شقاق فیشر مقعد

پماد برای درمان زخم مقعدی

پماد برای زخم مقعد

پیش از بررسی و معرفی پماد برای درمان زخم مقعدی، ابتدا به بررسی علل ایجاد زخم مقعدی می پردازیم:

در مورد زخم های پیچیده مقعدی این ریسک وجود دارد که هیچ گاه درمان نشوند. پروسه های با ریسک بالا شامل مواردی چون پروکتسومی برای درمان بیماری کوهن، سرطان مقعد و یا رادیوتراپی برای درمان سرطان روده هستند.

دیابت، سو تغذیه، اضافه وزن و چاقی از عواملی هستند که مانع درمان زخم های مقعدی یا به تعویق افتادن پروسه درمان می شوند.

تغیر سبک تغذیه و زندگی و استفاده از منابع غنی فیبر و هم چنین مصرف روزانه حداقل دو لیتر از مایعات به نرم شدن مدفوع و درمان زخم های مقعدی کمک شایانی می کند.

اغلب پزشک استفاده از دارو های ملین، مسکن و یا پماد های موضعی بی حس کننده و کاهنده درد نظیر گلیسیرین تری نیترات و لیدوکائین را تجویز می کند.

در ادامه به معرفی و بررسی چند نمونه پماد برای درمان زخم مقعدی می پردازیم، دقت کنید مصرف بدون نسخه پزشک و یا متخصص جراحی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و عواقب و عوارض مصرف هر یک از داروهای زیر بدون تجویز پزشک به عهده بیمار می باشد:

پماد نیتروگلیسرین برای زخم مقعدی

پماد موضعی گلیسیرین تری نیترات

در ابتدای معرفی پماد برای درمان زخم مقعدی و شقاق به بررسی پماد موضعی گلیسیرین تری نیترات می پردازیم.

این پماد می توان به تسکین موضعی درد کمک کند.

  • نوع دارو: نیترات
  • موارد مصرف: کاهش درد زخم های مقعدی در بزرگسالان
  • نام های دیگر: نیترو گلیسیرین
  • هم چنین: پماد موضعی

پماد موضعی نیترو گلیسیرین (G T N)، موجب آرامش و انبساط عضلات مقعد شده، جریان خون به آن محل را افزایش داده و درد را تسکین می دهد.

دو نیم سانتی متر از پماد زخم مقعدی را بر روی انگشت بمالید

پیش از مصرف پماد موضعی نیترو گلیسیرین

پیش از استفاده از این پماد برای درمان زخم مقعدی، پزشک خود را در خصوص این موارد در جریان بگذارید:

  • در صورت بارداری یا شیردهی به نوزاد
  • در صورت وجود هر گونه مشکل در کلیه یا کبد
  • در صورت ابتلا به میگرن یا سر درد های مکرر
  • در صورت ابتلا به فشار خون پایین یا مشکلات قلبی عروقی
  • در صورت کمبود آهن در خون(آنمی) یا کم بودن سطح اکسیژن خون(هیپو کسومی)
  • در صورت کم کاری غده تیروئید
  • اگر مبتلا به مشکل بینایی گلوکوم هستید؛
  • حمله قلبی یا ضربه به سر
  • موارد حساسیت دارویی

روش مصرف پماد زخم مقعدی نیتروگلیسرین

  • ابتدا بروشور موجود در بسته را به دقت مطالعه کنید تا از طرز صحیح استفاده و تمامی عوارض جانبی مطلع شوید.
  • ابتدا دستکش دست کنید. سپس به مقدار 2.5 سانتی متر از پماد را روی انگشتتان بریزید. معمولا راهنمای اندازه گیری روی جعبه پماد هست.
  • با کمک انگشتتان این پماد را دقیقا روی زخم بمالید. هر 12 ساعت این کار را تکرار کنید. در صورت نیاز به مدت هشت هفته می توانید این کار را تکرار کنید.

بهره مندی کامل از درمان با پماد زخم مقعدی

سعی کنید به طور کامل از رژیم غذایی داده شده توسط پزشک تبعیت کنید و به یبوست دچار نشوید. برای این کار از غذاهای حاوی فیبر بالا و حجم زیاد مایعات استفاده کنید.

  • در صورت مشاهده خونریزی به پزشک اطلاع دهید.
  • مراقب تداخل دارویی این پماد برای درمان زخم مقعدی با سایر داروها باشید. و با متخصص جراحی معالج خود مشورت کنید.
  • عوارض مصرف پماد زخم مقعدی
  • در صورت سردرد، سرگیجه، دوبینی و تاری دید با پزشکتان مشورت کنید.

هشدار:

  • پماد باز شده را برای بیش از 8 هفته نگه ندارید.
  • در جای خشک و خنک و بدور از تابش مستقیم نور و گرمای خورشید نگه دارید.
  • به هیچ عنوان دارو را در دسترس کودکان نگذارید.
  • هیچ گاه بیش از میزان تجویز شده از دارو را مصرف نکنید. زیرا منجر به آتروفی پوست و تشدید خونریزی می گردد.
  • اگر احتمال می دهید که کسی حتی مقدار خیلی کمی از این دارو را بلعیده فورا با اورژانس تماس بگیرید.
  • این دارو برای شما تجویز شده است، پس از پیشنهاد دادن آن به دیگران حتی در صورت وجود مشکل یکسان بپرهیزید.
  • داروی تاریخ مصرف گذشته را به هیچ عنوان نگه ندارید.
  • در صورت وجود هر نوع پرسش با دکتر داروساز مشورت کنید.

پماد برای درمان زخم مقعدی؛ لیدوکایین

لیدوکایین هم یک پماد برای درمان زخم مقعدی است. این پماد موجب بی حسی موضعی شده و به کم شدن درد نیز کمک می کند. دقت کنید این دارو جهت درمان قطعی زخم مقعدی تجویز نمی شود. لیدوکایین خاصیت بی حسی دارد و مصرف بدون تجویز پزشک ممکن است منجر به سوزش و خونریزی زخم مقعدی می شود. اگر لیدوکائین بیش از اندازه بر روی پوست بماند می تواند به پوست آسیب برساند و وضعیت بیمار را وخیم تر کند.

پماد برای هموروئید و زخم مقعد

برخی از بیماران علاوه بر زخم مقعدی و شقاق به هموروئید نیز مبتلا می باشند. متخصص جراحی بعد از معاینه بیمار ممکن است پماد آنتی هموروئید برای او تجویز کند. البته وضعیت کلی بیمار در نظر گرفته می شود و ممکن است همین پماد برای برخی بیماران اثر معکوس داشته باشد. بنابراین قبل از استفاده از هرگونه پماد حتما با متخصص جراحی مشورت نمایید. یک نوع دیگر انواع پماد شقاق که همزمان برای درمان شقاق و هموورئید تجویز می شود رکتول می باشد. این پماد نیز کاملا گیاهی است و خاصیت قابض، ضد درد و بی حس کننده دارد.

سوالات متداول پماد زخم مقعدی

1-درمان مناسب زخم مقعدی بعد از رابطه جنسی چیست؟

باید در نظر داشته باشید تکرار رابطه مقعدی می تواند منجر به صدمات جبران ناپذیری به ناحیه مقعد شود. به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا با توجه به وضعیت شما یک پماد مناسب برای شما تجویز کنند. همچنین نشستن در لگن آب گرم و مالیدن کمی عسل به ناحیه می تواند به ترمیم سریعتر زخم کمک کند.

2-پماد مسدود کننده کانال کلسیم چطور به درمان زخم مقعدی و شقاق کمک می کند؟

این پماد با مانع شدن ورود کلسیم به داخل سلول و کمک به خارج شدن کلسیم از سلول منجر به کاهش فشار خون و اسپاسم در این ناحیه می شود. یکی از عوارض احتمالی این پماد سر درد می باشد.

3-آیا پماد تتراسایکلین و زینک اکساید برای درمان شقاق مناسب است؟

تتراسایکلین نوعی آنتی بیوتیک است و در گذشته همراه با زینک اکساید برای درمان شقاق و زخم مقعدی تجویز می شد. اما در حال حاضر داروهای جدیدتری برای درمان بیماری های مقعدی به بازار آمده است که متخصصین می توانند با توجه به شرایط خاص هر بیمار موثرترین پماد را برای او تجویز کنند.

4-پماد شقاق را چگونه استفاده کنیم؟

حتما دست ها را با آب و صابون بشویید. بهتر است دستکش دست کنید و پماد را با انگشت و به آرامی به ناحیه بمالید. برخی از پمادها اپلیکاتور دارند اما توصیه می شود از این اپلیکاتور استفاده نکنید زیرا ممکن است اندودرم را بخراشد و زخم جدیدی ایجاد کند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

295 دیدگاه برای “پماد برای درمان زخم مقعدی

  1. Avatar photoاحمد گفت:

    باسلام وعرض ادب
    بنده هر چند وقت دچار زخم ابتدای مقعد میشم و موقع حروج ببخشید مدفوع دچار درد میشوم که با شستن صابون و روغن زیتون درد رو برطرف میکنم که خیلی زیاد تاثیر گذار هست ودرد از بین میرود اما بعد یک الی دوما که یبوست کوچک میگیرم باز همان ناحیه زخم میشود ودرد شروع میشود که دوباره همان درمان رو تکرار میکنم برا درمان قطعی چکار باید بکنم ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما دارو و پماد مناسب تجویز کنند در صورتی که زخم مقعدی مزمن شود ممکن است دچار عفونت و آبسه مقعدی شوید.

  2. Avatar photoفرهاد گفت:

    سلام خانم دکتر.بنده هم زود زود دچار شقاق مقعد میشم وخیلی سختی وعذاب میکشم خواهشا بردرمان قطعی وکلی بنده رو راهنمایی کنید.ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام قبل از هر کاری باید مراقب باشید که یبوست یا اسهال نگیرید. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه کنید. اگر مراجعه حضوری برای شما امکانپذیر نیست با مطب تماس بگیرید و ویزیت آنلاین هماهنگ کنید.

    2. Avatar photoReza گفت:

      سلام خانم دکتر خسته نباشید.
      من حدودا دوسال پیش عمل شقاق داشتم و طی دو سال تا الان یوبس هم نشدم اجابت هم عادیه ولی الان چند روزه سوزش دوباره سوزش خارش شروع شده و بیرون امدگی خونریزی هم ندارم شما چه پمادی توصیه میکنید میترسم باز به عمل کشیده بشه. باید چیکار کنم.

      1. بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. ممکن است این سوزش ناشی از مصرف غذاهای تند و آلرژی زا باشد و یا ناشی از زخم مقعد.

  3. Avatar photoفرناز گفت:

    سلام من حدود يك سال پيش روي مقعدم يه چيزي مثل گوشت أضافه يا بيرون زدگي پيدا كردم كه موقع دفع كمي درد و سوزش احساس داشتم بدون خون ريزي .تا الان بيرون زدگيم بود ولي ديگه درد نداشتم تا الان كه دوباره درد و سوزشم شروع شد ولي خون ريزي ندارم . يوبوست هم نداشتم . علتش ميتونه خطر ناك باشه يا با دارو رفع ميشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید. با مطب تماس بگیرید وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید.

    2. Avatar photoبهار گفت:

      سلام خانم دکتر خانم متاهل ۲۹ ساله هستم که سال ۹۷ عمل جراحی تیرویید کتومی توتال انجام دادم ودرحال حاظر هورمون تیروییدم نرماله ولووتیروکسین استفاده میکنم ولی پاراتیروییدم فعلا نه به همین خاطر روزی دوعدد قرص کلسیم وکلستریول استفاده میکنم ومدت یکساله دچار شقاق مقعد شدم که یه مدت خوبم دوباره برمیگرده . دردش خیلی زیاده . یک دوباری شیاف رکتاملیس وپومادانداملیس شربت لاکسی ژل دکترداخلی نوشتن یکبارهم خودم آنتی فیشر گرفتم
      . میخواستم ببینم بهترین دارو جهت درمان شقاق چیه ؟درد زیاد
      سوزش وخارش دارم هنگام اجابت مزاج وبعدش

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام مهمترین مورد در مورد شما این است که به طور طبیعی و بدون دارو بتوانید از بروز یبوست و اسهال جلوگیری کنید. آب و آبمیوه زیاد مصرف کنید و هر روز اجابت مزاج نرمی داشته باشید. به هیچ عنوان نمی توان بدون معاینه برای بیماری پماد تجویز کرد زیرا شرایط زخم و شقاق مقعد بیماران مختلف با یکدیگر متفاوت است و برای هر بیمار باید با توجه به شرایط خودش دارو و پماد شقاق تجویز کرد. اگر محدودیتی برای ویزیت حضوری دارید می توانید شرایط ویزیت آنلاین را مطالعه کنید و هماهنگی های لازم را با مطب انجام دهید.

  4. Avatar photoمرجان گفت:

    سلام من بعد از شیو اطراف مقعدم یه خراش کوچیک کنار مقعدم ایجاد شد که هر بار می خوام مدفوع کنم مقعدم از اون موقع جمع میشه و مشکل پیدا کردم. قبلا نه یبوست داشتم نه مشکل مقعدی ولی این زخم برای من داستان عجیبی شده خوب هم نمیشه. میشه راهنمایی کنید باید چی کار کنم؟ باید حتما برم پیش متخصص؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیلی سریع برای ترمیم زخم ایجاد شده اقدام کنید. زیرا موقع عمل دفع این زخم تحریک می شود و ناخودآگاه عضله مقعد منقبض می شود و همین مورد موجب یبوست و عوارض بعدی آن می شود. از کرم های ترمیم کننده زخم کمک بگیرید و اجازه ندهید پوست این ناحیه خشک و حساس شود. اگر طی 3 روز بهبودی حاصل نشد به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا برای شما پماد مناسب تجویز کنند.

    2. Avatar photoناشناس گفت:

      سلام وقت بخیر
      سن20
      گوشت اضافه مقعد که مدت زمان خیلی کمی از ایجادشدنش میگذره(حدودیک هفته)و(خیلی خیلی کوچک)(هنگام دفع بدون خونریزی اما همراه بادرد که بعد گذشت حدودچند دقیقه از دستشویی درد برطرف میشه)
      بدون لیزر امکان از بین رفتنش هست؟
      با پماد قابل درمان؟
      البته حتما به پزشک مراجعه میکنم؛خواستم قبلش از شما سوالم رو بپرسم….

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام اگر به موقع مراجعه کنید و مراقبت های هموروئید را انجام دهید می توانید بدون جراحی و حتی لیزر به درمان هموروئید دست یابید.

  5. Avatar photoحمیدمیرزایی گفت:

    سلام.بنده 35سالمه وتابه الان دوبار دچارشقاق شده ام .الان بعد استفاده از پماد درمراحل پایانی گوشت اضافه درکنارمقعدم دارم ولی دردی ندارم وفقط خونریزی دارم علت چیه وچکارکنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما باید این پمادها را تحت نظر متخصص جراحی مصرف می کردید که دچار عارضه گوشت اضافه مقعدی نشوید. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا این زائده را با لیزر پرتوان برداند.

    2. Avatar photoناشناس گفت:

      سلام خانم دکتر ببخشید من ۳۴سالمه و چند ماه پیش یبوست گرفتم طوری که مقعدم زخم شد ک طی درمان خوب شدم ولی الان چند روزیه دوباره سوزش دارم و موقع دفع اذیت میشم و درد میکشم البته مدتیه رژیم گرفتم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.

      1. احتمالا رژیم غذایی شما کم فیبر و بوده و آب کافی میل نکرده اید. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و مجدد از پزشک معالج خود دارو دریافت کنید. توصیه می کنم روزی 2 بار و برای 10 دقیقه در لگن آب گرم نیز بنشینید.

  6. Avatar photoآرش گفت:

    سلام
    آیا کسی که یکبار جراحی فیستول و شقاق کرده در صورت بروز مجدد شقاق میتواند مجدد عمل نماید؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بیمار باید معاینه شود و علت اصلی عود شقاق نیز رفع شود. توصیه می شود عمل جراحی مجدد با لیزر انجام شود.

  7. Avatar photoمحمدعلی یزدانپناه گفت:

    سلام خانم دکتر .من خانمم حدود ۷ساله که ببخشید زمان دفع مدفوع شروع به خونریزی همراه با درد و سوزش زیاد داره .میخواستم راهنماییم کنید بیماریش چی میتونه باشه وآیا خودم میتونم دارو از داروخونه بگیرم براش یاحتما باید به پزشک مراجعه کنه.به چه پزشکی باید مراجعه کنه .ممنون میشم جوابم روبدید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام هرگونه زخم و حالت غیر طبیعی در ناحیه مقعد را حتما باید پیگیری کنید و اجازه ندهید که مزمن شود. به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید و از خوددرمانی پرهیز کنید.

  8. Avatar photoخانم گفت:

    سلام. من روی مقعدم یه برآمدگی تشکیل شده از چند سال پیش. حدود سه چهر سال پیش رفتم دکتر معاینه وردن گفتن تگ پوستی هست. البته من بیشتر مواقع یبوست دارم. و عمل دفع را به سختی انجام میدم. و بیشتر مواقع مجبورم با دست به خودم کمک کنم. الان دو سه روزی هست که به خاطر اینکارم با ناخن به مقعدم آسیب زدم. و موقع دسشویی رفتن خونریزی دارم. درد ندارم. چه پمادی استفاده کنم که زخمم زود خوب بشه؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید بدون معاینه نمی توان دارو یا پمادی تجویز کرد. برای هماهنگی ویزیت آنلاین نیز می توانید شرایط ویزیت آنلاین را اینجا بخوانید.

  9. Avatar photoمهتاب گفت:

    سلام خانم دکتر من الان ۱ ماه و ۱ هفته است که جراحی بواسیر خارجی کردم البته فقط یه تیکه بیرون زدگی و برداشتم اصلا خوتریزی نداشتم تا دیروز که رفتم دستشویی و به قدری درد داشتم که نمیتونستم راه برم فرداش هم سوزش شدید داشتم الان اگه پماد ad بزنم مشکلی پیش میاد احساس میکنم هنوز جوش نخورده زخمم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بدون مشورت پزشک و جراح معالج خود از هیچ دارویی استفاده نکنید. اگر یبوست دارید حتما این مورد را پی گیرید کنید.

  10. Avatar photoEli گفت:

    سلام من دختری ۲۲ ساله ام مقعدم کمی زخم شده و این مشکل بعد از لیزر موهای زائد برام اتفاق افتاد ینی وقتی شیو کرده بودم کمی زخم شد بعد لیزر موهای زائد اون زخم دیگه خوب نشد هر از گاهی وازلین می زنم بهتر میشه ولی وقتی مدفوع میکنم باز زخمه باز میشه الان چند ماهه درگیرم چی کار باید کنم؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا با توجه به شرایط شما پماد مناسب تجویز کنند. می توانید شرایط ویزیت آنلاین را نیز اینجا مطالعه کنید. با توجه به این که این ناحیه زخم شده است مراقب باشید دچار اسپاسم و یبوست مزمن نشوید.

  11. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام من دوازده ساله دچار درد شدید وخون ریزی مقعدی شدم درمان دارویی انجام دادم.عمل جراحی شدم ولیزر هم انجام دادم ولی متاسفانه خوب که نشدم بدتر هم شدم کل زندگیم مختل شده جدیدا هم التهاب روده گرفتم دیگه خسته شدم توروخدا راهنمایی کنید چیکار کنم من شغلم جوریه که این بیماری اذیتم میکنه از وفتی دچارشدم دیگه حتی راه رفتن هم برام سخت شده ومدام وزنم داره بالا میره حتی ورزشم نمیتونم بکنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص گوارش مراجعه کنید و حتما برای کاهش وزن تحت نظر یک متخصص تغذیه و با رعایت اصول وزن کم کنید. اولین قدم برای درمان زخم مقعدی داشتن سبک زندگی سالم است.

  12. Avatar photozahra گفت:

    سلام من الان یک ماهه یه گوشت اضافه کوچک در اوردم و درد و خون ریزی ندارد ولی روز ب روز بزرگتر میشود بخاطرکارم وفت دکتر رفتن ندارم،با پمادرفع میشه?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما حتما باید معاینه شوید. برای آگاهی از شرایط ویزیت آنلاین کلیک کنید

  13. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام دکتر حسته نباشید من الانم تحت نظر یه دکتر فوق تخصص گوارش هستم ایشون برای التهاب روده بهم مزالازین ومزاتین دادن ولی برای درد وخون ریزی چیزی ندادن الانم درد وخون ریزی امانم بریده پماد رکتول وژل لیدوکائین هم جواب نمیده.من یه نظامی هستم وتو منطقه خدمت میکنم دسترسی به دکتر هم برام سخته تاوقتی که وزنم بیاد پایین چیکارکنم نه خواب دارم نه خوراک چند روزه نمیتونم زندگی کنم الان باید چیکار کنم یه دارو که بتونم کمی بهتر بشم بهم معرفی کنین توروخدا به دادم برسید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شرایط ویزیت آنلاین را در این سایت مطالعه کنید. مصرف لیدوکائین را هم حتما قطع کنید. مصرف بیش از حد مجاز پمادهای شقاق و هموروئید ممکن است منجر به بروز خونریزی و نازک شدن دیواره مقعد شود.

      1. Avatar photoدنیا گفت:

        سلام خانم دکتر ،من چندوقت پیش درناحیه مقعددردداشتم اما اثری از هیچ لک،جوش و ….نبود.تا اینکه من ۲ماهه ازدواج کردم ببخشید تواین ۲ماه ۲باررابطه ازمقعدبااستفاده کاندوم داشتیم و الان یه گوشت اضافه که روی دهانه مقعدم هست زده شده و ماه اول درد نمیومد الان حدود۴روزاست که خیلی درد میکنه و سوزش دارم،راه درمانش چیه؟و این گوشت اضافه چه بیماری هست؟؟ممنون میشم جواب سوال منو بدید

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام به هیچ عنوان رابطه مقعدی نداشته باشید تا دچار عوارض رابطه مقعدی نشوید. ممکن است دچار هموروئید شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید بعد از معاینه روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  14. Avatar photoالناز گفت:

    سلام خانم دکتر…من از سال ۹۰ دچار بیرون زدگی در مقعد و درد شدم..و یبوستی هستم…سال ۹۴ بهم گفتن بیرون زدگی همراه با شقاق دارم ک پشتم کلی زخم هستش…البته بیرون زدگی بدون درد و خونریزی بود بهم پماد تتراسایکلین و لیدوکائین دادن خوب نشدم و در نهایت امپول پتاکس اگر اشتباه نکنم زدم سال ۹۵…خوب شدم…تا مجددا الان موقع اجابت مزاج احساس یه کوچولو و زخم و گاهی درد میکنم..و صبح ها یبوستی هستم‌‌‌‌‌…..با پماد دوباره یعنی خوب میشم‌‌.‌چکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. بیماری شما مزمن شده است و ممکن است نیاز به لیزر هموروئید داشته باشید. این موارد بعد از معاینه مشخص می شود.

  15. Avatar photoسیدرحیم تهامی گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر بنده مدت سه چهارماه موقع اجابت مزاج درد وخونریزی داشتم پیش متخصص داخلی رفتم گفت شقاق دارم و الان یک هفته هست دارم پماد مقعدی و دارو مصرف میکنم درد وخونریزیم خوب شده ولی هنوز یکی دو خراش اطراف دهانه مقعدم هست ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام همچنان تحت نظر پزشک معالج خود باشید به محض اینکه داروهایتان تمام شد مجدد به پزشک معالج مراجعه کنید تا در صورت نیاز داروهای شما را تغییر دهند. رژیم غذایی پر فیبر داشته باشید و آب و آبمیوه زیاد میل کنید تا یبوست نگیرید.

  16. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید من سه سالی هست که دچار آبسه نزدیک مقعد شده ام ، دوبار تخلیه آبسه کردم ولی مجددا همان ناحیه پس از یبوست و درد مقعدی متورم و مجددا آبسه عود می‌کنه ، نمیدونم شقاق مقعد یا آبیه مقعده یا فیسچوله ، درد توانم بریده دیگه هر از گاهی خودش که بزرگ میشه اندازه ی توپ پینگ پنگ که نمیتونم راه برم و زخم سوراخ میشه و خونابه و چرک با بوی بد بیرون میاد ، دوباره پس از مدتی تکرار میشه , خواهش میکنم کمکم کنید دیگه امانمو بریده از درد ،

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما با پماد و درمان های خانگی و دست کاری کردن ناحیه فقط در حال از دست دادن زمان هستید. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه کنید و برای لیزر آبسه مقعدی و در صورت تشخیص فیستول برای لیزر فیستول مقعدی با لیزر پرتوان اقدام کنید. برای لیزر می توانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید. شرایط ویزیت آنلاین را نیز مطالعه بفرمایید.

  17. Avatar photoبی نام گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید یک سال پیش لیزر شقاق انجام دادم و تقریبا بهبودی پیدا کرده بودم تا اینکه رابطه برقرار کردم و نمتونستم wcبرم از درد و سوزش
    یک ماه پیش عمل سنتی شقاق انجام دادم اما بعد دفع هنوز سوزش دارم ممکنه دوباره لیزر کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید. از بروز یبوست و هرگونه فشار در ناحیه جلوگیری کنید تا دوباره دچار عود شقاق نشوید.

  18. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام ایا با لیزر زخم سوزانده میشود؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر لیزر همزمان با برش محل برش و سر عروق و اعصاب بریده شده را ترمیم می کند. این در حالی است که کوتر ناحیه را می سوزاند و به همین دلیل احساس سوزش بعد از جراحی با کوتر بسیار زیاد است. برای آشنایی با مزیت لیزر نسبت به جراحی سنتی کلیک کنید.

  19. Avatar photoنوید کاشانی گفت:

    سلام من ۲ ماهه با یک شوک عصبی دچار درد بدون دلیل در ناحیه ی مقعد و استخوان لگن و کمر دارم دکترم تشخیص پروکتالژیا فوگاکس‌داده و البته هرچه زمان میگذره علایم کمتر و‌حمله ها دیر تر اتفاق‌میفتن ایا میتونم از پمادنیترات گلیسیرین برای زمان درد استفاده کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله

  20. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام تو برگه عمل من نوشته شده:
    دیلاتاسیون+فیشرکتومی+اسکفتروتومی
    ولی با گذشت ۲ ماه هنوز زخم ها هستن و احساس سنگینی مقعد دارم
    میتونم مراجعه کنم پیش شما واسه درمان و ایا درمان من قطعی خواهد بود؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله می توانید وقت ویزیت بگیرید. از آنجایی که ممکن است نیاز به لیزر و جراحی مجدد داشته باشید نظر قطعی بعد از معاینه به شما اعلام می شود.

  21. Avatar photoعلی گفت:

    سلام
    ایا کسی که زخم مقعد دارد میتواند سونو اندو انال یا اندو رکتال انجام دهد؟
    مانومتری جهت تشخیص سلامت اسفکتر چطور؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله این امکان وجود دارد.

  22. Avatar photoعلی گفت:

    درد و وجود زخم و احساس گرفتگی عضلات مقعد بعد از ۶هفته از عمل جراحی طبیعی است؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر به جراح معالج خود مراجعه کنید تا دچار عود بیماری نشوید.

  23. Avatar photoعلی گفت:

    میشه بیام پیش شما جهت معاینه و تشخیص؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بله حتما

  24. سلام و عرض ادب خدمت شما. من پسری 23 ساله ام که 6 سال پیش مورد تجاوز جنسی ناخواسته قرار گرفتم و بعد متوجه آسیب دیدگی در ناحیه مقعدم شدم طوری که بعد از گذشت 6 سال یک زخم کوچک مثل زگیل در ناحیه بیرونی مقعدم مشخصه و مقداری از چین های مقعدم هم از بین رفته و موقع دفع مدفوع گاهی در ناحیه مقعد احساس سوزش میکنم. تا به حال هم به پزشک مراجعه نکرده ام. خیلی ممنون میشم اگر که راهنماییم کنید و بگید باید چکار کنم؟. با تشکر.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بابت اتفاقی که برای شما افتاده است متاسفم. این وضعیت مقعد بر اثر یبوست مزمن نیز ممکن است برای هر شخص دیگری پیش بیاید. بنابراین نگران نباشید و به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا تحت درمان با لیزر قرار بگیرید. به مطب من هم می توانید مراجعه کنید.

  25. Avatar photoAhmad گفت:

    سلام خانوم دکتر ببخشید من دوربر مقعدم مثل حالت چاک خوردگی داره و خارش دارم درد ندارم چه پمادی باید استفاده کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بدون معاینه نمی توان پماد یا دارویی تجویز کرد. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر راه دور هستید و امکان مراجعه حضوری ندارید شرایط ویزیت آنلاین را در همین سایت مطالعه بفرمایید.

  26. Avatar photoفرزانه گفت:

    سلام .مادرم سه بار عمل روده انجام داده بار اول بدلیل ناتوتنی در اجابت مزاج که مقداری از روده را بریدن و دوبار دیگر هم مش گذاشتن و عمل شدند وبا ۷۰ سال سن اکثرا دچار یبوست هستند وگاهی بادرد شدید همرا ه است ومتاسفانه برای امدن به دکتر خیلی مقاومت میکنن ایا میشود پماد گلیسیرین استفاده کنند؟ممنون از شما

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بدون معاینه بیمار نمی توان دارویی تجویز کرد.

  27. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام ایا استفاده از پماد الفا برایه شقاق مضر هست؟
    میدونم بدون معاینه امکان تجویز دارو نیس فقط جهت اگاهی میپرسم یعنی ضرر داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای برخی از بیماران شقاق پماد آلفا تجویز می شود.

      1. Avatar photoحمیده گفت:

        سلام ، من قرص مصرف میکنم ک باعث سفت شدن مدفوع میشه ، الان ب خاطر دفع مدفوع، دچار چند تا خراش سطحی شدم ، خون ریزی ندارم فقط سوزش دارم
        پماد تتراسایکلین ۳ درصد میزنم هر ۶ ساعت ۱ بار و وقتی پماد ب زخم ها میخوره بیشتر میسوزه ، خوب میشم یا نیاز ب عمل دارم ؟؟

        1. سلام این پماد برای درمان شما موثر نیست و حتی ممکن است منجر به خشکی بیشتر پوست هم شود. به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. اگر رژیم غذایی مناسب و پرفیبر داشته باشید و داروی مناسب مصرف کنید نیازی به عمل جراحی و لیزر شقاق و غیره نخواهد بود.

    2. Avatar photoالهه گفت:

      سلام.ببخشید برای درد مقعد درمان خونگی وجود داره!؟؟؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام حتما باید به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید که علت درد مقعدی مشخص شود. معمولا کنترل تغذیه، کنترل یبوست و اجابت مزاج برای درمان و تخفیف درد ناحیه مقعد موثر و لازم است. با نوشیدن آب کافی و مصرف میوه و سبزی می توانید اجابت مزاج خوبی داشته باشید.

  28. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام در کدام مرکز میتوان مانومتری و سونو اندو انال انجام داد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در گوگل سرچ کنید و یا از جراح معالج خود سوال کنید.

  29. Avatar photoمیترا گفت:

    سلام، خانم دکتر من حدود ۲هفته ست عمل اسلیو انجام دادم، هفته اول بعد از عمل دچار یبوست شدم که بعد از یک هفته برطرف شد ولی بعد از دفع احساس سوزش در مقعد کردم، از دو روز بعد دچار اسهال شدم و موقع دفع احساس درد و سوزش داشتم، بعد از رفع اسهال مدام خون شفاف به میزان کم از مقعد مشاهده میکردم و درد و سوزش در مقعد همراهم بود ولی امروز بعد از دو روز خونریزی کم، خونریزی ام بسیار شدید شده، لطفا راهنمایی بفرمایید چیکار باید کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در این مورد حتما با جراح معالج خود مشورت کنید و پی گیری های لازم را انجام دهید.

  30. Avatar photoسجاد گفت:

    سلام خانم دکتر بنده مدتی پیش از موبر استفاده کردم ولی نمیدونم چرا موبر بدن منو و مقعدمو سوزونده و الان هر دفعه به دفع میرم سوزش دارم بعدشم خارش میشه راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما دارو و پماد مناسب تجویز کنند. اگر زخم و آسیبی که در ناحیه مقعد ایجاد شده است را درمان نکنید ممکن است به مرور دچار تنگی مقعد و در نهایت یبوست و بیماری های مقعدی شوید. بنابراین اجازه ندهید این زخم مزمن شود.

  31. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر. خانم دکتر بعداز یبوست شدیدی که همیشگی دارم، هفته پیش دفع خیلی سختی داشتم. بعدازون احساس کردم که یه زائده ی خیلی کوچیکی از مقعدم بیرون زده. به دکتر جراح مراجع کردم و بعداز معاینه ایشون بهم گفتن شقاق هست. پماد آنتی هموروئید و ملین و قرص مترودینازول بهم دادن. پماد روکه استفاده میکنم متوجه میشم که بجای اون زائده ی کوچیک یه قسمت بزرگتری بیرون می‌آید و بعد از گذشت چند ساعت و از بین رفتن اثر پماد، خوب میشه. میخواستم بدونم سیستم تاثیر این پماد این مدلی هست یا من مشکل دیگه ای دارم؟ ممنون میشم راهنمایی م کنین.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام سیستم تاثیر این پماد به این شکل نیست. احتمالا شما مبتلا به هموروئید داخلی نیز می باشید. برای دریافت داروی جدید مجدد مراجعه کنید.

  32. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام ایا میشه تزریق بوتاکس فیشر رو هر سال تکرار کرد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بستگی به شرایط بیمار دارد.

  33. Avatar photoوحید گفت:

    سلام و وقت بخیر
    یک ماهی هست که عمل لیزر هموروئید انجام دادم،قبل از عمل از ناحیه دهانه مقعد سوزش زیادی رو تحمل میکردم،الان هم بعد از عمل علیرغم کنترل یبوست و استفاده از لگن آب گرم در طول روز بعد از گذشت یک ماه هنوز سوزش از ناحیه دهانه مقعد وجود داره و قطع نمیشه،مگر اینکه با لیدو کائین بی حسش کنم،برای معاینه مجدد نزد جراح رفتم و ادعا کردند که هموروئیدم خوب شده و دلیلی برای سوزش وجود نداره !میخواستم بپرسم این طبیعیه که تا الان سوزش ادامه داشته باشه؟لطفا کمک کنید تا نتیجه بگیرم چون واقعا خسته کننده و اعصاب خورد کن شده و اگر دارویی بهتر از لیدو کائین هست لطفا معرفی کنید.ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مصرف بیش از اندازه از لیدوکائین منجر به سوزش و نازک و حساس شدن پوست ناحیه می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه داروی مناسب برای شما تجویز شود.

  34. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر مالیدن وازلین به زخم مقعد اشکالی نداره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام نه اشکالی ندارد اما بهتر است به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا پماد ترمیم کننده مناسب برای زخم مقعدی شما تجویز کنند.

  35. Avatar photoسمیرا گفت:

    باسلام.28سالمه شش ساله پیش زایمان طبیعی داشتم ازون موقع شقاق گرفتم دکتر رفتم و خوب شدم ولی از شش سال پیش تاالان هر چندماه یکبار بعلت یبوست شقاق مقعد بنده عود میکنه و هرسری شقاق از یه طرف مقعدم ایجاد میشه ولی دوسه روزه خودش خوب میشه الان حدود یک هفته هست که دوباره شقاق گرفتم ولی این سری داخل مقعد هستش با فشار قابل دیدنه نمیتونم دسشویی برم و موقع اجابت مزاج خونریزی دارم و تا ساعت ها داخل مقعدم درد دارم و از چند طرف تیر میکشه پماد دلتیژل هم مصرف میکنم ولی هنوز خوب نشدم .مایعات و میوه های مسهل هم مصرف میکنم.کمکم کنید که چکار کنم خوب بشم و دکتر نرم خواهش میکنم.باتشکر.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما باید به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما داروی قوی تجویز کنند. اگر مشکل یبوست را حل نکنید مجدد دچار شقاق و حتی هموروئید خواهید شد. بعد از هر اجابت مزاج نیز در لگن آب گرم به مدت 10 دقیقه بنشینید.

  36. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام ایا لیزر واقعا بیملری فیشر رو خوب میکنه؟
    چرا بعضی دکتر ها میگن جایگاه درمانی نداره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله اگر به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه کنید می توانید از مزایای لیزر شقاق سود ببرید و به درمان شقاق دست یابید. متاسفانه برخی پزشکان هنوز با لیزر کار نکرده اند و تجربه و اطلاعات کافی در این مورد ندارند.

  37. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام درد ممتد مقعد در طول روز نشان دهنده چیست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      باید دیگر علائم شما و سوابق بیماری های قبلی شما بررسی شود. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر باتجربه مراجعه فرمایید یا از مطب من وقت ویزیت بگیرید.

  38. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام
    ایا شقاق هایه بزرگ هم با لیزر میشه بهتر بشن؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله با لیزر تمام انواع هموروئید و شقاق که با جراحی سنتی قابل درمان نیست درمان می شود.

  39. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید من بعضی وقتها که خودارضایی میکنم و هر وقت که جنوب میشم عفونت بهم میزنم و شکمم سفت میشه و معقدم زخم میشه خون میاد و وقتی که قرص کوریتموکسازول یا میترومتازول یا سیپروفلکسین استفاده میکنم خوب میشم و وقتی دوباره عفونت بهم میزنم دوباره زخم میشه توروخدا بگید چیکار کنم خانوم دکتر دیگه خسته شدم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      به یک متخصص اورولوژی برای درمان عفونت و به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه فرمایید.

  40. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام خانم دکتر میدونم لیزر شاید جواب بده ولی سوالم اینه ک ایا میتونم اول طب سنتی رو انجام بدم در صورت جواب نگرفتن بیام لیزر کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا اول برای بیماران داروی قوی برای یک هفته تا 10 روز تجویز می شود و اگر نتیجه نگیرند از لیزر استفاده می شود. درمان های سنتی را می توانید با مشورت متخصص جراحی معالج به عنوان درمان های کمکی و خانگی در کنار درمان اصلی داشته باشید. درمان های سنتی ضعیف هستند و با طولانی شدن دوره درمان ممکن است دچار عوارض دیگر بیماری های مقعدی شوید.

  41. Avatar photoجواد گفت:

    سلام من سربازم و حدود 2ماهه هموروئید دارم و درد زیاد دارم دکتر های اونجا فقط پماد آنتی هموروئید بهم تجویز مکنند الان حدود یک هفته است که فیشر هم گرفتم و درد زیاد دارم اگه بخواهم لیزر کنم استعلاجی داره و با بیمه نیروهای مسلح میشه لیزر کرد هزینش چقدر میشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله اگر با لیزر هموروئید و شقاق را جراحی کنید می توانید یک هفته استعلاجی بگیرید. بیمه هزینه های لیزر را پرداخت نمی کند.هزینه لیزر هموروئید بعد از معاینه مشخص می شود. برای اطلاع از حدود هزینه هم میتوانید با مطب تماس بگیرید. 02122761600

  42. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام
    ایا افتادگی روده میتونه باعث بشه ک زخم بعد از لیزر یا حتی جراحی خوب نشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ابتدا باید افتادگی روده درمان شود سپس نسبت به لیزر اقدام کنید.

  43. Avatar photoسروه گفت:

    سلام خانم دکتر دوماه زایمان کردم هنگام دفع مدفوع درددارم وزخم شده چیکارکنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید بعد از معاینه داروی قوی برای شما تجویز خواهد شد. از خوددرمانی و تاخیر در مراجعه پرهیز کنید. درمان به موقع زخم مقعدی بسیار مهم است.

  44. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام اگر فیستول درمان نشود امکان سرطانی شدن وجود دارد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمال بروز عفونت های سیستمیک و تب و تشنج بالاتر است.

  45. Avatar photoنفیسه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    مادرم من الان به مدت 10 روز عمل قلب باز کرده از داخل مقعدش گوشت اضاله به اندازه 4 سانت در آومده باهر بار دستشویی رفتن سوزش داره وارد هم میکنه میشه راهنمایی کنید در این خصوص با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا به دلیل استراحت طولانی و کم تحرکی دچار یبوست شده اند و قبلا هم سابقه یبوست داشته اند و منجر به بروز هموروئید داخلی شده است. از مطب وقت ویزیت حضوری یا ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از معاینه برای ایشان داروی قوی تجویز خواهد شد. برای جلوگیری از یبوست نیز بهتر است شربت ملین و آب و آبمیوه زیاد میل کنند.

  46. Avatar photoسهیل گفت:

    خانم دکتر کسانی که مشکل قلبی دارند می توانند لیزر کنند؟ یا باید پماد استفاده کنند؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا نمی توانند و باید یک نامه تایید از متخصص قلب داشته باشند. برای این بیماران معمولا داروی قوی و رژیم غذایی و ورزش تجویز می شود.

  47. Avatar photoبی نام گفت:

    خانم دکتر پرولاپس رو حتما باید جراحی کرد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر منظور شما هموروئید پرولابه است بله چون معمولا تبدیل به گوشت اضافه مقعدی می شود و یا منجر به عفونت و آبسه مقعدی می شود. بهتر است با لیزر پرتوان هموروئیدکتومی شود.

  48. Avatar photoبی نام گفت:

    خانم دکتر منظورم پولاپس رکتوم است ایا میشه جراحیش کرد
    و درکنار ان ابسه و فیستول و فیشر رو لیزر کرد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      پرولاپس رکتوم یا بیرون زدگی روده باید از شکم عمل شود و من فقط لیزر هموروئید پرولابه از مقعد را انجام می دهم. این امکان وجود دارد که تمام بیماری های مقعد را در یک جلسه با لیزر درمان و جراحی کرد. شما ابتدا برای جراحی پرولاپس روده اقدام کنید.

  49. Avatar photoسپیده گفت:

    سلام.من هر ماه قبل از پریودم دچار یبوست میشم.هر از گا هی مقعدم ناسور میشد.اما این ماه مقعدم زخم شده.کلا مدفوع من همیشه سایز باریکی داره و وقتی یبوست میشم و سایز مدفوعم زخیم میشه باعث ناسور شدن مقعدم میشه.۳ روز هست که از پماد استفاده میکنم ولی هنوز سوزش و درد در هنگام دفع و در طول روز هم کمی درد دارم.متاسفانه من ایران نیستم و نمیدونم باید چیکار کنم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. قبل از عادت ماهانه هم شروع کنید به افزایش مصرف آب و سالاد. احتمالا زخم یا شقاق در دهانه مقعد وجود دارد که منجر به تنگی مقعد و تشدید یبوست می شود. بعد از ویزیت پماد و داروی مناسب برای شما تجویز خواهد شد.

  50. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام درصورت عدم درمان ابسه و فیستول چه مشکلی پیش میاد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      معمولا درد طاقت فرسایی را بیمار متحمل می شود و فیستول گسترش می یابد. در موارد بسیار پیشرفته عفونت حتی وارد خود می شود و منجر به تشنج بیمار می شود.

  51. Avatar photoحلما گفت:

    سلام خانم دکتر من دیروز رابطه مقعدی داشتم الان کمی درد دارم و شبیه زخم شده برای درمانش چیکار کنم یکی میگه عسل یکی میگع گیلیسیرین و ویتامین آد لطفا راهنمایی کنین ??

    1. سلام هر یک از این موارد را اگر 3 روز استفاده کنید باید نتیجه بگیرید. اگر بهبود نیافتید مشخص است که زخم شما عمیق است و حتما به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

    2. Avatar photoبی نام گفت:

      فقط تشت آب گرم تا یک ماه و پرهیز از رابطه مجدد

  52. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خانم دکتر به دادم برسید….چکار کنم پارکی مقعدم خوب بشه هرروز همورویید استفاده میکنم با قرص سی لاکس خوب نمیشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود. به جای سیلاکس از شربت ملین مناسب استفاده کنید و از مصرف پماد هموروئید بدون تجویز پزشک جدا خودداری کنید.

    2. Avatar photoسعید گفت:

      سلام من چند روزی هست که موقع مدفوع احساس میکنم مقعدم دچار چند خراش هست که باعث سوزش مقعد میشه و نمی تونم کامل مدفوع رو انجام بدم چیکار باید بکنم خواهشا راهنمایی کنید ممنون میشم فقط سوزش دارم

      1. سلام ممکن است دچار شقاق مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود.

  53. Avatar photoمنصوره گفت:

    سلام من ۶ماه پیش به علت از دست دادن برادرم و استرس شدید دچار هموروئید شدم و درد و خونریزی و سوزش شدید داشتم تا ۲ماه و نیم بعدش بهتر شدم و دوباره با استرس دوباره شروع شد و با پمادونشستن داخل آب گرم و خوردن فیبرورژیم غذایی بهتر شدم والان که یک هفته بود تمام شده بود و‌فقط خارش داشتم یه دفعه بعداز یه هفته با یک بار دستشویی رفتن و خیلی کم زور زدن دوباره سوزش و درد شروع شده و البته خیلی بهتراز قبل هستم و بیرون زدگی هم تقریبا کامل رفته تو، ولی الان وقتی میرم دستشویی و بیرون روی دارم هیچ خونریزی ندارم و دردو سوزش هم ندارم ولی میام بیرون سوزش شروع میشه و بعد که دستشویی میرم فقط برای ادرار وقتی خشک میکنم مقعدم خونی هست حالا نمیدونم چه خبرِ و باید چکار کنم، البته آلان پمادآنتی هموروئید استفاده میکنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از پماد آنتی هموروئید بدون تجویز پزشک استفاده نکنید زیرا استفاده بیش از اندازه و نا به جای آن منجر به نازک شدن پوست مقعد و خونریز مقعدی می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود. اگر مبتلا به شقاق یا هموروئید باشید با اقدام به موقع می توان با دارو به نتیجه درمانی کامل رسید.

  54. Avatar photoهومن شکیب گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر..من رفتم دکتر گفت انال فیشر دارم…دو تا خراش کوچیک ریز کنار مقعد ….1 ماه خوب میشه دوباره نمیدونم چرا باز هم خون میاد هم از درد میمیرم…پماد انتی فیشر اساس بارینج با پماد الفا و پماد یخچالی نوشته….شهرستانم خوی نمیتونم دکتر خوب برم واسم راه کار بدین مرسی

    1. با مطب تماس بگیرید تا برای شما وقت ویزیت با واتساپ هماهنگ کنند. بعد از ارسال عکس شقاق و شرح بیماری داروی مناسب برای شما تجویز خواهد شد.

  55. Avatar photoM. K گفت:

    سلام خانم دکتر من چند سال هست که در ناحیه مقعد هم بیرون زدگی دارم هم شقاق 3 سال پیش دکتر رفتم بهم توصیه کردن جراحی کنم اما من از جراحی میترسم دکتر برام پماد تجویز کرد یه مدت خوبی بود درد نداشتم تا اینکه دوباره با یک یبوست کوچک دوباره شروع میشه یه مدت خوبه ودوباره شروع میشه میخواستم ببینم آیا لیزر بهتر از جراحی است؟

    1. سلام بله مسلما لیزر بهتر از جراحی است و مشکلات و عوارض جراحی با تیغ و کوتر را ندارد. توصیه می کنم برای درمان یبوست اقدام مناسب انجام دهید در غیر این صورت با بروز یبوست مزمن بعد از لیزر شقاق هم چند سال بعد مجدد دچار هموروئید و شقاق خواهید شد.

  56. Avatar photoم گفت:

    خانم دکتر شما که برای همه نوشتین به دکتر مراجعه کنید منم چون میدونستم جوابم همینه دیگه سوالم رو نمیپرسم

    1. برای همه بیماران نمی توان یک نسخه تجویز کرد. به جز توصیه بر مراقبت های خانگی فقط باید به متخصص مراجعه کنید تا به درمان قطعی برسید. بیماری های مقعدی اگر مزمن شوند و درمان جدی نشوند عوارض دردناکی بروز می دهند.

  57. Avatar photoداود گفت:

    با سلام خدمت شما من چند سالی هست ولی بیشتر در زمستان خونریزی در مقعد را دارم که حتی به محض نشستن در سرویس شروع میشود که در اکثر موارد به سختی و با چندین بار فشار دادن انگشت به مقعد جلوگیری از خونریزی میکنم و این کار تا چندین روز ادامه پیدا میکند لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی یا هموروئید ترومبوزه شده باشید. معمولا هموروئید داخلی علامتی جز خونریزی و یا احساس توده در مقعد ندارد. در هر صورت باید توسط متخصص جراحی معاینه شوید تا وضعیت شما را بررسی کنند تا دچار عوارض خطرناکی نشده باشید. هموروئید داخلی درجه یک و دو با مصرف داروی قوی و مناسب با شرایط بیمار معمولا درمان می شود.

  58. Avatar photoAmir گفت:

    با سلام من شهریور امسال یه رابطه مقعدی داشتم کمی خونریزی کردو بعد یک روز خوب شد پس از سه ماهی مدفوعاتم خیلی خشک بود وقتی مدفوع کردم یکم خون اومد میشه گفت از اثر رابطه مقعدی و درمانی داره

    1. سلام احتمالا بعد از رابطه مقعدی و آسیبی که به بافت مقعد وارد کرده کرده اید دچار تنگی مقعد شده اید و یکی از عوارض تنگی مقعد نیز یبوست مزمن می باشد. به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز کنند و برای درمان یبوست رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

  59. Avatar photoمحمد گفت:

    با سلام. من احتمالا آبسه مقعدی داشتم که بعداز یک دوروز خود بخود تخلیه شد. بعداز آن متوجه شدم در امتداد آبسه شکاف بسمت مقعد وجود دارد که بعداز هربار مراجعه به سرویس بهداشتی با صابون گوگرد شستشو میدادم و از پماد mg barij استفاده کردم تا اینکه قسمت تخلیه شده ذخمش خوب شد ولی شکاف شقاق هنوز حس میکردم . احساس کردم رفته رفته در حال بهتر شدن است و دیگر درد ندارد اما دو روز است که بشدت خارش شدید در کل ناحیه مقعد دارم همچنین شکاف ذخمی نیست ولی کمی تورم نرم دارد و بشدت خارش دارد. آیا حساسیت به صابون است؟ یا پوست مرده؟
    در نهایت به الوروژی باید مراجعه کنم یا متخصص گوارش؟ هر جراح عمومی میتوان مراجعه کرد؟

    1. سلام شما نباید برای تمیز کردن ناحیه مقعد از صابون استفاده کنید زیرا پوست را بسیار خشک می کند و حتی منجر به بروز خارش و ترک های پوستی می شود. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما داروی قوی تجویز کنند. اگر فقط مبتلا به شقاق باشید و دوره زیادی از بیماری نگذشته باشد با مصرف صحیح دارو و رعایت رژیم غذایی درمان می شوید. اما اگر شقاق مزمن شده باشد و دچار عوارضی مثل آبسه و هموروئید شده باشید ممکن است با دارو درمانی نتیجه نگیرید.

      1. Avatar photoمحمد گفت:

        باسپاس و تشکر فراوان.

  60. Avatar photoهادی گفت:

    سلام من دم سوراخ مقعدم یه دونه نسبتا بزرگ زده ک اگه فشار میدمش فکر میکنم یک مایعی مثل چرکی ک از جوش میزنه بیرون داخلش وجود داره آیا همین بواسیره ممنون میشم جوابمو بگیرم و راه درمانشم بگید .آیا تحریک کردنش همون دست مالی خودمون خطری داره؟؟

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشید و باید توسط متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر تخلیه شود. به هیچ عنوان این ناحیه و دانه های ایجاد شده را دستکاری نکنید و فشار ندهید. زیرا منجر به تشدید بیماری و حتی بروز فیستول می گردد.

  61. Avatar photoمحبوبه گفت:

    سلام دختر من یک سال پیش رفت دکتر وبهش گفتن شقاق داره الان حدود چند ماه که از ناحیه مقعد خونریزی داره الان در حال حاضر ایران هم نیست که بتونه بره دکتر میشه لطفا راهنمایی کنید که چه پماد یا دارویی به صورت مقطعی براش بگیرم بفرستم تا بیاد

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس شقاق و شرح بیماری برای بیمار داروی مناسب تجویز خواهد شد. بدون ویزیت بیمار مجاز به تجویز دارو نیستیم.

  62. Avatar photoنیلو گفت:

    سلام ببخشید من رفتم دستشویی یه لحظه ناخنم به داخل مقعدم خورد خراش بدی برداشت به طوری که هروقت کوچکترین فشاری میدم شروعبه خون ریزی میکنه لطفا راهنماییم کنید باتشکر

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما پماد تجویز کنند. سریعا اقدام کنید تا دچار شقاق مقعدی نشوید. با توجه به این که در ناحیه زخم دارید ممکن است حین دفع مدفوع دچار تنگی مقعدی و یبوست شوید. روزانه مطمئن شوید که عمل دفع را به درستی و کامل انجام می دهید.

  63. Avatar photo،.... گفت:

    سلام خانم دکتر،، ببخشید من یک خانم 38 ساله که درمقعدبیش از2 سال یک گوشت اضافه درمقعددارم ولی اصلا اذیت نداشت اما کم خونی شدید گرفتم دارو که مصرف کردم از یک طرف یبوست و الان حدود یک ماه که موقع دفع هم خونریزی،، درد سوزش،، وبعدش کمر درد وزیر شکم دارم شما چطور راهنمایی میکنید،

    1. سلام علائمی مثل احساس توده در ناحیه و گوشت اضافه در ناحیه مقعد که درد هم ندارد می تواند نشانه هموروئید داخلی باشد. با توجه به این که احتمالا یبوست مزمن هم دارید دچار شقاق و احساس درد و سوزش و خونریزی در هنگام دفع می شوید. اما علت درد در ناحیه شکم باید بررسی شود این درد می تواند به دلیل یبوست مزمن و یا مشکلات و بیماری های گوارشی نیز باشد. به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا در صورت نیاز جراحی با لیزر برای شما انجام شود. کنترل و درمان یبوست نیز فراموش نشود.

  64. Avatar photoگلنار گفت:

    سلام خانم دکتر،، من یک خانم 38 ساله که درمقعدبیش از2 سال یک گوشت اضافه درمقعددارم ولی اصلا اذیت نداشت اما کم خونی شدید گرفتم دارو که مصرف کردم از آن به بعد به یبوست و الان هم 1ماه بیشتر که موقع دفع هم خونریزی و درد وکمر درد وسوزَش حالا راهنمایی کنید که به پزشک مراجعه کنم یا درمانی که دارد، سپاسگزارم،،

    1. سلام شما حتما باید به متخصص جراحی عمومی و یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. درمان خانگی و خوددرمانی را کاملا فراموش کنید.

  65. Avatar photoالهام گفت:

    سلام خسته نباشید🙏
    من حدود 6سال پیش حدود 3-2 بار رابطه مقعدی داشتم که آخرین بار هم خون جاری شد از اون موقع به بعد هنگام دفع مدفوع حس سوزش دارم یا وقتی(ببخشید)نمیتونم دسشویی کنم و آب رو با فشار به داخل مقعد میزنم حس سوزش دارم و اکثر مواقع هم یبوست دارم که همراه با خون دفع میشه…
    اینم بگم که امکان رفتن به دکتر رو ندارم و اگه ممکنه دارویی بمن معرفی کنید(لطفا سریع جواب بدید اورژانسیه🙏🙏 )

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری داروی مناسب برای شما تجویز خواهد شد. یبوست را کنترل کنید و از تنقیه با آب و ایجاد رابطه مقعدی و ایجاد هرگونه فشار بر ناحیه مقعد جدا خودداری کنید. آناتومی این بخش از بدن برای دفع مدفوع در هنگام نیاز کاربرد دارد و کارایی دیگری ندارد.

  66. Avatar photoاکرم امامی پور گفت:

    سلام خسته نباشید🙏
    آبسه های چرکی درشت و ریز داخل مقعدواطراف زده از داخل تخلیه شد پوست داخل مقعد مثل این میمونه آب جوش ریخته باشی پوست مقعدم کلا رفته خیلی سوزش دارم چکار کنم کمکم کنید به جراح مراجعه کردم فرستادم بیمارستان که دکتر عفونی و دکتر جراح هم معاینه شدم جراح گفت بواسیر نیست چیزی که که بخواد تخلیه بشه وجود نداره داروهم نداد اما دکتر عفونی
    قرص سیپروفلوکساسین500،داتیسین 300،وپماد آلفا داد الان سه روزه دارم داروها استفاده میکنم خوب نشدم چکار کنم

    1. حداقل تا دو هفته در لگن آب نمک و بتادین بنشینید. مراقب باشید مقدار بسیار کمی نمک و بتادین استفاده کنید که به ناحیه آسیب نرسانید. احتمال عود مجدد آبسه های مقعدی که خود به خود تخلیه می شوند بسیار زیاد است. اگر مجدد علائمی از آبسه مقعدی مشاهده کردید حتما به یک جراح مراجعه کنید تا آبسه را به طور کامل و به طور اصولی تخلیه کند و با گذاشتن درن عملیات درناژ آبسه را تکمیل کنند.

  67. Avatar photoZahra گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    پسر من تازگی 2سال شده است و از شیر گرفتم و الان دچار یبوست شده بطوری که 3روز یا بیشتر شکمش کار نمیکنه، غذاهای روند کننده هم به پسرم میدم ولی خوب نشده و هنگام wc کردن خیلی اذیت هست راه حل یا پمادی هست که بتونم از اون استفاده کنم؟؟

    1. سلام از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب برای کودک خود دریافت کنید. آب و میوه و سبزیجات به اندازه کافی میل کنند. اگر مشکل یبوست درمان نشد به یک متخصص گوارش مراجعه کنند. در صورتی که در ناحیه مقعد التهاب و یا زخمی مشاهده کردید از مطب وقت ویزیت حضوری یا غیر حضوری بگیرید تا بعد از معاینه برای ایشان داروی مناسب تجویز شود.

  68. Avatar photoنازنین جلالی گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود دو هفته س که دچار یبوست شدم و مقعدم هم زخم شده و هر چقدر هم که از مواد خوراکی فیبردار استفاده میکنم هیچ فرقی نمیکنه.وقتی برای ببخشید مدفوع به دستشویی میرم درد شدیدی دارم و تا چند دقیقه هم ادامه داره و معمولا هم کمی خون ریزی داره.سنم هم زیاد نیست.چیکار باید بکنم؟ممنون میشم کمکم کنید.

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید یا از مطب من وقت ویزیت بگیرید بعد از معاینه و تشخیص دقیق بیماری برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  69. Avatar photoساشا گفت:

    برای رابطه مقعدی از چه پمادی استفاده کنیم که مقعد زخم نشه؟

    1. سلام شما از هر نوع پمادی و یا هر نوع لوبریکانت که استفاده کنید احتمال زخم شدن و آسیب به بافت مقعد در هنگام رابطه مقعدی وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از عوارض رابطه مقعدی از انجام این کار خودداری کنید.

  70. Avatar photoهانا گفت:

    سلام..ببخشید خط باسنم حالت شیار زخم شده ..هیچ کیست مویی و… ندارم فک کنم موقعه اسکات اینحور شدم خطش کامل پاره شده و اطرافش قرمز و پوسته پوسته..
    چکار کنم زخمش زودتر خوب بشه؟

    1. سلام ناحیه را با یک کرم مثل آ د یا کرم آلوئورا چرب کنید که شیار ایجاد شده حادتر نشود و به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید که برای ترمیم زخم شما پماد مناسب تجویز کنند.

  71. Avatar photoفاطمه منصفی دختری از زمستان بهمن گفت:

    سلامم
    من دو روزه که یوبوست دارم وقتی. میرم دست شوئی. متفوعم میاد. ولی بهم فشار میده. و حالم بد میشه. سرم یه کم گیج می‌ره. وارد و سوزش شدید دارم. رفتم دکتر. بهم. دو تا پماد با یه شربت انجیر داد. و اسم پماد هام. یکیش انتی همورو ئید
    هستت. واسم دیگری دیکلو فناک شربتمم. شربت انجیر هست. من یه دخت ر دوازده ساله ام

    1. سلام داروهای تجویز شده را به درستی مصرف کنید. روزانه 10 لیوان آب بنوشید و میوه و سبزی مصرف کنید.

  72. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من یه دختر 16 سالم دیروز موقع مدفوع احساس کردم مدفوعم جوریه که نمیتونم دستشویی کنم خیلی سفت بود بعدش به زور دستشویی کردم اما مقعدم زخم شد و درد دارم چون دختر هستم تا حالا این دردو تجربه نکردم و یجورایی دارم اذیت میشم یک روز گذشته از این جریان دردم خوب نشد ایا زخمم خوب میشه ?

    1. سلام ناحیه را با یک پماد مثل آ د یا آلوئورا چرب کنید و به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما پماد مناسب تجویز کنند. درضمن مراقب باشید که مجدد یبوست نگیرید و برای درمان یبوست رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

  73. Avatar photoحسینی گفت:

    سلام من دوماه عمل کردم با لیزر توی خلاصه پرونده عمل رو پرولاس رکتوم ذکر کردن و شقاق هم داشتم ولی هنوز موقع دفع درد وسوزش وخارش دارم ترشح هم دارم.واحساس میکنم از داخل متورم میشه.علت چی میتونه باشه؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام عمل جراحی هموروئید با پرولاپس رکتوم متفاوت است. اگر افتادگی روده درمان نشود شما همچنان مشکلات گوارشی قبل را خواهید داشت. به یک فوق تخصص کولون مراجعه کنید تا بعد از معاینه تشخیص نهایی را اعلام کنند. معمولا بیمارانی که افتادگی روده دارند تحت جراحی هموروئید یا حتی لیزر هموروئید قرار نمی گیرند.

  74. Avatar photoمعصومه گفت:

    سلام خانم دكتر
    خانمي شصت ساله هستم. عذرخواهي مي كنم. چند روزه كه پس از دفع و هنگام شستشوي مقعد، مقدار خيلي كم خون رقيق مي بينم. به دكتر مراجعه كردم، فرمودند چون دفع مزاج شما سخت است ايجاد شده، مقدار مايعات مصرفي را زياد كنيد و نهايت پماد تتراسيكلين براي استعمال پس از شستشو دادند، به نظر حضرتعالي بايد چكار كنم.
    از لطف شما ممنونم

    1. سلام اگر بهبود پیدا نکرده اید این پماد برای شما کافی نیست. ناحیه را چرب کنید و به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما داروی قوی برای درمان شقاق تجویز کنند.

  75. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام بعلت پارگی مقعد و پروکتیت بنا به تجویز پزشک از دو هفته پیش قرص مزالازین و دلتیژل موضعی و لگن آب گرم و بتادین استفاده می کنم برنامه غذایی را هم اصلاح کردم و یبوست و اسهال ندارم اما بهبودی بسیار ناچیز بوده است آیا دوره درمان طولانی نیاز هست یا باید داروها تغییر کند

    1. سلام باید داروها را تغییر دهید و داروی قوی تر مصرف کنید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح سابقه بیماری برای شما داروی قوی تر تجویز خواهد شد.

  76. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام .من شقاق دارم و از انواع پماد و قرص استفاده کردم و مدام‌ت اب گرم میشینم ولی اون زایده ی گوشتی برطرف نشد ..چیکار کنم برطرف شه.یک بار فقط خون ازمقعد اومد و درد ندارم.وامروز هم کمی‌خارش در ناحیه ی مقعد دارم..لطفا زاهنمایی بفرمایید

    1. سلام احتمالا علاوه بر شقاق به هموروئید نیز مبتلا می باشید. در هر صورت باید معاینه شوید تا روش درمان مناسب و قطعی به شما پیشنهاد شود.

  77. Avatar photoاحمدی گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل فیستول انال انجام دادم بعد از ۱۷ وز رفتم دکتر گفت زخمت خوب شده اما هپوز زخمم درواقع جم نشده هنوز بازه برام پماد انتی هموروید نوشت گفت بزنی پر میشه بنظرشما این پماد اون زخم ناشی ازلیزر رو پر میکنه؟؟؟

    1. سلام لیزر ناحیه را زخم نمی کند. من شما را معاینه نکرده ام. طبق دستور جراح معالج عمل کنید و ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید. اگر یبوست بگیرید زخم شما تازه می شود و روند بهبودی را به تاخیر می اندازد.

  78. Avatar photoمژگان گفت:

    سلام خانم دکتر
    من ۱۴اسفند عمل شقاق و هموروئید انجام دادم الان تو هفته چهارمم محل شقاق و بخیه زده ک هنوز این بخیه ها خوب نشدن موقع دفع درد دارم و تا چندساعت بعدم ادامه داره دردش
    لطفا راهنمایی کنید چه دارویی استفاده کنم زخمش زودتر ترمیم بشه آیا طبیعیه این دردا و طولانی شدنش؟
    ممنونم

    1. سلام اگر عمل جراحی هموروئید و شقاق را به روش معمول با تیغ و کوتر و بدون لیزر انجام داده اید این وضعیت ممکن است تا 8 هفته ادامه داشته باشد. از شربت ملین و مایعات فراوان استفاده کنید و از جراح معالج خود بخواهید که داروی مناسب برای شما تجویز کنند.

  79. Avatar photoگلی گفت:

    سلام خانوم دکتر، ببخشید میگم ولی من راستش برش های ریز ریز دور مقعدم هستش و درد من بعد چند روز کمتر شده میخواستم بدونم میشه پمادی بگین بهم که سریع ترمیم بده و پارگی هارو ترمیم کنه

    1. سلام متاسفانه بدون ویزیت بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  80. Avatar photoگلناز گفت:

    سلام دکتر ببخشید من بواسیر دارم و خیلی دردناک مدفوع میکنم ولی الان دو سه یه زخمایی مثله افت دهات اطراف مقعدم بوجود اومده میخوام بدونم این زخما خطرناکه یا رفع میشه و چی هست

    1. سلام شما باید معاینه شوید. ممکن است دچار زگیل مقعدی شده باشید که نیازمند درمان جدی می باشد. برای گرفتن دارو به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

  81. Avatar photomiss2 گفت:

    برای درمان یبوست چه دارویی باید مصرف کرد؟

    1. اگر بیش از 3 روز است که دفع مدفوع نداشته اید باید توسط یک پرستار یا بهیار باتجربه تنقیه شوید. برای کنترل یبوست روزی 10 لیوان آب بنوشید و میوه و سبزی زیاد مصرف کنید. استفاده از شربت ملین نیز در مراحل اولیه پیشنهاد می شود.

    2. Avatar photoBahar گفت:

      سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و ۲ سال بود ک یبوست داشتم و نمیتونستم مدفوع کنم حتی به دکتر مراجعه کردم کلونوسکوپی هم انجام داد گفت چیزی نیست قرص داد ولی خوب نشد فاصله بین دسشویی رفتنم یک هفته بود ینی یک هفته مدفوع نمی کردم و بعد یک هفته میشد بعد یه مدت خوب شد ولی کم کم گوشت اضافه در مقعدم در اومد بعد یکم ک گذشت دوتا دیگ در اومده تازه دیدم و الان از آخرین باری ک مدفوع داشتم زخم شده و دچار سوزش بدون خونریزی شدم خیلی بده بعد گوشت اضافه ها هم قرمز شده جاش خیلی خارش دارم به نظرتون بواسیر یا چی؟؟؟؟؟؟؟

      1. سلام احتمالا دچار هموروئید یا هموروئید ترومبوزه شده اید. علاوه بر درمان یبوست باید به فکر درمان این بیماری نیز باشید. برای درمان یبوست بیوفیدبک، ورزش و تغذیه مناسب را پیشنهاد می کنم و برای درمان هموروئید لیزر هموروئید بهترین روش درمان در مواقع پیشرفته می باشد.

  82. Avatar photomiss2 گفت:

    سلام وقت بخیر. مدتی است در مقعدم خارش دارم حس وجود خار در داخل مقعد دارم و موقه ی نشستن وجود خار را بیشتر حس میکنم و سوزش و خارش گاهی سمت چپم از داخل بیشتره و احساس وجود اب و خیسی در داخل دارم و گاهی یهو خارش شدیدی میگیره و گاهی بعد از سرویس و شستشوی ان با اب خارشم شروع میشه.(یبار یبوست شدید داشتم و حس میکنم بعد از اون این اتفاق برام افتاد) من نگرانم بیماری مقاربتی نباشه. چون پوست باسنم جوش های ریزی که انگار پوستمو سابیده باشه و تیره شده و درد داره در اومده و برامدگی هایی مثل جوش ولی سرباز در اومده که گاهی درد دارن و خیلی کم پیش میاد خارش داشته باشه. من بسیار نگرانم. به چه کسی مراجعه کنم برای معاینه و گرفتن ازمایش تمام بیماری های مقاربتی؟ ایا مشکل با معاینه معلوم میشه؟
    من چند روز پیش به دکتر مراجعه کردم اما معاینه نکرد و گفت یه نوع انگل داری بتامتازول داد ولی تاثیری نداره چون من میدونم انگل ندارم.

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر یا جراح عمومی مراجعه کنید. بعد از نمونه برداری می توان ماهیت دقیق بیماری را تشخیص داد. در این که زخم شقاق دارید شکی نیست. اما برای تشخیص دقیق علت برآمدگی ها و جوش های ایجاد شده ممکن است تست زگیل تناسلی از شما گرفته شود.

      1. Avatar photomiss2 گفت:

        ممنون از پاسخگویی شما. خانوم دکتر لطفا بگید ایا احتمالش هست بیماری مقاربتی باشد یا خیر؟

  83. Avatar photoپری گفت:

    سلام خانم دکتر ،من قبل از عید دچار بیماری از مقعد شدم که حالت بَوارسی داشتم و با مراجعه به دکتر خوب شدم خداروشکر اما بعد از اون جریان الان زخم های خیلی بدی به رنگ سفید و بریدگی شدم و دائم از پماد استفاده کردم تا الان اما دائم سوزش و تیر کشیدن دور مقعد رو دارم و یبوست هم نیستم …ممنون میشم راهنمایی کنید بنده رو

    1. سلام مصرف پمادها را قطع کنید و از مطب وقت ویزیت بگیرید. شما نباید داروهای تجویز شده را بدون مشورت پزشک خود تکرار کنید.

  84. Avatar photoفاطمه گفت:

    خانم دکتر من قبلا اسفنگترومی شدم و دیگه نمیتونم انجام بدم فیشرکتومی چطور عملیه جواب میده؟ تورو خدا اگر خوب نیست بگین

    1. سلام هر کدام از روش های جراحی شقاق در شرایط مختلفی کاربرد دارد. مهم این است که شما به یک متخصص ماهر و باتجربه مراجعه کنید تا تشخیص بدهند که کدام روش برای شرایط شما بهتر است. درضمن جراحی با لیزر شقاق بهتر از جراحی با تیغ و کوتر می باشد. زیرا عوارض جراحی شقاق مثل بی اختیاری مقعد را به همراه ندارد.

  85. Avatar photoمریم گفت:

    سلام ببخشید من از راه مقعد رابطه داشتم و الان از داخل مقعد احساس سوزش و درد میکنم بعداز دستشویی خواستم ببینم باید از چه پماد و دارویی استفاده کنم که خوب بشه من خجالت میکشم برم مطب دکتر اگر میشه اینجا راهنمایی کنید ممنون 🙏🙏

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. از خود درمانی و مصرف هرگونه پماد و دارو هم بدون تجویز پزشک خودداری کنید تا دچار عوارض و مشکلات استفاده اشتباه از داروها نشوید.

  86. Avatar photoمحمدحسام اُزجان گفت:

    سلام علت این که به همه میگین به متخصص مراجعه کنید چیه چرا مردم را راهنمایی نمی کنید؟ فقط می خواین ویزیت از مردم بگیرید.

    1. فیزیولوژی بدن بیماران مختلف با یکدیگر متفاوت است و در اکثر مواقع شرایط بالینی و علائم بیمار دقیقا همان چیزی نیست که بیماران توصیف می کنند و نگاه پزشک متخصص با دیگر افراد متفاوت است. به همین دلیل توصیه می شود که تمام بیماران به مطب من یا هر متخصص دیگری مراجعه کنند تا وضعیت آنها به درستی بررسی شود. هیچ پزشکی اجازه ندارد بدون معاینه بیمار دارو تجویز کند و اگر پزشکی تشخیص اشتباه بدهد باید پاسخگوی تشخیص اشتباه خود باشد. درضمن برخی بیماران از شهرستان های دور یا خارج از کشور پیغام می دهند که امکان مراجعه حضوری ندارند و من با وجود مشغله زیاد شرایط ویزیت آنلاین را برای آنها فراهم کرده ام که برخی بیماران به دلیل عدم دسترسی به پزشک متخصص به زحمت نیافتند. هماهنگی های مربوط به ویزیت آنلاین را منشی مطب و دستیار من انجام می دهند که حق ویزیت دریافتی تقریبا با حقوق این دو کارمند یکسان است. بنابراین شرایط ویزیت آنلاین به سود بیمار است و برای من جز انجام وطیفه انسانی نیست. بهبودی و سلامت دائم بیماران بزرگترین نعمت و قدردانی برای من است و از ناسپاسی برخی افراد ناشناس دلگیر و دلسرد نمی شوم.

  87. Avatar photoبینام گفت:

    جالبه برای تمامی موارد ارجاع به پزشک دادید

    1. متاسفانه درمان های خانگی برای این دسته از بیماری های کافی نیست و مراجعه دیرهنگام به متخصص می تواند منجر به بروز عوارض و مشکلات متعددی شود. وقتی با مراجعه به موقع و مصرف دارو می توان از جراحی جلوگیری کرد چرا این کار را نکنید.

  88. Avatar photoمحبوبه گفت:

    سلام من ۷ماه هست ک زایمان کردم و در حال شیر دهی هستم بر دلیل یوبوست شدیدی ک دارم در هنگام دفع مدفوع ب شدت عذاب میکشم و درد دارم ب حدی ک فکر میکنم کل مقعدم زخم هست لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام با توجه به این که بچه شیرخوار دارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید و نیازی به مراجعه حضوری نیست. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. برای جلوگیری از یبوست ملین مصرف کنید، رژیم غذایی مناسب داشته باشید و آب زیاد بنوشید. بعد از هر اجابت مزاج هم به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  89. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر من برای پروسه ی درمان زگیل تناسلیم شروع کردم به زدن پماد آلدرا(ایمی کوید)ولی جون اطراف مقعدم استفاده کردم دچار سوزش شدید مقعد شدم خواهش میکنم راهنماییم کنید من بازم این پمادو بزنم یا نه واینکه چیکار کنم سوزشم رفع بشه؟

    1. سلام بدون تجویز پزشک متخصص از هیچ پمادی استفاده نکنید. این پماد را دیگر بر روی ناحیه مقعد نزنید. با روغن زیتون یا کرم آلوئورا کمی ناحیه مقعد را چرب کنید. اگر طی یک روز التهاب کاهش پیدا نکرد حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

      1. Avatar photoعباس گفت:

        سلام و عرض خسته نباشید
        من با ناخن مقداری جزئی از مقعدم را آسیب زدم
        می خواستم بدونم باید این موضوع را جدی بگیرم؟

        1. سلام بله اگر ناحیه مقعد زخم باشد این زخم باعث اسپاسم و تنگ شدن مقعد در هنگام دفع مدفوع می شود. به علاوه این ناحیه فعال است و هرگونه زخم در ناحیه سریعا آلوده می شود و ممکن است دچار عفونت نیز شوید.

  90. Avatar photoفاطمه زهرا گفت:

    سلام خانم دکتر دخترم 13سال دارد دوروز است که قسمت کنار مقعد او زخم شده و ترشح زرد می بیند باید چه کار کنم ممنون میشم

    1. سلام برای تشخیص و درمان بیماری حتما باید به متخصص مراجعه کنند تا دچار عوارض نشوند. موهای زائد ناحیه را به درستی از بین ببرند و اگر یبوست دارند یبوست را هم کنترل کنند. هر روز ناحیه را با شامپو بچه و آب ولرم بشویند و به آرامی خشک کنند.

  91. Avatar photoیه خانم گفت:

    سلام وقت بخیر من شقاق دارم و گوشت اضافه بزرگی در ناحیه مقعد پماد مصرف میکنم آیا برای گوشت اضافه روغن زیتون خوب هست؟ یا اگر پمادی برای کوچیک کردنش هست میشه بگید؟دوماهه زایمان کردم و به کوچولوم شیر میدم

    1. Avatar photoیه خانم گفت:

      البته برای شقاقم پماد مصرف میکنم آیا امکانش هست گوشت اضافه کلا ازبین بره؟

      1. سلام معمولا گوشت اضافه با مصرف پماد از بین نمی رود. از خود درمانی نیز پرهیز کنید.

    2. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز شود. روغن زیتون معمولا برای تسکین و ترمیم زخم شقاق کاربرد دارد و بدون اجازه پزشک بهتر است که مصرف نشود.

  92. Avatar photoگل رز گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من یکبار با عرض معذرت رابطه جنسی از مقعد باشوهرم داشتم بعد از اون دور مقعد از بیرون زخم شده الان یک هفته است خوب نمیشه و سوزش داره هنگام دفع مدفوع چه پمادی تجویز میکنین خونریزی اصلا نداشتم

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید تا دچار عوارض بعدی نشوید.

  93. Avatar photoMohammad گفت:

    سلام وعرض ادب،مردی هستم ۳۴ساله ،که دوساله درگیر بیماری مقعدی هستم،عید۱۴۰۰هم عمل فیشرکردم ولی باز باشدت بیشتری این مریضی برگشته باید چیکار کنم ممنون از شما

    1. سلام لازم است به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه بفرمایید. اگر مشکل یبوست و گوارشی دارید حتما به یک متخصص گوارش هم مراجعه کنید.

  94. Avatar photoحنا گفت:

    سلام . ببخشید استفاده از پمادهای مقعدی برای دختران مجرد ضرر دارد؟ممنون میشم اگر پاسخ بدید

    1. سلام اگر با تجویز پزشک استفاده شود خیر ضرری ندارد. هنگام استفاده از پمادها از اپلیکاتور استفاده نکنید. دستکش دست کنید و پماد را به آرامی به ناحیه وارد کنید. اپلیکاتور معمولا به بافت آسیب می زند.

  95. Avatar photoامید گفت:

    سلام علیکم بنده ویلچری هستم آسیب نخاعی ،منطقه مقعدی بنده به علت تنقیه و دفع با دست به شدت آسیب دیده در این قسمت هیج گونه حسی ندارم پوست مقعد از داخل نازک شده به شدت نگران هستم اگه با پماد یا کرم یا روشی به غیر از جراحی وجود دارد راهنمایی بفرمایید تنها راه دفع بنده تنقیه و دفع با تحریک دست میباشد لطفا بنده را راهنمایی کنید سپاسگذارم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز می شود. اگر یبوست دارید حتما از شربت ملین استفاده کنید.

  96. Avatar photoمیلاد گفت:

    سلام من چند ماه پیش یبوست داشتم بعد یه بار خون شفاف اومد بعد دوجا مقعدم زخم شد و اگه قبلا سه روز یه بار میرفتم دستشویی الا باید یه روز یا نهایتا دوروز یه بار برم،یبوست دارم،بعد چند ماهه باد معدم خیلی زیاد شده قبلا اصن باد معده نداشتم خیلی کم بود ولی الا دیگه زیاد شده رودهام هم مشکل داره و همیطور دارم کم کم شکم در میارم و چربی دور شکمم زیاد شده،انگار شکمم هوا میکشه، البته مال این نیست که تو خونه میشینم چون من چند ساله همینطور تو خونه میشینم

    1. سلام احتمالا دچار شقاق یا فیشر مقعدی شده اید. اگر به موقع اقدام کنید و به متخصص مراجعه کنید با داروی قوی درمان خواهید شد. توجه کنید که هر روز باید اجابت مزاج داشته باشید. شربت ملین میل کنید و هر صبح ناشتا یک لیوان آب گرم میل کنید.

  97. Avatar photoم.م گفت:

    با سلام
    حدود نه سال پیش که از موبرهای ویت تقریبا به مدت یک سال و ماهی یک بار استفاده می کردم و هر بار ممکن بود مقعد در اثر استفاده قرمز و کمی پوست آن ناحیه حساس بشه اما دفعه آخر در سرویس بهداشتی با کمترین فشار مثل اینکه خونی که در آن ناحیه جمع شده بود مثل پمپ به بیرون پمپاژ کرد و دچار خونریزی شد. ی مدت فکر می کروم مثل زخمهای دیگس و خودش خوب می شه اما نشد ی مدت هم مراقبت کردم و یا شیاف و پماد رکتول … استفاده کردم اما متاسفانه هر بار به هنگام دفع ناحیه رکتول دچار خونریزی می سود و انگار سلولها به هم پیوستگی لازم را پیدا نمی کنن.

    1. سلام به هیچ عنوان دیگر از کرم موبر استفاده نکنید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ناحیه را با کمی روغن زیتون یا نارگیل چرب کنید. استفاده از کرم آلوئورا هم می تواند برای تسکین موقت این وضعیت کمک کننده باشد. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  98. Avatar photoمینو گفت:

    سلام خانم دکتر
    پدر من 74 سال سن دارد و دچار شقاق شده که خونریزی و درد شدید دارد دکتر متخصص گوارش گفتند باید عمل شود ولی به روش سنتی نه لیزر . چون پدرم مشکل قلبی دارد ما نگران بیهوشی عمل سنتی هستیم. آیا مواردی هست که لیزر مفید نباشد؟

    1. ایشان باید معاینه شوند. بعد از تشخیص دقیق بیماری می توان نظر داد. من جراحی با لیزر را تحت بی حسی اسپاینال انجام می دهم. افراد بالای 40 سال و دارای سابقه بیماری قلبی لازم است قبل از جراحی با بیهوشی یا بی حسی نخاعی از متخصص قلب نامه تاییدیه دریافت کنند.

  99. Avatar photoمائده گفت:

    سلام من در ناحیه مقعد سوزش خارش و درد دارم موقع نشستن و خم شدن درد دارم ۱۸ سالمم بیشتر نیست
    و موقع ببخشید خروج ادرار سوزش وحشتناکی دارم باید چیکار کنم ؟تقریبا دوهفته کم تر هست ک این علائم و دارم

    1. سلام سوزش ادرار ارتباطی با خارش و سوزش مقعد ندارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی مناسب تجویز شود. هر روز در لگن آب گرم بنشینید و اگر یبوست دارید حتما از شربت ملین و غذای پرفیبر استفاده کنید.

  100. Avatar photoFate گفت:

    سلام من چن روز یبوست داشتم الان خوب شدم در ناحیه مقعدم گوشت اضافه هم ندارم ولی احساس میکنم داخل مقعدم زخم هست و هنگام خروج مدفوع خیلی درد و سوزش دارم باید چیکارکنم؟ قرص روهمورین مصرف میکنم.

    1. سلام مصرف داروی بدون تجویز پزشک را قطع کنید. حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. تا زمان مراجعه به متخصص ناحیه مقعد را با مقدار بسیار کمی روغن زیتون یا نارگیل چرب کنید و برای کنترل یبوست از شربت ملین و غذای پرفیبر استفاده کنید.

  101. Avatar photoسودا گفت:

    سلام خانم دکتر ، یک ماه و نیم از لیزر همورئید من گذشته احساس دفع ندارم و صبح ها مجبور به شیاف گلیسیرین می شوم حتی شب ها موقع خواب پودر موسیلیوم فورت مصرف میکنم، خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید علت چیست و چه درمانی لازم دارم

    1. سلام از جراح معالج خود یا مطب من وقت ویزیت بگیرید. وضعیت شما طبیعی نیست.

  102. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام من بعد از رابطه جنسی معقدی الان حدود ۱۰ ساعت میگذره ومن خونریزی همراه سوزش دارم چه پمادی پیشنهاد میکنید؟

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. در لگن آب گرم بنشینید و ناحیه را با کمی روغن نارگیل یا آلوورا چرب کنید. از یک متخصص نیز وقت ویزیت بگیرید تا دچار مشکلات و عوارض بعدی نشوید.

  103. Avatar photoاحمد فرید فرهمند گفت:

    سلام خانم دکتر من مشکل جوش اطراف مقعد را دارم به شکل قرمز جوانه زده کمی خارش هم دارد ولی با کندن آن آب میده میشه معلومات بدید ممنون

    1. سلام ممکن است دچار تبخال یا زگیل مقعدی شده باشید. آنها دستکاری نکنید و از یک متخصص داروی مناسب بگیرید. ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید.

  104. Avatar photoM گفت:

    سلام من ۴۲ سالمه ۳ هفتس عمل فیبروم انجام دادم الان دچار زخم در مقعد شدم قبلا هم این مشکلو داشتم چه پمادی و چگونه مصرف کنم؟
    قبلا پماد رکتول و انتی فیشر مصرف میکردم و خوب میشدم اما الان خیلی درد دارم و بهتر نشدم من تا ۲ ماه استراحت مطلق هستم و توانایی دکتر رفتن ندارم اگر میشه لطف کنید پمادی پیشنهاد کنید من ممنون میشم

    1. سلام از مطب من یا یک متخصص دیگر وقت ویزیت آنلاین بگیرید و از خود درمانی پرهیز کنید. بدون ویزیت بیمار نمی توان دارو تجویز کرد.

  105. Avatar photoناشناس گفت:

    باسلام خدمت شما…حدود چندوقت پیش هنگام دفع مدفوع درد داشتم مدفوع سفت و بزرگ بود.
    الان یک ماه دوماه شده ک متوجه یک گوشت اضافی کوچیک کنارمقعدم شدم هنگام مدفوع سفت درد وخونریزی دارم…نمیشه بدون عمل بالیزر باپماد برطرف بشه..

    1. سلام معمولا گوشت اضافه با دارو درمان نمی شود. در هر صورت باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد.

      1. Avatar photoمژده گفت:

        سلام خانم دکتر ببخشید من موقع مدفوع خیلی درد دارم و به همراه خون و اینکه شکمم خیلی سفت هست با هیچ ملین کننده ای نرم نمیشه و اینکه به دکتر مراجعه کردم گفتن زخم مقعدی هست برام یک پماد موضعی دلیتیژن و ملین کننده گیاهی پسیلیوم دادن و گفتن تا سه هفته مصرف کن من یک هفته هست که دارم مصرف می کنم هیچ تاثیری روی من نگذاشته می خواستم ببینم نظر شما چی هست و مجرد هستم ۱۶سالم هست

        1. سلام مشکل یبوست را باید به طور اصولی درمان کنید وگرنه زخم و شقاق مقعدی بهبود نخواهد یافت. داروی ملین قوی تری استفاده کنید و از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب هموروئید و شقاق و پرفیبر دریافت کنید. برای ترمیم زخم ایجاد شده نیز از پزشک معالج خود بخواهید که داروی قوی تری تجویز کنند. این وضعیت را فوری پی گیری کنید که بیماری شما طولانی نشود.

  106. Avatar photoمحدثه گفت:

    سلام من22ساله هستم وبعداززایمانم که سزارین بودم یبوست گرفتم وخیلی شدیدشده که دوتاگوشت اضافی بزرگ بیرون اومده وهم زخم هم هست میشه راهنمایی کنین چیکارکنم؟ ض

    1. سلام علاوه بر درمان یبوست توصیه می کنم برای لیزر این گوشت های اضافه با لیزر پرتوان اقدام نمایید.

  107. Avatar photoسوسن گفت:

    سلام
    من بواسیر دکمه ای دارم وگاهی اوقات خونریزی داشتم. وبا خوردن بعضی غذاها خیلی بزرگ می شد ولی مدتی هست که پودر سنجد وشیر استفاده می کنم از اون موقع خدا رو شکر اصلا خونریزی ندارم وبواسیرم جمع تر شده

    1. سلام بسیار عالی. اما توصیه می کنم تحت نظر یک متخصص نیز باشید. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که فقط متخصص آنها را تشخیص می دهد.

  108. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من به واسطه استعمال افیون دچار یبوست شدم طوری ک 4روز دسشویی نرفتم امروز وقتی رفتم به سختی دسشویی کردم از موقع دسشویی در ناحیه مقعدم احساس سوزش دارم اما خونریزی نداشتم صرفا فقط سوزش هست و موقع دسشویی اذییتم بنظرتون دچار زخم مقعدی شدم؟ و چه پماد یا دارویی استفاده کنم

    1. سلام علاوه بر این که لازم است به یک متخصص مراجعه کنید لازم است که رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید. روزانه 10 لیوان آب میل کنید و ناحیه را با مقدار بسیار کمی کرم آلوورا یا روغن نارگیل چرب کنید.

    2. Avatar photoامیرحسین گفت:

      سلام خانم دکتر من چند روز هست مقعدم خیلی سوزش داره هم موقع نشستن هم موقع دستشویی رفتن خیلی اذیت میکشم داخل مقعد احساس میکنم که همیشه خیس هست چه موادی بگیرم بزنم که خوب بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. سلام از خود درمانی پرهیز کنید و سریعا به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  109. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خسته نباشی ببخشید مقعد به اندازه یه بند انگشت
    دراومده از دکتر خجالت می کشم
    میتونی راه نمام کنی ممنون از لطف تون

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. به علاوه از خوددرمانی پرهیز کنید و حتما به یک متخصص مراجعه کنید. بیرون زدگی مقعد و هموروئید خود به خود درمان نمی شود. بیماری هموروئید یا بواسیر مثل سرماخوردگی بسیار شایع است و ترس و خجالت ندارد.

  110. Avatar photoali گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای درمان تیرگی و ترکیدگی پوست اطراف مقعد ناشی از رابطه جنسی مقعدی چه دارویی توصیه میکنید.
    با تشکر

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد.

  111. Avatar photoفاطمه گفت:

    باسلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر من مدتی هست که در ناحیه مقعد احساس درد و سوزش میکنم و احساس یک برآمدگی در دهانه داخلی مقعدکه بیرون آمدن مدفوع بیشتر وقتها همراه با ماده لزج و ترشحات هست .که این امر باعث سوزش و خارش و درد شده لطفا راهنماییم کنید. با تشکر

    1. سلام از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. احتمالا دچار هموروئید، آبسه مقعدی یا حتی فیستول مقعدی شده اید.

  112. Avatar photoآقا گفت:

    سلام خانم دکتر
    باعرض پوزش حدود سه روزیه که قسمت راست دهانه مقعدم یه برآمدگی به شکل جوش دراومده به اندازه حدود نیم سانت ،ولی وقتی دست میزنم بزرگتر از یک سانت بنظر میرسه
    زخم و خراشیدگی و خونریزی ندارم فقط درد داره و راحت نمیتونم بشینم اذیتم می کنه

    هیچ گونه بیماری زمینه ای هم منجمله بواسیر و یبوست و… ندارم
    بنظر شما این مشکل از کجا بوجود اومده و چرا؟
    لطفا روش درمان بغیر از جراحی رو بفرمایید چکار کنم
    ممنون از لطف شما که جوابگو هستید

    1. سلام اگر دچار آبسه مقعدی یا کیست مویی در این ناحیه شده باشید لازم است که عفونت به طور سرپایی تخلیه و درناژ شود تا درد کاهش یابد. به یک متخصص مراجعه کنید و از خوددرمانی پرهیز کنید. حتی اگر عفونت خود به خود تخلیه شد حتما به متخصص مراجعه بفرمایید.

  113. Avatar photosaman گفت:

    سلام،خانم دکتر خسته نباشید ،ببخشید من وقتی عمل دفع رو انجام میدم درد و خارش نداره ،اما وقتی میخوام با آب خودم رو بشورم و دست میزنم ،درد و خارش شروع میشه نمی‌دونم مشکلم چیه باید چکار کنم؟

    1. سلام ممکن است ناشی از عفونت قارچی یا هموروئید و بواسیر باشد. در هر صورت باید معاینه شوید تا بتوان تشخیص نهایی را اعلام کرد. بعد از شستوشو حتما خودتان را به خوبی خشک کنید.

  114. Avatar photoمحمد معین گفت:

    با عرض سلام و خدا قوت
    بنده سال گذشته فیشر و بیرون زدگی کوچیک داشتم با مراجعه به جراح و استفاده دارو رفع شد حدود یک ماه پیش آبسه عمقی مقعد داشتم و با جراحی کوتر آبسه تخلیه و فتیله گذاشته شد هر روز پانسمان عوض کردم بعد دو هفته پزشک پماد ویتامین آ د تجویز کرد که با یک بار استفاده خونریزی در محل جراحی داشتم آیا پماد زخم رو باز کرده آیا به بیماری گذشته مربوط میشه و سوال آخر اگه دوباره آبسه عود کرد با لیزر تخلیه کنم؟ ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام شما باید معاینه شوید. مصرف پماد را با مشورت جراح معالج خود قطع کنید و داروی جایگزین بگیرید.

  115. Avatar photoروژان گفت:

    سلام
    من حدود ۱ ماه هست که موقع دفع ادرار درد شدید دارم و مقعدم هم زخم شده بود که خوب شد اما نمیتونم به راحتی دفع کنم و اینکارو با شیاف انجام میدم اما زخم هام خوب شده بنظرتون دلیلش چیه؟

    1. سلام ممکن است دفع سخت ادرار به دلیل بروز عفونت مجاری ادرار یا غیره باشد. برای درمان عفونت ادراری به متخصص ارولوژی و برای درمان زخم مقعدی به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. از خوددرمانی نیز به شدت پرهیز کنید. استفاده از شیاف بدون تجویز پزشک عوارض گوناگونی به دنبال دارد.

  116. Avatar photoسعید گفت:

    من جراحی هموروئید انجام دادم الان محل جراحی در دهانه مقعد زخم شده و با هر دفعه خونریزی پیدا می کنم. با کرم مشکلم برطرف میشه یا باید باز جراحی بشم

    1. سلام حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. اگر یبوست دارید ملین مصرف کنید در حدی که نه یبوست داشته باشید و نه اسهال. در صورت عدم درمان به موقع ممکن است دچار آبسه مقعدی شوید.

  117. Avatar photoمریم گفت:

    سلام .من حدود یک هفته است که عمل لیزر شقاق و هموروئید رو انجام دادم.اما هنوز موقع دفع مدفوع سوزش شدید دارم .ایا این درد طبیعیه و چیکار کنم که دردو سوزش کمتری داشته باشم

    1. سلام احتمالا دفع مدفوع شما با یبوست یا اسهال همراه است. هر روز 3 مرتبه و به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و از جراح معالج خود نیز داروی مناسب دریافت کنید.

  118. Avatar photoسام گفت:

    سلام خانم دکتر
    من درگیر بیماری کرونا شدم که داشتم زمان قرنطینه رو سپری میکردم یک روز صبح ک دستشویی رفتم بار اول شکمم تحت فشار بود ولی نتونستم مدفوع کنم و بعد گذشت زمان کوتاهی دوباره رفتم دستشویی و با فشار انجام شد ولی متاسفانه روز بعد ک رفتم دستشویی بعد از انجام کار متوجه چند قطره خون شدم به نظرتون مشکل خاصی هست؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید درصورت نیاز به چ دکتری مراجعه کنم؟

    1. سلام احتمالا بر اثر یبوست شدید دچار زخم شقاق مقعدی از نوع حاد شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا برای شما دارو تجویز شود. اگر یبوست را کنترل کنید و سریع دارو مصرف کنید دیگر وارد فاز شقاق مزمن نمی شوید. هر روز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید به خصوص بعد از هر اجابت مزاج و بسیار مراقب باشید که مجدد یبوست یا اسهال نگیرید. اگر هنوز در دوران قرنطینه هستید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  119. Avatar photoمریم گفت:

    سلام من کمتر از بک ماه هست که همورویید خارجی ام را از طریق لیزر تزد دکتر از بین برده ام و با رعایت مواد غذایی یبوست نداشتم و همه چیز خوب بود تا اینکه دو روز هست که زیاد مدفوع میکنم ( بیش از ۴ بار در روز و البته اصلا اسهال نیست) و مجددا درد در ابتدای مقعد دارم، زائده ای وجود ندارد و درد کمی داخل مقعد می باشد، چه کار باید بکنم لطفا راهنمایی ام کیند

    1. سلام مقدار مصرف مواد غذایی را کاهش دهید. بعد از هر اجابت مزاج نیز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  120. Avatar photoعبدالهی گفت:

    سلام خانم مدتی هست شقاق دارم با کمی خونریزی هرچند وقت بکبار برای درمان قطعی چکار کنم به دکتر هم مراجعه کردم یک خانم 40 ساله هستم کمی هم چاق

    1. این که شقاق در فاز حاد باشد یا مزمن برای انتخاب بهترین درمان شقاق بسیار مهم است. از مطب وقت ویزیت بگیرید. توصیه می کنم وزن خود را هم کاهش دهید.

  121. Avatar photoBahar گفت:

    سلام
    من دختری ۱۴ ساله هستم
    متاسفانه یه مدت که در موقع مدفوع کردن شدید مقعدم میسوزه جوری که ترجیح میدم اصلا دسشویی نرم روغن زیتون هم میخورم که شاید یبوست باشه ی ذره خوب میشه ولی بازم همون اش و همون کاسه میشه فرداش وقتی میخوامم ببینم چی شده ی جاش که دست میزنم خیلی میسوزه و حالت زخم شدگی داره میشه بگید چیکار کنم

    1. از خوددرمانی پرهیز کنید و از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. رژیم غذایی پرفیبر همراه با مصرف روغن زیتون و روزانه 8 تا 10 لیوان آب به داشتن دفع مدفوع طبیعی کمک می کند.

  122. Avatar photoمحمد جواد مستاجران گفت:

    سلام خانم دکتر من ۳۸ سالم و چند وقت پیش برای ورم روده و معد به پزشک داخلی مراجع کردم یه سری دارو دادن که پس از مصرف و طی شدن طول درمان سوزش شدیدی در مقعدم ایجاد شده که با مراجعه به داروخانه پماد لیدوکایین مصرف می کنم که هنوز درمان نشده ام لطفا راهنمایی کنید

    1. مصرف لیدوکائین را قطع کنید و از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  123. Avatar photoعلی گفت:

    ۴روز هست که عمل جراحی با تیغ انجام دادم دوباره فکر کنم عود کرده درد شدید دارم بعد دکتر گفت چون دور تا دور مقعد را فرا گرفته یک طرف آن را عمل می کنم ،و طرف دیگه برا نوبت بعد نظر شما چیست ممنون

    1. من عمل جراحی شقاق و هموروئید را با لیزر پرتوان انجام می دهم و به همین دلیل در یک مرحله انجام می شود. متاسفانه جراحی با تیغ این مشکلات را دارد و هر جراحی حدودا دو ماه دوره نقاهت و سختی دارد. مراقب باشید یبوست و اسهال نگیرید و هر روز در لگن آب گرم بنشینید تا سریعتر بهبود یابید.

  124. Avatar photoمسلم گفت:

    سلام دکتر من دو روزه موقع دفع مدفوع خونریزی بدون درد دارم میشه راهنمای کنید لطفا

    1. به احتمال زیاد مبتلا به هموروئید می باشید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و خوددرمانی نکنید. رژیم غذایی سالم و فشار نیاوردن به مقعد در بهبودی شما موثر است.

  125. Avatar photoNznin گفت:

    سلام خانم دکتر من انقدر دردم زیاده که عمل دفع رو نمیتونم انجام بدم میشه بگید از چه کرمی استفاده کنم

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. از مطب وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید. برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی از تست کردن داروهای مختلف بر روی ناحیه مقعد جدا خودداری کنید.

  126. Avatar photoننننن گفت:

    سلام من بیرون زدگی مقعد دارم بدون درد و خارش و خونریزی اما هر چند روز ی بار دسشویی سنگین میرم البته عدا هم زیاد نمیخورم در کل ادم لاعریم و کم خوراکم اما این بیرون زدگی مقعد بخاطر شکلش اذیتم میکنه.ایا این بیرون زدگی با پماد از بین میره یا فقط جراحی نیاز داره من از لیزر و جراحی میترسم اگر پمادی هست ک واقعا بیرون زدگب رو درمان کنه لطفا بگید خانم دکتر چون شهرستانم تهران هم نیستم بگم میام مطب

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. اگر مشکل شما با دارو برطرف شود برای شما دارو تجویز می شود. اما در اکثر مواقع این بیرون زدگی ها با دارو درمان نمی شود و نیاز به لیزر هموروئید یا عمل جراحی خواهید داشت.

  127. Avatar photoمعصومه گفت:

    سلام خانم دکتر ،من چند سال لاغر شدم و کمبود وزن دارم ،گفتن lbsروده دارم،چند ماه پیش کولونوسکوپی انجام دادم گفتن زخم رکتوم روده دارم ی زخم بزرگ ،یبوست شدید دارم و مدفوع هم به سختی میاد یعنی باید به کمک دست باشه،میشه ی راهنمایی کنید،ممنون میشم

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ابتدا برای شما داروی مناسب جهت درمان زخم و شقاق تجویز می شود. اصلاح رژیم غذایی نیز ضروری است.

  128. Avatar photoعلی گفت:

    سلام ببخشید عمل لیزر هزینش چقدر میشه

    1. بستگی به وسعت بیماری و نوع بیماری دارد. لازم است معاینه شوید.

  129. Avatar photoHedi گفت:

    دکتر جون تروخدا کمکک:))))
    یوبسیت داشتم گلا به روتون بعد الان زخم شده نمیتونم الان پی پی کنم
    چ کنم؟

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید وقت ویزیت آنلاین هم بگیرید.

  130. Avatar photoمحمد گفت:

    باسلام
    خانم دکتر عزیز و گرامی
    متاسفانه چند هفته ای میشه از زخم داخل مقعد رنج میبرم
    لطفا پمادی بهم معرفی کنید تا زخمم خوب بشه،میترسم عفونت کنه
    خبلی از لطف شما سپاسگزارم

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. بدون معاینه بیمار امکان تجویز دارو وجود ندارد. حتما اگر یبوست و اسهال دارید نسبت به تغییر رژیم غذایی خود نیز اقدام نمایید.

  131. Avatar photoامیر گفت:

    سلام، ببخشید من همورویید داخلی گرید ۲ و یه شقاق که به گفته دکتر قدیمی هستش دارم، همورویید رو فقط به صورت یه توده کوچیک بدون درد داخل مقعد احساس میکنم و شقاق هم فقط موقع یبوست باعث سوزش و کمی خونریزی میشه، دکتر پماد موپیروسین و سفیکسیم نوشته برای شقاق، و گفته اگه همورویید بدون درده چیز مهمی نیست… خواستم ببینم آیا کار دیگه ای لازمه بکنم؟

    1. اگر شقاق مزمن شود احتمال پاسخ دادن به درمان دارویی کم می شود. من لیزر شقاق را پیشنهاد می کنم.

  132. Avatar photoامیر گفت:

    سلام حدود 11ماه پیش تو کرمانشاه هموروئیدم رو لیزر کردم همون روزای اول خودم احساس میکردم همروئید سر جاشه که در ویزیت دوم به دکتر گفتم اما در جواب گفت این پوسته و چیز مهمی نیست بعد 5ماه که دیگه از درد عاصی شده بودم رفتم پیش یک دکتر دیگه بعد معاینه گفت دو تا هموروئید داخلی و خارجی داری و یک زخم وسط اون دو تا گفتم بابا من لیزرش کردم گفت اون دکتر که تو میگی کل کرمانشاه رو ناکار کرده نتنها هموروئیدت رو درمان نکرده بلکه بشکل بسیار ناشیانه ای یک زخم عمیق انداخته تو مقعدت و بهتره برای ادامه درمان بری تهران . اما من دکتر دوم و سوم و حتی چهارم رو هم رفتم اما متاسفانه همشون حرف اون اولی رو گفتن الان کافیه فقط دو روز مترونیدازول نخورم زخم عفونت میکنه و بخدا چنان دردی میگیرم که آرزوی مرگ میکنم اونقدر مترونیدازول خوردم و داخل مقعدم رو قبل و بعد دفع با ژل لیدوکائین تمیز کردم دیگه خسته شدم تو را بخدا یک راهنمایی بکنید من چه گلی به سرم بگیرم یکی میگفت باید بری عمل گرافت تو مقعدت انجام بدن یکی میگه باید مقعدت رو در بیارن و کیسه استومی بزارن تو بخدا راهنمایی کنین در ضمن من چهل سالمه 54 کیلو وزن دارم اون زخم هم حدودا سه سانت داخل مقعده

    1. لطفا از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید که بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی قوی تجویز کنم. مصرف لیدوکائین را قطع کنید زیرا مصرف بیش از اندازه آن به پوست و بافت آسیب می رساند. شما باید از پمادهای ترمیم کننده استفاده کنید. مترونیدازول علاوه بر بروز مشکلات گوارشی منجر به بروز یبوست می شود که همین یبوست می تواند زخم شما را هر بار تازه کند. من درباره پزشک اول شما چیزی نشنیده ام اما اگر چنین همکاری در کرمانشاه باشد که به تمام بیماران خود آسیب رسانده است، مسلما تاکنون وزارت بهداشت مانع فعالیت ایشان شده بود. توصیه می کنم حتما از یک متخصص تغذیه نیز رژیم غذایی مناسب دریافت کنید.

  133. Avatar photoمنا گفت:

    سلام خانم دکتر من یک هفته است عمل لیزر هموروئید انجام دادم دکترم پماد موپیروسین ۲ درصدبرام تجویز کردند من چند روز اول نمی دونستم اما بعد معاینه مجدد دکتر ایشون گفتند باید با انگشت داخل مقعد پماد رو بزنم من به جز این پماد الفا هم میزنم بعد اجابت مزاج به شدت درد دارم این کاری که ایشون گفتند درسته؟

    1. من شما را معاینه نکرده ام. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *