه.و کیست مویی با پانسمان. گفتند برای فیستول تشت آب ولرم خوبه ولی میترسم برای کیست مویی ضررر داشته باشه. ممنون میشوم پاسخ دهید.

    • سلام من بیش از دوماه هست که عمل سینوس باز انجام دادم و خداروشکر دیگه دردی ندارم اما هنوز زخمم ترمیم نشده و عفونت زیادی داره خصوصا زمانی که از فعالیت بدنی دارم حدود یک ماهی هست که دیگه پانسمانم رو قطع کردم چون زخم انقد کوچیک بود که استریل جا نمیشد میخوام بدونم چرا روند بهبود انقد کند پیش میره دکترم گفته بود سر یک ماه و نیم خوب میشی اما هنوز عفونت دارم

      • سلام اگر زخم کیست مویی شما عفونت دارد ترمیم زخم کامل نخواهد شد. حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا در صورت نیاز برای شما دارو تجویز کنند و زخم شما را مجدد بررسی کنند. موهای زائد ناحیه را به طور منظم از بین ببرید و میوه و سبزیجات و خوراکی های حاوی ویتامین مصرف کنید.

  • سلام خانم دکتر من عمل کیست مویی بازانجام دادم میخواستم ببینم شسشتوی داخل زخم دقیقا چجوریه؟؟؟

    • سلام این مورد را حتما با جراح معالج خود چک کنید و این نکات را هم در نظر داشته باشید. زخم باز کیست مویی را با بتادین شستشو ندهید و فقط از سرم شستشو استفاده کنید. موهای زائد ناحیه را طوری از بین ببرید که موها داخل زخم نرود. روزانه زخم را شستشو دهید و پانسمان را تمیز نگهدارید.

  • سلام.من ۴ سال پیش عمل کیست باز انجام دادم.جدیدا قسمت زخم عمل درد میکنه و امروز احساس کردم اون قسمت خیس شده. البته این چند روز اخیر خیلی طولانی نشستم روی صندلی ممکنه ک بیماری عود کرده باشه ؟

1 2 3 21
منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • اطلاعات عمومی پزشکی

شکل آلت تناسلی زنان و آناتومی واژن چگونه است؟

اگرچه دستگاه تناسلی خارجی زن معمولاً به عنوان واژن نامیده می شود، اما واژن تنها…

ژانویه 10, 2024
  • بیماری های مقعد
  • توده های ناحیه مقعد

علت نبض زدن مقعد شقاق، بواسیر و آبسه

عمدتا علت نبض زدن مقعد زخم شقاق مقعدی می باشد. اگر این نبض زدن همراه…

ژانویه 3, 2024
  • بیماری های گوارشی

پولیپ روده چیست؟

پولیپ روده زائده ای شبیه به بافت دستگاه گوارش است که ممکن است در روده…

دسامبر 18, 2023
  • بیماری های مقعد

نحوه نشستن بیماران هموروئید و شقاق

هموروئید گاهی با خارش، ناراحتی، درد و خونریزی همراه است. در میان بسیاری از روش…

نوامبر 8, 2023
  • اطلاعات عمومی پزشکی

ملین یا مسهل چیست؟

از یبوست خسته شده اید و فکر می کنید به کمک نیاز دارید؟ آیا می…

اکتبر 31, 2023
  • بیماری های مقعد

همه چیز درباره پارگی مقعد

پارگی مقعد یک بریدگی یا پارگی در نواحی مقعد می باشد. ترک در پوست سبب…

اکتبر 21, 2023

اولین بانوی جراح تخصصی هموروئید و شقاق با لیزر در ایران. تمام مراحل با لیزر و توسط دکتر سعادتی انجام می شود. واتساپ  09120052674