دسته: کیست مویی

هزینه عمل یا لیزر کیست مویی

سینوس پیلونیدال یا کیست مویی را به طور معمول می توان در انتهای ستون فقرات و قسمت دنبالیچه مشاهده نمود. کیست مویی معمولا در بالای شکاف باسن قرار می گیرد و هنگامی که این ناحیه آلوده می شود، کیست پیلونیدال ظاهر می شود. کیست مویی که بیشتر در مردان بالغ دیده می شود باید به سرعت درمان شود. با توجه به درمان های مختلفی که برای حذف کیست مویی وجود دارد (لیزر، جراحی و…)، هزینه عمل کیست مویی متفاوت خواهد بود.

کیست مویی چگونه به وجود می آید؟

هنگامی که مو ها در اطراف ناحیه مربوطه رشد می کنند، به علت اصطکاک به داخل پوست رانده می شوند، در نتیجه احتمال ابتلا به عفونت افزایش می یابد، زیرا بدن آن ها را یک جسم یا ضایعه خارجی فرض می کند و در نتیجه بر روی آن واکنش می دهد. بدین ترتیب باعث ایجاد کیست ها یا آبسه هایی می شود که در اطراف مو مشاهده خواهد شد. کیست یا آبسه ممکن است با مایع، خون، ترشح یا عفونت پر شود، که تمیز کردن آن جنبه اصلی درمان کیست مویی (سینوس پیلونیدال) است.

درمان کیست مویی

کیست مویی را می توان در مرحله اولیه با استفاده از آنتی بیوتیک ها درمان کرد. در این مواقع هزینه درمان کیست مویی چندان بالا نیست این کار شانس عفونت را کاهش می دهد. کیست مویی در صورتیکه در زمان مناسب درمان نشود بوی بسیار بدی را از خود منتشر می کند و هزینه های بعدی درمان بالاتر خواهد رفت. بنابراین برای تشخیص روش درمانی مناسب به سرعت به پزشک متخصص جراحی مراجعه کنید تا متحمل هزینه های بالای درمان نشوید.

عمل کیست مویی بهترین گزینه درمان برای افرادی است که دارای چندین کیست مویی می باشند. البته امروزه به جای جراحی کیست مویی که یک روش تهاجمی و پرخطر است از لیزر کیست مویی برای درمان استفاده می شود که نتایج بسیار مطلوبی را در اختیار بیماران قرار می دهد.

در تمام دنیا هزینه عمل جراحی کیست مویی با لیزر کمی بالاتر از هزینه جراحی سنتی است زیرا دستگاه لیزر دستگاهی تخصصی و گران است و متخصص جراحی که با لیزر کار می کند دوره های خاصی برای کار با لیزر را گذرانده است. متاسفانه بارها شنیده ام و دیده ام که بیمار هزینه جراحی با لیزر را پرداخت می کند و تحت عمل جراحی کیست مویی سنتی قرار می گیرد. زیرا برخی بیماران از وجود لیزر و قیمت ها هزینه های مربوط به جراحی با لیزر خبر ندارند.

علیرغم دسترسی به دارو ها و درمان های مختلف، سینوس پیلونیدال می تواند حتی پس از درمان نیز مجددا ایجاد شود. بنابراین، حفظ بهداشت این ناحیه و اصلاح کردن در فواصل زمانی معین برای تمام افراد بخصوص کسانی که مستعد ابتلا به کیست مویی هستند امری ضروریست. همچنین اجتناب از نشستن های طولانی مدت و فشار آوردن به این ناحیه می تواند در جلوگیری از ابتلا به کیست مویی اثربخش باشد. بعد از جراحی کیست مویی بیمار هزینه جداگانه ای طی جلسات مختلف جهت لیزر موهای زائد پرداخت می کند که این مبلغ در سال 96   از 100 هزار تومان تجاوز نمی کند

هزینه عمل کیست مویی چقدر است؟

هزینه عمل کیست مویی یکی از موضوعاتی است که همیشه ذهن بیماران را متوجه خود می سازد. تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه عمل کیست مویی برای بسیاری از بیماران از اهمیت بالایی برخوردار است.

هزینه عمل کیست مویی بستگی به عوامل مختلفی دارد، مانند: نوع بیمه درمانی، تخفیف سالانه، الزامات همکاری در پرداخت و مهم تر از همه نوع عمل برای حذف کیست مویی. کیست مویی هم از طریق جراحی برداشته می شود و هم با لیزر درمانی. اگر افراد با شیوه های نوین درمانی کیست مویی را حذف کنند باید این موضوع را بدانند که لیزر درمانی در ردیف پوشش بیمه قرار داده نمی شود. اما برخی از بیمه های تکلمیلی بخشی از هزینه یا کل هزینه جراحی کیست مویی با لیزر را پرداخت می کنند.

هزینه عمل کیست مویی با لیزر

لیزر کیست مویی به عنوان یک روش سرپایی که هیچگونه نیازی به بستری شدن ندارد، در نظر گرفته می شود. در نتیجه هزینه عمل کیست مویی با لیزر تحت پوشش بیمه عادی قرار نخواهد گرفت. البته این موضوع نباید بیماران را از لیزر درمانی که بهترین شیوه درمانی کیست مویی است منصرف سازد، چرا که هزینه عمل کیست مویی با جراحی نیز تفاوت زیادی با هزینه لیزر درمانی ندارد.

به علاوه اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید عضویت یک بیمه تکمیلی را بگیرید و قبل از اقدام به لیزر کیست مویی از شرایط پرداخت بیمه خود آگاه شوید. برخی از بیمه های تکمیلی تا 90 درصد هزینه جراحی کیست مویی با لیزر را پرداخت می کنند.

پارامترهای مهم در هزینه عمل کیست مویی

به علاوه اینکه افراد اگر جراحی انجام دهند باید درد و دوران نقاهت چشمگیری را تحمل کنند. پارامتر های متعددی می تواند به عنوان پرداختن هزینه برای بیماران در نظر گرفته شود و نباید تنها به پرداخت وجه ریالی بسنده کرد. عمل کیست مویی با جراحی سنتی زمان بیشتری نسبت به لیزر کیست مویی نیاز دارد. به علاوه اینکه تحمل درد بعد از عمل برای بیماران بسیار رنج آور است.

پس از لیزر کیست مویی بیمار نیازی ندارد که به مدت یک هفته یا بیشتر به استراحت بپردازد. در واقع دوران نقاهت لیزر کیست مویی بسیار کوتاه مدت است و بازگشت به روال عادی زندگی به سرعت اتفاق خواهد افتاد.

روش های سنتی جراحی کیست مویی مدت هاست که جای خود را به تکنیک های مدرن تر و کم خطر تری داده اند. شما با پرداخت یک هزینه مناسب برای عمل کیست مویی با لیزر درمانی می توانید آن را درمان کنید و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید.

در کیلینیک لیزر دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی و لیزر هزینه جراحی کیست مویی با لیزر در سال 96 از یک میلیون تومان تا 5 میلیون تومان اعلام شده است. این هزینه برای درمان انواع کیست مویی همراه با دیگر بیماری ها مثل فیستول و آبسه اعلام شده است. افرادی که مبتلا به کیست مویی و آبسه و فیستول هستند جراحی و لیزر آنها در یک جلسه و تنها با پرداخت یک بار هزینه و همزمان انجام می شود. در این مواقع بیمار هزینه جداگانه ای برای جراحی بیماری های دیگر که وابسته به کیست مویی است پرداخت نمی کند.

بیمارانی که مبتلا به هپاتیت ایدز و یا زگیل تناسلی هستند تحت جراحی کیست مویی با لیزر قرار نمی گیرند.

تعیین هزینه لیزر کیست مویی با ارسال عکس

بیمارانی که ساکن تهران نیستند می توانند از این خدمات استفاده کنند. بیمار عکس کیست مویی خود را ارسال کرده و دکتر سعادتی متخصص جراحی و لیزر بعد از بررسی عکس ناحیه هزینه دقیق و تشخیص خود را اعلام می کنند. برای هماهنگی های لازم برای ویزیت غیر حضوری و آنلاین با مطب تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول هزینه کیست مویی

1-هزینه جراحی کیست مویی در بیمارستان خصوصی به چه صورت است؟

به طور معمول جراحی کیست مویی در بیمارستان خصوصی بسته به این که جراحی با لیزر باشد یا نه از 3.000.000 تومان به بالا خواهد بود.

2-به صرفه ترین روش درمان کیست مویی چیست؟

با توجه به این که هزینه های پانسمان جراحی باز کیست مویی بسیار بالاست و وقت و هزینه بالایی را صرف می کند این روش توصیه نمی شود. بهترین و به صرفه ترین روش درمان روشی است که به طور بسته و با لیزر انجام شود بدین ترتیب دوره نقاهت بسیار کوتاه خواهد بود و احتمال عود کیست مویی نزدیک به صفر خواهد بود. معمولا هزینه جراحی مجدد کیست مویی بالا است و بهتر است از ابتدا بهترین روش جراحی کیست مویی را انتخاب کنید.

3-هزینه جراحی کیست مویی خفیف چقدر است؟

در صورتی که کیست مویی خفیف باشد و در همان مراحل اولیه به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید می توانید با کمترین هزینه و به طور سرپایی کیست را تخلیه و درناژ کنید. در صورتی که نیاز به جراحی وسیع برای درمان کیست مویی باشد هزینه های کلینیک نیز به مابقی هزینه ها اضافه خواهد شد. برای تخمین  دقیق هزینه کیست مویی خفیف شما باید ویزیت شوید.

4-برتری جراحی کیست مویی با لیزر و به روش بسته چیست؟

در صورتی که این جراحی توسط یک متخصص جراحی عمومی و لیزر ماهر در این زمینه انجام شود به میزان قابل توجهی در وقت و هزینه های درمان کیست مویی صرفه جویی خواهید کرد. آنچه که درباره لیزر کیست مویی بسیار مهم است  این است که دیگر از  اسکار عمل کیست مویی و پانسمان فشاری خبری نیست. همچنین دوره نقاهت بسیار کوتاه و احتمال عود و عفونت کیست مویی بسیار پایین است.

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

  • سلام من یک بار عمل کیست مویی انجام دادم به روش سنتی .الان احساس میکنم داره باز هم سوراخ میشه اگه عود کنه هزینه عملش با لیزر چقدر در میاد

    • سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت معاینه بگیرید معمولا عمل های مجدد هزینه بالاتری نسبت به عمل اول دارند اما اگر به موقع اقدام کنید نیازی به صرف هزینه بیشتر نیست. اگر هم شهرستان هستید و رفت و آمد به مطب برای شما مشکل است می توانید وقت ویزیت آنلاین بگیرید. جزئیات ویزیت آنلاین را از منشی بپرسید 02122761600

      • سلام خانم دکتر خسته نباشید من. بیست روز پیش فهمیدم که کیست مو دارم. رفتم پیش ماما بخاطر جوش های روی باسنم ک دلیلش کیست بوده. ولی وقتی ماما منو معاینه کرد گفت ک. خط باسنم. سوراخ سوراخ شده
        رفتم پیش جراح عمومی گفته ک اجازه عمل ندار باید. شهرستان مون از وضعیت قرمز کرونایی خارج بشه بعد
        ترشحات عفونت هم دارم دکتر بهم. دارو داد تا روز جراحی.
        ولی. ولی علاوه بر کیست که خط باسن سوراخ سوراخ. دلیلش. همون کیست؟؟البته. تو اون سوراخا ک فک کنم سه تا بودن. حدودا بزرگن. عفونت. درمیاد !

  • سلام خانم دکتر من ۱۶ سالمه و تقریبا یک هفتس که درد دارم و نمیتونم بشبنم و امروز که دیدم یه جوش تقریبا کوچک که انگار یکم مو ازش بیرونه دیدم و قرمزه ولی فکر میکنم هنوز خیلی هاد نشده من چیکار کنم؟؟؟؟

    • سلام قبل از این که وضعیت شما حاد شود با مطب تماس بگیرید و سریعا وقت معاینه بگیرید. اگر کیست مویی پیشرفته نباشد به طور سرپایی در همان جلسه درمان می شود. به علاوه در هزینه درمان کیست مویی نیز صرفه جویی می کنید. سن شما یکی از پر ریسک ترین سنین بروز کیست مویی می باشد

    • سلام خانم دکتر من تغریبا۴سال پیش ران پای راستم رو پلاتین گذاشتم وچون مدام روکمر خوابیده بودم دچار این بیماری شدم و به دلیل همین عمل گذاشتن پلاتین نتونستم کیست رو جراحی کنم وبا مرحم سیاه و پیاز عفونتش رو تخلیه کردم دیگه اثری ازش نبود تا چندروز پیش دوباره درد گرفت ولی اوایل عود کیست هست زیاد عفونت نکرده هنوز کوچیک هست و میخام که همین فردا ازتون وقت جراحی بگیرم میخام بدونم عملم سختتر میشه یا اینکه فرقی نداره ممنون

      • سلام شما باید معاینه شوید. استفاده از مرحم سیاه می تواند آسیب شدیدی به ناحیه وارد کرده باشد و حتی دچار اسکار در این ناحیه شده باشید. ابتدا از مطب وقت ویزیت بگیرید سپس درباره روش لیزر کیست مویی شما و زمان انجام آن تصمیم گیری خواهد شد.

  • سلام من ۴ سال پیش عمل جراحی کیست داشتم الان دوباره عود کرده نزدیک سه چهارماه هست که چرک میاد و الان دو روزه میشینم درد میگیره عمل جراحی هم نمیخوام بکنم میشه با لیزر کل کیست و برداشت .هزینه این کار چقد میشه

    • سلام بله با لیزر می توان انواع کیست مویی و کیست مویی عود کرده را درمان کرد. برای اطلاع از حدود هزینه کیست مویی با مطب تماس بگیرید و یا بعد از معاینه کیست مویی شما هزینه دقیق درمان کیست مویی شما اعلام خواهد شد.

    • سلام خانم دکتر ببخشید من چن روزی هست که پایین استخوان کمرم دردی احساس میکنم که نه جای قرمزی نه عفونتی نه سیاهی هیچی نیس حتی سوراخی هم نیس من سنم ۲۰ هس میخواستم بدونم این کیست مویی هس یا خیر لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  • سلام خانم دکتر من نزدیک به یک سال خیلی درد داشتم ولی بعد دردی نداشتم امروز هم دردی ندارم آیا می شه کیستم خوب شده باشد چون یک روز یک مو از آن خارج شد

    • نکته ای که وجود دارد کیست مویی خود به خود درمان نمی شود. ابتدا شما باید ویزیت شوید تا کیست مویی تشخیص داده شود. اگر کیست مویی دچار آبسه و عفونت شدید نباشد معمولا دردی ندارد و تنها متخصص جراحی می تواند از شکل ظاهری آن کیست مویی را تشخیص دهد. بنابراین حتما به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه فرمایید

    • باسلام وخسته نباشید
      خانم دکتر من ازشهرستان هستم وپارسال بخاطر کیست مویی جراحی کوچک سرپایی که فقط عفونت ردتخلیه کردن ، انجام دادم اما فعلا اثری ازکیست نیست آیا بازنیاز با لیزروجراحی هست یانه

  • سلام خسته نباشید خانم دکتر من حدود شیش ماه پیش یه بار موهای اطراف سینه م رو اصلاح کردم و حس کردم ی مو زیر پوستی شد از اون موقع تا الان بیشتر شده و به حالت یک برجستگی کوچیکتر از عدس شده ک رنگش سیاه ماننده و خودم حس میکنم یه کیسه مویی شده.میشه بهم مشاوره بدین که چیکار کنم و اینکه چه چیزی میتونه باشه و به چه متخصصی مراجعه کنم متخصص پوست؟
    خیلی ممنونم ازتون

    • سلام هم می توانید به متخصص پوست مراجعه کنید و هم می توانید از مطب من وقت بگیرید. اگر سریع اقدام کنید در مطب و به طور سرپایی مشکل شما حل خواهد شد.

  • سلام وقت بخیر من مدت یه ماهه که درد در استخون دنبالچه دارم و موقع دستشویی رفتم اذیت میشم خواستم بدونم دلیلش ممکن کیست مویی باسه البته نه جوشی هست نه قرمزی نه عفونتی فقط درد استخوان که با ماساج با روغن دردش کمترمیشه

    • اگر این ناحیه برجسته شده است و شما در این ناحیه با رویش موهای ضخیم مواجه هستید ممکن است به کیست مویی پایین کمر مبتلا شده باشید و باید به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. در غیر این صورت باید به یک متخصص ارتوپد و ستون فقرات مراجعه کنید.

    • سلام ببخشید من ب جز ناحیه پایین کمرم وقتی نگا کردم تقریبا ب وجب پایین از دنبالچه هم دوتا سوراخ ریز هست اوناهم بنظرتون کیست مویب هست من ١٧سالم هست

  • سلام من 21 سالم هست چند روزه وقتی میخوام بشینم احساس درد میکنم اول فکر کردم استخوان دنبالچه هست که درد میگیره بعدن متوجه شدم که یه چیزی مثل جوش سر سیاه ولی یکم بزرگتر زده دقیقا همون قسمت درد میگیره. حتما باید عمل کنم؟ پارسال هم همین قسمت احساس درد داشتم ولی بعد از چند روز خود به خود خوب شد ولی الان باز چند روزه درد میگیره. نمیدونم از استخوان دنبالچه هست یا اینکه کیست مویی دارم، میشه لطفا راهنماییم کنین

  • سلام خانم دکتر من قسمت خط باسن و دنبالچم ۴روزه درد داره موقع نشستن و راه رفتن و خوابیدن یکم برآمده شده حس میکنم ولی عفونت و مو نمیبینم حالا دردش بیشتر شده ،بنظرتون کیست مویی هست ؟و چه دکتری باید مراجعه کنم ،ادرس شما کجاس

    • سلام ممکن است کیست مویی باشد زیرا این بیماری در مراحل اولیه علائم واضحی ندارد. باید سریعا به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا سریعا اقدامات لازم را برای شما انجام دهند. آدرس ما تهران پاسداران است به قسمت تماس با ما مراجعه کنید. اگر به موقع اقدام کنید درمان کیست مویی هزینه پایین تر و نقاهت کوتاهتری خواهد داشت.

      • سلام اگر سینوس پیلونیدال پیشرفته نباشه میشه سرپایی با لیزر درمانش کرد هزینش چقدر میشه؟

  • سلام خانم دکتر
    هزینه عمل کیست مویی با لیزر چقدر است؟؟
    من یک میلیون دارم آیا میتونم با این قیمت از شر این بیماری خلاص بشم

    • سلام هزینه لیزر کیست مویی در کلینیک تخصصی از 2 میلیون تومان به بالا است زیرا فقط هزینه کلینیک 2 میلیون تومان می باشد.

  • با سلام ببخشید من تازه کیست مویی گرفتم و میخوام عمل کنم به نظر شما عمل با لیزر هیچ خطری نداره ؟ و هزینه عمل چقدر هست ممنون

    • عمل جراحی کیست مویی با لیزر بهتر است توسط یک متخصص جراجی و لیزر با تجربه انجام شود. نه تنها خطری ندارد بلکه می توانید از مزایای جراحی با لیزر سود نیز ببرید. برای اعلام هزینه دقیق لیزر کیست مویی باید معاینه شوید. توجه کنید بهترین روش درمان کیست مویی جراحی با لیزر و به روش بسته می باشد که دوره نقاهت بسیار کوتاه، بدون اسکار و بدون عود و بازگشت می باشد.

1 2 3 13
منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • اطلاعات عمومی پزشکی

شکل آلت تناسلی زنان و آناتومی واژن چگونه است؟

اگرچه دستگاه تناسلی خارجی زن معمولاً به عنوان واژن نامیده می شود، اما واژن تنها…

ژانویه 10, 2024
  • بیماری های مقعد
  • توده های ناحیه مقعد

علت نبض زدن مقعد شقاق، بواسیر و آبسه

عمدتا علت نبض زدن مقعد زخم شقاق مقعدی می باشد. اگر این نبض زدن همراه…

ژانویه 3, 2024
  • بیماری های گوارشی

پولیپ روده چیست؟

پولیپ روده زائده ای شبیه به بافت دستگاه گوارش است که ممکن است در روده…

دسامبر 18, 2023
  • بیماری های مقعد

نحوه نشستن بیماران هموروئید و شقاق

هموروئید گاهی با خارش، ناراحتی، درد و خونریزی همراه است. در میان بسیاری از روش…

نوامبر 8, 2023
  • اطلاعات عمومی پزشکی

ملین یا مسهل چیست؟

از یبوست خسته شده اید و فکر می کنید به کمک نیاز دارید؟ آیا می…

اکتبر 31, 2023
  • بیماری های مقعد

همه چیز درباره پارگی مقعد

پارگی مقعد یک بریدگی یا پارگی در نواحی مقعد می باشد. ترک در پوست سبب…

اکتبر 21, 2023

اولین بانوی جراح تخصصی هموروئید و شقاق با لیزر در ایران. تمام مراحل با لیزر و توسط دکتر سعادتی انجام می شود. واتساپ  09120052674