آبسه

پماد آبسه مقعدی برای درمان و ترمیم

پماد آبسه مقعدی

در این متن ما قصد داریم به معرفی روش های درمان آبسه مقعدی نظیر استفاده از پماد آبسه مقعدی بپردازیم، اما در ابتدا توضیح مختصری در مورد آبسه مقعدی می دهیم:

آبسه مقعدی از وجود یک چرک در کانال مقعدی بوجود می آید. به مرور زمان ممکن است آبسه منجر به بروز فیستول مقعدی نیز شود. آبسه مقعدی پریانال متداول ترین نوع آبسه مقعدی است.(حدود60 درصد)

هر دو دسته باکتری های هوازی و بی هوازی می توانند مولد آبسه مقعدی باشند. احتمال ابتلای به این بیماری در مردان بیش از زنان است. درمان کلینیکی آبسه بستگی به محل دقیق آن دارد.

استفاده از پماد آبسه مقعدی

آزمایش های لازم

اغلب بیماران مبتلا به آبسه مقعدی، به آزمایش خون نیاز پیدا می کنند.

برای این کار باید در محل مورد نظر شکاف ایجاد شود.

برای تشخیص این بیماری اگرچه اغلب نیازی نیست؛ اما می توان از اولترا سونوگرافی استفاده کرد. این روش تشخیصی بین 60-100 درصد تشخیص صحیح دارد.

ام آر آی معیار استاندارد این بیماری است و تقریبا حدود 91 درصد بیماری را درست تشخیص می دهد.

استفاده از آندوسکوپی روشی بسیار مطمئن و تضمین شده برای تشخیص این بیماری است. آندوسکوپی خطر ابتلا به باکتری را پایین می آورد و هم چنین اذیت کمتری برای بیمار دارد. از این روش برای بعد از عمل جراحی نیز استفاده می شود.

چطور از پماد آبسه مقعدی استفاده کنیم

چه زمانی برای درمان به جای پماد آبسه مقعدی از برش استفاده می شود؟

طبق قائده، مشاهده آبسه نمایانگر لزوم برش و جراحی است. مراقب باشید؛ تنها تهیه و استفاده از آنتی بیوتیک و پماد آبسه مقعدی کار ساز نخواهد بود. تخلیه و درناژ آبسه از ملزومات درمان آبسه است.

در صورت به تعویق انداختن عمل جراحی آبسه مقعدی می تواند موجب تخریب بافت، فیبروز و به هم زدن تقارن کانال مقعدی شود.

آبسه های مقعدی ساده را علاوه بر استفاده از پماد آبسه مقعدی، می توان با جراحی ساده و سر پایی درمان کرد. اما برای درمان آبسه های پیچیده تر باید عمل جراحی توسط پزشک متخصص جراحی عمومی با تجربه و در اتاق عمل انجام شود.

بعضی از جراحان کولوستومی مکمل را برای درمان آبسه های پیچیده پیشنهاد می کنند. گاهی اوقات به جز در موارد کولوستومی هدایت شده امکان باقی ماندن عفونت وجود دارد.

برای بیماران مبتلا به آبسه مقعدی، انجام عمل جراحی مفید تر است یا صرفا استفاده از دارو هایی نظیر پماد آبسه مقعدی؟

اغلب به بیماران مبتلا به آبسه مقعدی پیشنهاد می شود که حتما عمل جراحی انجام دهند، مگر این که تحت شرایط درمانی خاص قرار داشته باشند یا عوارض ناشی از این بیماری استفاده از دارو های خاصی را ایجاب کند. که برای این موضوع هم مشورت با متخصص جراحی حاذق پیشنهاد می شود.

اگر بیمار مبتلا به آبسه سن بالایی دارد، دچار تب، کم خونی، یا اختلالات ایمنی شدید است باید به مراکز درمانی مراجعه کند و برای عمل جراحی با جراح حرفه ای مشورت کند.

دارو درمانی آبسه مقعدی با پماد و قرص

استفاده روزمره از آنتی بیوتیک برای بیمارانی که مبتلا به آبسه های مقعدی هستند به طور قطع اثبات نشده و عموما پیشنهاد نمی شود؛ به این دلیل که بهبودی و درمان خاصی پس از استفاده مشاهده نشده است.

در بیشتر بیماران به درمان های تکمیلی به کمک آنتی بیوتیک نیازی نیست. علاوه بر این مصرف آنتی بیوتیک در بیمارانی با شرایط زیر محدود شده است.

  • پاسخ التهابی سیستماتیک
  • سلولیت پیشرفته
  • دیابت
  • سوء هاضمه
  • ناهنجاری قلبی

علاوه بر انواع قرص و پماد آنتی بیوتیک که برای درمان استفاده می شود، پماد آبسه مقعدی نظیر لیدوکائین نیز ممکن است تجویز شود.

لیدوکائین نوعی بی حس کننده موضعی است و برای توقف علائم هموروئید یا آبسه هم استفاده می شود.

چطور از پماد آبسه مقعدی استفاده کنیم

برای استفاده از پماد آبسه مقعدی علاوه بر این که به دستورات پزشک معالج دقت می کنید لازم است چند نکته مهم را در استفاده از این پماد در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را از درمان و استفاده از پماد آبسه مقعدی تجویز شده بگیرید.

  1. قبل و بعد از استفاده از پماد آبسه مقعدی دست ها را به خوبی بشورید و ضد عفونی کنید
  2. بهتر است از دستکش استفاده کنید تا مبادا ناخن شما با سطح پوست برخورد کند و خراشیدگی ایجاد کند
  3. حتی اگر علائم بیماری را مشاهده نمی کنید پماد تجویز شده را به اندازه و مدت زمان تعیین شده توسط متخصص معالج مصرف کنید و ااز تغییر زمان مصرف پماد و یا مقدار مصرف پماد جدا خودداری کنید.

شستن دست ها قبل از مصرف پماد مقعدی

انواع روش های جراحی آبسه مقعد به همراه عارضه فیستول و نقش پماد آبسه

  • فیستولوتومی: این روش متداول ترین روش برای درمان است و معمولا مؤثر است.
  • تکنیک ستون: این روش برای درمان آبسه های عمیق تر به کار می رود.
  • پروسه فلپ: در مواردی که فیستولوتومی پاسخ گو نیست یا با ریسک بالایی همراه است.
  • پروسه لیفت: در مواقعی که فلوسایتومتری با ریسک بالایی همراه است.
  • آندوسکوپی: روشی کم خطر و بدون ریسک است و معمولا جواب می دهد.
  • جراحی با لیزر: در این روش از لیزر پرتوان برای از بین بردن و تخلیه آبسه مقعد و جدار فیستول استفاده می شود و هیچ گونه خطر و ضرری برای بیمار ندارد. به علاوه به بافت سالم اطراف آسیب نمی رساند.

روش های جراحی آبسه مقعدی بسیار متنوع هستند و پزشک بنا بر نظر خود روش مناسب را انتخاب می کند. به همین دلیل برای جراحی و به خصوص لیزر آبسه مقعد به بهترین متخصص جراحی در این زمینه مراجعه کنید.

به طور کل در روش های جراحی مدرن و لیزر امکان بازگشت بیماری کمتر از روش های داروتراپی نظیر استفاده از پماد آبسه مقعدی است. پماد آبسه مقعدی عموما به عنوان یک روش کمکی قبل و بعد از جراحی و تخلیه آبسه مورد استفاده قرار می گیرد و جنبه درمان قطعی آبسه مقعد را ندارد.

سوالات متداول پماد آبسه مقعدی

1-آنتی بیوتیک مناسب برای آبسه مقعدی چیست؟

بیماران تب دار ، نوتروپنیک یا دیابتی و یا مبتلایان به سلولیت مشخص باید آنتی بیوتیک دریافت کنند. مصرف آنتی بیوتیک حتما باید تحت نظر و با تجویز متخصص جراحی عمومی باشد. به طور معمول آنتی بیوتیک هایی که تجویز می شوند شامل: سیپروفلوکساسین 500 میلی گرم هر 12 ساعت و مترونیدازول 500 میلی گرم هر 8 ساعت ، آمپی سیلین / سولباکتام 1.5 گرم در هر 8 ساعت می باشد. آنتی بیوتیک ها برای بیماران سالم با آبسه های سطحی تجویز نمی شوند.

2-آیا می توان آبسه مقعدی را بدون جراحی درمان کرد؟

اصول درمانی هرگونه آبسه به خصوص آبسه مقعدی که در این ناحیه فعال قرار دارد تخلیه و درناژ است. با مراجعه به موقع به متخصص جراحی عمومی می توانید به طور سرپایی این عملیات را انجام دهید. از دستکاری هرگونه آبسه، زائده و توده در این ناحیه خودداری کنید. انواع پیشرفته آبسه مقعدی بهتر است با لیزر پرتوان تحت عمل جراحی و تخلیه و خشک کردن قرار گیرد.

3-آیا پماد و آنتی بیوتیک آبسه مقعدی به تنهایی برای درمان کافی است؟

درمان اصولی مبنی بر خشک کردن آبسه مقعدی است. بهتر است آبسه تحت عمل جراحی و یا با لیزر پرتوان تخلیه شود. به طور معمول مصرف آنتی بیوتیک و پماد درمان موقت این بیماری محسوب می شود و بعد از قطع دارو آبسه مقعدی دوباره عود می کند. آنچه که مسلم است شما نمی توانید برای همیشه از پماد و دارو استفاده کنید و مزمن شدن آبسه مقعدی بیماری های ثانویه بعدی مثل فیستول مقعدی را بروز می دهد که به مراتب پیچیده تر از بیماری آبسه مقعدی است.

4-آیا نمک در ضدعفونی کردن آبسه مقعدی و عفونت موثر است؟

نمک به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده ضعیف برای عموم شناخته شده است. همچنین از بروز عفونت تا حدی می تواند جلوگیری کند. معمولا چند روز بعد از جراحی آبسه مقعدی پیشنهاد می شود یک قاشق نمک را در لگن بزرگ آب گرم بریزید تا از بروز عفونت در ناحیه مقعد جلوگیری کنید. تماس زیاد نمک با ناحیه مقعد منجر به حساس شدن و آسیب به پوست این ناحیه می شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

399 دیدگاه برای “پماد آبسه مقعدی برای درمان و ترمیم

  1. Avatar photoفرشاد گفت:

    سلام.
    حدود 4 روزه که دور ناحیه مقعد دانه های ریز و برجسته پیدا شده.
    اگه بهشان دست بزنم دچار خارش میشن.
    اول یک دانه بود ولی الان حدود 8 عدد شدن
    لطف میکنید راهنمایی بفرمایید
    تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید به یک متخصص جراحی عمومی با تجربه در زمینه بیماری های مقعدی مراجعه کنید تا از دانه ها نمونه برداری شود. ممکن است دچار زگیل شده باشید. بعد از مشخص شدن علت عارضه درمان مناسب توسط ایشان پیشنهاد می شود. در مراحل اولیه داروی مناسب با شرایط بیمار تجویز می شود. در صورتی که آبسه و عفونتی وجود داشته باشد توسط پزشک معالج تخلیه و خشک می شود.

  2. Avatar photoداریوش گفت:

    سلام بنده چند روز پیش دچاره ابسه مقعد شدم و سریعا به دکتر مراجعه کردو و با انتی بیوتیک تورم از بین رفت و ترشح دارم الان فقط قسمت ابسه قرمز و حساس شده ایا بعد از ام ار ای و درمان متخصص احتمال عود دوباره هست ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر به موقع اقدام کنید و بیماری وسیع نباشد احتمال عود کم است. متاسفانه آبسه مقعدی در محل فعالی مثل مقعد قرار دارد که روزانه تحت تاثیر عوامل میکروبی فراوانی قرار می گیرد. رعایت بهداشت اصولی و مراقبت دقیق بسیار مهم است. توصیه می کنم تخلیه و درناژ آبسه را با لیزر پرتوان دی اکسید کربن انجام دهید تا کمتر دچار عوارض جراحی آبسه شوید.

    2. Avatar photoمینا گفت:

      سلام پماد آبسه مقعدی به تنهایی پاسخگوی درمان این نوع آبسه هست یا حتما باید عمل جراحی انجام بشه؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        پماد و دارویی که برای درمان آبسه مقعدی تجویز می شود به تنهایی برای درمان آبسه کافی نیست. طبق کتاب های مرجع پزشکی آبسه باید درناژ و تخلیه شود. بهتر است این عملیات با لیزر و توسط متخصص جراحی عمومی و لیزر انجام شود.

      2. Avatar photoمتین گفت:

        خانم دکتر سلام وقت بخیر من فیشر دارم و الان در مرحله درمانم. دکتر گفتن اگر تا چند هفته دیگه خوب نشدی باید عمل کرد.
        و از بیهوشی و جراحی هم خیلی ترس دارم. میخواستم راجع به عمل لیزر بپرسم شنیدم. نیاز به بستری داره؟

        1. لیزر شقاق یا فیشر مقعد نیاز به بستری ندارد و در یک جلسه سرپایی انجام می شود. می توان این جراحی را با بی حسی یا خواب عمیق و بدون بیهوشی نیز انجام داد.

    3. Avatar photoهانیه گفت:

      سلام من چهارتا جوش چرکی نزدیک مقعدم زده، دو روز پیش کمی خونریزی داشت ماه ششم حاملگی هستم و رابطه از پشت چندین بار داشتم باهمسرم، دلیل جوشها چیه دردناکن

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        به هیچ عنوان رابطه مقعدی نداشته باشید تا دچار عوارض رابطه مقعدی نشوید. از مطب وقت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود. با توجه به شرایطی که دارید هرگونه عفونت و زخم در این ناحیه را سریعا پی گیری کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

  3. Avatar photoسلرا گفت:

    سلام من حدود دو ساله كه شقاق مقعدي دارم، يك بار سال گذشته جراحي اسفنکتر انجام دادم كه موثر نبود و بعد از يك هفته علاوه بر شقاق يه زائده ي كوچك و دردناك بيرون مقعدم بوجود اومده ، و معمولاً هم دچار يبوست شديد ميشم و درد خيلي شديدي دارم
    ميشه راهنماييم كنيد چه درماني برام بهتره؟ واين كه من اگه عمل كنم يبوست باعث عود كوردن مشكلم نميشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما حتما باید مشکل یبوست را رفع کنید. اگر مشکل یبوست حل نشود بهترین جراحی و لیزر و بهترین درمان شقاق نیز برای شما مفید نخواهد بود. اگر در انتخاب رژیم غذایی مناسب مشکل دارید حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. افزایش فعالیت جسمانی مصرف آب و آبمیوه فراوان و کاهش وزن از طریق راه های منطقی و اصولی به درمان یبوست کمک می کند.

    2. Avatar photoناشناس گفت:

      سلام خانم دکتر، عذرخواهم من چند ماه پیش در دهانه مقعد فیشر گرفتم که دکتر رفتم و با دارو و با تغییر رژیم یبوستم برطرف شد و خوب شدم، یک ماهی میشه هنگام اجابت مزاج اول یک خارش تندریزی احساس میکنم و بعد از چند ساعت خوب میشم و اینکه دو سه روزی میشه که کنار مقعدم جوش خیلی ریز قرمز زده و خیلی کمی هم خارش ایجاد کرده، باید چکار کنم؟

  4. Avatar photoبهبود گفت:

    سلام دکتر به من پماد داده برای آبسه مقعدی ولی بعد از 10 روز گفتن که باید جراحی بشه. راهی هست که جراحی نکنم من با مصرف پماد بهتر شدم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام پمادی که به شما داده شده است برای آماده سازی ناحیه جهت جراحی آبسه مقعدی است و درمان قطعی آبسه محسوب نمی شود. طبق دستور پزشک معالج عمل کنید. این تسکین موقتی است و موعد جراحی که پزشک معالج تشخیص داده اند را به تعویق نیاندازید.

  5. Avatar photoفرشاد گفت:

    سلام.ابسه داشتم ده سی سی عفونت ازم کشیدن انتی بیوتیکم برام دکتر نوشت ولی هنوز تورم داره و درد میکنه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا درمان آبسه طی چند مرحله انجام می شود. بهتر است تخلیه و درناژ آبسه با لیزر انجام شود تا کمتر دچار عوارض و عود آبسه مقعدی شوید. با پزشک معالج خود در ارتباط باشید و مراحل درمان را به موقع پیگیری کنید.

  6. Avatar photoفرشاد گفت:

    سلام.ممکنه مو خفه شده باشد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام منظور شما از خفه شدن مو چیست؟ در برخی موارد مو به جای رشد به خارج پوست به طور برعکس و داخل پوست رشد می کند. در این مواقع بیمار به کیست مویی مبتلا می شود. به مرور زمان کلافی از مو در زیر پوست ایجاد می شود که در نهایت منجر به آبسه عفونت و فیستول می شود.

  7. Avatar photoسحر گفت:

    سلام علت آبسه مقعدی چی هست با پماد درمان میشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      آبسه مقعدی معمولا یک بیماری ثانویه است که بر اثر فشار و یبوست و یا هموروئید و شقاق بروز می کند. پماد و داروهایی که برای آبسه مقعدی تجویز می شود نقش کمکی داشته و اصول درمانی آن بر پایه درناژ و خشک کردن آبسه و عفونت توسط متخصص جراحی است.

  8. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر من تقریباً دو هفته ای میشه دارم اذیت میشم حالت تهوع سر درد یبوست کم خوابی بی اشتهایی فقط پوست و استخوان شدم شهرستان هم هستم ترا خدا بگید چکار کنم هر چه هم دارو مصرف میکنم هی درد دارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام سریعا به نزدیک ترین درمانگاه و یا کلینیک محل زندگی خود مراجعه کنید. بهتر است یک متخصص جراحی عمومی شما را ویزیت کنند.

  9. Avatar photoشهاب گفت:

    سلام وقتتون بخیر و ممنون از اینکه وقتتون رو برای پاسخگویی به بیمارا گذاشتین
    من آبسه مقعدی با درد بسیار شدید داشتم.بعد از مراجعه به دکتر، تو بیمارستان بستری شدم و مورد عمل جراحی قرار گرفتم
    بعد از عمل 20 روز هیچ فعالیت سنگینی نداشتم فقط در حد پیاده روی.الآن تقریبا 40 روز از عمل جراحیم میگذره
    یک اینکه از موقع عمل تا حالا ترشحات ناحیه برش داده شده قطع نشده و ادامه داره.روزی 3بار با گازاستریل پانسمان میکنم
    دوم اینکه من کارم به صورتیه که از صبح ساعت 7 تا عصر ساعت 7 (12 ساعت) یا روی صندلی میشینم و یا اینکه درحال پیاده روی و رانندگی هستم ولی با این حال کارم سنگین نیست و جسم سنگینی رو تابحال بلند نکردم.
    با اینکه رژیم غذاییم رو مرتب رعایت کردم و تا امروز دچار یبوست نشدم الآن 2 روزه که تو ناحیه مقعدم درد دارم و احساس میکنم ناحیه برش داده شده باز هم مقداری التهاب پیدا کرده
    امکان داره که بیماری دوباره برگرده؟مصرف مشروبات الکلی ممکنه تاثیر داشته باشه روی درد یا بازگشت دوباره ی این بیماری؟من واقعا تو شرایطی نیستم که تا 3ماه دیگه برگردم و بازهم بتونم عمل جراحی کنم.
    اگه لطف کنید و راهنماییم کنید یک دنیا ممنونتون میشم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. متاسفانه آبسه مقعدی بسیار عود کننده است و برای کاهش احتمال عود بهتر است با لیزر تحت جراحی قرار بگیرد. بعد از جراحی باید تحت نظر پزشک معالج باشید تا وضعیت شما را بررسی کنند. با وجود گذشت 40 روز بعد از عمل ترشحات اگر بد بو باشد وضعیت شما طبیعی نیست. برای نشستن از بالش نرم استفاده کنید و هر 30 دقیقه از جای خود برخیزید و دقایقی بایستید. مصرف مشروبات الکلی منجر به کاهش روند بهبودی زخم و طولانی شدن دوره نقاهت بعد از جراحی آبسه می شود.

  10. Avatar photoسحر گفت:

    سلام
    من نزدیک 10 بار رابطه مقعدی داشتم البته الت فرو نرفته و با انگشت این کارو کرده اولین بار زمستان 3 سال پیش بود و اخرین بار بهار امسال بود که خونریزی هم داشتم اخرین بار. تو این 3 سال درد زیاد و سوزش و تقریبا 5 بار خونریزی داشتم و مقعدمم حالت بیرون زدگی پیدا کرده یعنی حالت افتاده پیدا کرده. درد و سوزش فقط موقع دفع نیست درحالت عادی هم هست و یکی از چین های مقعدم متورم و سفید شده. میخواستم بدونم بیماریم شقاقه یا بواسیر؟
    خیلی ممنون. تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است دچار هر یک از بیماری های مقعد از جمله آبسه مقعدی و حتی فیستول مقعدی شده باشید. به هیچ عنوان رابطه مقعدی نداشته باشید زیرا منجر به بیماری های مقعدی مختلفی خواهد شد. برای درمان و دریافت داروی مناسب به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. اگر ترک این عادت برای شما سخت است با یک مشاور روانشناس مشورت کنید.

  11. Avatar photoمحمد هاشمي گفت:

    با سلام،علائم من ابتدا بصورت شقاق و در هنگام دفع شروع شد.مدتي است برجستگي اطراف مقعد و درد طولاني تر دارم.احتمال آبسه وجود دارد؟همراه با شقاق؟درمان هردو در يك جلسه امكان پذير است؟قرص سي لاكس مي خورم حدود يكماه اما بهبودي نداشته ام
    هزينه جراحي احتمالي و اي با بيمه دي قرارداد داريد؟
    تشكر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است به هموروئید و شقاق مبتلا شده باشید. یکی از علائم آبسه مقعدی درد شدید است. تمام انواع بیماری های مقعد را می توان در یک جلسه و با لیزر درمان کرد. به جز مصرف ملین شما نیازمند یک درمان اساسی و داروی مناسب می باشید که باید توسط متخصص جراحی عمومی تجویز شود. در صورت نیاز به جراحی بهتر است جراحی با لیزر انجام شود. هزینه جراحی بعد از معاینه بیمار مشخص می شود.

  12. Avatar photoشبنم گفت:

    سلام…من چندسالی میشه که درگیر بیماری شقاق هستم اما کنترل شده و خیلی خوب شدم تا ابنکه چندروزیه به برآمدگی با درد خیلی کم درست لبه مقعدم بوجود اومده نمیدونم چیه لطفااا راهنماییم کنید؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید توسط یک متخصص جراحی عمومی معاینه شوید. برای هماهنگی ویزیت غیر حضوری می توانید با مطب تماس بگیرید. احتمال دارد دچار هموروئید یا حتی آبسه مقعدی نیز شده باشید. با اقدام به موقع می توانید با گرفتن دارو بهبود یابید.

  13. Avatar photoشبنم گفت:

    هیچ‌گونه عفونت با سوزش و خارش هم ندارم فقط یه مقدار درد تخفیف بااحساس برآمدگی …..خواهش میکنم راهنماییم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      در صورتی که درد شدید ندارید احتمال بروز هموروئید بیشتر است. تا معاینه توسط پزشک متخصص مراقب باشید یبوست نگیرید و بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید.

  14. Avatar photoمجتبی گفت:

    سلام
    من تقریبا از ۴ ۵ سال قبل شاید سالی یک بار طوری میشد که در هنگام دفع مدفوع احساس سوزش میکردم ک اصولا در زمان یبوست بود و باعث خون ریزی میشد
    الان هم این اتفاق میافته اما آخرین بار تصمیم گرفتم ببینم چطوریه وضعیت و از اون قسمت عکس گرفتم
    متوجه شدم شدیدا متورم میشه و الان طوری شده ک خروجی مقعد کاملا بسته میشه و اجازه دفع رو نمیده
    به نظر شما باید چه کاری انجام بشه؟؟
    با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید تا برای شما وقت ویزیت غیر حضوری هماهنگ شود. عکس و مشخصات را برای من ارسال می کنید و با توجه به وضعیت بیماری شما دارو تجویز خواهم کرد. روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید و میوه و آبمیوه و غذاهای پر فیبر میل کنید تا وضعیت یبوست شما کنترل شود. اگر یبوست شدید دارید از یک شربت ملین استفاده کنید.

  15. Avatar photoامید گفت:

    سلام وققتون بخیر
    تقریبا یک سالی هر وقت یبوست میگیرم و بعد از دفع خون بخصوص زمانی که برای دفع زور میزنم خون ریزی و رنگش خیلی روشنه الان چن وقتی برامدگی مقعدی دیدم حتی عکس ازش گرفتم
    به نطر شما چکار کنم ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و ویزیت غیر حضوری هماهنگ کنید. از طریق واتساپ می توانید عکس را ارسال کنید تا اقدامات لازم بر اساس شرایط شما انجام شود.

  16. Avatar photoنعمتی گفت:

    سلام خانم دکتر من جوش در نزدیکی مقعدم درآمده واز آن ترشح مایه بدبو میشود مشکل چیست
    درضمن من قبلا بواسیر داشتم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      احتمال بروز آبسه مقعدی و یا حتی فیستول مقعدی وجود دارد از یک متخصص جراحی و لیزر وقت ویزیت بگیرید تا شما را معاینه کنند. برای هماهنگی ویزیت غیر حضوری هم می توانید با مطب من تماس بگیرید.

  17. Avatar photoF گفت:

    سلام خسته نباشید.من الان نزدیک ۸ماهه دچار شقاق شدم و دکتر هم رفتم پماد بهم دادن ولی خوب نشد حالا یه چند وقته که کنار معقدم مثل یک دونه به وجود اومده و تا قبل از این برآمدگی نزدیک دوهفته اذیتم می‌کنه و خونریزی کمی دارد و خودش نزدیک به ماه خوبه و دوباره شروع میشه والان باردار هستم و دور معقدم هم سفت هست. می‌دونم به پزشک مراجعه کنم و دارو مصرف کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما می توانید با مطب تماس بگیرید و یک ویزیت غیر حضوری هماهنگ کنید. بعد از ارسال عکس و سابقه بیماری می توانید نسخه داروی مناسب دریافت کنید.

      1. Avatar photoابوذر گفت:

        سلام وخسته نباشید حدود یک هفته پیش عمل ابسه پرونال انجام دادم وروزی ۳ الی۴ بار پانسمان ام را عوض کرده وداخل اب گرم بتادینی نشسته میخواستم بدونم این زخم که بخیه نمی زنند روش پانسمان چطوری انجام بدم تو روخدا راهنماییم کنید ممنون از لطف شما …..یاحق

        1. سلام در مورد پانسمان زخم باز جراحی باید از جراح معالج سوال کنید و اگر خودتان نمی توانید این کار را به درستی انجام دهید از یک پرستار یا بهیار باتجربه کمک بگیرید. بسیار مهم است که این پانسمان را به طور صحیح انجام دهید تا دچار عود نشوید. لازم است که پانسمان تا زمان پر شدن کامل زخم به صورت کاملا فشرده داخل زخم را پر کند.

  18. Avatar photoبهناز گفت:

    سلام من نمیدونم به هموروئید مبتلا شدم یا آبسه مقعدی در حال حاضر هم امکان مراجعه به پزشک ندارم پیشنهاد شما چیست؟ آیا می توانم از داروخانه پماد بگیرم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما می توانید با مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت غیر حضوری بگیرید. بعد از تشخیص دقیق بیماری شما نسخه مناسب برای شما تجویز خواهد شد.

  19. Avatar photoائلشن احمدلو گفت:

    سلام من سه ماه قبل عمل آبسه مقعدی گسترده را زیر نظر جراح عمومی تخلیه کردیم و کامل مراقبتهای بعد عمل رو انجام دادم . الان با وجود ترمیم جای عمل باز از یک قسمت ترشحات چرکی میاد ! و هنگام نشستن درد هم دارم . ممنون میشم راهنمایی کنید در این شرایط

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا از نقطه دیگری دچار آبسه مقعدی شده اید. همچنین این احتمال وجود دارد که دچار فیستول مقعدی شده باشید. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت غیر حضوری هماهنگ کنید. بعد از معاینه می توان نظر قطعی داد. برای جلوگیری از عود آبسه مقعدی و فیستول پیشنهاد می شود که جراحی با لیزر پرتوان انجام شود.

    2. Avatar photoبایرام علیزاده گفت:

      باسلام و تشکر از خدمات دکتر عزیز.ببخشید آبسه من که سه سانت با مقعد فاصله داره به طور طبیعی چرک اومد و الان سه روزه که روزانه دو بار فشار میدیم.آب مخلوط خون به رنگ چرک بیرون میاد.نه تب لرز و مشکل خاصی هم ندارم.با گاز استریل و بتادین ضدعفونی هم انجام میدیم

      1. سلام علائم تب و لرز در مراحل پیشرفته بیماری بروز می کند. قبل از این که دچار فیستول مقعدی شوید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا تخلیه و درناژ اصولی آبسه انجام شود.

  20. Avatar photoمهران گفت:

    سلام چند روزی است که در نزدیکی مقعد سمت راست متورم شده و خیلی درد میکنه.برای نشستن و بلند شدن خیلی عاجز میشم لطفا میشه بفرمائید چه پمادی استفاده کنم و چه مریضی احتمال میدید هست

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است دچار آبسه شده باشید. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت غیر حضوری هماهنگ کنید. بعد از ارسال عکس از ناحیه می توان نظر قطعی داد و دارو تجویز کرد.

  21. Avatar photoمهسان گفت:

    سلام خانم دکتر یک هفته هست که به دنبال چند ماه سوزش و خارش مقعد دچار یک توده دردناک یکی دو سانت بالاتر از خروجی مقعدم شده ام. این توده سفت و بادامی شکل است و از روی پوست با لمس حس می شود. چندی قبل دچار بیماری عفونی رحم بودم که با مصرف پماد مترونیدازول رفع شد. تشخیص جنابعالی چیست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت غیر حضوری بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی اعلام خواهد شد و روش درمانی مناسب پیشنهاد خواهد شد. در صورتی که دچار آبسه مقعدی شده باشید حتما باید برای تخلیه و درناژ آبسه اقدام کنید. دارو درمانی آبسه مقعدی روش قطعی درمان نیست و موقت است.

      1. Avatar photoسعید گفت:

        سلام وقت بخیر. آیا آبسه مقعدی که فیستول شده و چرک از آن خارج میشود را با داروی گیاهی مرهم سیاه میتوان درمان کرد؟ چون چرک را خارج می کند

        1. به هیچ عنوان از مرهم سیاه استفاده نکنید زیرا به بافت ناحیه آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد می کند. سریعا به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. برای کاهش درد هم ناحیه را دستکاری نکنید و فقط در لگن آب گرم بنشینید.

  22. Avatar photoمحیا گفت:

    سلام وقت بخیر ۳ روزه در ناحیه مقعدی درد دارم و متورم شده چه بیماریه؟؟ راهش چیه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت غیر حضوری بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی اعلام خواهد شد. در صورت نیاز ویزیت حضوری هم می توانید هماهنگ کنید. طی این مدت از بروز یبوست جلوگیری کنید و و بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید تا التهاب و فشار ناحیه تعدیل شود.

    2. Avatar photoابوذر گفت:

      باسلام وخسته نباشید بنده ۳۳ ساله هستم و۴ روزه عمل ابسه مقعدی پرونال رو انجام دادم راهنمایی جهت بهبود زخم میخواهم و این رخم به صورت مثلث باز می باشد ممنون

      1. سلام طبق دستورات پزشک معالج عمل کنید. به علاوه ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید و مراقب باشید یبوست نگیرید.

  23. Avatar photoمژگان گفت:

    سلام خانم دكتر من دو روزه كه در قسمت سمت راست معقدم يه توده كوچيك حدود نيمسانتي احساس ميكنم كه درد ميكنه چيكاركنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید. بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. در صورتی که دچار آبسه مقعدی شده باشید باید تخلیه و درناژ آبسه انجام شود و سپس برای شما دارو تجویز شود.

  24. Avatar photoشهرام گفت:

    با عرض سلام خدمت خانم دکتر
    من سه روز پیش یک آبتنی با آب خیلی سرد کردم
    فرداش متوجه یه جوش در ناحیه لبه مقعد شدم البته سوزش زیادی نداره البته ممکنه ربطی به آب سرد نداشته باشه اما بالاخره باید بفکر درمانش باشم
    ضمن اینکه ساکن خوزستان هستم و باشرایط کرونای اینروزها امکان ویزیت حضوری ندارم میخواستم توصیه شمارو بدونم ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا آب سرد ارتباطی با بروز این عارضه ندارد. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت غیر حضوری بگیرید. بعد از ارسال عکس و بررسی سوابق بیماری درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  25. Avatar photoصادق گفت:

    سلام خانم دکتر
    من تقریبا دوماه پیش ۲ سانت بالاتر داخل مقعدم ی جوش بوجود اومد ، الان بزرکتر شده مثل ی نقطه متورم .
    چه کاری باید انجام بدم . در ضمن من خونریزی هم خیلی وقته دارم و خیلی سال پیش بیماری کولیت روده داشتم که درمان شده در حال حاضر و فقط انتهای مقعدم متورم هست و خوریزی از داخل مقعدم دارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت حضوری و یا غیر حضوری بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی اعلام می شود و درمان مناسب به شما پیشنهاد می شود.

  26. Avatar photoسلطان گفت:

    سلام
    من دوهفته است که در ناحیه مقعد درد احساس می کنم آیا این آبسه است یا خیر.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام درد در ناحیه مقعد اگر همراه با ترشحات چرکی باشد می تواند نشانه آبسه مقعدی باشد. همچنین این درد می تواند ناشی از همورویید، فیستول مقعدی و دیگر بیماری های مقعد باشد که بعد از مراجعه به متخصص جراحی و ویزیت مشخص خواهد شد.

      1. Avatar photoسلطان گفت:

        درهنگام نشستن درد می کند.

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          به متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید.

  27. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر
    امروز من متوجه یه توده خیلی کوچکی تقریبا بیضی شکل در ناحیه مقعد شدم که در حالت عادی درد ندارم و مشکل اجابت مزاج هم ندارم فقط با لمس و فشار دادن توده دچار درد میشوم. لطفا میفرمایید چکاری باید انجام بدم ؟ به غیر از تخلیه و درناژ راه دیگه ای هم هست ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. توده آبسه را دستکاری نکنید و مراقب باشید به ناحیه فشار وارد نشود. بعد از معاینه می توان نظر داد.

  28. Avatar photoلیلا مرادی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سه ماه پیش بعد از زایمان دچار شقاق و هموروئید شدم که جراحی با لیزر شدم متاسفانه یک ماه بعد به دلیل آبسه دچار فیستول شدم چند روز پیش دوباره جراحی با لیزر شدم اما این بار از جای دیگری دچار آبسه شدم لطفا راهنمایی کنید دلیل چی میتونه باشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت حضوری یا غیر حضوری بگیرید.

  29. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر
    من دقیقا سه روز پیش در سمت چپ معقدم احساس یک توده کوچک کردم و بدون دستکاری حالا بعد از سه روز تقریبا اندازه یک گردو کوچک شده و درد شدید دارم که به تقریبا به پای چپم هم درد زده و با توجه به کرونا و داشتن مادر پیرم از ترس واگیری کرونا نمیتوانم دکتر بروم لطفا راهنمایی کنید.سپاسگزارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و ویزیت غیر حضوری بگیرید. اگر مبتلا به آبسه مقعدی باشید و به موقع اقدام کنید می توانیم یک وقت خصوصی برای شما بگذاریم که به طور سرپایی آبسه مقعدی را تخلیه و درناژ کنیم. اگر آبسه گسترش یافته باشد در کلینیک عمل جراحی آبسه مقعدی انجام خواهد شد. کلینیک مجهز است و اصول بهداشتی مقابله با کرونا کاملا رعایت می شود بنابراین جای نگرانی نیست.

  30. Avatar photoستاره گفت:

    سلام
    من به اندازه ی دو بند انگشت در سمت راست دور تر از مقعد که درواقع میرسه به باسن یه جوش زدم که کمی از یک نخود کوچیکتره و در حالت عادی درد نداره اما وقتی می‌شینم کمی درد احساس میکنم. لمس هم خیلی درد نداره اما اگر فشارش بدم درد داره.
    یکی دو بار تخلیه ش کردم خیییلی کم، به اندازه دو تا سر سوزن ازش عفونت خارج شده. و البته به همراه خونابه.
    و راستش خیلی نگرانم که نکنه از اون جوش هایی باشه که به فیستول ختم میشه.
    اما از اونجا که سه چهار روز پیش ناحیه رو شیو کردم، نمیتونم مطمئن باشم این توده ست یا یه جوش که به مرور خوب میشه‌. چون قبلا یکی دو باری روی ران پا از این جوش ها زده بودم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید چون با این وضعیت کرونا نمیتونم پیگیری حضوری داشته باشم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما می توانید با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس بیماری شما تشخیص داده خواهد شد. در صورت نیاز برای شما آزمایش و ام آر آی تجویز خواهد شد.

  31. Avatar photoزیبا گفت:

    سلام.خدمت خانم دكتر عزبز.من مشكل مادرزادی پیچ خوردگی روده دارم و یبوست هم گاه گاهی پیدا می كنم دكتر رفتم با دارو خوب شد یبوستم ولی قطعش كه می كنم مثل قبل میشم.الان چند وقتیه احساس می كنم داخل مقعدم یه برآمدگی هست مثل جوش ولی نه درد داره و نه خونریزی. آیا مشكلی واسم ایجاد میكنه.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام هرگونه وضعیت غیر طبیعی در این ناحیه را پی گیری کنید تا مشکل جدی برای شما ایجاد نشود. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا برآمدگی مورد نظر را بررسی کنند.

  32. Avatar photoMajid گفت:

    باسلام
    من مشکل بواسیر دارم گاهی میزنه بیرون مقعد ولی الان چند روزه یه آبسه مثل نخود سفید رنگ نزدیک مقعدم که عجیب درد دارم وقتی دراز کشیده ام به نظرتون درمانش چیه؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی و یا حتی فیستول مقعدی شده باشید. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید.

  33. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من شهرستانم
    میخوام عکس براتون بفرستم‌ که برام دارو تجویز کنید
    در ناحیه مقعد در هنگام نزدیکی درد گرفت و زخم شد و بعد از چند روز الان اطراف مقعد انگار یه تیکه گوشت تاول مانند هست در حال عادی درد ندارم ولی بعد از دستشویی و خشک کردن با دستمال درد میگیره
    لطفا کمکم کنید نگرانم‌
    لطفا کمکم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا بین شنبه تا چهارشنبه با مطب تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم برای ویزیت آنلاین

  34. Avatar photoسیما نوایی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۲۰ سالمه و دختر هستم مشکلم دفع ناقص هست ولی شکمم نرم کار میکنه! الان دارم به وسیله بیوفیدبک درمان میشم به علت شلی عضلات کف لگن(سه ماه پیش لیزر هموروئد و شقاق داشتم) برای اینکه مجدد عود نکنه و دچار فیستولو ابسه نشم علاوه بر اینکه یبوست نداشته باشم ایا هر روز رفتن در اب گرم به همراه بتادین و دود کردن عنبر نسارا میتونه جلوگیری‌ کنه؟! من اصول بهداشتی رو رعایت میکنم هم شرت های روشن و نخی و هم تغذیه پر فیبرو اب زیاد و همینطور ورزش اما به دلیل دفع ناقص گاهی اذیت میشم میخواستم ببینم کلا برای پیشگیری از این بیماری ها باید چه کاری انجام داد ایا پماد هایی هست که بشه زد از قبل و پیشگیری کرد و یا … مرسی از شما!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام درباره دود کردن عنبر نسا نظری ندارم. اگر التهاب و ورم دارید بعد از اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید. در غیر این صورت نیازی به نشستن بیش از اندازه در لگن آب گرم نیست. اگر به تازگی جراحی کرده اید مشکلی نیست و دفع ناقص شما به زودی بهبود می یابد. موارد بهداشتی گفته شده در مطلب مراقبت های بعد از عمل هموروئید را رعایت کنید و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. برای تقویت عضلات کف لگن می توانید تمرینات کگل را انجام دهید.

  35. Avatar photoگودرز گفت:

    بادرود وخسته نباشید وتشکر از وقتی که برای بیماران و سردر گمی چون من میگذارید خدا عزتتون بدهد ، با عرض معذرت چند سالیست به خاطردمصرف دارو دچار یبوست دایم هستم بطوریکه مجبور میشوم (بی ادبی ست)با انگشت اجابت مزاج کنم یا با فشار اب به درون ، چندیست متوجه یک زایده چسبیده به معقد شدم که بعضی موقع هم ترشح میکند و به خاطر خجالت به پزشک مراجعه نکردم و تا اینکه دیروز یک جوش مانند به فاصله یک یک سانتی معقدم به وجود امد و خود به خود سر باز کرد و چرک و خون خارج شد ، حال ا، شما تقاضا دارم مرا راهنمایی بفرمایید ،ایا با دارو کیشود درمان کرد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. مشکل یبوست را ابتدا با مصرف شربت ملین حل کنید اما کم کم شربت را کم کنید و با رژیم غذایی پر فیبر و نوشیدن آب و آبمیوه فراوان یبوست را کنترل کنید. احتمالا دچار آبسه مقعدی شده اید که باید توسط متخصص جراحی و لیزر تخلیه و درناژ شود. حتما به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  36. Avatar photoسعید گفت:

    سلام خانم دکتر من 5 سال پیش بعد از یک دوره یبوست دچار فیستول مقعدی شدم و با لیزر جراحی داشتم.چند روز پیش هنگام دفع احساس کردم به مقعدم بیش ازحد فشار آمد و الان حدود 4 روز است که کمی سوزش و خارش احساس می کنم. نگرانم مجدد به فیستول منجر بشه.از ترسم شروع کردم به مصرف آموکسی سیلین 500 هر 8 ساعت.می خواستم ببینم برای جلوگیری از عوارض بعدی چکار کنم وآیا مصرف آنتی بیوتیک رو ادامه بدم یا خیر.
    ممنون از شما

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      مصرف آنتی بیوتیک منجر به یبوست می شود و در نهایت باعث آسیب به ناحیه مقعد می شود. از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک به شدت خودداری کنید. مراقب باشید یبوست نگیرید و میوه و سبزی به اندازه کافی میل کنید. اگر مشکل شما رفع نشد به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند. علت سوزش مقعد را فشار بیش از اندازه به مقعد عنوان کردید بنابراین باید عامل اصلی را حل کنید و از بروز فشار در ناحیه مقعد جلوگیری کنید.

      1. Avatar photoمبینا گفت:

        سلام من تمام پماد های آبسه مقعد را استفاده کردم. اما خوب نشدم. با لیزر درمان میشه؟ برنمی گرده؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام بله لیزر بهترین روش درمان آبسه مقعدی است.

  37. Avatar photoثنا گفت:

    سلام خانم دکتر مادر بزرگ من 90 سالشه دور مقعد اش دونه های ریز در اومده نمی دونیم چیکار منیم اما شیاف انتی همروۓید و پماد لیدوکایین می زنیم اما خوب نمیشه درد هم داره
    و نمیشه دکتر برد چون نمتونه راه بره

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بدون تجویز متخصص جراحی پماد و دارویی برای ایشان استفاده نکنید.

  38. Avatar photoMahnaz گفت:

    سلام خانم دکتر الان حدودا سه روز هست که یک توده در سمت راست بیرون مقعد زده شده به اندازه تقریبی یک نخود، که بسیار دردناک و عذاب آور است، در این دو سه روزه چند ساعت یکبار در آبگرم می نشینم و آرام می شوم، اجابت مزاجم خوب است که حتی در آن حالت دردی هم نداشتم،چون آب زیاد استفاده می کنم و رژیم غذایی سالمی هم دارم. احساس می کنم جوش یا آبسه باشد آیا امکان دارد برایم با توجه به شرایط بهداشتی جامعه با وجود ساکن بودن در تهران برایم ویزیت آنلاین در نظر بگیرید. با سپاس و قدردانی بی پایان از لطف شما.
    لطفا راهنمایی بفرمائید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله لطفا با مطب تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم برای شما انجام شود. اگر نیاز به تخلیه و لیزر باشد وقت بعدی در کلینیک و در شرایط کاملا ایمن برای شما تعیین خواهد شد.

  39. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یک هفته میشه که ی ورم کنار مقعد ایجاد شده و فقط زمان شستوشو که انگشتم بش برخورد کنه کمی درد میگیره موقع نشستن یا دفع مدفوع درد و خونریزی ندارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام می شود و روش درمانی مناسب پیشنهاد خواهد شد.

  40. Avatar photoپریا گفت:

    سلام خانم دکتر من ۴۵ روز پیش دچار آبسه مقعدی شده بودم اما بعد چند هفته از ناحیه مقعد عفونت تخلیه شد بعدش جایی که آبسه متورم شده بود الان تاول هایی ایجاد شده که از اونا هم عفونت میاد …من چیکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. در صورتی که آبسه مقعد درمان نشود منجر به بروز عوارضی مثل فیستول مقعدی خواهد شد.

  41. Avatar photoمحمد گفت:

    من هیچ کدوم از علائم فیستول ندارم موقع نشستن و بلند شدن درد ندارم ابسه خود به خود تخلیه شد و توی تشت اب گرم با کمی بتادین میشنم میخواستم فقط میخواستم بدونم بعد این که خودش تخلیه شده یکم ورم حس میکنم اما درد چندانی نداره نیاز عست به متخصص مراجعه کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      هرگونه وضعیت غیر طبیعی در ناحیه مقعد باید پی گیری شود. حتما به متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  42. Avatar photoپیران گفت:

    با سلام
    دکترمن ابسه مقعد دارم نزدیک به هفته چکارکنم نمیتونم به پزشک مراجعه کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا تخلیه و درناژ آبسه مقعدی را برای شما انجام دهند. درمان دارویی برای آبسه مقعدی وجود ندارد تنها راه درمان عمل جراحی آبسه مقعدی است.

  43. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانم دکتر من احساس میکنم از دیروز یه حالت جوش یا گوشت اضافی یک سانت مانده برسه به معقدم ایجاد شده
    با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید. بعد از معاینه روش درمان مناسب تجویز خواهد شد.

  44. Avatar photoمسعود گفت:

    سلام خسته نباشید
    من شش هفته پیش تحت عمل جراحی قرار گرفتم و مشکل همورئید فیشر و ابسه و فیستول داشتم
    الان بعداز گذشت شش هفته نمیتونم بیشتر از پنج دقیقه بنشینم ودچار سوزش میشم.محل برش هم مقداری گوشت اضافه درآورده.
    ترشحاتم خیلی کم شده ولی هنوز ترشح داره.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید به متخصص جراحی معالج خود مجدد مراجعه کنید. اگر نیاز به جراحی مجدد آبسه مقعدی دارید بهتر است به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا جراحی آّبسه مقعدی را با لیزر پرتوان برای شما انجام دهند. در این روش جراحی احتمال عود آبسه بسیار پایین تر از جراحی سنتی است.

  45. Avatar photoسعید گفت:

    باسلام وخسته نباشید خدمت خانم دکتر
    بنده حدود سه هفته جلوتر عمل صفرا انجام دادم الان هم حدود یه هفته هست که دور مقعدم یک سانت بالاتر دور تا دور احساس درد دارم ممکنه راهنمایی کنید که چیکار میتونم انجام بدم تا از این درد خلاص بشم در ضمن نمیتونم به پزشک هم تا چند وقت مراجعه کنم ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا بعد از معاینه داروی مناسب برای شما تجویز شود. همچنین ممکن است بعد از عمل جراحی صفرا به دلیل کم تحرکی و بیهوشی دچار یبوست شده باشید. اگر یبوست دارید از یک شربت ملین استفاده کنیدو رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و به اندازه کافی آب بنوشید. اگر بیش از دو روز است که اجابت مزاج نداشته اید با یک پرستار یا بهیار تماس بگیرید تا برای شما عمل تنقیه را انجام دهند و از آسیب به ناحیه مقعد و بروز هموروئید و شقاق و یا آّبسه مقعدی جلوگیری شود.

  46. Avatar photoمسعود گفت:

    سلام خسته نباشیدمن پیش چندتادکتررفتم گفتندفیستول مقعددارم وبایدعمل کنم وگفتندکه برای بیماری من لیزرکاربردی نداردالبته من شهرستان هستم وحتی پیش دکترشیرازکه لیزرهم داشت رفتم وگفتندکه بالیزرنمیشه ومن واقعاازجراحی بدون لیزرمیترسم خواستم نظرشماروبدونم چه دستوری میفرمایید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لیزر پرتوان در درمان بیماری فیستول مقعدی کاربرد دارد. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  47. Avatar photoبهنام گفت:

    سلام خسته نباشید. من سال گذشته همین مواقع بود آبسه مقعد داشتم و جراحی کردم.متاسفانه زمستان و الان دوباره درگیر شدم باهاش. دوبار بعداز جراحیم برگشته. که باقرص تاوانکس رفع شد. از همون دفعه اول به بعد زیر پوست کنار مقعد حس میکنم یه غده ریز اندازه عدس وجود داره.تا الان سه بار درگیرم کرده تو این یک سال. به نظرتون چرا هر 3،4ماهی یه بار درگیرش میشم؟دفعه اول خیلی اذیت شدم و عمل کردم. راستش ترسیده شدم از عمل ولی داره دیگه اذیت کننده میشه. الانم 4روزه درگیرم باهاش ولی حس میکنم رو به بهبودیه. میخام بعدازاینکه درد و سوزش تموم شد و مشکلی نداشتم اقدام کنم چون بادرد نمیتونم تحمل کنم اگه لازم به جراحی دوباره باشه. ممکنه فیستول باشه وباعث آبسه بشه؟ آیا میشه درمان قطعی واسش انجام داد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه ریسک عود آبسه مقعدی و فیستول مقعدی در جراحی سنتی بسیار بالاست و باید سریعا پی گیری شود. توصیه می کنم عمل مجدد را نزد یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه و با لیزر پرتوان انجام دهید.

  48. Avatar photoجمال گفت:

    سلام دکتر برای من ابسه کرده ولی هیچ علایم درد ندارم نمیشه بدون عمل بادارو خوب شم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا بیماری شما دقیقا تشخیص داده شود. زیرا آبسه مقعدی همراه با درد است. ممکن است مبتلا به هموروئید باشید. در هر صورت بدون معاینه نمی توان نظر داد.

  49. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام
    چند وقت که سمت چپ مقعدم خیلی کم متورم شده بود که پیش دکتر متخصص رفتم و داروهایی دادن و گفتن نیاز به عمل نداره اما الان که مصرف داروهام به پایان رسیده هنوز متورم ولی درد و هیچ مشکل دیگه ای نداره و حدود سه هفته ای از دکتر رفتنم میگذره
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تا زمان بهبودی کامل به پزشک معالج خود مراجعه کنید و طول درمان را تا پایان دنبال کنید.

  50. Avatar photoبانو گفت:

    سلام من دهم خرداد۹۹فیستول مقعدی رو با لیزر درمان کردم اما الان با گذشت حدود یک ماه احساس درد خفیفی نزدیک به مهره اخر کمر و نزدیک ب مقعد دارم و ترشحات خیلی خیلی مختصر در ناحیه مقعد دارم بنظر شما چه کاری باید بکنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام درد کمر ارتباطی با فیستول مقعدی ندارد. اما در هر صورت به جراح معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت ترشحات شما را بررسی کنند که طبیعی باشد.

  51. Avatar photoمهدی امانی گفت:

    سلام خسته نباشین خانوم دکتر
    بنده یه ۳.۴روز میشه در اطراف مقعدم یه تاول به وجود اومده نمیدونم جوش یا بواسیر ولی درد عجیبی داره هم درد و هم سوزش داره و من نمیتونم حضوری برم پیش دکتر اگه راهی هست که کمکم کنید مرسی

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شرایط ویزیت آنلاین را در همین سایت مطالعه کنید. سپس با مطب تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم جهت ویزیت غیر حضوری انجام شود. متاسفانه بدون معاینه نمی توان دارو یا درمانی تجویز کرد.

  52. Avatar photoشایان گفت:

    سلام
    من روی باسنم کورک زده بود که من ترکوندم و چرکشو بیرون کشیدم و مرتب با بتادین و سرم شستشوش دادم ولی الان بعد از ۱۰روز همچنان درد و خارش داره و ترشح زرد رنگ داره.خواستم بدونم این میتونه ابسه باشه. دوسال پیش ابسه زدم که جراحی کردم.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند. اگر این آبسه کانال شده باشد و به نواحی دیگر باسن راه پیدا کرده باشد ممکن است فیستول باشد. تا معاینه نشوید نمی توان دقیقا نظر داد.

  53. Avatar photoحس ین گفت:

    سلام خانم دکتر. اول ممنونم از اینکه اینقدر سر حوصله به تک تک سوالات، پاسخ دادید. من حدود 5سال هست یه دانه کوچکی سمت راست مقعدم میزنه و بعد از مدتی محو میشه. هر از گاهی از اون چرک میادو اصلا درد نداره. حدود یک سال از پماد آنتی فیشر استفاده کردم که خیلی مفید نبود. سختم هست که جراحی کنم. لطفا راهنمایی کنید.
    آیا جراحی با لیزر بی هوشی و بستری داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. شما باید توسط یک متخصص جراحی و لیزر ویزیت شوید. اگر تهران تشریف ندارید و ویزیت حضوری برای شما مشکل است شرایط ویزیت آنلاین را در همین سایت مطالعه فرمایید. کرم آنتی فیشر اگر بدون تجویز پزشک تجویز شود ممکن است عوارض و عواقب بدی به دنبال داشته باشد. اگر قبلا در این ناحیه دچار عفونت و یا آبسه مقعدی شده باشید احتمال وجود فیستول مقعدی هم باید توسط متخصص بررسی شود. لیزر فیستول مقعدی و آبسه مقعدی به طور سرپایی بدون بی هوشی و در یک جلسه انجام می شود.

  54. Avatar photoبهرام حسنوند گفت:

    درد و تورم سفت اطراف مقعد از داخل همراه با سوزش بدون یبوست

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      حتما به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید و اجازه ندهید بیماری شما مزمن شود.

  55. Avatar photoمینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید شوهرم دو سالی هست ناحیه مقعدشون یه دونه جوش قرمز میزنه در حالت عادی درد ندارن ولی هنگام شست‌وشو احساس درد میکنن، فقط تابستون که میشه جوش میزنه بعد از یه مدت هم رفع میشه
    خجالت میکشن که برن پیش جراح عمومی برای معاینه
    ممکنه دچار آبسه ناحیه مقعد شده باشن؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشند. می توانید از ناحیه عکس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا تشخیص نهایی به شما اعلام شود.

  56. Avatar photoYegane گفت:

    سلام خسته نباشید من چند ماهی میشه ک ابسه مقعدی رو عمل کردم ولی از دیروز دوباره یکم ورم کرده و درد میکنه ایا دوباره باید عمل کنم ؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به جراح معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند. نباید چند ماه بعد از عمل جراحی آبسه مقعدی دوباره علائم جدیدی داشته باشید.

  57. Avatar photoصدرا گفت:

    سلام خانم دکتر وقت شما بخیر
    من تقریبا یکی دو سالی هست آبسه معقدی دارم البته مشکل ساز نبود قد یه نخود بود اکثر مواقع خالی میکردم بعضی مواقع پیداش نبود تا چن ماه بعد پیداش میشد
    پماد داخلی هم استفاده کردم زیاد تفاوتی نکرد
    الان یه ماهه همون دریچه ک عفونت میزد بیرون گرفته هر کاری هم کردم خالی نشد شرو ب رشد ب سمت دیگه کرد تفریبا ب طرف بیضه هام
    حدود سه چهار سانت از معقد ب طرف بیضه ها حرکت کرد
    بنظر شما چ درمانی انجام بدم جراحی با شکاف یا لیزر درمانی
    ممنون از وقت ک میزارید واسه بیماراتون بازم دم شما گرم?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام جناب صدرا از قدردانی شما ممنونم. شما نباید این آبسه مقعدی را دستکاری می کردید و ممکن است عفونت مزمن و آبسه مزمن مقعدی تبدیل به فیستول شده باشد. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید. بهترین درمان آبسه و حتی فیستول تخلیه و درناژ با لیزر پرتوان است.

  58. Avatar photoتوسی گفت:

    سلام خانوم دکتر من 1ماه یه دونه زده نزدیک مقعدم درد ندارم ولی چرک و خون ازش بيرون میاد شرایط عملم ندارم بنظرتون چیکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا در صورت نیاز برای شما عکس تجویز کنند. وضعیت شما باید تحت نظر متخصص باشد.

  59. Avatar photoaria گفت:

    با سلام. من اکثر مواقع دچار یبوست هستم. امروز متوجه درد و سوزش و برجستگی اطراف مقعدم شدم. که پس از دفع با درد و فشار روز قبل برایم پیش امد. ایا من ابسه مقعدی دارم؟ ایا با شرایط موجود (کرونا) باید به بیمارستان مراجعه کنم یا جراجی شوم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام آبسه مقعدی بسیار دردناک است و چه اجابت مزاج داشته باشید و چه نداشته باشید درد را به طور مداوم احساس خواهید کرد. حتما این مورد را پی گیری کنید تا دچار عوارض نشوید. می توانید شرایط ویزیت آنلاین مطب من را مطالعه کنید. مشکل یبوست را حتما حل کنید.

  60. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام نزدیک به ۱۵ سال هست بیماری کولیت اولسرولز دارم و تحت درمان هستم و پلیپ هم چن سال گذشته داشتم که با مراجعه به پزشک و عمل برطرف شده و داروهای پنتاسا مصرف میکردم که به دلیل نبودن در بازار قرص آساکول جایگزین کردم الان حدود یکسال هست که آبسه مقعدی دارم و هر چند وقت یکبار خونریزی و درد شدید دارم راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای تخلیه و درناژ آبسه مقعدی حتما به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه فرمایید. آبسه مقعدی با پماد و دارو درمان قطعی نمی شود.

  61. Avatar photoبابک گفت:

    عرض ادب و احترام خدمت شما،مادرم شصدو هشت ساله حدود یک ماه پیش نزدیک مقعد یک دمل رو در هنگام شستشو و بدون اگاهی با تماس با ناخن زخم کردن نمیتوانم محل زخم رو خشک نگه دارم پانسمال ضد اب هم نمیدانم زخم را خشک میکند یا تازه نگه میدارد به خاطر کرونا و داشتن همه بیماریهای زمینهای نمیتوانم به بیمارستان مراجعه کنم ایا امکانش هست راهنمایی بفرمایید،یا از طریق ارسال عکس کمکم کنید.سپاسگذارم بدرود

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شرایط ویزیت آنلاین بیماران راه دور را در همین سایت مطالعه بفرمایید. برای هماهنگی ویزیت با واتساپ و ارسال عکس می توانید با مطب هم تماس بگیرید.

  62. Avatar photoK گفت:

    سلام من بعداز کلونسکپی و آندوسکوپی که هیچ مشکلی هم نداشتم حدود یکسال بعد یا کمتر دچار خارش معقدی شدم والان حدودد8 9ماه میشه که درد تورمی دررکنارمقعددارم وشدید نیست
    خونریزیزو… تاکنون نداشته ام ودهیچ درد دیگر

    خواهشمندم دررصورت امکان راهنماییم کنید

    با تشکر وسپاس

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با توجه به این که کولونسکپی و آندوسکوپی شما مربوط به یک سال گذشته است باید دوباره توسط متخصص جراحی عمومی و لیزر معاینه شوید و در صورت نیاز مجدد برای شما آزمایش و یا عکس تجویز نمایند. معمولا در اولین ویزیت تشخیص بیماری بدون نیاز به آزمایش اعلام می شود. مراقب باشید که یبوست و اسهال نگیرید و حتما به متخصص مراجعه بفرمایید.

  63. Avatar photoمهدی م گفت:

    با سلام. چند وقته به اندازه یک تا دو بند انگشت داخل مقعد برجستگی های کوچکی مثل جوش احساس میکنم که بعضی اوقات خارش دارد. به دکتر مراجعه کردم برای معاینه اچ‌پی‌وی که خدارو شکر این مورد نبود. پماد موپریسین و مترونیدازول استفاده کردم مدتی برطرف شد ولی الان دوباره همون برجستگی ها ایجاد شده با خارش. دلیلش چی می‌تونه باشه و چی هست لطفاً راهنماییم کنید نگرانم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب یک وقت ویزیت بگیرید تا بعد از ویزیت داروی مناسبی برای شما تجویز شود. مراقب باشید که غذاهای پر ادویه و محرک میل نکنید. الکل و قهوه و چای زیاد ننوشید. آب زیاد میل کنید و مراقب باشید یبوست نگیرید.

  64. Avatar photoسایا گفت:

    سلام.من هر از چند گاهی دچار خونریزی مقعدی میشم که مربوط به همورویید هست.کنترل شدس و اذیت نمیکنه.چند سال پیش فیستول دچار شدم که با دارو بهبود پیدا کرد‌.الان سه روزه ورمی نزدیک مقعد هست که دردناکه.چون تجربه فیستول را دارم میدونم متفاوته و فکر میکنم آبسه باشه.به خاطر وضعیت کرونا میترسم برم دکتر .الان دارم داروهایی که برای فیستول داشتم استفاده میکنم.پماد انتی همورویید .مترانیدازول و نشستن توی بتادین.این کارو ا دامه بدم یا خیر
    ممنون نیشم پاسخ بدید.
    و اینکه چطور میتونم ویزیت غیر حضوری از شما داشته باشم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام فیستول مقعدی درمان دارویی ندارد. برای ویزیت غیر حضوری کلیک کنید. می توانید در ساعات اداری با مطب نیز تماس بگیرید.

  65. Avatar photoalireza گفت:

    سلام خسته نباشید من یک آبسه مقعد درآوردم الان ۴روز هست که زیر مقعد هست از اونجایی که خط کمر به پایین هست میخواستم ببینم خوب میشه یا باید جراحی شود ممنون میشم جواب بدین با تشکر فراوان

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به ناحیه فشار نیاورید و برای تخلیه و درناژ آبسه به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه فرمایید.

  66. Avatar photoحامد گفت:

    سلام من دچار شقاق مقعد شدم رفتم پیش متخصص داروی ترکیبی داد خوب شد اما هرزگاهی درد دارم فک کنم یه جوش چرک هم اطراف مقعدم بود تخلیه شد کمی درد دارم چی کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید.

  67. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من مدتی هست که کمی خارش (پس از عمل مدفوع) در ناحیه مقعد احساس میکنم و توسط لمس متوجه برجستگی ابتدای درون مقعد شدم. اما هیچگونه درد و تب و اذیت شدگی ندارم
    ایا این ابسه هست و نیاز به تخلیه داره؟ یا خود ب خود از بین خواهد رفت؟
    بهترین درمان خانگی چیست؟
    باتشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ابتدا به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا دقیقا بیماری شما تشخیص داده شود. درمان خانگی آبسه مقعدی بعد از تخلیه و درناژ کاربرد دارد و جنبه درمان قطعی ندارد.

  68. Avatar photoامیر گفت:

    سلام. یک روز میشه که در محل مقعدم یک چیزی مثل توپک دراومده و درد هم داره.میخواستم بدونم درمانش چجوریه و ایا مراحل درمان درد داره؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ابتدا باید بیماری شما تشخیص داده شود. در صورتی که مبتلا به هموروئید باشید و به موقع اقدام کنید با داروی مناسب درمان هموروئید امکانپذیر است. اما اگر مبتلا به آبسه مقعدی باشید تخلیه و درناژ آبسه ضروری است. لیزر آبسه مقعدی به عمل جراحی آبسه مقعدی ارجح است.

  69. Avatar photoمرتضی گفت:

    سلام پشتم یه حالت مثل یه نخود سفت شده که دست میزنم سفته یه مدت خوب شد ولی دوباره پیدا شده میخاستم ببینم حتما باید جراحی بشه یا با پماد یا چیز خاستی حل میشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید.اگر کیست مویی یا آبسه تشخیص داده شود باید تخلیه شود.

  70. Avatar photoنسرین گفت:

    سلام خانم دکتر منمدتی هست که برای درمان همورویید آنتی همورویید استفاده می کردم ولی چند روز که قطع میکردم دوباره سوزش ودرد موقع دفع داشتم.ولی چند روزه که یه تورم در اطراف مقعد پیدا کرده ام که دردناکه وداره بیشتر میشه.میشه غیر حضوری عکس بفرستم خدمتتون ویزیت کنین.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله شرایط ویزیت از راه دور را مطالعه بفرمایید.

  71. Avatar photoمجتبی گفت:

    س چند روزی هست کنار مقعد توده ریزی در اومده درد وچرک ندارد من نظافت را رعایت میکنم ومو را بر میدارم یبوست هم ندارم مشکل دفع هم ندارم دستور چی میفرمایید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ابتدا از یک متخصص جراحی عمومی وقت ویزیت بگیرید. از نشستن طولانی و فشار بر ناحیه اجتناب کنید. از خوددرمانی و دست کاری ناحیه پرهیز کنید.

  72. Avatar photoعباسعلی گفت:

    سلا ببخشید من حدود یک هفته خارش شدید مقعد داشتم که فکر کردم بخاطر کرمک هست اما با اب داخل مقعدمو شستم باز هم خارش داشتم البته بگم دچار کرمک هم هستم بعد با انگشت داخل مقعد کردم متوجه جوشی با دیواره مقعدم شدم گاهی اوقات ابی مثل افونت ازم خارج میشه
    اگه ممکنه کمکم کنید
    چه کاری باید انجام بدم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ابتدا به یک متخصص گوارش یا داخلی مراجعه کنیدو برای درمان قطعی بیماری کرمک اقدام کنید. در صورت نیاز به جراحی در ناحیه مقعد به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید.

  73. Avatar photoمهنا گفت:

    سلام ببخشید من چند روزه پایین مقعدم که یه چند سانت ازش فاصله داره احساس درد میکنم و هنگام راه رفتن و نشستن احساس درد میکنم من کلا مشکل یوست‌ داشتم فکر میکردم درد از مقعد هست ولی فهمیدم اطرافش درد میکنه و باد کرده و سفت شده خودم بهش وازلین زدم و وقتی امروز صبح بیدار شدم دیدم خون آبه ازش بیرون زده و یه کم کوچیک تر شده و دردش کم‌تر شده ولی کاملا از بین نرفته

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بهتر است به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. بعد از معاینه و تشخیص بیماری درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  74. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانوم دکتر من چند وقت پیش از درد یبوست مقعدم خونریزی کرد و بعد چند روز متوجه شدم که مقعدم گوشت اضافه اورده مثل تاول شده و زمانی که دسشویی میکنم درد و بعد دسشویی بعد خشک کردن کمی خوارش داره ترو خدا یه راه حلی بمن بگین که این بیماری رو بدون جراحی خوب کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر به موقع مراجعه کنید می توانید داروی مناسب دریافت کنید. در برخی موارد که یبوست مزمن است و بیمار به دارو درمانی جواب نداده است برداشتن زائده با لیزر پرتوان پیشنهاد می شود.

  75. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خسته نباشید من چند ماه پیش عمل ابسه مقعدی داشتم تو عمل منو بیهوش کردن و ابسه رو شکاف دادن و چرکو درش اوردن ولی بعد چند هفته باز ابسه در اومد و طب سنتی هم انجام دادم یک هفته خشک شد و باز ابسه برگشت الان اگر بخواهم با لیذر عمل کنم میخوام ببینم چند روز طول میکشه و هزینش چقدره

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید. بعد از معاینه هزینه لیزر آبسه مقعدی اعلام خواهد شد. برای گرفتن وقت با مطب تماس بگیرید.

  76. Avatar photoشیما آهی گفت:

    سلام وقتتون بخیر.چقدر لذت بردم از پاسخگویی شما و ممنونم جهت زمانتون.
    یک روز هست که جراحی ابسه مقعدی انجام دادم.اما چون از قبل جراحی با آب داغ پوستم رو شستم الان بعد جراحی پوستم دچار سوزش شدید هست طوری که فشارم میاد پایین از سوزش زیاد.چه پمادی استفاده کنم جهت کنترل؟
    و اینکه دکتر من زخم رو بخیه کرده وکمی باز گذاشته جهت خروج ضایعات احتمالی.
    اگر هنگام دفع ادرار بزرگ از توالت فرنگی استفاده نکنم مشکل ساز هست؟
    ممنون جهت پاسخگویی دقیق شما

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. اگر آب داغ به شکلی بوده که پوست شما سوخته است باید از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید. در این مورد باید ویزیت شوید تا برای شما پماد مناسب تجویز شود. برای دفع مدفوع تفاوتی ندارد که از توالت فرنگی استفاده کنید یا ایرانی اما باید مراقب باشید به ناحیه عمل فشار نیاورید و زخم باز جراحی آبسه مقعدی را آلوده نکنید.

  77. Avatar photoغزل گفت:

    سلام. من دوهفته پیش بایه کم خارش بیماری ام شروع شد. الان یه جوش کوچیک سمت چپ مقعدمه و دوتا توده بسیار دردناک در طرف راست مقعدم هست. یکیش دیگه تقریبا در قسمت نشیمنگاهمه. این توده ها درونی هستن. موقع نشستن کاملا عاجزم می کنن و در ضمن تب بالا و ضعف و بیحالی شدیدی دارم. به نحوی که به سختی از روی تخت بلند میشم.البته توده ها ترشحی ندارن. دکتر داخلی هم دیده و برام گلوکزاسیلین هر6ساعت وایندومتاسین هر8ساعت داده. اما تا‌ثیر چندانی نداشتن. شیاف دیکلوفناک می زنم تا دردم و تبم کاهش پیدا کنه. تشخیص شما آبسه هست یا مشکل دیگه دارم؟ آیا می تونم آنتی بیوتیک قویتری استفاده کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با توجه به این که تب دارید احتمال زیاد دچار آبسه مقعدی شده اید. بیماری هموروئید داخلی نیز معمولا با احساس توده داخلی و خارش شروع می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید. آبسه مقعدی حتما باید تخلیه شود تا درد و تب کاهش یابد و دارو درمانی در این مرحله برای شما پاسخگو نیست.

  78. Avatar photoشهاب گفت:

    با سلام
    من حدودا دو هفته بيش عمل جراحي آبسه معقدي انجام دادم
    و دكتر جاي آبسه را با برش تخليه كردند
    الان به مدت دو هفته است زخم همچنان باز است و من روزي دوبار در آب ولرم و بتادين ميشينم و با شامپو جاي زخم و شستشو ميدم
    سوالم اين است كه اولا جاي زخم كي پر ميشود و زخم به طور كامل بسته ميشود؟
    سوال دوم اين كه چند درصد احتمال داره بيماري برگرده يا تبديل به فيستول شود؟
    من از زمان جراحي تا كنون نه رانندگي كردم و نه نشستم فقط و فقط دراز كشيدم و پياده روي كردم
    كي ميتونم به روال عادي زندگي برگردم؟
    با توجه به اينكه من كارمند هستم ،نگران كارم هستم
    ممنون ميشم پاسخ بدين
    با سپاس و احترام

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر آبسه سطحی باشد و با لیزرآبسه تخلیه شود یک روز بعد می توانید به کارهای روزمره خود برسید اما اگر آبسه مقعدی عمیق باشد و با تیغ یا کوتر تخلیه شود ممکن است یک ماه طول بکشد تا بتوانید به محل کار بازگردید. همجنین اگر آبسه عمیق باشد و با تیغ تخلیه شود احتمال عود و حتی بروز عارضه فیستول نیز وجود دارد. در این مورد باید با جراح معالج خود مشورت کنید.

  79. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید ابسه مقعدی دارم خیلی درد میکنه مترونیدازول هم مصرف میکنم جواب نمیده فقط خیلی درد دارم انقدر درد دارم که گریه میکنم برای تسکین چی مصرف کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه درمان دارویی ندارد. به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا آبسه را تخلیه کنند. بعد از تخلیه و درناژ درد آبسه مقعدی فروکش می کند.

  80. Avatar photoمجید گفت:

    سلام.
    من ۱هفتست که توده بزرگ کنار مقعدم سمت راست در اومده و بسیار دردناکه پاهامو نمیتونم جفت کنم.و درد زیادی داره عوارض تب یا چیزی ندارم.باید به چه دکتری مراجعه کنم و راه درمان چیست.ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. بهترین روش درمان آبسه مقعدی لیزر آبسه می باشد.

  81. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام خانم دکتر.وفتتون بخیر
    مادر من ۶۲ ساله هستن بیماری دیابت و فشار خون دارند .الان ۳ ماه هست که مشکل آبسه مقعد رو دارند البته دیگه ورم و درد ندارند و لی مرتب ترشح دارند .هر روز توی بتادین میشینند ولی این ترشح قطع نمیشه .بدلیل کرونا و چون از گروه حساس هستند جرات اینکه بخواهند بروند دکتر هم ندارند .الان پیج شما دیدم گفتم از شما کمک و راهنمایی بخواهم.بابت محبتتون بسیار سپاسگزارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه آبسه مقعدی درمان خانگی ندارد. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. آزمایش و داروهای لازم برای ایشان تجویز خواهد شد. بدون معاینه و بررسی آزمایشات نمی توان درمان مناسب برای ایشان تجویز کرد.

      1. Avatar photoلیلا گفت:

        سلام خانم دکتر عزیز و خسته نباشید
        ممنونم از راهنمایتون حتما ویزیت آنلاین رو انجام میدهیم از اینکه وقت گذاشتید و محبت کردید پاسخ دادین یه دنیا ممنونم

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام مجدد خواهش می کنم و از قدردانی شما سپاسگزارم. سلامت باشید.

  82. Avatar photoرضا گفت:

    سلام.من چن روزی هست یک غده مانند در لبه ی مقعدم درومده.اولش فکردم جوشه فشارش دادم مثه حالت تریکدن جوش ترکید ولی چیزی بیرون نریخت.از داخل بود .درد زیاری نداره.یبوست هم ندارم.میخواستم بگم مشکل چیه؟چجوری میتونم عکس بفرستم براتون تشخیص بدین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید ویزیت شوید و سابقه بیماری های قبلی شما نیز باید بررسی شود. اگر تهران تشریف ندارید می توانید با مطب وقت ویزیت آنلاین هماهنگ کنید.

  83. Avatar photoمیمرا گفت:

    سلام خانم دکتر پیشاپیش از شما، بابت راهنمایی تان تشکر میکنم
    تقریبا شش روز قبل هنگام دفع مزاج با زور خودمو تخلیه کردم که سوزش کمی در ناحیه مقعدم احساس کردم ، این سوزش تقریبا تا دو روز ادامه داشت ، وقتی بررسی کردم روی لبه دهانه مقعدم دوتا برآمدگی کنار هم که نرم و جسم سفتی داخلشان هست ، وجود داره که درد و خارش ندارد و همچنین خون و یا چرک ازش خارج نمیشه ( البته تا الان ) فقط بعضی وقتها سوزش کمی احساس میکنم ولی وقتی امروز به مدت طولانی روی صندلی نشستم نشیمنگاهم عرق کرد که مقدار سوزش کمی بیشتر از سایر مواقع بود … من در روستا زندگی میکنم بنابراین به پزشک دسترسی ندارم همچنین فاصله آن از شهر خیلی زیاده . اگه شما منو راهنمایی کنید واگر نیازمند درمان هست دارویی را معرفی کنید از شما ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و ویزیت آنلاین هماهنگ کنید. بعد از ارسال عکس ممکن است دچار هموروئید و یا شقاق شده باشید. داروی مناسب برای شما تجویز خواهد شد.

    2. Avatar photoزهرا گفت:

      سلام.بعد از رابطا مقعدی چندتا دانه اطراف مقعدم زده.خونریزی ندارم و فقط کمی درد مقعد دارم.چیکارکنم خیلی از جراحی و..میترسم

      1. سلام نیازی به جراحی نیست. به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند و از رابطه مقعدی نیز اجتناب کنید. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند نیاز به جراحی هموروئید ضروری می شود.

  84. Avatar photoسید رضا گفت:

    سلام داکتر . من دچار ابسه مقعدی شدم ولی در افعانستان زندگی میکنم هر داکتر یک نوع دارو میدهد و در حدود دو هفته میشود خوب نشده است .به نظر شما از چه نوع پماد و آنتی بیوتیک استفاده کنم . لطفا جواب بدهید تشکر از معلومات شما.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. یک شماره واتساپ به شما اعلام می شود که می توانید عکس و شرح بیماری راارسال کنید. بعد از بررسی عکس و شرح بیماری درمان مناسب به شما پیشنهاد می شود. بهترین روش درمان آبسه مقعدی لیزر آبسه مقعد و تخلیه و درناژ آبسه می باشد.

  85. Avatar photoهادی خیری جهانگیر گفت:

    سلام ببخشید ۴ماه پیش جراحی شقاق داشتم
    الان یه ترک کوچیک با یه فاصله ی ۵ملی متری دور مقعدم هست خواستم بپرسم شقاق دوباره عود کرده یا آبسه هست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید احتمالا از ناحیه دیگری دچار شقاق یا آبسه شده اید که با معاینه مشخص می شود. اگر تهران نیستید می توانید از ویزیت آنلاین استفاده کنید.

  86. Avatar photoشاهد منصوری گفت:

    سلام خانوم دکتر ..ببخشید من حدود ۷ روز پیش دچار به احتمال زیاد ابسه مقعدی شدم امروز خود به خود ابسه ترکید حدودا شاید نزدیک ۸۰درصداز ان خالی شد البته بافشار دست تا شد خالیش کردم البته الان دست میزنم

    1. Avatar photoنسترن گفت:

      خانم دکتر من از عمل میترسم هر پمادی هم که بگین برای آبسه ام استفاده کردم درمان سرپایی چی که تو مطب باشه داره؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام باید معاینه شوید. لیزر آبسه مقعدی مشکلات جراحی سنتی را ندارد و سرپایی در کلینیک یا مطب انجام می شود.

    2. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام آبسه هایی که درمان نمی شوند و مکررا خود به خود تخلیه می شوند احتمال بروز فیستول مقعدی را تا 70 الی 80 درصد بالا می برند. حتما از مطب یا یک متخصص جراحی و لیزر وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما به درستی بررسی و درمان آبسه مقعدی به طور اصولی برای شما انجام شود.

  87. Avatar photoشاهد منصوری گفت:

    سلام دکتر ..ببخشید من حدود ۷ روز پیش دچار به احتمال زیاد ابسه مقعدی شدم امروز خود به خود ابسه ترکید حدودا شاید نزدیک ۸۰درصداز ان خالی شد البته بافشار دست تا شد خالیش کردم البته الان دست میزنم خیلی سفته.ایا لازمه من عمل جراحی انجام بدم البته دردش از ۱۰۰درصد به۹۵درصدش کاهش یافته ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بهتر است لیزر آبسه مقعدی برای شما انجام شود. درد آبسه ها بعد از تخلیه کاهش می یابد اما باید تخلیه و درناژ اصولی و تحت نظر متخصص جراحی و لیزر انجام شود تا دچار عود و فیستول مقعدی نشوید.

  88. Avatar photoامیر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من حدود ۱ هفته هست که یک عدد برجستگی کوچک و سفت نزدیک مقعدم زدم نه درد داره نه ترشح به دکتر متخصص داخلی مراجعه کردم گفت ابسه مقعدی هست اما کوچیک هست برام دارو اموکسی کلاو تجویز کرد وگفت نیازی به تخلیه نیست بنظر شما چون کوچیکه (به اندازه نصف بند انگشت) هست با دارو خوب میشه یا برم برای تخلیه ایا بنظر شما از پماد استفاده کنم اگر شما محبت بفرمایید دارو یا پماد خواصی هست راهنمایی بفرمایید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود. برای جلوگیری از عود آبسه مقعدی به متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید و برای تخلیه آن اقدام کنید. اجازه ندهید آبسه بزرگ تر و مزمن شود. علاوه بر درد زیادی که ایجاد می کند بروز بیماری های دیگر مقعد را افزایش می دهد.

  89. Avatar photoحمید حاجی محمد گفت:

    سلام چند ماهی هست آبسه کردم و نه درد دارم نه چیز دیگه آنتی بیوتیک شروع کردم بعضی موقع بسته میشه اونم به ندرت و بازم که هست خالی فقط موقع دستشویی نمناکه داروی گیاهی توصیه میشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا آبسه مقعدی درد شدیدی دارد. برای درمان و تشخیص آبسه ابتدا از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر آبسه به موقع و با تشخیص درست درمان نشود در 70 الی 80 درصد مواقع منجر به بروز فیستول مقعدی می شود.

  90. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر من دوسال پیش آبسه مقعدی داشتم و بعداز دوروز دهن باز کرد وتمام چرکش خارج شد وخود ولی الان دوباره جای همون چرک کرده چ کنم خانم دکتر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید و حتما این مورد را پی گیری کنید تا دچار عارضه فیستول مقعدی نشوید.

  91. Avatar photoساسان گفت:

    سلام یک ماه هستش که آبسه مقعد عمل جراحی کردم وبعد جراحی عفونت داشتم تا الان که کمتر شده و زخم هم کوچکتر شده و هر روز با شامپو بچه حمام میکنم و تمییز میکنم البته بعد جراحی به دکترم مراجعه کردم قرص متروندازول داد ولی هنوز ترشح و درد رو کمی دارم و خیلی نگرانم لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام طبق دستور پزشک معالج مراقبت کنید. اگر آبسه مقعدی مزمن باشد و بعد از مدت طولانی جراحی سنتی شود احتمال عود وجود دارد بنابراین مراقبت ها را بسیار جدی بگیرید. لیزر آبسه مقعدی در همان مراحل اولیه بروز بیماری احتمال عود آبسه را به صفر نزدیک می کند.

      1. Avatar photoساسان گفت:

        سلام مرسی که وقت گذاشتین و پاسخ دادید لطفا در این مورد دارو معرفی بفرمایید چون من شهرستان هستم و به دلیل محدودیت کرونا و شرایط سختی که هست نمیتونم به پزشک معالجم مراجعه کنم…و باز تشکر میکنم که پاسخ می دهید

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام مجدد، متاسفانه بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. می توانید از مطب ویزیت آنلاین بگیرید. در صورت نیاز برای شما آنتی بیوتیک و یا پماد ترمیم کننده تجویز خواهد شد.

  92. Avatar photoجوانمردی گفت:

    سلام خیلی ممنون از شما کە بیماران رو راهنمایی می کنید
    من حدود پنج روزه یە برامدگی کنار بندارە مقعدم زیر پوستی احساس میکنم ولی هیچ دردی احساس نمی کنم میشە بفرمایید چی می تونە باشە

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. اگر درد و ترشحی ندارید ممکن است غده چربی یا همان لیپوم باشد. همچنین هموروئید داخلی نیز با احساس توده در ناحیه مقعد شناسایی می شود. اگر تهران تشریف ندارید و برای ویزیت حضوری امکان مراجعه ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام خواهد شد.

  93. Avatar photoمیلاد گفت:

    با سلام خدمت خانوم دکتر سعادتی میخواستم بدونم هزینه جراحی لیزر آبسه مقعدی چند روزه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام جناب میلاد. هزینه لیزر آبسه مقعدی بعد از معاینه مشخص می شود. حدود هزینه ها را می توانید از مطب تلفنی سوال بفرمایید. بعد از لیزر آبسه مقعدی فقط یک شب در منزل استراحت می کنید.

  94. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام اگر آبسه را لیزر کنیم باز هم بستری داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر لیزر آبسه مقعدی به طور سرپایی انجام می شود و فقط یک شب استراحت در منزل دارید.

  95. Avatar photoمشایخ گفت:

    سلام خسته نباشید آقایی ۳۵ ساله هستم دوهفته بود که به خاطر بیماری کرونا عملکرد دفع مدفوعم مثل سابق نبود امروز که از خواب بیدار شدم یه دفعه متوجه غده در مقعدم شدم آیا امکانش هست با پماد برطرف بشه.درد زیادی ندارم ولی متورم و قرمز شده در حد یک نخود میشه

    1. سلام با درمان خانگی هموروئید باید طی 3 روز بهبود یابید. در غیر این صورت وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه داروی مناسب برای شما تجویز شود.

  96. Avatar photoMorteza گفت:

    سلام
    واقعا از وقتی که برای پاسخگویی و کمتر کردن استرس بیماران میگزارید کمال تشکر را دارم.
    خانم دکتر من شش ماه پیش عمل کیست مویی انجام دادم و مراقبت های عمل رو هم ب خوبی انجام دادم و زخمم کامل بسته شد یه مدتی بود ک در همون ناحیه عمل ابسه زده شده بود ک توسط دکتر جراح تخلیه شد
    #میخواستم بدونم با تخلیه کامل برطرف میشه؟
    #من همین امروز تخلیه رو انجام دادم ولی همچنان در همون ناحیه احساس درد دارم میخواستم بدونم ممکنه ابسه مقعدی داخلی داشته باشم یا این دردی ک بعد از تخلیه دارم عادیه

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. شما جراحی کیست مویی انجام داده اید و کیست مویی پایین کمر ارتباطی با آبسه در دهانه مقعد ندارد. اگر بعد از تخلیه آبسه درد شما کمتر نشده است این احتمال وجود دارد که نیاز به تخلیه مجدد آبسه داشته باشید. توصیه می کنم تخلیه آبسه را با لیزر پرتوان نزد یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه انجام دهید تا دائما دچار عود آبسه نشوید. معمولا آبسه های درمان نشده و عود کننده منجر به بروز فیستول می گردند. بنابراین با درد مدارا نکنید و فوری برای درمان اساسی آبسه اقدام کنید.

  97. Avatar photoمجید گفت:

    با سلام از مشهد مزاحمتون میشم یک هفته پیش نوزاد چهل روزه ی من دچار بی‌قراری بود در تعویض پوشک متوجه عارضه ای در کنار مقعد نوزاد شدم اورژانسی در بیمارستان بستری شد و در سنوگرافی سلولیت عفونی تشخیص داده شد و دوره آنتی بیوتیک با سفکسیم ومترونیدازول شروع شد به مدت یک هفته که عارضه بسیار کوچک شد ولی هنگامی که فشار می دهیم از دانه چرک خارج میشه پزشک معالجش در مشهد میگه نوزاد احتمالا دچار فیستول میشه و یک ماهه دیگه باید عمل جراحی بشه میخواستم بدونم آیا روشی هست که عمل نشه آیا ممکن با لیزر و بدون بیهوشی فیستول معالجه بشه اگر امکانش باشه حاضرم تهران هم بیام

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و سونوگرافی نوزاد تشخیص نهایی اعلام خواهد شد. بهتر است قبل از این که آبسه مقعدی تبدیل به فیستول شود اقدامات درمانی ضروری انجام شود.

  98. Avatar photoرضا گفت:

    سلام من 16 سالمه چن روزه دچار ابسه مقعدی شدم و خیلی دردناکه در این چند روز کاری نکردم به نظرتون با آنتی بیوتیک یا پماد درمان میشه

    1. سلام خیر تا زمانی که آبسه تخلیه نشود درد تسکین نمی یابد. آبسه را دست کاری نکنید. اگر خود به خود ترکید موقتا درد شما تسکین می یابد اما برای جلوگیری از عود مجدد و و بروز عارضه فیستول مقعدی لازم است به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید.

  99. Avatar photoدانیال گفت:

    سلام خانم دکتر
    من یک هفته هست دچار التهاب قرمز در ناحیه سوراخ مقعد شدم و الان کنار باسن یه توده ای ایجاد شده که رفتم پیش دکتر و گفت آبسه هست به اندازه ۴ انگشت و برایم آنتی بیوتیک نوشتن آیا راهی هست که عمل نکنم چون شهر ما لیزر نداره؟
    خیلی ممنون

    1. سلام آبسه مقعدی حتما باید تخلیه شود و بهتر است این عمل با لیزر پرتوان انجام شود. توصیه می کنم یک ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت به شما وقت لیزر داده می شود و می توانید یک روزه برای لیزر آبسه مقعدی به تهران تشریف بیاورید و سریع بازگردید.

  100. Avatar photoساداتم گفت:

    سلام خانوم دکتر عزیز.من ابسه مقعدی دارم و شهرستان هستم آیا با لیزر عمل کنم خوب میشم؟یا اینکه عود میکنه یا فستول میشه بعد جراحی؟میشه راهنماییم کنید خیلی نگرانم ممنونم

    1. سلام احتمال عود آبسه مقعدی و عارضه دار شدن آن بعد از لیزر آبسه مقعدی تقریبا نزدیک به صفر است. در مقایسه با جراحی سنتی لیزر پرتوان نتایج بسیار بهتری را نشان می دهد.

  101. Avatar photoحمید گفت:

    سلام من یک سال ونیم قبل دچار تورم ودرد در دهانه مقعد شدم به پزشک که مراجعه کردم گفت دچار آبسه مقعدی شدی بعداز دوهفته با درمانهای خانگی کاملا خوب شدم فقط یه توده سفت کوچک وبدون درد زیر پوستم باقی ماند بعداز اون یکی دوبار تورم خیلی خفیف در طول این یک سال ونیم داشتم که دوباره خودبه خود خوب شد الان بعداز یکسال ونیم دوباره همون منطقه دقیقا دچار تورم ودرد شده نمیدانم واقعا آبسه هست یا چیز دیگه ای درضمن از یک ماه پیش توی مدفوعم مخاط سفید رنگ میبینم که البته خیلی زیاد نیست دراین مدت نزدیک دوسال هم حس میکنم روده ام درهنگام اجابت مزاج کامل تخلیه نمیشه ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید

    1. سلام شما نباید آبسه مقعدی را با درمان های خانگی تخلیه کنید. تخلیه غیر اصولی آبسه مقعدی منجر به عود مجدد آبسه و بروز عارضه فیستول مقعدی می شود. از یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه وقت ویزیت بگیرید و از خود درمانی جدا پرهیز کنید.

  102. Avatar photoپیام گفت:

    باسلام خانم دکتر حدود ۳سال پیش عمل شقاق با لیزر انجام دادم و بعداز مدتی خوب شدم تا چندروز پیش که در ناحیه کنار مقعد یه جوش چرکی دردناک در اومد و در حمام که روی صندلی حمام نشسته بودم سر باز کرد و یه مقدار چرک خالی شد و تورم اون ناحیه خیلی کم شد ولی دوباره باد کرده و هم تیر میکشه هم درد داره . اگر خودم با سوزن یا فشار تخلیه رو انجام بدم احتمال خوب شدن هست یا بدتر میشه.؟ به خاطر کرونا میترسم به بیمارستان مراجعه کنم به خاطر مشکل ریه که دارم‌ بدجور میترسم از کرونا.میشه که خودم نسبت به تخلیه اقدام کنم؟ یا حتما باید جراحی یشه ؟

    1. سلام آبسه هایی که خود به خود سر باز می کنند و تخلیه می شوند معمولا عود می کنند. اگر خودتان نسبت به تخلیه آبسه اقدام کنید با تخلیه خود به خود آبسه تفاوت چندانی ندارد. به علاوه عود مکرر آبسه مقعدی در 70 درصد مواقع منجر به بروز فیستول مقعدی می شود که پروسه درمان طولانی و دردناکی دارد. بنابراین تا بیماری شما عارضه دار نشده است به یک متخصص جراحی مراجعه کنید.

  103. Avatar photoحامد گفت:

    با سلام و عرض ادب
    جسارتاً چند روزي هست كه بعد از دفع حتي بعد از شست و شو به صورت كامل وقتي با دستمال مقعد رو تميز ميكنم يه ترشح زرد رنگي ديده ميشه زياد نيست كه بخواد ريخته بشه فقط دستمال ميكشم ديده ميشه . حتي در زمان هايي كه دفع هم نداشتم دستمال كشيدم كه ببينم باز هم هست كه ديدم بله . خارش و سوزش و درد هم ندارم . دليلش چي ميتونه باشه ؟
    ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    1. سلام اگر قبلا دچار بیماری هایی مثل هموروئید و شقاق یا زخم مقعدی بوده اید احتمال بروز آبسه و فیستول بالاست. ترشح چرکی نشانه عفونت در ناحیه می باشد.

  104. Avatar photoحامد گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید شما ایمیل ندارید چندتا عکس از مقعدم براتون بفرستم

    1. سلام برای ارسال عکس می توانید از طریق ویزیت آنلاین با واتساپ اقدام کنید. با مطب تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم برای شما انجام شود. شرایط ویزیت آنلاین را در همین سایت بخوانید.

  105. Avatar photoسالار گفت:

    سلام من حدود یک هفته میشه که آبسه مقعدی دارم و درد خیلی شدیدی دارم و به دکتر مراجعه کردم اما هیچ روشی برای درد آن موثر نبود و الان من چیکار کنم

    1. سلام اگر آبسه مقعدی به موقع و به جا تخلیه و درناژ شود درمان می شود. به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا اقدامات لازم برای شما انجام شود.

  106. Avatar photoشهاب گفت:

    سلام دکتر متاسفانه با منشی شما تماس گرفتم جهت رزو نوبت وایشان جواب رد دادند نمیدونم بابت چون
    از شهرستان با ایشون تماس گرفتم….باتشکر

    1. سلام از طریق سامانه نوبت دهی آنلاین به آدرس saadatinobat.ir اقدام کنید و یا ویزیت آنلاین بگیرید. به دلیل حجم بالای مراجعین ممکن است وقت پذیرشی تا هفته آینده میسر نباشد.

  107. Avatar photoمعصومه گفت:

    سلام خسته نباشید من الان چهار روزه فک کنم ابسه مقعدی گرفتم دو روز اول خونریزی داشتم ولی الان موقع دفع مدفوع سوزش و درد زیادی دارم خجالت میکشم ک ب مامانم بگم منو ببره دکتر قبلش هم رابطه از طریق مقعد داشتم میشه راهنمایی کنید چگونه درمان کنم از طریق درمان سنتی گیاهی

    1. سلام از مطب وقت ویزیت واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس و شرح حال روش درمانی مناسب برای شما تجویز می شود. این وضعیت بر اثر یبوست مزمن هم می تواند بروز کند. بنابراین بابت مراجعه به متخصص جراحی خجالت نکشید و حتما به متخصص مراجعه کنید.

  108. Avatar photoمريم گفت:

    سلام خانم دكتر من ٢٧ سالمه و تا حالا رابطه مقعدي با همسرم نداشتم،چند ماهي هست يكي از چين هاي مقعدم سفيد و برجسته ده و هر از گاهي ميخاره،من باسد چيكار كنم خوب شه ؟چون اصلا چيز حادي نيست ولي ميخوام همين هم نباشه

    1. سلام شما باید از مطب وقت ویزیت بگیرید تا علت این برجستگی و تغییر رنگ مشخص شود. ممکن است برای شما دارو تجویز شود اما اگر مبتلا به آبسه مقعدی شده باشید لازم است با لیزر آبسه مقعدی یا یکی از روش های جراحی آبسه مقعدی نسبت به تخلیه و درمان آن اقدام کنید.

    2. Avatar photoadel گفت:

      سلام خانم دکتر ممنون بابت وقتی که میزارین و به سوالات پاسخ میدین
      من یه دانه کوچکتر از نخود در دهانه مقعدم بوجود میاد که همراه با خارشه تقریبا یه هفته این دانه هست بعد کاملا محو میشه و خارش هم از بین میره تقریبا سه یا چهار بار در سال این مشکل واسم پیش اومده میشه لطفا راهنمایی کنین که این میتونه آبسه مقعدی باشه ضمنا وقتی یوبست میشم این مشکل پیش میاد
      ممنونم

      1. سلام معمولا آبسه مقعدی با درد بسیار زیادی همراه است. این عارضه همانطور که میفرمایید بعد از یبوست بروز می کند و علائمی شبیه به هموروئید دارد. در هر صورت باید یک بار توسط متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر معاینه شوید تا وضعیت ناحیه مقعد شما را بررسی کنند. از خوردن غذاهای پرچرب، قندی و پرادویه پرهیز کنید و مراقب باشید یبوست نگیرید.

  109. Avatar photoمهدیه گفت:

    سلام خسته نباشید . مهدیه هستم مادر بیمار : ، حدود هفت سال پیش دچار آبسه مقعدی شده ام . دکتر هم نرفتم خودم خونه تخلیه کردم چرک رو
    ولی الان بعد هفت سال دوباره دچار آبسه مقعد شده ام
    دو روزه دارم چرک شو خالی می کنم ولی خوب نمیشم درد زیادی دارم آنتی بیوتیک و پماد هم استفاده می کنم از صبح ترشح هم داشتپ خیلی هم بدبو هستش
    آیا آدامه بدم خوب میشم ؟
    ممکن است این عفونت به رحم برسه چیکار کنم ؟
    لطفا کمکم کنید .

    1. سلام شما نباید آبسه مقعدی را دستکاری کنید یا خودتان تخلیه کنید. احتمالا به دلیل عدم درمان صحیح آبسه مقعدی و بروز عفونت های مکرر دچار فیستول مقعدی شده اید. اگر فیستول مقعدی توسط متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر درمان نشود به دیگر نقاط بدن مثل رحم راه پیدا می کند و تبدیل به فیستول بین مقعد و رحم می شود. بنابراین سریعا به متخصص مراجعه فرمایید.

  110. Avatar photoافسانه گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید، من امروز متوجه چند تا جوش سفتِ سیاه کنار مقعدم، از سمت بیرون شدم که از عدس کوچکترن. یک مقدار هم درد دارم، این چیه و باید چیکار کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🏼⁩

    1. سلام باید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. بعد از معاینه نظر قطعی اعلام خواهد شد. اگر به آبسه مقعدی مبتلا شده باشید لازم است عمل جراحی آبسه مقعدی یا لیزر آبسه مقعدی انجام دهید.

  111. Avatar photoعارف گفت:

    سلام عرض ادب مچکر و سپاس گذارم از پاسخگویی شما چگونه هنگامه ابسه معقدی مدفوع کنیم واقعا ازار دهندس من دوروزه نرفتم میشه یه راحه حل بهم بگین

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. حتما به متخصص جراحی مراجعه کنید. در این مرحله شما نمی توانید کاری انجام دهید. شما نباید دفع مدفوع را چند روز به تاخیر می انداختید. ممکن است لازم باشد توسط پرستار یا بهیار عمل تنقیه انجام دهید.

  112. Avatar photoامیر گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر یک هفته میشه که یک توده ای کوچک دقیقا بغل مقعدم در اومده و درد داره یبوست شدید داشتم و دارم میخواستم بدونم انتی بیوتیک کار ساز هستش یا نه

    1. سلام آنتی بیوتیک کارساز نیست به علاوه یبوست شما را هم تشدید خواهد کرد. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. بعد از تشخیص بیماری روش درمانی مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد. تا زمان مراجعه به پزشک بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید و روزی 10 لیوان آب بنوشید و غذای پر فیبر و ملین مصرف کنید. ممکن است دچار هموروئید یا آبسه مقعدی شده باشید که روش درمان این دو بیماری با هم متفاوت است.

  113. Avatar photoحسین گفت:

    سلام.من 16 سالمه و چند ماهی هست که ترشحات نخی مانند در نزدیکی مقعد دارم.مشکل چیه؟خطرناکه؟

    1. سلام به یک متخصص مراجعه کنید ممکن است دچار انگل یا عفونت مقعدی شده باشید. اگر درمان نشود می تواند خطرناک باشد.

  114. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز.بنده دچار آبسه مقعدی شدم و ۱۲ بهمن توسط دکتر جراحی شد،بهترین روش برای شستشو و ضدعفونی کردن محل زخم شده درکنار مقعد چیست؟ باسپاس

    1. سلام بهتر است هر روز ناحیه را با شامپو بچه بشویید و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. ناحیه عمل آبسه مقعدی را تمیز و خشک نگهدارید.

  115. Avatar photoMahmoodghadyani2002gmail.co گفت:

    باسلام خدمت خانم دکتر
    پماد آبسه معقدی را از کجا میشه تهیه کرد
    چه راهکاری برای رفع تنگی انتهای رودبزرگ یا افتادگی
    آن میشه انجام داد یکی از عوارضش مانع از خارج شدن مدفوع بطور طبیعی میشود آیا با جراحی بهبود حاصل میشه

    1. سلام برای آبسه مقعدی معمولا پماد خاصی تجویز نمی شود. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا آبسه را تخلیه کنند. با درمان آبسه مقعدی یا شقاق مقعدی مشکل تنگی مقعدی نیز رفع می شود. اگر افتادگی روده داشته باشید روش درمان متفاوت خواهد بود. در هر صورت از خوددرمانی پرهیز کنید و حتما به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  116. Avatar photoهادی گفت:

    درود بر شما و خسته نباشید من یک نوزاد پسر یک ساله دارم که چند روزی هست یک آبسه یا دانه زیر پوستی در کنار مقعدش رشد کرده برای درمانش باید چه کاری انجام دهم .

    1. سلام حتما باید به یک متخصص اطفال مراجعه کنید تا وضعیت نوزاد شما را بررسی کنند و بعد از مشخص کردن نوع بیماری روش درمانی مناسب را تجویز کنند.

  117. Avatar photoبهار گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من چند روزی هس که یه جوش یا ابسه تقریبا اندازه عدس نزدیک مقعد دارم روز اول و دوم کمی درد داشت و از روز بعد بدون درد شد ولی قرمزی دارد ایا نیاز به عمل هست یا اینکه با دارو رفع میشود؟

    1. سلام اگر آبسه مقعدی باشد باید عمل جراحی آبسه مقعدی یا لیزر آبسه مقعدی برای شما انجام شود. در این دو روش تخلیه و درناژ اصولی آبسه جهت جلوگیری از عود مجدد انجام می شود.

  118. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام.خسته نباشی خانوم دکتر.
    من الان نزدیک دو سالی میشه که کنار مقعدم یه چیزی مث جوش بیرون زده و هنگام خروج مدفوع مقعدم بیرون میاد و بعد از مدفوع مقعدم حالت شل بودن داره.وشورتمو کثیف میکنه.وچرکی سفید رنگ مث مخاط بیرون میاد.که بوی بدی شورت و قسمت پایین بدنمو میگیره.دربعضی مواقع هنگام مدفوع خونریزی هم دارم.منم تازه عضو نیرو انتظامی شدم.نمیخوام مشکل تو کارم پیش بیاد که بعدا بگن به خاطر عمل جراحی منو از کارم اخراج کنن.جای عمل جراحی معلومه؟هزینه درمانش چقدره.لیزر درمانی بهتره؟

    1. سلام احتمالا دچار هموورئید داخلی شده اید و بوی بد نیز می تواند ناشی از عفونت باشد. اگر می خواهید اسکار جراحی باقی نماند جراحی با لیزر پرتوان نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه انجام دهید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی و بهترین روش درمان به شما پیشنهاد شود.

  119. Avatar photoارمان گفت:

    سلام خانوم دکتر من یک چیزی ازم دراومده که صفته درد نداره خارش داره مثل آبسه هست نمیدونم چیه می‌شه بگید چیکار کنم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی درجه سه یا چهار شده باشید. باید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. درضمن موارد مربوط به جلوگیری از هموروئید را هم رعایت بفرمایید.

  120. Avatar photoRoozbeh گفت:

    سلام و عرض ادب
    من حدود ۳هفته پیش یبوست گرفتم و بعد از ۳روز درد هنگام دسشویی رفتن یکبار خونریزی داشتم و تا الان هر روز بدون وقفه درد وحشتناکی دارم. دکتر رفتم آنتی بیوتیک تجویز کردن الان یکم نسبت ب روزهای قبل بهترم اما مشکلی که هست یک دونه کنار مقعدم بیرون زده که درد زیادی نداره اما ازش خونآبه میاد! و اینکه عضله اطراف مقعدم منقبض شده! آیا این مشکل منم همین آبسه مقعدیه که توضیح دادین؟! ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام شما باید معاینه شوید و سوابق بیماری های قبلی شما بررسی شود. ممکن است دچار هموروئید، شقاق و حتی فیستول مقعدی نیز شده باشید.

  121. Avatar photoNader گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت خانم دکتر، امیدوارم سالم و شاد باشید.
    بنده ۳۴ سالمه، از حدود ۸ ماه پیش دچار خارش و خروج مایع چرکی از ناحیه نشیمنگاه هستم، چند ماه پیش به پزشک متخصص گوارش در کرمانشاه مراجعه کردم و آندوسکوپی انجام دادم و بجز هموروئید خفیف اینترنال عارضه ای مشخص نشد و مقداری دارو برام نوشت که تاثیر زیادی در بهبود بیماری نداشت. خارش بیش از حد ناشی از تجمع مایع چرکی داخل مقعدم باعث میشه روزی چند بار برم دستشویی و چرک داخل مقعد رو با انگشت خارج کنم که چسبیده به جداره داخلی مقعدم در حدود ۵ تا ۶ سانتی داخل مقعدم هست، پماد آنتی همورویید و پماد dermAid هم استفاده کردم که توفیقی نداشت. به تازگی باز هم از شهرستان به تهران مراجعه کردم و زنگ زدم مطبتون شما تشریف نداشتید، رفتم پیش دکتر متخصص جراح عمومی و بیماریهای نشیمنگاه، معاینه کرد گفت عارضه ای نمیبینم و احتمالا از اضطراب یا عفونت قارچی یا ویروسی باشه و پیشنهاد داد برگردم شهرستان و برم پیش متخصص پوست تا از مایعی که ترشح میشه نمونه برداری کنه بفرسته آزمایشگاه تا منشا مشخص بشه.
    خانم دکتر به شدت دارم اذیت میشم و ازتون خواهش میکنم اگر تشخیصی از روی علائم بیماری که گفتم دارید بفرمایید و هرگونه آزمایش یا تصویر برداری که نیازه بگید تا انجام بدم که این عارضه برطرف بشه چون از کار و زندگی افتادم. اگر دکتری در خرم آباد یا کرمانشاه هم میشناسید که بتونه کمکم کنه معرفی کنید تا برم پیشش چون به محل زندگیم نزدیکن. خدا خیرتون بده ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام من از 14 فروردین شروع به ویزیت بیمار نموده ام. در ساعات اداری با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس و جواب آزمایش های انجام شده روش درمان قطعی را به شما پیشنهاد خواهم داد. سلامت باشید.

  122. Avatar photoمجتبی گفت:

    سلام خانم دکتر من یکسال و نیم پیش عمل کردم ابسه فیستول بود و بعد یکماه دوباره ابسه شد دیگه تا الان عمل نکردم هرزگاهی عفونت میاد میترسم عمل کنم باز بی فایده باشه ایا مشهد دکتر خوبی میشناسید معرفی کنید نمیدونم بخدا چکار کنم دیگه

    1. سلام متاسفانه مشهد کسی را نمی شناسم. حتما این مورد را پی گیری کنید که دچار فیستول مقعدی پیچیده نشوید. در اینترنت تحقیق کنید که یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید و صرفا به دنبال جراح در منطقه سکونت خود نباشید.

  123. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام . من دو بار جراحی آبسه مقعد داشتم و مابین اونها جراحی فیستول مقعد داشتم
    فیستول من از نوع های بود و پزشکم گفتن شاید مجبور به گذاشتن نخ بشبم که بعدا گفتن نیاز نبود
    خانم دکتر دیگه خسته شدم از درمان یعنی ممکنه من کامل خوب بشم از کجا بدونم این جراحی آبسه که ۱۰ روز پیش انجام دادم تبدیل به فیستول نمیشه ؟
    باید برم عکس بگیرم یا با معاینه معلوم میشه ؟

    1. سلام متاسفانه این بیماری بسیار عود کننده است و برای تشخیص می توانید از پزشک خود بخواهید که ام آر آی تجویز کنند.

  124. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من حدود یه سال هست که یه دونه زده دهانه مقعدم اما جدیدا حدود یک ماه هستش که هم بزرگ تر شده هم موقع مدفوع دو سه قطره خون میاد و همون موقع تا سه چهار ساعت بعدش درد داره باید چه کار کنم؟ ۲۰ سالمه و مجردم

    1. Avatar photoفاطمه گفت:

      در حالت عادی درد نداره ، اون موقع که در اومد یبوست داشتم و خیلی بهم فشار میومد فکر کردم پوستش کشیده شده و فقط تو دسشویی که فشار وارد میشد بهش بیرون میزد و در حالت عادی خودشو جمع میکرد اما الان نه مثل جوشه یکمی بزرگتر

      1. باید تشریف بیاورید تا معاینه شوید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

    2. اگر دچار آبسه مقعدی باشید حتما باید تخلیه و درناژ آبسه را انجام دهید تا دچار فیستول مقعدی یا آبسه های بزرگ تر و دردناک تر نشوید.

  125. Avatar photoزهره گفت:

    سلام من یک هفته هست که دچار خارش بالای مقعد هستم که یکم زخم شده چیکار کنم راهنماییم کنید ممنون

    1. حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا بعد از معاینه برای شما دارو تجویز کنند. هر روز ناحیه را تمیز و خشک کنید و لباس تنگ و پلاستیکی نپوشید.

  126. Avatar photoحمید گفت:

    سلام روی مقعدم یک دمل زده که کمی موقع نشستن اذیت میکند البته تقریبا 10 دفعه ای میشود که دمل خود به خود درمان میشود یعنی بارها این آبسه مانند روی مقعدم میومد و بعد از چند روز درمان میشد آیا جای نگرانی است ؟

    1. بله جای نگرانی است. به یک متخصص مراجعه کنید تا این آبسه را به طور اصولی درمان کنند تا مجدد عود نکند. عود مکرر آبسه مقعدی و وجود عفونت در این ناحیه منجر به بروز بیماری های مقعدی دیگر مثل فیستول مقعدی و شقاق و هموروئید می گردد.

  127. Avatar photoعلیرضا حسینی گفت:

    سلام
    ممنون از اینکه جواب همه رو میدید
    بنده دور مقعدم منطقه بیرونی یه چیز سفتی احساس میکنم تقریبا اندازش یه دونه عدس هست و خیلی نگران هستم و در ضمن خجالتی 😌
    میتونید کمکم کنید و راهنمایی ؟؟
    ممنون

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. این توده باید بررسی شود. اگر دردناک باشد احتمال آبسه مقعدی زیاد است. اما اگر دردناک نباشد احتمال وجود لیپوم و هموروئید وجود دارد. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی اعلام شود.

  128. Avatar photoس .ر گفت:

    سلام خانم دکتر وقت شما بخیر مرد 51 ساله هستم از 4 سال پیش در ناحیه مقعد دچار فیستول یا کیست مویی شدم بار اول فیستول رو که آبسه هم کرده بود در کاشان عمل کردن از آن تاریخ تا الان به تعداد 8 بار آبسه کرده و اتاق عمل رفتم الان بازم دوباره شروع شده دیگه خسته شدم چرا تموم نمیشه این فیستول و آبسه ؟

    1. سلام فیستول با کیست مویی متفاوت است. معمولا در جراحی و درناژ سنتی آبسه مقعدی بیمار دچار عود مجدد می شود. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. در صورت امکان برای شما وقت لیزر آبسه مقعدی هماهنگ می شود. یک روز تشریف میاورید تهران و فردای لیزر می توانید بازگردید. اگر دچار فیستول شده باشید نیز باید نوع فیستول بعد از ام آر آی در یک مرکز معتبر مشخص شود. سپس در مورد لیزر فیستول یا عمل جراحی فیستول تصمیم گیری خواهد شد. احتمالا شما دچار فیستول مقعدی می باشید که دچار درد و آبسه های متعدد می شوید. یکی از عوارض درمان نکردن آبسه مقعدی و عود آبسه مقعدی بروز فیستول مقعدی می باشد.

  129. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام من چندتا جوش خیلی ریز سرسفید اطراف مقعدم در اوردم هیچ علائمی ندارم ن سوزش ن خارش و ن دردی و ریششون هم خیلی شله بزرگ هم نمیشن همون اندازه موندن ولی از بین نمیرن ب نظر شما تخلیشون کنم یا بهشون دست نزنم ؟؟

    1. سلام خودتون به جوش ها اصلا دست نزنید. به یک متخصص مراجعه کنید تا تخلیه و درناژ صحیح را برای شما انجام دهند. موهای زائد ناحیه را هم با یک روش مناسب از بین ببرید.

  130. Avatar photoسعید گفت:

    باسلام دور مقعد بنده سفید رنگ شده و انگار ابسه مانند زده با چه دارو یا پمادی میشود درمان کرد

    1. سلام بیمار باید معاینه شود و کلیه علائم بیمار بررسی شود سپس می توان دارو تجویز کرد. آبسه مقعدی با دارو درمان قطعی نمی شود و حتما باید تخلیه و درناژ شود.

  131. Avatar photoجعفر گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من چند روزی هست که تو مدفوع عفونت میبینم و هیچ دردی هم احساس نمیکنم البته مشکل کبد چرب هم دارم امکانش هست راهنمایی بفرمایید که چی هست

    1. سلام به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

  132. Avatar photoشهناز گفت:

    سلام خانم دکتر من یک هفته ای بود دچار آبسه مقعدی شده بودم رفتم جراح و عمل کردم الان دوروز از عمل میگذره و قبلا هم دچار همورویید و شقاق بودم و ازکرم های زایلوژل و دیلتیژل استفاده میکردم ، الان هم میتونم استفاده کنم یا نه ؟ چون چندبار با اپلیکاتور مقعد خاستم کرم رو بزنم ولی داخل نرفت و خودمم میترسم فشار بدم ، چیکاربکنم ؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

    1. سلام بدون مشورت متخصص جراحی معالج خود از هیچ پماد یا دارویی استفاده نکنید. برای ویزیت بعد از عمل سریعا به جراح خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم را برای شما انجام بدهند.

  133. Avatar photoرضا گفت:

    سلام
    کنار مقعدم آبسه کرده بود خیلی درد داشتم موقع نشستن به دکتر مراجعه کردم بعد از زدن آمپول آبسه ترکید الان ۳ روز گذشته هیچ دردی ندارم فقط خون آب و چرک میاد به جراح مراجعه کردم ۳ قرص چرک خشک کن نوشته گفت نیازی به جراحی نیست چون چرک خودش داره بیرون میاد خیلی استرس دارم

    1. سلام احتمالا دچار آبسه سطحی شده اید. حتما با پزشک معالج خود در ارتباط باشید و تا بهبودی کامل روند درمان را نزد ایشان پی گیری کنید.

  134. Avatar photoمیلاد گفت:

    سلام خانم دکتر من چند سال پیش امپول استروید تزریق کردم تو بازوهام گفتم ببینم شما میتونی جرایی کنی جاشون سفت شده شبیه یه گردو شده

    1. سلام خیر متاسفاته لازم است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

  135. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من ۲ روزه که برآمدگی ای نزدیک مقعدم دارم که سرش سفیده. فقط وقتی بهش فشار وارد می شه درد می گیره و سردرد یا تب یا هیچگونه مشکل دیگه ای ندارم. می خواستم بدونم که در خانه می توانم تخلیه ش کنم یا ممکنه که خودش درمان بشه؟
    با تشکر

    1. سلام به برآمدگی ایجاد شده دست نزنید زیرا تحریک آن منجر به بدتر شدن وضعیت آن می شود و ممکن است به بافت ناحیه آسیب وارد شود. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. درضمن هر روز 3 مرتبه و به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. ناحیه را روزی یک بار با شامپو بچه به آرامی بشویید و خشک کنید.

  136. Avatar photoریحانه گفت:

    سلام خدمت شما
    ممنونم از وقتی كه برای پاسخ گویی میزارید من یك سوال داشتم من دوروزی هست حس میكنم ی چیز برآمده دقیقا لبه مقعدم وجود داره روز اول سفید و كوچیك بود ولی دومین روز متورم شده كمی و بیشتر و كمی قرمز لطفا راهنماییم كنید كه چیكار باید كنم 😢😢😢

    1. سلام ممکن است آبسه باشد به خصوص اگر دردناک است. توده را دستکاری نکنید. ناحیه را تمیز و عاری از مو نگهدارید و حتما برای تشخیص بیماری به متخصص مراجعه کنید.

  137. Avatar photoN.m گفت:

    سلام، مادر من طی معاینه تشخیص داده شد به بیماری آبسه مبتلا شدن. پزشک براشون یک ژل venoplant، پماد آنتی فیشر به همراه موپیروسین و آنتی بیوتیک تجویز کردن. بعد از استفاده این پمادها درد خیلی شدیدی دارن به صورتی که غیر قابل تحمل هست. آیا این عوارض دارو هستش یا نشانه وخیم شدن بیماری هست. ممنونم میشم اگر راهنماییم کنید🌹

    1. سلام استفاده از دارو را قطع کنند و از متخصص معالج داروی جایگزین دریافت کنند. درد شدید می تواند مربوط به آبسه مقعدی هم باشد که نیاز به تخلیه و درناژ فوری دارد.

  138. Avatar photoمحمود گفت:

    سلام
    چند ماهه به دلیل کرونا ازمواد گرمی مثل سیر گل محمدی و… استفاده میکنم دو سه روزه قسمت مقعد وقتی می‌شورم با انگشتم احساس یک غده کوچیک درکنار مقعد که با انگشت مشخص هست شده ام نه یبوست دارم نه درد نه خونریزی لطفاً اگر دارویی هست برا خشک کردنش لطف کنید تا استفاده کنم با تشکر

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان دارویی تجویز کرد. ممکن است دچار هموروئید شده باشید و لازم است بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود. مصرف غذاهای گرم و حساسیت زا را محدود کنید.

      1. Avatar photoمحمود گفت:

        سلام
        خانم دکتر به پزشک مراجعه کردم پزشک معاینه نکردن فقط پماد آنتی هموروئید دادند
        متاسفانه امروز یکی دیگه احساس کردم حالا دوعدد شدند
        منطقه ما خیلی محرومه وپزشک متخصص ندارم اگه لطف کنید راهنماییم کنید تماس خدمت بزرگوار بگیرم ممنون میشم

        1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بدون ویزیت بیمار نمی توان تشخیص نهایی را اعلام کرد و یا دارو تجویز کرد.

  139. Avatar photoکمال گفت:

    سلام داکتر صاحب
    من در ناحیه معقدم دانه شده بود داکتران نظر داد که فیستول است بعدش دوبار عمل کردم الانم مثلی سابق سخت شده ابله زده دوباره کم خونم میته چی کنم

    1. سلام احتمالا بیماری شما عود کرده است. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  140. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دكتر
    تشكر بابت پاسخگويي شما
    من حدود دو هفته كه درد ناحيه معقد داشتم يك برامدگي كنار معقدم در اومده و اطرافش تورم داره كمي، نشستن و راه رفتن برام سخت كرده بود. حدود دو هفته كه پماد آنتي هموروئيد ميزدم . الان بعد از دو هفته چرك ازش ميزنه بيرون و كمي هم تورم داره و اون برامدگي كنار معقدم هم هست هنوز. بنظرتون چي ميتونه باشه و چكار بايد بكنم. سپاسگزارم

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی یا فیستول مقعدی شده باشید. از خود درمانی پرهیز کنید و به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

  141. Avatar photoAli گفت:

    سلام و خسته نباشد .من امروز از صبح یه دونه ای کنار مقعدم حس کردم از دیروز چیزی نبود در عرض چند ساعت احساسش کردم و نه تب دارم و نه سرد امکان داره که ابسه باشه. مچکرم

    1. سلام ممکن است التهاب یا هموروئید باشد. اگر طی دو روز درمان خانگی هموروئید بهبودی حاصل نشد حتما به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  142. Avatar photoعلیرضا صادقی گفت:

    سلام خانم دکتر گل خیلی عالی که سوالاتو بررسی و با صحه صدر پاسخ میدین ممنون و متشکرم من قرار بود عمل جراحی بشم برای آبسه تب و لرز هم داشتم قبل عمل سیپروفلوکساسین و میترونیدازول بمدت ۱۵ روز بهم دادن روز عمل آبسه سر باز کرد و عفونت زیادی خارج شد نرفتم جراحی الان خوبم اما این همه قرص لازم بخورم و ضمنا جراحی دیگه لازم ندارم ممنون بانوی مهربان

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. داروهای تجویز شده برای آماده شدن شما برای عمل تجویز شده است و بعد از اتمام داروها مجدد دچار عود آبسه مقعدی خواهید شد. بنابراین طبق دستور پزشک داروها را به اندازه تجویز شده مصرف کنید و در زمان مقرر برای جراحی یا لیزر مراجعه بفرمایید. سلامت باشید.

  143. Avatar photoفائزه گفت:

    سلام خانم دکتر
    برای آبسه مقعد که چرک و خونابه خارج میشه چه پمادی استفاده کنم؟یا حتی قرص؟
    گاهی اوقات پر میشه و خونابه خارج میشه ازش
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. بدون تجویز پزشک هیچ آنتی بیوتیکی مصرف نکنید و برای تخلیه و درناژ اصولی آبسه مقعدی به یک متخصص مراجعه کنید. زیرا عدم درمان آبسه مقعدی منجر به سخت درمان شدن این بیماری می شود و منجر به بروز عوارضی مثل فیستول مقعدی می گردد.

  144. Avatar photoابراهیم گفت:

    باسلام
    مدتی هست آبسه پوستی در لبه ومابین مقعد ودنبالیچه بوجود آمده وبه صورت جوش چرکی و تاول شده وسر آن هم درد میکند وموقع نشستن هم درد میکنه وتا الان فقط قرص سفالکسین 500 مصرف کردم
    لطف میکنید راهنمایی کنید

    1. سلام برای تخلیه و درناژ اصولی آبسه ایجاد شده به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. سهل انگاری در این مورد جایز نیست و ممکن است عارضه دار و منجر به فیستول شود.

  145. Avatar photoبهنام گفت:

    باسلام خدمت خانم دکتر سعادتی!! تشکر بابت پاسخگویی
    خانم دکتر دور معقد من یدون چرک کوچک زده البته فقط دستشویی میرم درد میگره . رفتم دکتر ولی دکتر با دقت نگاه نکرد. و گفت چیزی نیست .
    ولی من علت درد شو پیدا کردم حتی عکس هم گرفتم ام. که به بدم به دکتر نشون بدم. آیا با قرص و دارو حل میشه؟؟

    1. سلام از قدردانی شما متشکرم. حتما به متخصص مراجعه کنید که عفونت ایجاد شده را به طور اصولی تخلیه و درناژ کنند. از مطب من هم می توانید وقت ویزیت بگیرید. دارو درمانی برای عفونت و آبسه در نواحی فعال مثل ناحیه مقعد پاسخگو نیست و به سرعت آبسه عود خواهد کرد.

  146. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام روز خوش من عمل ابسه وسیع کردم ااان چندروزی است کنار جای که عمل کردم ورم کرده ۲تا ورم کرده اما یکی از ورم من بزرگ شده درد ندارم سوزش ندارم خارش ندارم هیچ مشکلی ندارم به دکترم نشان دادم گفت زخم خوبه جای نگرانی نیست اما این ورم چیکار کنم لطفا منرا راهنماهی کنید ممنون

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج عمل کنید و به ناحیه فشار نیاورید. از خوراکی های ضدالتهاب استفاده کنید.

  147. Avatar photoسارا گفت:

    سلام من فقط ۱۵ سالمه و یه غده درست در پایین تر از مقعدم نزدیک واژن ایجاد شده که دقیقا مثل آبسه هست و هیچ دردی ندارم هیییچ دردی خیلی هم کوچیک هست
    نمیخوام جراحی کنم باید چیکار کنم؟

    1. به یک متخصص مراجعه کنید. بعد از تشخیص نوع بیماری می توان درمان مناسب را پیشنهاد کرد.

  148. Avatar photoجمشید خردمند گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید یه مشکلی برا خانمم پیش اومده
    والا حقیقتش رابطه از مقعد با خانمم داشتم سوراخ مقعدش جا باز کرده قسمت فوقانی که به طرف واژنش هس شل شده نرم شده یعنی وقتی زور میزنه بالای مقعد اون حالت طبیعی قبلیش نداره
    انگار حلقه ی مقعد جابازکرده..یکم بازترازقبل شده یکم…موقع بازشدن پوست ناحیه ی پایین ترازواژن رو کش اورده…پوست شل شده..گوشه ی سوراخ مقعد فشاراورده به پوست متصل به خودش..بازش کرده یکم شل شده..که الان جمع میشه پوست برجسته بالای گوشه ی مقعد..ولی یکم زورمیزنم سوراخ که یکم بازمیشه.پوست روهم صاف میکنه و برجستگی ناپدید میشه
    سوزش درد خارش و خونریزی یبوست نداره فقط مشکل ظاهرشه که وقتی زور میزنه این شکلی میشه اینجا نمیشه فیلم یا عکسش بفرستم خانم دکتر نمیدونم چیکارش کنم

    1. سلام رابطه مقعدی را ترک کنید و به یک متخصص مراجعه کنید. لازم است که پی گیری شود تا در آینده دچار عوارض نشود.

  149. Avatar photoبیمار گفت:

    وقت بخیر ،سه چهار روز بود که در ناحیه مقهد مدام سوزش احساس میکردم ،یبوست داشتم برطرف شد .بیرون ونزدیک مقعد کمتر از نخود متورم شده بود ،حالا طی بیست چهار ساعت بعضی وقت ها بعد از دستشویی احساس سوزش دارم، ان هم کمتر از سه یاچهار دقیقه و اندازه تورم هم خیلی کوچک تر شده .همیشه بهداشتی فردی کاملا رعایت شده .35 ساله هستم و جنسیت مرد ،حتی الامکان نمیخوام دکتر برای این مورد.
    خلاصه با این توضیحات که خدمتتون عرض کردم ،نیازی به مراجعه دکتر هست یا نه؟
    تشکر

    1. سلام احتمالا دچار زخم شقاق شده اید و اگر به موقع برای درمان شقاق اقدام نکنید احتمال بروز بیماری های دیگر مثل هموروئید نیز وجود دارد. از یک متخصص داروی مناسب بگیرید و مراقبت های خانگی شقاق را هم انجام دهید. مصرف آب و فیبر روزانه را نیز افزایش دهید.

  150. Avatar photoغلامرضا گفت:

    سلام مدت زيادی هست دوربره مقعدم از بیرون احساس میکنم سمت راست یه کمی ورم داره درد ندارد یبوست و خونریزی.ندارم فقط ناخوشایند برام راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام شما باید معاینه شوید ممکن است توده چربی یا هموروئید باشد.

  151. Avatar photoعلی گفت:

    سلام روزبخیر
    ممنون از اینکه وقت میذارین
    خانم دکتر اسم پماد چی هست.

    1. پماد برای هر بیمار متفاوت است و بدون معاینه بیمار نمی توان دارویی را تجویز کرد. این صفحه به منظور آشنایی بیماران با این پمادها نوشته شده است . در مواقعی که پزشک متخصص پماد تجویز می کند بیمار می تواند اطلاعات تکمیلی درباره داروی تجویز شده را در اینجا بخواند.

  152. Avatar photoحسین گفت:

    سلام من بعد از چند روز اسهال، یک برامدگی کوچک دردناک کنار مقعدم ایجاد شده.آبسه هست این؟ نیاز هست به دکتر برم و اگر نیازی نیست،چگونه خود درمانی کنم؟

    1. سلام لازم است معاینه شوید و از خوددرمانی و مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید. مراقبت های خانگی مثل نشستن در لگن آب گرم و رعایت رژیم غذایی را فراموش نکنید.

  153. Avatar photoReza گفت:

    سلام خسته نباشین من سه سال پیش جراحی کردم فیستول داشتم خوب مراقبت کردم زخمم خوبه خوب شده بود ولی الان ی هفته هست انتهای زخم ک داخل مقعد بود به صورت ی توده سفید رنگ شده انگار مثلاً زخم تو رطوبت باشه سفید میمونه اونجوری.و در ناحیه بیرون اطراف مقعد هم بعضی روزا جوش های درمیاد ک توش چرک خشک توده ای ریز هست.میشه راهنماییم کنین ممنون میشم یبوست هم ندارم

    1. احتمالا مجدد دچار عود شده اید. به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  154. Avatar photoاکبر گفت:

    سلام وقت بخیر
    خانم دکتر حدودا ۳۰روزه درد شدیدی اطراف دهانه مقعدم دارم بخصوص موقع اجابت
    نگاه کردم متوجه شدم کمی ورم دارم یه چیزی شبیه جوش لطفا بفرمایید چکار کنم؟ممنونم

    1. سلام حتما به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید . اگر مبتلا به آبسه مقعدی شده باشید بهتر است با لیزر آبسه مقعدی با لیزر پرتوان تخلیه و درناژ اصولی شود.

  155. Avatar photoموسی گفت:

    مطالب رو خوندم، فقط خواستم از شما تشکر کنم که اینقدر با حوصله جواب بیمار ها رو دادید، خدا به شما و همه ی عزیزانتون سلامتی بده،

    1. از قدردانی شما بی نهایت سپاسگزارم.

  156. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر. من یه هفته ای هست یه برآمدگی سمت چپ مقعدم دارم دردوسوزش هم دارم میخاستم بدونم اسم بیماریم چیه؟ و اس درمانش چیکار کنم؟ باتشکر

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. از مطب وقت ویزیت بگیرید یا به یک متخصص جراحی عمومی ماهر در زمینه بیماری های نشیمنگاه مراجعه کنید. از فشار آوردن به ناحیه نیز جدا خودداری کنید.

  157. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر سه هفته میشه عمل ابسه مقعدی کردم بعد گذشت سه هفته باز عفونت برگشته پیش پزشک مراجعه کردم فقط قرص انتی بوتیک تجویز کرد
    هم درد شدیدی دارم مخوصلا به کمر تاثیر میزاره حتا کمرم راست نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام تا بهبودی کامل پیگیر درمان آبسه مقعدی باشید. متاسفانه آبسه مقعدی بسیار عود کننده است و بهتر است با لیزر پرتوان تخلیه و درناژ (خشک) شود.

  158. Avatar photoسلمانظام گفت:

    سلام خانم دکتر
    آیا بعدعمل همزمان فیستولومی وفیشرکتومی استفاده ازدوددادن عنبرنسارابه محل زخم برای زودتربسته شدن زخم ها وخون آبه هاخوب است؟

    1. سلام با جراح معالج خود مشورت کنید.

  159. Avatar photoعرفان گفت:

    سلام وقت بخیر
    یک هفته پیش آبسه مقعدی به روش لیزر عمل کردم و الان یک شکاف کنار مقعدم پیدا شده که ازش ترشحات بیرون میاد و آبسه همچنان هست و درد دارم،روزی یکبار داخل آبگرم و بتادین میشینم و آنتی بیوتیک مصرف میکنم،پزشک گفته ۲ هفته باید صبر کنی ولی فکر میکنم هیچ فایده ای نداشته لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام قبل از موعد اعلام شده مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. بتادین را بسیار بسیار کم در آب بریزید. در حدی که آب کمی زرد کم رنگ شود.

  160. Avatar photoامیر گفت:

    سلام من چند وقتی هست در نزدیکی مقعد یک جوشی کوچک در امده است که بسیار درد می کند میشه توضیح بدید چیکار کنم

    1. سلام ممکن است آبسه مقعدی یا حتی هموروئید خارجی باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. برای درمان هموروئید در مراحل اولیه دارو و رژیم غذایی تجویز می شود و برای درمان آبسه مقعدی لازم است به طور اصولی تخلیه و درناژ شود.

  161. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام بنده دچار آبسه مقعدی شدم نزد دکتر رفتم فقط آنتی بیوتیک داده حتی سوال کردم نیاز به جراحی و لیزر نیست گفتند خبر ولی در ناحیه دور مقعد احساس سوزش دارم لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. لازم است آبسه مقعدی حتما تخلیه و درناژ اصولی شود تا عود نکند.

  162. Avatar photoمبی گفت:

    سلام وقت بخیر من از 4-5 روز پیش خارش شدید توی مقعدم داشتم و کم کم روی مقعدم سوزش شدیدی شروع شد و بعد از مدتی هم بغلای مقعدم سوزش شدید که شبیه تاوله خیلی میسوزه زد پماد آنتی هموروئید زدم که تاول ها و التهابش بیشتر شد و توی مقعدم هم ورم داره و انکار جوش زده و روی جوش ها انگار بریده شده آیا دچار آبسه مقعدی شدم؟
    درمانی داره با پماد؟

    1. سلام خارش مقعد می تواند نشانه هموروئید باشد اما هر دارویی برای هر نوعی از هموروئید کاربرد ندارد و استفاده بدون دارو بدون تجویز پزشک متخصص می تواند منجر به تشدید بیماری شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید. غذاهای ادویه دار و فست فود میل نکنید و آب زیاد مصرف کنید. بعد از هر اجابت مزاج نیز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  163. Avatar photoمحمدعلی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چندروز پیش رفتم شیاف گذاشتم و بعد تقریبا دوسه ساعت دچار درد شدید در مقعد شدم
    دیدم که کنار مقعد متورم شده اول جای متورم شده نرم بود انگار مثلا خون یا مثلا آب توشه ولی الان کمی سفت شده
    خواستم بپرسم ک آیا درمانی بدون جراحی داره مثلا پماد یا چیزی یا حتما باید جراحی بشه؟!
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان دارویی مصرف نکنید. زیرا ممکن است بیماری شما تشدید شود. اگر مبتلا به آبسه مقعدی باشید حتما باید تحت جراحی یا لیزر قرار بگیرید. لیزر آبسه مقعدی با لیزر پرتوان جراحی انجام می شود.

  164. Avatar photoسحر گفت:

    سلام خسته نباشید من حدود یک ماه پیش رابطه مقعدی داشتم بعد از اون یک آبسه در اومد با خون و چرک که تخلیه کردم.. خیلی کوچیک و ریز هستش اوایل کمی درد و خارش داشت الان درد نداره خون چرک خم نداره فقط بعضی مواقع میخاره.. از نظر اندازه و شکل هم هیچ تغییری نکرده.. آنتی بیوتیک(مترونیدازول) هم به مدت یک هفته مصرف کردم اما تغییر خاصی نکرده باید چیکار کنم؟

    1. رابطه مقعدی را ترک کنید. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. ممکن است آبسه مقعدی شما تبدیل به فیستول مقعدی شده باشد.

  165. Avatar photoباقری گفت:

    با سلام من ۶سال دچاره آبسه معقدی شدم نزدیک ۴۰ بار در اتاق عمل تخلیه آبسه کردم آیا راهی هست ولان هم دوباره ابسه شدیدی دچارش شدم آیا راهی برای درمان هست.

    1. احتمالا علاوه بر آبسه مقعدی به فیستول مقعدی نیز مبتلا می باشید. تخلیه و درناژ با لیزر توسط یک جراح ماهر احتمال عود کمتری دارد. به جراحی مراجعه کنید که این جراحی و لیزر را به طور تضمینی برای شما انجام دهند. داشتن رژیم غذایی سالم و سبک زندگی سالم نیز به کاهش عود بیماری بسیار کمک می کند.

      1. Avatar photoزارع گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        رفتم پیش دکتر گفت ابسه مقعدی دارید باید عمل بشه و چند ماه تحت درمان باشید در نهایت هم اخر کار باز همون سوراخی ک انجلم شده باید عمل بشه،
        خواستم بدونم بدون عمل یا راهی داره ک درمان بشه و درد نداشته باشم،چون گفتن ۲ ماه مشکل داره،درد داره،درمان طول میکشه،خیلی ترسیدم

        1. متاسفانه آبسه مقعدی باید تخلیه و جراحی اصولی شود. درمان دارویی ندارد و بهتر است جراحی با لیزر انجام شود که عوارض و نقاهت عمل جراحی آبسه مقعدی با تیغ و کوتر را تجربه نکنید.

  166. Avatar photoموسوی گفت:

    سلام خانم دکتر سال نو مبارک
    خانم دکتر ابسه معقدی دارم ۳ یا ۴ سال میشه ولی تو این مدت دردی نداشتم خاموش بود ولی جدیدآ خیلی ورم میکنه خون یا ترشح میکنه اگه عملش کنم چقد باید استراحت کنم من این مدت عملش نکردم بخاطر وضع مالی و…. یا اگه داروی هست به من بگید برم تهیه کنم

    1. سلام سال نوی شما هم مبارک. آبسه مقعدی از ابتدا دردناک و غیر قابل تحمل است و تنها روش کاهش درد تخلیه عفونت آبسه نزد متخصص یا بیمارستان تخصصی است. داروی خاصی نمی توان تجویز کرد. نشستن در لگن آب گرم را به شما توصیه می کنم.

  167. Avatar photoحبیب شیبانی گفت:

    سلام. من 3ماه پیش ابسه مقعدی دردناکی داشتم که نه میتونستم بشینم نه راه برم. رفتم جراحی کردم. دوباره دچار این عارضه شدم.
    سوالم اینه که ممکنه بخاطر مصرف آسپرین باشه این موضوع ؟
    چون من هر روز یدونه آسپرین میخورم تا خونم رقیقتر بشه میگم شاید بخاطر اون باشه.
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. اگر ناحیه عمل جراحی آبسه مقعدی ترمیم شده باشد بعد از ترمیم مصرف آسپرین مشکلی ایجاد نمی کند.

  168. Avatar photoهاشمی گفت:

    سلام شیراز هستم دکتر خوب میشناسید ک برم،ابسه مقعدی گفت دارم،ترسیدم عمل جراحی،عمل باز کنم،گفتم کسی دیگه بشناسید معرفی کنید با لیزر یا دارو درمان کنم،چون از درد بعد از عمل میترسم

    1. سلام متاسفانه در شیراز جراح لیزر نمی شناسم. بهتر است تشریف بیاورید تهران و لیزر آبسه مقعدی را یک روزه در تهران انجام دهید.

  169. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر. بنده ۵ ماه قبل دچار کرونا شدم که بعد از دوره بهبودی کرونا احساس درد شدید بخاطر اسهال شدن های مکرر در داخل روده بزرگ و نزدیکه معتقد داشتم که با مراجعه ب پزشک گفتن دچار انشقاق شدم و پماد بهم دادن و بعد از ۴_۵ روز استفاده مشکلم رفع شد اما بعد آن به فاصله ۲ پس از بهبودی انشقاق الان مدتی هست که یک دمل چرکی ( آبسه ) در نزدیکی مقعد بوجود آمده که چند روز اول کمی درد داشت و بعد از آن متورم شد و الان که دو هفته از این موضوع میگذره چندبار خود بخود ترکیده ی نقطه کوچکش و چرک و عفونت خارج شده که هربار تمیز کردم و کامل با صابون ومحلول شستم و بعد چند روز بعد دوباره پر شده و ترکیده و…
    بنده بسیار از جراحیش ترس دارم و میخام‌ حدالامکان بدون جراحی درمانش کنم. آیا راهی هست؟
    الان درد و اذیت هم ندارم فقط هر یکی دو روز یکبار پر و خالی میشه و در حد ی دمل هست

    1. اگر این آبسه به طور اصولی تخلیه و درناژ نشود حتما تبدیل به فیستول مقعدی می شود و فیستول مقعدی فقط با جراحی سنتی یا جراحی با لیزر درمان می شود. حتما به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. در صورت نیاز لیزر آبسه مقعدی برای شما انجام می شود. جراحی با لیزر مشکلات جراحی باز با تیغ و کوتر را ندارد.

  170. Avatar photoفرزاد گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    خانم دکتر آزمایش کولونوسکوپی من آنال فیشر بود پزشک پماد (آنای فیشر،رکتال ،آفی رکتال،لیدوکائین،دیلتیژل)تجویز کرد که نتیجه نداشت که هیچ ، باعث سوزش بسیار می شد و در نهایت عفونت و درد بیشتر شد پماد هارو گذاشتم کنار ، دوباره به پزشک مراجعه کردم تشخیص پزشک جراح آبسه پری آنال بود ! پس از جراحی حداقل چهاربار هم در مدت سه روزی که در بیمارستان بودم شستشو دادن که خیلی دردناک بود بعد مرخصی از بیمارستان داروی سفکسیم و مترونیدازول تجویز کردن ! و گفتن روزی یکبار با شامپو بچه و چند بار با آب ولرم با فشار محل رو شستشو بدم بعد سه هفته از عمل دوباره به پزشک مراجعه کردم و گفتم که محل جراحی ترمیم شده اما سوراخی به قطر حداکثر سه میل در نزدیک دو سانتی مقعد باقی مونده وهر روز و هر شب ترشحات خارج میشه ، این ترشحات چرا تموم نمیشه دکتر گفت طبیعیه و چندین ماه شاید طول بکشه الان دوماه از عمل گذشته هنوز از اون سوراخ ترشحات میاد و در چندین نوبت در طول شبانه روز شستشو و تنظیف میزارم ! هفته پیش هم یکبار چرک زیاد اومد تب بدنم رفت بالا دوباره پزشک سفکسیم و مترونیدازول تجویز کرد ! سوال من اینه که ترشحات من تا چه مدت ادامه پیدا میکنه و محل سوراخ بسته میشه ؟ تا کی من باید آنتی بیوتیک بخورم؟ آبسه پری آنال من تا چه حد و چند درصد درمان قطعی داره ؟ آبسه پری آنال ممکنه در طول زمان و به تدریج به فیستول تبدیل بسه ؟ آیا آبسه پری آنال من به فیستول تبدیل شده ؟
    جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

    1. به احتمال زیاد به فیستول مقعدی مبتلا شده اید. از مطب من وقت ویزیت بگیرید.

  171. Avatar photoعلی گفت:

    سلام پسرم آبسه پری آنال در روزهای اول تولد زیر 1ماه عمل جراحی انجام داد ولی دوباره احساس میکنیم جای عمل متورم و سفت شده هنوز سه هفته از عمل نگذشته آیا امکان درمان با لیزر برای نوزاد یکی دو ماهه در صورت عود کردن مجدد هست؟

    1. متاسفانه من جراحی نوزادان با لیزر را انجام نمی دهم. درباره این موضوع با یک جراح اطفال مشورت کنید.

  172. Avatar photoشیدا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من چند روز بود که در ناحیه مجرای دفع درد داشتم اول فکر میکردم چون دچار یبوست شدم شقاق ایجاد شده ولی بعد متوجه شدم که یک جوش به اندازه نخود که قابل لمس و مشاهده اس در بخش خروجی مقعد ایجاد شده که دفع مزاج، نشستن برام بشدت دردناکه. من چیکار باید بکنم دارم میمیرم از درد الان دیگه بدون لمس و تو حالت عادی هم درد میکنه.

    1. احتمالا به آبسه مقعدی مبتلا شده اید و لازم است سریعا برای تخلیه و درناژ اصولی آن به یک متخصص مراجعه کنید. اگر آبسه مقعدی به موقع تخلیه و جراحی نشود تا 50 درصد احتمال عود مجدد و فیستوله شدن آن وجود دارد.

  173. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام شما در مشهد هم مطب دارید

    1. سلام خیر فقط تهران پاسداران هستیم.

  174. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام ، بنده دو سال پیش فیشر کوچکی داشتم با دلتیاژل درمان شد، الان به یک دفعه دچار آبسه شدم و در حال حاضر تحت درمان آنتی‌بیوتیک هستم
    سوال
    ۱- بهتر است عمل لیزر پس از یک دوره آنتی‌بیوتیک باشد
    یا همین الان عمل و درناژ و تخلیه انجام شود ؟
    ۲- عمل لیزر آبسه از بیرون انجام می‌شود یا از داخل ، کدام روش بهتر است، ایجاد شکاف و تخلیه از داخل یا از خارج ؟
    ۲- گفته شده پس از عمل لیزر آبسه ۵۰٪ احتمال بروز فیستول وجود دارد ، چه باید کرد تا پس از عمل آبسه دچار فیستول نشد
    ( آیا احتمال بروز فیستول در عمل و تخلیه از خارج هست یا در صورت عمل از داخل هم ممکن است دچار فیستول بشود ؟ )

    1. سلام 1-این مورد را جراح بر اساس شرایط بیمار تشخیص می دهند. 2-بستگی دارد که آبسه در چه ناحیه ای ایجاد شده باشد. جراح با لیزر پرتوان آبسه را برش می زند و با نور لیزر ناحیه را کاملا خشک و ترمیم می کند. 3-اگر بیماری دیر مراجعه کند این احتمال وجود دارد اما احتمال عود آبسه بعد از جراحی با لیزر بسیار پایین تر از جراحی با تیغ و کوتر است. هرچه آبسه دیرتر درمان شود و بیمار دچار آبسه های مکرر شود احتمال بروز فیستول بالا می رود.

  175. Avatar photoالهه گفت:

    سلام وقت بخیر
    می‌بخشید خانم دکتر
    من دو روز پیش موقع نشستن احساس درد کردم
    یک سمت باسن به طور کلی درد میکرد
    یعنی کاملا یک سمت باسن نه اینکه یک ناحیه…
    بعد دو روز ناحیه کوچیکو کوچیکتر شد الان اندازه یه گردو ی کوچیک شده
    از بیرون هیچ چیزی مشخص نیست نه ترشح نه تغییر رنگ
    فقط موقع لمس مشخص میشه
    دردناک و داغه
    من هرگز رابطه مقعدی نداشتم و همیشه هم کنترل شده بوده
    ولی اینو بگم که حدود ده روز تب شدید داشتم که آفت دهان و تبخال زدم و بدنمم کهیر زد
    از شدت تب
    بنطر شما ممکنه این ابسه از تب بوده باشه؟
    نزدیک مقعد نیست نزدیک به لبه های داخلی باسن هست
    با کیسه آب گرم و دوش آب گرم خیلی بهتر شده
    لطف میکنین راهنمایی کنین

    1. لازم است برای شما آزمایش تجویز شود. به علاوه مراجعه به متخصص جراحی نیز ضروری است.

  176. Avatar photoمعصومه گفت:

    سلام من دختری ۲۴ ساله هستم که از پنج مرداد ۱۴۰۱ تا به اروز تاریخ ۹ آذر یعنی مدت پنج ماه درگیر این بیماری هستم جراحی مرحله اول به صورت سوراخی بود در ساعت پنج مقعد و طبق گفته ی پزشک حدود یه کاسه عفونت خارج شد قابل ذکر هست که تمام تیر ماه من درد داشتم و به دنبال متخصص بودم برای جراحی و اطلاعی از خطر دیرکرد نداشتم و حتی نمیدونستم و پزشکان عمومی نمیگفتن جراح رکتال باید این وضعیت رو کنترل کنه
    بعد از جراحی اول و گذشت دوماه متوجه فیستول و خروج عفونت های ناشی از وجود همچنان آبسه شدم و طبق معرفی یکی از دوستان پزشک متخصص نود ساله ای رو که دستیارنی برای جراحی داشتن و مجرب بودن معرفی شد دستور عمل دادن و من بلافاصله بستری مجدد شدم در این مرحله مسیر فیستول ترمیم شد و از بی اختیاری جلوگیری شد و ابسه تخلیه شد و قبل عمل دردی رو در سمت چپ لابیای داخلی واژن احساس میکردم اما گفتن چیزی نبوده و حساسیت در نتیجه تحریکات عصبیه زخم من بعد از جراحی دوم باز بود و هر روز هزینه کردیم برای پانسمان پزشکی چون به شدت درد کشیده و خسته بودم و همچنین با مطالعاتی که داشتم مطلع از عود ابسه
    طول درمان پانسمانی برای زخم باز هر از گاهی احساس وجود حفره ای در انتهای مسیر فیستول ترمیم شده کنار مقعد میکردم که بارها مورد ازمایش پزشکان قرار گرفت و گفتند چیزی وجود ندارد تقریبا زخم داشت بسته میشد که یک قسمت از بافت درست همون بخشی که توضیح داده بودم که احساس خوبی ندارم و دردی رو در ناحیه واژن حس میکنم بافت فرسوده شد و با بی حسی بافت رو خراشیدن و متاسفانه زخم بزرگو تازه شد و پزشک دستور بازدید مجدد زیر بیهوشی رو دادن و من دوباره بستری شدم برای بار سوم وقتی بهوش اومدم مطلع شدم که جراحی سنگین بوده و دوباره به مدت چهار ساعت زمان برده
    این بار زخمم رو از بالاتر از مقعد تا ورودی واژن بخیه کرده بودند و گفتند بله حدس درست بود و منطقه ای که گفتی عفونت پیش روی کرده بود الان پس از گذشت هفت روزه و احساس ترشح پشت بخیه ها به یک متخصص زخم مراجعه کردم و بخیه هارو که برداشتن متوجه شدن دوباره عفونی بوده و الان با پماد هایی شبیه به وازلین انتی بیوتیک که روی پانسمان میزنن و تحویل بنده میدن من به مدت دو ماه که فیکس زمین گیر هستم و توانایی راه رفتن هم به علت درد و سوزش و احساس تیر کشیدن زخم نمیتونم داشته باشم مخصوصا بعد از دفع که مجبور به شستشو هستم و الان هم دوره عادتمه یه جورایی وضع ناجوری رو تجربه میکنم کارم رو از دست دادم و دچار مشکلات مربوط به زیاد خوابیدن شدم لطفا محض رضای خدا اگه راه حلی دارید به بنده بدید دعاتون میکنم

    1. به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید. اگر مشکوک به فیستول مقعدی باشید لازم است برای شما ام آر آی فیستول تجویز شود.

  177. Avatar photoعلی گفت:

    خانم دکتر سپاس فراوان از پاسخگویی شما
    من ۶ سال پیش توسط متخصص کلورکتال بخاطر عفونت رووه نزدیک به مقعد ناحیه مقعد جراحی شدم جدیدا ترشحات روزانه سطحی بوی بسیار کم از سوراخ نزدیک به مقعد دارم لطفا راهنمایی فرمائید
    دارو پماد انتی بیوتیک یا ….نیاز است؟

    1. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر بیماری شما عود کرده باشد نیاز به جراحی مجدد دارید. اگر مبتلا به فیستول مقعدی شده باشید بهتر است در صورت امکان لیزر فیستول مقعدی برای شما انجام شود.

  178. Avatar photoابراهیم گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من حدودا ۶ ماه هستش که عمل فیستول با لیزر انجام دادم ولی خوب نشده از هر ۱۰ ۱۵ روز یکبار بر آمده میشه دقیقا جایی که عمل کردم بعد اون بر آمدگی سرش باز میشه دو سه قطره خون میاد بازم خوب میشه الان احساس میکنم یه ذره چرک هم داره میشه منو راهنمایی کنید چیکار کنم یعنی به نظرتون اون کانال بسته نشده یا ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. احتمالا بیماری شما عود کرده است یا دچار آبسه مقعدی جدید شده اید. مجدد به جراح خود یا یک متخصص جراحی و لیزری که این جراحی را تضمینی انجام می دهند مراجعه کنید.

  179. Avatar photomatin گفت:

    سلام وقت بخیر من دوسالی هست کنار مقعدم یه برجستگی کوچیک وجود داره که بعضی وقتا خارش پیدا میکنه یا وقتی زیاد رو صندلی بشینم میخاره و یه ذره بزرگ میشه وقتی میرم دسشویی فشار میدم یه ذره چرک و خون میاد بیرون بعد تا یه مدت باز خوبه درد نداره وقتی میخاره اونم مثلا هر دو هفته ولی خودم دستکاری اگه بکنمش یا بخارونم سریع تر بزرگ میشه باز خودم فشار بدم سریع خالی میشه باز کوچیک میشه انگار یه جور تخلیه و شستشو میدم چیکار کنم بنظرتون

    1. ممکن است به فیستول مقعدی مبتلا شده باشید. توده را دستکاری نکنید و حتما به یک متخصص مراجعه کنید. بهتر است در اولین مراجعه به متخصص جراحی و لیزر ماهر در زمینه لیزر و جراحی فیستول مراجعه کنید.

  180. Avatar photoفهیمه گفت:

    با سلام
    حدود دو هفته پیش به علت پیوست شدید که سابقه یبوست داشتم با خوردنیک داروی گیاهی که از عطار تهیه کرده بودم دچار التهاب شدید مقعد شده‌ام طوری که گوشت اضافه بوجود آمده درد شدید دارم همراه با یبوست لطفا راهنماییم بفرمایید با سپاس

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  181. Avatar photoسید مسعود گفت:

    سلام دکتر جان مادره من سه سال پیش عمل روده انجام داد وهشت سانت بالای مقعد یک توده بود که شکم را پاره کردن وتوده بریده شد وروده پیوند زدن الان دوسال مشکل دستشویی داره چون از ابتدای جوانی هم مشکل تنبلی روده داشته الان حالت سرپا ویا نشسته چیزی نیست ولی همینکه میشینه سره دستشویی یک چیز مثل تاول کل سوراخ مقعد رو میگیره بطوری که دیگه مدفوع خارج نمیشه ولی سوزش ودرد ندارن وداخل تاول انگاری سیاه رنگ هستش چه باید کرد

    1. ممکن است هموروئید ترومبوزه باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  182. Avatar photoتهمینه گفت:

    سلام خانم دکتر،وقتتون بخیر،من یکماهی بود که احساس میکردم موقع چهارزانووایسادن یاسرتوالت ایرانی قرارگرفتن یه برآمدگی غضروفی بالای مقعدم حس میکنم شبیه غضروف،ورزشم روقطع کردم بعدیکماه سوراخی به اندازه سرناخن بالای مقعدم بازشده ،چندروزی ازش خون اومد ،بعدچرک،شروع کردم آنتی بیوتیک مصرف کردن والان عفونتش خشک شده وفقط بخاطراون سوراخ ریزدرروزیکی دوباری خون ازش بیرون میاد که شبیه خونابه ست،باسرچ کردن وسوال کردن فهمیدم فیستولِ،الان نیازبه عمل دارم یادرمان دارویی ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

    1. اگر فیستول باشد با درمان دارویی جواب قطعی نمی گیرید. اگر بیماری در مراحل اولیه باشد و فیستول بین عضلانی نباشد می توانید از لیزر فیستول مقعدی سود ببرید. در غیر این صورت حتما نیاز به عمل جراحی فیستول به روش باز خواهید داشت. بنابراین سریعا پیگیری و درمان بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *