غده و توده های بدن

توده های سفت زیر پوست چیست؟

توده های سفت زیر پوست چیست

کیست ها و غده های چربی که زیر پوست ایجاد می شوند، دارای بافت پیچیده ای از چربی می باشند. این دسته توده سفت زیر پوست، معمولا با مسدود شدن غدد چربی، تولید بیش از اندازه هورمون تستوسترون و متورم شدن فولیکول مو به وجود می آیند. اگر به این دسته از توده ها و غده های چربی روبه رو شدید، بهتر است به دنبال روشی برای درمان سریع آنها باشید.

اصولا کیست ها و توده های چربی زیر پوست، تنها در صورتی برای بدن ایجاد مشکل می کنند، که یا خیلی بزرگ شده باشند، و یا حالت عفونی پیدا کرده باشند. در این حالت باید به دنبال درمان قطعی این نوع توده سفت زیر پوست بود. علاوه بر آن اگر توده های چربی بر روی عملکرد یکی از اندام های بدن تاثیر گذاشتند، یا این که در محل حساسی از بدن رشد نمودند، باید حتما به فکر درمان سریع توده افتاد.

مهمترین علائم توده سفت زیر پوست چه هستند؟

برای این که توده های سفت زیر پوست را به راحتی مورد شناسایی قرار دهیم، لازم است مهمترین علائم بیماری لیپوم و کیست مویی را بدانیم. از جمله مهمترین این علائم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

این دسته از توده های سفت زیر پوست، همانطور که از نامشان مشخص است، در زیر پوست قرار دارند. حالت خمیری و نرم دارند و به راحتی می توان با اندکی فشار انگشت، انها را جابجا نمود. توده سفت زیر پوست کوچک بوده و قطر آنها معمولا کمتر از 5 سانتی متر می باشد.

توده زیر ران

اما لازم به ذکر است که این دسته از توده ها قابلیت رشد دارند، و در برخی موارد نیز دردناک هستند. البته این حالت زمانی در بدن رخ می دهد که توده سفت زیر پوست دارای عروق خونی زیادی بوده، یا این که در کنار رگ های اعصاب رشد کند. همچنین کیست های مویی که عفونی می شوند درد زیادی را ایجاد می کنند.

انواع کیست ها و توده های چربی زیر پوست چه هستند؟

توده ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، که هر یک از آنها دلایل مختلفی برای ایجاد دارند. علاوه بر آن نیز باید بگوییم هر یک از این توده های سفت زیر پوست، روش درمان خود را دارند. توده سفت زیر پوست برآمدگی هایی هستند که معمولا با سوزش، خارش، قرمزی، تورم و درد همراه هستند.

در ابتدا ممکن است توده سفت زیر پوست شبیه تاول باشد. اما در زمان لمس کردن آن، میتوان داغی روی پوست را احساس کرد. در برخی موارد نیز ممکن است توده چربی پر از چرک شده یا همچون سنگ سفت و سخت شود.

بسته به محل مورد نظر رشد توده چربی، ممکن است برای بیمار مشکلاتی را نیز به بار آورد. توده هایی که در قسمت گردن ایجاد می شوند، می توانند مشکلات تنفس و بلع را به وجود آورند. و توده های ناحیه مقعد عمل دفع و اجابت مزاج را دچار مشکل می کنند. همچنین توده های سفت کیست مویی در ناحیه پایین کمر نیز بیمار را برای نشستن به زحمت می اندازد.

برای تشخیص غده چربی از غده های سرطانی لازم است به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا زمانبندی مناسبی برای درمان توده سفت زیر پوست به شما ارائه دهند.

سوالات متداول توده های سفت زیر پوست

1-مهمترین دلایل ایجاد شدن توده سفت زیر پوست در صورت چیست؟

توده هایی که در زیر پوست صورت ایجاد می شوند، اصولا دلایل خاصی دارند. از جمله مهمترین این دلایل را می توانیم به وضعیت شایعی همچون آنژیوادما اشاره نماییم. از سوی دیگر نیش حشرات نیز می توانند منجر به بروز توده های چربی در زیر پوست گردند. برگشت مو به داخل پوست و بافت زیر آن نیز می تواند منجر به بروز توده سفت زیر پوست و کیست مویی شود.

2-آیا لازم است توده های سفت زیر پوست را برداریم؟

بهتر است این توده های سفت زیر پوست برداشته شوند. می توان به راحتی و با استفاده از روش های درمان با لیزر، به راحتی این توده های چربی را درمان کرد. با لیزر پرتوان می توانید این توده ها را بدون خونریزی و اسکار و زخم بردارید.

3-آیا تمام توده های سفت زیر پوست دردناک هستند؟

اصولا توده سفت زیر پوست دردناک نیست. مگر آن که دارای شرایط خاصی باشد. اگر درون توده عروق خونی وجود داشته باشد، یا در محلی نزدیک به اعصاب باشد، می تواند برای بیمار درد به همراه داشته باشد. همچینین توده های کیست مویی بعد از عفونی شدن دردناک می باشند.

4-بهترین گیاهان دارویی که به درمان توده سفت زیر پوست کمک می کنند کدامند؟

از جمله گیاهان دارویی که می توانیم برای درمان لیپوم از آنها استفاده کنیم، شیر، آلوئه ورا، عسل، سرکه سیب، گیاه کاسنی و … می باشند. که استفاده از این گیاهان، می تواند در مدت زمان لازم، به درمان لیپوم کمک کند.

5-بیشتر در کدام قسمت های بدن توده سفت زیر پوستی ایجاد می شود؟

این توده ها ممکن است در قسمت های مختلف بدن به وجود آیند. اما بیشترین محل هایی که توده سفت زیر پوست در آنها ایجاد می شود، قسمت های فوقانی پشت، زیر بغل، شانه ها، عمق ران، ماهیچه های ساق، شانه و حتی باسن و مقعد و ناحیه تناسلی می باشند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

1,027 دیدگاه برای “توده های سفت زیر پوست چیست؟

  1. Avatar photoبنده خدا گفت:

    سلام من قسمت کشاله ران ام یه جوش هست که زیر پوست یه مقدار بزرگه اولش درد داشت بعدش خارش
    موقعی که پوست رو به سمت بالا میکشم قشنگ معلوم میشه برآمدگی زیر پوست
    چیکارکنم
    الان دوهفته است اینجوری یه

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. در صورت امکان با یک جراحی سرپایی تخلیه و درناژ خواهد شد. توده را دستکاری نکنید و لباس تنگ نپوشید.

  2. Avatar photoآیدا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید نزدیک یک ماهه که یه برامدگی روی ران چپم دیده میشه بعضی وقتا پای چپم خسته میشه
    رفتم پیش دکتر گفت که بافت چربی مشکلی نداره
    ب نظرتون باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. بهتر است جراحی و تخلیه شود.

      1. Avatar photoعرفان گفت:

        سلام خسته نباشید من چند روز متوجه شدم که یه چیزی غده مانند پشت گردنم انتهای گردن نزدیک پشت سمت چک هست زیاد مشخص نیست و با لمس کردن خوب معلوم میشه انگار کمی هم با دست زدن حرکت میکنه درد هم نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. ممکن است لیپوم باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  3. Avatar photoمریم گفت:

    من بعد از عمل ساکشن در ناحیه ی رانم یک توده ی کوچک ریز ایجاد شده، آیا درمانی پیشنهاد میشه؟

    1. با برخی از انواع لیزر می توانید آن را کوچک کنید. همچنین با گذشت زمان ممکن است خود به خود هم سطح شود.

  4. Avatar photoسولماز گفت:

    سلام ببخشید من چند روزی در پایین مچ دستم احساس درد داشتم الان. یک برامدگی زیر پوست هست که فقط اطراف اون درد میکنه و قرمز شده و باد کرده میشه راهنماییم کنید

    1. برای تشخیص دقیق به یک ارتوپد دست مراجعه کنید. ممکن است توده باشد یا بر اثر کار مداوم دچار آسیب تاندون دست شده باشید.

  5. Avatar photoپوریا گفت:

    سلام دکتر، 5 سال پیش یه کیست کوچیکی و سفت تو دست چپم درست شد که اولش خیلی درد میکرد، رفته رفته کمی کوچکتر شد و دردش کم شد ولی وقتی فشارش میدادم باز درد میگیرفت، از 5 سال پیش تا الان نزدیک 6 تا دیگه از همین کیست ها تو ناحیه گوش و سر و دستم زده، همشونم یه شکل و ریز هستن و درد دارن، به نظرتون مشکل سازن؟

    1. از آنجایی که این کیست ها دردناک می باشند بهتر است تخلیه شوند که در آینده عفونی و عارضه دار نشوند. نوع توده نیز لازم است توسط متخصص شناسایی شود.

  6. Avatar photoریحانه گفت:

    سلام در هر دو پای من جوش هایی در میاد که داخلش چیزی شبیه سنگ ریزه است و به راحتی با فشار انگشت خارج میشود و جای آن کمی درد دارد لطفاً راهنمایی بفرمایید که علت چیست و آیا درمان دارد

    1. ممکن است به کیست مویی مبتلا شده باشید و تا زمانی که کاملا تخلیه و درناژ نشود دچار ترشح و عفونت خواهد شد.

  7. Avatar photoحمید گفت:

    سلام
    من تقریبا سه سالی هست یه چیزی شبیه جوش توی صورتم زده ولی اصلا خوب نمیشه و خیلی سفته درد نمیکنه و کوچیکه
    سفیدم هست خطرناکه؟
    بعضی وقتا جاش صاف میشه ولی باز دوباره متورم میشه

    1. احتمالا یک جوش کیستیک است که اگر دستکاری شود جای آن گود می شود. حتما به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و از تخلیه و دستکاری آن پرهیز کنید.

    2. Avatar photoRahi گفت:

      سلام وقت بخیر
      ببخشید من یه چیز سفت شبیه دایره ای تو بازوم در اومده الان هم سرایت به پایینش کرده و درد میکنه بنظرتون علت چی میتونه باشه؟؟؟

      1. ممکن است کیست باشد و عفونت کرده باشد. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  8. Avatar photoژیار گفت:

    سلام وقت بخیر
    در فک پایینم همسطح با دندان عقل از قسمت بیرون آبسه کرد و چرکشو از روی پوست صورتم خالی کردم چون سایزش کوچک بود. در آخر خشک شد منتها به صورت یک توده سفت اندازه نخود کمی بزرگتر زیر پوست چهار انگشت پایین تر از لاله گوشم باقی مونده. بسیار سفت هست و اصلا درد نداره. چون برجسته هست روی ظاهر صورت تاثیر منفی گذاشته. می خاستم بدونم ایا قابل جراحی هست؟ کجا باید مراجعه کنم.

    1. بله قابل جراحی است. به یک متخصص جراحی پلاستیک یا جراح فک و صورت مراجعه کنید. درضمن اگر توده سطحی باشد ممکن است متخصص پوست و مو بتواند با روش های پاکسازی پوست و سابسیژن آن را برطرف کند.

  9. Avatar photoامیر گفت:

    سلام بین رون و آلت من ی برآمدگی مثل غده ایجاد شده بنظر شما چی می‌تونه باشه

    1. ممکن است کیست مویی باشد. به یک متخصص جراحی و لیزر برای تخلیه آن مراجعه کنید.

  10. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    مدتی هست ک زیر پوست در ناحیه لپم توده ای ب اندازه ی نخود دراومده
    حدود یکسال پیش عمل زیبایی تزریق چربی به صورتم داشتم ایا امکان داره این توده چربی باشه و مربوط ب همون تزریق؟
    و ایا امکان جذبش هست یا باید ب دکتر مراجعه کنم؟

    1. احتمالا مربوط به همان تزریق چربی گذشته است. به جراح معالج خود مراجعه کنید ممکن است ساکشن چربی را پیشنهاد کنند.

  11. Avatar photoکرولین گفت:

    سلام ببخشید من یه توده سفت زیر زانو م دو روزه که ایجاد شده موقع فشار اومدن بهش درد داره و گرم هستش یه نقطه سیاه هم روش داره ممکنه کیست مویی باشه؟

    1. بله احتمال کیست مویی وجود دارد. به یک متخصص مراجعه کنید که در صورت نیاز تصویربرداری از ناحیه برای شما تجویز کنند.

  12. Avatar photoپارسا گفت:

    سلام خسته نباشید من 19 سالمه و الان چند وقتی که سمت چپ چونه ام یه برآمدگی خیلی کوچیک در حد چند میلیمتر یا اندازه یه جوش خیلی کوچیک ایجاد شده که نه درد داره و نه التهاب و عفونت و قرمزی حتی تا وقتی که بهش دست نزنی متوجه نمیشی وجود داره یعنی مشخص نیست ولی از بین هم نمیره و الان چند ماهی هست که نمیدونم چی کار کنم، ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

  13. Avatar photoحامد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ۲ ماهی هست زیر گردنم وسط غبغب دوتا غده کوچیک کمتر از ۱ سانت وقتی سرمو بالا میگیرم معلومه یا وقتی با دست لمس میکنم معلومه دوتا غدس هیچ دردی نداره رو گردنم هم هست فقط برجستس دکتر داخلی رفتم گفت لنفاوی هست چون لاغری برجستس حالا من میترسم غده چربی یا چیز دیگه ای باشه ۴ ماهی هم بالای خط باسنم یه غده هست فکر میکنم کیست مویی باشه میتونه بخاطر اون باشه؟

    1. التهاب غدد لنفاوی می تواند بر اثر عفونت نیز باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. کیست مویی پایین کمر هم بر اثر برگشت مو به داخل پوست بروز می کند.

  14. Avatar photoحسین گفت:

    سلام من چند ساله یه غده اندازه گردو روی رون پام هستش که سفته تازگیا اندازش یکم بزرگتر شده و یه رگه مانندی روش به وجود اومده ولی دردی نداره، این چی میتونه باشه خانم دکتر؟

    1. ممکن است کیست مویی باشد. از یک جراح برای تخلیه این توده وقت ویزیت بگیرید.

  15. Avatar photoنفیسه گفت:

    سلام من چندسال پیش زیر ساق دستم توده حس کردم که با لمس فقط قابل مشاهده بود تا اینکه اواخر احساس درد تو ساق دستم تو ناحیه بالاتر کردم دیدم مثل همون توده اما بالاتر از قبلی و با درد هست.
    علاوه بر اون پشت گوشم قسمت رویش موهام هم چندتا غده هست که بعضی مواقع هستن و درصورت لمس درد دارن و بیشتر مواقع اثری ازشون نيست. الان حدود یک سالی هم هست که تو ناحیه سمت راست زیر بغلم احساس سنگینی میکنی اما غده ای لمس نمیکنم فقط احساس سنگینی دارم یکبار هم کل زیر بغلم سمت راستم متورم شده بود. همه ی این توده های بدنم فقط سمت راست بدنم هست

    1. احتمالا این توده ها لیپوم می باشد و بر اثر تغییرات وزن و سبک تغذیه و زندگی بیمار تغییر سایز می دهند. همچنین در ویزیت اولیه وضعیت غدد لنفاوی نیز بررسی خواهد شد. لطفا به یک متخصص مراجعه کنید.

  16. Avatar photoاحمد گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشید،
    من چند سال قبل دو تا برآمده‌ به فاصله تقریبا سه سانتیمتر روی ساق دستم پیدا شد با دست جابجا میشدند رفتم دکتر گفتند چیز مهمی نیست ولی الان چند جای دیگه بدنم هم در اومده ممنون میشم راهنمایی کنید
    سپاس

    1. این توده ها معمولا لیپوم می باشند و بهتر است جراحی و تخلیه شوند که در آینده عارضه دار نشوند.

  17. Avatar photoسروش گفت:

    سلام خانوم دکتر…حدودا 6 یا 7 سالی میشه که دو تا گلوله ریز و سفت زیر و جلوی نرمه گوشم هستش که درد نداره…قبلا 3 تا بود که یکیش ناپدید شد ولی اون 2 تا هستن…اولش فکر میکردم جوش زیر پوستی هستن مدام باهاشون بازی میکردم و فشار میدام که ترشحات سفید چربی مانند و بدبوع ازش بیرون میومد و بعدش عفونت میکرد و همون ناحیه از گوشم بزرگ و قرمز میشد و چرک و خون ازش بیرون میومد تا دوباره به حالت اول بر میگشت ولی باز 2 تا گلوله همچنان هستن….ممنون میشم اگه راهنمایی کنید…در ضمن 30 ساله هستم

    1. نباید این توده ها را دستکاری می کردید. برای تخلیه آنها می توانید به یک جراح عمومی، جراح گوش و حلق و بینی و یا جراح سر و گردن مراجعه کنید. از دستکاری کردن این توده ها پرهیز کنید.

  18. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام من هر وقت تخم مرغ میخورم چند تا دونه بزگ زیر پوستی روی پشت گردن ، زیر چونه و زیر گوش میزنه وقتی فشارشون میدم خیلی درد می‌گیرند تخلیه شون هم میکنم ی مایه بی رنگ میاد بیرون ، الان بعد دو سال یدونه تخم مرغ تو غذا بود خوردم حالا هم شیش تا دونه زدم دوتا بزرگش هنوز موندن تو رو خدا بگید باید چکار کنم

    1. تخم مرغ نخورید و برای درمان این دانه های پوستی به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. احتمالا به تخم مرغ حساسیت دارید.

  19. Avatar photoخدیجه گفت:

    سلام من بیست و هفت سالم هست در قسمت ساق دستم یک توده سفت کوچک بر آمده یک سال قبل کمی درد داشت من احساس می کردم رگ دستم است و حالا تبدیل شده به یک توده سفت کوچک احتمالاً هم بزرگ میشه.اگر رهنمای ام کنید ممنون میشم.

    1. به جراح دست مراجعه کنید. بعد از تصویربرداری و مشخص شدن ماهیت توده جراحی و تخلیه خواهد شد.

  20. Avatar photoهادی گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه سه چهار روزی میشه یهو یه کمر درد شدیدی گرفتم امروز متوجه شده یه برآمدگی ورم مانند اندازه لوبیا روی دنبالیچه کمرم ایجاد شده که وقتی میشینم یا بهش دست میزنم درد میگیره وقتی هم با دست خیلی اروم بهش فشار وارد میکنم زیر پوست تکون میخوره احتمال داره دیسک باشه ؟ یا اگر دیسک نیست امکان داره چی باشه ؟ و اینکه از اونجایی که ایام عیده و مطب ها باز نیستن مشکل نداره بعد سفر و تعطیلات به دکتر مراجعه کنم ؟

    1. بعد از تعطیلات به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. احتمالا به کیست مویی مبتلا شده اید.

  21. Avatar photoدریا گفت:

    سلام.من یه دو سه روزی هستش که روی پوست بین پاهام نزدیک به ناحیه تناسلیم .یه غده اندازه یه گردو در اومده که سرش شبیه به جوش و سیاه رنگ..خیلی دارم درد میکشم و ننیتونم کار های روز مرم رو انجام بدم..یه بار هم با سر سوزن روش سوراخ ایجاد کردم یه کم چرک و خون اومد بیرون ..روز بهروز داره بزرگ تر و دردناک تر میشه…تو رو خدا راهنماییم کنیید…من یه خانم هستم

    1. احتمالا کیست مویی می باشد. لباس نخی و گشاد بپوشید و از یک متخصص جراحی یا مطب من وقت ویزیت بگیرید و برای جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید.

  22. Avatar photoمریم رضائی گفت:

    سلام توسرپسرم یک جوش به اندازه نخودهست که درد نداره ۲ یا۳ ماه هست بوجوداومده چکارکنم

    1. ممکن است کیست سباسه باشد. قبل از عفونی شدن و بزرگ تر شدن آنها به یک جراح مراجعه کنید که نسبت به تخلیه سرپایی آن اقدام نمایند. از مطب من هم می توانید وقت بگیرید.

  23. Avatar photooooooo گفت:

    سلام من حدود یکساله دقیقا زیر گردی سینم یچیزی مثل جوش زیر پوست خیلی صفت عین سنگ ریزه میمونه

    1. ممکن است ماستیت، آبسه، لیپوم یا کیست باشد. حتما به یک متخصص جراحی مراجعه کنید که توده را با یک روش مناسب تخلیه کنند.

  24. Avatar photoنیما گفت:

    نیما :با سلام پسرم ۸ سالش و کنار لپش از درون یک دایره ای شکل و سفت و در حال حرکت ،وقتی دست روی لپش میگزاریم پیدا است.و لمس میشه.اما نه بزرگ میشه نه کوچیک.نزدیک دندان های آخرش.دندان شیری خراب داشت کشیدم.اما هنوز اون دایره ای سفت هست.

    1. ممکن است کیست دندان باشد. به متخصص اطفال مراجعه کنید که در صورت نیاز برای ایشان تصویربرداری تجویز کنند.

  25. Avatar photoمحسن پیرداده گفت:

    سلام ، خانم دکتر، یکی دو هفته ای هست یک توده نسبتاً سفت زیر پوست بند اول انگشت اشاره دست چپم شکل گرفته، به چه دکتری باید مراجعه کنم؟

    1. به ارتوپد یا متخصص جراحی دست مراجعه کنید. ممکن است جراح عمومی بیمارستان نیز شما را پذیرش کنند.

  26. Avatar photoنسرین گفت:

    سلام خسته نباشید من روی باسنم یه توده سفت زیر پوستی بوجود اومده ک دردناکم هست
    علتش چی میتونه باشه؟ و اینک خطرناکه؟

    1. ممکن است کیست مویی باشد که عفونت کرده است. همچنین آبسه نیز با چنین علائمی بروز می کند. اگر عفونت پخش شود می تواند خطرناک باشد. قبل از اورژانسی شدن وضعیت نسبت به تخلیه و درناژ توسط متخصص اقدام نمایید.

  27. Avatar photoمحمد حسنی گفت:

    سلام من روی سینه ام یه چیزی رشد کرده و سفت شده و هر وقت یکم فشار میدم ازش مایع بد بوی سفید رنگی بیرون میاد ممنون میشم کمک کنید

    1. احتمالا کیست مویی می باشد. دستکاریش نکنید و از یک جراح وقت ویزیت بگیرید.

  28. Avatar photoمحبوبه گفت:

    سلام تقریبا شش ماهیه یه برآمدگی جوش مانند بدون درد در انتهای ستون فقرات و‌دنبالچه ام اینجا شده که اوایل فک میکردم جوش باشه ولی بدون درد و سفت است و خیلی کوچک است در حد یک عدس
    میخواستم بدانم نیازی به برداشتن آن هست یا نه

    1. احتمالا به کیست مویی پایین کمر مبتلا شده اید و لازم است در اولین فرصت نسبت به عمل جراحی کیست مویی اقدام نمایید.

  29. Avatar photoMaryam گفت:

    سلام خانم دکتر روزتون بخیر باشه من در حدود یک سال پیش روی ران پام یه جوش زد فکر کردم یه جوش عادی فشار دادم چربی تخلیه شد بعد از اون هرچند وقت یه پر از چربی میشد وقتی تخلیه میکردم کامل خالی نمیشد و تازه متوجه شدم که زیرش یه گوله سفت اندازه نخود یه کمی بزرگتر شده ودرد میکنه الان نمیدونم باید پیش چه دکتری برم میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. از مطب من می توانید وقت بگیرید. احتمالا کیست مویی می باشد.

  30. Avatar photoهادی گفت:

    سلام یک توده پشت کمرم داشتم چند روزی فشارمیدم چرک بد بو تخلیه میشه لطفاراهنمایی کنید

    1. ممکن است کیست مویی یا توده چربی باشد. اگر یک جوش سطحی باشد با دارو و موزدایی و تمیز نگهداشتن ناحیه درمان می شود. اما اگر کیست مویی باشد نیاز به جراحی خواهد داشت.

  31. Avatar photoAna گفت:

    سلام من در ناحیه کمرم دو سال میشه حس میکنم توده یی وجود داره ،طوریه که برامده نیست و حرکت هم نمیکنه فقط دست که بزنم میفهمم هست. قبلا فقط اکر سر پا خیلی وایمیستادم یه جوری کمرم بخصوص همون ناحیه یکم درد میگرفت ولی امروز دردش یکم از قبل کرده بیشتر شده ،جدی هست یا نه ؟؟؟ سن ۲۰

    1. بله جدی است از یک متخصص بخواهید که برای شما ام آر آی کمر تجویز کنند.

  32. Avatar photoسیما گفت:

    سلا من دخترم و من چند تا چیز سفت و قرمز چند ماهی هست روی سینه هام در اومد البته من در بچگی سوختم و خودم حس میکنم که گوشت که سوخته بود باشه که جمع شده باشه
    ولی اینطور به نظر نمیاد چون هم سفته و اندازه جوش های بزرگه و قرمز هم هست خارش هم داره
    خانوم دکتر اینا چی هستن؟

    1. ممکن است جوش های کیستیک، ماستیت سینه و یا دیگر مشکلات پوستی باشد. اگر با معاینه عادی تشخیص داده نشود نمونه برداری انجام می شود و بعد از مشخص شدن جواب پاتولوژی درمان مناسب پیشنهاد خواهد شد. اگر امکان مراجعه حضوری ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید.

  33. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دکتر زیر هط سزارین من و روی الت تناسلی یه برامدگی بوجود اومده که به سفیدی میزنه و دست میزنم درد کمی داره قبلش یه موی زیر پوستی بود فقط.الان برامده شده

    1. ممکن است کیست مویی باشد. در هر صورت باید به یک جراح مراجعه کنید. یا به طور سرپایی تخلیه می شود یا اگر به نظر عمیق و پیشرفته باشد برای شما سونوگرافی تجویز می شود و سپس تحت جراحی قرار می گیرد.

  34. Avatar photoپرویز 2867 گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید من دخترم 9 ماهشه از اول تولدش یک توده نسبتا کوچک سمت چپ بدنش در پشت قرار دارد وقت تولد دکترا گفتن که به مرور شاید رفع بشه ولی الان که 9 ماهشه همراه بالا‌رفتن سنش توده هم بزرگتر شده من هم خیلی نگرانم ایا مشکلی براش ایجاد میکنه یا اینکه ممکنه خطرناک باشه ممنون میشم دیدگاه خودتونو بفرمایید؟

    1. از یک متخصص جراحی اطفال بخواهید که برای ایشان سونوگرافی تجویز کنند. بعد از تشخیص نوع توده با نظر جراح اطفال تحت جراحی قرار بگیرند.

  35. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    همسرم چند سالی روی بازوش اندازه نخود زیرپوستش باد کرده مثل توده چربیه
    الآنم روی رانش در اومده
    به کجا باید مراجعه کنه واس درمانش؟چه پزشکی؟

    1. به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید.

  36. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من یه چیز کوچیک روی صورتم تقریبا
    قسمت فک پایینم حس می‌‌کنم که تکون میخوره
    و دردم نمیکنه؟ چیه بنظرتون؟ دندون عقلمم داره درمیاد فکر کنم

    1. اگر توده بر اثر التهاب فک و دندان ایجاد شده باشد با مصرف داروهای ضد التهابی کوچک می شود. اما اگر مربوط به غدد لنفاوی باشد لازم است به متخصص داخلی یا عفونی مراجعه کنید.

  37. Avatar photoعلی اناری گفت:

    سلام من پسرم ۲۰ سالمه یه توده چرکی سفت ریز پوست مثانه من هست یه خورده فشار دادم چرک آمد بیرون و الان بزرگ تر شده و یه مدتی صبر کردم خوب نشده و الانم سر توده یه خورده سرخ شده و تورم کرده باید چیکار کنم؟

    1. به جراح عمومی یا ارولوژی مراجعه کنید. ممکن است کیست مویی باشد. حتما باید تخلیه و درناژ اصولی انجام شود.

  38. Avatar photoسمیرا قالبی حاجیوند گفت:

    سلام من ٢ ماهی میشه ک روی ساق دستم ی توده سفت کوچیک در اومده.وقتی بهش دست میزنم ی درد خفیف حس میکنم حالا باید چیکار کنم ب چ دکتری مراجعه کنم؟

    1. به جراح عمومی یا جراح دست مراجعه کنید. بعد از تصویربرداری یا نمونه برداری نوع توده مشخص خواهد شد.

  39. Avatar photoسامان گفت:

    سلام و خسته نباشید ، بنده به اندازه یک تیله کوچک روی پیشانی ام برآمدگی سفت بوجود اومده بود که در سونو به شکل استخوان برآمده نشان میداد چند تا دکتر نشان دادم گفتند بایستی تراشیده بشه و من هم بیخیال موضوع شدم چون احساس کردم دردسرش زیاده است. بعد از چند وقت تصمیم به کاشت مو گرفتم و با توجه به اینکه در محل برداشت و کاشت سوراخهای زیادی از سرم انجام شد و خون زیادی از سرم رفت و نکته جالب این جاست که برآمدگی روی پیشانی ام بطور جالب توجهی از بین رفت حال ارتباط کاشت سر. و خونریزی به اون برآمدگی پیشانی چه ربطی به هم داشتند برام سوال شد که اینجا سوالمو مطرح کردم ممنون اگر پاسخ دهید با تشکر

    1. ارتباطی به هم ندارند مگر این که تشخیص سونو اشتباه باشد که بسیار بعید است. درضمن ممکن است بر اثر التهاب سر این توده به نظر کوچک شده باشد. بعد از کاهش التهاب احتمالا دوباره نمایان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *